Suhteessa, mutta kaikki illat yksin. Nyt siitä tuli taas riita.

Golden Heart

Hei,

olenko ihan yksin tilanteeni kanssa? Itken kun kirjoitan tätä. Mies lähti taas omiin menoihin, niitä on joka illalle, jokaiselle viikonpäivälle; salia, uimaan, kaverille, toiselle kaverille jne.

Minä olen (päivät )illat yksin, opiskelen, kirjoitan lopputyötä. Mutta sitäkään en koko ajan jaksa, kaipaisin olla yhdessä mieheni kanssa, edes joskus.

Pyydän monesti että "oltaisko tänään yhdessä?". Olisi kiva tehdä jotain yhdessä, katsella televisiota, käydä kävelyllä, jotain ihan tavallista mitä yhdessä tehdään. Mutta ei. "minä menen ja piste". Tänäänkin tuli töistä, kävi vaan kotona syömässä tekemäni ruuan ja taas mennään. Tänään siitä tuli taas riitaa.

Mies tosiaan äsken lähti, haistatteli. Huusin hänelle, että "mene jos on mentävä ja on niin tärkeää". Minulla on huomenna jännittävä lääkäriaika, olisin kavannut tukea siihen.

Kohta varmasti soittaa ja lupaa "ollaan huomenna yhdessä". Niin aina ja sitä huomista ei koskaan tule. "En ole luvannut mitää", on perustelu.

Onko väärin haluta yhteistä aikaa? Minulla on kavereita, mutta moni asuu kaukana. Eli n voi samalla tavalla tehdä kuin hän tekee. Enkä haluaisikaan, yhteistä olemista kaipaan.

22

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

ei se toinen kyllä vastuussa ole sinun viihtyvyydestäsi, mutta tottakai yhteistäkin aikaa pitää olla

• Miestietäjä

Tietysti kaikilla on laillinen ja moraalinen oikeus mennä niin paljon kuin huvittaa, mutta ymmärrän sinua täysin tässä asiassa. Itse olen aika paljon kotona viihtyvä ja en voisi kuvitellakaan asuvani jonkun naisen kanssa joka joka päivä menee jonnekin, eikä halua tai ehdi olla yhdessä. Vaihtoehdot ovat aika vähissä ja itse pitää punnita kuinka paljon asia häiritsee. Oletteko puhuneet asiasta ilman riitelyä?

• Jätä se

Miksi olette yhdessä, jos kerta miestä ei kiinnosta sinun seurasi?

• Golden heart

Asiasta tulee paljon riitaa. Huorittelua ja haistattelua...
      kysymykseen miksi olemme yhdessä...minulla on ainakin tunteita ja miehelläkin omien sanojensa mukaan,

• onpakohteliasta

Rakastava mies ei kutsu toista huoraksi. En katselisi päivääkään sellaista miestä. Eikä onneksi tarvitsekaan. Mieheni ei koskaan kutsuisi minua sillä nimellä. EKSÄNI tosin niin teki.

• mies74__

Voi hyvänen aika, nyt olet kyllä päästänyt tilanteen pahaksi. Älä alistu tuollaiseen. jos menoja on paljon, vaadi että ainakin yhtenä iltana (la-ilta on paras), olette yhdessä ja vain toisianne varten. jos mies ei pysty tähän sitoutumaan (tai tulee selityksiä), jätä hänet. Ja tuota kielenkäyttöä ei tarvitse (saa) hyväksyä. Älä alistu.

Ymmärrän että pitää voida olla erikseen jotta voisi olla yhdessä (kysehän on kahden yksilön päätöksestä olla yhdessä, ei "kahdesta tuli yksi" tai muuta soopaa), mutta kyllä jotakin kipinää pitää olla yhdessäoloonkin. Jos olette niin erilaisia, että ette viihdy yhdessä (tai se on yksipuolista), ei suhteella valitettavasti taida olla tulevaisuutta. Tuontyyppiset ongelmat vain paisuvat ajan kuluessa.

• Olispa mulla nainen jonka kanssa vois viettää aikaa ja tehdä jotain. No mut haluatko oikeesti olla miehen kanssa joka huo.raksi haukkuu. Eihän tollanen idiootti mies ansaitse sua edes. Kerro vaikka kavereilles et se haukkuu sua horoksi niin ne käskee sua eroamaan heti.

• Tunteita näyttää olevan, ilmiselvästi. Sellaisia tunteita jotka saavat nimittelemään ja haistattelemaan toista.

Ihan turhaan pilaat nuoruutesi tuollaisen ihmisen seurassa. Etkö omasta mielestäsi ansaitse mitään parempaa?

Ja sinullekin sama vanha virsi: voit muuttaa vain itseäsi, et miestä. Ja miksi hän ylipäänsä muuttuisi, kun hänellähän on nyt kaikki hyvin. Hän saa mennä ja tulla niin paljon kuin huvittaa, ja aina on nainen kotona odottamassa. Eihän hänen _kannata_ muuttua, tämähän on hänen ihannetilanteensa. Eli jos et halua olla surullinen niin sinun on muutettava itseäsi ja lakattava välittämästä siitä, että hän on koko ajan pois.

• lifemocker

niin kyllä tuo nyt vähän muulta vaikuttaa kuin tasapainoiselta seurustelusuhteelta, että varmaan olisi hyvä aika istua alas ja puhua suhteen tilasta

• hälytysmerkki.

Olen 30 nainen ja omien mieskokemusteni pohjalta sanoisin arvauksen:

Tilanne on vakava. Mies ei halua olla kanssasi, ei pysty sanomaan sitä sinulle. Hän ei välitä aidosti sinusta (ei rakasta), vaan karttaa kaikin keinoin. Sinussa ei ole vikaa. Kunnollinen mies ei haistattele tai huorittele naisia KOSKAAN. Jotain on vialla.

Onko hänellä nainen jonka luokse menee? Keksii vain toisen syyn. Vai tosiaankin oma aika ja kaverit, työ. Riita ei kannata, mies ei muutu milliäkään koskaan. Hän ei aio neuvotella mistään. Et pysty muuttamaan häntä ikävä kyllä. Mies haluaa tuolla tavoin että laitat poikki suhteen, kun et enää jaksa. Eikö olekin ovelaa? :(

Normaali mies normaalissa suhteessa, ei voi olla erossa rakastamastaan naisesta tuolla tavalla. Minkälainen menneisyys hänellä on? Pelimies? Et tule saamaan elämäsi aikana tuolta tyypiltä tukea veikkaan... Hän hakee paremminkin muilta tukea, muttei sinulta useimmiten. Mies on mennyt suhteeseen kun ei mielestään löytänyt "parempaa"? Vai jättikö joku hänet. Vai jättääkö hän osan naisista.

Mies saattaa olla nuori ja menevä. Mutta tuo käytös ei ole hyväksyttyä suhteessa, hän kohtelee sinua pahasti. Välttelee. Älä usko ainuttakaan lupausta enää, se on VALHETTA. Hän kiemurtelee selityksin jonnekin. Olet alisteisessa asemassa, hän ei taida arvostaa sinua ja naisia tarpeeksi. Hän pitää itsestään ja jostain muusta naisesta. :(

Julmimmillaan osa miehistä on tuollaisia. Olisipa se aivan erilaista. Onko tyyppi valmis suhteisiin jos menee kaverien kanssa vain? Ei tuo ole nimittäin suhde, vaan kämppissuhde jossa mies hakee seksiä. Hyötyä? Laita homma jäähylle jos suinkin voit. Hänellä pitäisi olla edes joskus aikaa... Vuosien päästä ei ole kiva yllätys, jos hän sitten vihdoin tunnustaa ettei rakastakaan. Ja joku muu on kiikarissa ollut koko ajan.

Joko hän on kunnolla suhteessa tai sitten on parempi asua erillään. Yksinolon saa samanlaisen sielläkin. Taitaa olla nuori mies? Kärjistetty esimerkki, mutta älä ole sinisilmäinen. Älä riitele enää vaan anna mennä. Jos ei nätisti kysymällä (eikä aiemmalla riidalla) vietä aikaa, ei se ollenkaan tule. Itse voisin asua erillään tuollaisesta. Pariterapeutti voisi auttaa mistä kiikastaa, mutta ehkä hän ei vain muutu.

Jos kyse on vain siitä ettei tajua mitä tekee, niin hän havahtuu kun olet poissa. Tai sitten ei.

• ja vielä

Toivon että olen väärässä! Ehkä joku yllä kirjoittavista on oikeassa.

• sekin tähän
        ja vielä kirjoitti:

Toivon että olen väärässä! Ehkä joku yllä kirjoittavista on oikeassa.

Käytös voisi viitata myös "kostoon" ja marttyyriuteen riitojenne vuoksi. "Menen sitten kaverien kanssa, kun aina valitat." Hän tosin menisi varmaan muutenkin levottomana. Käyttekö yhdessä koskaan missään?

• ai niin!
        sekin tähän kirjoitti:

Käytös voisi viitata myös "kostoon" ja marttyyriuteen riitojenne vuoksi. "Menen sitten kaverien kanssa, kun aina valitat." Hän tosin menisi varmaan muutenkin levottomana. Käyttekö yhdessä koskaan missään?

Tai sitten hän kuuluu niihin miehiin jotka eivät pysähdy koskaan (adhd tyyppinen, kuitenkin ilman adhd:tä). Ikiliikkuja joka ei siedä istumista sohvalla. Eikä osaa tehdä naisten kanssa mitään, tai mennä. Tai osaa, heti kun on oikea, mutta meinaa karata sieltäkin. Välttelee pikemminkin riitoja ja konflikteja, mutta välttelyllään pahentaa silti niitä.

• nainen 40v
        ai niin! kirjoitti:

Tai sitten hän kuuluu niihin miehiin jotka eivät pysähdy koskaan (adhd tyyppinen, kuitenkin ilman adhd:tä). Ikiliikkuja joka ei siedä istumista sohvalla. Eikä osaa tehdä naisten kanssa mitään, tai mennä. Tai osaa, heti kun on oikea, mutta meinaa karata sieltäkin. Välttelee pikemminkin riitoja ja konflikteja, mutta välttelyllään pahentaa silti niitä.

Muuta itseäsi. Miestä et sinä voi muuttaa, hänen on itse muutettava itseään jos katsoo sen tarpeelliseksi. Mutta nythän hänellä on ilmeisesti kaikki hyvin; nainen joka on kotona ja ilmeisesti hoitaa kodin(?), nainen joka on hänen saatavillaan silloin kun HÄN niin haluaa. Pidä huolta itsestäsi, aloita uusia harrastuksia, tutustu uusiin ihmisiin. Älä jää odottamaan vaan ELÄ! Voihan olla, että jossain vaiheessa miehen silmät avautuu kun hän huomaa ettet ole olemassa vain häntä varten. Jos ei, niin siitä voi päätellä paljon. Tee itse itsesi onnelliseksi, kukaan muu ei sitä voi tehdä.

• mmnmnm

Olipa hyvä komentti tolla "hälytysmerkillä"

• mek

Ensimmäiseksi lopetat ruuan valmsitulsen ja jos mies ei muuten muuta menojaan niin täräytät seuraavan kerran kun on menossa johonkin että tästä suhteesta ei tule mitään kun sinun menot on niin tarkeitä ja jos tyyli ei muutu niin erottaan. Mies voi joko herätä tai sitten pitää sinua itsestään selvänä ja luulee että pysyt hänen rinnallaan vaikka hän mitä tekisi. Teeppä niin kun mies olettaa että on ruoka vlamiina kotona ja itse oletkin kaupunngilla omissa menoissasi niin hyvä tulee. Toinen tapa on että kun mies haluaa yhden illan olla sinun kanssa niin keksippä ite menoa iteellesi ja jähdet niinhin. Miksi et mene salille tai uimaan miehen mukaan niin silloin haratatte yhdessä ja niin edelleen.

• kiltti mies.

Kummallista kun mies haukkuu huo.raksi ja siltin nainen on suhteessa sen miehen kanssa.

• shark mac

olen itsekin huomannut että tuo käytös todella tehoaa naisiin. Huomatkaa miehet, millaisten miesten perään naiset ovat hulluina ja anelevat ja itkevät perään! Vaikka naisella omakin elämä ja koulutus.

Unohtakaa miellyttäminen ja kiltteys.

• Tuo ei enää ole terve parisuhde. Mies on pilalle passattu ja asuu ilmeisesti täyshoitolassa, jossa kotiruokaa löytyy, puhtaat vaatteet ilmestyy ihan tyhjästä takaisin kaappiin ja kämppäkin lienee siivottu. Eihän tuo arvosta sua pätkääkään. Kotona käy vain syömässä ja nukkumassa.
      En tarkoita että parisuhteessa on oltava kokoajan kiinni toisen kyljessä ja käytävä maitopurkkikin ostamassa käsikynkkää, mutta yhteistäkin aikaa on oltava. Ilmeisesti asiasta on yritetty puhua, mutta kaikki on päättynyt riitaan ja huoritteluun? Käsittääkseni huora saa maksun palveluksistaan. Mitäs mies sinulle maksaa tuosta täyshoidosta?
      Maailma on miehiä täynnä ja varmasti sellaisiakin, jotka olisivat valmiit melkoisiin muutoksiin saadakseen mukavan kodinhengettären kainaloonsa. Älä tuhlaa aikaasi ihmiseen, joka pitää sua itsestäänselvyytenä ja ilmaisena piikana. Lusikat jakoon sanon minä.

• ikätuoviisautta

Miksi ihmeessä sinä nuori nainen olet suhteessa miehen kanssa, joka nimittelee sinua?

• Kenen syy, kenen syy

Mitäpä, jos alkaisit mennä samalla viisiin. Järjestä itsellesi tekemistä niin paljon, että et ehdi edes ajatella koko jätkää, saati nyt sitten passata safkoja valmiiksi.

• niinpäniin

Onko AP:n tilanne jatkunut samanlaisena? Arvelen, että on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      61
      3757
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3000
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2914
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      366
      1970
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1141
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1125
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      949
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      108
      918
    Aihe