Hei. Olen 16 vuotias poika, ja tulin kertomaan isäni ja minun väleistämme. Isäni huutaa, raivoaa, nauraa päin naamaa, ilkkuu ja viskelee tavaroita minua kohti. Tätä on melkeinpä joka ilta kun hän tulee töistä, myös viikonloppuisin. Isäni laittaa kaiken minun syyksi, siis aivan kaiken, tätä on jatkunut jo noin 6 vuotta ja paheni vain, kun me muutimme 2 vuotta sitten maalle. Hän myös katsoo vain telkkarista tulevaa urheilua, ja jos satun tulemaan keskustelemaan sen huoneeseen, niin se alkaa vain huutaa, että sen urheilun katsominen menee pilalle minun takiani. Yritän aina tehdä joka asiassa parhaani, mutta hän keksii siitäkin jotain moitittavaa ja en muista milloin viimeksi olisin kuullut häneltä kiitoksen sanaa. Olen yrittänyt puhua hänen käytöksestään minua kohtaa hänelle, mutta häntä ei kiinnosta ja sanoo vain '''lopetatko sen mäkättämisen siinä''. Olen harkinnut monesti näiden vuosien varrella tehdä itselleni jotain pahaa, mutta en ole vielä tehnyt. Olen kauhean masentunut ja peloissani, en vain yksinkertaisesti jaksa tätä enää.
Perheeseen kuuluu minun ja ''isän'' lisäksi 2 pikkuveljeä (kaksoset), äiti ja koira.
Isäni on kyllä heitä kohtaan todella mukava ja viettää heidän kanssaan aikaa, minulla on vain äiti johon turvautua, kun hän raivoaa
En jaksa tätä enää
4
172
Vastaukset
Hei,
Hienoa, että yrität saada asiaan jonkinlaista ratkaisua parempaan päin. Mainitset, että voit turvautua äitiisi, joten mikset kertoisi tästä asiasta hänellekin? Tällöin voisitte yhdessä vanhempiesi kanssa keskustella tilanteesta, eikä sinun tarvitsisi yksin keskustella kahdestaan isäsi kanssa.
Tilanteesi on kuitenkin mennyt jo melko pitkälle, sillä ilmeisestikin oma olosi on todella paha. Jokaisella on oikeus turvalliseen kotiin ja siksi kannustamme sinua hakemaan apua myös ihan ammattiauttajalta, kuten kouluterveydenhoitajalta tai koulupsykologilta. Heidän kanssaan voit pohtia tilannetta luottamuksellisesti ja he osaavat kertoa eri vaihtoehdoista tilanteen parantamiseksi.
Muista kuitenkin, että olet itse jo yrittänyt ottaa asiaa puheeksi ja siten ratkaista tilanteen. Vika ei ole sinussa, toivottavasti itsekin ymmärrät sen. :)
Terveisin,
Nettisaappaat Jyväskylästä- kaikkea sitä on ....
Outoa isäsi käytös on. Ei mies ole tasapainossa. Tottakai tuollinen masentaa. Ei nyt itseä tarvitse tuhota yhden häiriintyneen takia. Onneksi olet pian aikuinen. Tarvitset myös jonkun aikuisen apua.
- 35325325
Ammu isäs
- poistäältä-.-
Sama tilanne. Itsekkin olen ajatellut tehdä jotain laitonta että pääsisin kokonaan täältä pois, sillä ei mulla oo kotona ketään, kenelle puhua. Olen aloittanut tupakan polton että saisin "vitutuksen" pois. Vanhemmat ovat mua kaikes vastaan. Vanhemmat ei päästä mua minnekkää koskaa ja oon 14v ja kotiintuloajat on tyylii 7... Äskönki isäpuoli tuli kyylää tohon vieree ja tuli heti vittuilee et "sun koneaika on loppu jo" Onko kenelläkää muilla tämmösii ongelmii. Lisäks iskä ja äiti pahoinpitelee mua iskä puristaa ja rutistaa henkihieverii ja äiti vetää tukast ja kuristaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483