Kynsiensyönnin ongelma

puru-lelu

Itellä pieni ongelma kun työpaikka vaihtuu esimiestehtäviin ja ulkonen olemus pitäs olla kunnossa. Itse olen purrut kynsiä niin kauan kuin muistan (varmaan 25 vuotta 30 vuodesta). oon kokeillut kaikki kynnelit ja muut mitä oon keksinyt, mut eivät oo auttaneet. Onko ideoita lopettamiseen?

4

200

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7 2

Muistanpa itse teininä vaan päättäneeni lopulta (kynnelien ym. jälkeen) että nyt loppuu pureskelu. Ei toki ollut helppoa, mutta kun kynsiin alkoi lopulta tulla vähän pituutta, ei "pureskelu" enää ollutkaan kivaa? Jos oma tahto ei riitä, rakennekynsistä saattaisi olla apu.
      Kunnollinen kynsilakkaus (aluslakka, pari kerrosta vaaleaa värilakkaa, päälilakka) tekee jo itsessään myös kynnestä vähän paksumman, eikä sen pureskelu ja repiminen olekaan enää niin "kivaa". Lakkaus on kuitenkin tehtävä huolella ja ajan kanssa, jotta se lyhyissä kynsissä on siisti, ja kunnolla toki myös kuivunut. Lakkauksesta on myös pidettävä kunnolla huolta, ja kärjestä rapisseet on HETI lakattava uudelleen, jottei ne ajautuisi niin helposti hampaisiin.
      Jos aina on ollut "purrunlyhyet" kynnet, äkkipäätä rakennekynsillä luotu pituus voi tuntua tosi hankalalta, vaikka kynsi ei todellisuudessa olisi kovin pitkäkään. Kokeilu kannattaisikin ehkä ajoittaa sellaiseen tilanteeseen, kun on tiedossa pikku loma tai muutama ylimääräinen vapaapäivä, jotta kynsiin totutteluun jäisi vähän aikaa, eikä esim. samantien olisi alettava naputtelemaan näppistä... Rakennekynsi on melko kova, eikä suinkaan terävä (jota olisi kiva pureskella kärjestä) vaan viilattu liukkaan pyöreäreunaiseksi. Se ei siis tosiaankaan ole mikään rouskuttelukynsi :)
      "Rakennekynsikierre" (= säännölliset huollot) saadaan kyllä sitten halutessa poikki, kynsimuotoilija viilaa tai liottaa kynnet pois ja hoitaa asian tilanteen mukaan. Kynsien pureskelijan on kuitenkin aluksi varauduttava kynsihuoltoon kahdenkin viikon välein. (normaali huoltoväli 4-5 viikkoa) Mene kyselemään ammattilaiselta, samalla hän näkee kynsiesi lähtötilanteen, ja osaa paremmin suositella vaihtoehtoja. Kysyminen ei maksa mitään!

Omasta kokemuksestani voin todellakin kertoa, että "pitkien" kynsien pureskelu ei ole kivaa, ja koko puuha unohtuu nopeasti. Lyhyet purrut kynnet ovat ne, jotka ajautuvat hampaisiin tyylillä "josko tosta vähän sais jotain irti..."

• sussukka2

Omasta kokemuksesta voin kertoa että kynsiensyönti loppui akryylikynsien ottamiseen.

• repsu2

minä myös olen repinyt kynnet ihan nysäksi 5 vuotiaasta asti, nyt on mittarissa 50 ja päätin, etä se loppuu tähän. Rakennekynsiä ajattelin ensin, mutta en kehdannut mennä tekijälle, sormet oli niin pahassa kunnossa. Kolme viikkoa sitten ostin geelilakkausvehkeet kotiin ja nyt mulla on upeat kynnet! Geelilakka on niin kovaa, ettei sitä voi purra tai repiä. Entisen repimisintoni siirsin kynsien hoitoon, nyt rasvaan ja öljyän kynsinauhoja ja ovat kuin eri ihmisen kädet! Ja muutos tapahtui parissa viikossa, kynnet kasvaa ihmeen nopeasti.

• Napostelija

Akryylikynnet on ainoa apu ainakin mulla, napostelen kaikista purunestoaineista huolimatta ja antaumuksella. Nytkin jouduin akryylit hetkeksi ottamaan pois ja heti on ihan raakana ja verillä kynnet.

Jos pystyy tahdonvoimalla lopettamaan niin se olisi varmaan paras vaihtoehto tai kokeilla jotain hypnoosia :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      28
      3088
    2. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      68
      2158
    3. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      180
      1968
    4. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      122
      1923
    5. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      1
      1775
    6. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      94
      1558
    7. Purralla luistaa hihna isolla pyörällä

Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä
      Maailman menoa
      33
      1433
    8. Uusi mahdollisuus

Mitä tekisit toisin, jos saisit siihen mahdollisuuden?
      Ikävä
      90
      1211
    9. Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?

Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä
      Sinkut
      213
      1168
    10. Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse

Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän
      Tv-sarjat
      12
      1080
    Aihe