Nautitko työstäsi?

Tuli vaan mieleen

un lueskelin naisten vastauksia aloitukseen, missä kyseltiin arvostettavien miesten ominaisuuksia. Pisti silmään yhdessä viestissä se "kunhan nauttii työstään".

Kuin moni teistä työllisistä oikeasti nauttii työstään ja jos nauttii niin miksi?

29

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ins.

Jep. Koska saan tehdä sitä työtä jonka tunnen omakseni ja olen siinä hyvä. Eikä palkkakaan ole huono.

• perusjormat2

Pidän työstäni, mutten siellä kävisi jossei rahaa joka kuukausi tipahtaisi tilille.

• ...................

Kukapa sitä ilmatteeksi työtä tekisi, kyllä siitä pitää joka kuukausi tulla palkka tilille.

• Totta maar!

Olen yrittäjä. Pidin alastani jo aiemmin ollessani palkkatyössä, mutta nyt pidän siitä vieläkin enemmän. Joskus olen hankalan paikan tullen tuskastunut, mutta koskaan en vielä kyllästynyt. :)

• PIMBLEMAN

Aika neutraalisti suhtaudun. Joskus vituttaa, mutta tämä onneksi harvinaisempaa.
      Tällä alalla ei kauheen usein tartte stressata, eikä juuri koskaan tartte fyysisesti ponnistella :). Tulot ei mitenkään kauheen isot, mut jotenki pärjäilen. Olen myös miettinyt lisä opintoja, mutta mutta......taidan tyytyä tähän.

• Nördähtävä mies

No kyllä minun työni ihan mukavaa on, vaikka välillä v*tuttaa kovaakin. Töitä ja stressiä on välillä ihan liikaa, mutta toisaalta vapauksiakin on ihan mukavasti ja edutkin on ihan hyvät.

Teen ICT-alalla asiantuntijatehtäviä. Hommat ovat projektiluontoisia, eli samaa hommaa ei joudu vääntämään yleensä kauhean pitkään, vaan uudessa projektissa on taas uudet haasteet. Eniten nautin varmaan siitä että saa ratkaista erilaisia ongelmia. Vaikka usein tuntuu että pää räjähtää eikä mistään tule mitään, niin jostain saa puristettua sen ratkaisun ja se onnistumisen tunne on mahtava. Huonoina päivinä sitten tekeekin mieli vaihtaa alaa täysin erilaiseen.

En usko että pystyisin ihan toimettomana olemaan kovin pitkään, vaikka olenkin aika hyvä laiskottelemaan. Turhautuisin aika nopeasti. Vaikka voittaisin lotossa, niin jatkaisin töiden tekemistä jossain muodossa.

• Heipparallitus

Nauroin.

Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko näitä naisten valheita tai itsepetoksia ettei miehen työllä tai työttömyydellä olisi väliä.
      Miehellä pitää olla arvostettu hyvä duuni että nainen pitää varsinkin jos itse on kouluttautunut (ihan sama mitä nainen sitten tekee on vaikka vaatemyyjä) että miehen tulee tienata ja olla ei pelkästään hyvä työssää vaan uralla eteenpäin pyrkivä ja menestyvä.

Tuollaiset korporaatiokoppiaiset ovat niitä jotka naisia houkuttelee.

Itse olen miehenä nyt vasta päälle kolmekymppisenä mieleisellä alalla, mutta uranäkymät eivät ole välttämättä superhyvät. Palkka on pieni ja vaikka työskentelen miesvaltaisella alalla niin tästä on mikään maailmankansalaisuussukkulointi kaukana.

Kyse on siitä että nauttiiko nainen miehen ammatin arvostuksesta ja sen tuomasta rahasta sekä kiihottuuko miehen "osaamisesta", pätemisestä, uranouseisuudesta tai sitten ylipäätään statuksesta.

Ja se on aivan sama onko nainen poliitiikaltaan kokkare vai vasemmistolainen ihan samanlaisella tavalla he kostuvat kun tapaavat sopivan statuksen omaavan miehen.

Mies joka ei pyri erityisesti pärjäämään työelämässä, nautti vain työstään eikä keräile perseennuolemispisteitä pomoltaan on munaton nysvö joka ei hivele naisen statushaaveita.

Itse en sano tätä mitenkään katkerana siltä osin että tuollaista naista tahtoisin vaan olen vain katkera siitä miten harvassa ovat ne naiset jotka eivät noin näe asioita.

Se oikeasti vituttaa että ei ole olemassa oikeasti arvoliberaaleja naisia joilla olisi kuitenkin jonkin verran sivistystä eikä niin että ovat sitten aivoton bb:tä seuraavia naikkosia joiden tarkoitus on käydä 50 vuotta nähtävästi siwan kassalla töissä ja sitten tulla kotiin pieremään oluita tai siidereitä kotisohvalle.

Siwan kassalla työskentely on ihan ok, se mitä annoin esimerkkinä on kuinka naisen oma sosiaalinen status sitten määrittää mistä hän tykkää ja mitä antaa miehelle "anteeksi".

• Aa pee see

• No löysin vihdoin ammatin itselleni, joka kiinnostaa ainakin tällä hetkellä, ei tosin varmaankaan kovin kauan minut tuntien.

Rupesin tässä aivan äskettäin päivätreidaajaksi osakkeilla, kun tuli sen verran perintöä, että kymppitonneja voi heittää ulos sijoituksiin. Aikaisemmin ostin kultaa, mutta nyt sen tuotto on tyrehtynyt, ja möin pois jo viime vuonna. Tänään salkun arvo ainakin nousi kivasti, ja tässä odotellaan kevään osinkoja. Ostin pelkästään Fortumia ja Elisaa, sen jälkeen kun kurssit olivat romahtaneet äsken, ei siis mitään omaperäistä vielä, mutta näyttää siltä, että tuotto tulee olemaan noin 20% kevään osalta, ellei tässä mitään pörssiromahdusta tule taas.

Turha luullakaan että salkun päällä voi istua kovinkaan kauan, tässä tulee kohta mieleen että sen voisi tyhjentää, vaikka tässä äsken aloitinkin. Kun ilmat lähtee pihalle osakemarkkinoilta voi taas aloittaa kaiken uudelleen.

• akateeminen M

Nautin hyvin paljon. Olen hiljattain vaihtanut töitä, uusi paikka ja paljon aiempaa vaativampi homma. Haasteelliseksi tämän tekee se, että on niin laaja vastuualue, ja että asiat ovat minulle uusia ja osittain aika vieraita. Mutta, olen liekeissä koska olen vakuuttava puhuja, ja joudun puhumaan niin monille ihmisille moninaisista asioista, ja asiat vaihtuvat nopealla tahdilla. Juuri minulle sopivaa hommaa.

Sain älyttömästi uutta virtaa tämän vaihdoksen myötä. Olisi kannattanut tehdä tämä jo aikaisemmin...

• Työ? Ammatti?

Käypä tarkistamassa sanojen "työ" ja "ammatti" merkitykset.

• Työ? Ammatti? kirjoitti:

Käypä tarkistamassa sanojen "työ" ja "ammatti" merkitykset.

Ei sillä ole väliä, pääasia että tulee rahaa. Heivasin muuten Elisani jo pois, ja tein voittoa. Odotan että saan ne ostettua vielä halvemmalla ennen osinkoa. Tämä on tätä daytraderin arkea, pitää koko ajan nähdä mahdollisuuksia. Myyn, kun muut ostavat, ja ostan kun muut myyvät.

• mies maalta

Vielä ei ossaa sanoa koska olen vasta opiskelemassa tulevaan (ehkä) ammattiini. Eniten siinnä kyllä ottaa päähän et se on vuorotyötä ja kyllä sitä välillä muutenkin ärsyttää koko työ. Parasta siinä on että saa työskennellä yksikseen. No kattoo mitä tulee.

• ap.

Itse en voi sanoa nauttivani työstäni, vaikka en nyt varsinaisesti inhoakaan sitä. Saattaisin nauttia siitä kaikesta enemmän, jos se ei olisi työtä mitä pitää joka päivä tehdä se 8 tuntia, jotta jotenkin tulisi taloudellisesti toimeen. Olen itsekin ollut alallani lähes 16 vuotta ja voin jo pikkuhiljaa sanoa, niin kuin joku ylempänäkin, että alan olla aika hyvä siinä mitä teen. Monipuolinen ja hyvä.

Jos itse etsisin kumppania, niin ei se työstään nauttiminen olisi mikään pakollinen juttu mahdolliselle tulevalle kumppanille. Jos se mahdollinen tuleva kumppanini nauttisi työstään, alkaisi ainakin minulla hälytyskellot soimaan, että jokin siinä hommassa mättää. Epäilisin, että sellaisella olisi työ aina ykkössijalla ja kaikki muu sitten kunhan töiltään ehtisi. Ei sellaista minulle, kiitos.

Työstä puheenollen, riittäisi se, kunhan, mahdollinen tuleva kumppani ei inhoaisi työtään ja työkavereitaan. Silloin ei tulisi työelämän ongelmat vapaa-aikana suhteeseen jossain muuttuneessa muodossa.

• tuotanto ja ohjaus

jaaajaaa,no,työtä teen koska siitä saa palkkaa,sellaista ettei yksinään eläessäkään tarvitse joka senttiä venyttää.Nautinko työstä...kyllä ja eii.Omalla tavallaan kiva työ,on tarpeeksi hasteellisia tehtäviä mutta ei sellaisia että tarvitsee joka päivä miettiä et mitäköhä tänään.Kyllä sitä tulee varmaan 5-vuoden sisään vaihdettua hommia,ihan virkistyksen ja itsensä haastamisen takia.

• ..................

Ei voisi vähempää kiinnostaa mennä johonkin työttömien työsalille tekemään 1e/h töitä ruoka. Ihan vittuilua mun mielestä.

• nimim. epätietoinen

Työ, aivan outo sana, en tunne.

Ei mutta nyt muistankin, se oli 2010 kesällä Lappeenrannassa, kun poliisi sanoi minulle: "Työ taiatte olla humalassa."

Onko oikea konteksti? Olenko oikeilla jäljillä?

• HumalainenSeattlesta

en tiedä kuka tämä konteski on....mutta laittaisin sen kesän lappeen rannassa työhake mukseeni...siinnä mielsä olet oikeila jällillä..ehkä

Tein melko kauan urpoa työtäni johon en edes sovi ja hain lopulta kouluun jossa nyt olen. En oikein pidä alasta ja se onkin heikkoa puoltani. Ajattelin parantaa osaamistani asioissa joista en luontaisesti pidä ja joita jopa hieman pelkään. Pohdin yrittäjäksi ryhtymistä, mutta en ole varma pitäisinkö siitäkään ja löytyisikö siihen pokkaa. Pääasia kai on edes kokeilla jotain, eikä aina vain valittaa.

Haluaisin myös muijun, mutta olen niin saamaton. Saan joskus humalassa, mutta se ei ole sitä mitä oikeasti haluaisin. Kiklunikaan ei ole kovin mairittelevan suuruinen. Toisaalta joillakin muijuillakin on pienemmät paikat. Eikö tämä ole kamasutran perusjuttuja?

Sama kai se. Pelottaa koko elämä, enkä haluaisi kohdata sitä yksin. En oikein muutenkaan.

• Oasis

Useimmiten nautin työstäni. Olen asiantuntijatehtävissä ICT-alalla ja työ on hyvin stressaavaa välillä, mutta juuri työn haasteellisuus pitää mielenkiinnon yllä. On tosin päiviä, jolloin tekisi vain mieli laittaa läppäri kaappiin eikä avata sitä viikkoon... :)

Mielestäni on tärkeää miten mies suhtautuu työhön. Sillä, mitä mies tekee ei ole niinkään merkitystä kunhan on rehellistä työtä. Itselleni työ merkitsee paljon ja jos mies suhtautuu työhön samalla tavalla, auttaisi se häntä ymmärtämään paremmin joskus on pakko tehdä töitä esim. iltamyöhäisellä. Kaikki miehet eivät nimittäin ymmärrä...

• Miayko-san

Pidän ihmisläheisestä työstäni ja tunnen olevani omalla alalla, vaikka toki tulee päiviä, kun tuntuu, ettei vain jaksaisi herätä ennen sianpieremää ja mennä töihin.
      Palkka ei hoitoalalla mikään taivaita hipova ole, mutta sellainen kuitenkin, että sillä elää :)

• häviäjä -84

En työtön. Kukaan ei kiinnostu.

• häviäjä -84

OLEN TYÖTÖN.

En näköjään osaa edes kirjoittaa.

• perushomo

Taas tota naisten paskapuhetta, eivät tiedä itsekään mitä tolla tarkoittavat tai hakevat. Naiset oppii näitä hokemia toisiltaan, sen verran aivottomia suurin osa akoista on.

• Nananainen40++++

Mitä miehen isoilla tuloilla on väliä, jos ukko itse on kokovartalomu***u? Sekin on tässä elämässä tullut nähtyä ja nyt kun elän omillani ja suht vaatimattomasti niin pakko myöntää että nyt vasta olen onnellinen. Enemmänkin voisin tienata, mutta mulla on elämässä paljon muuta mielenkiintoista ja olen tyytyväinen näin. Mahdollisen uuden puolison tuloista olen sitä mieltä, että kunhan elättää tuloillaan ITSENSÄ niin se riittää, mun nykyisillä tuloilla ei kaks elä.

• Kyllä nautin. =)

Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että rakas harrastus on muuttunut työkseni.

En voisi enää edes harkita mitään muuta ammattia... =P

• 5 + 7

Onnittelut gynekologiksi valmistumisesta.

• 5 + 7 kirjoitti:

Onnittelut gynekologiksi valmistumisesta.

XD *reps*

Ei, kyllä meikäläinen edelleen tuolla liikuntapuolella vaikuttaa.. ;)

• 8+10

Nauttia on ehkä väärä sana, koska olen nykyisin huomannut, että elämässä on asioita joista nautin, joita olen aikaisemmin pitänyt itsestäänselvyksinä niiden kuitenkaan olematta sellaisia. Ilmaisisin asian näin, että tykkään työstäni ja viihdyn siinä. Työkaverit on kivoja ja saan tavata työssäni pääsääntöisesti mukavia ihmisiä. Työ on sopivan haasteellista vaikkakin joskus stressaavaa, ja vieläpä siitä saamani korvauskin on mulle ihan riittävä.

• DarkFear

Kyllä mä todella nautin työstäni ja mulle työ onkin ollut aina yksi elämän kaikkein tärkeimmistä asioista, ellei peräti se kaikkein tärkein. Olen joutunut olemaan työttömänä joskus lyhyempiä ja joskus pidempiä jaksoja, enkä ole koskaan viihtynyt joutilaana ja muutenkin noi työttömyysajat ovat olleet aina stressaavia aikoja, kun joutuu miettimään koko ajan sitä, että mistä löytäisi töitä ja tietenkin se rahallinen tilanne ahdistaa koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2562
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      1977
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1652
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1508
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      354
      1226
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1172
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1045
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      88
      939
    10. 127
      900
    Aihe