Hinnat ovat karanneet käsistä.
Tämä näkyy ständeissä, joissa ei edes ole veneitä ???
Ei kait asiakkaat tule messuille katselemaan myyjiä, jotka ei tiedä veneistä juuri mitään.
En käy enään messukeskuksessa, se on hinnoiteltu ulos !
Suomen Messut pilannu venemessut ..
62
918
Vastaukset
- nixsi pirkka
vanhat venemuotit kunniaan,kansalaisopistot vetämään,se kaupan 10keuron
vene,ite tehtynä omanmielen vimosen päälle 5keuroa,ja rekisteröinti omavalmiste,
jää se toinen 5keuroa moottoriin.- nixsi pirkka
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Eli 4 metrinen omatekele?
jopas on 4metrisen hinnat noussu hu huh.
- Ylihinnat kunniaan
Ylihintaista skeidaa messut täynnä. Nousukasmaisia "myyjiä" näyttämässä kaverille lähinnä itseään messuilla.
Kylmää ja mitäänsanomatonta touhua. - ksdjgsdgfjk
onneksi on suomi24, ettei kenenkään vaan tarvitse TEHDÄ asioille mitään. lopettakaa, aikuiset ihmiset.
- amityboat
Ehkä jonkun pitäisi järjestää kilpailevat messut halvemmassa paikassa.
- Alku se on tämäkin
Täällä kirjoittelu on asialle "jotain TEKEMISTÄ", jostain se on aloitettava - miksi ei siis täältä ?????
Ongelma on tietysti kaltaisesi - mutta noitahan riittää. - gjkhgyjjh
Alku se on tämäkin kirjoitti:
Täällä kirjoittelu on asialle "jotain TEKEMISTÄ", jostain se on aloitettava - miksi ei siis täältä ?????
Ongelma on tietysti kaltaisesi - mutta noitahan riittää.Ok, täsmennetään: Jotain oikeasti asiaan vaikuttavaa. Mustakin tuntuu, että messut on kalliit, mutta kun en osaa sanoa varmasti enkä edes ehdottaa mikä olisi sopiva kustannus niin mitä sitä vinkumaan. Kun kerran sais... ja sitten jos vielä saisi lukea notta aateltiin pudottaa kustannuksia vaikka 40 pinnaa ja näin se meni syteen tai saveen, mutta eihän tekijät täällä meidän kanssa luuhaa.
- Mistä näitä sikiää
gjkhgyjjh kirjoitti:
Ok, täsmennetään: Jotain oikeasti asiaan vaikuttavaa. Mustakin tuntuu, että messut on kalliit, mutta kun en osaa sanoa varmasti enkä edes ehdottaa mikä olisi sopiva kustannus niin mitä sitä vinkumaan. Kun kerran sais... ja sitten jos vielä saisi lukea notta aateltiin pudottaa kustannuksia vaikka 40 pinnaa ja näin se meni syteen tai saveen, mutta eihän tekijät täällä meidän kanssa luuhaa.
Sitten ihmetellään, miksi Kokoomus ja SDP saavat rauhassa tuhota tämän maan, ja jakaa rahat hispaanoille ja muille korruptoituneille lusmuille.
Mitäs sitä vinkumaan . . . . voi luoja !!!!!!! - mistä niin
Mistä näitä sikiää kirjoitti:
Sitten ihmetellään, miksi Kokoomus ja SDP saavat rauhassa tuhota tämän maan, ja jakaa rahat hispaanoille ja muille korruptoituneille lusmuille.
Mitäs sitä vinkumaan . . . . voi luoja !!!!!!!ja sitten toiset luulee, että täällä johonkin vaikutettais ja menee puoluetaustasta riippumatta tyytyväisenä nukkumaan - laitettiin taas maata ojennukseen, kyllä taas rehkittiin - pöh. tekijät on kingejä, vinkujat noloja
- niin mistä tosiaan
mistä niin kirjoitti:
ja sitten toiset luulee, että täällä johonkin vaikutettais ja menee puoluetaustasta riippumatta tyytyväisenä nukkumaan - laitettiin taas maata ojennukseen, kyllä taas rehkittiin - pöh. tekijät on kingejä, vinkujat noloja
Jostainhan se "vaikuttaminen" alkaa ;) Miksi ei siis täältä ?
Viittaatko tekemisellä johonkin "konkreettiseen"? Sellainen ei välttämättä ole järkevien ihmisten tapa toimia, kestelua aikaansaamalla asiat etenevät varmemmin.
en ihan kaikkea tässä ketjussa häröilyä allekirjoita, mutta vuosia töissä venemessuilla olleena, voin todeta, että helsingin ja turun messuilla on näytteilleasettajana ihan eri asiat olla. kun järjestelmästä tulee liian iso, ei se enää jousta samalla tavalla, asioita hoitaa organisaatiot, ei ihmiset.
esim vartiointi, securitas, siivous, iss, ravintolat, fazer, jne. jokaisella on aina käsi ojossa. parkkimaksutkin on nykyään tähtitieteelliset.
Turku show toimii omalla painollaan. mä tykkään.- 15+12
Toisaalta taas suuruuden ekonomia toimii: jengi menee Stadin messuille mieluummin kuin Turkuun, koska Helsingin messuilla on aina enemmän nähtävää (ja ostettavaaskin).
15+12 kirjoitti:
Toisaalta taas suuruuden ekonomia toimii: jengi menee Stadin messuille mieluummin kuin Turkuun, koska Helsingin messuilla on aina enemmän nähtävää (ja ostettavaaskin).
totta tuokin, ja on ainakin mun duunipaikoille ollut tärkein tapahtuma vuosittain tuo stadin näyttely, kuten oli tänäkin vuonna. Tuollaisten isojen massatapahtumien duunaaminen on haastava juttu ja kaiken pitää mennä omia ratojaan juuri suunnitellusti, jotta kaikki toimii. Voinette arvata, että parin viikon aikana on aina myös niitä poikkeustilanteita. Esimerkiksi: Olipa mukavaa kärrätä lauantain ruuhkassa parkkipaikan peräkulmalta lisää kamaa nokkakärryllä koko väentungoksen läpi, ohi lippukassojen, kun huolto ovet suljetaan messujen avaamisen aikaan ja liikenteenohjaajille on turha selitellä olevansa näytteilleasettaja. Tämä on sitä toisenlaista suuruuden tuomaa ominaisuutta.
Mutta onhan tuo messuhalli puitteiltan ykköspaikka kaikkiin tapahtumiin, ja näytteilleasettajalounget kansainvälisestikin vimosen päälle.- Bossu
15+12 kirjoitti:
Toisaalta taas suuruuden ekonomia toimii: jengi menee Stadin messuille mieluummin kuin Turkuun, koska Helsingin messuilla on aina enemmän nähtävää (ja ostettavaaskin).
Hesan messut on niin uuvuttavat, että menen mieluummin Turun messuille. Siellä ehtii paremmin syventyä näkemäänsä ja kokemaansa. Hesan messuilla pitäisi viettää ainakin pari päivää, jotta ei turtuisi kesken kaiken. Turussahan venemyyjät pistivät pystyyn omat messunsa, Turun venemessut, koska Hesan venemessut ja Turun Meri Kutsuu-messut olivat keväällä, joka on etenkin purjeveneiden suhteen liian myöhäinen aika uuden tilaamisen suhteen. Siellä keskitytään enemmän veneiden esittelyyn ja kaupankäyntiin. Ehkäpä Hesassa voitaisiin miettiä samaa? Turussa tuntuu venemyyjät muutenkin enemmän toimivan yhteistyössä.
- 1+3
näin on. turun venemessujen kävijämäärä liikkuun 5000-6000 tietämillä.
- helmenkalastaja123
Yksi mikä pitäisi tulevien vuosien messuille saada, venetori, eli esim nettiveneestä muutamia presentaatioita, kuten joittenkin hinta-laatu helmien esittelyä vaikkapa TV ruuduissa.
Fakta on se, että moni ei edes hae uutta venettä, vaan on fiilistelemässä messuilla.
Kyllä niissä käytetyissä veneissäkin ihan järkiratkaisuja on, sekä köyhille että rikkaille. - jjhbnnmm
messuille pitäisi saada suomi24 ständi jossa palstan asiantuntijat
voisivat valistaa suomen venekansaa. voisi olla neuvot vähissä
kun joutuisi yleisön eteen esittämään mielipiteitään. - hggjfkfkfkkf
Suomen messuilta on mennyt suhteellisuuden taju. Norjassa ja Ruotsissa
myydään alennuksella jotta saadaan messut täyteen. Stadissa myydään
listahinnalla ja esitellään messuvieraille tyhjää messumattoa. Norjassa messut
siirrettiin kun hinnat karkasivat käsistä. Löytyisiköhän stadista niin isoa vapaata
tilaa että voitaisiin järjestää messut. Pitäisikö järjestää erikseen moottorivene
ja purjevenemessut jotta veneet mahtuisi johonkin halliin.- jgjgjqwert
Tukholmassa on järjestetty ilmaiset messut kun maahantuojat kypsyivät
messujärjestäjien palveluihin. Syksyllä ilmaiset uivat messut (jopa ilmainen pysäköinti) Talvella ilmaiset messut maahantuojien vuokraamassa hallissa.
Pienemmät messut mutta tosiostajaa tuskin haittaa että ei saa metrilakua.
Voisi olla vaikeampi toteuttaa täällä koska maahantuojat ovat jakaantuneet
kahteen kaupunkiin tku/hki. - 8-16
Miten niin "tyhjää messumattoa"? Täynnähän hallit näkyivät olevan.
- lakupekka nro1
jgjgjqwert kirjoitti:
Tukholmassa on järjestetty ilmaiset messut kun maahantuojat kypsyivät
messujärjestäjien palveluihin. Syksyllä ilmaiset uivat messut (jopa ilmainen pysäköinti) Talvella ilmaiset messut maahantuojien vuokraamassa hallissa.
Pienemmät messut mutta tosiostajaa tuskin haittaa että ei saa metrilakua.
Voisi olla vaikeampi toteuttaa täällä koska maahantuojat ovat jakaantuneet
kahteen kaupunkiin tku/hki.Lakunmyyjä pitää olla joka tapahtumassa. Muinaiset kansanperinteet kunniaan!
