Oikeanmittainen huoltoväli rakennekynsille

gynnet

Heittäkääs ajatuksia. ja perustelut. mainitse myös oletko tekijä vai asiakas. itse tekijänä kuulen kaikenlaista. kiinnostaa toisten ajatukset tähän liittyen.

4

131

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiakas 16 15

      Kai se on vähän myös kiinni siitä, kuinka tarkka itse on ulkoisesta olemuksestaan. Itseäni alkaa häiritä "kasvuraja" jo kahdessa viikossa, jolloin varovasti viilaan rajaa näkymättömiin, ja alan käyttää kynsilakkaa. Mulla sensijaan kynnet pysyy tosi hyvin, pituudestaan huolimatta, ja ovat kaikki siis vielä paikallaan viiden viikon jälkeen, jolloin yleensä huollatan ne.
      Jos raaskisin, huollattaisin siis ehkä 3 viikon välein :)
      Hiusten tyvikasvun värjään suunnilleen samalla välillä, ja nyt se 5vk on ihan ok, kun väri ei poikkea niin kovasti luonnonväristä. Entinen "superblondikin" olisi ollut paras värjätä 3viikon välein.

    • hinnat kohillaan

      viiden-kuuden viikon jälkeen vaan vanhat pitää useimmiten poistaa jo lähes kokonaan jolloin tekijän kannalta materialeja kuluu enemmän kun taas rakennetaan se uusi kynsi. eli on kyseessä jälleen uusien kynsien laitto. maksatteko huollostanne enemmän jos väli venyy yli 4 viikkoa? säästättekö lopulta yhtään? ajatuksena ollut hiukan sekin että jos alin kerros voidaan jättää kynteen kiinni niin omaan kynteesi ei jouduta kajoaman ja se pysyy näinollen koskemattomana ja täysin vahingoittumattomana. omaa kynttä joudutaan kerta kerralta karhentamaan eli ohentamaan pitkien huoltovälien takia jotta uusi matsku saadaan tarraamaan kiinni. 5-6viikkoa elänyt pohjakerros on jo keikkuillut ja kieppuillut sen verran että itse en ainakaan uskalla enää sitä alle jättää koska haluan tehdä laatutyötä. se että kynnet kestää kiinni kynnelllä kunnes ulos kasvavat eivät mun mielestä ole kuitenkaan yksi yhteen siihen mitä huoltovälin tulisi olla. minä laskutan pidennetystä huoltovälistä. tämä on työ enkä minäkään mistään materialeja ilmaiseksi saa. jos asiakas haluaa niin maksaa sitten omasta pussistaan, ei minun, palveluntuottajan.

    • 6 11

      Yli 5 viikon kynsistä laskutan perushinnan, huoltohinta tulee alle 5 viikon kynsille. Suositus myös tulee mukaan neljän viikon huoltovälistä, sekä kotihoito-ohjeiden mukana hinnasto selvennykseen huoltovälistä.
      Muutama vakkariasiakas on, jotka huollattavat kolmen viikon välein omasta tahdostaan, mutta ovat kynnetkin siistit sitten kokoajan.

      Hinnoittelun tulisi perustua käytettyyn aikaan (puhun nyt jo ammattilaista, taitavakin aloittelija on ilmanmuuta hitaampi, ja näin tuleekin olla, jotta se taito ja huolellisuus kasvaa, se nopeus tulee työkokemuksen kanssa)
      Jos siis kynnet on päästetty tilaan, jossa kaikki aloitetaan alusta, jopa vanhan rakenteen kokonaan poistosta (joka vie vielä lisää aikaa!) laskun tulis teoriassa olla suurempi, kuin luonnokynsiin tehdyn ensimmäisen rakennekynsikäsittelyn.
      Toki loppuhintaan vaikuttaa myös erikoiskoristelut ym. jotka siis taas vievät enemmän aikaa. Käsityön hinnoittelu kuitenkin ensisijaisesti on aikavelotteista, ihan, kuten putkimiehillä, lattian asentajilla ym. Veloitus tulee käytetystä ajasta, ja käytetyt tuotteet laskutetaan sen päälle. Kauneudenhoitoaloilla tuntiveloituksen tulisi olla paikasta riippuen n. 55-70€ ( käytetyt aineet) Kahden tunnin työn tulisi siis maksaa 110-140€ aineet. Jostain kumman syystä koko ala on harrastelijapohjalta toimivaa alennusmyyntiä, jolla ei tunnu olevan mitään tajua markkina- ja liiketaloudesta, välillisistä kuluista, veroista jne. (tätä lukeville kuluttajille nyt TAAS huomautus, että tuntipalkka ja tuntiveloitus on kaksi ihan eri asiaa, tuntiveloitus on se summa, josta maksetaan 24%alvia, vuokrat, markkinointi ja puhelin/nettikulut, kalusteet, YEL maksut, sähköt...jne jne. ja jos jotain lopulta jää, maksetaan palkka, josta maksetaan tulovero)

      Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että yleinen alan hinnoittelu ei ole kaikenkaikkiaankaan ihan kohdillaan. Kolleegoja haastatellessa monet sanovat ns. "huoltoon" kuluvan saman verran aikaa, kuin ensikäsittelyynkin. Miksi ihmeessä se hinnoitellaan halvemmaksi? Samat ainekulut ja aika kuitenkin?

      Omat kynteni yritän huoltaa n. 3 viikon välein. Suutarin lapset kulkee ilman kenkiä, ja vasurilla oikean käden kynnet usein on mitä on... yksintekijänä käyn kyllä välillä rakkaalla kilpailijallani huollattamassa kynteni.

    • 38B

      Todellakin 3-4 viikkoa. huollon tarkoitushan on ylläpitää kauniita kynsiä. ei fixata niitä huonolle pohjalle viimetingassa kun ovat juuri lähes tippumassa. 5-6 viikkoa ollut massa on keikkunut ja kieppuillut ja kasvuraja jo huomattava. se että tavara pysyy kiinni kynnellä kunnes kasvaa ulos ei ole sama asia kuin huoltoväli.meillä laskutetaan uusien kynsien hinta myös. edellisessä paikassa ei laskutettu enempää mutta takuuta ei enää luvattu huollon jälkeen kun ei voi taata että vahvistamaton 2kk pohja on yhtä kestävä kuin normihuollettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe