Makeanhimosta..

sokerirotta

Mikä on teidän mielestä paras keino kamalaan makeanhimoon?? Mitkä on suht vähäkalorisia nameja? Olen alkaut syödä säännöllisesti ja koitan pitää siis verensokerin tasaisena mutta se iskee jokatapauksessa...

14

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marshmallow

Tiedän, ettei ole sopivaa tällä palstalla mainostaa tuotteita, mutta en malttanut olla vastaamatta kysymykseesi. Ainoa laihdutustuote, johon olen myöntynyt on Dyna Svelte-kahvi. Ei ole tarvinnut pullaa ottaa kaveriksi kun kahvi itsessään on normaalia makeampaa (sis.hedelmäsokeria). Pitää myös verensokerin tasaisena ja hillitsee näläntunnetta (matala glyseeminen vaikutus).

• Anna

Kokeile Kromi tapletteja ne ovat auttaneet ainakin minulla kun päivittäin jotain makeaa teki mieleni

• pullahiiri

Olen ajatellut että sokeriin tulee samanlainen riippuvuus kuin kahviin, tupakkaan ym. Aina kun hermostun herkutteluun ja päätän panna painon kuriin, lopetan kaiken makean, leivonnaiset ym. parin päivän kuluttua makeanhimo on melkein pois. Jos se välillä iskee, otan vaikka porkkanan tai ruisleipä palan ilman päällyksiä ja pääsen sillä asian ohi. Nyt kun olen ollut kaksi viikkoa makeattomalla dieetillä, ei ongelmaa enää ole. Eli pystyn kulkemaan pullahyllyn ja karkkihyllyn ohi ilman ongelmia.

Luulen että ratkaisu on se ettei syö ollekaan makeaa, silloinm se himo ei herää helposti uudestaan. Kaikenlaiset pillerit on poppakonsteja joihin saa uppoomaan rahansa. Ilmankin pärjää ja säästää rahat johonkin kivempaan vaikka uuteen puseroon.

• J. Doe

Paras tulos tulee kun karsii kaikki ylimäräiset hiilihydraatit pois. Jokainen varmaan on ollut tilanteessa, jossa suuniteltu yksi leipä/pulla/keksi/karkki onkin muuttunut kolmeksi tai neljäksi. Hiilihydraattien syöminen takaa jatkuvan kierteen, niitä on vain pakko saada lisää.

Itselläni kromin syöminen ei auttanut makeanhimoon laisinkaan, mutta nyt kun olen ollut vähä-hiilihydraattisella dieetilla (päivän hh:t saan aamulla syödystä ruisleipäviipaleesta) ei makeaa tai edes leipää tee enää mieli ollenkaan. Laihtuminen ja terveellisissä elämäntavoissa pysyminen on uskomattoman helppoa ilman muka-terveellisiä perunoita ja muita hiilihydraattipommeja.

• Humle
        J. Doe kirjoitti:

Paras tulos tulee kun karsii kaikki ylimäräiset hiilihydraatit pois. Jokainen varmaan on ollut tilanteessa, jossa suuniteltu yksi leipä/pulla/keksi/karkki onkin muuttunut kolmeksi tai neljäksi. Hiilihydraattien syöminen takaa jatkuvan kierteen, niitä on vain pakko saada lisää.

Itselläni kromin syöminen ei auttanut makeanhimoon laisinkaan, mutta nyt kun olen ollut vähä-hiilihydraattisella dieetilla (päivän hh:t saan aamulla syödystä ruisleipäviipaleesta) ei makeaa tai edes leipää tee enää mieli ollenkaan. Laihtuminen ja terveellisissä elämäntavoissa pysyminen on uskomattoman helppoa ilman muka-terveellisiä perunoita ja muita hiilihydraattipommeja.

Miten käy vatsan toimimisen kanssa jos ei pahemmin käytä mitään kuitupitoisia tuotteita?

• Pullukka
        Humle kirjoitti:

Miten käy vatsan toimimisen kanssa jos ei pahemmin käytä mitään kuitupitoisia tuotteita?

Olen itse lisännyt ruokalusikallisen pellavansiemeniä esim. aamulla munakkaaseen. Wok-ruokiin voi myös lisätä. Jotkut liottavat pellavasiemeniä yön yli vedessä ja juovat sen aamulla tyhjään vatsaan. Joskus teen marjarahkaa ja lisään siihen pellavasiemeniä. Eivät maistu millekään ja vatsa toimii.

• ei ei
        Pullukka kirjoitti:

Olen itse lisännyt ruokalusikallisen pellavansiemeniä esim. aamulla munakkaaseen. Wok-ruokiin voi myös lisätä. Jotkut liottavat pellavasiemeniä yön yli vedessä ja juovat sen aamulla tyhjään vatsaan. Joskus teen marjarahkaa ja lisään siihen pellavasiemeniä. Eivät maistu millekään ja vatsa toimii.

Eipä sitä kuitua vain mahan hyvinvoinnin takia syödä.

Samapa kai se olisi ottaa risiiniöljyä tai ulostuslääkettä, kyllä siinä paska lentää. Onko se terveellistä että maha pakotetaan toimimaan? Ei.

• Höh
        ei ei kirjoitti:

Eipä sitä kuitua vain mahan hyvinvoinnin takia syödä.

Samapa kai se olisi ottaa risiiniöljyä tai ulostuslääkettä, kyllä siinä paska lentää. Onko se terveellistä että maha pakotetaan toimimaan? Ei.

Eihän sitä vatsaa siinä mitenkään pakoteta toimimaan vaan EDISTETÄÄN sen toimintaa mikä ei ollenkaan ole huono juttu, eikä voi rinnastaa ulostuslääkkeiden käyttöön...

• lylly

Olen samaa mieltä. Jos joka päivä syö karkkia niin sitä on myös joka päivä saatava. parempi olla kokonaan ilman niin ei tule lipsahduksia. Siihenkin tottuu aikanaan eikä sitten tee edes mieli! Koettu ja todettu.

• Luolamies
        J. Doe kirjoitti:

Aivan kuten minulla. Ja koska en enää syö sokeria tai vehnää, niin siitä seuraa, että satunnainen pidempikin tauko syömisessä ei saa aikaan heikotusta tms. ts. verensokerini ei heilahtele samaan malliin kuin "syntiaikoinani".

• tyhymä
        lylly kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Jos joka päivä syö karkkia niin sitä on myös joka päivä saatava. parempi olla kokonaan ilman niin ei tule lipsahduksia. Siihenkin tottuu aikanaan eikä sitten tee edes mieli! Koettu ja todettu.

...siis jos jättää sokerit, niin ilmeisesti ei voi syödä jogurttia eikä mitään tollasta. Itse olen tottunut syömään jogurttia aamuisin ja en tiedä osaanko jättää pois. Vai olisiko siitäkin mahdollisesti jokin vähäsokerinen vaihtoehto.

• kay
        tyhymä kirjoitti:

...siis jos jättää sokerit, niin ilmeisesti ei voi syödä jogurttia eikä mitään tollasta. Itse olen tottunut syömään jogurttia aamuisin ja en tiedä osaanko jättää pois. Vai olisiko siitäkin mahdollisesti jokin vähäsokerinen vaihtoehto.

Markkinoilla on runsaasti sekä makeutusaineella makeutettuja että maustamattomia versioita (joihin voi halutessaan lisätä itse marjoja/hedelmiä).
        Ja jogurtin tilalla voisit kokeilla rahkaa.

• -Dee

syön makeenhimoon parrot´s:eja,mm. jogurtti cashew pähkinöitä. Ne ei välttämättä ole mitenkään vähäkalorisia, mutta kun niitä on jonkun aikaa syönyt, niin ei tee mieli mitään muuta hyvää, ainakaan mun ei oo tehnyt. Ja onhan ne terveellisempiä kuin jotkut atsoväri karkit..

• nunnu

Vähäkalorisuudesta en tiedä, mutta kun itselleni tulee ihan kauhea makeanhimo, syön muutaman palan Fazerin taloussuklaata. Syytä en tiedä, mutta kyllä auttaa. Tavallinen suklaa ei vaikuta samalla tavalla, vaan sitä pitää syödä koko levy kerrallaan ja sittenkin tekee mieli lisää.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      360
      6531
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3856
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      21
      1405
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      12
      1147
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      98
      1051
    6. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      162
      928
    7. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      920
    8. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      876
    9. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      17
      869
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      847
    Aihe