Asuntolaina, n. 140-150000, kannattaako se sitoa aluksi kiinteään korkoon, esim. 3.6 % 12 /06 asti? Vai miten fiksut tekee?
kiinteä korko?
3
776
Vastaukset
- rollo
Itse sidoin 5v-korkoon, reilu vuos sitten. Nyt näyttää ettei kannattanut. Ei pysty lyhentämään nopeasti ja sinunkin summassa korot tuntuu. Jaa laina puoliksi esim. euribor 3kk ja 5v kiinteä. Tällöin saat sekä vakauden ja toista lainaa voit lyhentää nopeammin.
- lainaa ottanut
itse otin just asuntolainaa 7vuodeksi pankin ennustus oli heliborin osalta noin 30% kallimpi, kuin kinteään korkoon sidottu laina. kiinteässä korossa kuitenkin tietää mitä on tuleva.
- Pamppu
lainaa ottanut kirjoitti:
itse otin just asuntolainaa 7vuodeksi pankin ennustus oli heliborin osalta noin 30% kallimpi, kuin kinteään korkoon sidottu laina. kiinteässä korossa kuitenkin tietää mitä on tuleva.
porukka vois vastailla paljonko pankit laittaa marginaaliksi kiinteisiin soppareihin. Oma kokemus on että jos korkotason veikataan nousevan marginaali on aina kovempi kun euribor pohjaisissa.
Uusin just oman lainani (joka ei enää ole tosin järin suuri) ja sain siihen 0,6% 12 eurib.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904