Saako työtön työmarkkinatukea myös kesällä? Saan työmarkkinatukea nyt ja olen työharjoittelussa, mutta on alkanut mietityttämään, että jos kesätöitä ei löydy olenko koko kesän ilman rahaa, vai saanko kuitenkin edelleen työmarkkinatukea?
Työmarkkinatuki?
6
292
Vastaukset
- joku tyyppi
Sitä voi saada ympäri vuoden peruspäivärahan suuruisesti - työharjoittelussa saa peruspäivärahan suuruisen rahan lisäksi ns. ruokarahaa 9 e/pv; kysy Kelasta tarkempia juttuja...
- Nimimerkki varattu
Käytetään oikeaa termiä, niin on helpompi hakea itsenäisesti tietoa, eli kyseessä on ylläpitokorvaus.
- Työppäri huijannut?
Nimimerkki varattu kirjoitti:
Käytetään oikeaa termiä, niin on helpompi hakea itsenäisesti tietoa, eli kyseessä on ylläpitokorvaus.
Muuten millon tuo ylläpitokorvaus on tullut näihin työmarkkinatukiharjotteluihin? Meinaan vaan, että olin aikoinaan joskus 1994-1995 puoli vuotta eräässä paikassa, eikä mulle kyllä tullut muuta kuin se tavallinen työmarkkinatuki....
- akavan_erityisalat
Hei Huolissaan oleva,
sinua kannattaa kysyä työmarkkinatuen ehdoista Kelasta tai TE-toimistoista. Alla puhelinnumerot, joilla pääset eteenpäin.
Kela: Työttömyysturva-asioissa
ma-pe klo 8–18
020 692 210 (pvm/mpm)
TE-toimiston Työlinja:
Työttömyysturvaneuvonta
ma-to klo 8-17, pe klo 10-17
0295 020 701
Terveisin,
Akavan Erityisalat - TIETÄMÄTÖN
MITEN PUUNMYYNTITULOT OTETAAN HUOMIOON 180:N TYÖMARKKINATUKIPÄIVÄN JÄLKEEN? OTETAANKO NE HUOMIOON VIIMEISEN VAHVISTETUN VEROTUKSEN MUKAAN (VEROTETTAVAT PÄÄOMATULOT), VAI MAKSETTUJEN PUUNMYYNTITULOJEN AJANKOHDAN MUKAAN? TÄLLÖINHÄN TARKASTELU PITÄISI SUORITTAA JÄLKIKÄTEEN PUUNMYYNTIVUODEN JÄLKEEN!!
- akavan_erityisalat
Hei Puunmyyjä,
Vilkaisepa edellinen vastaus.Työmarkkinatukea koskeviin kysymyksiin paras vastaaja on Kela.
Ystävällisin terveisin,
Akavan Erityisalat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446