Fordin uusi neliveto, onko uusi?

ken tietää

Uudessa Kugassa on luovuttu Haldex sydeemistä ja käytetty Fordin kehittämää nelivedon ohjausta. Onkohan tämä ihan uusi systeemi vai onko ollut aikaisemmin jo käytössä jossain automallissa? Toimivuus? Kestävyys?

http://www.youtube.com/watch?v=QE8TyzlrggE

11

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiken tietävä

Ei ole ollut ennen missään käytössä. Toimii huonosti eikä kestä.

• kaiken tietävä

Ps, jos auto on uusi, niin meinaatko, että vetojärjestelmä on käytetty ja otettu jostain hajottamosta??? Eli uusi on.

• Ei ken

nimimerkistäsi päätellen ken tietää, niin mikset kysy suoraan keniltä, jos kerran ken tietää.

• Ken Rulez

Eix Barbien äijä oo just se Ken? Ni voihan Barbiekin tietää, jollei tavoita Keniä.

• ghfgfh

Valmistettu halvemmalla kuin entinen. Riittää kun toimii takuuajan. Sitten artisti maksaa, eipä paljon tehdasta kiinnosta.

• Nelosta lienee

Kyseessä taitaa kuitenkin olla Haldex 4 Gen. Maahantuojan sivuilla puhutaan Haldexista ja tuossa videon oheistekstissä kuvataan järjestelmän valmistajaa mainitsematta juuri 4. sukupolven Haldexin toiminta. Hyvä niin, sillä Haldex 4 Gen on käytössä hyväksi osoittautunut ja nopeampi reagoimaan kuin kevyempi 5. sukupolven versio.

• öububh

Haldex on ruotsalainen keksintö eikä mikään Fordin tehtaan oma tuote.

• ei taida olla

En tiedä, mutta jollain esittelyvideolla väitetiin että uudessa Kugassa ei ole Haldex kuten vanhassa mallissa, vaan järjestelmä olisi Fordin kehittämä. Väitettiin että jokaiselle pyörälle ohjataan tarpeen mukaan 0-100% voimasta.

• Kohta vanha automies
        ei taida olla kirjoitti:

En tiedä, mutta jollain esittelyvideolla väitetiin että uudessa Kugassa ei ole Haldex kuten vanhassa mallissa, vaan järjestelmä olisi Fordin kehittämä. Väitettiin että jokaiselle pyörälle ohjataan tarpeen mukaan 0-100% voimasta.

Jostakin lehtijutusta luin, että 4wd olisi kehitetty USA:n puolella ja on toiminnallisesti haldexia vastaava. Yksityiskohtia ei ole tiedossa, mutta annettiin ymmärtää, että toteutus olisi lähinnä sähkömekaaninen toisin kuin Haldex, jossa paljon hydrauliikkaa.

• KeijoKumi
    • Defen omistaja

Uudessa 4x4 Maailma numerossa on pickuppien testi ja olivat saanet testissä Amarokin 4 Motion systeemin hajalle...Amarokista tuli vain 2wd. Ja tuskin oli mikään vaikea paikka kun samasta tulivat Toyota Hilux ja Land Rover. Eikös tuo Volkkarin 4 Motion ole käytännössä Haldex? Videoita löytyy ainakin lehden kotisivuilta http://www.4x4maailma.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      336
      5351
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2707
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1885
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1581
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1543
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1464
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe