Salassapitosopimus?

Hissunkissun?

Minulle on tarjottu ns. eropakettia jossa saan x-summan kun irtisanoudun työpaikasta vapaaehtoisesti. Joudun allekirjoittamaan paperin, jossa kielletään kertomasta mitään yksityiskohtia sopimuksesta. Mitä tämä salassapito käytännössä tarkoittaa? Enkö saa kertoa edes työsuhteen päättymisen syytä kun haen uutta työtä? Eikö tästä saa puhua edes kavereille??

8

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~cs~

Miksi kukaan edes haluaisi paljastaa kenellekään, että hänelle on jouduttu maksamaan, että on päästy eroon? Itse pitäisin tuon visusti omana tietonani ilman salassapitosopimustakin.

• akavan_erityisalat

Hei!

On melko yleistä, että työsuhteen päättymissopimuksessa on ehto, jonka mukaan koko sopimus ja/tai sopimuksen sisältö ovat salassapidettäviä. Poikkeuksena salassapidosta on oikeus näyttää sopimus viranomaisille (esim. TE-toimisto ja työttömyyskassa).

Jos sopimus ja sen sisältö ovat salassapidettäviä, ei asiasta saa mainita kenellekään ulkopuoliselle. Tämä on otettava huomioon myös uutta työtä haettaessa.

terveisin
      Akavan Erityisalat

• Karenssilaskuri

Tiedäthän, että saat 3kk karenssin, kun itse irtisanoudut?

Esim. allekirjotiuspvm 28.2.
      Saat ylimääräistä rahaa 6kk -> 31.8.
      Lomarahat 1kk päälle -> 30.9.
      3kk karenssi -> 31.12.

Eli sat minun laskujeni mukaan mahdollista ansiosidonnaista 1.1.2014 alkaen.

• fdgs

Ainakaan tuota lomarahan (eli lomapalkan) jaksotusta ei enää ole. Eli mahdollinen ansiosidonnainen ilmeisesti 1.12.2013 lähtien, mutta maksuhan tietysti tulee jälkijunassa.

• akavan_erityisalat

Kommenttina: korostamme, että työvoimatoimisto tekee karenssipäätökset jokaisessa työsuhteen päättymistilanteessa tapauskohtaisesti. Ansiosidonnaiseen päivärahaan ja jaksotettaviin etuuksiin liittyvissä asioissa kannattaa olla yhteydessä omaan työttömyyskassaan.

Terveisin,
      Akavan Erityisalat

• Kusessaolet

Alahan rasvata hirttonarua.

• heti työllistynyt

Minä en kauaa harkinnut kun pakettia tarjottiin. Neuvottelin uuden työpaikan ja vaihdoin toiseen firmaan. Pakettirahat laitoin säästötilille. Nyt ovat "paketista johtuvat karenssikuukaudetkin" jo menneet ohi töitä tehdessä.

• Toinen jolla on VSP

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2231
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1416
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      994
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      881
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      772
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe