propleema.. kertokaa mikä mun ongelma on.

hämmentynyt-

Elikkäs.. mulla on kaverillinen seksisuhde yhden miehen kanssa. Näemme aika harvoin ja keskustelumme on aika pinnallista, mutta kavereita silti olemme. Itselläni ei ole muita miehiä tällä hetkellä elämässäni.. muutakuin vähän ja puhtaalla kaveripohjalla. Olen yrittänyt tutustua muihin miehiin ja saada treffiseuraa yms, mutta aina joidenkin juttujen hiemankin kehittyessä.. vähänkin.. tulee tunne siitä, että tämä on väärin tai, että en halua heistä, kuin puhdasta ystävyyttä tms.
Jostain syystä tämä yksi mies tulee aina mieleeni silloinkin.. hän on ainoa, ketä kohtaan minulla on muitakin tunteita, vaikka ajatukseni hänestä ovat hirmu ristiriitaisia. Tietyt asiat raivostuttavat ja tietyt asiat taas päinvastoin. En ikinä haluaisi hänen kanssaan mitään oikeaa suhdetta. Eikä meistä ikinä voisi tulla mitään sen enempää, kuin mitä nyt olemme. Tiedän sen. Meille ei koskaan tule olemaan minkäänlaista tulevaisuutta.
Hänellä on naisia vaikka muille jakaa ja minä taidan olla hänelle vain yksi satunnainen kaveri monien muiden joukossa
..minä taas muista miehistä ja yrityksistäni huolimatta ajaudun aina ajattelemaan häntä.. tuntuu epäreilulta.
Miksi hän vain on mielessäni, vaikka en ikimaailmassa haluaisi suhdetta hänen kanssaan. Siinä ei ole järkeä.
En halua tällä hetkellä muutenkaan mitään kovin vakavaa suhdetta, mutta silti.. aivan kuin tahtomattani "omistautuisin" yhdelle miehelle, ketä juoksee joka hameen perässä.
Säälin joskus naisia, ketkä ovat olleet tämäntapaisissa tilanteissa.. enkä voinut ymmärtää, miksi he tekivät niin itselleen. Tuntui kuin he eivät arvostaisi itseään. Nyt olen itse samankaltaisessa oudossa tilanteessa ja olen todella hämmentynyt kaikesta.
En halua parisuhdetta.. tai haluan ehkä suhteen, mutta en juuri nyt liian "sitovaa" ja "kuristavaa." ..suhteen, missä saisin tunteilleni vastakaikua ja kunnioitusta.
En oikein tiedä mitä ajatella ja miten toimia..
Onko kukaan ollut samantapaisessa tilanteessa? Tai onko jotain neuvoja.

10

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivoiollaaa

      Voi apua, oikeesti ! Tää on TÄYSIN myös mun elämästä tällä hetkellä. Tuli kyyneleet silmiin, kun luin tän, kun pystyin samaistumaan sun fiiliksiin niin älyttömän hyvin ettei tosikaan !

      Oikeasti, haluaisin todellakin sanoa sulle jotain järkevää ja kannustavaa, mutta en osaa sanoa muuta kuin, että uskon tietäväni tasan tarkkaan, miltä susta tuntuu. Mulla on tismalleen sama juttu erään miehen kanssa ja olemme tunteneet toisemme kohta puolisen vuotta. Näemme oikeastaan suht usein, kerran viikossa. Mutta muutoin, tilanne on täysin sama kuin kertomasi mukaan sinulla ja miehellä.

      Ja todellakin, kaikkein hämmentävintä on, että tunteet miestä kohtaan ovat niin ristiriitaiset ettei tosikaan. Toisella hetkellä haluaisin tehdä kaikkeni päästäkseni hänen viereensä ja saadakseni hänet lähelleni juuri sillä hetkellä. Toisena hetkenä taas saatan miettiä, että en tosiaankaan tarvitse edes hänenlaistaan miestä elämääni vaan löydän varmasti parempaa. Välillä fiilikset ovat aika välinpitämättömät ja tuntuu, että voin hyvin jatkaa näin, kun en halua hänestä kuin seksiä.

      Ja sekin tosiaan, että minkä ihmeen takia sitä täytyy saada itsensä tuntemaan jotain fiiliksiä ihmiseen, josta tietää tosiaan ettei ole mitään tulevaisuutta? Sanoit, että tiedät ettei teistä tule mtn ikinä ja silti et kuitenkaan jotenkin osaa antaa mahdollisuuksia muille. Täysin sama ongelma mullakin. Koen, että jollain tasolla olen henkisesti häneen sidoksissa vaikka emme ole pari eikä meistä ikimaailmassa sellaista tulisi. Tämä oikeasti TURHAUTTAA, kun järjen tasolla ajateltuna tajuaa todella hyvin, että tulevaisuutta ei ole eikä mies edes ole sellainen, kenen kanssa olisi mahdollisuuksia onnistuneeseen suhteeseen. Kuitenkin tunteita on jostain täysin käsittämättömästä syystä, eikä niitä saa kitkettyä pois noin vain, vaikka yrittäisikin.
      Vaikka kuinka yrittää kävellä eteenpäin ja katsoa ympärilleen, niin tuntuu, että ympärillä olisi sellainen tietynlainen kupla, joka pitää minut erossa muista miehistä enkä kykene antamaan heille mitään kunnon mahdollisuutta tutustua itseeni enkä ole kiinnostunut tutustumaan heihin sen paremmin. Ainoa mies, joka siihen kuplaan pääsee jollain tasolla sisään, on tämä yksi mies. Mutta hänen seurassaan yritän esittää välinpitämätöntä, viileää ja haavoittumatonta. Käsittämättömän ristiriitaista.

      No, en tiedä, ehkä joku viisaampi osaisi neuvoa meitä, kun ei itse ole näissä fiiliksissä vaan osaisi nähdä tilannetta jotenkin ulkopuolelta. Olen monesti miettinyt, että joku päivä vain sanoisin miehelle, että en enää halua nähdä häntä. Mutta sitten taas mietin asiaa toiselta kannalta ja tuntuu, että miksi ihmeessä heittäisin hukkaan hyvän seksisuhteen? Toivon sydämestäni, että säkin saat tilanteesi jotenkin ratkaistua parhain päin ! Ehkä kohtalo ratkoo tilanteet puolestamme ennemmin tai myöhemmin, eli joko me tai miehet löydetään jotain uutta ja yhteydenpito loppuu vain.

      • hämmentynyt-

        Helpottaa jo paljon oloa, kun joku tietää miltä tämä kaikki tuntuu. Ajatuksesi kuulostavat hyvin samanlaisilta, kuin mitä olen itsekkin käynyt läpi. Olo, tunteet ja ajatukset heittelevät sinnetänne tämän asian takia.
        Toivon tosiaan, että kohtalo tarttuu enenpitkään peliin ja ratkaisee tämän kaiken sinun ja minun puolesta.
        Toivoisin niin, että vastaan tulisi jotain aivan uutta ja odottamatonta, mikä veisi jalat alta ja näyttäisi mitä se oikea rakkaus on.. niin, että menneitä ei olisi enää minkäänlaista tarvetta muistella. Toivon tätä sinullekkin. Olet varmasti hieno ihminen ja ansaitset parempaa. :)
        Yritetty on tutustua muihin, mutta huonoin tuloksin.. yrittämisestä ei siis ole kiinni. Tunne vaan kieltää kaikki uudet tuttavuudet ja mahdollisuudet. Ja sydän kun tuntuu aina olevan järkeä vahvempi. Täytyisi oppia pitämään se järki ja tunne tasapainossa, mutta vaikeaa se on. :/
        Kaikkea hyvää sulle ja toivon, että tilanne selviää sinullekkin. Kiitos tuesta.


    • Seksisuhde

      On typerintä mitä ihminen voi harrastaa ihmissuhteiden rintamalla.

    • ~c~

      Et halua suhdetta hänen kanssaan, koska tiedät ettei siitä tulisi mitään. Mies joka voi pitää panokaveria ei ole suhdeainesta. Mutta niinpä vaan rakastat häntä ja haluaisit jotain enemmän.

      Ei pääty kauniisti tuo.

    • Hämmentynyt3

      jos haluaa oikean suhteen, täytyy lopettaa nykyinen seksisuhde. Mulla on taaskin samanlainen tilanne tällä hetkellä, joten ymmärrän molempia. Kuitenkin en ole rakastunut seksisuhteen kohteeseen, siksi luulen, että voisin tapailla muita miehiä ja yrittää aloittamaan normaali suhde.
      Mutta minullakin on se tunne, etten halua sitoutua mihinkään tällä hetkellä ja vain haluan nauttia hyvästä seksistä jota saan tuosta miehestä.
      Tai on näin, että minua pelottaa löytää rakkaus uudestaan. Pelottaa se, että alan tapailla uuden miehen ja siihen liittyy kaikkea uutta... koko ihmistuntemus jne... ja ehkä pelottaakin tuo uusi mies seksielämässäni... (toki lopettaisin seksisuhteen ennen tätä)..
      mutta se on totta että muiden tapailu kun seksisuhteessa muun miehen kanssa tuntuu oudolta ja henkisesti vaikealta.

    • Ex-sotalapsi

      Mitä järkeä prinssi Bertilin monikymmenvuotisen kapakkaruusun sotien ajalta kuolemaa pitää komeastii juhlia. Ruotsalaiset pitivvät häntä onnenonkijana vuosikymmeniä. Eikä hänestä saanut kirjoittaa mitään. Olen lukemattomat kesät viettänyt Ruotsissa ja ihmettelen tätä hysteriaa. Onnenonkija totta vie. Ja Bertil heilasteli Taabe Slioorin kanssa aina kun kävi Suomessa.Ällöttävä ämmä!

    • Ilmaista etua

      Teillä "hämmentynyt " ja "eivoiollaa" on ihan selkeä mistä on kyse.
      Ette halua ja uskalla antautua oikeaan suhteeseen, koska elätte ilmeisesti vielä teinitasolla pelkonne kanssa, että "jos se haettu oikea suhde ei toimikaan".
      Lisäksi olette itsekkään mukavuudenhaluisia, ja ette halua panostaa tai sitoutuen antautua oikealle suhteelle, jossa joutuisitte itse antamaan itsestänne siihen jotakin.
      Teille on helppoa olla vain ikäänkuin "käyttämässä" etuja panokaverimiehiltänne, mutta ette ole tyytyväisiä koska haluaisitte että panokaverimiehenne sitoutuisi teihin, mutta niin että itsenne ei tarvitsisi sitoutua tai kuitenkaan kantaa omalta puoleltanne mitään vastuita mistään.

      Haluatte olla saamassa ilman vaivaa ja omia uhrauksianne mitä oikean suhteen saaminen vaatisi.

      Olette verrattavissa tyypillisiin nykypäivän itsekkäisiin työntekijöihin, jotka haluavat korkean palkan mutta vastuuta ja velvollisuuksia ei ollenkaan.

      Ette te noin hyviä ole. Jos jotain luulette olevanne vaatimassa silloin pitää myös jotakin olla antamassa.

      Periksiantamattomassa itsekkyydessänne ette voi edellyttää noilta miehiltä itsellenne yhtään enempää kuin ne jo ovat teidänlaisillenne valmiita antamaan.

      Olette niiden käytössä, ja te käytätte niitä. Tyytykää osienne surkeuteen, koska se on mitä ilmaiseksi on saatavilla.

      Parempi maksaa..... vaivaanne.

      • Antaa mennä

        Minusta nuo tyttöset ansaitsevat peli-/panomiehensä, kun ovat kaikki samasta puusta...Eli suhteet ovat molemminpuolista hyväksikäyttöä, mutta tytöt ovat luoneet riippuvuussuhteen miehiin. Rakkautta se ei ole, vain riippuvuutta.


    • lifemocker

      tottakai kaikki menee armottomaksi säätämiseksi jos sinä montaa ihmistä meinaat tapailla samaan aikaan. ja näin ollen mistään ei sitten tule mitään!

    • Kuinka tuo juttusi kuulostaakin samalta kuin itselläni on ollut jo vuoden verran....minulla on kanssa "kaveri" suhde yhteen mieheen ja joskus se menee hieman pidemmällekkin.. emme vaan osaa päästää toisistamme irti..ajaudumme aina jossakin vaiheessa sänkyyn. Mitään tulevaisuutta meillä ei todellakaan ole...miehellä on tiettävästi muitakin "hoitoja" kierroksessa..joita ei hän ole kuitenkaan paljastanut...oeln sanonut, että se ei haittaa..mutta todellisuudessa se kuitenkin haittaa...mutta eipä kukaan tuntemani mies pysty olemaan ilman naista pitkää aikaa vaikka on ns. baarissa vain dokaamassa..omin sanojensa mukaan ei sitä huvita mennä sänkyyn, mutta onhan se niin että jos joku nainen tulee kohalle ja ehdottaa niin miehet menee..on ne sen verran heikkoja luonteeltaan...sitten kun olen viikonloppusin yksin ja miten häntä ja laitan viesti ja en saa vastausta niin johan osaan arvata mikä on kyseessä. Olen yrittänyt päästä irti hänestä, mutta se on aivan helvetin vaikeaa...mulla on tunteita tätä miestä kohtaan enemmän kuin osaan aavistaa..Emme tavanneet 4 kuukauteen ja sitten kun tapasimme niin meillä oli tosi kivaa ja hauskaa yhdessä ja ilta päättyi sänkyyn... tietysti ja nyt taas odottelen koska hän olisi valmis tulemaan yökylään...se on vaan jotenkin mulle kuin myrkkyä.. mitkään/kukaan muu mies ei ole saanut mun päätä menemään näin pyörälle.. kukaan muu ei kiinnosta sillä tavalla.. Miksi ihmeessä pitää aina rakastua tai tykästyä renttuihin... Tänään viimeksi kirjotin hänelle, että en ota siihen yhteyttä pariin viikkoon..saa nähdä pitääkö lupaukseni, koska koko ajan teksisi mieli kirjoittaa hänelle ja ehdottaa tapamista.. Ei mene päivääkään etten ajattelisi häntä...pitäisi vaan päästä tai löytää joku joka vie jalat alta kerralla, niin ehkä hän sitten unohtuisi... en tiedä..Ja hän on vapaa ja puhelias mies, mutta kuitenkin käyttää liikaa alkoholia...tälläkin hetkellä notkuu jossakin baarissa....Eihän tässä elämässä ole mitään järkeä muutenkaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe