Poikakaveri pelaa yhä pokemonia

Noora

Tiesin jo seurustelun alkuvaiheessa, että poikakaverini vielä pelailee fifaa ja muita urheilupelejä ajan kuluksi, mutta kun pari kuukautta sitten koitti yhteen muuttaminen, tieto pokemonin pelaamisesta tuli ihan puun takaa. Yhtenä päivänä tulin vain kotiin, ja hän istui sohvalla gameboy kourassa, josta kuului se rasittava tunnari. Ja hän jo reilusti yli kahdenkymmenen.

Poikakaverini on kyllä muuten ihan aikuinen ihminen. Käy töissä, maksaa laskut, tapaa kavereita, osaa keskustella aikuisten asioista, ja meidänkin suhteemme on ihan normaali, tuota pelaamista lukuun ottamatta. Eikä hän kyseistä tv-sarjaakaan vahtaa lauantaiaamuisin telkkarista. Vähintään pari kertaa viikossa pitää silti näköjään saada ainakin tunti rauhassa pelata. Ärsyttää aina hänen tyytyväinen myhäilynsä ja sekava muminansa pelaamisen aikana. Hän on myös ihan omassa maailmassaan pelatessaan pokemonia. Jos häntä käy silloin edes halaamassa, niin vastaus on pelkkä tyly "Älä nyt lääpi" tai "Myöhemmin, jooko?". Sitten kun pelaaminen päättyy niin hän on taas oma ihana itsensä.

Ei tämä ehkä vielä eroamiseen riittävä syy ole, mutta en myöskään halua että ystävät tai vanhemmat saisivat poikakaverin moisesta oikusta tietää. Miten saisin hänet irti moisesta lastenpelistä? Jos koitan keskustella, niin hän vain kitisee että minä en voi ryhtyä määräilemään, mitä hän saa pelata.

18

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi kamala....

      Mistäköhän aloittaisin...

      Ekaksi: Pokemonin kaltaisia, pääasiassa kyllä lapsille suunnattuja pelejä, pelaa kyllä nykyään muutkin kuin 6-11 kakarat. Okei, teidän ikäisistänne harvempi puhuu siitä julkisesti, mutta kuitenkin.

      Tokaksi: Kerrot itsekin, että poikakaverisi on ihan normaali aikuinen ihminen. Se että hän pelaa sinun mielestäsi hänen ikäiselleen sopimatonta peliä pari kolme tuntia viikossa, ei tee suhteestanne mitenkään sairasta tai epänormaalia.

      Kolmanneksi: Te olette molemmat nuoria ihmisiä, joilla luultavasti riittää vapaa-aikaa. Ei ehkä kannata nainen ottaa hernettä nenään, jos mies käyttää pienen osan siitä tehden jotain, minkä aikana ei kaipaa sinua kainaloon. Kyllä häneltä sinullekin aina lopulta aikaa löytyy.

    • Pokemon

      Öö.. Pari kertaa viikossa noin tunnin ajan? Ei kuulosta minusta pahalta! Itselläkin oli joskus gameboy ja huippuhan se oli! Ja pelasin kyllä 19-vuotiaaksi asti. Olen kyllä naispuolinen henkilö, mutta tuskin se eroa tekee. Nykyään kun asun omillani, niin peli jäi kotiin pikkusisarusten iloksi mut kai sitä lomilla vois pelatakin. En oo koskaan pelannu muita pelejä ku pokemonia gameboylla! En ymmärrä mitä lapsellista siinä on verrattuna vaikka facebookin outoihin peleihin..?

    • Noora

      Ei tässä niinkään siitä pelaamisen määrästä ole kyse, vaan siitä että ylipäätään pelaa tuollaista edelleen. Ei aikuinen ihminen nyt voi olla kiinnostunut vielä jostain kersojen pelistä. Olkoon vaikka kuinka ok teidän silmissänne tahansa, minusta tuollainen on vain noloa ja lapsellista.

      Ja en kyllä tiedä mikä teitä kahta riivaa, kun oikein kailotatte ylpeinä miten pokemonin pelaaminen on muka aikuisellakin iällä ihan normaalia. Facebookin pelit on ihan eri asia, niitähän nyt pelaa kaikki.

      • viu viu

        No huh huh... :D Onkos sekin sitten hävettävää jos pelaa konsolipelejäkin? Itse pelaan vaihtelevasti Supernintendoa, Nintendo Wii:tä, tietokoneella The Sims 2:sta ja Facebookissa paria peliä. Niin ja olen 30-vuotias nainen... :) Ai niin ja pelaan joskus Nintendo DSi:lläkin (käsikonsoli) esim. Super Mariota ja Gianna Sistersiä.

        P.S. Itse olet nolo, kun tuollasesta asiasta vedät herneen nenuun :)


      • paksapää!!

        vittu sä oot nolo muija ite jos tollasta mietit et on noloo. vitun pelle ämmä hyppää junan alle !


      • apinanapina

        Itse olen päälle parikymppinen nainen (opiskelen psykologiaa yliopistossa, jos se nyt jokin merkki kypsyydestä olisi), joka pelaa edelleen pokemonia. Ja mikä pahempaa, keräilen edelleen niitä kortteja :D Oli iso juttu paljastaa tämä nykyiselle avokilleni, häpesin jonkin verran tätä lapsellisuuttani. Hänen kommenttinsa oli mitä ihanin: "mulla taitaa olla jäljellä mun vanhat poke-kortit jossain varastossa, sä voit saada ne". Kaksi viikkoa sitten hän osti mulle netistä parinkympin kortin, kun tulen kuulemma niistä niin onnelliseksi :) Mikään ei ole muuten ihanampi tunne kuin, että kumppani hyväksyy ne pienet outoudet toisessa (koska tuskinpa itsekään täydellinen olet).

        Ei se tee poikaystävästäsi sen huonompaa, vaikka hän toisi osan lapsuudestaan aikuisuuteen. Tulevana psykologina kysyisinkin, että mitä tämä kertoo sinusta, kun reagoit noin isosti johonkin peliin ;)


      • kokoomuspersestä

        olet vaa tyhmä

        kersojen peli on se call of duty

        pokemin pelaa enemän aikuiset kun lapset


    • Pokemon

      Jaksamisia miehellesi!

    • 14 + 18

      Kyllä nyt sun täytyy äkkiä ottaa yhteyttä johonkin järeempään tahoon yhteyttä. Vaikka www.peluuri.fi.

      Miten sä oot jaksanut tollasta?? Ei voi tajuta. Ihme ku ei pelaa jotain Super Marioo.

      Mä oon kuullu, että tommonen vaan menee pahemmaks päivä päivältä! Eka just tollasta Pokemonia ja sit mennään vaan kovempaan kamaan, ku ei saa enää kiksejä tosta vanhasta. Mun naapuri alotti kanssa tolla Pokemonilla. Sit se parin vuoden päästä alko pelaamaan jollain pelikonsolilla jotain autopeliä!! No sai potkut töistä sen takia. Sen vanhemmat katkas kaikki välit siihen, kun saivat tietää sen pelailuista. Kun ei ollut enää rahaa maksaa laskuja niin tuli ulosottomies kolkutteleen. Nykyään se asuu peltitynnyrissä tuolla läheisessä katuojassa.

      Jaksamista.

    • neiti23v.

      Kuules, monet aikuiset pelaavat nykyään, myös facebookissa, mikä on sinusta ilmeisesti ainoa normaali asia. Minusta olet huolissasi aivan turhaan. Eikä minusta olisi kummallista, jos hän katsoisi sitä sarjaakin. Itse en kyllä katso enää.

      Monet aikuiset myös katsovat pääasiassa lapsille suunnattuja piirrettyjä elokuvia ja esim. lukevat mangaa ja katsovat animea (jotka eivät tietenkään ole kaikki lapsille tarkoitettuja). Nämäkin ovat varmaan sinusta lapsellisia, mutta niitä kuitenkin harrastavat ihan normaalit aikuiset. Myös minun keski-ikäiset tavisvanhempani katsovat joskus piirrettyjä.

      Eivätkö ystävänne ja vanhempanne pelaa mitään? Ei se ole minusta mitenkään noloa jos he "saisivat tietää".

    • 3 + 14

      Haha : D
      Olen myös yli kaksikymppinen nainen ja pelaan vieläkin Pokemonia, Zeldoja, Marioita yms muita pelejä erilaisilla konsoleilla. Vanhempani, sisarukseni, mieheni ( hänen perheensä) ja ystäväpiiri kyllä tietää harrastuksestani, eivätkä he ole ajatellet sen olevan noloa/hävettävää.

      "Hän on myös ihan omassa maailmassaan pelatessaan pokemonia."

      Useat ihmiset ovat pelatessaan keskittyineitä tekemiseensä, joten se voi olla hieman häiritsevää, jos toinen vaatii tällöin huomiota. Pelaaminen on toisille rentoutumiskeino, aika jolloin voi olla omassa maailmassaan ja keskittyä siihen. Toiset taas rentoutuvat vaikka lukemisen, ruoan laiton tai facebookissa seikkailun avulla. Mitä se sinun elämää haittaa, miten miehesi käyttää ns. oman aikansa?

      Miehesi on oikeassa, ei ole sinun asia määräillä mitä hän pelaa ja millä laitteella. Mitä jos miehesi sanoisi sinulle, että et saa esimerkiksi pukeutua oman makusi mukaan, koska hänen mielestä valitsemasi asukokonaisuudet ovat noloja/hävettäviä? :0

    • Voi poloisia :)

      Heh, tuleehan sitä itsekin pelattu Pokemonia. Mies osti minulle jopa syntymäpäivälahjaksi Nintenso DSI:n pari vuotta sitten, ihan Pokemonin pelaamista varten. Mies itse ei välitä niinkään koko touhusta mutta tiesi kuinka paljon peliä himoitsin. Olisin ostanut koneen itse, mutta odottelin tarjoushintoja.

      Hyvät naurut saatiin myös kun menin nolona ostamaan Pokemonpeliä. Kaupassa häpesin niin paljon, että pyysin myyjältä pelille lahjasinetin ja kävin paketoimassa pelin, jotta näyttäisi lahjaksi menevän...

      Ainiin, olen itse 25-vuotias nuori nainen, mies ohitti viime vuoden puolella 30 ikävuoden kriisirajan. Ollaan molemmat ihan normaaleja (mikä nyt normaalin määritelmä sitten onkaan) työssäkäyviä aikuisia ihmisiä myös. Mies hyväksyy kyllä täysin Pokemonin pelaamisen. Oma pelaamiseni onkin lähinnä meidän kahden yhteinen, synkkä salaisuutemme, joka kummittelee luurankona kaapissa...

      Päivän naurut tuli kyllä tässä, ei voi olla tosissaan aloittaja. :D

      Ainiin, jos tämä nyt oikeasti on "tosi tarina" ja aloittajalla on edelleen ongelmia asian hyväksymisen kanssa, suosittelen eroamaan tai hyväksymään pelaamisen. Löydätte molemmat kyllä sopivammat kumppanit jos et pysty asian kanssa elämään. Mies löytää varmasti kumppanin joka hyväksyy hänet omana itsenään ja sinä löydät miehen joka vastaa laatuvaatimuksiasi. :)

    • Maikaido

      itse 25v mies pelaan pokemonia välillä ja tyttöystävä on ja vanhemmat ja kaikki tietää eikä kukaan naura.

      ei ole ollu valittamista ku on jättäny ne pelit kuitenkin kakkoseksi loppupeleissä eikä liikaa naputa tekee muutaki.

      ei ihmiset välitä mitä sitä pelaa ja onko sillä väliä? ihan sama vaikka naputtaa halinallepelejä tai jotai jos se viihyttää.

    • Gamer*

      Voi voi, on ihmislapsella ongelmat :D

      Itse olen kasvanut Nintendon äärellä, eli pelaaminen on siis aina näytellyt jonkinlaista roolia elämässäni. Toki minulla on aina ollut muitakin harrastuksia, paljon ystäviä jne, jotka ovat vieneet ison osan aikaani, mutta pelaaminen on aina ollut se paras tapa rentoutua (jollei ole jumissa tms :D) ja viettää aikaa yksinään. Muistan miten seurusteluni alkuaikoina minua hävetti myöntää miehelleni, että pelaan vieläkin, vaikka olin silloin vasta 19 v.. :) Mieheni oli iloinen uutisesta ja iloitsi löydettyään tytön, joka myös tykkäsi pelata! Nykyään olen siis 27 v. ja mieheni päälle 30 v. Edelleen pelataan, konsolit ovat vain muuttuneet. Molemmilla on vakipaikat töissä, oma asunto jne., joten olemme saaneet paljon aikaiseksi elämässä, vaikka pelaammekin silloin tällöin :) Pelaaminen ei ole ongelma, jollei siitä tule riippuvuus ja siihen pisteeseen se ei miehelläsi ole todellakaan vielä mennyt!

      Suosittelen teille lämpimästi eroa, jotta miehesi saa tilaisuuden löytää vähän vähemmän kapeakatseisen kumppanin!

    • Nainen26v.

      Pelaaminen on harrastus. Minäkin kasvoin nintendon äärellä, ja pelaan edelleen Marioita, Pokemonia yms. Useat ihmiset ei ymmärrä, yksikin ex-ystäväni sanoi, etten ole koskaan kasvanut aikuiseksi?! Luopukaa ennakkoluuloistanne.

      Ps: pari kertaa viikossa tunnin pelisessio ei ole mikään ongelma. Hanki itselles jotain tekemistä, niin ei tarvitse luoda ongelmia parisuhteeseensa.

    • minä

      ala kutsumaan miestä pokemoniksi .. osta sille lauantaipussi ja muumilimppari ... joka ilta pelimussutukseen ...tai vkonlopuksi .. laittelet ittesi kuntoon ja sanot 1/2 tuntia ennen ulos lähtöä " ai niin, yks pikkujuttu, meillä on tyttöjen ilta muuten tänään... menee muuten myöhään että käy sitten ajoissa nukkumaan" :D .. hommaat myös kunnon pilkki ja virvelivehkeet ja kesäisin lähet samaan tyyliin "kalalle" tyttyjen kanssa .. kiillottelet muut ajat vieheitä pitkin olohuoneen pöytää :D

    • jokuvain3

      ole viellä pahakaan :D mun poikakaveri pelaa 24/7 koneella ja kyllä hänkin on myös pelannut pokemonia.

    • zendor

      Voi herranjumala... Aloittajalle tämä kommentti tuskin tulee kantautumaan, mutta kirjoitan kuitenkin.

      Ihan tiedoksesi, Pokemonkin on todella paljon taktikointia ja aivotyöskentelyä vaativa peli, ei mikään lällyn helppo lasten viihdyke(yli 600 erilaista olentoa, parisenkymmentä eri tyyppiä, kaikilla omat vahvuudet ja heikkoudet, jne.). Eli vaatii pelaajalta aivokapasiteettia vähintään yhtä paljon kuin ne fifat sun muut, ja taatusti niitä facebook-pelejä enemmän, jotka ovat sinulle ihan ok.

      P.S. "Ärsyttää aina hänen tyytyväinen myhäilynsä", no itkua ja hammastenkiristelyäkö sieltä pitäisi kuulua, kun ihminen tekee jotain mistä tuntuu pitävän?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      93
      1744
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      43
      817
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe