Sinä n.30v mies voisitko alkaa parisuhteeseen 18v naisen kanssa?

15+1

Eli jos nainen olisi kaunis, luonteeltaan mukava ja kypsän oloinen vai olisiko ikä täysi stoppi?

100

1522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31 v

En voisi, 18 v on täysi-ikäinen mutta ei aikuinen vielä

• Lentokapu

Monet haluavat vielä nuoremman naisen. Mutta nuoruus ei yksin riitä. Naisen asenteella ja parisuhteen ehdoilla on vähintään yhtä tärkeä merkitys.

• Moraalin vartija

minusta on hyvä että jollakulla on moraalia vielä.
        jos muistan oikein, että aivot kehittyy vielä 22-24 ikä vuoteen asti.
        itse muistan omani 18v nuoren villin elämän ja jos olisin näillä samoilla aivoilla, en eläisi niin vapaa mielisesti ja itsesuojelu olisi lujempi.

• 8+18
        Moraalin vartija kirjoitti:

minusta on hyvä että jollakulla on moraalia vielä.
        jos muistan oikein, että aivot kehittyy vielä 22-24 ikä vuoteen asti.
        itse muistan omani 18v nuoren villin elämän ja jos olisin näillä samoilla aivoilla, en eläisi niin vapaa mielisesti ja itsesuojelu olisi lujempi.

No onko se moraalitonta jos rakastuu nuorempaan henkilöön? Rakkaus ei ole minusta moraalitonta ja niinhän ne aivot kehittyy, anteeks korjaan.. 25v asti :) mutta eihän tuokaan täydellisesti nyt mitään sano? Ei se 18-vuotias enää mikään tyhmä pikku pimu ole, on silläkin jo järkeä sen verran päässä ja aivotkin sen verran kehittyneet että pystyy varmaan keskustelemaan asiasta kun asiasta. :) Ei minusta asiat mene niin et ihminen on ennen tuota 22-24v tai 25v kummin vaan halutaan puhua, sinun tavalla tai minun tavalla, niin helvetin tyhmä ja sit kun se täyttää yhtäkkiä ne maagiset 22-24 tai 25 niin siitä tuleekin superhyper viisas ja aikuinen !! eiköhän sitä kehitystä käy koko ajan... :)

• Moraalin vartija
        8+18 kirjoitti:

No onko se moraalitonta jos rakastuu nuorempaan henkilöön? Rakkaus ei ole minusta moraalitonta ja niinhän ne aivot kehittyy, anteeks korjaan.. 25v asti :) mutta eihän tuokaan täydellisesti nyt mitään sano? Ei se 18-vuotias enää mikään tyhmä pikku pimu ole, on silläkin jo järkeä sen verran päässä ja aivotkin sen verran kehittyneet että pystyy varmaan keskustelemaan asiasta kun asiasta. :) Ei minusta asiat mene niin et ihminen on ennen tuota 22-24v tai 25v kummin vaan halutaan puhua, sinun tavalla tai minun tavalla, niin helvetin tyhmä ja sit kun se täyttää yhtäkkiä ne maagiset 22-24 tai 25 niin siitä tuleekin superhyper viisas ja aikuinen !! eiköhän sitä kehitystä käy koko ajan... :)

ja tuohon voin vastata että jos kyseessä olisi paljon nuorempi, niin koen erittäin sairaaksi ajatusmaailman.
        rakkaus ei ole moraalitonta itsessään, vaan voi olla sairasta rakkaus voi ajatella.

minä koin itse kehitystä todella paljon vuosina 18-22v(se oli hullun myllyn pyöritystä aivoille) ja 24 vuotiaana muutkin huomasi minun kehityksen että keskustelen enemmän kuin aikuinen ja huomasin itsessäsi muutosta että otin vielä enemmän vastuuta ja olin päätöksissäni jämäkämpi.

joskus pitäisi vähän katsoa asiaa pidemmälle.

mä en anna sinulle minkäänlaista syytä ja armahdusta että olisi oikein omasta mielestäni mutta en tuomitse.

mutta en voi estää muita/sinua tekemästä, mitä tahtoo lakien mukaan
        tottakai opimme asioita mutta aikuisempana on motivointuneempi ja määrätietoisempi ja tasasempi jos ei ole minkäälaisia psyykkisä traumoja tullut kasvuu kuin myös kehitykseen(niistä on vain vaikeampi päästä eroon)

• Moraalin vartija

ja tuohon voin vastata että jos kyseessä olisi paljon nuorempi, niin koen erittäin sairaaksi ajatusmaailman.
        rakkaus ei ole moraalitonta itsessään, vaan voi olla sairasta rakkaus voi ajatella.

minä koin itse kehitystä todella paljon vuosina 18-22v(se oli hullun myllyn pyöritystä aivoille) ja 24 vuotiaana muutkin huomasi minun kehityksen että keskustelen enemmän kuin aikuinen ja huomasin itsessäsi muutosta että otin vielä enemmän vastuuta ja olin päätöksissäni jämäkämpi.

joskus pitäisi vähän katsoa asiaa pidemmälle.

mä en anna sinulle minkäänlaista syytä ja armahdusta että olisi oikein omasta mielestäni mutta en tuomitse.

mutta en voi estää muita/sinua tekemästä, mitä tahtoo lakien mukaan
        tottakai opimme asioita mutta aikuisempana on motivointuneempi ja määrätietoisempi ja tasasempi jos ei ole minkäälaisia psyykkisä traumoja tullut kasvuu kuin myös kehitykseen(niistä on vain vaikeampi päästä eroon)

pahoja kielivirheitä taas kerran
        "rakkaus ei ole moraalitonta itsessään, vaan voi olla sairasta rakkaus voi ajatella."

Rakkaus ei ole moraalitonta itsessään, vaan miten sairasta "rakkaus" voi ajatuksena olla.

vaikeaa on väliin todellakin itseä tuoda julki sanoin.

• Moraalin vartija
        8+18 kirjoitti:

itse muistin kehityksen alkujaan 22-24v mutta alempana annoin linkin kun piti muistia virkistään paremmin josta ilmeni tuo 25v.
        itse olen lukenut aiheesta silloin kun tutkin aihetta n.5vuotta sitten lasten hyväksi käyttöä.

jos muistan oikein niin 18 v oli vain raja ja jos katsotaan ettei ole vieä kehittynyt niin huoltajuutta pystyi nostaa 21v.

• 11+20

itse muistin kehityksen alkujaan 22-24v mutta alempana annoin linkin kun piti muistia virkistään paremmin josta ilmeni tuo 25v.
        itse olen lukenut aiheesta silloin kun tutkin aihetta n.5vuotta sitten lasten hyväksi käyttöä.

jos muistan oikein niin 18 v oli vain raja ja jos katsotaan ettei ole vieä kehittynyt niin huoltajuutta pystyi nostaa 21v.

No katos, tiesin sua ennen tuon 25v jutunkin, niin se kertoo varmasti aika paljon kanssa siitä etten minä ihan tyhmä ole. :-)

• mmmm31v

Eipä se ainakaan heti täysi stoppi olisi.
      Tosin silloin en kai olettaisi sinun edes olevan 18v, vaan parinkymmenen alkupuolella. Jos ikäsi tietäisin heti, niin voisi tulla kyllä varovaisuutta ja ennakkoluuloa kehiin.

• Joillekkin on, joillekkin ei ole. Niin mies kuin nainen omaa omat henkilökohtaiset kriteerinsä, joista ei luovu. Joissain tapauksissa kannattaa luopua ikäkriteereissä vuodella tai parilla.

• 6+10

Mutta eikös täysi-ikäisyys vastaa sanana aikuisuutta?

Kyllä ainakin itse koen olevani nuori nainen enemmän jo kuin mikään tyttö, nuoria aikuisiahan ne kaikki 18-30vuotiaat on. 30-35v puolestaan nuorehko.

• Jepjep.

ei vastaa. 18-vuotias on myöhäisteini tai vaikka aikuistuva nuori mutta ei aikuinen

• 4+17
        Jepjep. kirjoitti:

ei vastaa. 18-vuotias on myöhäisteini tai vaikka aikuistuva nuori mutta ei aikuinen

Mikä on myöhäisteini? :D

Varmaan sellainen jolla tulee murros-ikä myöhässä?

• 2+6
        4+17 kirjoitti:

Mikä on myöhäisteini? :D

Varmaan sellainen jolla tulee murros-ikä myöhässä?

EighTEEN ja nineTEEN eli käytännössä 20:stä eteenpäin ei ole enään teini.

• 2+2
        2+6 kirjoitti:

EighTEEN ja nineTEEN eli käytännössä 20:stä eteenpäin ei ole enään teini.

Niin mutta se MYÖHÄIS. En tajua tota sanaa, miten se on myöhänen... :D

• 18+12
        Jepjep. kirjoitti:

No sitten mua on varmaan kotona neuvottu lapsesta saakka väärin?

Muistan kun oon joskus pienenä vanhemmilta kysyny et millon minä oon aikuinen, vastaus oli kuin yhdestä suusta että: sitten kun sie oot täys-ikänen eli 18.

Hmm kyllä minusta 18-30vuotiaat on nuoria aikuisia. :)

18-19v on kyllä vielä teini-ikänen joten vois myös puhua myös silleen et tuon ikänen on aikuisuutta just opettelemassa ja 20v-30v sitten ennemmin nuoria aikuisia. Mutta menee se 18-19v täysi-ikäisyytensä vuoksi nuoresta aikuisesta myös eli 18-19v on minusta tyttö/poika/nuori nainen/nuori mies, vähän varmaan tuota kaikkea sekasin. :D kinkkistä! mutta mikään myöhäisteini en ainakaan ole, et kiitos vaan teini voin olla, mutta en mikään myöhänen. :D

• Nelikakkonen

Vähän liian vanha olet. Kuustoista kesänen on hakusessa =)

• Hullu ukko.

Kyllä voisin... nou eni problem.

• Tuskin mulla

olisi mitään yhteistä 18-vuotiaan kanssa.

• 20+1

Nytpä mä pyydän teitä! :)

Tehkää mulle testi... kyselkää jotain ja kattokaa mitä vastaan siihen (lupaan vastata rehellisesti) ja katotaan niiden perusteella sovittaisko yhteen ikäeromme perusteella. Ok? :) Eli kysymyksiä tänne vaan tulemaan, tämä neiti ottaa niitä vastaan ilomielin!

• Edell.
        20+1 kirjoitti:

Tehkää mulle testi... kyselkää jotain ja kattokaa mitä vastaan siihen (lupaan vastata rehellisesti) ja katotaan niiden perusteella sovittaisko yhteen ikäeromme perusteella. Ok? :) Eli kysymyksiä tänne vaan tulemaan, tämä neiti ottaa niitä vastaan ilomielin!

Mitä odotat parisuhteelta?

• 5+16
        Edell. kirjoitti:

Mitä odotat parisuhteelta?

Odotan parisuhteelta:

- Hellyyttä
        - Rakkautta
        - Läheisyyttä
        - Turvallisuuden tunnetta
        - Hyvää keskusteluyhteyttä
        - Avoimuutta
        - Rehellisyyttä
        - Luottamusta
        - Eikä pelkästään sitä et hän on mulle kumppani, vaan myöskin et ois ystävä ja kaveri
        - Sit parisuhde myöskin edellyttää mulle tietynlaista sielunkumppanuutta, et ollaan sillain aika lailla samallaisia ja ajatukset lyö paljon yhteen jne. helpompi sellasen ihmisen kanssa on olla kuin täysin vastakohdan, vaikka oiskin se rakkauden tunne

• mmmmmmmm31v
        20+1 kirjoitti:

Eipä ehkä ne vastaukset kysymyksiin, vaan se yleinen käytös ja olemus. Jotkut nuoremmatkin onneksi tajuavat tietyt käytössäännöt, ja harmiksi taas jotkut vanhemmat eivät niitä tunnu vieläkään tajuavan. Ne yhteiset mielenkiinnon kohteet ja keskustelun aiheet saattavat olla eriäviä, mutta toisaalta niin voi olla keiden välillä tahansa. Kaveri ja ystäväpiiri saattaa olla aikalailla erilainen, ja siitä saattaa tulla jonkinlaista omaa painettaan. Joitakin voi haitata muiden mielipiteet, joitakin ei. Mistäpä tuollaista voi sanoa, kun ihmiset ovat niin erilaisia. Myös se elämän kokeminen (ei matkustelu) tuo jonkin verran tai enemmänkin erilaista näkemystä ja syvyyttä asioihin ja elämään, jota 18v:llä ei voi olla.

Ei se ole varma täysi stoppi. Mutta ei se sen kypsän _parisuhteen_ kannalta ole se varminkaan vaihtoehto. :-)

• 1+15
        mmmmmmmm31v kirjoitti:

Eipä ehkä ne vastaukset kysymyksiin, vaan se yleinen käytös ja olemus. Jotkut nuoremmatkin onneksi tajuavat tietyt käytössäännöt, ja harmiksi taas jotkut vanhemmat eivät niitä tunnu vieläkään tajuavan. Ne yhteiset mielenkiinnon kohteet ja keskustelun aiheet saattavat olla eriäviä, mutta toisaalta niin voi olla keiden välillä tahansa. Kaveri ja ystäväpiiri saattaa olla aikalailla erilainen, ja siitä saattaa tulla jonkinlaista omaa painettaan. Joitakin voi haitata muiden mielipiteet, joitakin ei. Mistäpä tuollaista voi sanoa, kun ihmiset ovat niin erilaisia. Myös se elämän kokeminen (ei matkustelu) tuo jonkin verran tai enemmänkin erilaista näkemystä ja syvyyttä asioihin ja elämään, jota 18v:llä ei voi olla.

Ei se ole varma täysi stoppi. Mutta ei se sen kypsän _parisuhteen_ kannalta ole se varminkaan vaihtoehto. :-)

Paljos sinä välittäisit muiden suhtautumisesta ja miten luulisit että oma ystäväpiirisi sekä ottaisi tälläisen asian, naureskelisiko kaverit ja painostaisivat eroamaan? vai eivät tuomitsisi heti ja lupaisivat ensiksi tutustua nuoreen naiseen? :)

• Edell.
        5+16 kirjoitti:

Odotan parisuhteelta:

- Hellyyttä
        - Rakkautta
        - Läheisyyttä
        - Avoimuutta
        - Rehellisyyttä
        - Luottamusta
        - Eikä pelkästään sitä et hän on mulle kumppani, vaan myöskin et ois ystävä ja kaveri
        - Sit parisuhde myöskin edellyttää mulle tietynlaista sielunkumppanuutta, et ollaan sillain aika lailla samallaisia ja ajatukset lyö paljon yhteen jne. helpompi sellasen ihmisen kanssa on olla kuin täysin vastakohdan, vaikka oiskin se rakkauden tunne

Niin kuin sanoin. Tuskin minulla ja 18-vuotiaalla olisi mitään yhteistä. 18-vuotiaan olisi viisaampaa etsiä joku nuorempi, joka vielä ei ole menettänyt uskoaan sen kaiken olemassaoloon yhden ihmisen kanssa. Onnistumisen mahdollisuudet ovat huomattavasti paremmat.

• iisopeenis
        5+16 kirjoitti:

Odotan parisuhteelta:

- Hellyyttä
        - Rakkautta
        - Läheisyyttä
        - Avoimuutta
        - Rehellisyyttä
        - Luottamusta

Hah...Saat kauan hakea mister täydellisyyttä. Nää teinit on sit ihme jeesustelijoita.

• 11+4
        Edell. kirjoitti:

Niin kuin sanoin. Tuskin minulla ja 18-vuotiaalla olisi mitään yhteistä. 18-vuotiaan olisi viisaampaa etsiä joku nuorempi, joka vielä ei ole menettänyt uskoaan sen kaiken olemassaoloon yhden ihmisen kanssa. Onnistumisen mahdollisuudet ovat huomattavasti paremmat.

Etkö sinä sitten usko parisuhteessa oloon yhden ihmisen kanssa? :D

Jotenkin saan tosta tekstistäs rivien välistä ymmärtää että sut on petetty ehkä monta kertaa tms...

• 15+17
        iisopeenis kirjoitti:

Hah...Saat kauan hakea mister täydellisyyttä. Nää teinit on sit ihme jeesustelijoita.

Mister täydellisyyttä?

Mähän listasin sellasia asioita mitkä pitäs kuulua normaalisti jokaiseen parisuhteeseen. :)

• Edell.
        11+4 kirjoitti:

Jotenkin saan tosta tekstistäs rivien välistä ymmärtää että sut on petetty ehkä monta kertaa tms...

Miksen uskoisi, tottakai uskon. En vaan usko, että kaikki luettelemasi asiat ovat mahdollisia yhden ihmisen kanssa. Taas palataan siihen, ettei minulla ja 18-vuotiaalla ole kovinkaan paljon yhteistä. Minulla ei ole enää samanlaisia epärealistisia odotuksia parisuhteelta kuin minulla oli joskus 18-vuotiaana.

• 17+8
        Edell. kirjoitti:

Miksen uskoisi, tottakai uskon. En vaan usko, että kaikki luettelemasi asiat ovat mahdollisia yhden ihmisen kanssa. Taas palataan siihen, ettei minulla ja 18-vuotiaalla ole kovinkaan paljon yhteistä. Minulla ei ole enää samanlaisia epärealistisia odotuksia parisuhteelta kuin minulla oli joskus 18-vuotiaana.

No ota tuosta minun listasta ne asiat mitkä sinusta on epärealistisia? :)

• Edell.
        17+8 kirjoitti:

No ota tuosta minun listasta ne asiat mitkä sinusta on epärealistisia? :)

Kaikki oikeastaan. Sinulla ei taida olla ainuttakaan pidempää parisuhdetta takana...

Mutta nyt minua alkoi kiinnostamaan se, että miksi sinua kiinnostaa niin paljon suhde kolmekymppisen miehen kanssa? Isän korvike?

• .....
        11+4 kirjoitti:

"Jotenkin saan tosta tekstistäs rivien välistä ymmärtää että sut on petetty ehkä monta kertaa tms..."

Tuo on yksi vakikirjoittajista, nimimerkki Genio.Mente. Hän pilasi oman parisuhteensa ryyppäämällä.

• 10+17
        Edell. kirjoitti:

Kaikki oikeastaan. Sinulla ei taida olla ainuttakaan pidempää parisuhdetta takana...

Mutta nyt minua alkoi kiinnostamaan se, että miksi sinua kiinnostaa niin paljon suhde kolmekymppisen miehen kanssa? Isän korvike?

No olen seurustellut kolmesti ja suhteet on kestäny viikon, 2v ja 1v. Tuota ensimmäistä en laske ehkä parisuhteeksi tai se oli sellaista kokeilua. :D

Emmä tiedä miksi mua kiinostaa, ehkä siksi kun ne on kuitenkin komeita ja nuorekkaita vielä, mutta silti paljon kokeneempia ja kypsempiä ja ne osaa paremmin kohdella naista ;)

Isä mulla on ihan omasta takaa ja eihän kolmekymppinen vois ees olla ikänsä puolesta mun isä ellei ois minua sitten 12-vuotiaana saanu... mietitkös sitä? :)

• 6+17
        ..... kirjoitti:

"Jotenkin saan tosta tekstistäs rivien välistä ymmärtää että sut on petetty ehkä monta kertaa tms..."

Tuo on yksi vakikirjoittajista, nimimerkki Genio.Mente. Hän pilasi oman parisuhteensa ryyppäämällä.

Ok, kiitos paljon kyseisestä tiedosta... :D

• Edell.
        10+17 kirjoitti:

No olen seurustellut kolmesti ja suhteet on kestäny viikon, 2v ja 1v. Tuota ensimmäistä en laske ehkä parisuhteeksi tai se oli sellaista kokeilua. :D

Emmä tiedä miksi mua kiinostaa, ehkä siksi kun ne on kuitenkin komeita ja nuorekkaita vielä, mutta silti paljon kokeneempia ja kypsempiä ja ne osaa paremmin kohdella naista ;)

Isä mulla on ihan omasta takaa ja eihän kolmekymppinen vois ees olla ikänsä puolesta mun isä ellei ois minua sitten 12-vuotiaana saanu... mietitkös sitä? :)

Kolmekymppinen on sinänsä sinulle turvallinen valinta isän korvikkeeksi. Numeroiden perusteella ei natsais, mutta elämänkokemuksen perusteella jostain kolmekymppisestä voisi helposti mennä sinun ikäiselle isähahmosta. 12 vuoden ikäero antaisi tilaa selittelylle ettei asia niin olisi.

Hmmm... Se voi kyllä pitää paikkaansakin, että kolmekymppisenä miehet on kypsempiä ja kohtelevat naisia paremmin kuin nuoret kollit. Tai sitten ei. Ei juntti iän myötä yhtään vähemmän juntiksi tule. Kyllä ne naisia hyvin kohtelevat miehet ovat kohdelleet naisia hyvin jo nuorempanakin. Heh, he eivät välttämättä tyydytä naista sängyssä yhtä hyvin kuin kolmekymppiset kokeneemmat miehet, mutta sitä sinä et varmaan hyvällä kohtelulla tarkoittanutkaan...

Ja taas kerran sama asia. Nyt kun olemme vaihtaneet muutamia ajatuksia täällä niin onko meillä mielestäsi mitään yhteistä?

• 17+5
        10+17 kirjoitti:

Voi hyvä lapsi, jos sä viikon verran olet jonkun kanssa tapaillut, niin sitä ei voi kyllä seurusteluksi vielä kutsua niinkuin tuossa laskeskelit ja mainitsit. Ihan vedet silmissä tässä saa nauraa, sorry :D

• 16+2
        17+5 kirjoitti:

Voi hyvä lapsi, jos sä viikon verran olet jonkun kanssa tapaillut, niin sitä ei voi kyllä seurusteluksi vielä kutsua niinkuin tuossa laskeskelit ja mainitsit. Ihan vedet silmissä tässä saa nauraa, sorry :D

Ihmisen tapaaminen voi kestää vaikka vain vuorokauden, ja silti se on todellinen ihmissuhde, mieti nauraessasi sitä.

• 17+5
        16+2 kirjoitti:

Ihmisen tapaaminen voi kestää vaikka vain vuorokauden, ja silti se on todellinen ihmissuhde, mieti nauraessasi sitä.

Mutta ei kuitenkaan seurustelua :D Voi hyvä tavaton näitä kersojen juttuja:D

• 16+2
        17+5 kirjoitti:

Mutta ei kuitenkaan seurustelua :D Voi hyvä tavaton näitä kersojen juttuja:D

Ihmiset ovat rakastuneet ja seurustelleet sodassakin, lainkaan tietämättä, kuinka pitkälle elämä kantaa. Sitäpaitsi, vielä kypsällä iällä voi rakastua kovati, silloin voi seurusteluajan pituus olla hieman toisarvoinen seikka.

Se niistä kersojen jutuista. Avarra ajatteluasi, keski-ikäinen naurustasi numeron tekevä moukka.

• 17+5
        16+2 kirjoitti:

Ihmiset ovat rakastuneet ja seurustelleet sodassakin, lainkaan tietämättä, kuinka pitkälle elämä kantaa. Sitäpaitsi, vielä kypsällä iällä voi rakastua kovati, silloin voi seurusteluajan pituus olla hieman toisarvoinen seikka.

Se niistä kersojen jutuista. Avarra ajatteluasi, keski-ikäinen naurustasi numeron tekevä moukka.

No johan sulla oli perustelut, todellinen ihmissuhteiden Einstein :-)

• 16+2
        17+5 kirjoitti:

No johan sulla oli perustelut, todellinen ihmissuhteiden Einstein :-)

Mistä tulikin mieleen, että sinun perustelut on vielä näkemättä. Voisit kertoa ne.

Ihmissuhteista ymmärrän riittävästi, eikä minulla ole mitään tarvetta perustella asiaa sen enempää.

• 15+14
        Edell. kirjoitti:

Kolmekymppinen on sinänsä sinulle turvallinen valinta isän korvikkeeksi. Numeroiden perusteella ei natsais, mutta elämänkokemuksen perusteella jostain kolmekymppisestä voisi helposti mennä sinun ikäiselle isähahmosta. 12 vuoden ikäero antaisi tilaa selittelylle ettei asia niin olisi.

Hmmm... Se voi kyllä pitää paikkaansakin, että kolmekymppisenä miehet on kypsempiä ja kohtelevat naisia paremmin kuin nuoret kollit. Tai sitten ei. Ei juntti iän myötä yhtään vähemmän juntiksi tule. Kyllä ne naisia hyvin kohtelevat miehet ovat kohdelleet naisia hyvin jo nuorempanakin. Heh, he eivät välttämättä tyydytä naista sängyssä yhtä hyvin kuin kolmekymppiset kokeneemmat miehet, mutta sitä sinä et varmaan hyvällä kohtelulla tarkoittanutkaan...

Ja taas kerran sama asia. Nyt kun olemme vaihtaneet muutamia ajatuksia täällä niin onko meillä mielestäsi mitään yhteistä?

Ei sinun kanssa varmaan, mutta se voi johtua myöskin enemmän meidän luonteenpiirteistä ja sitten sinun kovasta halusta väittää vastaan. :)

Enkä tuota todellakaan usko että kolmekymppisellä miehellä on saman verran elämänkokemusta kun 48-vuotiaalla... :D

On se minun isä aika paljon muuttunu siitä kolmekymppisestä (eikä pelkästään vaan ulkonäöllisesti) nimittäin kun oon isältä kysyny ja se mitä muistan jostain 3-4vuotiaasta niin oli se mun isä tuolloin vielä aika menevä ja nuorekas mies mitä se ei enää ole... :) et kypsyminen varmaan jatkuu ihmisellä läpi koko elämän, ei oo ikinä sillain ns. valmis, mutta siihen uskon kanssa et kun ihmisen aivot on valmiit siinä 25v niin sillä tavalla on valmis et ei elämä ainakaan luultavasti enää sekavemmaks voi mennä ja joistain tietyistä perusjutuista hyvin moni ajattelee sillon kypsemmin ja jotkut aikasemmat töppäilyt voi hävettää. :)

• 15+13
        17+5 kirjoitti:

Kiva jos naurattaa? :D

Mutta niinhän mä itse kanssa siihen totesin. :D

Otin sen kuitenkin noihin laskuihin mukaan, kun se oli joskus 12-vuotiaana minun ensimmäinen "seurustelusuhde" , mikä oli enemmän kyllä kokeilua kun seurustelua.

Voi hyvä aikuinen ei sun tarvii multa anteeks siitä pyytää että minäkin oon joskus aikoinani ekan kerran kokeillu sitä seurustelua :)

• Edell.
        15+14 kirjoitti:

Ei sinun kanssa varmaan, mutta se voi johtua myöskin enemmän meidän luonteenpiirteistä ja sitten sinun kovasta halusta väittää vastaan. :)

Enkä tuota todellakaan usko että kolmekymppisellä miehellä on saman verran elämänkokemusta kun 48-vuotiaalla... :D

On se minun isä aika paljon muuttunu siitä kolmekymppisestä (eikä pelkästään vaan ulkonäöllisesti) nimittäin kun oon isältä kysyny ja se mitä muistan jostain 3-4vuotiaasta niin oli se mun isä tuolloin vielä aika menevä ja nuorekas mies mitä se ei enää ole... :) et kypsyminen varmaan jatkuu ihmisellä läpi koko elämän, ei oo ikinä sillain ns. valmis, mutta siihen uskon kanssa et kun ihmisen aivot on valmiit siinä 25v niin sillä tavalla on valmis et ei elämä ainakaan luultavasti enää sekavemmaks voi mennä ja joistain tietyistä perusjutuista hyvin moni ajattelee sillon kypsemmin ja jotkut aikasemmat töppäilyt voi hävettää. :)

Kyselit mielipiteitä, sait minun. Pyysit testiä, sait senkin. Minkä arvosanan antaisit itsellesi? Huomasitko edes tulleensa testatuksi? Niinpä...

Kertaus on edelleenkin opintojen äiti. Niin kuin kirjoitin jo ensimmäisessä viestissäni aloitukseesi. Tuskin minulla on mitään yhteistä 18-vuotiaan kanssa. Keskustelu kanssasi vahvisti sen.

Minä henkilökohtaisesti suosittelen sinulle oikeastikin oman ikäisensä seuran etsimistä. Se on parempaa sulle itsellesi pitemmällä tähtäimellä.

• 10+2
        Edell. kirjoitti:

Kyselit mielipiteitä, sait minun. Pyysit testiä, sait senkin. Minkä arvosanan antaisit itsellesi? Huomasitko edes tulleensa testatuksi? Niinpä...

Kertaus on edelleenkin opintojen äiti. Niin kuin kirjoitin jo ensimmäisessä viestissäni aloitukseesi. Tuskin minulla on mitään yhteistä 18-vuotiaan kanssa. Keskustelu kanssasi vahvisti sen.

Minä henkilökohtaisesti suosittelen sinulle oikeastikin oman ikäisensä seuran etsimistä. Se on parempaa sulle itsellesi pitemmällä tähtäimellä.

Huomasin kaiken tuon? :D

Mutta ei sinunkaan sanomisesi ole ainut oikea vaihtoehto ja sillä on sitten kuitattu ettei tällänen suhde voi mukamas onnistua. :D

Mitä jos mua ei kiinosta oman ikäset?

Mitä jos tunnen vetoa vanhempiin miehiin?

Mm. Niinpä...

• Edell.
        10+2 kirjoitti:

Huomasin kaiken tuon? :D

Mutta ei sinunkaan sanomisesi ole ainut oikea vaihtoehto ja sillä on sitten kuitattu ettei tällänen suhde voi mukamas onnistua. :D

Mitä jos mua ei kiinosta oman ikäset?

Mitä jos tunnen vetoa vanhempiin miehiin?

Mm. Niinpä...

Minä vaan kerroin mitä mieltä itse olen sellaisesta ikäerosta. Minulle se ei ole minkäänlainen ongelma, ettei sinua kiinnosta sinun ikäisesi miehet. Sinulle taas näyttäisi olevan ongelma se, etten minä näe mitään yhteistä sinun ikäistesi kanssa. Minun puolestani saat ihan vapaasti metsästää vanhempia miehiä ja olla heidän kanssa. Nuoresta lihasta kiinnostuneet setämiehet eivät tästä maailmasta tule loppuumaan, se on varmaa.

Minä ajattelin lähinnä sinua ja sinun tulevaisuuttasi. Hetkessä eläminen on hienoa, mutta voi sitä joskus miettiä asioita hiukan pitemmällekin. Että mitä mistäkin asiasta seuraa ja kun yks tavoite on saavutettu niin mitä sen jälkeen? Ja sen jälkeen? Ja sitten sen jälkeen...?

Kyllä tästä maailmasta löytyy niitä henkisesti ikäistään huomattavasti kypsempiä nuoriakin miehiä. Löytyy siinä missä vanhempiakin. Ja löytyy myös lapsen tasolle jääneitä aikuisiakin. Sinä et vaan ole vielä riittävän kokenut erottaakseen ne toisistaan. Siitä on kyse.

Mutta omapa on elämäsi. Ei minun tarvitse sitä elää eikä vastuuta valinnoistasi kantaa. Kunhan muistat joskus myöhemmin mitä joku tuntematon turisija jossain Suomi24 palstalla on sinulle kirjoittanut. Senkin voin sanoa, että kyllä sekin kannattaa...

Onnea ja menestystä vaan sinulle.

• 15+6
        Edell. kirjoitti:

Minä vaan kerroin mitä mieltä itse olen sellaisesta ikäerosta. Minulle se ei ole minkäänlainen ongelma, ettei sinua kiinnosta sinun ikäisesi miehet. Sinulle taas näyttäisi olevan ongelma se, etten minä näe mitään yhteistä sinun ikäistesi kanssa. Minun puolestani saat ihan vapaasti metsästää vanhempia miehiä ja olla heidän kanssa. Nuoresta lihasta kiinnostuneet setämiehet eivät tästä maailmasta tule loppuumaan, se on varmaa.

Minä ajattelin lähinnä sinua ja sinun tulevaisuuttasi. Hetkessä eläminen on hienoa, mutta voi sitä joskus miettiä asioita hiukan pitemmällekin. Että mitä mistäkin asiasta seuraa ja kun yks tavoite on saavutettu niin mitä sen jälkeen? Ja sen jälkeen? Ja sitten sen jälkeen...?

Kyllä tästä maailmasta löytyy niitä henkisesti ikäistään huomattavasti kypsempiä nuoriakin miehiä. Löytyy siinä missä vanhempiakin. Ja löytyy myös lapsen tasolle jääneitä aikuisiakin. Sinä et vaan ole vielä riittävän kokenut erottaakseen ne toisistaan. Siitä on kyse.

Mutta omapa on elämäsi. Ei minun tarvitse sitä elää eikä vastuuta valinnoistasi kantaa. Kunhan muistat joskus myöhemmin mitä joku tuntematon turisija jossain Suomi24 palstalla on sinulle kirjoittanut. Senkin voin sanoa, että kyllä sekin kannattaa...

Onnea ja menestystä vaan sinulle.

" Sinä et vaan ole riittävän kokenut erottamaan ne toisistaan. "

Jaa, et usko että osaan pelata oikein miesten suhteen ja etteikö mulla vaistot toimis?

• lifemocker

minimi ikä naiselle ois kyllä se 24

• 18-vuotiaan kannattaa olla 18-vuotias eikä jotenkin henkisesti vanhempi. Siihen on yllin kyllin aikaa kun ikää tulee lisää. Kypsän oloinen 18 tarkoittaa parhaimmillaan sitä, että kykenee jo ottamaan vastuuta itsestään ja tekemisistään. Ikäero itsessään ei ole ongelma, vaan elämäntilanteiden ero, mikä eri-ikäisyydestä tulee. 35 ja 47 on helpompi, koska nuoremmallakin on jo elämää takana. 18 ja 30 niin vain toisella on.

En kyllä ole enää 3-kymppinen, joten voi kalkkeutuminen jo vaivata =)

• 6+6

No millainen on sitten oikeanlainen 18-vuotias?

• mies 32vee

En voisi alkaa suhteeseen mut oon harrastanut seksiä 18 naisen kanssa.

• 10+2

Eli seksi kelpaa, mutta parisuhde ei, pelkän iän takia?

No johan on...

En tiedä onko tuossa jotain törkeää, mutta minusta se kuulostaa vähän ikävältä jotenkin. :/

• Aito mies

Totta kai voisin! Ei kai ikä ole este? Enemmän asiassa ratkaisee kemiat ja suhtautuminen. Itse olen jo 44v ja siitä perspektiivistä löytäisin muutamia eroja, jotka voi olla hankalia nuoremman ja vanhemman välillä:
      - biletys vs rauhallinen kotielämä
      - kaverit vs perhe
      - ei vielä lapsia vs haluaa jo lapsia
      - opiskelut vs ura
      - katsellaan vielä va naimisiin pian

Eli on niitä varmaan keskimääräisiä eroja, mutta tuskin ylitsepääsemättömiä. Enemmän se kiinni molemminpuolisesta asenteesta.

Omalta puoleltani toki voisin olla nuoremman naisen kanssa.

• Aito mies

Ai juu, täällä liikkuu kaikenlaista törkyä. Älä väliä siitä vaan jätä omaan arvoonsa!

Ja jos saisit valita, niin millaisen miehet valitsisit itsellesi?? ;)

• 1610
        Aito mies kirjoitti:

Ai juu, täällä liikkuu kaikenlaista törkyä. Älä väliä siitä vaan jätä omaan arvoonsa!

Wonk, wonk? Tää voi tosiaan olla ainoo paikka mistä ton ikänen saa teiniä

• 18+20

Vastaampas näihin kohtiin, mitä näistä ajattelen:

" - biletys vs rauhallinen kotielämä
        - kaverit vs perhe
        - opiskelut vs ura
        - katsellaan vielä va naimisiin pian "

Tykkään bilettämisestä yhtä paljon kun rauhallisista kotipäivistä, enkä mie oo niitä jotka ryyppää joka viikonloppu kun palaa turhan paljon rahaa sitten siihen kun vetää ne vaan kurkusta alas ja ei mulla ois ainakaan varaa nyt tollaseen ja sitten mä mietin hyvin paljon myös mun terveyttä et ei senkään takia liikaa, mut sit kun haluun lähtee viihteelle niin it kans lähetään ja nollataan pää oikeen kunnolla.

Perhe = Oma mies, lapset ois tietysti elämässä nro 1 ja kaverit tulee hyvällä sijana kakkosena. Ei oo vaikee asetelma ees miulle :)

Itse haluan nuorena lapsia, 20-30v. eli menee niiltä puitteilta hyvin yhteen myös :)

Opiskelu ja ura, en ymmärrä mitä väliä tällä on? voihan 44-vuotiaskin opiskella halutessaan jotain uutta alaa? tällä on tietty vaan rahallinen merkitys et työelämässä oleva tienaa enemmän kun opiskelija mutta en näe muuta suurempaa merkitystä opiskeleeko aikuinen vai onko se töissä, molemmat yhtä arvostettavaa.

Naimisiin menosta sen verran että en välttämättä mene ikinä, ei välttämättä vaan oo minun juttu.

• 4+5
        Aito mies kirjoitti:

Monenlainen voi kolahtaa, sen tietää sitten kun kävelee toinen eteen että kiinostaako vai ei. :D

Mutta 44-vuotias ois ainakin jo liian vanha, liian lähellä mun isän ikää.

• Aito mies
        18+20 kirjoitti:

Vastaampas näihin kohtiin, mitä näistä ajattelen:

" - biletys vs rauhallinen kotielämä
        - kaverit vs perhe
        - opiskelut vs ura
        - katsellaan vielä va naimisiin pian "

Tykkään bilettämisestä yhtä paljon kun rauhallisista kotipäivistä, enkä mie oo niitä jotka ryyppää joka viikonloppu kun palaa turhan paljon rahaa sitten siihen kun vetää ne vaan kurkusta alas ja ei mulla ois ainakaan varaa nyt tollaseen ja sitten mä mietin hyvin paljon myös mun terveyttä et ei senkään takia liikaa, mut sit kun haluun lähtee viihteelle niin it kans lähetään ja nollataan pää oikeen kunnolla.

Perhe = Oma mies, lapset ois tietysti elämässä nro 1 ja kaverit tulee hyvällä sijana kakkosena. Ei oo vaikee asetelma ees miulle :)

Itse haluan nuorena lapsia, 20-30v. eli menee niiltä puitteilta hyvin yhteen myös :)

Opiskelu ja ura, en ymmärrä mitä väliä tällä on? voihan 44-vuotiaskin opiskella halutessaan jotain uutta alaa? tällä on tietty vaan rahallinen merkitys et työelämässä oleva tienaa enemmän kun opiskelija mutta en näe muuta suurempaa merkitystä opiskeleeko aikuinen vai onko se töissä, molemmat yhtä arvostettavaa.

Naimisiin menosta sen verran että en välttämättä mene ikinä, ei välttämättä vaan oo minun juttu.

Hienoja vastauksia! Vaikuttaa, että olet harkinnut elämääsi jo, joka on tietysti yksi kypsyyden merkkejä.

Tuolla ura vs opiskelut meinasit paria asiaa, että toisilla on kiire heti töihin ja toisilla opiskella pitkääään. Ja opiskellessa tietty rahaa on vähänlaisesti. Joskus se voi olla hankalaa jos toinen on oikein uraihminen ja rahaorientoitunut ja toinen vielä köyhä opiskelija. Joidenkin mielestä molempien pitäisi tienata suunnilleen saman verran ja silloin tuollainen ura vs opiskelu voi olla hankalaa. Mulle ei oo väliä, epätasapaino tuossa suhteessa on ihan ok.

• herja1

Minä itse 22-vuotiaana taas nimenomaan olen näiden asioiden puolesta:
        Rauhallinen kotielämä
        Perhe (sillä en omaa kovinkaan paljon kavereita, ja kaiken lisäksi he asuvat kaukana)
        En halua lapsia, tuo tunne minulla on ollut ihan aina :) En ole sellaista tyyppiä.
        Opiskelut loppusuoralla, siten olen ajatellut oman yrityksen perustamista.
        Mikäs kiire sinne naimisiin on?
        Ja kyllä, olen ihan aina ollut kiinnostunut itseäni paljon vanhemmista miehistä. Jotenkin tuntuu, että nämä oma ikäiseni ovat niin lapsellisia käytökseltä, näöltä jne. Eikä kyllä paljon houkuttele tuokaan vasta tullut ääni murroksen jälkeen.

• 2+20
        Aito mies kirjoitti:

Hienoja vastauksia! Vaikuttaa, että olet harkinnut elämääsi jo, joka on tietysti yksi kypsyyden merkkejä.

Tuolla ura vs opiskelut meinasit paria asiaa, että toisilla on kiire heti töihin ja toisilla opiskella pitkääään. Ja opiskellessa tietty rahaa on vähänlaisesti. Joskus se voi olla hankalaa jos toinen on oikein uraihminen ja rahaorientoitunut ja toinen vielä köyhä opiskelija. Joidenkin mielestä molempien pitäisi tienata suunnilleen saman verran ja silloin tuollainen ura vs opiskelu voi olla hankalaa. Mulle ei oo väliä, epätasapaino tuossa suhteessa on ihan ok.

Juu ja siitä bilettämisen määrästä vielä, meen ehkä kerran kuussa perjantaisin ja lauantaisin ryyppäämässä... senkin oisin valmis jättämään vaikka vaan juhlapäiviin ja tarpeen tullen niistäkin joustamaan jos nyt tulisin vaikka raskaaks. Nou any problem mulle, kun jos mä haluan vaan päättää niin.

Mulla on myös semmonen juttu että oon jo töissä.

• Aito mies
        2+20 kirjoitti:

Juu ja siitä bilettämisen määrästä vielä, meen ehkä kerran kuussa perjantaisin ja lauantaisin ryyppäämässä... senkin oisin valmis jättämään vaikka vaan juhlapäiviin ja tarpeen tullen niistäkin joustamaan jos nyt tulisin vaikka raskaaks. Nou any problem mulle, kun jos mä haluan vaan päättää niin.

Mulla on myös semmonen juttu että oon jo töissä.

No ainakin mun korvaan kuulostaa jo ihan parisuhdemeinigiltä, jos biletyksetkin voi jo jäädä vähemmälle. Ainakin mulle se on perusedellytys, että parisuhde voi lähteä toimimaan.

Kuinka selvä mielipide sulla miesten ja naisten rooleista ja töiden jaosta?

• 14v

biletys vs rauhallinen kotielämä
        - kaverit vs perhe
        - opiskelut vs ura
        - katsellaan vielä va naimisiin pian ----- olen 14v. Sinua saattaa hätkähdyttää vastaukseni noihin kysymyksiin: 1. Kotielämä 2.perhe 3. Sitten kun molemmat niitä haluaa 4.ura 5. Naimisiin. ( en halua katsella koko ikääni ihanan miehen kanssa, haluan olla yhdessä ikuisesti kunnioittaen toista ym. En siis ole keskenkasvunen es-jonne paska. Ja lisääntymiskykyinen olen. En halua kenenkään kritisointia iästäni, tiedän että en ole aikuinen
        aamen.

• kundi.kundine

totanoi vähä alle kolmekymppisenä olis voinu vielä alkaa, mut ei välttis enää yli kolmekymppisenä

• Ikä olisi totaalinen stoppi.

En edes harkitse vakavaa suhdetta alle 25v naiseen.
      Aivan turha selittää, että 18v olisi "kypsän oloinen". Kyseessä on vielä tyttö, ei Nainen.
      Lisäksi niin nuorella on sen henkisen kypsymättömyyden lisäksi vielä opiskelut kesken ja usein vielä biletysvaihekkin päällä, joten ehdottomasti ei kiitos.

• 20+11

Mitä vikaa opiskelussa? :D

Taisin aikaisemmin sanoa tuolla että mitä väliä sillä on opiskeleeko esimerkiksi vai onko töissä, voi minkä tahansa ikäinen opiskella ja molemmat asiat yhtä arvostettavia. Ainoastaan opiskelulla on tuloissa näkyvin merkitys, rahan saaminen on vähäisempää.

Bilettäminenkin on luonteenpiirteinen juttu enemmän, ei kaikki oo sellasia joka viikonloppusia himoriehujia vaikka olisivatkin nuoria.

Mutta ei se mitään, ei kaikkia voi kiinostaa :)

• Miehen mittainen

Voisin alkaa suhteeseen. On elämässä tullut jo oikeastaan tehtyä kaikki oleellinen, jos suhde kariutuu jostain syystä niin se ei ole katastrofi, ja jos nuori nainen on elämänkestävä loistava kumppani niin en tuntisi tarvetta vaihtaa.

Ei ole hävittävää, joten voisin ryhtyäkin tuollaiseen suhteeseen. Sensijaan nuoresta ihanasta kumppanista nauttiminen antaisi paljonkin ja jos kumppani haluaa joskus lapsia tai muuta sellaista niin mikä senkään estää jos suhde on hyvällä tolalla.

Näen pelkästään voitettavaa ja negatiiviset skenaariotkaan eivät tunnu liian raskailta.

• hyh hyh

Olet sisimmässäsi vain likainen setämies.

• Mielellän tuota.
        hyh hyh kirjoitti:

Olet sisimmässäsi vain likainen setämies.

Toki muistuttaisin nuorikkoani että monet tulevat tuomitsemaan ja varmistaisin että hän todellakin ymmärtää mihin on ryhtymässä.

Saakoon nuori nainen likaisen setämiehensä jos sellaisen tahtoo. Ja paheksukoon ympäristö minkä kerkeää, jokaiselle jotakin niinsanotusti ;)

• Moraalin vartija
        Mielellän tuota. kirjoitti:

Toki muistuttaisin nuorikkoani että monet tulevat tuomitsemaan ja varmistaisin että hän todellakin ymmärtää mihin on ryhtymässä.

Saakoon nuori nainen likaisen setämiehensä jos sellaisen tahtoo. Ja paheksukoon ympäristö minkä kerkeää, jokaiselle jotakin niinsanotusti ;)

lapsen pitää saada kasvaa, että ottaisit hänen kasvuaan.
        varsinkin jos ikä ero on lähemmän 10 vuotta.

• Fewfwmklfmklfwe

Mikä on nykyisin nuorten aikuisten kasvuprosessi jos saan kysyä - ja miksi se on sellainen - ja onko lopputulos hyvä jos tarkastellaan nuoria aikuisia?

• Moraalin vartija
        Fewfwmklfmklfwe kirjoitti:

Mikä on nykyisin nuorten aikuisten kasvuprosessi jos saan kysyä - ja miksi se on sellainen - ja onko lopputulos hyvä jos tarkastellaan nuoria aikuisia?

http://www.vaestoliitto.fi/vanhemmuus/kasvurauhaa/aikuinen/

täällä on tietoa eri kehityksistä, jonka mukaan nähdään lapsen - aikuisuuteen kasvu.

• 12+11
        Mielellän tuota. kirjoitti:

Se on jännä ettei minun vanhemmat tuomitse vaikka olisin kolmekymppisen kanssa :D

En tiedä onko tämä vastuutonta mun isältä, mutta kun asuttiin samassa kerrostalossa yhden minua 15-vuotta vanhemman pojan kanssa, mie olin kyllä sillon tosi pieni 3-6v niin tämä jätkä oli sillon 18-21vuotias, niin sillä kun meni vähän kotona huonosti nii mun isä oli sille sitten aina kaverina ja tuki sitä... nii nyt kun mustakin on kasvanu jo näin iso eli 18-vuotias, niin mun isä aina mulle vitsillä sanoo ja ehkä hiukan tosissaankin, koska ei se pahana sitä pitäs kun ite ehottaa, että mie ottasin siitä kundista itelleni tulevan aviomiehen... :D ja olin pienenä kyllä itekki ihastunu siihen tyyppiin :D

• 16+10

Tiedätkö miksi mä en halua odottaa?

Ei voi tietää elääkö toinen vai kuoleeko sen odottamisen aikana tai rakastuuko toiseen ja muutenkin 30-35v on vielä sellanen et meillä on yhdessä nuoruuttakin elettävänä mitä ei todellakaan sitten enää ois kun hän ois 40v...

Et tilaisuuksiin pitää käydä musta jumaliste kiinni, eikä odotella suotta!

• Moraalin vartija
        16+10 kirjoitti:

Tiedätkö miksi mä en halua odottaa?

Ei voi tietää elääkö toinen vai kuoleeko sen odottamisen aikana tai rakastuuko toiseen ja muutenkin 30-35v on vielä sellanen et meillä on yhdessä nuoruuttakin elettävänä mitä ei todellakaan sitten enää ois kun hän ois 40v...

Et tilaisuuksiin pitää käydä musta jumaliste kiinni, eikä odotella suotta!

Minulla on lapsia ja jos miettisin samaa asiaa entä jos lapsi kuolee yöllä.

minä vähän kärvistyisin liian tunneekkaasta elämästä kun järjen käytön pyyhkii tieltä pois. minä itse jouduin heittelevvän mielialani takia masennuksesta sairaalaan kun siinä oltiin niin tunnen peräisin ansassa.
        maanittelin maailman pahuutta miten voi olla sotia, miten joku raukka näkee nälkää.
        toivoin monesti että toinen(tyyliin satujen prissi) tulisi hakemaan pois junaraiteitten läheisyydestä kun tuntui että elämä on mennyttä 18v.
        että teki mieli heittäytyä (maailma tuntui pieneltä minun pääkopassani näin jälkekäteen aateltuna), johon kuhun ihastui tuntui jos toinen ei huolinut, että olen viallinen.
        vaaroja halusin uhmata vain koska uskoin, ettei minulle mitään tapahdu.
        ihastuksia tuli paljon alle 18v mutta itse olen aina juossut karkuun jos joku ritarillisesti tarjoutui auttamaan.
        mutta 18v vuotiaana, en välittänyt ehkäsystä, en itestäni että ajauduin muiden mukaan. muutakun kantapään kautta jouduin opetteleen.

• Le Farday

minä vähän kärvistyisin liian tunneekkaasta elämästä kun järjen käytön pyyhkii tieltä pois. minä itse jouduin heittelevvän mielialani takia masennuksesta sairaalaan kun siinä oltiin niin tunnen peräisin ansassa.
        maanittelin maailman pahuutta miten voi olla sotia, miten joku raukka näkee nälkää.
        toivoin monesti että toinen(tyyliin satujen prissi) tulisi hakemaan pois junaraiteitten läheisyydestä kun tuntui että elämä on mennyttä 18v.
        että teki mieli heittäytyä (maailma tuntui pieneltä minun pääkopassani näin jälkekäteen aateltuna), johon kuhun ihastui tuntui jos toinen ei huolinut, että olen viallinen.
        ihastuksia tuli paljon alle 18v mutta itse olen aina juossut karkuun jos joku ritarillisesti tarjoutui auttamaan.
        mutta 18v vuotiaana, en välittänyt ehkäsystä, en itestäni että ajauduin muiden mukaan. muutakun kantapään kautta jouduin opetteleen.

Se että sinä olit holtiton penska 18 vuotiaana ei tarkoita että AP olisi.

Toisekseen "ehkäisystä huolehtiminen" ei ole välttämätöntä jos raskaaksi paukahtaminen ei ole katastrofi.

Joten jos millään voisit olla käyttämättä omaa holtittomuuttasi mittatikkuna. Se holtittomuus ei ole vertailukelpoinen tai edusta muiden ihmisten elämää; vain omaasi.

• 5+8

Sori, mutta kaikki ei oo tosiaan niinku sä. Mä välitän kyllä ehkäisystä, eikä se oo mitenkään mun iästä kiinni vaan siitä etten mä vielä halua lapsia. :D

Etkä mitenkään voi verrata tätä juttua tuohon entä jos lapsi kuolee yöllä hommeliis.

Kato kun joillakin on tarkotus oikeesti v*ttu elää, eikä vaan odotella!! :D

• 2+8
        Le Farday kirjoitti:

Toisekseen "ehkäisystä huolehtiminen" ei ole välttämätöntä jos raskaaksi paukahtaminen ei ole katastrofi.

Joten jos millään voisit olla käyttämättä omaa holtittomuuttasi mittatikkuna. Se holtittomuus ei ole vertailukelpoinen tai edusta muiden ihmisten elämää; vain omaasi.

Näin. Kiitos myös tästä. =)

" Se että sinä olit holtiton penska 18 vuotiaana ei tarkoita että AP olisi.

Joten jos millään voisit olla käyttämättä omaa holtittomuuttasi mittatikkuna. Se holtittomuus ei ole vertailukelpoinen tai edusta muiden ihmisten elämää; vain omaasi. "

Ja tuo on niinku ihan älytöntä et minuu pitäis 18-vuotiaanaki vielä holhota, kyllä mä haluan tehdä jo omat päätökset ja ruveta elää tätä elämää just niinku minä ite haluan ja alkaa vähitellen nauttia siitä et oon nuori nainen, ei minua tarvitse enää pumpuliin kääriä. :)

Mutta voin nyt myöntää ihan rehellisesti, että en ois odottanu monilta näin negatiivistä ja voimakasta suhtautumista tähän asiaan. Aattelin vaan et moni ois just sanonu et kun oot täys-ikänen niin tee miten haluat ja et ei oo tuomitsemassa minun juttua ja että jonkun 18v ja 30v suhde voi toimiakin että kemiat kohtaa ja jos näin käy niin ei minun kanssa ois esimerkiks sillon ees paha olla. Vähän yllätyin...

• Moraalin vartija
        Le Farday kirjoitti:

Tässäkin vastauksessa näkyy, että kehittämistä olisi ajatuksissa.
        Vertauskuvallisesti kerroin elämästäni , etten ole poikkeus(jollon koin olevan aika vastuullinen) ja jos järjen ääntä ei nää teksissä ilman, että minun pitäisi kertoa vielä se tuohon vastaukseen vähäiseen perusteluun joka näkyy vai keskeneräisenä ajatuksena kirjoittettu.
        ajattelin asian noin kun olin 18v(itse vasta täyttänyt) ei ole tarpeeksi elämästä tietoutta, juuri kuulostaa samalta,

koska koen sen väärin tuossa iässä vain oman ikäisii(5 -6v heitolla) ja jos he ei tunnu kypsältä odottelet siihen 22v. jolloin koen että henkinen tasapaino alkaa löytyy järjen kanssa.

ikävä kyllä moni ymmärtää ja tietää asian. enkä paheksu nuoria kun itse tapasin kerhossa 24v naisen jolla vauva, 54v vmiehen kanssa mutta minkä minä asialle voin mitään. sanoa ettei noin saa tehdä.
        minusta on vaan kuulostaa slltä, pitäisikö asia hyväksyä?
        heilläkin on ongelmia parisuhteessa.,ettei se vanhempi mies tuonut hirveesti sitä onnea.

• Moraalin vartijan
        5+8 kirjoitti:

Sori, mutta kaikki ei oo tosiaan niinku sä. Mä välitän kyllä ehkäisystä, eikä se oo mitenkään mun iästä kiinni vaan siitä etten mä vielä halua lapsia. :D

Etkä mitenkään voi verrata tätä juttua tuohon entä jos lapsi kuolee yöllä hommeliis.

Kato kun joillakin on tarkotus oikeesti v*ttu elää, eikä vaan odotella!! :D

"Sori, mutta kaikki ei oo tosiaan niinku sä. Mä välitän kyllä ehkäisystä, eikä se oo mitenkään mun iästä kiinni vaan siitä etten mä vielä halua lapsia. :D"

kun olin 18v ja mä taas halusin lapsia. taisin olla sitten enemmän kehittyneempi sinua , että lapsestakin halusin kantaa vastuun

"Etkä mitenkään voi verrata tätä juttua tuohon entä jos lapsi kuolee yöllä hommeliis."

aijaa en vai sammalla lailla vertasin tähän lauseeseen:
        "Ei voi tietää elääkö toinen vai kuoleeko sen odottamisen aikana"

minua on turha vakuuttaa kypsyvyyttä (erillaisuudella) koska ohan niitä aikuisia 30v miehiäkin joilla henkinenkehitys jäljessä.

mä oon tuonut oman mielipiteeni julki.
        mä en tuomitse sinua, vaan helpommin nostan kulmaa niille vanhemmille miehille jotka yrittää hyödyn ottaa sinusta.

• 8+4
        Moraalin vartijan kirjoitti:

"Sori, mutta kaikki ei oo tosiaan niinku sä. Mä välitän kyllä ehkäisystä, eikä se oo mitenkään mun iästä kiinni vaan siitä etten mä vielä halua lapsia. :D"

kun olin 18v ja mä taas halusin lapsia. taisin olla sitten enemmän kehittyneempi sinua , että lapsestakin halusin kantaa vastuun

"Etkä mitenkään voi verrata tätä juttua tuohon entä jos lapsi kuolee yöllä hommeliis."

aijaa en vai sammalla lailla vertasin tähän lauseeseen:
        "Ei voi tietää elääkö toinen vai kuoleeko sen odottamisen aikana"

minua on turha vakuuttaa kypsyvyyttä (erillaisuudella) koska ohan niitä aikuisia 30v miehiäkin joilla henkinenkehitys jäljessä.

mä oon tuonut oman mielipiteeni julki.
        mä en tuomitse sinua, vaan helpommin nostan kulmaa niille vanhemmille miehille jotka yrittää hyödyn ottaa sinusta.

Onko niin vitun vaikea ymmärtää että emmä anna kenenkään ottaa hyötyä musta????

Tollanen rupeaa suututtamaan.

Jos sä myöskin sanot olleesi kypsempi minua ( hienoa itsekehua :DDD ) 18-vuotiaana koska olisit valmis ollut jo sillon äidiksi, kuten sanoin itekki tuolla aikasemmin, jos tulisin raskaaks nytten niin varmasti musta hyvä äiti tulis, MUTTA EI KUULU IHAN ENSISIJASIIN AJATUKSIIN HANKKIUTUA NYT RASKAAKSI TÄSSÄ 18-VUOTIAANA ETTÄ TUOSSA 20V JÄLKEEN.

Sillä nyt ei pitäis varmaan hirveesti olla kypsyyden kanssa tekemistä jos ei halua joksikin teinimutsiksi.

• 6+6
        8+4 kirjoitti:

Jos sä myöskin sanot olleesi kypsempi minua ( hienoa itsekehua :DDD ) 18-vuotiaana koska olisit valmis ollut jo sillon äidiksi, kuten sanoin itekki tuolla aikasemmin, jos tulisin raskaaks nytten niin varmasti musta hyvä äiti tulis, MUTTA EI KUULU IHAN ENSISIJASIIN AJATUKSIIN HANKKIUTUA NYT RASKAAKSI TÄSSÄ 18-VUOTIAANA ETTÄ TUOSSA 20V JÄLKEEN.

Sillä nyt ei pitäis varmaan hirveesti olla kypsyyden kanssa tekemistä jos ei halua joksikin teinimutsiksi.

Sinä voit elää myöskin elämäsi niin että haluat odotella joitakin asioita, mutta jos mulle on kyse vaikka sellaisesta asiasta kuin rakkaus ja en halua haaveilla ja vain odotella sen suhteen, vaan toimia, niin älä pidä sitä sitten pahana.

• Palstan naiset
        8+4 kirjoitti:

Iortto

• Moraalin vartija
        8+4 kirjoitti:

minä en näe kuin keskeneräisiä ajatuksia.
        näissä tekseissä.

itse sanot että tuossa iässä (teiniäiti) niin mitä sana teini sinussa herättää koska olet itse samassa iässä??mutta et vielä äiti.

saat minulle suuttua, niin ne nuoremmat tekee vahvojen tunteiden pyörityksillä.
        saatat itsesi huonoon valoon ajatuksilla kun tuodaan esiin, mitä ensimmäisenä ajatukseen tipahtaa.

jos joku 30v ottaa sinut avopuolisoksi, niin helposti jäät kyllä kärsiväksi osapuoleksi.
        toinen ei varmasti kohauta sun myrskylle hartijaa vaan etsii mieluisesti vanhemman puolison joka on tasapainoisempi.

en minä rakkautta pidä pahana.
        rakastan lapsiani ja kumppania.
        ihan omani ikäsistä löysin kumppanin, vielä sellaisen joka ottaa vastuuta ja sitoutuminenkin oli vähän liian päälle käyvää ja vaihteeksi laimeaa kun myös hänkin oli vähän tunteiden pauloissa (ei osannut valita, mikä on tärkein ja järkevin.)

• 4+8

minä en näe kuin keskeneräisiä ajatuksia.
        näissä tekseissä.

itse sanot että tuossa iässä (teiniäiti) niin mitä sana teini sinussa herättää koska olet itse samassa iässä??mutta et vielä äiti.

saat minulle suuttua, niin ne nuoremmat tekee vahvojen tunteiden pyörityksillä.
        saatat itsesi huonoon valoon ajatuksilla kun tuodaan esiin, mitä ensimmäisenä ajatukseen tipahtaa.

jos joku 30v ottaa sinut avopuolisoksi, niin helposti jäät kyllä kärsiväksi osapuoleksi.
        toinen ei varmasti kohauta sun myrskylle hartijaa vaan etsii mieluisesti vanhemman puolison joka on tasapainoisempi.

en minä rakkautta pidä pahana.
        rakastan lapsiani ja kumppania.
        ihan omani ikäsistä löysin kumppanin, vielä sellaisen joka ottaa vastuuta ja sitoutuminenkin oli vähän liian päälle käyvää ja vaihteeksi laimeaa kun myös hänkin oli vähän tunteiden pauloissa (ei osannut valita, mikä on tärkein ja järkevin.)

Sana teini herättää minussa negatiivisuuden/inhotuksen sekaisia tunteita.

Hassua että näet pelkkää keskeneräsyyttä, yksi mieshän täällä sanoi kun kerroin miten ajattelen asioita että olen paljonkin harkinnut tulevaisuutta? :)

Tässä mun tempperamentissä on kyse mun luonteesta, se on osa sitä ollut vauvasta saakka. Tuskin se katoaa 40-vuotiaanakaan pois.

Jos ei kestä tunteellista, tulista ja intohimoista naista, saa etsiä jonkun muun. :)

• Mephistos.

Tässäkin vastauksessa näkyy, että kehittämistä olisi ajatuksissa.
        Vertauskuvallisesti kerroin elämästäni , etten ole poikkeus(jollon koin olevan aika vastuullinen) ja jos järjen ääntä ei nää teksissä ilman, että minun pitäisi kertoa vielä se tuohon vastaukseen vähäiseen perusteluun joka näkyy vai keskeneräisenä ajatuksena kirjoittettu.
        ajattelin asian noin kun olin 18v(itse vasta täyttänyt) ei ole tarpeeksi elämästä tietoutta, juuri kuulostaa samalta,

koska koen sen väärin tuossa iässä vain oman ikäisii(5 -6v heitolla) ja jos he ei tunnu kypsältä odottelet siihen 22v. jolloin koen että henkinen tasapaino alkaa löytyy järjen kanssa.

ikävä kyllä moni ymmärtää ja tietää asian. enkä paheksu nuoria kun itse tapasin kerhossa 24v naisen jolla vauva, 54v vmiehen kanssa mutta minkä minä asialle voin mitään. sanoa ettei noin saa tehdä.
        minusta on vaan kuulostaa slltä, pitäisikö asia hyväksyä?
        heilläkin on ongelmia parisuhteessa.,ettei se vanhempi mies tuonut hirveesti sitä onnea.

Onko sinulla realisesti ottaen muuta vaihtoehtoa kuin olla hyväksymättä, koska kyse on edelleen omasta suhtautumisestasi joka on ainoa mihin voit millään tavalla vaikuttaa.

Elämä tapahtuu halusit sinä tai et - ja ainoa moraali mitä vatvot on omasi.

• lasse 28

jos olisi neitsyt niin miksei.

• joku jäpikkä

No oon jo yli 30 vee mut en alkais alle 24 vuotiaan kans olee suhtees. Seksii kyl oon harrastanut 20 veen kanssa

• 2+13

Miksi on pakko olla neitsyt? :D

• 5+11
        joku jäpikkä kirjoitti:

No oon jo yli 30 vee mut en alkais alle 24 vuotiaan kans olee suhtees. Seksii kyl oon harrastanut 20 veen kanssa

Taas päästään tähän...

Miksi te vaan voitte siis harrastaa seksiä niiden kanssa mutta ette ryhtyis muuhun jos luonteenpiirteetkin synkkais ja kemiat kohtais, eikä toinen käyttäytyis niin että sitä tarvii hävetä?

• Suomen kansa
        2+13 kirjoitti:

Miksi on pakko olla neitsyt? :D

Miehet ei halua reikäänsä monelle jakanutta.

• 18+20

Eli olet sitä mieltä että parisuhteessa saa vaan harrastaa seksiä ja sitten jos eroaa ja on vaikka 4v sinkkuna niin tuona aikana ei saa harrastaa seksiä ollenkaan tai pitää heti hakeutua uuteen parisuhteeseen ja sitoutua jotta sais jälleen harrastaa seksiä?

Älä naurata...

• ((m))

Tässä näkyy miksi oot vielä teini ja 30 vuotiaalle liian nuori ... Tietenkin saa harrastaa,mutta ei pidä pahoittaa mieltään jos sinun tulevaisuuden kiinnostuksen kohde pitää sitä turnoffina.Ihmisiä on erilaisia tässäkin asiassa.Toisille ykshailee,toisille merkityksellinen juttu.

• 1+15
        ((m)) kirjoitti:

Tässä näkyy miksi oot vielä teini ja 30 vuotiaalle liian nuori ... Tietenkin saa harrastaa,mutta ei pidä pahoittaa mieltään jos sinun tulevaisuuden kiinnostuksen kohde pitää sitä turnoffina.Ihmisiä on erilaisia tässäkin asiassa.Toisille ykshailee,toisille merkityksellinen juttu.

Jos teiniä on se että ei ymmärrä miksei saisi vapaasti harrastaa seksiä ilman sitoumuksiakin niin mielellään olen kuule teini :DDD

Luulisi kyllä että tämä asia ois just toisin päin.

• ((m))
        1+15 kirjoitti:

Jos teiniä on se että ei ymmärrä miksei saisi vapaasti harrastaa seksiä ilman sitoumuksiakin niin mielellään olen kuule teini :DDD

Miten itse kukin seksin arvostaa.Onko se jotain vähän erityisempää mitä ei ihan jokaisen kanssa harrasta vai kertakäyttötavaraa.Pointti on siinnä,että kaikki ei oo niin vapaamielisiä,kuin sinä.Kummassakaan ajattelutavassa ei ole vikaa,on vain erilaisuutta.Se pitää hyväksyä kaikissa asioissa tämä mukaanluettuna.Ja teiniys liitty siihen,että oot vakuuttunut muun kuin oman mielipiteesi olevan 1800 luvulta :-))Aikuinen ei yleensä luule,18 vuotias on tarpeeksi nuori tietääkseen vielä kaikesta kaiken

• kysyppäs
        1+15 kirjoitti:

kysy pimu mies kavereiltas miten mahtavaa niistä olis ku tyttö ystävä on harrastanu irtopanoja. sillä se sulle selvii

• 5+19
        kysyppäs kirjoitti:

kysy pimu mies kavereiltas miten mahtavaa niistä olis ku tyttö ystävä on harrastanu irtopanoja. sillä se sulle selvii

Ja ne miehetkö ei oo sit irtopanoja harrastanu? :D

• loll
        5+19 kirjoitti:

Ja ne miehetkö ei oo sit irtopanoja harrastanu? :D

naivius on kans teini meininkii 8D

• Ei siitä mitään tulisi

Mä täytän kohta 33. 18 olis liian kakara. Kyllä sitä ikää pitää olla 25

• 20+4

Entä jos ei käyttäydy kuin kakara? :)

Entä jos haluaa perheen, miehen, sitoutumista? :)

Entä jos ei biletä edes liikaa?

Mikä sillon tekee kakaran? numero? vain se pelkkä numero?

• h..

Ehkä

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      589
      2316
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1832
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1670
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1276
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      58
      1176
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1164
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      908
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      888
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe