huulikorut

anastasia

Pitääkö puhdistaa sisältä päin?Millä?mistä saa?

52

10639

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirrim

      minä pärjäsin ihan hyvin huulikoruni kanssa, putsaamalla sitä pelkällä vedellä..eli siis suihkun yhteydessä ulkopuolelta suihkuttelin kuumalla vedellä, ja sisäpuolen puhidistelin purskuttelemalla vettä suussa...
      yksinkertaista :)

      • tyttö lahest

        sattuuko sen otto, ottaisin ehk tohon ala-huulen alle??!! ja paljonko ne maksaa (siis se otto)??


      • jenskupensuu

        Moooi :D voitteko te kertoa, että saako sen neulan koon valita? siis että ottaako koon 1,2mm vai 1,6mm
        ? ja kumpi on järkevämpi ottaa?
        oisin kohta puolin ottamas huulikorua vasemmalle puolelle alahuulee ja jo etukäteen haluisin korun tilata :D kertokaa :)


      • lävistäjäkoulunkäynyt
        tyttö lahest kirjoitti:

        sattuuko sen otto, ottaisin ehk tohon ala-huulen alle??!! ja paljonko ne maksaa (siis se otto)??

        ei satu ottaminen yhtään, vähemmän mitä korvakorun laittaminen. :)
        hinnat pyörii 45 eurosta ylöspäin.
        saattaa saada jostain halvemmallakin.


      • lävistyyys
        tyttö lahest kirjoitti:

        sattuuko sen otto, ottaisin ehk tohon ala-huulen alle??!! ja paljonko ne maksaa (siis se otto)??

        itelläni on ala huulen keskellä lävistys, ei oikeestaan satu yhtään kirpasee vain sekunnin ajan siinä kohtaa kun neula on juuri tulossa läpi sisäpuolelta. ja tosiaan makso semmoset 45e (koru sisältyy hintaan)


      • Maakevaa
        jenskupensuu kirjoitti:

        Moooi :D voitteko te kertoa, että saako sen neulan koon valita? siis että ottaako koon 1,2mm vai 1,6mm
        ? ja kumpi on järkevämpi ottaa?
        oisin kohta puolin ottamas huulikorua vasemmalle puolelle alahuulee ja jo etukäteen haluisin korun tilata :D kertokaa :)

        Ite otin 1,2 mm toho ylähuulee ja ku kattoo ni seki on aika paksu ni suosittelisin ehk sitä mieluummin. Ja siit jää pienemmät jäljetki :)


    • Damnation

      Ehdottomasti pelkällä vedellä,vaikka juuri suihkun yhteydessä. Desinfiointi-aineita ei kannata käyttää,koska ne kuivattavat ihoa.

      • Tinttaleena

        minun hoito-ohjeessa luki että 3-5 kertaa päivässä corssodal suuvedellä ja kahdesti päivässä haalealla vedellä jonkä jälkeen reikään septidin puhdistusainetta. tämä oli suoraan lävistäjän anatamasta hoito-ohjeesta.


      • Tiina
        Tinttaleena kirjoitti:

        minun hoito-ohjeessa luki että 3-5 kertaa päivässä corssodal suuvedellä ja kahdesti päivässä haalealla vedellä jonkä jälkeen reikään septidin puhdistusainetta. tämä oli suoraan lävistäjän anatamasta hoito-ohjeesta.

        .suun sisältä suuvedellä(oral-b apteekista)ei millää desifiointi aineilla..


      • anastasia
        Tiina kirjoitti:

        .suun sisältä suuvedellä(oral-b apteekista)ei millää desifiointi aineilla..

        homma hoidossa!nyt toivotaan ettei tulehdu


    • CrazyChaz"

      kyllä ehdottomasti pitää puhdistaa sisältä päin!! elikkäs se menee niin että aina kun mahdollista purskuttelet PELKKÄÄ vettä suussa ja samalla pyörittelet ulkoapäin niin kaikki moska lähtee pois sieltä haavasta. näin ehkäiset suuren osan tulehdusriskistä. niin ja sama juttu mielellään sieltä ulkoapäinkin, EI MISSÄÄN NIMESSÄ PUHDISTUSAINEELLA vaan ihan pelkällä vedellä. puhdistusaineet kuivattavat lävistyksen ympäröivää ihoa, jolle sitten keräntyy helpommin bakteereita. jos se alkaa näyttää kuivalta, niin laita siihen jotain apteekista hommattavaa kosteutusvoidetta, ei kuitenkaan mtn liian rasvaisia voiteita. siis nyt tarkoitin ulkopuolen ihoa :)

      • Oikeesti Ankku85

        Siis, mä otin eilen huulikorun tohon huulen yläpuolelle ja nenän sivuun. Sen semmosen.. mikä se ny sit ikinä onkaan. Ja hoitohan meneee niin, että kaiken syönnin ja juonnin jälkeen purskutellaan vedellä huolellisesti, aamuin illoin hampaitten pesu (ja huom. tupakanpolttajat AINA tupakan jälkeen purskuttelu). Kyllä se pitää Asept:illa 2 x päivässä puhdistaa se koru siitä päältä ja se alue, likaisin sormin ei koskaan saa koskee kyseiselle alueelle. Eli hygienia ennen kaikkee.

        Sit vielä, esim. Helosan-rasva (jota käytetään myös tatuoinnin rasvaamiseen) käy hyvin tohon iholle. Se Asept normaaleissa määrin liikaa kuivata, mut jos lutraan rupee.

        Eiköhän se lävistyksentekijä kerro näit ohjeita, jos vaan kysyy. Mutta aina kädet puhtaana, vettä kaiken jälkeen ja aamuin illoin hampaitten pesu ja korun puhdistus Aseptilla. Tak.


      • hello kitty

        nii onks toi suuvesi sitte niinku sositeltavaa..??? ja mistä sitä saa ?? :)


    • omistan huulikorun!

      huulikoruista tietoo!!!sen otto ei satu lähes ollenkaan...suunnilleen saman verran kuin korvan lehteen!sitä kannatta hoitaa hyvin!tässä ohjeita:purskuttele 2-3 kertaa päivässä suuvedellä,älä koskettele korua,mutta silti sitä kannattaa pyöritellä.silloin tällöin kannattaa pudistaa puhdistusaineella ulkopuolelta ja puhdistusainetta saa apteekista ja suuvettä normaalista kaupasta!!!

      • Bumbula

        Apua :S Mä otin pari päivää sit toho ylä-huulen ja nenästä pikkase alemmas ja oikealle Päin huulilävistyksen ja oon Puhdistellu sitä vedellä Koska desifiointi ainetta ei oltu suositeltu mutta siinäpä sit se ongelma että Syöminen on vaikeeta... tottuukohan sitte siihe? :) se koru on pieni musta pallo mutta sen lukko jää välillä hampaisiin kiinni ja se tekee silloin kipeää :/ ja se on viellä pikkaisen arka sieltä lukon kohdalta :/ Mutta iha Kaunis lävistys on :)


      • kyselevä tyttö..

        Tietääkö joku onko huittisissa semmosta paikkaa mis vois ottaa lävärin huulee??? ja paljon se maksaa... jos ei tiiä ni tietääkö onks raumalla&turus hyviä paikkoja mis vois käydä..?? tai oripäässä?? :)


      • Kysyvä eij eksy.

        Moih. Saanko kysyy että miten se laitetaan?? Onko siinä samanlainen pyssy ku korviksen laitossa. Olen aikomassa ottaa huulikorun mutta äitini eij anna :(


      • .
        kyselevä tyttö.. kirjoitti:

        Tietääkö joku onko huittisissa semmosta paikkaa mis vois ottaa lävärin huulee??? ja paljon se maksaa... jos ei tiiä ni tietääkö onks raumalla&turus hyviä paikkoja mis vois käydä..?? tai oripäässä?? :)

        itse kävin ottamassa lahdessa ja maksoi vain 30e
        lävistysliike on vissiin triossa, en ole varma koska kävin lävistäjän
        kotona ottamassa lävistyksen alahuulen oikeaan reunaan.


      • anarkoäpärä
        Kysyvä eij eksy. kirjoitti:

        Moih. Saanko kysyy että miten se laitetaan?? Onko siinä samanlainen pyssy ku korviksen laitossa. Olen aikomassa ottaa huulikorun mutta äitini eij anna :(

        ihan kuule neulalla ei millää pyssyllä : D


    • bat_cat

      miten helposti läväri voi tulehtuuu?? no jaa onneks mulle ei tullu mitään ku ite tein..

      • emogirl69

        Jo en ny tiiä jos kysyn oikeeseen paikkaan mutta kysyn kuitenkin. Jotkut ihmiset on sanonu että jos tekee huulilävistyksen väärin esim ite niin suu/huuli voi lamaantua. Onko se totta? Ajattelin tehdä ite mutta pelkään että noin voi käydä joten kysyn varmuuden vuoks :)
        Kiitti että kerrotte jos kerrotte :)


      • mazkuu (:
        emogirl69 kirjoitti:

        Jo en ny tiiä jos kysyn oikeeseen paikkaan mutta kysyn kuitenkin. Jotkut ihmiset on sanonu että jos tekee huulilävistyksen väärin esim ite niin suu/huuli voi lamaantua. Onko se totta? Ajattelin tehdä ite mutta pelkään että noin voi käydä joten kysyn varmuuden vuoks :)
        Kiitti että kerrotte jos kerrotte :)

        ei mulla ainakaan tulehtunu tai mitään, nyt on ollu pari viikkoo (:


    • janina

      mun tyttöni saa joulu lahjaksi huulikorun ;) ;) mut ei kai 13,v pitäs saada semmosta huulikorua mut oon luvannu sille jo ;(

      • kaktusenkeli

        ^^ taidat itse olla se tyttö, 13v ;)


    • YukiS.

      Ajattelin tehdä itse huulikorun, mutta tarvitsisin sen pallon, rengasta en viellä ajatellut mutta mistä näitä huulikoruja voi ostaa ilman että reikä tehdään?

    • Aoi <3

      mäkin aion laittaa huulikorun. voiko siihen laittaa heti renkaan, vai pitääkö ensin laittaa sellanen tyhmä tappi? haluaisin siihen hevosenkengän.. ja oon kuullu, että suolavedellä voi puhistaa sisäpuolelta, mutta myös pelkkä vesi käy. ja ulkopuolelta... siitä en oo kuullu mittään. :D

      • jokumadonpoikanevaa

        ^ ei kannata ottaa heti ekaks rengasta, koska kestää kauemmin parantua, vaikka et siitä tapista pidä niin kannattaa mielummin ottaa alkuun se. Minäkin olen hankkimassa tässä lähiaikoina huulikorua tohon alas vasemmalle puolelle, mutta pelottaa että se sattuu, sattuuko paljon, tiedän kyllä että se riippuu ihmisestä!? :)


      • diudaudou

        Ei tosiaankaan oo itelläni ollu minkäänlaista eroa renkaan ja tapin kanssa, tai en oo ainakaan huomannu mitään havaittavaa. Ehkä se rengas liikkuu enemmän ja kaarevuus voi lisätä totuttelua, mutten parantumisvaihteessa ole siltikään huomannut eroa ajoissa. Se on niin lävistyskohtaista ennenkaikkea. Kyllä voi ottaa renkaan heti, kun hoidat hyvin. :)


    • Huulikorunihailia

      Mä haluaisin huulikorun mut mun äiti ei suostu.kertokaa hyvii vinkkejä millä saisin hänet suostumaan?ps.sattuuko huulikorun otto?

      • asrgh

        ite aloin jankuttaa vanhemmille huulikorust vuos sitte:D no,vihdoin ja viimein meni tahto läpi,ja nyt sitä ollaan menossa sitte ottamaa lähipäivinä


    • lävistettymonesti

      cybershopista olen itse tilannut kaikki lävistyskoruni.

      • jooi

        minä tein itse korun apteekista ostin neulan maksoi 20 snt muttei teijän kannata laittaa ootte niin vitun rumii


      • lol1997
        jooi kirjoitti:

        minä tein itse korun apteekista ostin neulan maksoi 20 snt muttei teijän kannata laittaa ootte niin vitun rumii

        lol aika säälittävää :o


    • ...

      olen ajatellut ottaa huulikorun tässä lähiaikana.. yksi tyhmä kysymys vaan mietityttää: voiko pussailla normaalisti jos on huulikoru? :D

      • Refi

        Ei saa pussailla ensimmäiseen ~kuukauteen, ettei toisen ihmisen bakteerit tulehduta haavaa.


      • sowrot
        Refi kirjoitti:

        Ei saa pussailla ensimmäiseen ~kuukauteen, ettei toisen ihmisen bakteerit tulehduta haavaa.

        Ei pidä paikkaansa.


    • jännittääääää

      Meen ottamaan ylihuomenna huulikorun (labretin), ja ajattelin laittaa siihen semmosen mustan pallon! Jännittää jo nyt! Sain vanhemmilta luvan, koska oon 13 wee

    • jännittää

      Meen enskuussa ottamaan huulikorun ja jännittää niin paljon et mahassa menee perhosii... Mut kai se nyt hyvin menee ja oon sen verran lukenut näitä juttuja ja kuullut ettei jännitä enään kauheasti.... :D

    • tahtoohuulikoru

      mistä saa tekohuulikoruja? ku oon vast 11 ni en saa ottaa vaik haluisin!

    • Emo-girl:D

      oon 11, ja mul on tekoläväri....

      • Scene Girl

        Mä oon 12wee ja mul on neljä sillassii feikkilävistyksii ja ostin ne trendikoru.fi sivult :DD Mut aidon aion ottaa.


    • Huulikorun ottaja

      Hei mä oon ottamassa alahuuleen lävärin satuuko se kauheesti ?Oon menossa ottaa sitä viikon päästä voitteko kertoo miten niitä hoidetaan?

      • huulikorufani

        tein just ittelleni huuli korun ja ei sattunu paskaakaan


    • Kouvolalainen

      mä kävin eilen vihdoin ottamas huulikorun. Jos kipuu kysytää ni kyl se ihan kiitettävästi kirpas siit huulesta mut se oli hetkessä ohi ja sattu varmaanki jännittämisen takia niin paljon. Joten kannattaa olla jännittämättä sitä kipua. Ja huuli on vieläkin aika herkkänä vaikka korun otosta on jo noin 30 tuntia, mutta olen puhdistanut sitä niin usein että sekin on osasyy 'kipuun'. Minulla on erittäin matala kipukynnys joten voin sanoa että on kivun arvoinen. Kipulääke auttaa myös ns kipuun.
      Huuli myös turpoaa aika paljon. Mutta se turpoaa ns. sisältä päin, joten turvotusta ei näy.
      Ja itse putsaan huulikoruani siten että purskuttelen vedellä aina syömisen jälkeen ja joskus muuten vaan. Ja lämpimään veteen kostutetulla pumpulipuikolla huulen ulkopuolelta kudosneste ja mahd. veri pois.

    • voihyvääpäivää..

      ÄLKÄÄ OTTAKO MITÄÄ LÄVISTYKSII JOS HETI EKAKS PITÄÄ KYSYY SATTUUKO!! miä ainaki halusin omaa lävistystäni niin paljo ettei kiinnostan vittuukaa sattuuko vai ei kunhan sain sen! kasvakaa pari vuotta 12 vuotiaat

      • ........

        samaa mieltä ! :D ei siin oo mittään järkee, ku totta kai se hieman tai enemmä kirpasee :D miettis ennemmi hoito-ohjeita tms..


      • nauran siul

        Vittuuko tääl muille rageet vitu 5vee troll


    • lololololol

      kummallako puolella huulikoru yleensä on meinaan ottaa seuraavas kuus enkä oikeen tiä kummallekko puolella?

    • huulikorun oto salaa

      hei! mie oon otamas huulikorua ( kaveri laitasen mulle ) 13 puol... ja porukat ei tiedä mitän siitä että kaveri laitta minulle huulikorun. kyseinen kaveri on laitanut itsellen kulma korun ja korvakoruja ja hän laitta ennenminua kaksi huulikorua its niin uskallanko minä luotta kaverin?? ja kaveri tietenkin keotä ja pese naulan ennekun pistä sen minnulle niin onko siinä järkeä ja uskalanko luota kaverin ja se huulikorun laitto porukat ei tiedä siitä mitän sen takia en pääse lävistäjälle olen pari kerta kysynyt että saanko huulikorun muta vastaus on ollut et jo ten laitan sen nyt salla niin uskallanko ota sen riskin että se onistuu?

      • fdiuk

        joo. jos ei onnistu ni anna ssen parantuu kokonaan ja ota sit pois. saattaa jäädä ehkä ihan pieni jälki...mut tuskin haittaa


      • trolleri

        mul oli sama ongelma ja tein sitte ite :D nyt oon pitäny sitä vaan koulussa ja kavereitten kanssa ja yöllä :D


    • Makuasia

      Häpeätte noita todella rumia renkaita ja muita härpäkkeitä huulissanne ja sieraimissanne, kun aikuistutte ja saatte järkeä päähänne. Työn saantikin on vaikeampaa ainakin palveluammatteihin. Näyttää lisäksi siltä, että rumat lärvit halutaan korostaa vielä rumemmiksi noilla naurettavilla vempaimilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe