Siksikö että Jumala on näkymätön? Pitäisi häneen silti uskoa kun ajattelee tätä maailmaa.
Kirje roomalaisille 1:18-31
"Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."
Miksei ateisti usko Jumalaan?
31
296
Vastaukset
"Pitäisi häneen silti uskoa kun ajattelee tätä maailmaa. "
Et sitten antanut yhtäkään syytä, miksi tätä maailmaa ajattelemalla voisi päätyä siihen, että Jumala on olemassa.
"Siksikö että Jumala on näkymätön?"
Väärin. Siksi, koska sen olemassaolo ei ole uskottava.- 4 + 4
Sattuma ei saa aikaan järjestystä kaikki luotu todistaa Jumalasta.
- hyi saatana
4 + 4 kirjoitti:
TUnge nyt jo ne s*' todisteet sinne h*** per** ja s*** äkkiä.
- 19+1
4 + 4 kirjoitti:
Kaikki olemassa oleva materia ei luo Jumalaa/tuhansia muita jumalia. Ne luo ihmisen ehtymätön mielikuvitus.
Todiste: Jumala/jumalat eivät kykene saamaan aikaan yhtään mitään vaikka rukoilisit kuinka kiihkeästi tahansa. Kokeile jo tänään ja havahdu. 4 + 4 kirjoitti:
"Sattuma ei saa aikaan järjestystä kaikki luotu todistaa Jumalasta."
Ja onko sitten jumala todiste muista jumalista. Mitäänhän ei syntynyt tyhjästä. Vaan kaikella piti olla luojansa?
http://www.youtube.com/watch?v=ODetOE6cbbc
- 5+9
Että pitäisi uskoa että näkymätön joulupukki loihti kaiken olemaan 6000 vuotta sitten.
Ei kiitos. Mene opiskelemaan biologiaa tai kemiaa tai fysiikkaa tai geologiaa tai melkein mitä tahansa niin se sotii kristinuskoa vastaan.
Kristinuskon Jumala:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11065307 Mm. valehtelija Pirkko Jalovaara on yksi syy olla uskomatta.
- .....
"Miksei ateisti usko Jumalaan? " po. miksei ateisti usko jumaliin.
Yksinkertaisesti siksi, ettei niistä ole mitään todisteita. Ei oo tullu kutsua eika ilmotusta.
Mahdollisen Jumalan olemusta olen tietysti miettinyt. Ei se ole niin varmaa, etteikö joku semmoinen voisi ollakin, mutta kun ei se vaan tunnu todelliselta, etenkään minkään uskonnon ilmoittamassa muodossa.
Mun lähin ajatus tai tunne, jonka voi tulkita jumalaksi on se, että jumalat asuvat asuvat ihmisen sisällä, sillä alueella, joka on ajattelevan mielen saavuttamattomissa.
Sinne alueelle voi päästä esim. unissa tai ekstaasissa. Tai silloin kun pystyy unohtamaan itsensä.
Tällainen jumala ei vaan sovi minkään uskonnon raameihin tai oppeihin.
Olen jättänyt asian viisaampieni tiedettäväksi. Mulle riittää ne harvinaiset hetket, jolloin koen yhteyden, vaikka en edes tiedä mihin.- valistunut
Onko jumala uskon asia jos on niin sellaista jumalaa ei ole johon uskotaan
Joten kiistely jumalan olemassa olosta kun uskotaan tai ei uskota, on mieletön kysymys
Vasta kun kaikenlainen usko päättyy, myös ateismin ja kommunismin usko, niin voimme tietää on ko sitä vain ei ja mitä silloin todellisuudessa on- 234rtfgb
Vaihda hyvä ihminen nimimerkkisi.
- tonttuli2
Minusta jumala/jumalat/saunatonttu voivat hyvin olla olemassa.
Kunhan vain ovat näkymättömiä, hajuttomia ja hiljaa. - Epäjumalienkieltäjä
Mihin jumalista pitäisi uskoa ja miksi juuri siihen? Eihän kristitytkään usko valtaosaan jumalista.
- K.R.S.
''Miksei ateisti usko Jumalaan?''
Ei ole ilmaantunut yhtään järkevää syytä sellaiseen.
''4 4''
8
''Siksikö että Jumala on näkymätön?''
Pelkkä näkymättömyys ei ole syy, mutta kun näkymättömyyteen lisätään kaikenlainen muu havaitsemattomuus, niin siinä on jo tarpeeksi syytä.
''Pitäisi häneen silti uskoa kun ajattelee tätä maailmaa. ''
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.
''Kirje roomalaisille 1:18-31''
Hanki parempaa luettavaa. - 234erfgb
Voi kiesus näitä käännyttäjäjulistajatolloja. Tajuavatkohan nuo edes hävetä?
"Miksei ateisti usko Jumalaan? Siksikö että Jumala on näkymätön?"
-- Minä en usko mihinkään jumaliin, koska minulla ei ole mitään syytä uskoa niihin.
"Pitäisi häneen silti uskoa kun ajattelee tätä maailmaa.
Kirje roomalaisille 1:18-31 [Raamattu-roskaa jne.]"
-- Tuo ei ole syy uskoa jumaliin, mukaanlukien kristinuskon jumaluuteen.- missä ihmeteot?
Sinä siis uskot Paavalia. Uskotko myös Markusta?
- Lisäksi nämä tunnusmerkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimeäni käyttämällä he ajavat ulos demoneja, he puhuvat kielillä, ja käsillään he nostavat käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä lainkaan. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi.” (Markus 16:17-18)
Oletko juonut jotain kuolettavaa niin ettei se ole vahingoittanut sinua? Oletko parantanut sairaita laittamalla käden heidän päälleen?
En kuitenkaan kehoita juomaan mitään kuolettavaa koska siitä saattaa kuolla jos et ole tosiuskovainen™.
On myös mahdollista että Markuksen evankeliumin 16 luvun jakeet 9-20 ovat valhetta koska useisiin Raamatun versioihin on laitettu huomautus siitä että ne on lisätty mahdollisesti myöhemmin. Tämä tieto perustuu sekä vanhimpaan kopioon Codex Sinaitucuksesta että kirjoitustyyliin.
http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?book=34&chapter=16&lid=en&side=r&verse=8&zoomSlider=0
^ Huomaa että "verse 8" on viimeinen jae mikä valikosta löytyy, mutta teksti silti jatkuu tuossa alkuperäisessä paperissa mitä pääsee zoomaamaan. Jae 9 alkaa paperin keskiosassa olevan tyhjän välin jälkeen. Voit varmistaa asian klikkaamalla "Transcription" -ikkunasta jakeita 1-8. Jakeiden 9-20 klikkaamisesta ei tapahdu kuitenkaan mitään. "Miksei ateisti usko Jumalaan?"
Koska olen epäuskoinen hänen olemassaolostaan.- vihtuilija
No siksi, koska en olisi ateisti, jos uskoisin.
- ....................
En usko, koska en pysty uskomaan että kaikki sadut ovat totta. Enhän usko joulupukkiinkaan, keijuihin tai demoneihin, enkä myöskään muihin kuin kristinuskon jumaliin.
- 531500X
No tämä ateisti ei usko jumaliin, samasta syystä kuin ei usko vamppyyreihin tai metsäkeijuihin. Nuo jumaluskomukset voivat joillekin tehdä hyvää joo mutta joillekkin se on kyllä täyttä aivojensulatusmyrkkyä. Minulle moiset ovat vain lapsellista ajanhukkaa.
- Dara
Minä ajattelen maailmaa, enkä siltikään näe miksi mihinkään jumalaan pitäisi uskoa. Jumalat ovat käytännössä täyte siihen aukkoon, josta ei varmuutta tiedetä. Ihmisellä on luontainen tarve selittää selittämätön ja jumala tarjoaa helpon ratkaisumallin. Silloin voi vain selittää, että selittämätön on selitettävissä jumaluudella ja se mitä jumaluuskaan ei kykene selittämään, menee sitten sen piikkiin, että tutkimattomia ovat Herran tiet...
- Cooco
Miksi ateisti ei usko Krishnaan?
Siksikö että Krishna on näkymätön? Pitäisi häneen silti uskoa kun ajattelee tätä maailmaa.
Śrīmad Bhāgavatam 2.3.18
"taravaḥ kiḿ na jīvanti
bhastrāḥ kiḿ na śvasanty uta
na khādanti na mehanti
kiḿ grāme paśavo 'pare"
"Eivätkö puut elä?
Eikö sepän palkeet hengitä?
Eikö kaikkialla ympärillämme pedot syö
ja laukaise siementään?" 4 4
kysyi
>>>Miksei ateisti usko Jumalaan?- enuskoedelleenkään
Oikeasti pitäisi kysyä sitä, miksi uskovainen uskoo jumalaan. Jos kerrankin saisin kunnon vastauksen. Eikä mitään raamatunlauseita,kiitos. Olen huomannut, että jokainen tulkitsee raamattua omalla tavallaan. Joku ottaa jopa kirjaimellisesti. Mikä on semmoinen kirja, jota voi väännellä omiin tarkoituksiin miten vain haluaa.
- vkhvkhvh
itse en usko jumalaan, sillä uskonnot "jumalalta tulleine viesteineen ja tapahtumineen" ovat:
- selvästi uskonnollista valtaa ja vaurautta himoitsevien ihmisen keksimiä ja useaan kertaan muuttamia pyramidihuijauksia
- usein toisista uskonnoista ja uskomuksista jne kopioituja
- lähes aina äärimmäisen sotaisia, agressiivisia, vihaisia ja tuomitsevia
- uskovat eivät tule toimeen sen paremmin oman uskonsuuntansa sisällä kuin samaan jumalaan uskovien eri suuntausten kesken. kristityt ja muslimit eivät tule samasta jumalasta huolimatta toimeen ja paremmat välit ei ole esim luterilaisilla, lestadiolaisilla, helluntailaisilla jehovilla jne.
- jos jumala tai jumalia on olemassa, niin järjellä ajatellen yksikään jumala ei voi olla niin toistaitoinen mitään luomistyönsä jälkeen aikaansaava mielisairas ääliö, kuin uskontojen perusteella pitäisi ajatella olevan.
jos meidät tosiaan on luotu, niin kaiken perusteella luoja ei ole alkuunkaan kaikkivaltias, virheetön ja hyväntahtoinen isä.. loogisempaa olisi uskoa meidän olevan jonkin mielisairaan ääliön sairas peli tai näytelmä.
terve ihminen ei yksinkertaisesti voi ottaa uskontoja ja jumalia tosissaan.Tämän todellisuuden selitykseksi joku hyvä, kaikkivoipa etc jumala on todella surkea selitys. Tuo selitysmalli ei kestä pientäkään tutkimista ilman, että se hajoaa käsiin. On aivan sama, pohditaanko alkua, tapahtunutta historiaa, nykyisyyttä tai loppua (taivas/helvetti).
Sama lopputulos, eli järjetön tilanne.
- murhajumala
... Koska mun aivoissa virtaava veri on tarpeeksi happirikasta. Näin ollen, ajatus ja järjenjuoksu on selkeä. Osaan ajatella kriittisesti. Ehkä joku jumala onkin olemassa .. mutta on helvetin naiivia väittää että se olisi just se raamatun jahave. Toivottavasti ei ole, sillä kun on taipumusta virheisiin, psykopatiaan ja armottomaan sadismiin sekä kiduttamiseen.
Jos joku jumala on todellinen niin mulle voipi ilmottautua. Kunhan vaan tekee selväksi, että mikä jumala hän on ja miten häntä voi palvella. En tosin käsitä miksi jotain kaikkivoipaisuutta pitäisi palvella? Hänellä on jo kaikkea, ja vaikka ei olisikaan, niin sormia napsauttamalla hän sen saa. Eikä tarvi edes sormiakaan napsauttaa :) - Rahajumala
Ilmoittaudun!
Nimeni on Raha ja oppini on Valta.
Minua on helppo palvoa. Omistat vain elämäsi minun kartuttamiselleni, esimerkiksi uhraamalla parhaat elinvuotesi keräämällä rahaa ja kartuttamalla omaisuuttasi. Teet kaikki päätöksesi minua ajatellen. Kouluttaudut alalle, missä on mahdollisimman hyvä palkka, jotta voit ostaa itsellesi aina vain lisää omaisuutta. Tärkeintä on, että et tyydy mihinkään. Kun saat sen oman talon, havittele kesämökkiä tai vaikka uima-allasta. Muista myös valita seurasi minua ajatellen.
Hallitukset, kuningaskunnat, ihmiset ja uskonnot, kaikki palvovat vain minua! Minulla todellakin on kaikkea, kunhan vain haluat minua lisää ja lisää.- palvontariitit
Uhrasin tuossa muutama päivä sitten 700 euroa tuolle rahajumalalle koska ilman tätä uskonnollista riittiä, minun olisi pitänyt muuttaa pois tästä vuokrakämpästä. Jos en tee uskonnollista rituaalia kerran kuussa, eli en mene tämän epäjumalan ***skebank luokse jotta Hän ojentaa tuon summan vuokraemännälleni, tulee SUURI KAUHISTUS jolloin jumalat kääntyvät minua vastaan ja ajaudun sillan alle nukkumaan. Välillä käyn palvomassa myös toisenlaista jumalaa joka siirtää tuonne ***skebankin tilille tuota mannaa jota palvon aivan järjettömästi. Kuulostaako sekopäiseltä? No sellaisia me rahan palvojat olemme. Tosi kristityt onneksi vihaavat meitä. Viha rahaa ja rahanpalvojia kohtaan on oikein koska vihaaminen kuuluu kristillisiin oppeihin.
Jos ei raha kelpaa, antakaa keisarille mikä on keisarin. Harva kristitty tekee näin koska sillan alla saattaa olla melko viileä tähän aikaan talvesta. Mutta jos luotatte siihen että taivaallinen Isä ruokkii linnutkin jotka ovat taivaalla, kenties se taivaallinen Isä rakastaa teitä vielä enemmän. Tosin linnut kylläkin lentävät talveksi etelään. Ehkä se Jumala lomailee etelässä talvisin kun se ruokkii niitä lintuja ainoastaan siellä. Toki talitintit saavat talvella ruokaa täällä Suomessakin, mutta ruokinnan hoitavat usein ihmiset eikä Jumala. Melkonen petturi tuo Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362