Epävireinen ääni

epävireistä

Hei - onko muilla samanlainen ongelma: ääni sinänsä suht puhdas eikä mitään kamalia yli tai alilyöntejä, mitä tulee nuottien puhtauteen. Mutta kun saan korville kuulokkeet, joista kuuluu säestys, niin eikus mene epävireiseksi.
Mikä avuksi?
Joku sanoi, että roikota sitä kuuloketta yhdellä korvalla, mutta äänitystilanteessahan sitten siitä "roikkuvasta" kuulokkeesta kai vuotaa ääni nauhalle?

7

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ördeus

Sama on juttu mulla - ääni periaatteessa hyvä, mutta pilaantuu ulos tullessaan.

• Röh-röh-possu

Mun puhdasta ääntäni taas rasittaa se kun muut ympärillä kaikki soittavat ja laulavat väärin, karaokenauha mukaan lukien. Parasta se onkin vain yksin kadulla laulaa... Ovat kuulijatkin kuitenkin niin epämusikaalisia, etteivät ymmärrä, p-le!

• Epävireistä

No jo; onpa ikävä, kun karaokekin vonkuu miten vonkuu. Mutta minulla ei siis ole sitä ongelmaa, että säestys olisi epävireistä tai että ääni "ulostullessaan" olisi epävireistä.

Vaan se, että jos laulan mikkiin ilman mitään säestystä, on ääni puhdas ja siten myös nauhoitus puhdas ja vireessä. Mutta kun kuulokkeet korvilla kuuntelen säestystä ja laulan siinä mukana, en pysy vireessä.

Ja siihen olen nyt kyselemässä muitten kokemusta ja kokeneempien neuvoja, miten selvittää ko ongelma.

• jepulis6

Harjoittelemaan.. Kuunteletko liika säestystä? Keskitytkö vain siihen missä kohtaa mennään ja mitä tulee seuraavaksi? Kuuletko kuulokkeet päässä omaa ääntäsi? Minulla on ainakin johtunut joskus epävireys nauhoitus tilanteissa, kun oma ääneni ei kuulu tarpeeksi kovaa.. Laulatko vireessä esim. laulaessasi mukana radiosta tulevia kappaleita?

Kun hyvällä fiiliksellä ja rentona laulaa, kyllä sen hyvän otonkin sieltä purkkiin saa, Ei kun reeniä vain ja tsemppiä!

• StressKill

Studiossa saat tietenkin oman laulusi kuulumaan luureista haluamallasi volyymillä. Ei kai tuo vireongelma johdu siitä, että säestys menee oikein, mutta laulat niin kuin olet tottunut laulamaan suihkussa, jossa ei ole vertailukohtaa laulamillesi sävelille?

• reenii, reenii...

Luulen kanssa että se vertailukohdan puute on se pahin ongelma. Sinälläänhän se ei tietenkään mikään ylitsepääsemätön probleema ole kun siitä pääsee treenaamalla.

Sen lisäksi että niistä kuulokkeista voi säätää volumea, voi myös panaroida niin että kuuluu vaikka pelkästään toisesta luurista.

• tinitystäköööööö

Siis on olemassa kuulokkeita missä on vain 1 kuuloke (tv studiokameramiehet käyttää näitä), tai katkaise toisen kiuulokkeen johto veks, ja näin ei tule äänivuotoja.

Aika huono homma jos ääni menee överiksi taustamusiikin soidessa. Ehkä sulla on jo jonkinasteen kuulovaurio, onko tinitystä?

Kuulovaurion tunnistaa siitä ettei voi esim. "puhua kännykkään" (ei saa selvää mitä sieltä puhutaan) jos on vaikka taustalla musiikkia tai puheensorinaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1708
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1638
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1390
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1134
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      276
      1091
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      948
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe