Minulle on tarjottu ns. eropakettia jossa saan x-summan kun irtisanoudun työpaikasta vapaaehtoisesti. Joudun allekirjoittamaan paperin, jossa kielletään kertomasta mitään yksityiskohtia sopimuksesta. Mitä tämä salassapito käytännössä tarkoittaa? Enkö saa kertoa edes työsuhteen päättymisen syytä kun haen uutta työtä? Eikö tästä saa puhua edes kavereille??
Salassapitosopimus?
8
697
Vastaukset
- ~cs~
Miksi kukaan edes haluaisi paljastaa kenellekään, että hänelle on jouduttu maksamaan, että on päästy eroon? Itse pitäisin tuon visusti omana tietonani ilman salassapitosopimustakin.
- akavan_erityisalat
Hei!
On melko yleistä, että työsuhteen päättymissopimuksessa on ehto, jonka mukaan koko sopimus ja/tai sopimuksen sisältö ovat salassapidettäviä. Poikkeuksena salassapidosta on oikeus näyttää sopimus viranomaisille (esim. TE-toimisto ja työttömyyskassa).
Jos sopimus ja sen sisältö ovat salassapidettäviä, ei asiasta saa mainita kenellekään ulkopuoliselle. Tämä on otettava huomioon myös uutta työtä haettaessa.
terveisin
Akavan Erityisalat - Karenssilaskuri
Tiedäthän, että saat 3kk karenssin, kun itse irtisanoudut?
Esim. allekirjotiuspvm 28.2.
Saat ylimääräistä rahaa 6kk -> 31.8.
Lomarahat 1kk päälle -> 30.9.
3kk karenssi -> 31.12.
Eli sat minun laskujeni mukaan mahdollista ansiosidonnaista 1.1.2014 alkaen.- fdgs
Ainakaan tuota lomarahan (eli lomapalkan) jaksotusta ei enää ole. Eli mahdollinen ansiosidonnainen ilmeisesti 1.12.2013 lähtien, mutta maksuhan tietysti tulee jälkijunassa.
- akavan_erityisalat
Kommenttina: korostamme, että työvoimatoimisto tekee karenssipäätökset jokaisessa työsuhteen päättymistilanteessa tapauskohtaisesti. Ansiosidonnaiseen päivärahaan ja jaksotettaviin etuuksiin liittyvissä asioissa kannattaa olla yhteydessä omaan työttömyyskassaan.
Terveisin,
Akavan Erityisalat - Kusessaolet
Alahan rasvata hirttonarua.
- heti työllistynyt
Minä en kauaa harkinnut kun pakettia tarjottiin. Neuvottelin uuden työpaikan ja vaihdoin toiseen firmaan. Pakettirahat laitoin säästötilille. Nyt ovat "paketista johtuvat karenssikuukaudetkin" jo menneet ohi töitä tehdessä.
- Toinen jolla on VSP
Työkavereille voi lähettää vaikka linkin
http://www.youtube.com/watch?v=DMMmmLCOtb4
ei se ole kiellettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274995Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133038Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481129Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138914Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport42881- 113826
- 37804
- 142723