Minulle on tarjottu ns. eropakettia jossa saan x-summan kun irtisanoudun työpaikasta vapaaehtoisesti. Joudun allekirjoittamaan paperin, jossa kielletään kertomasta mitään yksityiskohtia sopimuksesta. Mitä tämä salassapito käytännössä tarkoittaa? Enkö saa kertoa edes työsuhteen päättymisen syytä kun haen uutta työtä? Eikö tästä saa puhua edes kavereille??
Salassapitosopimus?
8
683
Vastaukset
- ~cs~
Miksi kukaan edes haluaisi paljastaa kenellekään, että hänelle on jouduttu maksamaan, että on päästy eroon? Itse pitäisin tuon visusti omana tietonani ilman salassapitosopimustakin.
- akavan_erityisalat
Hei!
On melko yleistä, että työsuhteen päättymissopimuksessa on ehto, jonka mukaan koko sopimus ja/tai sopimuksen sisältö ovat salassapidettäviä. Poikkeuksena salassapidosta on oikeus näyttää sopimus viranomaisille (esim. TE-toimisto ja työttömyyskassa).
Jos sopimus ja sen sisältö ovat salassapidettäviä, ei asiasta saa mainita kenellekään ulkopuoliselle. Tämä on otettava huomioon myös uutta työtä haettaessa.
terveisin
Akavan Erityisalat - Karenssilaskuri
Tiedäthän, että saat 3kk karenssin, kun itse irtisanoudut?
Esim. allekirjotiuspvm 28.2.
Saat ylimääräistä rahaa 6kk -> 31.8.
Lomarahat 1kk päälle -> 30.9.
3kk karenssi -> 31.12.
Eli sat minun laskujeni mukaan mahdollista ansiosidonnaista 1.1.2014 alkaen.- fdgs
Ainakaan tuota lomarahan (eli lomapalkan) jaksotusta ei enää ole. Eli mahdollinen ansiosidonnainen ilmeisesti 1.12.2013 lähtien, mutta maksuhan tietysti tulee jälkijunassa.
- akavan_erityisalat
Kommenttina: korostamme, että työvoimatoimisto tekee karenssipäätökset jokaisessa työsuhteen päättymistilanteessa tapauskohtaisesti. Ansiosidonnaiseen päivärahaan ja jaksotettaviin etuuksiin liittyvissä asioissa kannattaa olla yhteydessä omaan työttömyyskassaan.
Terveisin,
Akavan Erityisalat - Kusessaolet
Alahan rasvata hirttonarua.
- heti työllistynyt
Minä en kauaa harkinnut kun pakettia tarjottiin. Neuvottelin uuden työpaikan ja vaihdoin toiseen firmaan. Pakettirahat laitoin säästötilille. Nyt ovat "paketista johtuvat karenssikuukaudetkin" jo menneet ohi töitä tehdessä.
- Toinen jolla on VSP
Työkavereille voi lähettää vaikka linkin
http://www.youtube.com/watch?v=DMMmmLCOtb4
ei se ole kiellettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984