Voisitko laittaa jakeen jossa niin sanotaan että Jeesus vain syntisissä asuu.
Jeesus ei sitten asu uskovassa kuten olen luullut?
Olen tainnut luulla paljon muutakin väärin. Joten opeta sinä Tapio minua uskomaan oikein, mutta perustele Raamatulla kun olen taipuvainen uskomaan mitä Raamattu sanoo.
Jeesus osuu vain syntisissä Tapio sanoo.
32
126
Vastaukset
- Tapio522eikirj
"Voisitko laittaa jakeen jossa niin sanotaan että Jeesus vain syntisissä asuu."
>>>>>>>>>>>>>>
1.Joh.
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
--
Meillä on syntiä (8) ja teemme syntiä (10). Emmekö silloin ole syntisiä.
Paavali sanoi: "OLEN (Huom. preesens-aikamuoto) syntisistä suurin".
Eikö syntisessä ja vajavaisessa Paavalissa asunut uskon kautta Kristus!
Kysyt: "Jeesus ei sitten asu uskovassa kuten olen luullut"?
En ole tavannut synnitöntä uskovaa.
Oletko sinä?
Voiko joku aloittaa esim. rukouksen näin: "Kiitos Jeesus, etten ole tänään tehnyt yhtään syntiä".
Vai onko meidän tunnustettava publikaanin tavoin: "Herrani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".Armahdettuja syntisiä.
"Tämä sana on varma ja täysin vastaanottamisen arvoinen:
Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä,
joista minä olen suurin/ensimmäinen/prototyyppi
Mutta minut armahdettiin ..."- jaikal.se
Et tuonut jaetta jossa olisi sanottu että Jeesus asuu syntisissä. Puhut kokonaan toisesta asiasta mutta et vastaa aloituksen kysymykseen! Miksi et vastaa? No, koska sellaista jaetta ei ole Raamattuun kirjoitettu jossa sanottaisiin tai josta kävisi selvästi ilmi että Jeesus asuu syntisessä/syntisissä ihmisissä. Niin sitä on turha etsiäkään.
Raamatusta luemme että Kristus asuu uskovissa: "Kristus teissä, kirkkauden toivo."
"Te etsitte todistetta siitä että minussa puhuu Kristus". Paavali tiesi että hänessä asuu Kristuksen Henki ts. Kristus Pyhässä Hengessä.Paavali oli ottanut Jeesuksen vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen ja oli täytetty Pyhällä Hengellä. Sen tähden Pyhä Henki pääsi opettamaan Paavalille niin että hän ymmärsi näitä asioita. Ei nämä selviä meidän oman järkemme ymmärryskyvyillä. Tarvitsemme Pyhän Hengen Opettajaksi. - Tapio522eikirj
kalamos kirjoitti:
Armahdettuja syntisiä.
"Tämä sana on varma ja täysin vastaanottamisen arvoinen:
Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä,
joista minä olen suurin/ensimmäinen/prototyyppi
Mutta minut armahdettiin ..."kalamos: "syntisiä, joista minä olen suurin/ensimmäinen/prototyyppi
Mutta minut armahdettiin ..."
>>>>>>
"Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas".
Alla oleva teksti on lainaus. Siinä selitetään mielestäni hyvin vanhurskaus sanaa. - Tapio522eikirj
jaikal.se kirjoitti:
Et tuonut jaetta jossa olisi sanottu että Jeesus asuu syntisissä. Puhut kokonaan toisesta asiasta mutta et vastaa aloituksen kysymykseen! Miksi et vastaa? No, koska sellaista jaetta ei ole Raamattuun kirjoitettu jossa sanottaisiin tai josta kävisi selvästi ilmi että Jeesus asuu syntisessä/syntisissä ihmisissä. Niin sitä on turha etsiäkään.
Raamatusta luemme että Kristus asuu uskovissa: "Kristus teissä, kirkkauden toivo."
"Te etsitte todistetta siitä että minussa puhuu Kristus". Paavali tiesi että hänessä asuu Kristuksen Henki ts. Kristus Pyhässä Hengessä.Paavali oli ottanut Jeesuksen vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen ja oli täytetty Pyhällä Hengellä. Sen tähden Pyhä Henki pääsi opettamaan Paavalille niin että hän ymmärsi näitä asioita. Ei nämä selviä meidän oman järkemme ymmärryskyvyillä. Tarvitsemme Pyhän Hengen Opettajaksi.jaikal: "Et tuonut jaetta jossa olisi sanottu että Jeesus asuu syntisissä".
>>>>>>>>>>>
Elikkä Jeesus asuu mielestäsi vain synnittömissä. Ymmärsinkö oikein?
Voitko synnittömänä aloittaa esim. rukouksen näin: "Kiitos Jeesus, etten ole tänään tehnyt yhtään syntiä. Aamen."
Kehoittaisin sinua vielä lukemaan 1.Joh.1:8-10.
Keistä Johannes kirjoittaa ja joista hän sanoo, että heillä ON SYNTIÄ (8)ja he TEKEVÄT SYNTIÄ (10). - Eenokki 12
jaikal.se kirjoitti:
"Te etsitte todistetta siitä että minussa puhuu Kristus". Paavali tiesi että hänessä asuu Kristuksen Henki ts. Kristus Pyhässä Hengessä.Paavali oli ottanut Jeesuksen vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen ja oli täytetty Pyhällä Hengellä. Sen tähden Pyhä Henki pääsi opettamaan Paavalille niin että hän ymmärsi näitä asioita. Ei nämä selviä meidän oman järkemme ymmärryskyvyillä. Tarvitsemme Pyhän Hengen Opettajaksi.Eikös puupääjaikal tiedä että kun sanomme että Kristus ei asu muissa kuin syntisissä se tarkoittaa uskovaisia jotka ovat
pyhiä ja syntisiä jotka rukoilevat Isämeitää.
Tietämättömyytesi on käsin kosketeltavaa ja sinä jaikal isästä perkkeleestä syntyneenä vain pyrit kehittämään opin ja keräämään idiootit tykösi että saisit keriä villat rikastuaksesi ja kun hyöty lakkaa myyt heidät petojen ruoaksi.
jaikal on antikristus? - jaikal.se
Tapio522eikirj kirjoitti:
jaikal: "Et tuonut jaetta jossa olisi sanottu että Jeesus asuu syntisissä".
>>>>>>>>>>>
Elikkä Jeesus asuu mielestäsi vain synnittömissä. Ymmärsinkö oikein?
Voitko synnittömänä aloittaa esim. rukouksen näin: "Kiitos Jeesus, etten ole tänään tehnyt yhtään syntiä. Aamen."
Kehoittaisin sinua vielä lukemaan 1.Joh.1:8-10.
Keistä Johannes kirjoittaa ja joista hän sanoo, että heillä ON SYNTIÄ (8)ja he TEKEVÄT SYNTIÄ (10).>>>Elikkä Jeesus asuu mielestäsi vain synnittömissä. Ymmärsinkö oikein?
Eenokki 12 kirjoitti:
Eikös puupääjaikal tiedä että kun sanomme että Kristus ei asu muissa kuin syntisissä se tarkoittaa uskovaisia jotka ovat
pyhiä ja syntisiä jotka rukoilevat Isämeitää.
Tietämättömyytesi on käsin kosketeltavaa ja sinä jaikal isästä perkkeleestä syntyneenä vain pyrit kehittämään opin ja keräämään idiootit tykösi että saisit keriä villat rikastuaksesi ja kun hyöty lakkaa myyt heidät petojen ruoaksi.
jaikal on antikristus?Kun sinä Eenokki 12 olet "hurskas" uskovainen, niin laita nyt Raamatun paikka josssa noin sanotaan kuten sinä sanot. Muuten todistuksesi ei ole pätevä, vaan vastoin Raamatun sanomaa ja silloin sanomallasi ei ole mitään merkitystä.
"" kun sanomme että Kristus ei asu muissa kuin syntisissä se tarkoittaa uskovaisia jotka ovat
pyhiä ja syntisiä jotka rukoilevat Isämeitää.""- Tapio522eikirj
jaikal.se kirjoitti:
>>>Elikkä Jeesus asuu mielestäsi vain synnittömissä. Ymmärsinkö oikein?
jaikal: "Ei Raamatussa sanota että Jeesus asuu synnittömissä. Raamatussa sanotaan että Jeesus asuu uskovissa. Hän on uskovan vanhurskaus ja pyhitys sekä lunastus. Siksi Raamattu kutsuu uskovaa vanhurskaaksi. (jaikal).
- Eenokki 12
Il-Mari kirjoitti:
Kun sinä Eenokki 12 olet "hurskas" uskovainen, niin laita nyt Raamatun paikka josssa noin sanotaan kuten sinä sanot. Muuten todistuksesi ei ole pätevä, vaan vastoin Raamatun sanomaa ja silloin sanomallasi ei ole mitään merkitystä.
"" kun sanomme että Kristus ei asu muissa kuin syntisissä se tarkoittaa uskovaisia jotka ovat
pyhiä ja syntisiä jotka rukoilevat Isämeitää.""puupää il-marille myös täytyy vastata mutta vain lyhyesti että nk. alkuperäiset käännöksen ja niiden kirjoittajat eivät kaiketi huomanneet että kauas pohjoiseen lumen ja idioottien maahan syntyy pirun kusesta siinneitä uudestikastajia.
Eivätkä myöhemmät kääntäjät ymmärtäneet kaiketi että uudestikastajille pitää kääntää täsmälleen alkutekstin mukaan olisivat uudestikastetut ymmärtäneet sen ilman muuta ja il-mari myös.Lahkolaiset ymmärtävät siansaksaa huom! il-mari.
Heitä siis idiootteja varten olisi pitänyt kirjoittaa suomeksi!
Kylläpä sinäkin olet yksi...puupää! Tapio522eikirj kirjoitti:
kalamos: "syntisiä, joista minä olen suurin/ensimmäinen/prototyyppi
Mutta minut armahdettiin ..."
>>>>>>
"Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas".
Alla oleva teksti on lainaus. Siinä selitetään mielestäni hyvin vanhurskaus sanaa.Mutta publikaani seisoi taempana
eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti
vaan löi rintaansa ja sanoi:
'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
Minä sanon teille:
hän meni kotiinsa vanhurskautettuna (Luuk 18:13-14)- Tapio522eikirj
kalamos kirjoitti:
Mutta publikaani seisoi taempana
eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti
vaan löi rintaansa ja sanoi:
'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
Minä sanon teille:
hän meni kotiinsa vanhurskautettuna (Luuk 18:13-14)Jos nyt me rukoilemme publikaanin tavoin, niin emmekö mekin ole silloin VANHURSKAUTETTUJA.
Eikö Jumala olekkaan meitä syntisiä ("armonkerjäläisiä") kohtaan ARMOLLINEN, eikä kuule rukoustamme.
Vai mitä meidän pitäisi vielä tehdä päästäksemme osalliseksi Jumalan ARMOSTA?
Eikö Jumala kuulekkaan syntisten rukouksia?
Ainostaan (peri)synnittömän uskovan rukoukset ovat Jumalalle otollisia!
(Muistutan vielä: Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274005 sanot (jaikal):
”Uskovaisessa ei voi olla perisyntiä koska hänen entinen ensimmäisen Aadamin jälkeläisensä, (perisyntinen) vanha ihminen kuoli uskoon tulossa Jeesuksen ristillä….””.) Tapio522eikirj kirjoitti:
Jos nyt me rukoilemme publikaanin tavoin, niin emmekö mekin ole silloin VANHURSKAUTETTUJA.
Eikö Jumala olekkaan meitä syntisiä ("armonkerjäläisiä") kohtaan ARMOLLINEN, eikä kuule rukoustamme.
(Muistutan vielä: Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274005 sanot (jaikal):
”Uskovaisessa ei voi olla perisyntiä koska hänen entinen ensimmäisen Aadamin jälkeläisensä, (perisyntinen) vanha ihminen kuoli uskoon tulossa Jeesuksen ristillä….””.)* Tapio, kun Jeesus kuunteli kahden miehen rukousta, kumpikaan ei ollut uskossa Jeesukseen Kristukseen, vaan Jeesus puhui Jumalan valtakunnan evankeliumia, jossa teoilla oli merkitystä, Jeesus vain kevensi juutalaista lakiuskontoa, eikä Hänelle riittäneet pelkät teot, vaan Jeesus tivasi sisäistä uskoa ja kunnioitusta Jumalan lakia kohtaan, myös sydämen tasolla. Puplikaani meni itseesnä, näki syyllisyytensä lainedessä, fariseus luotti tekoihinsa, eikä käsittänyt puplikaanin olevan sisäisesti lähempänä Jumalaa kuin itse olikaan, vaikka luetteli hyvä tekojaan ansiokseen.
* Ruotsin kielinen Raamattu sanoo vahurskaasta, " Oikeudenmukainen valmius."Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tapio, kun Jeesus kuunteli kahden miehen rukousta, kumpikaan ei ollut uskossa Jeesukseen Kristukseen, vaan Jeesus puhui Jumalan valtakunnan evankeliumia, jossa teoilla oli merkitystä, Jeesus vain kevensi juutalaista lakiuskontoa, eikä Hänelle riittäneet pelkät teot, vaan Jeesus tivasi sisäistä uskoa ja kunnioitusta Jumalan lakia kohtaan, myös sydämen tasolla. Puplikaani meni itseesnä, näki syyllisyytensä lainedessä, fariseus luotti tekoihinsa, eikä käsittänyt puplikaanin olevan sisäisesti lähempänä Jumalaa kuin itse olikaan, vaikka luetteli hyvä tekojaan ansiokseen.
* Ruotsin kielinen Raamattu sanoo vahurskaasta, " Oikeudenmukainen valmius."* Jeesus painotti uskoa Jumalaan, vaikka juutalaiset olivat lainkautta vanhurskaita, jossa he juuri epäonnistuivat. Siksi Jeesus toi heille uudenlainuskon. Tavallaan samaa, mitä Aabraham uskoi, hän oli vanhurskas uskon kautta, jo, ennen kuin lakia oli anettu, nyt Kristuksessa olemme palanneet samaan vanhurskauteen, vanhurskas on elävä uskosta, lakkiin oikeasti sisältyy myös usko Jumalaan, ja siltä pohjalta Jeesus halusi antaa uutta toivoa kansalleen, pelkkä lainvaatima suoritus ei olisi riittänyt saamaan Jeesukselta vanhurskautusta, vaan siihen olisi kuulunut myös elävä usko Jumalaan, ja tämän elävän uskon vaikutuksesta olisi teostkin hyväksytty syntisen juutalaisen vanhurskauttamiseksi!
* Ja tämä sama Jumalan valtakunnan evankeliumin saarnaaminen tulee jatkumaan , tuhatvuotisessa valtakunnassa. Jeesushan sanoo Matt. 24: luvussa, että "Tämä Jumalan valtakunnan evankeliumi tulee viedä kaikkille kansoille, ja sitten tulee loppu. Ja loppuhan tulee juuri tuhatvuotisen valtakunnan päätyttyä.
* Tämän saman tilanteen Jeesus sanoo myös lähetyskäskyssään. Ja lupaa, minä olen teidän kansanne maailman loppuun asti. Ja tällä Hän tarkoitti nimenomaan niitä, jotka lähtivät viemään Jumalan valtakunnan evankeliumia tuhavuotisen valtakunnan aikana. Silloin toteutuu lähetyskäky kirjaimellisesti, johon kuuluu myös juutalaiset, niikuin pakanatkin.
* Lähetyskäsky kuuluu myös seurakunnalle, ei tuo edellä todettu totuus suinkaan sulje pois lähetystyötä. Päinvastoin. Menkkää ja saarnatkaa...!"Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jeesus painotti uskoa Jumalaan, vaikka juutalaiset olivat lainkautta vanhurskaita, jossa he juuri epäonnistuivat. Siksi Jeesus toi heille uudenlainuskon. Tavallaan samaa, mitä Aabraham uskoi, hän oli vanhurskas uskon kautta, jo, ennen kuin lakia oli anettu, nyt Kristuksessa olemme palanneet samaan vanhurskauteen, vanhurskas on elävä uskosta, lakkiin oikeasti sisältyy myös usko Jumalaan, ja siltä pohjalta Jeesus halusi antaa uutta toivoa kansalleen, pelkkä lainvaatima suoritus ei olisi riittänyt saamaan Jeesukselta vanhurskautusta, vaan siihen olisi kuulunut myös elävä usko Jumalaan, ja tämän elävän uskon vaikutuksesta olisi teostkin hyväksytty syntisen juutalaisen vanhurskauttamiseksi!
* Ja tämä sama Jumalan valtakunnan evankeliumin saarnaaminen tulee jatkumaan , tuhatvuotisessa valtakunnassa. Jeesushan sanoo Matt. 24: luvussa, että "Tämä Jumalan valtakunnan evankeliumi tulee viedä kaikkille kansoille, ja sitten tulee loppu. Ja loppuhan tulee juuri tuhatvuotisen valtakunnan päätyttyä.
* Tämän saman tilanteen Jeesus sanoo myös lähetyskäskyssään. Ja lupaa, minä olen teidän kansanne maailman loppuun asti. Ja tällä Hän tarkoitti nimenomaan niitä, jotka lähtivät viemään Jumalan valtakunnan evankeliumia tuhavuotisen valtakunnan aikana. Silloin toteutuu lähetyskäky kirjaimellisesti, johon kuuluu myös juutalaiset, niikuin pakanatkin.
* Lähetyskäsky kuuluu myös seurakunnalle, ei tuo edellä todettu totuus suinkaan sulje pois lähetystyötä. Päinvastoin. Menkkää ja saarnatkaa...!"Kiitos Mohikaani_27 viesteistäsi!
Sinulla on nyt sovinnollinen mieli. Toivon, että itselläni olisi samoin.
Mitä mieltä olet jaikalin opetuksesta, ettei uskovassa voi olla perisyntiä?- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tapio se jatkaa vain synnin siunaamista ja näin tekee vääryyttä. Ihminen, joka ei usko siihen, että Jumala puhdistaa ja vapauttaa, parantaa ja antaa uuden elämän, ei ole kelvollinen ketään opettamaan.
Tapiolle on käynyt mahdottomaksi ymmärtää Raamatun Jumalaa, kun on niin kauan turvautunut ihmisjumaliin.
Tee parannus ja näe itse, että synti ei jää hallitsemaan Jumalan lapsia. Jumalasta syntyneet eivät tee syntiä, sanoo Raamattu. Tapio522eikirj kirjoitti:
Jos nyt me rukoilemme publikaanin tavoin, niin emmekö mekin ole silloin VANHURSKAUTETTUJA.
”Uskovaisessa ei voi olla perisyntiä koska hänen entinen ensimmäisen Aadamin jälkeläisensä, (perisyntinen) vanha ihminen kuoli uskoon tulossa Jeesuksen ristillä….””.)Kyllä me olemme aivan samoin vanhurskautetttuja.
Eli armo pyyhki syyllisyytemme pois.
PS
Ei yhdessäkään ihmisessä mitään perisyntiä ole.
- 17_
Miten tässä ketjussa monien (ei kaikkien) väittämä synnittömyys sopii yhteen alla olevien hyvin alhaisten tekojen kanssa, jotka on suoritettu tuosta väitetystä "synnittömän ja pyhän" statuksesta käsin?
Todellisuudesa kyse on itse lausutusta omavanhurskaudesta, josta varoittavana esimerkinä Jeesuksen kertoma kuvaus fariseuksen ja publikaanin rukouksesta, jossa oikeastaan tulee esille koko asian ydin. (Luk. 18: 10-14)
Miten vain jäävuoren huippuna olevat muutamat alla olevat esimerkit sopivat yhteen "synnittömän_puhtaan_pelastetun_pyhällä hengellä täytetyn_ kanssa?
Miten "hengellä täyttynyt_synnitön ja pyhä" voi alentua suorastaan demonien tekoihin ja jopa seurakunnan opettavassa vastuuasemassa olevana ja edelleen jopa hengellisiä tilaisuuksia perversioihinsa valjastaen?
" Radio Dei uutisoi 1. syyskuuta 2011, että Koivisto oli ahdistellut sielunhoitotilanteissa useita mieshenkilöitä vuosien ajan.[5] Koivisto antoi asiasta julkisen lausunnon 11. syyskuuta 2011. Lausunnon mukaan hän on tehnyt aviorikoksen miespuolisen henkilön kanssa. [6]"
"Juha Pihkala syytti Koivistoa shamanismista, okkultismista ja valkoisesta magiasta. Hänen mukaansa vaarallisilla vesillä ollaan silloin, kun luvataan ihmeparantumisia ja muita suuria elämänmuutoksia. "Näissä asioissa on paljon petytty. Tällaisten ääriliikkeiden jäljiltä löytyy poikkeuksellisen paljon uskonnon uhreja." "
- - http://fi.wikipedia.org/wiki/Markku_Koivisto
"Seksirikollinen seurakunnan puhujana"
- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011123115020606_uu.shtml
"Helluntalaispastori raiskasi rukouspiiriläisen"
- http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012082115977402_ul.shtml- Eenokki 12
En ole koskaan edes unissani ajatellut että uudestikastetut olisivat Jumalasta Ja mitä heidän henkeensä tulee, väitän kuten aiemmin olen perustellut, että heissä asuu demoni tai useita eri lajia, jonka johdosta en tunne yhteyttä sen kaltaisiin itseuskoisiin..
Tosin on harhasta ja suuresta pimeydestä valoon tulleita lahkolaisia joiden autuutta en epäile.
Parannus koskee erityisesti helluntailaisia. - Tapio522eikirj
17_ "Todellisuudesa kyse on itse lausutusta omavanhurskaudesta, josta varoittavana esimerkinä Jeesuksen kertoma kuvaus fariseuksen ja publikaanin rukouksesta, jossa oikeastaan tulee esille koko asian ydin". (Luk. 18: 10-14)
>>>>>>>>>>
Ja nämä omavanhurskaat perisynnistä vapaat "tosiuskovat" kerskaavat henkikasteillaan jopa niin, ettei meidän alempitasoisten JUMALAN ARMOON turvaavien uskovien tule osallistua heidän keskusteluihin.
(Huom. Yksi jaikalin ketju tältä päivältä, joten en yleistä. Ehkäpä ketjussa esitettiin vain sellainen toive. Tämä lievennyksenä.) - 17_
17_ "Todellisuudesa kyse on itse lausutusta omavanhurskaudesta, josta varoittavana esimerkinä Jeesuksen kertoma kuvaus fariseuksen ja publikaanin rukouksesta, jossa oikeastaan tulee esille koko asian ydin". (Luk. 18: 10-14)
>>>>>>>>>>
Ja nämä omavanhurskaat perisynnistä vapaat "tosiuskovat" kerskaavat henkikasteillaan jopa niin, ettei meidän alempitasoisten JUMALAN ARMOON turvaavien uskovien tule osallistua heidän keskusteluihin.
(Huom. Yksi jaikalin ketju tältä päivältä, joten en yleistä. Ehkäpä ketjussa esitettiin vain sellainen toive. Tämä lievennyksenä.)Tapio522eikirj: "Ja nämä omavanhurskaat perisynnistä vapaat "tosiuskovat" kerskaavat henkikasteillaan jopa niin, ettei meidän alempitasoisten JUMALAN ARMOON turvaavien uskovien tule osallistua heidän keskusteluihin."
Niin, tuo heidän itse itsestään julkeasti lausuma omavanhurskaus ja synnittömyys (josta käsin julkeasti eri tavoin ajattelevia tuomitaa kadotukseen) on siten ovi auki monen laisille vääryyksille ja moraalisestikin aivan mahdottomille edesottamuksille, joista yllä linkeissäni vain pieni ote. Armo sitten kuittaa ja kattaa kaiken.
Mitä palstaan itseensä tulee, niin se on kaikille avoin_helluntalaisuudesta_ mutta ei heluntalaisten oma palsta. - 17_
Eenokki 12 kirjoitti:
En ole koskaan edes unissani ajatellut että uudestikastetut olisivat Jumalasta Ja mitä heidän henkeensä tulee, väitän kuten aiemmin olen perustellut, että heissä asuu demoni tai useita eri lajia, jonka johdosta en tunne yhteyttä sen kaltaisiin itseuskoisiin..
Tosin on harhasta ja suuresta pimeydestä valoon tulleita lahkolaisia joiden autuutta en epäile.
Parannus koskee erityisesti helluntailaisia.Eenokki 12: "..mitä heidän henkeensä tulee, väitän kuten aiemmin olen perustellut, että heissä asuu demoni tai useita eri lajia, jonka johdosta en tunne yhteyttä sen kaltaisiin itseuskoisiin.."
Niin, saman katon alla ei voi olla demonien ja Jumalan henki vaikuttamassa.
Toisinaan helluntaikokouksissa henkilö voi "kielillä" puhuessaan suoltaa suustaan sellaista jota ei edes itse ymmärrä ja se on osoittautunut Jumalan pilkaksi. Myöskään kaatuilu ja lattialla kieriskely ei ole luokiteltavissa _j ä r j e l l i s e e n_ Jumalan palvelukseen, josta Raamattukun puhuu ja jollaiseen se kannustaa. Antaa aihetta harkintaan. - Eenokki 12
17_ kirjoitti:
Eenokki 12: "..mitä heidän henkeensä tulee, väitän kuten aiemmin olen perustellut, että heissä asuu demoni tai useita eri lajia, jonka johdosta en tunne yhteyttä sen kaltaisiin itseuskoisiin.."
Niin, saman katon alla ei voi olla demonien ja Jumalan henki vaikuttamassa.
Toisinaan helluntaikokouksissa henkilö voi "kielillä" puhuessaan suoltaa suustaan sellaista jota ei edes itse ymmärrä ja se on osoittautunut Jumalan pilkaksi. Myöskään kaatuilu ja lattialla kieriskely ei ole luokiteltavissa _j ä r j e l l i s e e n_ Jumalan palvelukseen, josta Raamattukun puhuu ja jollaiseen se kannustaa. Antaa aihetta harkintaan.Aivan oikein sanoit. Siansaksalaiset puhuvat siansaksaansa korostaakseen omavanhurskauttaan ja omia oppejaan.
ps. minä en ole kaatuillut kuin asentohuimauksen johdosta.
En ymmärrä kun vanhat kurttunaamaäijät esiintyvät kuin jotain olisivat. Emme me ole mitään vain tomua ja tuhkaa.Ettei vaan se jaikal hermostu jos mainitsen jotain armon kerjäläisistä.
Tai että me olemme kerjäläisiä.
- ~~tähkäpää~~
Voi teitä. :(
- ~~tähkäpää~~
Veljet on nyt niiiiin kovasti voimainsa tunnossa...että.... 8D
Voi hyvää päivää.... ja sitten hetken päästä taas ladataan Jumalan Sanaa, armoa ja totuutta kehiin.. :)
Vanha ihminen ei jaksa, muuta kuin nauraa tällaiselle klooppiilulle.....
Syökää poijaaat ruisleipää, että kasvatte ja kehitytte. :)
- l-h
Matt. 9:11
Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
Jeesus syntisten ystava...minunkin ystava- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeesus on syntisten ystävä. Hän haluaa puhdistaa jokaisen syntisen niin puhtaaksi, että synti ei enää määräile ihmistä. Jeesus kutsuu syntisiä parannukseen ja puhdistukseen. Jeesus asuu heissä, jotka on puhdistanut synnistä.
- Tapio522eikirj
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Jeesus on syntisten ystävä. Hän haluaa puhdistaa jokaisen syntisen niin puhtaaksi, että synti ei enää määräile ihmistä. Jeesus kutsuu syntisiä parannukseen ja puhdistukseen. Jeesus asuu heissä, jotka on puhdistanut synnistä.
!!!!!!!!! Tarvitko sinä "jalkojen pesua"?
- Sanon vaan..
!!!!!!!!! Tarvitko sinä "jalkojen pesua"?
Näyttää sille Tapio että sinä et ymmärrä etkä käsitä asiaa vaikka sinulle miten asian Raamatulla selittää. Aina sinä kyselet kyselemisestä päästyäsi samaa asiaa. Tulee vain mieleen että mahdatko sinä lainkaan lukea edes mitä sinulle vastataan? Jaikal esim. on selittänyt sinulle Raamatulla vaikka kuinka monta kertaa ja aina sä vain kysyt samaa asiaa. Eli et ole ollenkaan ymmärtänyt mitä sinulle on sanottu. Tai sitten et ole lainkaan lukenut mitä sinulle on sanottu. Etkö sinä lainkaan ymmärrä että väsyy sellaiseen jankkaamiseen kuka tahansa, kun selvästi näkee että sinä et ymmärrä vaikka kuinka sinulle selitetään ja Raamatulla todistetaan. Sinä olet vain synneissäsi edelleen. Kun kerran haluat synnissä olla ja elää, niin senkun olet sitten vaan, mitäs sitä täällä enään itket. Me saamme olla synnistä vapaat ja kulkea Jumalan lapsina ja me olemme siitä onnelisia ja kiitollisia Jumalalle. Me saamme olla ja kulkea vapaina Jumalan armon alla. Ei meidän tarvitse emmekä voikkaan tehdä syntiä sillä Jumala pitää meistä huolen. Lukisit sinäkin Raamattua niin tietäisit kuinka suuren armon ja rakkauden Jumalan on uskovalle antanut. Pese sinä vain jakojasi kun et kerran Jumalan vapautta halua kohdallesi ottaa. Sinä sen saat ihan vapaasti päättää ihan itse.
- Tapio522eikirj
Sanon vaan.. kirjoitti:
Näyttää sille Tapio että sinä et ymmärrä etkä käsitä asiaa vaikka sinulle miten asian Raamatulla selittää. Aina sinä kyselet kyselemisestä päästyäsi samaa asiaa. Tulee vain mieleen että mahdatko sinä lainkaan lukea edes mitä sinulle vastataan? Jaikal esim. on selittänyt sinulle Raamatulla vaikka kuinka monta kertaa ja aina sä vain kysyt samaa asiaa. Eli et ole ollenkaan ymmärtänyt mitä sinulle on sanottu. Tai sitten et ole lainkaan lukenut mitä sinulle on sanottu. Etkö sinä lainkaan ymmärrä että väsyy sellaiseen jankkaamiseen kuka tahansa, kun selvästi näkee että sinä et ymmärrä vaikka kuinka sinulle selitetään ja Raamatulla todistetaan. Sinä olet vain synneissäsi edelleen. Kun kerran haluat synnissä olla ja elää, niin senkun olet sitten vaan, mitäs sitä täällä enään itket. Me saamme olla synnistä vapaat ja kulkea Jumalan lapsina ja me olemme siitä onnelisia ja kiitollisia Jumalalle. Me saamme olla ja kulkea vapaina Jumalan armon alla. Ei meidän tarvitse emmekä voikkaan tehdä syntiä sillä Jumala pitää meistä huolen. Lukisit sinäkin Raamattua niin tietäisit kuinka suuren armon ja rakkauden Jumalan on uskovalle antanut. Pese sinä vain jakojasi kun et kerran Jumalan vapautta halua kohdallesi ottaa. Sinä sen saat ihan vapaasti päättää ihan itse.
"Aina sinä kyselet kyselemisestä päästyäsi samaa asiaa. Tulee vain mieleen että mahdatko sinä lainkaan lukea edes mitä sinulle vastataan"?
>>>>>>>>
Kyllä minä yleensä luen.
Jaikali, johon vetoat, sanoo, ettei aina lue..ehkäpä harvoin - meidän "armonkerjäläisten" viestejä..
Hän on usein "uhannut", että ei enää jatka keskustelujamme, mutta kuitenkin taas jatkaa.
En ymmärrä tällaista jahkailua.
>>>>>>>
Et siis enää tarvitse "jalkojen pesua", vaan pelkkä "kylpy" riittää. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Aina sinä kyselet kyselemisestä päästyäsi samaa asiaa. Tulee vain mieleen että mahdatko sinä lainkaan lukea edes mitä sinulle vastataan"?
>>>>>>>>
Kyllä minä yleensä luen.
Jaikali, johon vetoat, sanoo, ettei aina lue..ehkäpä harvoin - meidän "armonkerjäläisten" viestejä..
Hän on usein "uhannut", että ei enää jatka keskustelujamme, mutta kuitenkin taas jatkaa.
En ymmärrä tällaista jahkailua.
>>>>>>>
Et siis enää tarvitse "jalkojen pesua", vaan pelkkä "kylpy" riittää.Minun täytyy pestä jalkoja. Tapio senkin sijaan odottaa, että hänen jalkojansa pestäisiin. Hänhän väittää kaipaavansa jalkojen pesua. Ikävä, että itsellä ei ole voimaa pestä lähimmäisten jalkoa ja näin auttaa heitä tällä matkalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747484Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583173- 342420
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj72060Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto311996- 201928
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151653- 521588
- 181579