Minulla on määräaikainen työsuhde - alkoi 26.3.2012 ja päättyy 26.3.2013. Tältä ajaltahan minulla on kertynyttä vuosilomaa, mutta onko minun pakko pitää lomat ennen työsuhteen päättymistä, koska haluaisin useammastakin syystä olla töissä loppuun saakka ja hoitaa aloittamani asiat loppuun.
Loma ennen työsuhteen päättymistä
9
365
Vastaukset
- Työntantajakohtaista
Riippuu työnantajasta. Monella kunnalla esim on näitä säästölinjauksia, että kaikkien määräaikaisten on pidettävä lomapäivät pois ennen työsuhteen päättymistä... itselläni on ollut paras esimerkki eräässä kunnassa, "olin lomalla yhden päivän viikossa"!
- jjju
Pääsääntöisesti nyt kuluvan lomanmäärätymisvuoden lomat voidaan määrätä pidettäväksi vasta lomakaudella eli vapun jälkeen, Siitä seuraa, että jos jompi kumpi osapuoli haluaa, että loma pidetään ennen lomakautta, siitä pitää sopia, eli työnantaja ei voi määrätä lomaa pidettäväksi. Tosin olet sopijaosapuolena heikompi kuin työnantajasi. Keskustelepa tästä loma-asiasta esimeihesi kanssa jo hyvoissä ajoin eli heti huomenna.
- Marsku67
Lomat on pidettävä työsuhteen aikana, mikäli työnantajasi niin määrää.
- toista mieltä
Olen samaa mieltä kuin jjju elikkä työnantaja ei voi yksipuolisesti määrätä aloittajalle lomaa työsuhteen lopussa, koska se tulisi pidettäväksi ennen lomakauden alkua, joten loman pitämisestä pitää sopia.
- pomo päättää
toista mieltä kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin jjju elikkä työnantaja ei voi yksipuolisesti määrätä aloittajalle lomaa työsuhteen lopussa, koska se tulisi pidettäväksi ennen lomakauden alkua, joten loman pitämisestä pitää sopia.
Työ on määräaikainen! Neuvottelun varaa varmasti on aina, mutta viimekädessä....
- Tapauskohtaista
pomo päättää kirjoitti:
Työ on määräaikainen! Neuvottelun varaa varmasti on aina, mutta viimekädessä....
Monessa paikassa on "sovittu paikallisesti", että nuo määräaikaisten lomat pidetään AINA ennen työsuhteen päättymistä!
- Kysyn vaan.
Tapauskohtaista kirjoitti:
Monessa paikassa on "sovittu paikallisesti", että nuo määräaikaisten lomat pidetään AINA ennen työsuhteen päättymistä!
Mitenkähän joku on voinut sopia sellaisen henkilön puolesta, joka ei edes ole ollut sopimusta tehtäessä vielä töissä ko. lafkassa. Kysyn vaan.
- no johan nyt
No miettikääpä nyt ihan itse, eihän toki lomaa voi pitää kesällä, jos palvelussuhde on jo päättynyt maaliskuussa ;)) Sula mahdottomuus, joten kyllä se ihan voi pitää jo maaliskuussa.
Vai miten kuvittelette; jos joku oli syyskuun 2012 töissä jossain firmassa ja loma siitä palvelussuhteesta on vielä pitämättä ;) kun lomakausi ei ole alkanut...
Kyllä työnantaja määrää pidetäänkö se lomana vai vapaana. Eli on pakko jos työnantaja laittaa sinut vuosilomalle ja maksaa vain lomarahan lopputilissä.- eikössemenenäin
Lomaa voi pitää lomakauden ulkopuolella, kun molemmat osapuolet sopivat siitä niin, että työntekijää ei pakoteta sopimaan. Koska työntekijän työsuhde loppui maaliskuun lopulla, ei hänelle voi määrätä vuosilomaa pidettäväksi, vaan hänen kanssaan pitää sopia vuosiloman pitämisestä ennen työsuhteen loppua, ja jos hän ei halua sopia, pitää maksaa lomakorvaus.
Nykyään tei työttömäksi joutuvan edes tarvitse peläta lomakorvauksen jaksottamista, joten loman pitämisestä ei ole siinä mielessä hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172