Kynsiensyönnin ongelma

puru-lelu

Itellä pieni ongelma kun työpaikka vaihtuu esimiestehtäviin ja ulkonen olemus pitäs olla kunnossa. Itse olen purrut kynsiä niin kauan kuin muistan (varmaan 25 vuotta 30 vuodesta). oon kokeillut kaikki kynnelit ja muut mitä oon keksinyt, mut eivät oo auttaneet. Onko ideoita lopettamiseen?

4

78

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7 2

      Muistanpa itse teininä vaan päättäneeni lopulta (kynnelien ym. jälkeen) että nyt loppuu pureskelu. Ei toki ollut helppoa, mutta kun kynsiin alkoi lopulta tulla vähän pituutta, ei "pureskelu" enää ollutkaan kivaa? Jos oma tahto ei riitä, rakennekynsistä saattaisi olla apu.
      Kunnollinen kynsilakkaus (aluslakka, pari kerrosta vaaleaa värilakkaa, päälilakka) tekee jo itsessään myös kynnestä vähän paksumman, eikä sen pureskelu ja repiminen olekaan enää niin "kivaa". Lakkaus on kuitenkin tehtävä huolella ja ajan kanssa, jotta se lyhyissä kynsissä on siisti, ja kunnolla toki myös kuivunut. Lakkauksesta on myös pidettävä kunnolla huolta, ja kärjestä rapisseet on HETI lakattava uudelleen, jottei ne ajautuisi niin helposti hampaisiin.
      Jos aina on ollut "purrunlyhyet" kynnet, äkkipäätä rakennekynsillä luotu pituus voi tuntua tosi hankalalta, vaikka kynsi ei todellisuudessa olisi kovin pitkäkään. Kokeilu kannattaisikin ehkä ajoittaa sellaiseen tilanteeseen, kun on tiedossa pikku loma tai muutama ylimääräinen vapaapäivä, jotta kynsiin totutteluun jäisi vähän aikaa, eikä esim. samantien olisi alettava naputtelemaan näppistä... Rakennekynsi on melko kova, eikä suinkaan terävä (jota olisi kiva pureskella kärjestä) vaan viilattu liukkaan pyöreäreunaiseksi. Se ei siis tosiaankaan ole mikään rouskuttelukynsi :)
      "Rakennekynsikierre" (= säännölliset huollot) saadaan kyllä sitten halutessa poikki, kynsimuotoilija viilaa tai liottaa kynnet pois ja hoitaa asian tilanteen mukaan. Kynsien pureskelijan on kuitenkin aluksi varauduttava kynsihuoltoon kahdenkin viikon välein. (normaali huoltoväli 4-5 viikkoa) Mene kyselemään ammattilaiselta, samalla hän näkee kynsiesi lähtötilanteen, ja osaa paremmin suositella vaihtoehtoja. Kysyminen ei maksa mitään!

      Omasta kokemuksestani voin todellakin kertoa, että "pitkien" kynsien pureskelu ei ole kivaa, ja koko puuha unohtuu nopeasti. Lyhyet purrut kynnet ovat ne, jotka ajautuvat hampaisiin tyylillä "josko tosta vähän sais jotain irti..."

    • sussukka2

      Omasta kokemuksesta voin kertoa että kynsiensyönti loppui akryylikynsien ottamiseen.

    • repsu2

      minä myös olen repinyt kynnet ihan nysäksi 5 vuotiaasta asti, nyt on mittarissa 50 ja päätin, etä se loppuu tähän. Rakennekynsiä ajattelin ensin, mutta en kehdannut mennä tekijälle, sormet oli niin pahassa kunnossa. Kolme viikkoa sitten ostin geelilakkausvehkeet kotiin ja nyt mulla on upeat kynnet! Geelilakka on niin kovaa, ettei sitä voi purra tai repiä. Entisen repimisintoni siirsin kynsien hoitoon, nyt rasvaan ja öljyän kynsinauhoja ja ovat kuin eri ihmisen kädet! Ja muutos tapahtui parissa viikossa, kynnet kasvaa ihmeen nopeasti.

    • Napostelija

      Akryylikynnet on ainoa apu ainakin mulla, napostelen kaikista purunestoaineista huolimatta ja antaumuksella. Nytkin jouduin akryylit hetkeksi ottamaan pois ja heti on ihan raakana ja verillä kynnet.

      Jos pystyy tahdonvoimalla lopettamaan niin se olisi varmaan paras vaihtoehto tai kokeilla jotain hypnoosia :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe