Voiko vuorotteluvapaan sijainen tehdä osa-aikatyötä?

mizu2

Elikkä kysymykseni on siis se, että voiko vuorotteluvapaan sijainen tehdä työsuhteen aikana toiselle yritykselle osa-aikatyötä? Ennen vuorotteluvapaan sijaisuuden alkamista olin siis kokonaan työtön hakija, mutta sain sijaisuuden työt aloitettuani työtarjouksen alalta, joka vastaa koulutustani ja mietin että voisin ottaa työn vastaan niin että tekisin kahta työtä ja aloittaisin kokopäiväisesti tässä toisessa työpaikassa vasta sijaisuuden päätyttyä. En tosin tiedä onko tämä mahdollista enkä löytänyt tähän mistään suoranaista vastausta, joten ajattelin kysellä täältä onko joku muu ollut samassa tilanteessa? Vai onko laissa säädetty niin, että vuorotteluvapaan sijainen ei voi tehdä kahta työtä sijaisuutensa aikana?

7

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos jaksat....

      Sijaisuus on kokoaikainen, joten jos pystyt tekemään sen lisäksi iltaisin/viikonloppuisin työtä siellä toisessa firmassa, niin siitä vaan.

      • mizu2

        Kyllä, tämä toinen paikka on aluksi osa-aikainen ja mahdollistaa ilta/viikonloppu työtä ja työajat ovat sovittavissa. Vuorotteluvapaan sijaisuuden päätyttyä ajattelin sitten vasta tehdä kokoaikaisesti tässä toisessa työpaikassa. On vain jaksettava, sillä on ollut haaveeni päästä tähän toiseen firmaan jo opiskeluajoistani lähtien ja sinne on yleensä todella vaikea päästä ja kun kerran nyt onnisti, niin en halua luopua mahdollisuudesta.


      • Yksi mutta...
        mizu2 kirjoitti:

        Kyllä, tämä toinen paikka on aluksi osa-aikainen ja mahdollistaa ilta/viikonloppu työtä ja työajat ovat sovittavissa. Vuorotteluvapaan sijaisuuden päätyttyä ajattelin sitten vasta tehdä kokoaikaisesti tässä toisessa työpaikassa. On vain jaksettava, sillä on ollut haaveeni päästä tähän toiseen firmaan jo opiskeluajoistani lähtien ja sinne on yleensä todella vaikea päästä ja kun kerran nyt onnisti, niin en halua luopua mahdollisuudesta.

        Yksi mutta voi vielä olla, eli toimiiko molemmat yritykset samalla alalla, eli ovatko kilpailevia yrityksiä.

        Jos ovat, niin silloin saattaa jompi kumpi yritys kieltää kilpailevassa yrityksessä työskentelyn. Huom: SAATTAA.


    • mizu2

      Yritykset ovat täysin eri alaa.

    • toinen vapailija

      Hei, minulla on ihan sama tilanne edessä! Myös yritykset eri alaa. Minun vuor.vap. sijaisuus olisi vain muutaman kuukauden pituinen, joten en haluaisi tipautta pois tätä muutamana päivänä kuukaudessa työtä myöskään, joka on kestänyt jo vuoden ja jatsuu ihan niin kauan kuin haluan! Minun osa-aika työ on ilta-aikaan ja minulla on se jo olemassa työkkärin rahan lisäksi ennenkuin aloittaisin vuor.vap.sijaisuuden.

      Ei muuten tullut mieleenkään, että osa-aika työ voisi aiheuttaa jotain harmia. Hyvä kun toit asian esille.

      Minulla tuo vuor.vap. olisi omaa alaa ja tarvittisin ehdottomasti lisää työkokemusta jotta edes joskus työllistyisin täyspäiväisesti oman alan hommiin.

    • vuorovapaalla ollut

      Olet sitoutunut ainoastaan vv suhteeseen et muuhun elämäsi osa-alueeseen. Olet vapaa ottamaan vastaan muutakin työtä kuten vakituisessa työsuhteessa olevatkin! Lisäansion verokortti vain sinne minne töihin menee ja se siitä!
      Voimia se varmasti vaatii lisätä täyspäiväisen työn jälkeen vielä lisätöitä, mutta siitä vaan jos intoa riittää....

      Onnea valinnoillesi!

    • Byrooo

      Tarkistakaa ihmeessä asiat työkkäristä, ettei tule ylläriä, josta ette pidä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe