Nyt on vihdoin markkinoilla myös edullisia 6 tuumaisia plottereita, ainakin tämä: http://www.svb24.com/index.php?sid=52dd003516fa853f8e75f7bc975a6a53&cl=details&cnid=10895&anid=118940
Mahtaako kellaan olla tästä vielä kokemuksia? Vaikuttaa kiinnostavalta. Ja sopivan hintaiselta, kun kotiovelle tuotunakin jää alle kolmen sadan.
Kokemusta Seatec -plotterista?
8
393
Vastaukset
- 12+19
jep hyvä on mutta kartta maksaakin sitten enemmän kuin plotteri
- -Mika-
Niinhän se tekee, mutta maksaa kuitenkin saman kuin muihinkin plottereihin...
Kiinalaisia kapineita. Sanoin jo pari vuotta sitten venemessuilla, että 3-5 vuoden sisään alkavat olemaan samalla tasolla kuin muut - nyt-. Olen räpläillyt noita kiinan ihnmeitä jo muutaman kerran noita METS:issä, ei ainakaan vielä vakuttanut millään tasolla ja enkä sano tätä vain puolustaakseni kotimarkkinoita, vaan ihan juuri oman henkilökohtaisen mielipiteeni.
Halpojahan nuo on. Onnea ja menestystä.- -Mika-
No niin, kiitos tästä. Kiinassahan noi reiskatkin on tehty jo useamman vuoden.
Luotettavuuden suhteen en odota mitään ihmeitä, kunhan on edes reiskan nykylaadun tasoa. Käytettävyys kiinnostaa, ja mahdolliset ongelmat länsimaisten karttojen kanssa.
En vielä tilannut, mutta saatan tilata ehkä kesään mennessä... Kiinassa tehdään ihan kaikkea. Joko teetätetään tai kinkit kopioi ihan itse.
On silti eri suunnitella tuote jossain ja teetättää se valvonnan alla kiinassa, kuin kiinalaisten ihan itse kopioida keskenänsä se.
Nuo kinkkien itse rusnaamansa vehkeet ajaa oman asiansa, mutta kaukana ne on länsimaalaisista. Ne on hakoja oikomaan ihan kaikessa.
Onhan noille jo kotimainenkin maahantuoja. Onwa lienen taikasana, joka avaa salaisuuden portit asiassa.
Pisimmällä noista kaukoidän firmoista on samyoung, joka on eteläkorealainen firma. Siitä kullaan lähivuosina. Vaikkakin heidänkin ainoa argumentti oli hinta. Tuotteet oli navmanin kopioita.- -Mika-
Juu, onhan noissa kinkkien omaa suunnittelua olevissa vehkeissä joskus jotain omituisuuksia...
Hyviä kokemuksia mulla on esim. Wouxun ja Baofeng -merkkisistä VHF ja UHF radioista. Hinnat murto-osa vastaavista merkkituotteista, mutta kestävyys samaa luokkaa, käytettävyydessä joitain pieniä epäloogisuuksia...
Esim tuo Baofeng on mulla ollut nyt puoli vuotta käytössä ja on jopa parempi kuin Icom tai Yaesu joillain osa-alueilla. Akkukin kestää viisi vuorokautta yhteen menoon ja radio maksaa 46 jenkkitaalaa kaikkine varusteineen!
http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107033
Onwa -hakusanalla löysin kyllä paljon keskustelua laitteesta muualta maailmasta ja tehtaan omat sivut ym, mutta en suomalaista myyjää/maahantuojaa. - 10+13
no tuo Seatec plotteri seissyt mulla jo pari vuotta ruoritolpassa kesät talvet ja toimii edelleen kuin junan vessa.
Kysymys Baofeng radiosta - pitääkö olla radioamatöörin paperit jotta tuollaista saa pitää hallussa?- -Mika-
Juu, pitää olla radioamatöörin paprut. On niillä varmaan myös pelkästäänm VHF-taajuuksille tyypihyväksyttyjä radioita, jolloin tavalliset meri-VHF paprut riittää.
Mutta silti: Olen yhden ohjelmoinut pelkästään meri-VHF taajuuksille ja dedikoinut sen siihen käyttöön. Viiden kympin radio, joka toimii pirun hyvin ja täyttää tehtävänsä. Hauskoja oheistoiminteitahan siinä on myös: Hyvä fikkari (!) ja tavallinen radio ihan kohtuullisella äänellä tän kokoiseksi toosaksi.
Ja parasta on se akun kestävyys. Yaesussa oli kokoajan akku loppu sillon kun laitetta olisi tarvinnut. Tässä baofengoissa se kestää pitää radiota päällä vaikka sen 5 päivää yhdellä latauksella ja vähäisellä lähettämisellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1307054Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654310Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen533432Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4913069Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932060Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361723Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201631- 911553
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751461Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151416