- markkina-asema
suomen messujen asiakashinnoittelussa näkyy määräävä markkina-asema
maakuntien messuorganisaatiot sekä myös kävijämäärät ovat painivat ihan eri sarjassa.
messujen toimeksiantaja finnboat on puun ja kuoren välissä, muuta soveltuvaa paikkaa kun ei vain ole.
- ainakaan ennen kuin stadikka katetaan;-)
vuosittaiset messut ovat kuitenkin oiva tulonlähde finnboatille.
pelkät purjevene- messut olisivat niin pienet ettei maksa vaivaa.- Hyödytöntä
Finnboat on osa koko ongelmaa, itse ovat itsensä sitten sinne puun ja kuoren väliin tunkeneet - luultavasti ahneuttaan. Tuosta pytingistä ei ole, eikä tule koskaan olemaan hyötyä kenellekään, edes jäsenilleen. Se on kuin jokin itsenäisesti paheneva ongelmakasvi jota ei enää hallitse kukaan, pyörivät oman organisaattionsa ympärillä ja ovat olemassa itseään varten - ihan kuin pääosa valtion ja kuntien virkamiehistä.
- ei ei ei...
Hyödytöntä kirjoitti:
Finnboat on osa koko ongelmaa, itse ovat itsensä sitten sinne puun ja kuoren väliin tunkeneet - luultavasti ahneuttaan. Tuosta pytingistä ei ole, eikä tule koskaan olemaan hyötyä kenellekään, edes jäsenilleen. Se on kuin jokin itsenäisesti paheneva ongelmakasvi jota ei enää hallitse kukaan, pyörivät oman organisaattionsa ympärillä ja ovat olemassa itseään varten - ihan kuin pääosa valtion ja kuntien virkamiehistä.
tää on taas näitä...ei veneilyseuroja, ei valtionhallintoa, ei ei mitään...
kuka työttömyysrahat tai eläkkeet maksaisi jollei...
vastaavanlaisessa toimialan keskusjärjestön hallituksessa toimineena voin lohduttaa nyytiä että finnboatin toiminta lopetetaan...heti kun sen jäsenistö lakkaa kokemasta että ko. organisaatio tuottaa lisäarvoa koko toimialalle sekä jäsenyrityksilleen.
toimialojen keskusliitot jäävät päivittäisessä arkityössä joskus hieman etäisiksi yksittäisille jäsenyrityksilleen, varsinkin jos yritys itse ei ole suhteessa aktiivinen.
iso osa keskusjärjestöjen työstä kun on taustavaikuttamista esim. alan lainsäädäntöön, vientiponnisteluihin jne.
eikä tuon kokoluokan messujakaan ihan tyhjästä polkaista.
perustelematon väittämäsi ko. tahon "toiminnan hyödyttömyydestä" ei taaskaan kerran paina yhtikäs mitään.
se kuvaa ainoastaan omaa turhautuneisuuttasi. - Hyödytöntä edelleen
ei ei ei... kirjoitti:
tää on taas näitä...ei veneilyseuroja, ei valtionhallintoa, ei ei mitään...
kuka työttömyysrahat tai eläkkeet maksaisi jollei...
vastaavanlaisessa toimialan keskusjärjestön hallituksessa toimineena voin lohduttaa nyytiä että finnboatin toiminta lopetetaan...heti kun sen jäsenistö lakkaa kokemasta että ko. organisaatio tuottaa lisäarvoa koko toimialalle sekä jäsenyrityksilleen.
toimialojen keskusliitot jäävät päivittäisessä arkityössä joskus hieman etäisiksi yksittäisille jäsenyrityksilleen, varsinkin jos yritys itse ei ole suhteessa aktiivinen.
iso osa keskusjärjestöjen työstä kun on taustavaikuttamista esim. alan lainsäädäntöön, vientiponnisteluihin jne.
eikä tuon kokoluokan messujakaan ihan tyhjästä polkaista.
perustelematon väittämäsi ko. tahon "toiminnan hyödyttömyydestä" ei taaskaan kerran paina yhtikäs mitään.
se kuvaa ainoastaan omaa turhautuneisuuttasi.Kirjoituksesi ainoastaan vahvisti käsityksen . . . . hyödytön on ja on ollut suomen veneteollisuudelle. Joutojätkien luuhauspaikkoja, joissa tulosta ei saada aikaiseksi. Erilaisia sekavia ja jakomielitautisilta vaikuttavia lausuntoja, joissa byrokraattinen mitäänsanomaton sisältö - kuten tuollaisilla kerhoilla on tapana tuottaa.
- 1+3
Hyödytöntä edelleen kirjoitti:
Kirjoituksesi ainoastaan vahvisti käsityksen . . . . hyödytön on ja on ollut suomen veneteollisuudelle. Joutojätkien luuhauspaikkoja, joissa tulosta ei saada aikaiseksi. Erilaisia sekavia ja jakomielitautisilta vaikuttavia lausuntoja, joissa byrokraattinen mitäänsanomaton sisältö - kuten tuollaisilla kerhoilla on tapana tuottaa.
Kysymys: oletko itse töissä/omistajana Finnboatin jäsenyrityksessä tai ylipäätään firmassa, jonka toimiala jotenkin liittyy veneilyyn?
Jos et ole, niin silloin puheesi on melko mitätön. Sinulla ei yksinkertaisesti voi olla riittävästi kompetenssia arvioida Finnboatin hyödyllisyyttä tai hyödyttömyyttä. - 17-8
1+3 kirjoitti:
Kysymys: oletko itse töissä/omistajana Finnboatin jäsenyrityksessä tai ylipäätään firmassa, jonka toimiala jotenkin liittyy veneilyyn?
Jos et ole, niin silloin puheesi on melko mitätön. Sinulla ei yksinkertaisesti voi olla riittävästi kompetenssia arvioida Finnboatin hyödyllisyyttä tai hyödyttömyyttä.töissä??? omistajana??? tuloksentekijä????
toi kaveri on nyt vaan niitä joille mikään järjestäytynyt toiminta ei näyttäydy hyödyllisenä. perusjurnuttaja joka toistelee omiin uskomuksiinsa pohjautuvia näkökantojaan.
tuskin kontribuoi millään tavoin yhteiskuntaa - Hyödyttömyyttä lisää
1+3 kirjoitti:
Kysymys: oletko itse töissä/omistajana Finnboatin jäsenyrityksessä tai ylipäätään firmassa, jonka toimiala jotenkin liittyy veneilyyn?
Jos et ole, niin silloin puheesi on melko mitätön. Sinulla ei yksinkertaisesti voi olla riittävästi kompetenssia arvioida Finnboatin hyödyllisyyttä tai hyödyttömyyttä.Vastaus: kyllä olen ollut töissä sellaisessa, ja omistan tälläkin hetkellä yrityksen, joka kylläkin on eronnut tuosta turhasta klubista. Sanoisin siis, että minulla on vuosien "läheinenkin" näkemys tuosta hölmöläisten klubista, joka ei todellakaan ole saanut mitään alaa hyödyttävää aikaiseksi esim. katso vaikkapa EU;n ja sen idioottimaisen CE-standardin vaikutusta suomalaiseen vene-alaan. Näyttääkö hyvältä, onko näyttänyt hyvältä ? tuossa asiassa töpeksiminen on vain jäävuoren huippu kyseisen klubin jäsenistön typeryydessä ja kyvyttömyydestä saada aikaiseksi mitään oleellisen rakentavaa aikaiseksi veneilyn, tai alan hyväksi.
- sfsdfgfddsa
Hyödyttömyyttä lisää kirjoitti:
Vastaus: kyllä olen ollut töissä sellaisessa, ja omistan tälläkin hetkellä yrityksen, joka kylläkin on eronnut tuosta turhasta klubista. Sanoisin siis, että minulla on vuosien "läheinenkin" näkemys tuosta hölmöläisten klubista, joka ei todellakaan ole saanut mitään alaa hyödyttävää aikaiseksi esim. katso vaikkapa EU;n ja sen idioottimaisen CE-standardin vaikutusta suomalaiseen vene-alaan. Näyttääkö hyvältä, onko näyttänyt hyvältä ? tuossa asiassa töpeksiminen on vain jäävuoren huippu kyseisen klubin jäsenistön typeryydessä ja kyvyttömyydestä saada aikaiseksi mitään oleellisen rakentavaa aikaiseksi veneilyn, tai alan hyväksi.
Kerropa lisää, mitä tarkoitat tuolla CE-standardin vaikutuksella? Ja miksi se olisi idioottimainen? Saattaahan se venevalmistajien kannalta olla idioottimaista, että heidän kiusakseen on laadittu edes jonkinlaista laatustandardia. Kuluttajalle (vaillinaisistakin) standardeista on kuitenkin etua.
- Hyödyttömyys pahenee
sfsdfgfddsa kirjoitti:
Kerropa lisää, mitä tarkoitat tuolla CE-standardin vaikutuksella? Ja miksi se olisi idioottimainen? Saattaahan se venevalmistajien kannalta olla idioottimaista, että heidän kiusakseen on laadittu edes jonkinlaista laatustandardia. Kuluttajalle (vaillinaisistakin) standardeista on kuitenkin etua.
Laatua tuo CE-ei todellakaan paranna, määrittää ainostaan sen tason, jota ei tarvitse ylittää - laatu heikentynyt CE:n jälkeen. Kuluttajalle tuosta CE:stä ei ole mitään hyötyä.
Muuta tuon vaikutuksista taitaa olla sinulle aivan turha kertoakaan, mutta vinkkinä. Paljonko on hävinnyt varsinkin Suomesta, joskin myös muista Pohjoismaista veistämöitä, eli tarjonta kaventunut. Nyt on tarjolla bulkki-sontaa tasalaatuisena, valtaosin sellaisella tasolla jota ei ennen EU;ta ja CE;tä olisi asiakaat hyväksyneet alkuunkaan, mutta kun on oikein CE-standartoitu.
- R K-S
Valitettavasti olet oikeassa. Suomen Messut on liian ahne ja lopulta häviää. mm. näytteilleasettajat joutuvat maksamaan 9,- euron parkkimaksun kun tuovat tavaroita messuille rakennusaikana.
Turun Meri Kutsuu näyttely on pienempi, mutta parempi. Ja siellä saat kontaktit. Venemyyjät varmasti esittelevät mielellään omissa tiloissaan veneitä.- parkkitunnus
toimeksiantaja on finnboatia ja fasiliteettipalvelujen päätarjoaja on suomen messut.
en tunne venemessujen toimintamallia mutta mahdollista on että suomen messut tarjoaa toimeksiantajalle tarvittavat tilat tietyllä könttähinnalla ja tämä myy ne (mahdollisesti ulkoistettuna ostopalveluna) jäsenistölleen.
oletko koskaan kuullut näytteilleasettajan parkkitunnuksesta?
mukavilla ja pienimuotoisilla turun messuilla käy reilusti alle 10% hkin messujen kävijämäärästä.
- yyhh
Suomen Messuilla näytteilleasiettajatkin maksavat parkista, valitettavasti.
- parkkitila
yleensä pasilassa maksullinen näytteilleasettajan parkkitunnus on kestoltaan näyttelyn mittainen ja rakentajapassit voimassa sovitusti ennen ja jälkeen messujen.
maksullisia, mutta muistaakseni edullisempia kuin yksittäismaksujen käyttäminen ?? mahdollistaa myös päivänsisäisen liikkumisen.
kaikilla pasilan messuilla näytteilleasettajat maksavat parkkitilasta.
taajamissa arvokasta maapohjaa ja sen rakennuksia ei oikein kannata antaa vastikkeettomaksi parkkialueeksi. - seahorsehall
Finboat voisi vuokrata vaikka vanhan ratsastusmaneesin ja myydä itse liput, nakit ja kahvin.
- 1+19
Helsingin messukeskus on kyllä nykykunnossaan asiallinen ja hieno paikka jopa, kuten tuolla sanottiin, kansainvälisestikin mainittava, mutta valitettavasti hinnoittelurakenne alkaa olemaan kestämättömällä tasolla ja monia yrityksiä on jäänyt pois pelistä kokonaan, koska maksettuihin kustannuksiin nähden hyöty ei ole riittävä. Pari esimerkkiä, Nautikulmaa ei ole näkynyt pariin vuoteen, ja tänä vuonna ainakin köysistään tuttu Multi Marine loisti poissaolollaan.
Ei riitä, vaikka hallit olisivat kuinka isot ja porukkaakin kävisi teoriassa paljon, jos niistä ei tule näytteilleasettajille liiketoimintaa. Helsingin messut ovat näytteilleasettajille järjettömän hintaiset ja aina iso panostus.
Jos puhutaan normaalista 40-60m2 ständistä
Ensin maksat neljä viisi tonnia osastosta, joka on vain ja ainoastaan se pelkkä tila johon alat osastoa kasaamaan. Tämän jälkeen menee puoli toista kaksi tonnia sähköön valaistukseen ja datayhteyksiin, sekä niihin pysäköintimaksukortteihin.
Kaikki maksaa erikseen. Jopa ne kaikkien aina kinuamat kutsukortit, ihan saman ne maksaa yrityksille, kuin asiakkaille siellä kassalla.
Tämän jälkeen pitäisi rakentaa ständi. Jos teet itse paljon ja otat vain minimit messurakennusfirmasta voit selvitä kolmella neljällä tonnilla. Kasaukseen pitää varata pari kolme ympäripyöreää päivää.
Tämän jälkeen henkilökuntaa pitää olla varattuna 10 päivän ajan paikan päälle riittävästi. Käytännön ylityöputki on kolme viikkoa ilman vapaita päivitä. Messukeskuksella syöt tietenkin edullisia Fazerin 13 euron lounaita.
Tuolla kustannusrakenteella pitää tulla jo jonkin verran kauppaakin. Jos myynti epäonnistuu, tulee turpaan useita tuhansia euroja, äkkiä kymppitonnikin.
Kyse on aina panos tuotto suhteesta. Pienillä paikallismessuilla voit vähemmällä panostuksella saada riittävän määrän asiakkaita ilman järjetöntä taloudellista ja työvoimapanostusta.
Alennuksella ständien antaminen on taas kohtuutonta niitä kohtaan, jotka ovat ottaneet täydellä hintaa ständin sieltä. Lisäksi, ei kukaan halua venemessuille vaikka tarvikeliikkeen viereen veitsikauppiasta tai ihmeelllisen siivousvälineen esittelijää.
Mutta muistakaa, että nyt oli laskusuhdannemessut. Kyllä se tästä taas joskus korjaantuu. Hullujen vuosien jälkeen tarvitaan tasaantumista. - 12-2
hyvä erittely.
hkin messukulut muodostavat leijonanosan monen pienemmän toimijan vuosittaisesta markkinointibudjetista. - 3+11
Luulenpa, että tulen jatkossakin käymään. Sisäänpääsymaksu taisi olla jotain 15 euron pintaan (pitkästä aikaa jopa maksoin, kun en ollut jaksanut vaivautua kerjäämään mistään lippua eikä ollut sattunut kukaan lähettämään oma-aloitteisestikaan). 2-3 olutta 4 tunnin kuluessa, siitä tuli n. 15 euroa lisää. Suunnilleen satanen meni asioihin, joita tuli osteltua, tosin niitä ei voine laskea varsinaisiksi "messukuluiksi", koska olivat tarpeellisia; yksi ostoksista olisi kai jäänyt messuitta tekemättäkin, koska en olisi tiennyt tarpeeseeni sopivan kapistuksen olemassaolosta.
Eli varsinaiset "messukulut" 30 euroa. Ei mielestäni millään tavalla paha kustannus. Asiakkaan näkökulmasta messut eivät ole hinnnoitelleet itseään mitenkään ulos (jos tuo 30 euroa on jollekin liikaa, niin tuskin on varaa veneilyynkään).
Se toinen keskustelussa mainittu näkökulma eli näytteilleasettajien puoli on sitten ihan toinen juttu enkä oikeastaan tiedä mitään heidän kustannuksistaan. Toisaalta aika monen toimijan kannalta lienee niin, että poisjäänti olisi iso riski, vaikka itse messukeikka olisikin tappiollinen. Jos ei näy messuilla, voi jäädä pimentoon asiakkailta muutenkin.- 9+16
Myytävien tuotteiden hintaan ne messukulut on laskettu, ihan niin kuin kaikki muutkin yrityksen kulut.
Eipä se messuilta pois jäänti varmaan suurta vaikutusta tee jonkun pidempään alalla toimineen yrityksen myyntiin.
Tuota Finnboatia olen aina ihmetellyt, kuka sitä tarvitsee??? - sormi suuhun
9+16 kirjoitti:
Myytävien tuotteiden hintaan ne messukulut on laskettu, ihan niin kuin kaikki muutkin yrityksen kulut.
Eipä se messuilta pois jäänti varmaan suurta vaikutusta tee jonkun pidempään alalla toimineen yrityksen myyntiin.
Tuota Finnboatia olen aina ihmetellyt, kuka sitä tarvitsee???nimeä yksi vähittäiskauppiaiden, valmistajien, vienti- tms. keskusjärjestö tai edunvalvontayhdistys, joka on sinun mielestäsi tarpeellinen?
tietysti kaupan toimialaan liittyen. - 9+16
sormi suuhun kirjoitti:
nimeä yksi vähittäiskauppiaiden, valmistajien, vienti- tms. keskusjärjestö tai edunvalvontayhdistys, joka on sinun mielestäsi tarpeellinen?
tietysti kaupan toimialaan liittyen.Tarpeettomia kaikki.
Aika moni veneliike mainostaa olevansa Finnboatin jäsen, mutta mitä se takaa asiakkaalle?? Vastaus on, ei yhtään mitään. - 14-12
9+16 kirjoitti:
Tarpeettomia kaikki.
Aika moni veneliike mainostaa olevansa Finnboatin jäsen, mutta mitä se takaa asiakkaalle?? Vastaus on, ei yhtään mitään.kuinka tarpeellinen itse olet?
- 3+11
9+16 kirjoitti:
Tarpeettomia kaikki.
Aika moni veneliike mainostaa olevansa Finnboatin jäsen, mutta mitä se takaa asiakkaalle?? Vastaus on, ei yhtään mitään.Finnboatin hyödyllisyydenhän puntaroivat sen jäsenet eli yritykset, eivät asiakkaat. Asiakas toisaalta voi kokea tai olla kokematta tuon jäsenyyden jotain laadusta kertovan, tosin ei siihen liene juuri perusteita; Finnboatin jäseneksi kai pääsee mikä tahansa alan nakkikioski jäsenmaksun maksamalla.
Mutta jäsenyrityksille koituvaa hyötyä tai sen puutetta voivat arvioida vain ne itse.
Arvelisin niin, että messuilta poisjäänti on riski lähinnä pienehköille toimijoille, sellaisille, jotka eivät muuten juuri saa näkyvyyttä. Varsinkin, kun veneilyharrastus näyttäisi jossain määrin olevan hajautumassa eli seuroihin kuulumattomia on enemmän isojenkin veneiden omistajissa, mikä todennäköisesti heikentää "viidakkorummun" viestintätehoa.
Joka tapauksessa, kuten kaikessa markkinoinnissa, messujenkin teho on aina osittain uskon asia. - 10-9
3+11 kirjoitti:
Finnboatin hyödyllisyydenhän puntaroivat sen jäsenet eli yritykset, eivät asiakkaat. Asiakas toisaalta voi kokea tai olla kokematta tuon jäsenyyden jotain laadusta kertovan, tosin ei siihen liene juuri perusteita; Finnboatin jäseneksi kai pääsee mikä tahansa alan nakkikioski jäsenmaksun maksamalla.
Mutta jäsenyrityksille koituvaa hyötyä tai sen puutetta voivat arvioida vain ne itse.
Arvelisin niin, että messuilta poisjäänti on riski lähinnä pienehköille toimijoille, sellaisille, jotka eivät muuten juuri saa näkyvyyttä. Varsinkin, kun veneilyharrastus näyttäisi jossain määrin olevan hajautumassa eli seuroihin kuulumattomia on enemmän isojenkin veneiden omistajissa, mikä todennäköisesti heikentää "viidakkorummun" viestintätehoa.
Joka tapauksessa, kuten kaikessa markkinoinnissa, messujenkin teho on aina osittain uskon asia....kaikessa markkinoinnissa, teho on uskon asia...
ja kokonaan ilman markkinointia on edessä jyrkkä liuku.
paradoksi sinällään
joku mixi on oltava jos aikoo ylipäätään toimia. - Onpas lapsellista
14-12 kirjoitti:
kuinka tarpeellinen itse olet?
No eipä sullakaan kovin korkealentoista tunnu ajatusmaailma olevan, ja argumentointi puolesta ei ainakaan vakuuta.
- 18-7
pääsylipun hintaa voi vertailla esim. leffalippuun.
- Venemies
>" pääsylipun hintaa voi vertailla esim. leffalippuun"
Voi sitä verrata muihinkin messuihin. Ei messuilla yleensä ole pääsymaksua, vaan se on ilmainen. Syömiset ja juomiset tarjotaan asiakkaille.
Venemessuilla asiat on käännetty päälaelleen.
Suomen Messut on kyvytön muuhun kuin kylmään rahastukseen.
En mene enää. - 9+8
Venemies kirjoitti:
>" pääsylipun hintaa voi vertailla esim. leffalippuun"
Voi sitä verrata muihinkin messuihin. Ei messuilla yleensä ole pääsymaksua, vaan se on ilmainen. Syömiset ja juomiset tarjotaan asiakkaille.
Venemessuilla asiat on käännetty päälaelleen.
Suomen Messut on kyvytön muuhun kuin kylmään rahastukseen.
En mene enää.miltä planeetalta näitä viestejäsi lähettelet?
- Aabeli
Mirkä messut ovat pääsymaksuttomia?
- Kahvi 4 eur
Raksa-, muovi-, kemian-, Educa-, automaatio-, mittaus- ja muut messut ovat ilmaisia. Yleensä Pasilan messuilla vaaditaan vain rekisteröityminen, toki parkkimaksun joutuu maksamaan, joka muuten on hävytön 8 euroa, jos on pari tuntia. Aina on tarjolla vähintään mainostuotteita ja suklaata.
Venemyyjät on pantu turhan ahtaalle Suomen Messujen toimesta, joka ei pysty edes kunnollisiin liikennejärjestelyihin. - 5+11
Kahvi 4 eur kirjoitti:
Raksa-, muovi-, kemian-, Educa-, automaatio-, mittaus- ja muut messut ovat ilmaisia. Yleensä Pasilan messuilla vaaditaan vain rekisteröityminen, toki parkkimaksun joutuu maksamaan, joka muuten on hävytön 8 euroa, jos on pari tuntia. Aina on tarjolla vähintään mainostuotteita ja suklaata.
Venemyyjät on pantu turhan ahtaalle Suomen Messujen toimesta, joka ei pysty edes kunnollisiin liikennejärjestelyihin.Eli puhut täysin eri populalle ja eri kävijämäärille suunnatuista messuista. Ei noita voi verrata venemessuihin. Venemessut vertautuvat sellaisiin kuin esim. kirja-, matka-, keittiö-, skiexpo, moottoripyörämessut jnejne. Ja ne ovat tyypillisesti maksullisia, kuten kaikki "avoimelle yleisölle" suunnatut messut.
- Pilssi
Messuilla jouduin aikanaan seisomaan useampana vuotena ja trendi oli että joka vuosi messukeskuksen pavelut kallistuivat ja kiristyivät.
Kulut olivat tolkuttomat ja kauppa paikanpäällä ei kasvanut samaan tahtiin kun kulut.
Sitten fiksu pomo otti ja teki omat messut, eli säästettiin koko messukulut ja pantiin omaan myymälään erikoisviikko jossa tarjottiin erikoisalennuksia ja ilmaista kahvia sekä pullaa ja tottakai ilmaisen pysäköinnin oven edessä.
Suoramarkkinoinnin keinoin pantiin tietoa liikkeelle ja saatiin paikalle oikeita ostajia joita ehti hyvin palvemaan, ja paikanpäällä näyttämään kaiken ilman liikaa kiirettä.
Lopputulos oli että viivan alle jäi ja huomattavasti.
Tämä oli 2000 luvun alussa jonka jälkeen eräs monikansallinen firma osti roskan ja taas oltiin messuilla vaikka ei kannattanut, mutta siellä piti kuulemma olla kun muutkin ovat.
Itse jätin sen firman ja siirryin pois venealalta ja nyt ei tarvitse enää messuilla vain messuamisen takia vaan asiota tehdään syystä joille löytyy kaupalliset perusteet ja tulokset joita mitataan. - Kahvi ja pulla 7 eur
" Eli puhut täysin eri populalle ja eri kävijämäärille suunnatuista messuista. Ei noita voi verrata venemessuihin. Venemessut vertautuvat sellaisiin kuin esim. kirja-, matka-, keittiö-, skiexpo, moottoripyörämessut "
Ihan samaa väkeä. Kyllä venemessut pitäisi olla ilmaisia ja hyviä messutarjouksia, jos kauppaa halutaan yleensä tehdä. Ilmaiset messut laajentaa harrastajamääriä ja nuorikin voi 5 v päästä olla asiakas. Vanhalle asiakkaalle kannattaisi tarjota oluet/kahvit, nakit sinapilla, sillätavalla tehdään jälkimarkkinointia.
Verratkaa autokauppiaisiin ...kyllä veneitäkin vaihdetaan.- 10+18
Ei ammattilaisille suunnattuja erikoismessuja voi verrata "tavalliselle yleisölle" suunnattuihin messuihin, siinä ei vaan ole mitään järkeä. Mainitse yksikin kuluttajille suunnattu messu, jonne ei ole sisäänpääsymaksua?
- Ei viitsi edes käydä
10+18 kirjoitti:
Ei ammattilaisille suunnattuja erikoismessuja voi verrata "tavalliselle yleisölle" suunnattuihin messuihin, siinä ei vaan ole mitään järkeä. Mainitse yksikin kuluttajille suunnattu messu, jonne ei ole sisäänpääsymaksua?
Noilla hinnoilla messuasettajille - ei pitäisi olla kävijöille mitään maksuja millään messuilla.
- 14+15
Ei viitsi edes käydä kirjoitti:
Noilla hinnoilla messuasettajille - ei pitäisi olla kävijöille mitään maksuja millään messuilla.
No, näilläkin messuilla kävi 70 000 ihmistä, joista useimmat maksoivat ihan omalla rahalla. Eli hinta ei ollut heille liian korkea.
Yksi perusjuttu: markkinataloudessa hinnat eivät määräydy millään "oikeudenmukaisuusperiaatteella" vaan sen mukaan, mitä ihmiset ovat valmiita maksamaan. Markkinataloudessa on pelkästään naiivia syyttää myyjää ahneudesta. - Vai markkinataloutta
14+15 kirjoitti:
No, näilläkin messuilla kävi 70 000 ihmistä, joista useimmat maksoivat ihan omalla rahalla. Eli hinta ei ollut heille liian korkea.
Yksi perusjuttu: markkinataloudessa hinnat eivät määräydy millään "oikeudenmukaisuusperiaatteella" vaan sen mukaan, mitä ihmiset ovat valmiita maksamaan. Markkinataloudessa on pelkästään naiivia syyttää myyjää ahneudesta.Kun päästäisiinkin sitten siihen "markkinatalouteen", ja loppuisi loputon veromaksajien lypsäminen. Nyt on pidetty kovaa meteliä globaalista markkinataloudesta, mutta noudatettu viimeisen päälle sosialistista taloudenpitoa. Voitot ovat yksityisiä ja tappiot yhteisiä, samaa tyyliä nuo klubit noudattavat, veronmaksajat itseasiassa mahsaa tuon lystinkin ;)
- Ei enää messuille
14+15 kirjoitti:
No, näilläkin messuilla kävi 70 000 ihmistä, joista useimmat maksoivat ihan omalla rahalla. Eli hinta ei ollut heille liian korkea.
Yksi perusjuttu: markkinataloudessa hinnat eivät määräydy millään "oikeudenmukaisuusperiaatteella" vaan sen mukaan, mitä ihmiset ovat valmiita maksamaan. Markkinataloudessa on pelkästään naiivia syyttää myyjää ahneudesta." No, näilläkin messuilla kävi 70 000 ihmistä, joista useimmat maksoivat ihan omalla rahalla. Eli hinta ei ollut heille liian korkea. "
Varmaan 69 000 pettynyttä.
Se, että maksaa lipun, niin ei ole mikään todiste hyvistä messuista.
Nyt venemessut ovat tasoltaan menneet alaspäin vuosi vuodelta. - mikämuka
Ei enää messuille kirjoitti:
" No, näilläkin messuilla kävi 70 000 ihmistä, joista useimmat maksoivat ihan omalla rahalla. Eli hinta ei ollut heille liian korkea. "
Varmaan 69 000 pettynyttä.
Se, että maksaa lipun, niin ei ole mikään todiste hyvistä messuista.
Nyt venemessut ovat tasoltaan menneet alaspäin vuosi vuodelta.Samaa kysyisin kuin hohhoijaakin, mikä on mennyt alaspäin? Kun venemarkkinat ovat alamaissa, se tietysti heijastuu messutarjontaankin. Ei se ole sen enempää Suomen Messujen kuin näytteilleasettajienkaan vika. Itse kävin kaksikin kertaa, enkä ollut ainoa.
Eivätkä ammattimesut todellakaan ole mikään vertailukohde. Kaikessa muussakin kuluttajamyynti ja B-to-B ovat eri asioita ja markkinointi toimii toisin. - rwgadsfrewdsf
Ei enää messuille kirjoitti:
" No, näilläkin messuilla kävi 70 000 ihmistä, joista useimmat maksoivat ihan omalla rahalla. Eli hinta ei ollut heille liian korkea. "
Varmaan 69 000 pettynyttä.
Se, että maksaa lipun, niin ei ole mikään todiste hyvistä messuista.
Nyt venemessut ovat tasoltaan menneet alaspäin vuosi vuodelta.Tuo "69000 pettynyttä" on kyllä ihan puhtaasti sinun omaa arvailuasi. Onhan heitäkin, kuten tästäkin ketjusta näkee. Mutta suurella todennäköisyydellä ensi vuonna siellä on taas n. 70 000 kävijää ihan ilman mitään muutoksia konseptiin.
- hohhoijaa
"Nyt venemessut ovat tasoltaan menneet alaspäin vuosi vuodelta"
mitähän tällä tarkoitat? osaatko perustella?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664492Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563510Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5103275Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972164Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361813Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja241799- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456