Fordin uusi neliveto, onko uusi?

ken tietää

Uudessa Kugassa on luovuttu Haldex sydeemistä ja käytetty Fordin kehittämää nelivedon ohjausta. Onkohan tämä ihan uusi systeemi vai onko ollut aikaisemmin jo käytössä jossain automallissa? Toimivuus? Kestävyys?

http://www.youtube.com/watch?v=QE8TyzlrggE

11

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiken tietävä

Ei ole ollut ennen missään käytössä. Toimii huonosti eikä kestä.

• kaiken tietävä

Ps, jos auto on uusi, niin meinaatko, että vetojärjestelmä on käytetty ja otettu jostain hajottamosta??? Eli uusi on.

• Ei ken

nimimerkistäsi päätellen ken tietää, niin mikset kysy suoraan keniltä, jos kerran ken tietää.

• Ken Rulez

Eix Barbien äijä oo just se Ken? Ni voihan Barbiekin tietää, jollei tavoita Keniä.

• ghfgfh

Valmistettu halvemmalla kuin entinen. Riittää kun toimii takuuajan. Sitten artisti maksaa, eipä paljon tehdasta kiinnosta.

• Nelosta lienee

Kyseessä taitaa kuitenkin olla Haldex 4 Gen. Maahantuojan sivuilla puhutaan Haldexista ja tuossa videon oheistekstissä kuvataan järjestelmän valmistajaa mainitsematta juuri 4. sukupolven Haldexin toiminta. Hyvä niin, sillä Haldex 4 Gen on käytössä hyväksi osoittautunut ja nopeampi reagoimaan kuin kevyempi 5. sukupolven versio.

• öububh

Haldex on ruotsalainen keksintö eikä mikään Fordin tehtaan oma tuote.

• ei taida olla

En tiedä, mutta jollain esittelyvideolla väitetiin että uudessa Kugassa ei ole Haldex kuten vanhassa mallissa, vaan järjestelmä olisi Fordin kehittämä. Väitettiin että jokaiselle pyörälle ohjataan tarpeen mukaan 0-100% voimasta.

• Kohta vanha automies
        ei taida olla kirjoitti:

En tiedä, mutta jollain esittelyvideolla väitetiin että uudessa Kugassa ei ole Haldex kuten vanhassa mallissa, vaan järjestelmä olisi Fordin kehittämä. Väitettiin että jokaiselle pyörälle ohjataan tarpeen mukaan 0-100% voimasta.

Jostakin lehtijutusta luin, että 4wd olisi kehitetty USA:n puolella ja on toiminnallisesti haldexia vastaava. Yksityiskohtia ei ole tiedossa, mutta annettiin ymmärtää, että toteutus olisi lähinnä sähkömekaaninen toisin kuin Haldex, jossa paljon hydrauliikkaa.

• KeijoKumi
    • Defen omistaja

Uudessa 4x4 Maailma numerossa on pickuppien testi ja olivat saanet testissä Amarokin 4 Motion systeemin hajalle...Amarokista tuli vain 2wd. Ja tuskin oli mikään vaikea paikka kun samasta tulivat Toyota Hilux ja Land Rover. Eikös tuo Volkkarin 4 Motion ole käytännössä Haldex? Videoita löytyy ainakin lehden kotisivuilta http://www.4x4maailma.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      304
      3011
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2027
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1794
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1347
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe