Hampaiden harjaus on todella vaikeaa! Oksettaa!

vhiug

Mikä neuvoksi?

Omaan todella herkän oksennusrefleksin. Tämä tuntuu pahenevan koko ajan. Hampaiden harjaus on yhtä kamppailua, varsinkin aamuisin. Pahimpina aamuina saan harjattua hampaita vain muutamia sekunteja, sitten alkaa yökkäily ja jos en lopeta, tulee oksennus. Iltaisin on vähän helpompaa, mutta silloinkin alkaa helposti yökkäily.

Olen koittanut lukea samalla, kun harjaan hampaitani, että saisin ajatukseni muualle. Alkuun tämä onnistuikin melko hyvin, mutta ei enää. En ole vuosikausiin pystynyt myöskään mm. pitämään lusikkaa suussani esimerkiksi niin kauaa, että kädet avaisivat sillä välin vaikka jugurttipurkin. Nykyään en myöskään pysty ottamaan "aamunappejani" (=d-vitamiini, b-vitamiini, maitohappobakteerit ym.) suuhun samalla kertaa, koska alan yökkäillä välittömästi.

Mikä ihmeessä neuvoksi? Säännöllinen hampaiden puhdistus hammaslääkärillä? Onko muita, ketkä tästä kärsii?

11

9266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös yökkäävä

Aamuisin yökkäysrefleksi on aina pahimmillaan, en tiedä miksi, mutta monet valittavat samaa. Koita siis pestä hampaat ilatisin super huolellisesti ja aamuisin ehkä vain purskutella jollain fluoria sisältävällä suuvedellä, jos harjaaminen on ihan mahdotonta. Myös suolan ripottelu kielelle ehkäisee jostain syystä yökkimistä, en tiedä mihin se perustuu. Itselleni on joskus hammaslääkärissä laitettu ihan ripaus suolaa kielelle ennen takahampaiden operointia, koska yökkiminen oli niin voimakasta, se oikeasti auttoi ainakin minulla. Myös rauhallinen nenän kautta hengittely voi auttaa. Tsemppiä sinulle, toivottavasti tästä oli jotain apua!

• yökkäilijä täälläkin

Itsellä sama ongelma ja pahempana nimenomaan aamulla. Minulla on auttanut se, ettei heti ensimmäisenä ala hampaita pesemään, vaan juo jotain vaikka ihan muutaman kulauksen. Toinen on toi, että keskittyy hengittämään nenän kautta.

• 1&8

Älkää hyvät ihmiset pitäkö suuta apposen auki kun pesette hampaita. Kun suu on mahdollisimman pienesti auki, oksennusrefleksikin jää tulematta.

• Kopio

Palasi ketjun aihe ja ongelmat mieleen kun televisiossa pyörii, tämä itseäni erittäin paljon ärsyttävä "isä ja Elias" hammastahnamainos. Ainakin 30 vuotta kärsittyäni, oksennusrefleksi loppui kun seinään vaihtaessani Pepsodentistä Sensodyneen.

• 32.

Pieni harja auttaa myös asiaan. Harjaan sähköhammasharjalla ja se on helpompaa, kun on se pikkuruinen harjaosa vaan. Kiitos siitä suolavinkistä. Kokeilen illalla. Hammaslääkärin pitää pitää taukoja, kun paikkaa hampaitani. Nytkin löytyi vain yksi reikä, mutta kaksi vaihdettavaa paikkaa.

• MT_hoitsu

Osalla tämä on mielenterveyden häiriötä.
      Kannattaa purra hammasta ja harjata hampaat kaikissa olosuhteissa.
      Ja hampaita tulee harjata se suositeltu aika, ei pitempään.

• enpese

en pese hampaita ja ei yökötä !
      näin helppoa on ollu jo 40vuotta !

• Mies44vuottta

Lopetin tupakoinnin ja viikon kuluttua ongelma ohi :)

• Anonyymi

Yökkäys on refluksin oire. Kokeilepa Somacia kuurina aamuisin ja lisäksi Gavisconia muutama viikko. Pitäisi helpottaa! Samalla lähtee "kurkun kuristus"!

• Anonyymi

Minä kärsin pari vuotta sitten tämä alkoi nyt 55v ennen ei mitään tällaista ihan karmeaa hampaiden pesu jo pelotta

• Anonyymi

ei kai hammaslääkäri pese asiakkaan hampaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      321
      5155
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      110
      1511
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1412
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe