Olen vasta työuraani aloitteleva, vakituisessa työsuhteessa oleva nuori nainen. Työpaikallani on viime aikoina ollut kuhinaa, ja epäilyksiä mahdollisesti tulevista työtaisteluista. Olen ajatellutkin liittyä ammattiyhdistykseen turvatakseni asemani mahdollisissa organisaatiomuutoksissa ja mahdollisten työnseisauksien varalta.
Kun liityn ammattiyhdistykseen, olenko heti oikeutettu esim. lakkokorvaukseen, vai pitääkö jäsenenä olla ensin tietty aika?
Kiitos vastauksesta jo etukäteen!
Tietoa tarvitaan!
1
120
Vastaukset
- akavan_erityisalat
Hei ja ensinnäkin hienoa, että olet kiinnostunut työelämäsi turvaamisesta ammattiliiton jäsenyyden kautta!
Liittyessäsi johonkin ammattiliittoon, olet heti oikeutettu lakkokorvaukseen. Lakon täytyy kuitenkin laillinen eli työehtosopimusaika on päättynyt, on siis sopimukseton tila. Lakkokorvauksen suuruudesta päättävät lakossa olevat liitot. Työnseisaukset voivat olla joko laittomia ulosmarsseja tai laillisia etukäteen ilmoitettuja lakkoja.
Ammattiliiton jäsenenä saat myös luottamusmiehen tuen. Luottamusmies edustaa ja auttaa sinua organisaatiomuutokseen liittyvissä neuvotteluissa.
Tsemppiä tulevaan!
Ystävällisin terveisin,
Akavan Erityisalat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762524Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2842215Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1401186Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 106808
- 65807
- 72807
- 71805