selkätuki?

Moraalin vartija

minulle niin outo kapistus mutta hain selkäsärkyyn.
miten ihmeessä se toimii, ei kipua vie pois mutta kun ottaa pois, kivut ne kovenee.

eli mikä on todellinen tarkoitus ja kuinka kireelle ne pitää laittaa.

12

3468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selän tueksi
      • Moraalin vartija

juu. tarkoitin. alaselälle

on tarroilla kiinnitys,
        eihän minulle mitään kerrottu ja mitkä radat, miten nyt raskaana sellaistakin voi tarkistaa..
        joku mies pisti sen minulle pääle ja kysy kumpi kätinen, sellainen lainattava versio.

• Moraalin vartija kirjoitti:

juu. tarkoitin. alaselälle

on tarroilla kiinnitys,
        eihän minulle mitään kerrottu ja mitkä radat, miten nyt raskaana sellaistakin voi tarkistaa..
        joku mies pisti sen minulle pääle ja kysy kumpi kätinen, sellainen lainattava versio.

Kuka määräsi raskaana olevalle tukiliivin? Minulta ortopedi kielsi vedoten lopunelämää kestävään kipuun. Jos sitä käytän raskauden aikana.

• fiona70 kirjoitti:

Kuka määräsi raskaana olevalle tukiliivin? Minulta ortopedi kielsi vedoten lopunelämää kestävään kipuun. Jos sitä käytän raskauden aikana.

Perusteena oli lihasten ns. Liikalepo kun on sellainen liivi.

• Häivyttää sinulta
        fiona70 kirjoitti:

liiallisen puuterin; viuh ja vauh!

• Moraalin vartija
        fiona70 kirjoitti:

neuvola määräsi.

• Moraalin vartija
        fiona70 kirjoitti:

neuvola kyllä mainitte nivuskivuista että niistä on kärsittävä loppu raskaus.

• Tsemppiä selälle

LIIKERADAT, eli oletko koko ajan kumarassa vai käveletkö selkä suorassa? Istutko ryhdikkäästi jne. Ergonomiaa!!

Miten moraali liittyy selkääsi?
      Vaikea saada selvää, puhutko suomea? Harrastatko liikuntaa? Tunnetko omaa fysiikkaasi? Ei kerrottu? Puhuitko sä niille? Ei ne voi tietää jos et kysy ja puhu.

Vähän vaikea antaa mitään ohjeita netin kautta, kannattais mennä jonnekin fyssarille tai kysy neuvolasta tms?

Miesten logiikka palsta ei mahda olla tähän paras foorumi.

• Moraalin vartija

"Miten moraali liittyy selkääsi?"
        nimimerkki= Moraalin vartija

"Vaikea saada selvää, puhutko suomea?"
        puhun mutta lievä dysfasia(kielellinen häiriö)

"Harrastatko liikuntaa Tunnetko omaa fysiikkaasi??"
        en jaksa, polviin käy jo alaspäin tuleminen rapuissa ja kohdunkaulaan käy nopea kävely ja nyt eilen alkoi käymään nivusiin pelkkä kävely, lapsen nostaminen ottaa alavatsaa ja alaselkään on oireillut alusta asti ja keskiselkää kuin myös yläselkään kun rinnat alkanut painaa.

" Ei kerrottu? "
        ei kerrottu mitään hoitoohjeita, ei ohjattu tai ryhdistä puhuttu, ei kireydestä tai muustakaan vaan alaviistoon pistää alavatsalle tarrakii ja ohjaus yksinkertainen kysyttiin kumpi käsi ja totesin oikea ja laittoi minut itse kiinnittää oikealla.

"Puhuitko sä niille? Ei ne voi tietää jos et kysy ja puhu. "
        juu sanoin että etin välinelainaamoa ja alaselälle tukiliiviä
        kun mies sovitti minulle, hän kertoi tyttärestään joka on myös raskaana käyttänyt ja kerroin että tää on mun neljäs lapsi lyhyellä välii, jolloin alkaa jo keho hajoamaan, että joutuu käyttää tukea.

ohjeita en ole missään välissä saanut ja koskaan en ole käyttänyt tukia jos ei rintaliivejä lasketa, jolloin oletan että minulle neuvotaan koska en ole sanavalmis, eli en erityisen sosiaalinen.

ehkä näytän niin tietävältä, ettei ohjata.
        hassuinta oli että merkkasi( musta) vaikka ihan kerman värinen koko hökötys.
        se pitää huomenna soittamalla varmistaan.

• lal laa
        Moraalin vartija kirjoitti:

"Miten moraali liittyy selkääsi?"
        nimimerkki= Moraalin vartija

"Vaikea saada selvää, puhutko suomea?"
        puhun mutta lievä dysfasia(kielellinen häiriö)

"Harrastatko liikuntaa Tunnetko omaa fysiikkaasi??"
        en jaksa, polviin käy jo alaspäin tuleminen rapuissa ja kohdunkaulaan käy nopea kävely ja nyt eilen alkoi käymään nivusiin pelkkä kävely, lapsen nostaminen ottaa alavatsaa ja alaselkään on oireillut alusta asti ja keskiselkää kuin myös yläselkään kun rinnat alkanut painaa.

" Ei kerrottu? "
        ei kerrottu mitään hoitoohjeita, ei ohjattu tai ryhdistä puhuttu, ei kireydestä tai muustakaan vaan alaviistoon pistää alavatsalle tarrakii ja ohjaus yksinkertainen kysyttiin kumpi käsi ja totesin oikea ja laittoi minut itse kiinnittää oikealla.

"Puhuitko sä niille? Ei ne voi tietää jos et kysy ja puhu. "
        juu sanoin että etin välinelainaamoa ja alaselälle tukiliiviä
        kun mies sovitti minulle, hän kertoi tyttärestään joka on myös raskaana käyttänyt ja kerroin että tää on mun neljäs lapsi lyhyellä välii, jolloin alkaa jo keho hajoamaan, että joutuu käyttää tukea.

ohjeita en ole missään välissä saanut ja koskaan en ole käyttänyt tukia jos ei rintaliivejä lasketa, jolloin oletan että minulle neuvotaan koska en ole sanavalmis, eli en erityisen sosiaalinen.

ehkä näytän niin tietävältä, ettei ohjata.
        hassuinta oli että merkkasi( musta) vaikka ihan kerman värinen koko hökötys.
        se pitää huomenna soittamalla varmistaan.

Jos se on toi si-tukivyö niin siinä ei ole mitään ihmeellistä. Käytetään alushousujen päällä lantiolla, siten että se tukipala (kova) asetetaan lantiolle ihan alaselän (häntäluun päälle/linjaan) kohdalle ja ja aika napakasti kiristetään se vyö paikalleen. Niin, että pystyt vielä toimimaan sen kanssa. Mutta niin, ettei se hölsky eikä valu. Pitäs kyllä hetimiten tuntua jos apua.

Suosittelen soittamaan sinne mistä lainasit ja neuvomaan.

• Moraalin vartija
        lal laa kirjoitti:

Jos se on toi si-tukivyö niin siinä ei ole mitään ihmeellistä. Käytetään alushousujen päällä lantiolla, siten että se tukipala (kova) asetetaan lantiolle ihan alaselän (häntäluun päälle/linjaan) kohdalle ja ja aika napakasti kiristetään se vyö paikalleen. Niin, että pystyt vielä toimimaan sen kanssa. Mutta niin, ettei se hölsky eikä valu. Pitäs kyllä hetimiten tuntua jos apua.

Suosittelen soittamaan sinne mistä lainasit ja neuvomaan.

soitin ja ilmeni että minulla on tavallinen alaselän tukiliivi ja ehotti tuota kun soitin.
        en edes tiennyt sen olemassa oloa ennen tätä.
        sanoi että jos alkaa oleen vaikeaa, käydä vaihtamassa tuohon.

• lal laa

Mulla oli lainassa si-tuki raskausaikana, mutten pystynyt sitä käyttämään istuessa. Painoi liikaa, kun vatsa oli aika alhana ja iso. Painoi myös rakkoon istuessa. Ne nivuskivut on liitoskipuja (mulla oli armottomia) ja niihin ei ole käsittääkseni mitään millä lievittää tai poistaa kipua. Panadoli, mutta kannattaako sitäkään popsia siihin vaivaan.

http://www.rehband.fi/ImageHandler.ashx?id=704353&width=480&height=270

Ranka on kovilla raskausaikana, tosin mulla se oli jopa terveempi mitä näin ei raskaana. Vatsa kai tuki oikeaan suntaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe