hei.viime joulukuussa jätin perunan kokonaan pois ruokavaliosta ja aloin syodä sen tilalla keitettyjä vihanneksia,ei porkkanaa.kaikkia muita.joulukuusta kesäkuuhun paino tippui 10 kiloa.nyt kesällä on tullut syötyä uutta perunaa ja paino on noussut kolmisen kiloa,nyt olisi tarkoitus laihdutta talven aikana ainakin 7 kiloa joten kohta jätän taas potut pois.onko vastaavia kokemuksia?
ei olisi uskonut perunasta
19
5901
Vastaukset
- Glygeeminen indeksi
Peruna on todellakin lihottava aine. Vielä turhemmaksi ravinnoksi sen tekee se, ettei siinä ole mitään ravintoaineita. Ainoastaan uuden perunan kuoressa on vitamiineja ja hivenaineita.
Sen historiallinen tarkoitus oli ruokkia suuria sotajoukkoja edellisesti jo 1800 luvulla. Tämän päivän ravintoa se ei todellakaan ole. Olosuhteet kun ovat nykyään toisenlaiset.- Komea Mies
"Peruna on todellakin lihottava aine. Vielä turhemmaksi ravinnoksi sen tekee se, ettei siinä ole mitään ravintoaineita"
Höpsistä. Kyllähän peruna on melkein pelkkää hiilaria. Siksi se lihottaakin, jos sitä syö kohtuuttomasti. Jos siinä ei olisi ravintoaineita, se ei tietenkään lihottaisi, vaikka sitä söisi miten paljon.
- laihis
Totta se on peruna lihottaa. Välttämällä muitakin ruokia jotka sisältää paljon hiilihytraattia laihtuu varmasti. Kokemusta on
- Marshmallow
Eikä lihota, ellet sitten syö ämpärillistä kerralla. Minä olen pudottanut painoa tänä kesänä 16 kg ja syönyt perunaa joka päivä yhdellä aterialla. Kyse on MÄÄRÄSTÄ ei siitä että joku ruoka heti lihottaa kun sen suusta sisään laittaa. KAIKKI lihottaa, jos sitä liikaa syödään!
- ellu
Marshmallow kirjoitti:
Eikä lihota, ellet sitten syö ämpärillistä kerralla. Minä olen pudottanut painoa tänä kesänä 16 kg ja syönyt perunaa joka päivä yhdellä aterialla. Kyse on MÄÄRÄSTÄ ei siitä että joku ruoka heti lihottaa kun sen suusta sisään laittaa. KAIKKI lihottaa, jos sitä liikaa syödään!
Peruna on vain vatsan täytettä ja vielä lihoittavaa sellaista. Syö perunaa jos mielesi sitä tekee,mutta muuta et siitä irti saa kuin turhia hiilareita. Esim. sikoja lihotetaan perunalla.
- Marshmallow
ellu kirjoitti:
Peruna on vain vatsan täytettä ja vielä lihoittavaa sellaista. Syö perunaa jos mielesi sitä tekee,mutta muuta et siitä irti saa kuin turhia hiilareita. Esim. sikoja lihotetaan perunalla.
...olen sitä mieltä ettei peruna sinänsä lihota, jos sitä syö vähän. Mun puolesta voit rauhassa lihottaa sikojasi perunoilla. Ne saattais tykätä myös suklaasta, joka muuten lihottaa vielä paremmin ;-).
- junnu
uusi : 75 kcal / 100 g , vanha kuorineen : 61 kcal / 100 g .
- tottahan se
Pahat hiilihydraatit perunassa on ne mitkä lihottaa.....Syö tilalla kasviksia tai tummaa riisiä tai kokojyvä pastaa.
Oppikaa syömään rasvat ja hiilihydraatit eri aterioilla.
Laihdutte varmasti. - Luolamies
tottahan se kirjoitti:
Pahat hiilihydraatit perunassa on ne mitkä lihottaa.....Syö tilalla kasviksia tai tummaa riisiä tai kokojyvä pastaa.
Laihdutte varmasti.Miksi rasva ja hiilihydraatit eri lautasella? Rasva nimenomaan hidstaan hiilihydraatin imeytymistä!
- lelle
Luolamies kirjoitti:
Miksi rasva ja hiilihydraatit eri lautasella? Rasva nimenomaan hidstaan hiilihydraatin imeytymistä!
että valkuainen ja hiilihydraatit eri aaikaan.
- läski ääliö
tottahan se kirjoitti:
Laihdutte varmasti.Eli jos mä syön eri aterialla ne mun viisitoista Fazerin sinistä ja eri aterialla ne kolme kiloa perunoita, niin mä varmasti laihdun????
Kiitoa hyvästä vinkistä. Ihmeellistä. - voi voi...
läski ääliö kirjoitti:
Eli jos mä syön eri aterialla ne mun viisitoista Fazerin sinistä ja eri aterialla ne kolme kiloa perunoita, niin mä varmasti laihdun????
Kiitoa hyvästä vinkistä. Ihmeellistä.Katsos kun siinä Fazerin Sinisessä on jo valmiiksi ne hiilihydraatti ja rasva samassa paketissa, niin yhdistelysääntö perunoiden kanssa ei oikein pure. Arvaas muuten, miksi se Fazerin Sininen on niin lihottavaa?
- Marshmallow
voi voi... kirjoitti:
Katsos kun siinä Fazerin Sinisessä on jo valmiiksi ne hiilihydraatti ja rasva samassa paketissa, niin yhdistelysääntö perunoiden kanssa ei oikein pure. Arvaas muuten, miksi se Fazerin Sininen on niin lihottavaa?
täällä rupea läskiksi ääliöksi ketään nimittelemään. Sitä paitsi kommentti johon vastasit oli ihan hauska, vaikkakin provo.
Lihavien nimittelyssä ja haukkumisessa on aina se vaara, et nepä saattaa olla joku päivä laihoja. Huonot käytöstavat harvoin paranevat... - voi voi...
Marshmallow kirjoitti:
täällä rupea läskiksi ääliöksi ketään nimittelemään. Sitä paitsi kommentti johon vastasit oli ihan hauska, vaikkakin provo.
Lihavien nimittelyssä ja haukkumisessa on aina se vaara, et nepä saattaa olla joku päivä laihoja. Huonot käytöstavat harvoin paranevat...Enhän minä ketään nimitellyt! Kirjoittaja käytti nimimerkkiä "Läski ääliö", ja osoitin vastaukseni hänelle, ihan niin kuin nyt vastaan Marshmallowille.
- Marshmallow
voi voi... kirjoitti:
Enhän minä ketään nimitellyt! Kirjoittaja käytti nimimerkkiä "Läski ääliö", ja osoitin vastaukseni hänelle, ihan niin kuin nyt vastaan Marshmallowille.
Anteeksi, en huomannut että se tosiaan oli edellisen nikki. Tuohduin selvästi liikaa koko "läski ääliö" -käsitteestä, että sisälukutaitoni kärsi huomattavasti. Täytyy olla tarkempi jatkossa... :-)
- häh?
KUINKA helvetin paljon sä sitä perunaa oikein söit?
Ai niin, jotkut ihmiset ymmärtävät peruna-sanan näin: Peruna = 10 perunaa ja jokaisen päällä nokare voita
Itse olen todella hoikassa kuosissa, ja olen syönyt ja tulen syömäänkin perunaa. Kilot karisee silti. Olisiko määrissä syy, eikä peruna polossa? - holisti
Kokeileppa, kuinka käy, kun alat syödä perunoita ja jätät perunoiden verran kaloreita pois muusta ravinnosta.
Ihan turha parjata perunoita. Olisihan se ihme, jos ihminen ei laihtuisi, kun vähentää syödyn ruuan määrää.- ....
Sadasta grammasta perunaa saa energiaa vain 87 kcal (360kJ)! Vaikka perunoita söisi kilon päivässä, laihtuisi melkoista vauhtia. Sadassa grammassa raakaa perunaa on noin 77,8 grammaa vettä, 14,8 grammaa hiilihydraatteja, 2 grammaa valkuaisaineita, 1 gramma kivennäisaineita ja vain 0,1 grammaa rasvaa.
Kivennäisaineista tärkein on kalium, jota sadassa grammassa on noin 400 milligrammaa. Muita perunan kivennäisiä ovat kalsium, magnesium, rauta ja fosfori. - ei oo mistää kotosin
.... kirjoitti:
Sadasta grammasta perunaa saa energiaa vain 87 kcal (360kJ)! Vaikka perunoita söisi kilon päivässä, laihtuisi melkoista vauhtia. Sadassa grammassa raakaa perunaa on noin 77,8 grammaa vettä, 14,8 grammaa hiilihydraatteja, 2 grammaa valkuaisaineita, 1 gramma kivennäisaineita ja vain 0,1 grammaa rasvaa.
Kivennäisaineista tärkein on kalium, jota sadassa grammassa on noin 400 milligrammaa. Muita perunan kivennäisiä ovat kalsium, magnesium, rauta ja fosfori.Laihduttajat karttavat perunaa. Turhaan, sillä ellei sitä uiteta rasvassa, se on vähäkalorista ja runsaasti kaliumia sisältävänä juureksena turvotusta poistavaa ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351