Epävireinen ääni

epävireistä

Hei - onko muilla samanlainen ongelma: ääni sinänsä suht puhdas eikä mitään kamalia yli tai alilyöntejä, mitä tulee nuottien puhtauteen. Mutta kun saan korville kuulokkeet, joista kuuluu säestys, niin eikus mene epävireiseksi.
Mikä avuksi?
Joku sanoi, että roikota sitä kuuloketta yhdellä korvalla, mutta äänitystilanteessahan sitten siitä "roikkuvasta" kuulokkeesta kai vuotaa ääni nauhalle?

7

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ördeus

Sama on juttu mulla - ääni periaatteessa hyvä, mutta pilaantuu ulos tullessaan.

• Röh-röh-possu

Mun puhdasta ääntäni taas rasittaa se kun muut ympärillä kaikki soittavat ja laulavat väärin, karaokenauha mukaan lukien. Parasta se onkin vain yksin kadulla laulaa... Ovat kuulijatkin kuitenkin niin epämusikaalisia, etteivät ymmärrä, p-le!

• Epävireistä

No jo; onpa ikävä, kun karaokekin vonkuu miten vonkuu. Mutta minulla ei siis ole sitä ongelmaa, että säestys olisi epävireistä tai että ääni "ulostullessaan" olisi epävireistä.

Vaan se, että jos laulan mikkiin ilman mitään säestystä, on ääni puhdas ja siten myös nauhoitus puhdas ja vireessä. Mutta kun kuulokkeet korvilla kuuntelen säestystä ja laulan siinä mukana, en pysy vireessä.

Ja siihen olen nyt kyselemässä muitten kokemusta ja kokeneempien neuvoja, miten selvittää ko ongelma.

• jepulis6

Harjoittelemaan.. Kuunteletko liika säestystä? Keskitytkö vain siihen missä kohtaa mennään ja mitä tulee seuraavaksi? Kuuletko kuulokkeet päässä omaa ääntäsi? Minulla on ainakin johtunut joskus epävireys nauhoitus tilanteissa, kun oma ääneni ei kuulu tarpeeksi kovaa.. Laulatko vireessä esim. laulaessasi mukana radiosta tulevia kappaleita?

Kun hyvällä fiiliksellä ja rentona laulaa, kyllä sen hyvän otonkin sieltä purkkiin saa, Ei kun reeniä vain ja tsemppiä!

• StressKill

Studiossa saat tietenkin oman laulusi kuulumaan luureista haluamallasi volyymillä. Ei kai tuo vireongelma johdu siitä, että säestys menee oikein, mutta laulat niin kuin olet tottunut laulamaan suihkussa, jossa ei ole vertailukohtaa laulamillesi sävelille?

• reenii, reenii...

Luulen kanssa että se vertailukohdan puute on se pahin ongelma. Sinälläänhän se ei tietenkään mikään ylitsepääsemätön probleema ole kun siitä pääsee treenaamalla.

Sen lisäksi että niistä kuulokkeista voi säätää volumea, voi myös panaroida niin että kuuluu vaikka pelkästään toisesta luurista.

• tinitystäköööööö

Siis on olemassa kuulokkeita missä on vain 1 kuuloke (tv studiokameramiehet käyttää näitä), tai katkaise toisen kiuulokkeen johto veks, ja näin ei tule äänivuotoja.

Aika huono homma jos ääni menee överiksi taustamusiikin soidessa. Ehkä sulla on jo jonkinasteen kuulovaurio, onko tinitystä?

Kuulovaurion tunnistaa siitä ettei voi esim. "puhua kännykkään" (ei saa selvää mitä sieltä puhutaan) jos on vaikka taustalla musiikkia tai puheensorinaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1420
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1069
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1017
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      87
      928
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      809
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      787
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe