Teetkö sinä ihonhoidossa tämän pahan virheen?

kokenutkosmentologi

Elikkä itse olen valmistunut kosmentologiksi ja tämä asia, jonka aion ottaa esille - yllättää yleensä aina asiakkaani. Toisaalta olen tottunut jo kyseiseen reaktioon ja valmiina selittämään.
Eli asiaan, minun asiakkaista ainakin 3/4 tekee tämän virheen eli pesee kasvonsa aamuisin. Moni kosmentologi nimenomaan "käskee" pesemään kasvot aamuisin, mutta eiei! Kunhan muistaa vaihtaa tyynyn säännöllisesti ei yön aikana kasvoihin pääse bakteereja.
Jos kompastut pesemään kasvosi aamulla - viet myös samalla kaiken yöllä saamasi hyödyn kasvoista. Yöllä rasvan avulla hiljalleen uudistunut iho kuoriutuu pois ja olet taas samassa tilanteessa kuin illalla.
Että yksinkertaisesti miksi edes laitat illalla rasvan, kun jo aamulla pyyhit kaiken hyödyn pois?
Nyt kysyisin kuinka moni on tehnyt tämän virheen? Tai kuinka moni yllättyi tästä tiedosta?

254

18713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottako50

      Minäkin olen ollut aina ihmeissäni, miksi minun pitäisi pestä aamulla kasvoni, kun lähden yleensä aamupäivisin ulkoilemaan. Varsinkin talvella tämä on tuntunut luonnottomalta, suorastaan pahalta. Mutta näin vain kosmetologi-gurut ovat aina neuvoneet. Mikä on totuus, kuka tietää?

      • :DDD

        ite pesen vaa iltaisin ei koskettanu erityisesti tuo :D


      • siloposki siloposki

        en pese kasvoja jos eivät työssä likaannu esimerkiksi polttopuun teossa pöly lentää ja kasvot pestään silloin.kesällä kun käyn uimassa pesen järvivedellä kasvot.muu peseminen on turhaa ja rasittaa kasvoja.kasvojen oma rasva suojaa kasvoja paremmin kuin mikään ravilinimentti.jos kasvoja on rasvattava,kaupasta oikeaa sian valkoista silsvaa ja sillä pyyhkii kasvot on paras konsti hoitaa kasvoja käsiä kantapäitä.kaikki muu on turhaa hölmöläisten touhua.silloin jos naama palaa järvellä keväällä sian silava on siihen ainoa oikea voide.seuraavana ammuna tai illalla pyyhkeellä pehmoisella pyyhkii pois ei mitään kemiallista pesua puhtaalla vedellä kevyesti pyyhkimällä.ihoni on kuin 19 vuotiaalla näillä hoidoilla.kaikki muu on aivan hömppää ja rahan tuhlausta.


      • 66+6
        :DDD kirjoitti:

        ite pesen vaa iltaisin ei koskettanu erityisesti tuo :D

        Mitä enemmän likaa on naaman päällä, sen vähemmä se sieltä alta näkyy, joten ei kannata pestä ollenkaan.


      • mummuuuuuu
        66+6 kirjoitti:

        Mitä enemmän likaa on naaman päällä, sen vähemmä se sieltä alta näkyy, joten ei kannata pestä ollenkaan.

        No jo on. Kautta aikojen on kasvot pesty aamulla ja ihan milloin vain siltä tuntuu. Kesällä useamman kerran päivässä riippuen tietty päivän työstä. Voihan sitä rasvaa lisätä tarpeen mukaan. Minä en edes herää kunnolla ennen kuin kasvot ja SILMÄT on puhtaan. HÖPÖNLÖPÖN- juttu taas tämäkin. Vesi vanhin voitehista sanottiin ennen.


      • tiedäpätota

        No minulle kosmetologi taas sanoi, että kasvot pitäisi pestä aamulla nimenomaan siksi, että yön aikana iho pukkaa sitä rasvaa pinnalle. Jos nämä epäpuhtaudet jätetään meikin alle on finnit tervetulleita...


      • talia pukkaa
        tiedäpätota kirjoitti:

        No minulle kosmetologi taas sanoi, että kasvot pitäisi pestä aamulla nimenomaan siksi, että yön aikana iho pukkaa sitä rasvaa pinnalle. Jos nämä epäpuhtaudet jätetään meikin alle on finnit tervetulleita...

        Mulla ainakin se yön aikana kasvoihin tullut rasva haisee jos en pese sitä pois...


    • 17+19

      Kasvot tulee väkisin pestyä kun käyn aamuisin suihkussa, muuten en koskaan pese kasvoja aamulla.

      • Silmille vettä

        En ole koskaan käynyt suihkussa aamuisin ainakaan talvella, koska talvella on senverran kalseaa, ettei aamu suihku suuremmin houkuta.
        Joten en tajua tuota aamuisin suihkussa käymisen pointtia, hikoileeko ihmiset yöllä niin paljo, että joutuvat aamulla käymään suihkussa.
        Kesällä tietenkin on eri asia, kun öisin on hiostuttavan kuuma, jolloin kaipaa talvisia öitä, kun ei ole liian kuuma nukkua.
        Sängyssähän maataan rauhassa, kuinka siinä voi tulla hiki.
        Meillä on senverran vilpoista, ettei aamulla edes teksi suihkuun mielikään.

        Naama kyllä tulee joka aamu huuhdeltua pelkällä viileällä vedellä, joka virkistää ja samalla silmätkin tulee huuhdeltua viileällä vedellä, kun silmät kuivuu yön aikana ja aristavat aamulla.


      • suihkis000
        Silmille vettä kirjoitti:

        En ole koskaan käynyt suihkussa aamuisin ainakaan talvella, koska talvella on senverran kalseaa, ettei aamu suihku suuremmin houkuta.
        Joten en tajua tuota aamuisin suihkussa käymisen pointtia, hikoileeko ihmiset yöllä niin paljo, että joutuvat aamulla käymään suihkussa.
        Kesällä tietenkin on eri asia, kun öisin on hiostuttavan kuuma, jolloin kaipaa talvisia öitä, kun ei ole liian kuuma nukkua.
        Sängyssähän maataan rauhassa, kuinka siinä voi tulla hiki.
        Meillä on senverran vilpoista, ettei aamulla edes teksi suihkuun mielikään.

        Naama kyllä tulee joka aamu huuhdeltua pelkällä viileällä vedellä, joka virkistää ja samalla silmätkin tulee huuhdeltua viileällä vedellä, kun silmät kuivuu yön aikana ja aristavat aamulla.

        Ööö, pointti ehkä se, että itse ainakaan en käy iltaisin suihkussa joten jos en käy aamuisinkaan niin kyllä sen hajusta joskus sitten huomaisi ;) Eli tuskin kyse on yöllä hikoilusta. Mutta joo, mun aamusuihkut on lähinnä salin jälkeen; herätys, salille ja sitten suihkuun ja töihin.


      • hikoilija
        Silmille vettä kirjoitti:

        En ole koskaan käynyt suihkussa aamuisin ainakaan talvella, koska talvella on senverran kalseaa, ettei aamu suihku suuremmin houkuta.
        Joten en tajua tuota aamuisin suihkussa käymisen pointtia, hikoileeko ihmiset yöllä niin paljo, että joutuvat aamulla käymään suihkussa.
        Kesällä tietenkin on eri asia, kun öisin on hiostuttavan kuuma, jolloin kaipaa talvisia öitä, kun ei ole liian kuuma nukkua.
        Sängyssähän maataan rauhassa, kuinka siinä voi tulla hiki.
        Meillä on senverran vilpoista, ettei aamulla edes teksi suihkuun mielikään.

        Naama kyllä tulee joka aamu huuhdeltua pelkällä viileällä vedellä, joka virkistää ja samalla silmätkin tulee huuhdeltua viileällä vedellä, kun silmät kuivuu yön aikana ja aristavat aamulla.

        Itse esimerkiksi hikoilen yöllä paljon oli sitten kesä tai talvi. Peiton alla kun nukkuu niin siellä saattaa toisilla tulla lämmin ja sitä ei yöllä tajua nukkuessaan.. Eikä kaikki välttämättä öisin rauhassa makaa vaan toiset saattavat pyöriä paljon.. Ja toisekseen jos johonkin olen menossa niin hiukset on pakko pestä, koska omistan helposti rasvoittuvat hiukset ja kuka haluaa likaisilla hiuksilla mihinkään mennä? Sinäkö?


      • Hielle kyytiä
        Silmille vettä kirjoitti:

        En ole koskaan käynyt suihkussa aamuisin ainakaan talvella, koska talvella on senverran kalseaa, ettei aamu suihku suuremmin houkuta.
        Joten en tajua tuota aamuisin suihkussa käymisen pointtia, hikoileeko ihmiset yöllä niin paljo, että joutuvat aamulla käymään suihkussa.
        Kesällä tietenkin on eri asia, kun öisin on hiostuttavan kuuma, jolloin kaipaa talvisia öitä, kun ei ole liian kuuma nukkua.
        Sängyssähän maataan rauhassa, kuinka siinä voi tulla hiki.
        Meillä on senverran vilpoista, ettei aamulla edes teksi suihkuun mielikään.

        Naama kyllä tulee joka aamu huuhdeltua pelkällä viileällä vedellä, joka virkistää ja samalla silmätkin tulee huuhdeltua viileällä vedellä, kun silmät kuivuu yön aikana ja aristavat aamulla.

        Siis totuushan on että halusit tai et niin hikoilet yöllä oli sitten kylmä tai kuuma ilma ulkona tai nukut peitolla tai ilman. Ja nythän oli kyseessä pelkästään naaman pesu aamuisin... Ja itse aiheeseen liittyen niin on hyvä tietää ja onhan tuossa järkeäkin :D


      • hömmppää hömp

        ihoa ei tule pestä kuin korkeintaan kaksi kertaa viikossa.muu peseminen altistaa ihon kuivuu ja saattaa tulla ihottumaa ja muita oireita.ihon oma suojamekanismi hoitaa ihoa parhaiten.miksi lotrata ihoa hölmön lailla.kesä on eri juttu kun rannalla touhuaa ja hikoilee silloin järvessä pulahtelu silloin tällöin järvivesi on iholle hyvä ja hoitaa sitä.muu lotraaminen on turhaa kallista pohjavettä lorotella kankkulan kaivoon.kaksi kertaa viikossa sauna riittää normaali pesuksi


      • juntitvituttaa
        Silmille vettä kirjoitti:

        En ole koskaan käynyt suihkussa aamuisin ainakaan talvella, koska talvella on senverran kalseaa, ettei aamu suihku suuremmin houkuta.
        Joten en tajua tuota aamuisin suihkussa käymisen pointtia, hikoileeko ihmiset yöllä niin paljo, että joutuvat aamulla käymään suihkussa.
        Kesällä tietenkin on eri asia, kun öisin on hiostuttavan kuuma, jolloin kaipaa talvisia öitä, kun ei ole liian kuuma nukkua.
        Sängyssähän maataan rauhassa, kuinka siinä voi tulla hiki.
        Meillä on senverran vilpoista, ettei aamulla edes teksi suihkuun mielikään.

        Naama kyllä tulee joka aamu huuhdeltua pelkällä viileällä vedellä, joka virkistää ja samalla silmätkin tulee huuhdeltua viileällä vedellä, kun silmät kuivuu yön aikana ja aristavat aamulla.

        Voi herraisä! Kyllä suihkussa nyt käydään muutenkin kuin hikoilemisen takia! Aamusuihkua suosivat monet senkin takia, että hiukset eivät sojota joka ilman suuntaan sängyssä pyörimisen takia ja ne on helpompi muotoilla yms.
        Jos sinä teet jonkin asian eritavalla, älä motkota "vääristä" tavoista muille. Ja ketään ei kiinnosta, onko teillä aamuisin kylmä vai ei!
        Aamen!


      • Taivaanisä
        hömmppää hömp kirjoitti:

        ihoa ei tule pestä kuin korkeintaan kaksi kertaa viikossa.muu peseminen altistaa ihon kuivuu ja saattaa tulla ihottumaa ja muita oireita.ihon oma suojamekanismi hoitaa ihoa parhaiten.miksi lotrata ihoa hölmön lailla.kesä on eri juttu kun rannalla touhuaa ja hikoilee silloin järvessä pulahtelu silloin tällöin järvivesi on iholle hyvä ja hoitaa sitä.muu lotraaminen on turhaa kallista pohjavettä lorotella kankkulan kaivoon.kaksi kertaa viikossa sauna riittää normaali pesuksi

        Onnea sinulle ja sinun hienhajullesi, jos peseydyt kaksi kertaa viikossa!


      • soikka1
        hömmppää hömp kirjoitti:

        ihoa ei tule pestä kuin korkeintaan kaksi kertaa viikossa.muu peseminen altistaa ihon kuivuu ja saattaa tulla ihottumaa ja muita oireita.ihon oma suojamekanismi hoitaa ihoa parhaiten.miksi lotrata ihoa hölmön lailla.kesä on eri juttu kun rannalla touhuaa ja hikoilee silloin järvessä pulahtelu silloin tällöin järvivesi on iholle hyvä ja hoitaa sitä.muu lotraaminen on turhaa kallista pohjavettä lorotella kankkulan kaivoon.kaksi kertaa viikossa sauna riittää normaali pesuksi

        Kyllä taidat haista paskalle jos vaan käyt vanhantavan mukaan vain kaksi kertaaviikossa sauunassa.Hyi helvetti!.Moni ihminen ei vaan tiedä että haisee pahalle ja hielle ja paskalle,SINä ainakin kuulut niihin!Omaan hajuun turtuu joten ajattele muitakin ja käy ihmeessä pesemässä se perseesi ainakin neljä kertaa viikossa


      • Hassu palsta
        Silmille vettä kirjoitti:

        En ole koskaan käynyt suihkussa aamuisin ainakaan talvella, koska talvella on senverran kalseaa, ettei aamu suihku suuremmin houkuta.
        Joten en tajua tuota aamuisin suihkussa käymisen pointtia, hikoileeko ihmiset yöllä niin paljo, että joutuvat aamulla käymään suihkussa.
        Kesällä tietenkin on eri asia, kun öisin on hiostuttavan kuuma, jolloin kaipaa talvisia öitä, kun ei ole liian kuuma nukkua.
        Sängyssähän maataan rauhassa, kuinka siinä voi tulla hiki.
        Meillä on senverran vilpoista, ettei aamulla edes teksi suihkuun mielikään.

        Naama kyllä tulee joka aamu huuhdeltua pelkällä viileällä vedellä, joka virkistää ja samalla silmätkin tulee huuhdeltua viileällä vedellä, kun silmät kuivuu yön aikana ja aristavat aamulla.

        Rakstelen joka yö, ja aamusuihku on enemmän kuin paikallaan. Kaikki ihmiset eivät vain nuku sänkyssä paikallaan koko yötä.


      • HalfWoman
        Taivaanisä kirjoitti:

        Onnea sinulle ja sinun hienhajullesi, jos peseydyt kaksi kertaa viikossa!

        Tuskin hömppää tarkoitti ettei tärkeitä paikkoja pestäisi useammin, vartaloa kun ei tarvitse pestä saippualla joka päivä vaikka saippuassa olisi kuinka hoitavia ainesosia. Talvi on pahinta aikaa iholle!


    • hmjaa

      Miten sitten ihon yöllä tuottaman rasvan saa pois? Lähmäiselle naamalle ei voi levittää seerumia ja uv-suojavoidetta ja pelkkä kasvovedellä pyyhkiminen ei toimi.

      Tosin oman ihoni rasvoittumista selittää tällä hetkellä kuorivan tuotteen (aknen hoitoon) käyttö illalla, se saa ihoni pukkaamaan enemmän rasvaa.

    • Wööt

      Miksi sitten kaikissa ihonhoito tuotteissa käsketään käyttämään aamuin illoin parhaan tuloksen saavuttamiseen ja miksi kaikki kosmetologit, joilla olen käynyt sanovat samaa?

      • ~Truth~

        Miksi käytät ihonhoito-tuotteita? Minä en käytä mitään, ja naamani on kuin vauvan pylly. Vesi riittää puhdistukseen, ja sekin vain iltaisin. Terveellinen ruokavalio (joka sisältää mm. kalaöljyä ja täysirasvaisia maitotuotteita (pastöroimattomia jos mahdollista)) on terveen ja hyvännäköisen ihon edellytys!! Jos syöt rasvattomia tuotteita, ihosi muuttuu ennen pitkää elottoman näköiseksi ja kuivaksi; oikean rasvan puute sairastuttaa elimistön ja vanhentaa ihon. Margariinit ja muut virallisen tahon mukaan terveelliset rasvat on p*rkeleestä!
        Kuunnelkaa järkeänne ja kehoanne ihmiset, kehonne ei valehtele!


      • ~Truth~
        ~Truth~ kirjoitti:

        Miksi käytät ihonhoito-tuotteita? Minä en käytä mitään, ja naamani on kuin vauvan pylly. Vesi riittää puhdistukseen, ja sekin vain iltaisin. Terveellinen ruokavalio (joka sisältää mm. kalaöljyä ja täysirasvaisia maitotuotteita (pastöroimattomia jos mahdollista)) on terveen ja hyvännäköisen ihon edellytys!! Jos syöt rasvattomia tuotteita, ihosi muuttuu ennen pitkää elottoman näköiseksi ja kuivaksi; oikean rasvan puute sairastuttaa elimistön ja vanhentaa ihon. Margariinit ja muut virallisen tahon mukaan terveelliset rasvat on p*rkeleestä!
        Kuunnelkaa järkeänne ja kehoanne ihmiset, kehonne ei valehtele!

        Lisäys: Käytän veden lisäksi ihonhoitoon luonnollisista ainesosista valmistettua kasvovoidetta, se riittää, oikeanlaisen ruokavalion lisäksi!


      • HalfWoman
        ~Truth~ kirjoitti:

        Lisäys: Käytän veden lisäksi ihonhoitoon luonnollisista ainesosista valmistettua kasvovoidetta, se riittää, oikeanlaisen ruokavalion lisäksi!

        Kyllähän rypsiöjyäkin kalaöljyn lisäksi kannattaa käyttää. E vitamiinin on todettu hidastavan solujen hapettumista (kuolemista), koskee myös ihon soluja.


    • kokenuskosmentologi

      Hmjaa: Onkohan sinulla liian rasvainen yövoide? Nimen omaan yöllä ihon tuottama rasva on hyvää rasvaa, joka ei tuki ihohuokosia.
      Wööt: Oletko kuullut, että monet kasvovedet tuottavat iholle enemmän haittaa kuin hyötyä? Et luultavasti, sillä mainitsemani kasvovedet saavat moniin ihonhoitosarjoihin laajuutta ja näin myös ne tuottavat myyjille enemmän rahaa. Eli siis sama asia kuin tässä ihon pesemisessä aamuisin. Kun peset kasvosi aamuisin myös kulutat päivässä puolet enemmän kuin normaalilla iltapesulla. Ja menet nopeammin kauppaan ostamaan uuden putelin.
      Vaikka itse kosmentologina yritän markkinoida tuotteita, on mielestäni kieroa jujuttaa kuluttajia :(

      • Wööt

        Juujuu, olenhna mä ton kuullu. Mut miks kaikki kosmetologit ja myös pari ihotautilääkäriäkin on sanonu sitä samaa, että aamuin illoin? Ihmettelempäs vaan...Tosin nykyään yleensä aamuisin vaan kasvovedellä puhdistan tai pelkästään vedellä. Enpä ole eroa juuri huomannu mut säästypähän rahat.


      • hmjaa

        Ei ole liian rasvainen yövoide ja liiallinen oma rasva kyllä tukkii minusta huokoset (mustapäitä). Mutta et vastannut, miten sen oman rasvan päälle voi levittää aurinko/päivävoiteen.


    • Heräsi kysymys

      Mistäs koulusta kosmentologeja valmistuu?

      • n on liikaa

        Samaa miettii hän...


      • kokenutkosmentologi
        n on liikaa kirjoitti:

        Samaa miettii hän...

        Vastasin jo tähän kysymykseen. Eli teitä pilkunviilajia näköjään löytyy - tosiaan olen kosmetologi. Mutta itse puhun aina kosmentologeista. Eikä se omasta mielestäni tee minusta yhtään sen huonompaa kosmeNtologia :) Sama asia kuin jotkut sanovat: Urheilia, joka tosiasiassa on urheilija :)


      • Selitä selitä
        kokenutkosmentologi kirjoitti:

        Vastasin jo tähän kysymykseen. Eli teitä pilkunviilajia näköjään löytyy - tosiaan olen kosmetologi. Mutta itse puhun aina kosmentologeista. Eikä se omasta mielestäni tee minusta yhtään sen huonompaa kosmeNtologia :) Sama asia kuin jotkut sanovat: Urheilia, joka tosiasiassa on urheilija :)

        Itse voit olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta minä pysyn kaukana ihmisestä, joka antaa itsestään noin osaamattoman kuvan. Juttusi ovat muutenkin sisällöltään haparoivia ja muodoltaan seiskaluokkalaisen tasoa, joten tuo kosmentologi on pelkästään ylimääräinen finni akneposkessa.


      • pengu
        Selitä selitä kirjoitti:

        Itse voit olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta minä pysyn kaukana ihmisestä, joka antaa itsestään noin osaamattoman kuvan. Juttusi ovat muutenkin sisällöltään haparoivia ja muodoltaan seiskaluokkalaisen tasoa, joten tuo kosmentologi on pelkästään ylimääräinen finni akneposkessa.

        Hahhhahhhahah :D


      • minä vaan...
        Selitä selitä kirjoitti:

        Itse voit olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta minä pysyn kaukana ihmisestä, joka antaa itsestään noin osaamattoman kuvan. Juttusi ovat muutenkin sisällöltään haparoivia ja muodoltaan seiskaluokkalaisen tasoa, joten tuo kosmentologi on pelkästään ylimääräinen finni akneposkessa.

        no tuliko hyvä mieli ? :(


      • my little pony
        kokenutkosmentologi kirjoitti:

        Vastasin jo tähän kysymykseen. Eli teitä pilkunviilajia näköjään löytyy - tosiaan olen kosmetologi. Mutta itse puhun aina kosmentologeista. Eikä se omasta mielestäni tee minusta yhtään sen huonompaa kosmeNtologia :) Sama asia kuin jotkut sanovat: Urheilia, joka tosiasiassa on urheilija :)

        Kosmetologi 9 vee.


      • gynenkologi

    • kokenutkosmentologi

      Wööt: No nämä kosmentologit kävinkin jo lävitte eli heillä tietenkin mielessä saada mahdollisimman monta puteelia asiakkaan matkaan. Ihotautilääkärit eivät saa ylimääräistä rahaa käteen, vaikka suosittelisivat kaikkia maailman voiteita, joten siinä suhteessa he eivät tee suositusta rahasta.
      Soitin sinun kuin omastakin mielenkiinnosta ystävälleni, joka on erikoistunut erinäisiin iho-ongelmiin ja hän sanoi, että se on vain vanhojen perua. Ja ettei sillä todellakaan ole pitkällä aika välillä väliä pesetkö ihosi kerran vai kahdesti päivässä. Tosin liian "raskaat" putsarit kuivattavat ja sitten niitä ryppyjäkin alkaa ilmestyä nassuun nopeammin.

      • Wöööt

        Okei. No hyvä tietää tämäkin asia.


      • sekaisin

        Olet juuri jauhanut kuinka kasvoja saisi pestä vain iltaisin ja nyt sanot, että "Ja ettei sillä todellakaan ole pitkällä aika välillä väliä pesetkö ihosi kerran vai kahdesti päivässä."
        Selventäisitkö nyt mielipiteesi?


      • ripaskA

        Lääkärit hyötyvät, ihotauteihin erikoistuneet myös. Kyllä lääkeyhtiöt heidät palkitsee bonuksillaan ja ulkomaanmatkoillaan. Olen ravannut lääkäriltä lääkärille ihoni takia. Lähes aina on suositeltu samoja voiteita, samoilta lääkefirmoilta. Samoja ihohuokosia tukkivia aineita. Ei heillä olisi töitä jos ihmisten ongelmat poistuisi. Eikä tiedon hankkiminen tuo lisää liksaa.

        Luotetaan vain sokeasti lääkäreihin.


      • tytsyliini...
        ripaskA kirjoitti:

        Lääkärit hyötyvät, ihotauteihin erikoistuneet myös. Kyllä lääkeyhtiöt heidät palkitsee bonuksillaan ja ulkomaanmatkoillaan. Olen ravannut lääkäriltä lääkärille ihoni takia. Lähes aina on suositeltu samoja voiteita, samoilta lääkefirmoilta. Samoja ihohuokosia tukkivia aineita. Ei heillä olisi töitä jos ihmisten ongelmat poistuisi. Eikä tiedon hankkiminen tuo lisää liksaa.

        Luotetaan vain sokeasti lääkäreihin.

        Itse toisen vuoden lääkisopiskelijana ja ihotautilääkärin lapsena voin sanoa että tuo on puppua... Lääkeyhtiöt eivät todellakaan saa tällä vuosituhannella enää palkita ketään ulkomaanmatkoilla(paitsi tietenkin työmatkat, joilla äitini juuri oli, kesti 3 pvää ja vapaa-aikaa oli yhtenä iltana luennon jälkeen klo 9 eteenpäin,eli jepajee.) Kaikki pitää nykyään perustella tarkasti, eli minkätakia joku tietty ruoka maksettiin/tietty matka.

        Samoja voiteita taas suositellaan siksi että ne ovat parhaita..... Ja lääkärit on yks työllistetyimmistä ja hyväpalkkaisimmista ammateista suomessa, täällä ei todellakaan tarvi miettii sitä kuinka sais lisää asiakkaita ja sen takia muka "tehä lisää iho-ongelmia" / muitakaan vaivoja/sairauksia. Kyllä kaikki ainakin meidän lääkiksessä nimenomaan haluaa auttaa ihmisiä ja tehdä ihmisten elosta parempaa omien kykyjensä mukaan...


      • lääkärit on tyhmii
        tytsyliini... kirjoitti:

        Itse toisen vuoden lääkisopiskelijana ja ihotautilääkärin lapsena voin sanoa että tuo on puppua... Lääkeyhtiöt eivät todellakaan saa tällä vuosituhannella enää palkita ketään ulkomaanmatkoilla(paitsi tietenkin työmatkat, joilla äitini juuri oli, kesti 3 pvää ja vapaa-aikaa oli yhtenä iltana luennon jälkeen klo 9 eteenpäin,eli jepajee.) Kaikki pitää nykyään perustella tarkasti, eli minkätakia joku tietty ruoka maksettiin/tietty matka.

        Samoja voiteita taas suositellaan siksi että ne ovat parhaita..... Ja lääkärit on yks työllistetyimmistä ja hyväpalkkaisimmista ammateista suomessa, täällä ei todellakaan tarvi miettii sitä kuinka sais lisää asiakkaita ja sen takia muka "tehä lisää iho-ongelmia" / muitakaan vaivoja/sairauksia. Kyllä kaikki ainakin meidän lääkiksessä nimenomaan haluaa auttaa ihmisiä ja tehdä ihmisten elosta parempaa omien kykyjensä mukaan...

        Älä edes kommentoi noita. Niitä tulee aina olemaan. Ihmisiä, joilla ei ole vastuuta mistään ja lilluvat elämänsä läpi haukkuen jotain kohdetta ja usein vertaillen itseään muihin. Tulet näkemään heitä myös ammatissasi. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Saatat jaksaa muutaman vuoden yrittää heitä opettaa, mutta sitten lopetat. Mikset lopettaisi heti, säästyy paljon vaivaa.


    • kokenutkosmentologi

      Hmjaa: Eli sinulla on suht haastava ihotyyppi, joka tuottaa ns. liikaa ihon omaa rasvaa ja tämän takia myös ihoon ilmestyy mustapäitä. Olisi helpompi neuvoa, jos näkisin ihosi kunnon, mutta näin yleisesti voisin suositella, että vaihtaisit yövoiteesi täysin öljyttömään ja jos tästä huolimatta ihosi on aamulla rasvainen, niin voit taputella kasvoja kevyesti pyyhkeellä. Myös terveellinen ruoka ja runsas vedenjuonti vähentävät ihon rasvottumista.
      Heräsi kysymys: Itse olen käynyt Suomen Kosmentologi koulun ja suorittanut kauneudenhoito alan perustutkinnon :)

      • Heräsi kysymys

        Sitä minä vähän ajattelinkin. Muista nyt kuitenkin, että perus tutkinto ei ole yhdyssana. ;)


      • äidinkielenopettaja
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Sitä minä vähän ajattelinkin. Muista nyt kuitenkin, että perus tutkinto ei ole yhdyssana. ;)

        Anteeksi vaan, mutta olet väärässä! Perustutkinto on tosiaan yhdyssana. Että äläpäs ala viilaamaan pilkkua, josset sitä pilkun paikkaa tiedä ;)


      • Heräsi kysymys
        äidinkielenopettaja kirjoitti:

        Anteeksi vaan, mutta olet väärässä! Perustutkinto on tosiaan yhdyssana. Että äläpäs ala viilaamaan pilkkua, josset sitä pilkun paikkaa tiedä ;)

        Voi hyvä tavaton.

        Katsopas tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ironia. Kun tuon olet ymmärtänyt, käväise sitten lukaisemassa myös sarkasmin aakkoset.

        Jälkkäriksi voit mietiskellä sananpartta "ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu". :)


      • äidinkielenopettaja
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton.

        Katsopas tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ironia. Kun tuon olet ymmärtänyt, käväise sitten lukaisemassa myös sarkasmin aakkoset.

        Jälkkäriksi voit mietiskellä sananpartta "ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu". :)

        Hahhah :D huomaathan, etten minä suinkaan alottanut tätä pätemistä.... taitaa harmittaa, kun eka tulee pätemää ja onkin väärässä?


      • Heräsi kysymys
        äidinkielenopettaja kirjoitti:

        Hahhah :D huomaathan, etten minä suinkaan alottanut tätä pätemistä.... taitaa harmittaa, kun eka tulee pätemää ja onkin väärässä?

        Tiedät omasta äidinkielestäsi vielä vähemmän kuin ketjun aloittaja ihonhoidosta. No, kyllä nettiin mahtuu kaikenlaista gynegologia ja Porchella ajelijaa neuvomaan muita, kun ei tarvitse osata eikä olla vastuussa ja naamakin jää näkymättömiin. Teinikin voi esittää vaikka aivokirurgia ymmärtämättä itse yhtään, kuinka surkuhupaisalta vaikuttaa.


      • plaaahblaah
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Tiedät omasta äidinkielestäsi vielä vähemmän kuin ketjun aloittaja ihonhoidosta. No, kyllä nettiin mahtuu kaikenlaista gynegologia ja Porchella ajelijaa neuvomaan muita, kun ei tarvitse osata eikä olla vastuussa ja naamakin jää näkymättömiin. Teinikin voi esittää vaikka aivokirurgia ymmärtämättä itse yhtään, kuinka surkuhupaisalta vaikuttaa.

        Miks joka keskusteluun pitää aina mahtua yks tällanen ihme vänkyttäjä.
        Ja täysin totta on joka sana mitä tämä kosmentologi on tänne kirjoittanut, joten älä sinä siinä yhtään ja samoin äidinkielenopettaja on oikeassa, et sinä.


      • äidinkielenopettaja
        plaaahblaah kirjoitti:

        Miks joka keskusteluun pitää aina mahtua yks tällanen ihme vänkyttäjä.
        Ja täysin totta on joka sana mitä tämä kosmentologi on tänne kirjoittanut, joten älä sinä siinä yhtään ja samoin äidinkielenopettaja on oikeassa, et sinä.

        Kiitos! Täysin samaa mieltä kanssasi. Aina löytyy joku, jonka täytyy tulla aukomaan päätään.


      • olipamullataastärkeä
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Tiedät omasta äidinkielestäsi vielä vähemmän kuin ketjun aloittaja ihonhoidosta. No, kyllä nettiin mahtuu kaikenlaista gynegologia ja Porchella ajelijaa neuvomaan muita, kun ei tarvitse osata eikä olla vastuussa ja naamakin jää näkymättömiin. Teinikin voi esittää vaikka aivokirurgia ymmärtämättä itse yhtään, kuinka surkuhupaisalta vaikuttaa.

        Jos viilataan pilkkua, niin se on muuten gyneKologi. ;D (Anteeks, mun oli ihan pakko...) XD


      • sikdlfv
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton.

        Katsopas tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ironia. Kun tuon olet ymmärtänyt, käväise sitten lukaisemassa myös sarkasmin aakkoset.

        Jälkkäriksi voit mietiskellä sananpartta "ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu". :)

        kokeileppa onneasi vaikka kirjoittamalla tuo "perus tutkinto" googleen, ja katso miten se korjaa sen ;)


      • puhasnaamari

        Mikä hitto on KOSMENTOLOGI ? Tiedän kyllä KOSMEtologin. Mulla ainakin alkaa kirvellä silmiä jossain vaiheessa päivää jos en pese naamaani aamusella.Kun sitä naaman rasvaa oli sitten purkista tai omasta takaa jotenkin vain sinne silmiin kertyy. Enkä mä ainakaan aio olla kiiltomadonnäkönen.

        Laitakkos sä pesemättömiin kainaloihin deodoranttiakin? Ja likaiseen vartaloon parfyymiä? Psekedeelistä läpändeerusta.


      • Kirjoittajan ikä
        olipamullataastärkeä kirjoitti:

        Jos viilataan pilkkua, niin se on muuten gyneKologi. ;D (Anteeks, mun oli ihan pakko...) XD

        Meillä täällä ironianlaitoksella jäi epäselväksi, miksi jätit tarttumatta Porscella ajeluun. Varmasti siksi, että olemme niin tyhmiä, mutta kerro silti.


      • Jäikö opinnot kesken
        äidinkielenopettaja kirjoitti:

        Anteeksi vaan, mutta olet väärässä! Perustutkinto on tosiaan yhdyssana. Että äläpäs ala viilaamaan pilkkua, josset sitä pilkun paikkaa tiedä ;)

        Tosi uskottava "äidinkielen opettaja" : oikoo toisen käyttämää sanaa ja saman kommentin jatkeeksi häneltä itseltään sana "josset" joka ei edes ole oikeaoppinen sana x)


    • Kosmentori

      Meinaako "kosmentologi", että rasvan pitää olla naamassa ikuisesti? Että kahdeksisen tuntia ei riitä. Sitten vaan lisätään rasvaa rasvan päälle. Meikit rasvaisten yövoiteiden päälle? Jonkinlainen naamari naamassako pitäisi käydä suihkussa?

      Eiköhän tuo aiheuta pidemmän päälle mikrobikannan muutoksia ja ihon ärsyyntymisen, rasvaihottuman pahimmillaan.

      • likaiset välineet

        Ikuisesti ikuisesti. Aivan kuten aloittaja on kosmentologi ikuisesti. Kosmetologiudesta en menisi takuuseen.


    • haiseva naama

      Mieti miltä iho haisee yön jälkeen kun olet hikoillut kesällä. Ja aamulla sinun pitäisi laittaa rasvaiselle, eltaantuneelle haisevalle iholle uusi meikki. Enpä tällaisesta ihonhoidon ohjeesta ole koskaan kuullutkaan. Oletko opiskellut joskus 40-luvulla?

      • ehehe

        Jopas sulla on naama, jos se yön jäljiltä haisee...


    • silonassu

      ihan sen kokemus kertoo, useimmilla naisilla naama hilseilee talvisin ja sitten tuskaillaan klimppisen meikin kanssa. Heittäkää kaikki kosmetologien neuvot hiiteen. Pahin moka, minkä melkein 100% tekee on ihon ylihoito. Ei naama tarvi tehoputsausta, kuorintaa, seerumeita ym. mömmöjä, ne vain aiheuttavat ongelmia, joihin sitten kosmetologit ostatttaa lisää puteleita. Iltaisin meikin voi kevyesti hieroa pois ruokaöljyllä ja aamulla naama on kaunis ja pehmeä. Nenänpielistä voi ylimääräiseltä tuntuvan rasvan imeyttää vaikka vessapaperiin ennen meikkiä.Halvaksi tulee ja iho-ongelmat kaikkoaa, mutta sehän onkin ongelma systeemille.

      • pesemme näin:

        No kyllä mua vähän naurattaa että joku teinirokkari vetäis keikan jälkeen pakkeleita ruokaöljyllä pois ja vessapaperilla kuivaisi naamaansa ja iho olisi muka aamulla ihana. Kultainen keskitie.

        Nauruja tästä ketjusta kyllä saa.


    • vedetön pesu?

      Miten sitten puhdistetaan? Jos ei saa pestä ja kasvovedet on pahasta? Miten otetaan rähmät silmistä ja ripsistä?
      Teininä pesin joka aamu naamani kylmällä vedellä ilman pesuainetta. Eli huuhtelin rähmät silmistä ja samalla koko kasvot. Iho oli tosi hyvässä kunnossa. Kaverit ihmetteli miksei minulla ole finnejä. Käytän samaa konstia edelleen. Hyvin harvoin on finnejä, mustapäitä ei ole oikeastaan koskaan. Käytän perusvoidetta aamuin illoin. Ja hyvä tulee...

      • dilledollenen

        Mäki oon alkanu tekemään noin ja iho voi paremmin kuin vuosiin. Tosin edelleen on mustapäitä vaikka muille jakaa, mutta finnejä ei juuri tule paitsi menkkojen aikaan.
        Ja taisin jostain tällä viikolla (olisko ollut Iltalehti, luotettavuus siis niin ja näin) tutkimuksesta jossa todettiin joka viidennellä olevan luonnostaan ihollaan erilainen ns. terveempi bakteerikanta.


    • oikein vai väärin?

      Mikä on kosmentologi? Oikea muoto on kosmetologi. Vähän tuntuu siltä että alottaja ei tiedä asiasta tuon taivaallista...

      • t.sot

        se on varmaan jollekkin komennolle meno :))


    • kokenutkosmentologi

      Kosmentori: Asiahan on niin, että jos rasvasi jää nassusi päälle kalvoksi - on rasvasi todellakin aivan liian rasvainen. Rasvasi tulisi imeytyä yön aikana nassuusi, eikä aamulla tulisi olla enää rasvaista tunnetta.
      Haiseva naama: Otetaanhan nyt huomioon, että kesä ja talvi ovat ihonhoidon kannalta lähes tulkoon toistensa vastaiset - talvella nimenomaan tulee vähentää kasvojen pesu rytmiä eli tuolloin suositus on tuo yksi kertaa päivässä eli iltaisin. Ja kesällä kasvot ja yleensäkin iho hikoilee 75% enemmän kuin talvella ja silloin on myös hyvä huuhdella kasvot aamuisin viileällä vedellä tai kevyellä putsarilla. Ja ymmärrän, ettet ole tästä kuullut ja siksi tämän asian otinkin esille. Ja en :D Ikää tulee kohta 30, joten en iha sillon kuitenkaan. ...

    • kokenutkosmentologi

      Silonassu: Ruokaöljyä en kuitenkaan suositteli kaikille. Puheistasi päätellen sinulla on kuiva tai herkkö ihotyyppi. Niille ihotyypille tuo ruokaöljy on ihanteellinen, mutta rasvoittuvalle iholle ei. Ja hyvä, että sinä olet sisäistänyt sen, että "vähemmän on enemmän". Liika ylihoito vain rasittaa nassua ja pahimmillaan kuivattaa ja aiheuttaa epäpuhtauksia samaanaikaan.
      Vedetön pesu?: Rähmät silmistä ja ripsistä saa hyvin, kun ottaa hieman vessapaperi ja kostuttaa viileällä vedellä ja pyyhkäisee silmät hellävaraisesti.
      Oikein vai väärin?: Siellähän ollaan terävänä! Oikea muoto tosiaan on kosmetologi, mutta itse puhun aina kosmeNtologeista, eikä se tee mielestäni minusta yhtään sen huonompaa kosmentologia :)

    • ihmetys18

      Heips,
      olen 18-vuotias tyttö ja olen kärsinyt jo piiiitkän ajan huonosta ihosta. Minulla on siis pintakuiva sekaiho ja mikään ei tunnu auttavan. Varsinaista aknea ei minulla ole koskaan ollut, mutta mustapäitä on nenä täynnä, leuassa ja otsassa vain muutamia. Nykyään finnejä ei oikeastaan varsinaisesti ole. Stressaantuneena, huonojen yöunien jälkeen ja menkkojen aikaan kyllä finnitkin poksahtaa naamaan.
      Yritän siis sanoa sitä, että mitä ihmettä mun pitäis tehä? Sekaiholle tarkotetut tuotteet on yleensä liian voimakkaita, silloin tällöin käytän, mutta herkänihontuotteet eivät sitten anna minkäänlaista vaikutusta, ei hyvää eikä huonoa. Ja sitten vielä, pääseekö mustapäistä koskaan eroon?

    • Seniori65v

      Jäin ihmettelemään, onko suotavaa levittää aamulla (talvisin) päivävoidetta yöllä muodostuneen oman rasvan päälle? Onko se haitallista, riippuu kai ihotyypistä? Entä voiko aamulla levittää jauhemaista mineraalimeikkiä oman rasvan päälle ilman kosteusvoidetta? Olen tehnyt näin tänä talvena, kun olen lähtenyt aamuisin hiihtämään. Ihoni on ollut parempi kuin aikoihin. Ennen pesin ja voitelin kasvoni aamuisin. Itselläni on paha couperosa ja ruusufinni, enkä aina tiedä, miten pitäisi hoitaa ihoani. Kertokaa kokemuksianne.

    • kokenutkosmentologi

      Ihmetys18: Missään nimessä en suosittele sinua käyttämään sekaiholle tarkoitettuja tuotteita, sillä ne ovat pintakuivalle iholle liian voimakkaita ja pahimmassa tapauksessa ne kuivattavat ja tuovat finnit pintaan samaanaikaan. Kannattaa etsiä tehokas, mutta myös hellävarainen ihonhoitosarja. Monilla asiakkaillani on toiminut The Body Shopin Aloe Vera - sarja. Mitä nyt itse vähän olen tähän sarjaan tutustunut, niin se kyllä poistaa meikin tehokkaasti ja samalla rauhoittaa ja kosteuttaa kuivaa ja herkkää ihoa. Löytyy kaupoista muitakin saman asian hoitavia, mutta siinä ainakin yksi esimerkki :) Ja vielä mustapäistä - ne tosiaan tarvitsevat paljon hoitoa, jotta häviäisivät. Suosittelen, että kuorit kasvosi säännöllisesti ja juot vettä ainakin 3 litraa päivässä. Nämä kaksi "toimenpidettä" uudistavat ihoa ja estävät mustapäiden syntyä. Mustapääthän syntyvät liiallisen rasvan synnystä, joka jää ns. loukkuun kuolleen ihosolukon alle jumiin.

      • ihmetys 18

        No eipä sitten muuta ku vettä kittailemaan :D Minkälaista meikkivoidetta suosittelit? Nyt käytössä on Maybelinen superstay 24h. Vähän on ehkä liian paksun puoleista, mutta en oo huomannu sen aiheuttavan mitään harmia iholle. Kiinnostais kokeilla jotain BB-voidetta, mutta onko ne sitten kuinka peittäviä.


      • kokenutkosmentologi
        ihmetys 18 kirjoitti:

        No eipä sitten muuta ku vettä kittailemaan :D Minkälaista meikkivoidetta suosittelit? Nyt käytössä on Maybelinen superstay 24h. Vähän on ehkä liian paksun puoleista, mutta en oo huomannu sen aiheuttavan mitään harmia iholle. Kiinnostais kokeilla jotain BB-voidetta, mutta onko ne sitten kuinka peittäviä.

        Sanoit, että ihosi on pintakuiva ja kärsit enemmän mustapäistä kuin finneistä. Meikkivoidehan oikein käytettynä ei tuki ihohuokosia - päinvastoin meikkivoide suojaa ihoa ulkoisilta haittatekijöiltä. Mainitsemasi meikkivoide on varmasti ihan hyvä, mutta ehkä hieman liian "tuju" pintakuivalle ihollesi. Jos kiinnostusta riittää, kannattaa kokeilla BB-voiteita. Ne jossain määrin ehkä vaikuttavat liian hyviltä ollakseen totta, mutta kyllä ne ihan hyvin toimivat :) Tosiaan peittävyyttä ei ihan niin paljoa löydy kuin meikkivoiteesta, mutta pintakuivalle iholle BB-voide on hyvä valinta. Kannattaa siis kokeilla ja tarvittaessa voit lisätä BB-voiteen sekaan hieman meikkivoidetta saadaksesi peittävämmän tuloksen.


      • Ei sentään!

        Kolme litraa vettä päivässä on useimmille liikaa. Kaksi litraa on tarpeeksi. Tiedän vanhuksen, jota kehotettiin kesähelteellä juomaan runsaasti. Hän oli juonut reilut kaksi litraa, sillä seurauksella, että ambulanssi joutui viemään hänet sairaalaan. Juomisen myötä kaikki suolat olivat huuhtoutuneet elimistöstä pois. Kukaan ei ollut sanonut vanhukselle, että myös suola on tärkeää elimistölle, kun noin paljon juo.


      • höpsishö
        Ei sentään! kirjoitti:

        Kolme litraa vettä päivässä on useimmille liikaa. Kaksi litraa on tarpeeksi. Tiedän vanhuksen, jota kehotettiin kesähelteellä juomaan runsaasti. Hän oli juonut reilut kaksi litraa, sillä seurauksella, että ambulanssi joutui viemään hänet sairaalaan. Juomisen myötä kaikki suolat olivat huuhtoutuneet elimistöstä pois. Kukaan ei ollut sanonut vanhukselle, että myös suola on tärkeää elimistölle, kun noin paljon juo.

        No normaalille ihmiselle 3 litraa on juuri sopiva määrä. Ja tietenkin tässä ohessa pitää myös syödä suolaisia ruokia. Tais mummo pökertyä auringospistoksesta. ....


      • terkkari212
        Ei sentään! kirjoitti:

        Kolme litraa vettä päivässä on useimmille liikaa. Kaksi litraa on tarpeeksi. Tiedän vanhuksen, jota kehotettiin kesähelteellä juomaan runsaasti. Hän oli juonut reilut kaksi litraa, sillä seurauksella, että ambulanssi joutui viemään hänet sairaalaan. Juomisen myötä kaikki suolat olivat huuhtoutuneet elimistöstä pois. Kukaan ei ollut sanonut vanhukselle, että myös suola on tärkeää elimistölle, kun noin paljon juo.

        Riippuu pitkälti ihmisestä. 8 vesi lasillista on suositus, eli suurin piirtein 1.6 litraa. Tietysty on hyvä juoda vähän enemmänkin, että 2-3 litraa on ihan hyvä. Jos 3 litraa meinaa juoda niin totta kai pitää muistaa syödä väliin jotain suolaista.


    • kokenutkosmentologi

      Seniori65v: Jos ihosi on todella rasvainen yön jäljiltä, ei ole välttämätöntä levittää rasvaa aamuisin iholle. Jokaisen iho on erilainen ja näin myös jokaisen iholla on omat tarpeensa. Mutta mainitsemasi couperosa kyllä monesti vaatii myös aamuisin voiteen kasvoille. On varmasti hyvä, että olet jättänyt aamukasvojen pesun pois, mutta suosittelisin silti rasvaavaan kasvot aamuisin edes jollain todella kevyellä voiteella.
      Käyttämäsi mineraalimeikki on varmasti nappivalinta couperosan ja ruusufinnin kannalta. Ja jos ihosi on tällä hetkellä parempi kuin koskaan, niin suosittelen jatkamaan samaan malliin! :)

    • Entä tämä?

      Entä tämä: Jos kasvoja ei puhdisteta aamulla niin siihenkö yövoiteen päälle sitten vain laitetaan päivävoide, jossa on aurinkosuojakerroin 15? Ei kuulosta sekään fiksulta?

      • hki-kosmis

        Vastaan tähän vaikken olekaan ap. Elikkä mä olen myös kosmetologi ja tottahan tuo on, että aamuisin ei sais kasvoja pestä. Mut sä nukut siinä yö- ja päivävoiteen välissä sen 7-8 tuntia, joten jos sä käytät oikeenlaista yövoidetta, niin ethän sä sitä päivävoidetta sen yövoiteen päälle levitä? Se yövoide on imeytynut yön aikana...


      • Heräsi kysymys
        hki-kosmis kirjoitti:

        Vastaan tähän vaikken olekaan ap. Elikkä mä olen myös kosmetologi ja tottahan tuo on, että aamuisin ei sais kasvoja pestä. Mut sä nukut siinä yö- ja päivävoiteen välissä sen 7-8 tuntia, joten jos sä käytät oikeenlaista yövoidetta, niin ethän sä sitä päivävoidetta sen yövoiteen päälle levitä? Se yövoide on imeytynut yön aikana...

        Mihin se yövoide on tarkalleen ottaen imeytynyt?


      • hki-kosmis
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Mihin se yövoide on tarkalleen ottaen imeytynyt?

        Oletko kuullut että voiteen pitäisi imeytyä ihoon?


      • Heräsi kysymys
        hki-kosmis kirjoitti:

        Oletko kuullut että voiteen pitäisi imeytyä ihoon?

        Ymmärrätkö sinä tahallasi väärin vai onko tietämyksesi kirjaimellisesti noin pintapuolista?

        Mihin ihokerrokseen voide imeytyy? Mihin voide katoaa pintakerroksesta ja orvaskedestä, jollei niihin siis jää jäämiä? Vastaa nyt näihin, niin kysyn sinulta vielä muutaman lisäkysymyksen.


      • hki-kosmis
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Ymmärrätkö sinä tahallasi väärin vai onko tietämyksesi kirjaimellisesti noin pintapuolista?

        Mihin ihokerrokseen voide imeytyy? Mihin voide katoaa pintakerroksesta ja orvaskedestä, jollei niihin siis jää jäämiä? Vastaa nyt näihin, niin kysyn sinulta vielä muutaman lisäkysymyksen.

        Kuuleppas, itse vastailen mielelläni asiallisiin kysymyksiin. Sinulla näköjään heräilee noita kysymyksiä vain pätemismielessä. Kirjoitappas vaikka Googleen tuo kysymys, niin varmasti saat 'asiallisemman' ja paremman vastauksen.


      • siv. seuraaja
        hki-kosmis kirjoitti:

        Kuuleppas, itse vastailen mielelläni asiallisiin kysymyksiin. Sinulla näköjään heräilee noita kysymyksiä vain pätemismielessä. Kirjoitappas vaikka Googleen tuo kysymys, niin varmasti saat 'asiallisemman' ja paremman vastauksen.

        Nuo kysymyksethän olivat ihan asiallisia. Ettei vaan käynyt nyt niin, ettet tiedä ja koska ammattitaitosi näin kyseenalaistetaan, teet sen minkä ihminen yleensä tekee, pistät puolustusmekanismit toimintaan. Pelastaaksesi nahkasi kieltäydyt vastaamasta vetoamalla kysyjän asenteellisuuteen. Ei siinä mitään, näinhän ihminen toimii tilanteessa, jossa on selkä seinää vasten, muttei halua tunnustaa tappiotaan.

        Viihdyttävä ketju.


      • Heräsi kysymys
        hki-kosmis kirjoitti:

        Kuuleppas, itse vastailen mielelläni asiallisiin kysymyksiin. Sinulla näköjään heräilee noita kysymyksiä vain pätemismielessä. Kirjoitappas vaikka Googleen tuo kysymys, niin varmasti saat 'asiallisemman' ja paremman vastauksen.

        Kysymykseni ovat aivan asiallisia ja tälle ketjulle erittäin hyödyllisiä. Kosmetologi tietää ja kertoo mielellään siitä, mitä ihon eri kerroksissa on ja mitä siellä tapahtuu. Kosmetologi tietää myös sen, mitä kosmetiikalle tapahtuu ihon pinnalla ja mitä se "imeytyminen" oikeastaan tarkoittaa.

        Sinä et ole kosmetologi eikä ole aloittajakaan. Teillä on kova tarve olla tärkeitä, joten annatte anonyymeinä pöhköjä neuvojanne ihmisille, joilla ei ole sen vertaa medialukutaitoa, että ymmärtäisivät kuviot.

        Ne lisäkysymykset odottavat kyllä, kunhan olet vastannut noihin yllä oleviin. Sinä et kuitenkaan pysty vastaamaan niihin enää tekemättä itseäsi naurunalaiseksi, mutta mahdatko vieläkään ymmärtää siihen syyn? Mahtavatko ymmärtää ne, jotka ovat klikkailleet plussaa kommentteihisi?


      • hki-kosmis
        siv. seuraaja kirjoitti:

        Nuo kysymyksethän olivat ihan asiallisia. Ettei vaan käynyt nyt niin, ettet tiedä ja koska ammattitaitosi näin kyseenalaistetaan, teet sen minkä ihminen yleensä tekee, pistät puolustusmekanismit toimintaan. Pelastaaksesi nahkasi kieltäydyt vastaamasta vetoamalla kysyjän asenteellisuuteen. Ei siinä mitään, näinhän ihminen toimii tilanteessa, jossa on selkä seinää vasten, muttei halua tunnustaa tappiotaan.

        Viihdyttävä ketju.

        Jaahas, me kosmetologit olemme niin tyhmiä ja helppohan sen on täällä päteä. En tosiaan ole ap, mutta tää nimim. Heräsi Kysymys haukkuu kosmetologeja, joten miksi minäkään asiallinen jaksaisin olla?


      • hki-kosmis
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Kysymykseni ovat aivan asiallisia ja tälle ketjulle erittäin hyödyllisiä. Kosmetologi tietää ja kertoo mielellään siitä, mitä ihon eri kerroksissa on ja mitä siellä tapahtuu. Kosmetologi tietää myös sen, mitä kosmetiikalle tapahtuu ihon pinnalla ja mitä se "imeytyminen" oikeastaan tarkoittaa.

        Sinä et ole kosmetologi eikä ole aloittajakaan. Teillä on kova tarve olla tärkeitä, joten annatte anonyymeinä pöhköjä neuvojanne ihmisille, joilla ei ole sen vertaa medialukutaitoa, että ymmärtäisivät kuviot.

        Ne lisäkysymykset odottavat kyllä, kunhan olet vastannut noihin yllä oleviin. Sinä et kuitenkaan pysty vastaamaan niihin enää tekemättä itseäsi naurunalaiseksi, mutta mahdatko vieläkään ymmärtää siihen syyn? Mahtavatko ymmärtää ne, jotka ovat klikkailleet plussaa kommentteihisi?

        Ai en ole kosmetologi? Tulehan Helsinkiin mun kauneuscenteriin, niin nähdään! :)


      • voehanvoehan
        hki-kosmis kirjoitti:

        Ai en ole kosmetologi? Tulehan Helsinkiin mun kauneuscenteriin, niin nähdään! :)

        Minä voin tulla! Onki pitäny jo vähän aikaa tilata aikaa :)


      • hki-kosmis
        voehanvoehan kirjoitti:

        Minä voin tulla! Onki pitäny jo vähän aikaa tilata aikaa :)

        No tervetuloa sitten! :) oletko tästä jostain läheltä?


      • voehanvoehan
        hki-kosmis kirjoitti:

        No tervetuloa sitten! :) oletko tästä jostain läheltä?

        Ihan olen Helsingistä, että juu.


      • Heräsi kysymys
        hki-kosmis kirjoitti:

        Jaahas, me kosmetologit olemme niin tyhmiä ja helppohan sen on täällä päteä. En tosiaan ole ap, mutta tää nimim. Heräsi Kysymys haukkuu kosmetologeja, joten miksi minäkään asiallinen jaksaisin olla?

        Yhtään en ole haukkunut kosmetologeja, en oikeita enkä feikkejä. Sinulla on vain kovin aggressiivinen suhtautuminen asiallisiin kysymyksiin.

        Osaatko sinä muuten nyt ollenkaan selittää sen, minne nuo voiteet mystisesti iholta imeytyvät? Menevätkö pitkällekin orvaskettä syvemmälle? Verenkiertoon? Mitäs maksa siihen sanoo? Mitäs niille siinä ihon uloimmassa kerroksessa tapahtuu ennen pitkää? Kosmetologina kyllä tiedät vastaukset - miksi et halua vastata?

        On ihan turha yrittää kiemurrella kysymyksestä irti sillä, että kehottaa googlaamaan itse. Ehkäpä sinä osaat antaa linkin sivustolle, jossa kysymykseen annetaan vastaus. Tai ehkä oppikirjaan, josta olet itse tietosi hankkinut?


      • hki-kosmis
        Heräsi kysymys kirjoitti:

        Yhtään en ole haukkunut kosmetologeja, en oikeita enkä feikkejä. Sinulla on vain kovin aggressiivinen suhtautuminen asiallisiin kysymyksiin.

        Osaatko sinä muuten nyt ollenkaan selittää sen, minne nuo voiteet mystisesti iholta imeytyvät? Menevätkö pitkällekin orvaskettä syvemmälle? Verenkiertoon? Mitäs maksa siihen sanoo? Mitäs niille siinä ihon uloimmassa kerroksessa tapahtuu ennen pitkää? Kosmetologina kyllä tiedät vastaukset - miksi et halua vastata?

        On ihan turha yrittää kiemurrella kysymyksestä irti sillä, että kehottaa googlaamaan itse. Ehkäpä sinä osaat antaa linkin sivustolle, jossa kysymykseen annetaan vastaus. Tai ehkä oppikirjaan, josta olet itse tietosi hankkinut?

        Kyllä vain, voin jättää vastaamatta kysymykseesi. Ja jos se tekee minusta huonon kosmetologin, niin selvö sitten.
        En halua loukata, mutta tänä aikana olisit löytänyt jo vastauksen kysymykseesi.


      • siv. seuraaja
        hki-kosmis kirjoitti:

        Kyllä vain, voin jättää vastaamatta kysymykseesi. Ja jos se tekee minusta huonon kosmetologin, niin selvö sitten.
        En halua loukata, mutta tänä aikana olisit löytänyt jo vastauksen kysymykseesi.

        Ei tuo tee sinusta kuin luokattoman huonon keskustelijan ja antaa ymmärtää selvästi, ettei sinulla tietoa asiasta ole. Noh, on näitä valehtelijoita täällä palstat täynnä muutenkin.

        Itsekin olisin halunnut tietää kosmetologin vastauksen kysymykseen, mutta täällä ei niitä kosmetologeja ollutkaan yhtään.


      • hki-kosmis26
        siv. seuraaja kirjoitti:

        Ei tuo tee sinusta kuin luokattoman huonon keskustelijan ja antaa ymmärtää selvästi, ettei sinulla tietoa asiasta ole. Noh, on näitä valehtelijoita täällä palstat täynnä muutenkin.

        Itsekin olisin halunnut tietää kosmetologin vastauksen kysymykseen, mutta täällä ei niitä kosmetologeja ollutkaan yhtään.

        Jaahas selvä sitten. Olen huono keskustelija, kun sinä paskan jauhaja auot ensin päätäsi. Ja jos sinä sanot minua huonoksi keskustelijaksi ja ei kosmetologiksi, niin sehän on sinun mielipiteesi :) olen taitava keskustelija, jos niin haluan ja olen taitava kosmetologi, vaikka tuommonen tiukkapipo toisin väittäisikin.
        Ja katsohan kumman kommenteilla on plussaa ja kumman miinusta. .. ja mieti sitten siv.seuraaja, kumpi täällä päätän aukoo. Ja et sinä kyllä mikään siv.seuraaja enää ole :D


      • halkoheka
        siv. seuraaja kirjoitti:

        Ei tuo tee sinusta kuin luokattoman huonon keskustelijan ja antaa ymmärtää selvästi, ettei sinulla tietoa asiasta ole. Noh, on näitä valehtelijoita täällä palstat täynnä muutenkin.

        Itsekin olisin halunnut tietää kosmetologin vastauksen kysymykseen, mutta täällä ei niitä kosmetologeja ollutkaan yhtään.

        Ootpas tyhmä ! ! !! Hahahhahahahahaha mikä oot omalta ammatiltasi?!


      • halkoheka
        halkoheka kirjoitti:

        Ootpas tyhmä ! ! !! Hahahhahahahahaha mikä oot omalta ammatiltasi?!

        Ja täää äsköne viesri oli siis osotettu siv.seuraajalle!!! Ja täydet rispektit sulle hki-kosmis! Itel ois palanu pinns jo ajat sitte tommone mummon kans :D hahahhahaha


      • siv. seuraaja
        hki-kosmis26 kirjoitti:

        Jaahas selvä sitten. Olen huono keskustelija, kun sinä paskan jauhaja auot ensin päätäsi. Ja jos sinä sanot minua huonoksi keskustelijaksi ja ei kosmetologiksi, niin sehän on sinun mielipiteesi :) olen taitava keskustelija, jos niin haluan ja olen taitava kosmetologi, vaikka tuommonen tiukkapipo toisin väittäisikin.
        Ja katsohan kumman kommenteilla on plussaa ja kumman miinusta. .. ja mieti sitten siv.seuraaja, kumpi täällä päätän aukoo. Ja et sinä kyllä mikään siv.seuraaja enää ole :D

        En aukonut päätäni, vaan totesin tilanteen. Et pystynyt pienimmässäkään määrin vastaamaan esitettyihin asiallisiin kysymyksiin, joten kyllä se minulle kertoo siitä, ettei sinulla sitä tietoa ole. Totesin myös sen, että toimit kuten ihmisillä on tapana toimia heidän valheidensa paljastuessa eli piiloudut johonkin naurettavaan "ei mun tarvi sulle mitään kertoa, googleta itse"-argumentaatioon.

        Tiukkapipoa minusta ei saa tekemälläkään. Huvittuneena olen ketjua lukenut ja seuraillut, miten täällä yksi jos toinenkin kutsuu itseään ammattinimikkeillä, joita heillä mitä todennäköisimmin ei ole.

        Plussat ja miinukset eivät kerro yhtään mistään näillä palstoilla. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun joku tehtailee itselleen plussia ihan vaan näyttääkseen paremmalta. Tosin näissä itsestäänselvissä tapauksissa homma kääntyy plussaajaa vastaan. Tuollasta pelleilyä ei usko kukaan.

        Sivustaseuraaja olin aluksi. Nyt näemmä pitää jotain kommentoidakin.


      • siv. seuraaja
        halkoheka kirjoitti:

        Ootpas tyhmä ! ! !! Hahahhahahahahaha mikä oot omalta ammatiltasi?!

        Siinä toinen, joka varmaan pitää itseään hyvänä keskustelijana. Tuolla tiedolla ammatistani et tekisi mitään, joten jätän vastaamatta.

        Jännä tietää, että pinnasi olisi palanut ajat sitten. Itsehän olen peräti ennen tätä päivää kirjoittanut peräti 2 viestiä tähän ketjuun.


      • hki-kosmis
        siv. seuraaja kirjoitti:

        En aukonut päätäni, vaan totesin tilanteen. Et pystynyt pienimmässäkään määrin vastaamaan esitettyihin asiallisiin kysymyksiin, joten kyllä se minulle kertoo siitä, ettei sinulla sitä tietoa ole. Totesin myös sen, että toimit kuten ihmisillä on tapana toimia heidän valheidensa paljastuessa eli piiloudut johonkin naurettavaan "ei mun tarvi sulle mitään kertoa, googleta itse"-argumentaatioon.

        Tiukkapipoa minusta ei saa tekemälläkään. Huvittuneena olen ketjua lukenut ja seuraillut, miten täällä yksi jos toinenkin kutsuu itseään ammattinimikkeillä, joita heillä mitä todennäköisimmin ei ole.

        Plussat ja miinukset eivät kerro yhtään mistään näillä palstoilla. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun joku tehtailee itselleen plussia ihan vaan näyttääkseen paremmalta. Tosin näissä itsestäänselvissä tapauksissa homma kääntyy plussaajaa vastaan. Tuollasta pelleilyä ei usko kukaan.

        Sivustaseuraaja olin aluksi. Nyt näemmä pitää jotain kommentoidakin.

        Jaahas :)


      • tavis maallikko
        hki-kosmis kirjoitti:

        Jaahas :)

        Hei kosmis! Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, mitä sille voiteelle todellakin tapahtuu. Ei riitamielessä lainkaan vaan vilpittömästi kiinnostaa. Olisi kiva jos ammatti-ihmisenä selostaisit mulle maallikolle. Kiitos jo etukäteen! :)


      • pinns palanz
        siv. seuraaja kirjoitti:

        Siinä toinen, joka varmaan pitää itseään hyvänä keskustelijana. Tuolla tiedolla ammatistani et tekisi mitään, joten jätän vastaamatta.

        Jännä tietää, että pinnasi olisi palanut ajat sitten. Itsehän olen peräti ennen tätä päivää kirjoittanut peräti 2 viestiä tähän ketjuun.

        Ei tällaista ketjua voi olla.


    • n28v

      Miten minunn tulisi hoitaa ihoani kun mulla on herkka pintakuiva sekaiho, mihin aika ajoin ilmestyy finneja leuan, suunymparysalueen ja posken sivujen alueelle, joista jaa helposti ikavat arvet? Erityisesti poskien alueille jaa ikavat arvet. Talvisin ihoni on kuivemman oloinen ja kesalla erityisesti t-alue ja myos muukin alue kiiltaa helpommin varsinkin jos en kayta aitoja mineraalimeikkeja.

      • kokenutkosmentologi

        Ihan kuin olisin omaa kirjoitusta lukenut, sillä oma ihoni on lähes identtinen kanssasi! Mineraalimeikki on hyvä valinta ja suosittelisin käyttämään herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita. Vaikka moni luulee, että herkälle iholle suunnatut tuotteet eivät puhdista ihoa tehokkaasti - niin kyllä ne harvat tosi hyvät tuotteet senkin hoitavat. Kannattaa suunnata kauppaan ja pyytää myyjää suosittelemaan herkän ihon ihonhoitosarjaa, joka myös puhdistaa ihoa tehokkaasti.
        Oma ihoni on herkän ihon hoitotuotteilla pysynyt sileänä. Ja vielä lisänä kannattaa ostaa joku herkälle iholle suunnattu kuorintavoide!


      • säästäjä
        kokenutkosmentologi kirjoitti:

        Ihan kuin olisin omaa kirjoitusta lukenut, sillä oma ihoni on lähes identtinen kanssasi! Mineraalimeikki on hyvä valinta ja suosittelisin käyttämään herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita. Vaikka moni luulee, että herkälle iholle suunnatut tuotteet eivät puhdista ihoa tehokkaasti - niin kyllä ne harvat tosi hyvät tuotteet senkin hoitavat. Kannattaa suunnata kauppaan ja pyytää myyjää suosittelemaan herkän ihon ihonhoitosarjaa, joka myös puhdistaa ihoa tehokkaasti.
        Oma ihoni on herkän ihon hoitotuotteilla pysynyt sileänä. Ja vielä lisänä kannattaa ostaa joku herkälle iholle suunnattu kuorintavoide!

        Minä kuorinkin ihoani sokerilla ja kosteusvoiteella. Kosteusvoidetta vain reilusti naamaan ja rkl hienoo sokerii kouras hellästi pyöritellen. Hyvin on toiminu kunhan ei vaan liian kovakouraisesti hiero. Ja paljon on rahaa säästyny. Samaa käytän muuallekki kroppaan.


      • niin se on
        säästäjä kirjoitti:

        Minä kuorinkin ihoani sokerilla ja kosteusvoiteella. Kosteusvoidetta vain reilusti naamaan ja rkl hienoo sokerii kouras hellästi pyöritellen. Hyvin on toiminu kunhan ei vaan liian kovakouraisesti hiero. Ja paljon on rahaa säästyny. Samaa käytän muuallekki kroppaan.

        Jos tarkkaan katsoo, sokeria on myös useissa kaupallisissa tuotteissa suurimmaksi osaksi.


    • n28v

      Joo, makin oon kayttanyt noita herkalle iholle suunnattuja tuotteita mutta jos ne on suunnattu kuivalle jas herkalle iholle niin se tuotteen rasvapitoisuus hieman mietityttaa.. eli tuleeko niista sit helpommin nappyja kun on myos kuivalle iholle soveltuva vaikka mulla on pintakuiva epatasaisen savyinen sekaiho? Enta miten tulis menetella yovoiteen valinnassa? Nyt mul on aika rasvainen yovoide Nivealta. paivavoiteena kaytan vesipohjaista kosteuttavaa herkalle iholle soveltuvaa kosteusvoidetta, jonka oon ostanut ulkomailta perus paivittaistavarakaupasta. Kuirin ihoni myos herkalle iholle tarkoitetulla tuotteella silloin talloin n.joka toinen viikko, joskus myos kerran viikossa mutten useammin. Mietin erityisesti miten niilta finneilta voisi valttya kun vuodenajan vaihtelutkin tuo lisahaasteensa varsinkin kun kesalla iho kiiltelee enemman. Myos finnien jattamat arvista haluaisin eroon..

      • n28v

        Oisko sulla myos suositella mulle jotain hyvaa ihotyypilleni sopivaa aitoa mineraalimeikkivoidetta joka olisi tarpeeksi peittavaa? :) Ennen kaytin Baremineralsin mineraalimeikkivoidetta mutta peittavyys ei ollut riittavaa. Koitin myos Kampissa myytavaa mineraalimeikkivoidetta(minka laatua kylla epailin) eika vaikuttanut hyvalta.


      • kokenutkosmentologi
        n28v kirjoitti:

        Oisko sulla myos suositella mulle jotain hyvaa ihotyypilleni sopivaa aitoa mineraalimeikkivoidetta joka olisi tarpeeksi peittavaa? :) Ennen kaytin Baremineralsin mineraalimeikkivoidetta mutta peittavyys ei ollut riittavaa. Koitin myos Kampissa myytavaa mineraalimeikkivoidetta(minka laatua kylla epailin) eika vaikuttanut hyvalta.

        Elikä näin alkuun itse suosittelin mineraalimeikiksi Lily Loloa :) itselläni on tästä todella positiivisia kokemuksia ja peittävyyttäkin löytyy, jos sitä tarvitsee. Ainut haittapuoli tässä on, että suomalaisen täytyy Lily Lolot tilata netistä ja sillon sävy on usein väärä..
        Ja saman aikaisesti myös herkälle sekä kuivalle iholle suunnatut tuotteet ovat luultavasti liian rasvaisia ihollesi. Suosittelen siirtymään pelkkiin herkälle iholle tarkoitettuihin tuotteisiin :) Yövoide saa olla suht rasvainen. Mutta kannattaa kokeilla tämmöstä niksiä: pyydä pieni määrä kaupasta testattavaksi. Laita normaali kerros yövoidetta nassuusi vaikka joku vapaa päivä ja anna vaikuttaa. Jos yövoide on tunnin päästä edelleen kalvona kasvoillasi, on yövoide liian rasvainen.
        Ja tosiaan Suomessa vuodenaikoijen vaihtelut tuovat lisähaastetta ihonhoitoon ja talvella on syytä käyttää eri tuotteita kuin kesäisin.
        Ja jos finnien jättämät arvet häiritsevät hirveästi, kannattaa hankkiutua kosmentologille ja kysyä, mikä hoito auttaisi arpiin parhaiten :) Yleensä finnien arpijälkiä poistellaan vasta hieman vanhempana, kun finnejä ei enää niin muodostu, mutta sun ikäselles se vois olla jo ihan ajankohtasta. Tsemppiä ihonhoitoon! :)


    • n28v

      Kiitti vastauksesta! :) Oisko muuten esim. TCA-kuorinta mulle sopiva tassa tilanteessa tai jokin vastaava? Enta onko laser miten tehokas menetelma?

      • kokenutkosmentologi

        Mietin, että onko arpia paljon tai ovatko ne syviä ja vaikeasti peitettäviä? TCA-kuorinta on todella rankka ja sen tekee ihotautilääkäri. Ja usein myös lääkäri määrää noin viikon pituisen loman, sillä iho kuorii 4-8 päivänä todella pahasti. Kuorinnassa käytetään trikloorietikkahappoa ja hoidon tehoa voidaan säädellä hapon voimakkuudella. Yksi asiakkaani kävi kyseisessä hoidossa ja sai hyvät tulokset. Toisaalta jos sinulla on vain pari pientä arpea, en itse suosittelisi tätä hoitoa, kosks se tosiaan on niin "rankka". Hintaa en toimeenpiteelle tiedä, mutta uskoisin olevan aika kallis.
        Laseria suosittelen, jos arpesi ovat pienempiä, sillä pahimpiin arpiin laser ei välttämättä tepsi. Ja laserhoidot tehdään yleisin "pimeinä vuodenaikoina" eli syksyisin yleensä aloitetaan. Laserhoito on myös kallista puuhaa - yleisin yli 1000 euroa. Kannattaa tosiaan miettiä, että onko ne arvet oikeasti niin pahat. Kevyitä hoitoja löytyy paljon, kuten timanttihionta joka tehoaa hyvin punaisiin aknen jättämiin jälkiin. Ja mielelläni autan sen mukaan, mitä nyt osaan :)


    • pinu95

      En jaksa lukee tätä ketjuu, mut mun mutsi on kans joku kosmetolooogi ja sanonu mulle ihan samaa!

      • pinookii

        samoilla linjoilla :=)


    • freeeeeeeee

      Viimeset 10 vuotta on vaa iltasin pesty naama, ja sillonki vaa tarvittaessa. Ja tietty aamullaki, jos iho sattuu tuntuu jotenki möhkäseltä mut harvemmin. Finnit ja mustapäät tiessään!

      • kosmetologi1

        Juuri näin! aina voi tehä poikkeuksia, mutta iltapesu usein riittää :)


    • tgwetg

      Ohjeista ja jutuista päätellen ei kovinkaan kokeneita kosmetologeja kommentoimassa:) :) Koulutetut kosmetologit ovat ihonhoidon ammattilaisia ja asiantuntijoita mutta nyt taitaa olla ihan kotikosmetologi kommentoimassa. Ei se iho yhdessä yössä uusiudu eikä pesussa kuoriudu:)
      Ammattiaan kunnioittava kosmetologi ei nimitä itseään kosmentologiksi eikä anna asiattomia kommentteja eikä varsinkaan täysin virheellisiä ohjeita ja pirkkaniksejä..

      • hki-kosmis

        Jaahas :)


    • En usko neuvoja

      Minulla on iso määrä uskovaisia sukulaisia, joiden naiset eivät tuhlaa tippaakaan rahaansa meikkeihin, voiteisiin tai hoitotuotteisiin. Tulos on hämmästyttävä, heidän kaikkien iho on kuultava ja terve, todella hyvännäköinen iho.

      Itse olen teinistä asti läträillyt meikkien ja hoitoaineiden kanssa, maksanut itseni kipeäksi kosmetologeille ja kuunnellut milloin mitäkin gurua. Ihoni on punakas, tukkeutuu helposti, vanhemman näköinen kuin ikäisilläni serkuilla ja muutenkin paljon huonomman oloinen. Ei varmasti johdu pelkistä geeneistä tai ihon eri tyypistä, sillä serkuillani on myös ollut nuorempana aknea, myös minulla, mutta vanhemmiten hellittänyt. Ainoastaan minulla on tää punakka eloton naama, johon taas ostin ylikalliita kosmetologin antamia voiteita.

      Taitaa olla huijausta koko kauneusala, pelkkää rahastusta.

      • kokenutkosmentologi

        Niin voit olla hyvinkin oikeassa...


    • N 48v

      Minulla on tapana pestä naama, kun olen iltaisin suihkussa. Suihkun jälkeen sipaisen Niveaa kasvoihin, koska suihkun jälkeen ihoni kasvoissa tuntuu kireälle. Aamulla pesen kasvoista Nivean pois ja laitan uuttaa Niveaa tilalle.

      Tietenkin pesen Nivean aamulla pois, koska kuitenkin hikoilen jonkun verran myös nukkuessani ja pölykin laskeutuu kasvoihini.

      Niveaa käytän vain siksi, että ihoni ei kiristä ja kutise.

      • Etanaa naamaan N 42v

        Ihan sama tapa minullakin, erona vain että käytän tätä Baba de Caracolin etanavoidetta. Kun ei ole mitään ylimääräisiä hajusteita yms. niin ei kirvele yhtään ja saa kosteutta kasvoille.


      • Ei kaupan tuotteille

        Niveassa lisäaineita ja sitä on täytetty vedellä. Lisäaineet tukkivat ihohuokosia.


      • N 48v
        Ei kaupan tuotteille kirjoitti:

        Niveassa lisäaineita ja sitä on täytetty vedellä. Lisäaineet tukkivat ihohuokosia.

        Minä laitan kasvoihini Nivea vartalovidetta eikä se ole aiheuttanut mitään ongelmaa. Ilmeisesti minun kasvoissa ihoni on sen verran vahva, kun en käytä mitään naisten kalliita tuotteita. En siis ole totuttanut ihoani muihin tuotteisiin.


    • Ikää 50v

      Baba de Caracol ei sopinyt yhtään minun kasvoille, se kirveli ja aiheutti näppyjä. MIkähän olisi hyvä edullinen sekaihon voide, joka ei tukkisi ihoa eikä toisaalta kirvelisi? Minun on vaikea löytää sopivia voiteita, useimmat aiheuttavat punoitusta ja ärsyttävät ihoa, jopa Avenen voiteet tekevät sitä. Auttakaa!

      • Hyvä voide

        Edullista ja hyvää en tiedä, mutta keskihintainen ja ilman minkäänlaisia lisäaineita täysin luonnon kosmetiikkaa joka on ansainnut jopa kaksi sertifikaattia on Mary Cohr..sillä on todella hyvät voiteet!


      • kohta 38vee

        Hei! Mullekaan ei sopinut tuo etanavoide yhtään! Onneks otin testerin... kirveli ja sai silmäluomet turpoamaan.

        Omalle herkällee sekaiholle löysin Bio Beauté by Nuxen, Sokokselta ja Stockalta saa ainakin. Sekaiholle niillä on 24h kosteusemulsio sekä anti-aging emulsio, käytän jälkimmäistä (rasvatkin löytyy, mutta varmaan liian tujuja sekaiholle). Imeytyy hyvin, aivan ihana luonnollinen tuoksu, ei tuki... tosin, keskihintainen, jos ihan edullista etsit.

        Itse pesen illalla kasvot ja kasvoveden jälkeen en laita mitään yöksi, iho saa itse puhdistaa ja parantaa itseään. Aamulla sitten yön aikana pintaan tullut rasva kasvovedellä pois, jonka päälle tuo emulsio, joka levittyy ja imeytyy hyvin, eli vaikka on vähän hintava (n 25€) niin ihan riittoisa. Ja on bio cert.

        Meikkipohjana sitten (Lily Lolon) mineraalimeikki. Iho paremmassa kunnossa kuin aikoihin...


    • Kyltsi3

      Myöskään minä en pese kasvojani aamuisin, korkeintaan huuhtasen vedellä tarvittaessa. Illalla laittamani voide on yön aikana aina imeytynyt , sinne johonkin orvasketeen tai mihin nyt vain (tai ehkä tyynyliinassa...;-). Käytän kyllä aika "ohuita" yövoiteita.

      Olen myös joskus kuullut joltain asiantuntijalta, että välillä olisi hyvä antaa ihon lepäillä yöllä ihan ilman mitään voiteita. Mitä mieltä? Itse teen näin aika ajoin (enimmäkseen kesällä, kun ei ole niin kuivattava ilma), ja ihan hyvältä on iho aamuisin tuntunut.

      Minulla on sellainen "perus" iho, enemmän kuivaan kuin rasvaiseen. Jonkin verran couperosaa, jota olen turhamaisuuttani pari kertaa poistattanut laserilla (hyvin tuloksin). Main basen suolalla on tullut läträttyä myös, naamasta varpaisiin, tykkään :-)

      • myönteisessä hengess

        Luin erään ihotautilääkärin haastattelua ja hän sanoi,että "tavallisin tapa jolla ihoa vahingoitetaan, on liiallinen peseminen. Talirauhasista leviää ihon pinnalle rasvaa. Sen pitäisi antaa olla suojaamassa ihoa eikä pestä sitä pois, ihoa ei ole mitään syytä pestä jollei se ole likainen tai liian rasvainen. Miten usein kasvot pitäisi pestä ellei sitten joka päivä. Voiko ihon rasvata pesemättä sitä ensin? Miksi tehdä kumpaakaan ellei siihen ole tarvetta? Iho rasvataan kun se on kuiva, ja pestään kun se on likainen. Eivät aikuisen ihmisen kasvot sitä paitsi juuri likaannu.Värillistä päivävoidettakaan ei tarvitse poistaaa, se kuluu pois itsestään."

        Olisi kiva tietää, mitä mieltä kosmetologit ovat tästä?


    • taas tätä yläpalkkia

      Mikä helvetti on kosmentologi? Jos aloittaja olisi oikeasti kosmetologi niin luulisi edes ammattinsa osaavan oikein kirjoittaa...

    • N45v.

      Tieto oli yllättävä. Itse en ole vuosikausiin pessyt kasvoja aamuisin ja minulla on siihen oma syyni, nimittäin: aamulla kun herään, on kasvoni tasaiset, pehmeät eivätkä punoita, iho on siis todella hyväntuntuinen. Jos pesen kasvot, alkavat ne heti punoittamaan, ne kuivuvat ja tulevat epätasaiseksi. Mitkään rasvat ei auta, joten luovuin vuosia sitten kasvopesusta aamuisin ja iho pysynyt todella hyvänä.

    • koppåkori

      onks pakko käyttää jotain yövoidetta?
      ite ainakin käyn suihkussa aamulla ja pesen rähmät pois silmistä, ei tulis mieleen mennä naama pesemättömänä rähmät silmillä töihin,...

    • CLOETTA...

      Minä pesen aamulla kasvoni mutten suinkaan sen takia, että haluaisin mahdolliset bakteerit iholtani (niitähän on aina) vaan virkistyäkseni. Ja nimeomaan huuhtelen kylmällä vedellä.

      En usko lainkaan teoriaasi, miten sen todennat vai onko tästä ihan oikeaa tutkimustietoa?

    • Rasvainen..

      No ompas se uusi Iho herkässä jos lähtee pesemällä pois... Aamulla ei tarvitse kuin pelkällä vedellä huuhtaista kasvot, ilman pesunesteitä tai aineita. Kasvovoiteet muunmuassa imeytyy kosteaan ihoon paremmin kuin kuivaan.

      Ensinäkin se rasva imeytyy sinne ihoon, joten se on siellä kosteuttamassa. Tosin jos huokoset ovat ihan avoimet joka kohdasta niin en sellaisesta ihosta tiedä.

    • kosmetologi1

      Höpö höpö!! Mistä olet noin kuullut? Olen myös kosmetologi ja samaa sanoivat kolleegat että yöllä talin ja hien eritys on suurimmillaan ja jos et pese kasvoja ennen meikin yms laittoa jää kaikki lika sen alle muhimaan!! Siksi on keksitty yövoide joka tekee oman vaikutuksen yöllä ja aamulla puhtaisiin kasvoihin päivävoide vaikuttamaan. Ja vaikka käyttäisikin vain yhtä voidetta on se yön aikana tehnyt jo tehtävänsä..ei aamun pesu vie ihokerrosta mukanaan ellet kuori ihoa!!

      • VoihanNassutSentään

        Mutta eikös aloitusviesti kerro asiat ihan toistepäin??? On se vaikeeta, kun on aina niin monta "parasta tapaa" hoitaa ihoa...
        Ihmiset hyvät: Kyllä se oma ihonne näyttää mistä se tykkää. Kokeilkaa ja kokekaa ja uskokaa omaa tietämystänne ihostanne ja luottakaa taitoihinne sen kanssa.
        T: OmanNaamaniAsiantuntijaOlenMinäItse;)


    • muslimah-

      Mites me muslimit? kasvot pitää huuhdella vedellä 5 kertaa päivässä ennen rukouksia? Mitä suosittelisit meille esim. kasvovoiteeksi ettei iho pääsisi kuivumaan pesujen vuoksi?

    • turha homma

      En pese koskaan aamuisin naamaani. Miten se nukkuessa likaantuisi?

    • herra 47

      Että te jaksatte. Minä pesen naamani joka aamu, enkä ole eläissäni käyttänyt ensimmäistäkään voidetta. Yhtäkään ryppyä ei 47 vuodessa ole silti kasvoihin kertynyt ja näytän helposti 15 vuotta ikäistäni nuoremmalta.

      • hyvä peili?

        Heh, keep telling yourself that! :)


    • hhhhhhhhhhhhhhhhh1

      Kehottaisin käymään ylimääräisen kertausvuoden kosmetologikoulussa.

      "Kunhan muistaa vaihtaa tyynyn säännöllisesti ei yön aikana kasvoihin pääse bakteereja. "

      voivoi, tyttöparka... Kasvot kuhisevat bakteereja, bakteerit eivät tule kasvoihin tyynyliinasta, vaan niillä on omat virkistys- ja lisääntymiskeitaat päänkin alueella.

      Vedellä voi kasvot pestä oikein hyvin aamulla. Vesi ei liuota ihoa suojaavaa rasvaa pois, mutta antaa hyötyjä sitäkin enemmän. Pesuaneita tulisi välttää niin usein kuin voi (pesuaineet liuottavat sen rasvan pois). Mitä viileämpi vesi, sitä paremmat hyödyt.

      Tämä tieto on ihan ihotautilääkäriltäni tullut, ole hyvä :)

    • ananasnaamio

      Iho on rasvoittuva, mustapäitä on paljon, finnejä on kuukautisten aikaan (eli siis hormonaalisia, joihin eivät kauneustuotteet auta) käytän ihotyypilleni sopivia, öljyttömiä, geelimäisiä kasvovoiteita, rasvoituttuvalle iholle tarkoitettua puhdistusvaahtoa ja alkoholitonta kasvovettä. Tyynyliinat vaihdat kerran viikossa samoin kasvopyyhkeen.

      Pesen ja käytän kasvovoidetta aamuin ja illoin. Olen kokeillut pyyhkäistä kasvoni aamuisin kasvovedellä nähdäkseni onko ihoni puhdas, mutta toden totta, vanulappu tulee aamulla likaisen ruskeaksi vaikka illalla pesun jälkeen vanulappuun ei ole irronut mitään. Eli kasvojeni iho on suoraan sanoen likainen aamuisin vaikka kosteusvoide onkin imeytynyt ja tyylinaat puhtaat. Tämän likakerroksen päällekö laittaisin aurinkovoiteen ja meikit? Hyi olkoot.

      Lomalla olen kokeillut olla pesemättä kasvojani aamuisin ja ihooni alkaa tupata finnejä ja hikinäppylöitä, joka ei tasoitu edes viikoissa. Joten ihoni todella vaatii myös aamuisen puhdistuksen. Ehkä tämä aamuisin pesemättä jättäminen toimii joillekin, mutta minun iholleni se ei sovi. Luulisi myös kosmetologin ymmärtävän, että se mikä sopii joillekin, ei sovi kaikille.

    • idiootteja riittää

      Niin joo, kasvojen ihohan uudistuu kuin taikasauvan iskusta juuri yön aikana, joten turha pestä tätä eheää ihoa pois aamulla, vai?

      Huh huijaa!

      Kaikkea sontaa sitä saakin lukea.

    • Perustutkinto

      Perustutkinto ON yhdyssana.

    • Vähän kokeneempana kerron, miksi PITÄÄ kasvot pestä aamulla aina.
      Yöllä nukkuessamme iho uudistuu ja korjaa vaaurioita, joita ihomme päiväsaikaan saa ja poistaa epäpuhtauksia, siksi puhdistus hyvä aamullakin, illalla aina tärkeämpää. Itse käytän ihonhoito-ohjelmaa, jossa pudistan aamuin, illoin ja ihoni on todella kaunis 50 naiseksi, että älkää joka tuulenpuuskaan mukaan lähtekö, tehkää niin, kun omalla ihollanne hyvältä tuntuu.
      ystävättäreni vaihtoi kosmetologin hoidot ihonhoito-ohjelmaani ja on nyt hyvin tyytyväinen.

    • kosmos1

      No huh huh mitä neuvoja tällä kosmeNtologilla, kuka neuvoo olemaan pesemättä kasvoja aamuisin ja seka/ravoittuvan ihon omaavalle olemaan käyttämättä sekaihon tuotteita. Ei nyt millään pahalla. Ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lukee. Toki kukin valitsee, mihin uskoo. Ja ketä uskoo.

      Ei ole olemassa mitään yhtä tuotetta tai hoitoa, millä ongelmaihon saisi saman tien kuntoon! Jos on varioita, niiden hoitaminen vie aikaa ja sikäli myös rahaa ja osa ongelmista on sellaisia, ettei niitä voi poistaa, vaan ainoastaan lieventää.

      Vaurioiden ehkäiseminen on kuitenkin aina helpompaa, kuin niiden hoito. Kyllä ihoa kannattaa hoitaa ja vielä enemmän etenkin, jos niitä vaurioita jo on. Sama asia, kuten muussakin terveydenhoidossa. On helpompaa koittaa pysyä terveenä terveellisillä elämäntavoilla, kuin hoidattaa sairautta. Ei tämä sen kummempaa ole ihonhoidossakaan! Jotkin ongelmat pahenevat ellei niitä hoida (mainittakon rosacea ja couperosa).

      Ihoon vaikutaa hyvin moni eri tekijä niin sisäisesti, kuin ulkoisestikin. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Tuotteiden valinnassa kannattaa huomioida ihotyyppi sekä ihon kunto. Ihossa voi olla monta eri tilannetta yhtäaikaa, kuten iho voi olla herkkä, rasvoittuva ja vielä pintakuiva. Pintakuivuus yleensä usein mielletäänkin kuivuudeksi ja aletaan käyttää kuivan ihon tuotteita, mitkä ei vastaa rasvoittuvan ihon tarpeita millään lailla. Tuotteet sisältävät erilaisia ainesosia riippuen siitä, minkälaiselle iholle tuote on tarkoitettu.

      Terveisin, STIPENDI-CIDESCO-KOSMETOLOGI

    • Hyisikamustakamus

      En pese koskaan kasvoja. Kyllä on rasvaa laittaa vaikka leivän päälle!

    • hohhoijaamitäpaskaa

      Mä pesen aina aamuisin kasvoni. Muutenkin naama rasvottuu nopiaan joten en todellakaan halua olla aamusin naama kiiltävänä. En käytä mitään yövoiteita tai päivävoiteita, pesen vaan aamuin illoin kasvot puhdistusgeelillä, joka on tarkoitettu rasvaiselle iholle kasvovettä käytän välillä mutta en aina.

      Ai kun mun naama on aamulla rasvanen niin se on jotain ihon omaa tuottamaa rasvaa joka on hyväksi? Hyi ällöö. Ja pitäs sit olla vaan pesemättä kasvot vaikka naama suorastaan huutaa että pese mut tästä paskan tunteesta?

      Todellakin pesen. Paskapuhetta aloittajan kirjoitus. Kosmetologi on ihan huuhaa ammatti.

    • Huoh hilsettä joo

      >Jos kompastut pesemään kasvosi aamulla - viet myös samalla kaiken yöllä saamasi hyödyn kasvoista. Yöllä rasvan avulla hiljalleen uudistunut iho kuoriutuu pois ja olet taas samassa tilanteessa kuin illalla.>

      Tämä on taasen täysin tuulesta temmattu uusi, merkittävä ihonhoitokikka.

      Se yölllä "uudistunut iho" ei tosiaankaan irtoa ja lähde pois naamasta sillä että pesee kasvonsa aamulla, pesi sitten saippualla tai ilman.

      Jos ei ole tarkoitus alkaa juuriharjan kanssa tai hierrätystahnojen kanssa aamupesua tehdä, niin se yölläkin "uusiutunut" iho pysyy kyllä matkassa mukana. Se ei irtoa kasvoista minnekään.

      Ihosolut uusiutuvat muutenkin 24 h/vrk. Eli alakautta ihokerroksista kasvavat uutta ja pinnasta irtoavat kerrokset hilseenä pois. Ei ne kasvot yöllä mitenkään erikoisesti enemmän uusiudu. Eikä se uusi ihokerros tosiaan tule uloimpaan pintaan, vaan sen alapuolella oleviin kerroksiin, eikä sitä sieltä pysty pesemään pois.

    • vis

      kyllä se vesi onvanhin voitehista ja aamulla viileä vesi käsivoide passaa kun onterve iho

    • en pese naamaa aamul

      Mitä hittoo :D Millasia rasvoja te käytätte, jos ne ei imeydy ihoon??? Floraa?? Kyllä mun naamarasvat imeytyy..

    • 123412das

      Ei bakteerit pääse yön aikana iholle :DDDD, kuule siinä ei pesun jälkeen kauaa nokka tuhise, että normaalifloora palaa

    • man 50

      joo minä 50m ja pesen kasvot iltaisin miedolla saippualla,ja aamuisin huuhtelen viileällä vedellä ja ei voiteita,ja kas kummaa,kiva ajaa pyörällä pakkasessa ja iho voii hyvin,turhat voiteet pois,mahdollisimman vähän voiteita niin iho voi hyvin.

    • ookoo...

      Ai että oikeen vesiliukoista rasvaa?

    • Kokenut kasvonpesijä

      Tämänkin hoopoilun jälkeen pesen kasvoni aamuin illoin. Ainoa muutos aamu- ja iltarutiinin välillä on seerumi. Seerumin laitan illalla. Näin kaunis iho vuosia.

    • Yhdys kunta lainen

      mitä pitäs tehä kun en oo 10v:een pessy lärvii en aamulla enkä illalla ja sama hiuksilla....aika tönköksi on tukka menny,oisko kosmentologgeilla jotain vinkkii antaa ?? Mulla ei sit oo juoksevaa vettä eikä sähköä käytössä,huomioikaa se vastauksissa,kiitti.
      Ja sit on kainaloissa,nivusissa ja mahamakkaroitten väleissä aina hiki ja mustapäitä tullu,mitä niille vois tehä??
      Onko paha jos laittaa joka toinen pv testeristä kaupassa deoa kainaloihii ?

      • hehehoho

        Hahatihaa


    • vilkun piilaus

      haista sinä, ootko sitä miettiny et se voide imeytyy ihoon yön aikana ? entäs sitä että ei se vesi KUORI varsinaisesti, senkin kosmeNtologi. t kosmetologi

    • yujyu

      En juuri osaa usko ihmistä, joka väittää kuuluvansa ammattikuntaan, jonka nimeä ei edes osaa kirjoittaa oikein.

      Sitä paitsi, iho uusiutuu alta päin, joten ei ihoa "kuoriessa" kuori pois uusiutunutta solukkoa, vaan kuollutta.

    • ....................

      Olen aina ihmetellyt sitä, että miksi kaikille ihmisille annetaan samat hoitoohjeet, vaikka luulisi jo kosmetologin ammatilla tietävän, että meillä on eri ihotyypit.

      Itselläni on todella haastava iho (kiitos äidin geenien). Se on toisaalta rasvoittuva ja toisaalta herkkä sekä ärtyisä. Kaiken maailman kosmetologit ovat antaneet minulle vinkkejä kuinka minun tulisi hoitaa ihoa ja kuinka ei tulisi hoitaa ihoa. Tietokeskeisenä ihmisenä paneuduin joskus tähän tuoteviidakkoon ja sattumoisin löysin toimivan ihonhoitosarjan (Dermalogica). Pesen sillä aamun ja illoin. Ihoni ei ole luksuskuntoinen, mutta verrattuna aiempaan, paljon paremmassa kunnossa. Huolimatta tästä paremmasta muutoksesta, eräs kosmetologi meni haukkumaan ihonhoitoni lyttyyn. "Ei pitäisi olla näppyjä minun iässä". Minusta hän ei antanut lainkaan parempia vinkkejä tai muutakaan asiaa valaisevia seikkoja, jotka olisivat tuoneet minulle lisätietoa, joten en kuunnellut.

      Fakta on se, että meillä kaikilla ei ole luonnostaan hyvää ihoa ja jotkut joutuvat tekemään enemmän töitä pitääkseen ihon hyvännäköisenä. Taaskaan ei ketjussa tullut selkeää perustelua esiin sille tosiasialle, että miksi en pesisi kasvojani myös aamuisin. Olen joskus jättänyt pesemättä ja ihon pinta on ollut öljyinen. Siinä ei ole sitten kiva aloittaa meikin laittoa.

      Hypoteesi: Jos nyt jättäisin ihoni aamuisin pesemättä esim. kuukauden ajan, katoaisiko ihoni öljyisyys, mikä nyt on suurin syy sille, että en halua jättää aamupesua pois huolimatta aloituksessa esiintyneestä kehoituksesta.

    • jeppispulis

      Kun naama tuottaa paikoin rasvaa niin eipä siihen paljon viitti mennä meikkiä laittamaan aamulla ennen pesua ja uutta voidetta. Ja meikkiä laitan, koska olen palveluammatissa töissä ja naamassa on jos jonkinlaista hävettävää.

    • psoriaatikko

      Sori mutten tajunnut mitään miksi ei saisi pestä?

      Höpö höpöä koko juttu.

      Minä ainakin pesen ja hinkkaan kasvoni aamulla sellasella hyvässä saippualla, ko ei saa kai mainostaa, mutta xxxxx on niinku best, tai en sanokaan ko te kaikki ostatte sen loppuun niin ei jää mulle yhtään.

      Mutta luxit ja mitkään ei ole yhtä hyviä kuin se.
      Maksaa muuten euro plus eli on halpaakin....

      Tää on ihmeellisin koskaan kuulemani ohje, ettei saa pestä kasvoja aamulla.

      "viet myös samalla kaiken yöllä saamasi hyödyn kasvoista. Yöllä rasvan avulla hiljalleen uudistunut iho kuoriutuu pois ja olet taas samassa tilanteessa kuin illalla."

      heh ja heh iho uusituu kokoajan halusit tai et .

    • eljii

      Ihotautilääkärit varoittelevat kaikestakin pesemisinnosta.
      TYössään harva nykyään todella likaantuu.
      Silti pestään jatkuvasti

      • Finnit

        Akne syntyy tietyistä bakteereista, joita ihossa on. Niitä ei saa pois kuin pesemällä tai desinfioimalla. Aloittajan ohjeet eivät sovi finneihin taipuvalle iholle. Akneihoiset syövät antibioottikuurejakin, että saisivat aknen hellittämään ja tulehduksiin yleensäkin auttaa vedellä suihkuttelu.


    • Koira-98

      Mä en pese aamuisin, luulin, että on parempi pestä, mutta en koskaa jaksanut :D joten en pese jatkossakaan, heh (:

    • 756765555

      Naaman pesu aamuisin on aika virkistävää. Ja kyllä ne räämeet on silmistä mukava saada pois. Tuskin se iho vesihuuhtelusta kärsii.


      Höpönlöpöä koko aloitus.

      • welgo blindness

        Mitkä räämeet? Ei terve silmä rähmi.


    • Minä pesen naamani joka aamu samalla kun pesen uniapnea maskin.
      Se on ukomatonta miten paljon naama pystyy erittämään maskin väliin rasvaa yön aikana.
      Pesen myös silloinkin naamani heti jos olen tehnyt jotain pölyistä hommaa,esimerkiksi hakannut matot.
      Minulla on pölypunkkiallergia ja se pistää pesemään useammin.

    • asdgh666

      pitäskö sitte kuola poskessa lähteä aamulla töihin? tai hammastahna suupielessä? :O

    • mummon neuvoilla

      En ole tehnyt noin, vaikka kosmetologi on niin neuvonut. Koska äiti ja mummo olivat sitä mieltä, ettei niin kuulu tehdä ja molemmat on säilynyt paremmin, kuin yksikään tapaamani kosmetologi! :D

    • 10+19

      Ap puhuu asiaa. Lopetin kasvojeni pesemisen aamulla kymmenisen vuotta sitten ja sain ihoni kuntoon. Sitä ennen kasvot olivat koko aikuisiän hilseilleet erityisesti talvella, eikä mikään voide tuntunut auttavan asiaa.

      Joka kerta, kun olen maininnut esim. tavaratalon meikkiosaston myyjälle, että pesen kasvoni vain kerran päivässä, niin olen saanut vastaani kauhistuneita ilmeitä ja päivittelyä mahdollisista bakteereista yms. Kaikki eivät selvästikään ymmärrä, ettei kuivaan ihoon tule näppylöitä.

      Olen nyt jo neljänkympin paremmalla puolella ja minulla ei juurikaan ole ryppyjä (ei myöskään epäpuhtauksia, putsaan kasvot illalla huolellisesti). Uskon, että myös tämä johtuu turhan pesun välttämisestä.

    • ennenvanhaan

      Mummoni (n.1910 syntynyt) sanoi, että naama puhdistuu nukkuessa ja kädet syödessä:). Ei kyllä taitais ihan nykyään toimia... Mutta tämä päivittäinen kasvojen meikkaus ja puhdistus ei todellakaan tee kenenkään iholle hyvää, vaikka olisi kuinka laadukkaat tuotteet.

    • luomua rakastava

      Naisille tekisi hyvää että pesisivät naamansa aamulla ja jättäisivät sen puhtaan naamansa töhrimättä heti meikeillä.
      Naisten älykkyysjakojäänös ei vain anna tälle mahdollisuutta.

    • jäin miettimään

      Kuinkahan kokenut olet "kosmentologi" jos et osaa kirjoittaa ammattiasi oikein :D

    • Biologisk

      Itse 45v ja vieläkin on sekaiho..kesällä oikeen munkkirasva shining!
      En pese aamulla naamaa jos lähden ulkoilemaan pakkaseen. Sehän suojaa kylmältä. Mutta töihin kun menen, niin aamulla kylmällä vedellä. Poistaa silmistä turvotustakin ja rähmät pois. Usein pyyhkäisen vielä alkoholittomalla Marja Entrich biologisella ruusuöljyä sis kasvovedellä, joka valmistaa ihoni vastaanottamaan voiteen. En käytä päivällä kuin kevyttä ravitsevaa biologista Tyrnivoidetta. Ja sen levitän kasvovedestä kostutetuille kasvoille. Käytän sitä voidetta tosi vähän...
      No joskus kiireessä unohtuu naama pestä aamulla ja mielestäni se rasva haisee "härskiintyneeltä". Mulla on siis paikoitellen aika rasvainen ongelmaiho.Isot huokoset tihkuu öljyä...vaikka tuotteet on kevyitä. Nyt talvella hieman pintakuiva...alta pukkaa rasvaa paljon. Ihovoiteissa ei saa olla mineraaliöljyjä...tukkii heti ihon!
      Siis tuo naaman pesu oli kai hyvin yksilöllinen...varmaan se on totta, mitä aloittaja kirjoitti...kuivaihoisille hyvä...itselleni ei vain toimi...
      Joskus en laita rasvaa ollenkaan..ainoastaan seerumia(hualuronia sis) ja iho tuottaa rasvaa ihan riittävästi...Ja mua luullaan yleensä 15v nuoremmaksi...jotain hyötyy siis ollu rasvasesta ihosta..(mulle luvattiinkin kun olin kamala finninaama 16v, että pysyt sitten nuorena pitkään...juu lohdutti tosi paljon silloin!) =D
      Kaikille hyvää kevättä!

    • Eerit

      Moi kaikille kirjoittajille!
      Ensimmäistä kertaa "eksyin" keskustelupalstalle, jossa on aiheena ihonhoito. En ikimaailmassa olisi uskonut, että niin moni keskustelija viitsii vaivautua täysin ala-arvoisin sanoin kommentoimaan toisten mielipiteitä. Naurettavalta tuntui myös kommentit oikeinkirjoitustaidosta. Jos joku kirjoittaa sanan "yhdyssana" vaikkapa "yhdys sana", niin ei aloitetun aiheen pitäisi siitä kärsiä.

      Aikuisten ihmisten olisi hyvä pysyä asiassa, vai mitä mieltä olette?

      Kukaan meistä ei ole täydellinen. :)

      • ime munnoo

        Eksää tiedä että suoli24:n tarkoitus on saada mahdollisimman paljon tarinoita ja niitä tulee parhaiten kun ollaan oma vittumainen itsemme. Ja miksi sä kuvittelet olevasi tilanteessa jossa sulla on oikeus alkaa arvostella meidän toimia täällä, sähän olet vaan joku puskistahuutelija.


    • fghhjghjghkjhk

      Olen joskus vahingossa jättänyt aamuisin pesemättä jos olen ollut koko päivän kotona tai jos olen kiireessä joutunut lähtemään aamulla ja levittänyt meikin psemättömille kasvoille ja voin sanoa että sen verran näyttää paskakasalta päivänmittaan pesemätön naama että voisi kuvitella lokkien käyttävän sitä huussina. Kertyy mielettömät määrät rasvaista hilseilevää ihosolukkoa naamaan päivän aikana jos aamulla ei pese, sormilla kokeillessakin jää sormenpäähän kiiltävä läiskä. Jos aamulla pesee ja levittää kasvorasvan päälle, iho pysyy pehmeänä ja sileänä. Aion jatkossakin pestä aamuisin sekä iltaisin koska minä tunnen omat kasvoni ja sen ihon paremmin kuin kukaan muu ja tiedän itse, kuinka se tulee pitää kunnossa.

    • Ei missään nimessä!

      Ihoa ei tule pestä kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa, joulusaunassa ja juhannussaunassa. Kaikki muu on turhaa lotrausta.

    • gjfjhgfjh

      Cosmopolitanistako luit?

    • Eerit

      Olen samaa mieltä kuin "fghhjghjghkjhk", että jokainen tuntee omat kasvonsa parhaiten. Ja jos ei ole ongelmia ihon kanssa, niin ei ole syytä muuttaa omaa ihonhoito- tai hoitamattomuusrytmiään.
      Jos on ongelmia, oli ne sitten ihon- tai muun terveyden suhteen, niin asiantuntijalta saa useimmiten avun.

      Tsemppiä vaan ja jäitä hattuun :)

    • aetatds

      pesen mäntysuovalla naamaan aina, hyvin kiiltää ja voi

    • hgfhgf

      nii.. rasvanassuna liikenteeseen ja unihiekat silmissä.

      • viksu äijä

        Miehenä;) keksin tässä taannoin että pehmoisella mikrokuituliinalla saa tehtyä hyvän pikapesun tarvittaessa, jolla saa luonnonrasvat pois naamasta kymmenessä sekunnissa.
        Toimii ihan helkkarin hyvin jos ovikello soi tai tulee muuten kiire. Imee ihon suorastaan kuivaksi rasvasta.
        Parhaita on olleet sellaiset oikein pehmoisen tuntuiset mikrokuituliinat. Tarjoustalosta taisin muistaakseni hankkia.
        Peilikaapin hyllyssä aina odottaa siististi taitettuna.
        Muista kuitenkin pestä liinaa riittävän usein 60 asteessa että rasvat irtoaa.

        Muuten pesen naamaa varmaan aika perisuomalaisesti kerran pari päivässä, tarpeenmukaan useamminkin.

        Sanokaa mitä sanotte, mutta kokeilemisen arvoinen kikka jos pärstä kiiltää ja pomo huutelee neuvotteluun tai yllätysvieraita pukkaa.


      • viksu äijä
        viksu äijä kirjoitti:

        Miehenä;) keksin tässä taannoin että pehmoisella mikrokuituliinalla saa tehtyä hyvän pikapesun tarvittaessa, jolla saa luonnonrasvat pois naamasta kymmenessä sekunnissa.
        Toimii ihan helkkarin hyvin jos ovikello soi tai tulee muuten kiire. Imee ihon suorastaan kuivaksi rasvasta.
        Parhaita on olleet sellaiset oikein pehmoisen tuntuiset mikrokuituliinat. Tarjoustalosta taisin muistaakseni hankkia.
        Peilikaapin hyllyssä aina odottaa siististi taitettuna.
        Muista kuitenkin pestä liinaa riittävän usein 60 asteessa että rasvat irtoaa.

        Muuten pesen naamaa varmaan aika perisuomalaisesti kerran pari päivässä, tarpeenmukaan useamminkin.

        Sanokaa mitä sanotte, mutta kokeilemisen arvoinen kikka jos pärstä kiiltää ja pomo huutelee neuvotteluun tai yllätysvieraita pukkaa.

        Unohdin mainita että mikrokuituliinaa käytetään siis kuivana


      • ei kiillä ei
        viksu äijä kirjoitti:

        Unohdin mainita että mikrokuituliinaa käytetään siis kuivana

        Ja pölkkäripussin sisältöä voi käyttää sit puuterina.


      • viksu äijä
        ei kiillä ei kirjoitti:

        Ja pölkkäripussin sisältöä voi käyttää sit puuterina.

        Vihjaatko että Tarjoustalon mikroliina olisi jotenkin liian rahvaanomainen "kosmetologiseen" käyttöön. Kuin että sen ostaisi Stockmannin meikkiosastolta.


    • Avuton : D

      pitäiskö sitte pestä iltaisin??

    • kimmoisa atoopikko

      Kuinka moni tietää että rasvan jatkuva läträäminen vanhentaa ihoa? Iho täyttyy rasvasta, siten venyy ja alkaa roikkumaan.
      Kosmetiikkateollisuuden suurin huijaus. :D

      • Yläastelainen.

        En lukenut puoliakaan viestiketjusta, koska kyllästyin heti riitelyyn.
        Pahoittelen, jos viestissäni sanon jotain, mikä aikaisemmin on todettu vääräksi.

        Eli olen siis neljätoistavuotias tyttö, enkä ole eläissäni nähnyt naamassani ainoatakaan finniä.
        Sen kummempia puhdistusaineita en käytä, aamuisin huuhtelen kasvoni vain viileällä vedellä. Iltaisin joko huuhtelen kasvot taas vain viileällä vedellä, tai jos iho alkaa tuntua liian rasvaiselta, hieron suihkussa kasvoihin saippuaa kevyesti karhealla sienellä. Näin tunnen oikeasti, että kaikki ylimääräinen rasva poistetaan iholta.
        Purkkirasvoja en myöskään naamaani laita, paitsi harvoin (esimerkiksi talvella, jos iho pääsee kuivumaan liikaa pakkasessa) kasvoille tarkoitettua kevyen kevyttä kosteusvoidetta, mutta sitäkin vain vähän.
        Meikkejäkään en käytä, paitsi ripsiväriä saatan laittaa hieman aamulla, kuitenkin vain vähän jottei se paakkuuntuisi. Illalla sen poistan silmämeikinpoistoaineella.

        Ihoni on kuitenkin aika laikukas (värivaihtelua), ja olen innokas kuulemaan mitä nyt teen väärin, ja miten laikukkuuden saisi pois.


      • KALLE KELLO
        Yläastelainen. kirjoitti:

        En lukenut puoliakaan viestiketjusta, koska kyllästyin heti riitelyyn.
        Pahoittelen, jos viestissäni sanon jotain, mikä aikaisemmin on todettu vääräksi.

        Eli olen siis neljätoistavuotias tyttö, enkä ole eläissäni nähnyt naamassani ainoatakaan finniä.
        Sen kummempia puhdistusaineita en käytä, aamuisin huuhtelen kasvoni vain viileällä vedellä. Iltaisin joko huuhtelen kasvot taas vain viileällä vedellä, tai jos iho alkaa tuntua liian rasvaiselta, hieron suihkussa kasvoihin saippuaa kevyesti karhealla sienellä. Näin tunnen oikeasti, että kaikki ylimääräinen rasva poistetaan iholta.
        Purkkirasvoja en myöskään naamaani laita, paitsi harvoin (esimerkiksi talvella, jos iho pääsee kuivumaan liikaa pakkasessa) kasvoille tarkoitettua kevyen kevyttä kosteusvoidetta, mutta sitäkin vain vähän.
        Meikkejäkään en käytä, paitsi ripsiväriä saatan laittaa hieman aamulla, kuitenkin vain vähän jottei se paakkuuntuisi. Illalla sen poistan silmämeikinpoistoaineella.

        Ihoni on kuitenkin aika laikukas (värivaihtelua), ja olen innokas kuulemaan mitä nyt teen väärin, ja miten laikukkuuden saisi pois.

        Yläastelainen. Jatka samaa rataa äläkä ala läträtä näiden rasvojen kanssa, joissa on ties mitä. Näin tein minäkin, enkä kärsinyt finneistä. Vesi on paras "lääke" vaikka nämä kaiken maailman kosmetologit sanovat sitä ja tätä ja moni varmasti on huomannut senkin, että yksi sanoo yhtä ja toinen tyrmää ja sanoo toista.


      • kulmikas meduusa

        "Iho täyttyy rasvasta, siten venyy ja alkaa roikkumaan."

        Tätä ketjua voi vain ihailla.


    • kokeilemalla selviää

      Meillä jokaisella on hyvin yksilöllinen iho, joten koskaan ei voi sanoa yhtä ja oikeaa ihonhoitomenetelmää. Toiselle voi sopia aamu- ja iltapesu, kun taas toiselle vain iltapesu, ihotyyppejä on niin monenlaisia.
      Kuivaa ihoa tuskin kannattaa enempää kuivata turhalla pesemisellä, mutta rasvaisempaa ihoa on varmaankin ihan hyvä viruttaa amuin-illoin. Joskus kyllä kuullut sanottavan että iho rasvottuu sitä enemmän mitä enemmän sitä pesee, että jokin elimistön luontainen puolustusmekanismi alkaisi tehostumaan...

    • duunarieikosmetlogi

      Jokainen varmaan osaa itse arvioida mikä on omalle iholle parasta. Nämä kaikkien maailman kosmetologien suositukset ihonhoidon suhteen ovat aika ristiriitaisia, kun yksi väittää sitä ja toinen toista. Itse kokeilemalla ja tunnistelemalla se sitten selviää mikä on just sun ihonhoidon kannalta hyvä. Suosituksia voi kuunnella, mutta toimiiko niiden mukaan on sitten ihan sun päätettävissä.

    • Pyh

      Pötyä.

      Provo.

      Kosmetologi ymmärtäisi ja ottaisi vastuuta sen verran, ettei tuollaista kirjoittaisi, ja muistaisi sellaisen pikkuseikan että on olemassa erilaisia ihoja.

      Joillekin voi riittää kasvovedellä pyyhkäisy aamulla, joidenkin on syytä pestä ihan kunnolla aamullakin. Eikä aloittaja puhunut ihon toiminnasta ja ihon tapahtumista yön aikana yhtään mitään.

      Jos aloitus ei olisi provo ja jos aloittaja olisikin kosmetologi, hän ei olisi hyvä kosmetologi. - Kuka menoaa tuolla tavalla ohjeistaen? Jos aloitus on tosissaan tehty, siitä kuuluu vain sokea ja huonoa ennustava aloittelijuus.

      • Pyh, olet itse paska

        Pötyä.

        Provo.

        Kosmetologi ymmärtäisi ja ottaisi vastuuta sen verran, ettei tuollaista kirjoittaisi, ja muistaisi sellaisen pikkuseikan että on olemassa erilaisia ihoja.

        Joillekin voi riittää kasvovedellä pyyhkäisy aamulla, joidenkin on syytä pestä ihan kunnolla aamullakin. Eikä aloittaja puhunut ihon toiminnasta ja ihon tapahtumista yön aikana yhtään mitään.

        Jos aloitus ei olisi provo ja jos aloittaja olisikin kosmetologi, hän ei olisi hyvä kosmetologi. - Kuka menoaa tuolla tavalla ohjeistaen? Jos aloitus on tosissaan tehty, siitä kuuluu vain sokea ja huonoa ennustava aloittelijuus.


      • näkyy naamasta
        Pyh, olet itse paska kirjoitti:

        Pötyä.

        Provo.

        Kosmetologi ymmärtäisi ja ottaisi vastuuta sen verran, ettei tuollaista kirjoittaisi, ja muistaisi sellaisen pikkuseikan että on olemassa erilaisia ihoja.

        Joillekin voi riittää kasvovedellä pyyhkäisy aamulla, joidenkin on syytä pestä ihan kunnolla aamullakin. Eikä aloittaja puhunut ihon toiminnasta ja ihon tapahtumista yön aikana yhtään mitään.

        Jos aloitus ei olisi provo ja jos aloittaja olisikin kosmetologi, hän ei olisi hyvä kosmetologi. - Kuka menoaa tuolla tavalla ohjeistaen? Jos aloitus on tosissaan tehty, siitä kuuluu vain sokea ja huonoa ennustava aloittelijuus.

        a) Koet olevasi paska
        b) Totuuden puhujalle ei ole sijaa majatalossa
        c) Varkaan vikaa sinussa on

        Hyvä kuitenkin, että totuus tuli kahteen kertaan.


      • näkyy naamasta 2
        näkyy naamasta kirjoitti:

        a) Koet olevasi paska
        b) Totuuden puhujalle ei ole sijaa majatalossa
        c) Varkaan vikaa sinussa on

        Hyvä kuitenkin, että totuus tuli kahteen kertaan.

        a) Koet olevasi paska
        b) Totuuden puhujalle ei ole sijaa majatalossa
        c) Varkaan vikaa sinussa on

        Hyvä kuitenkin, että totuus tuli kahteen kertaan.


    • kokenutkosmeNtologi

      Huhhuh tulihan tästä yhtäkkiä suosittu puheenaihe. Pyydän anteeksi, jos jotain olen loukannut jne, mutta kosmetologi olen, vaikka upssii... kosmentologi kirjoitin;) ei varmaan kukaan tajunnut, että pikku mokalla saapi vähän lisää kommentteja ja suosiota omaan aiheeseen?;) kiva, että aihe puhuttaa!

      • tulihansesieltä

        Hän siis myöntää olevansa trolli.


      • kokenutkosmentologi
        tulihansesieltä kirjoitti:

        Hän siis myöntää olevansa trolli.

        Niin missäköhän kohtaa sellaista "myönnän"? Sanoin vain, että pikkuisella kirjoitusvirheellä saa lisää huomiota, sillä täältä, jos mistä niirä pilkun viilaajia löytyy ja sinäkin lukeudut yhdeksi :)


    • plikka3

      Iho uudistuu sisältä ulos, ei ulkoa sisälle - ihon pinnalle ei muodostu mitään muuta kuin kuollutta ihoa, jonka kuuluukin kuoriutua pois. Ihon uudistuminen lähtee sisältä, ja ihon pinnalla oleva rasva on suojakerros, se ei uudista ihoa vaan nimenomaan suojaa sitä.

    • Elikkä niinku

      KosmeNtologi???? Ei sentään kosmologi... Luulisi jokaisen osaavan kirjoittaa ammattinsa oikein.

      Vaikea muutenkaan ottaa vakavasti mitään viestiä joka alkaa sanalla "elikkä".

    • yöllinen kysyjä

      miksi iho kuivuu niin nopeasti suihkun jälkeen, varsinkin kasvot? Vain muutama minuutti suihkun jälkeen niin naama on kuin Sahara, irtoilevia valkoisia ihonpalasia täynnä.

      • naama.99

        Aika hurja mielikuva. Kuori se naama ja läimää siihen kuorinnan ja joka pesun jälkeen kosteusvoidetta. Pakkanen ja lämmitys ym. kuivattavat ihoa.


      • LUULKAA VÄHEMMÄN

        Minäpä vastaan: Pesu ei sitä ihoa kuivata, vaan pesu poistaa iholta rasvan, joka on pitänyt sitä kuollutta ihosolukkoa kiinni naamassasi. Joten totta hitossa sitä irtoaa juuri suihkun tai muun pesun jälkeen ja totta ihmeessä iho voi vaikuttaa kuivaltajuuri silloin. Sitä torjutaan kosteusvoiteella - ei jättämällä iho rasvaiseksi.

        Miksikö?

        No koska: Ihon hilseily ja sairaalloisen kuivalta tuntuminen nimen omaan johtuvat siitä rasvasta, koska ihon hiivat viihtyvät rasvassa liian hyvin ja aiheuttavat hilseilevän ihoärsytyksen. (Sama ilmiö kuin päänahan hilseilyssä).


      • kysyjä
        LUULKAA VÄHEMMÄN kirjoitti:

        Minäpä vastaan: Pesu ei sitä ihoa kuivata, vaan pesu poistaa iholta rasvan, joka on pitänyt sitä kuollutta ihosolukkoa kiinni naamassasi. Joten totta hitossa sitä irtoaa juuri suihkun tai muun pesun jälkeen ja totta ihmeessä iho voi vaikuttaa kuivaltajuuri silloin. Sitä torjutaan kosteusvoiteella - ei jättämällä iho rasvaiseksi.

        Miksikö?

        No koska: Ihon hilseily ja sairaalloisen kuivalta tuntuminen nimen omaan johtuvat siitä rasvasta, koska ihon hiivat viihtyvät rasvassa liian hyvin ja aiheuttavat hilseilevän ihoärsytyksen. (Sama ilmiö kuin päänahan hilseilyssä).

        pääseekö ihon hiivasta eroon jos pesee ihon pari kertaa päivässä? Jos ei ole sitä rasvaa niin sitten ei kai hiivakaan enää viihdy?


    • kylmää vettä

      Minä pesen aamulla kylmällä vedellä, illalla lämpimällä ja vähän juoksevaa saippua. Ei koko päivänä minkäänlaisia rasvoja eikä muita aineita ja iho on edelleen hyvä. Täytän 70 v. Tietysti olen saanut Luojan lahjana hyvän ihon, mutta varmaan moni pilaa ihonsa kaikenmaailman tuotteilla, jotka haittaavat ihon omaa aineenvaihduntaa.
      Miehet ei juuri käytä rasvoja, ja kun ikää karttuu, on heillä usein parempi iho kuin naisilla.
      Tietenkin tupakoijilla, ovat sitten naisia tai miehiä, iho on harmaa ja väsyneen näköinen, mutta sehän on helposti korjattu, kun lopettaa ajoissa tupakanpolton.

      • dgndjgdfjkdfog

        Oletko huomannut että vanhemmiten miesten naamassa on useammin finnejä kuin naisten? Se siitä hyvästä ihosta.


    • pulittelija ukko

      Tarvitseeko sitä nyt joka viikko peseytyä ollenkaan!

    • mieshenkilömies

      Pesen aamuisin kasvoni mahdollisimman kylmällä vedellä ilman saippuaa tms ja pyyhkeenä mahdollisimman karkea pyyhe. Siloposkisena olen säilynyt.

      • miljoona euroa

        Dolcegabbanavoguechanelkuorintatuotteet jäljittelevät juuri tuota karheaa pyyhettä. Halvemmaksihan se karhea pyyhe tulee.


    • KALLE KELLO

      Olen pessyt pärstäni aina aamuisin kylmällä vedellä ja tulen pesemään vastakin. Teen niin kuin itsestäni tuntuu hyvältä sanokoon kosmetologit mitä tahansa -heilläkin on kyseessä bisnes, jolla saavat sadan euron rasvapurnukkansa kaupaksi näille, jotka uskovat kaiken.

    • -53v

      Pesen kasvoni aamuin ja illoin, mutta mieleeni on jäänyt joku "muinoin" tieto, että ulos, varsinkin pakkaseen kannattaa lähteä aamulla pesemättömin kasvoin, jolloin iho on paremmin suojassa pakkaselta. Tätä vanhaa ohjetta olen noudattanut tänäkin talvena hiihtoreissuille mennessäni, tänäkin aamuna näin toimin. -53v

    • hyi464342

      Tosi ällöttävää jos ei pese kasvoja aamulla, menee stten rasvaisella naamalla ulos töihin tai muualle.

    • Kultajyviä

      En tee. Pesen kasvot perusteellisesti vain illalla ja käytän vain luonnon rasvoja ja niistäkin vain niitä jotka tuntuvat sopivan (periaatteella, iholle voi laittaa vain sellaisia aineita, joita voisi syödäkin). Noin vuoden aikana iho tervehtyi, muuttui entisestä radikaalisti. Hyviä rasvoja löytyy Marja Entrichin ja Vivisanten(nämä ei taida ihan syötäviä olla) valikoimista ja varmasti on muitakin. Se on joko tai, aidot tuotteet tai keinotekoiset, niitä ei pidä sotkea sekaisin. Malttia ihonhoitoon ja tämän kun saisi nuorillekin iskostettua.

      Rasvojen välttäminen ravinnossa millään muotoa ei ole hyödyllistä ei silloinkaan kun tuntuu, että rasva tihkuu ihosta. Rasvojen lisääminen voi päinvastoin tasapainottaa myöskin rasvaista ihoa, yllätys, yllätys. Hiilihydraattien rajoittaminen tai vähentäminen rajusti tekee hyvää suolistobakteereille ja hävittää virhekäymiset, kaikki tämä näkyy ihossa.

      Aitoa ruokaa ja vettä riittävästi siitä iho kiittää!

      • Rasva vuotaa paremmi

        Totta, pellavansiemenöljyn lisääminen ruokavalioon on parantanut monien seborrooisen ihon (öljyvuotoisen) kuntoa. Luultavasti se vaikuttaa jotenkin rasvan koostumukseen, sen viskositeettiin tai johonkin sellaiseen, ja huokoset tukkiutuvat vähemmän. Öljyinen iho sinänsä on useimmiten paksumpi, joten sen pysyy nuorekkaampana pidempään - joten minkä ehkä näppylöissä on hävinnyt, voittaa myöhemmin (ellei auringolla ja tupakalla ihoaan pilaa).


    • Pauli Nelonen

      Aivan puutaheinää, ei se iho yöllä uudistu vaan ympäri vuorokauden :D kellosta välittämättä. Vai väitätkö tosissasi että iho katsoo kelloa ja sanoo "nyt on kello keskiyön, ihon uudistamiseen käymme työn"

      Ei herranjumala sentään kun sain ihan kunnon kahvinpärskenaurut ja huutonaurut samaan aikaan. Vaimo ihmettelee mitä mä nauran. Kunhan kerron niin sekin saa nauraa

      • Voi urpo, kyllä se iho uudistuu yöllä tai silloin kun ihminen lepää... Näköjään se ihokin tietää paremmin kuin sinä.


      • Pauli Nelonen
        miiiiku kirjoitti:

        Voi urpo, kyllä se iho uudistuu yöllä tai silloin kun ihminen lepää... Näköjään se ihokin tietää paremmin kuin sinä.

        varaurpo ottaa vaan selvää asioista, ennenkuin alkaa höpöttää joutavia...että muka yöllä...kyllä nykylääketieteen mukaan orvaskesi uudistuu jatkuvasti, eikä vaan yöllä.

        Niin, että huutonaurut sullekin...buahahaha....


      • Niksi-Pirkot vauhdis
        miiiiku kirjoitti:

        Voi urpo, kyllä se iho uudistuu yöllä tai silloin kun ihminen lepää... Näköjään se ihokin tietää paremmin kuin sinä.

        Roskaa.

        Ja ainakaan iho ei uudistu pinnaltaan, kuten aloittaja väitti - että uudistunut iho muka sitten pesussa lähtisi pois. Pesussa lähtee pois nimen omaan pinnan kuollutta ihosolukkoa. Sitä olisi hyvä kuoria muutenkin kuin pesulla.

        Ei hyvää päivää, eivät ihmiset voi olla noin tyhmiä..


    • ....

      Mikä on kosmentologi? Jos olisit oikea kosmetologi, et kutsuisi itseäsi kosmentologiksi.

      Ammattilainen tietää myös sen, että rasva imeytyy ihoon eikä jää vaan siihen ihon pinnalle. Joten hyötyä ei menetä pesemällä rasvaa pois aamulla.

    • kokenutkosmeNtologi

      Kiitos kaikista kommenteista :) Mielenkiintoista lukea.. Ja ehkä minä hieman liioittelin, mutta kosmetologi olen ja pikku kirjoitusvirheet saavat vain lisää kommentoijia, sillä pilkun viilaajia tältä sivustolta löytyy!

      T. Ap

    • cosmet

      Kerrohan, millä paikakkunnalla vaikutat ? Tulen mielelläni keskustelemaan kanssasi ihonhoidosta :) Tuskin täällä ilmaiseksi jakelet neuvojasi jos se on tulosi lähde.

    • pilkuton viilaaja

      70-v ikäisellä äidilläni on uskomattoman kaunis iho. Hän pesee kasvojaan tosiaan vain pari kertaa viikossa puhdistusemulsiolla ja käy kerran viikossa uimassa saunomassa ja 1-2 kertaa viikossa suihkussa. Tarvittaessa hän pyyhkäisee kasvot kasvovedellä puhtaaksi tai pesee kainalot erikseen käsienpesualtaassa puhtaaksi ennen dödön laittoa.

      Omalla kohdallani taas on kyse ongelmaihosta. Vaikka olen jo 40-v, niin ihohuokoset pukkaavat pahimmillaan edelleen kipeää finniä. Pahin aikuisiän akne on onneksi jo ohi. Suihkussa käyn joka ilta ja aamuisin vain pesen kasvot ja kainalot (en hikoile öisin). Olen yrittänyt vaihtaa kasvopesun siihen, että en pese kasvoja tai vain puhdistusmaidolla pyyhkimällä tai kasvovedellä tekisin pika puhdistuksen, mutta kaikki nämä vaihtoehdot tarkoittavat sitä, että 1-2 päivässä iho alkaa puskea pientä finniä (ihohuokosen tukkeuma).

      Jos olisi mahdollista luopua liiallisesta pesemisestä, tekisin sen heti, mutta en enää halua olla 40-v ikäinen finninaama.

    • ei kosmetologi

      Aamulla on tarkoitus pestä yövoiteen rippeet pois, muuten iho saattaa jäädä tahmaiseksi, koska yövoiteen ovat tuhdimpia. Yön vanhat kosteusvoiteet sekä yön hikoilu koko loppu päivän naamassa, hyi. Finnithän siinä tulee. Ja monihan hikoilee etenkin öisin.
      Ja puhdistetuille kasvoille se meikkikin kuuluu laittaa.
      Joissakin päivävoiteissa on myös aurinkosuojakerroin, vaikkei se loppu päiväksi riitäkkään.

    • onnetar3

      Voi Sinua-kokenut kosmetologi?
      Iho on ihmisten suurin elin. Kasvojen iholla Illan hyvä puhdistus- ja kosteutus on tärkeä, mutta myöskin aamun puhdistus on tosi tärkeä! Yöllä iho korjaa päivän rasituksia ja virheitä ja miksi sitten laitetaan yö-tehoseerumit ym. teho-hoitoaineet jotka ovat tarkoitettu ainoastaan yötä varten? Siis, yövoiteet ja päivävoiteet - niillä on oma merkityksensä. Nykyisin pv- tehoseerumeissa- sekä kosteusvoiteissa on spf-suojaus auringolta. Tiedätkö, arvoisa kosmetologi, jotta ensinnäkin ei koskaan puhuta rasvoista, vaan kosteusvoiteista, koska iho ei tarvitsee rasvaa vaan kosteutta! Ja tiedätkö sitä, kuinka monta grammaa lähtee eritteitä yön aikana?
      Minä satun tietämään! Ja siksi on ehdottomasti joka aamu puhdistettava ko. eritteet pois. Ja sitten - hyvääkin ihoa pitää hoitaa!
      Ei muuta kuin ihania ihonhoitohetkiä!

      • viihdettä

        Lukekaas toi yläpuolinen ja ihan loppuun asti.


      • onnetarelle kullia
        viihdettä kirjoitti:

        Lukekaas toi yläpuolinen ja ihan loppuun asti.

        joo hyvät naurut sai. Ihmettelee miksi sitten on yövoiteita yms. No pärkkele, piti tekaista tarve jotta niitä mömmöjä saatiin idioottikanalaumalle myytyä :DD buahahaha.


    • Hanuri.

      Ja kainalot kantsii pestä aamuisin,niin silloin ei bussissa käryä niin kovasti. T. kyllästynyt löyhkääviin kanssamatkustajiin.

    • sitten niin

      Upea ketju!
      Tulee selvästi esiin mainonnan vaikutus ja ajattelun ulkoistuminen. Tarpeeksi monta toistoa ja kansan saa uskomaan mitä kummallisempiin asioihin ja mikä ihmellisintä, pitämään niitä myös faktoina.
      Totuus on kuitenkin, että ihoa hoidetaan sisältä päin, ei ulkoa. Yksinkertaisesti syö itsellesi hyvinvoiva tai huonosti voiva iho. Ulkoisista toimenpiteistä ainoastaan päivittäinen puhdiatus ja kuorinta 5-7 päivän välein hyödyttävät.
      Toki ihosairaudet vaativat muutakin hoitoa, mutta niistä ei valtaosa ihmisistä onneksi kärsi.

      • se on niin jos on

        Totta joka sana.

        Asian saa kiteytettyä pieneen tilaan, kuten yltä näkyy. Siihen ei tarvita kilometreittäin kommentteja.


      • Tarvitaan muutakin

        kosteutus - ei tarvita kalliita kosmetiikkaimagoteollisuuden tuotteita
        UV-suoja päivittäin meikissä tai muuten, jos haluaa pitää ihonsa nuorekkaana.


    • Elikkä

      Taas näitä amerikkalaistyylisiä nollatutkimuksia. Tänään kahvi kaunistaa, huomenna kauhistaa. Paras toimia oman järjen ja tuntojen mukaan.

    • NIIN KYLLÄSTYNYT

      Onpas kummallinen käsitys, että iho uusiutuu yöllä, ja uusiutunut iho voidaan pestä pois. Uusi iho siis lähtee vedellä - huh huh, mitä roskaa. Jos iholta jokin pesussa lähtee, se on rasva, lika ja kuollut ihosolukko.

      Kaikkea roskaa sitä kirjoitetaankin - ja Suomi24 vielä nostaa tällaista puppua esille.

    • kakkaa-akka

      Akkojen juttuja sylttytehtaalta!

    • ihmisen biologia

      iho kasva sieltä sisäpuolelta eikä pinnasta. kuollut ihosolukko joutaakin pois ihon pinnalta ja itsekseenhän se siitä variseekin.. :)

    • LariGuska

      Tokko se iho mihinkään katoaa, jos pesee kylmällä vedellä ja ei hinkkaa naamaansa pyyhkeeseen (varsinkaan karkeaan)?

    • miesnäkökulmaa

      Jos aamulla pesee munat ei päivällä kusella käynnin jälkeen tavitse pestä käsiä, koska tällöin kätellään puhdasta työtöntä, eikä kädet likaannu. Aikaa säästyy. Tosi on.

      • Kerran viikossa

        Pesee? Vetää suihin niin karstat irtoo parhaiten, varsinkin ne nahanalusjuustot irtoo tosi hyvin.


    • piipoi

      Huhhuh

      • Kosmetologi31v

        Joku kysyi:
        Osaatko sinä muuten nyt ollenkaan selittää sen, minne nuo voiteet mystisesti iholta imeytyvät? Menevätkö pitkällekin orvaskettä syvemmälle? Verenkiertoon? Mitäs maksa siihen sanoo? Mitäs niille siinä ihon uloimmassa kerroksessa tapahtuu ennen pitkää

        -
        Hyvä kysymys. Kosmetiikka ei saa imeytyä verenkiertoon,ainoastaan lääkeaineet saavat niin tehdä.
        Joten ne voiteet jäävät ihon uloimpiin kerroksiin ja voiteiden tehtävä on SUOJATA ihoa saasteilta,auringolta,kylmältä ja lialta,ja oikea voide antaa ihon suojan lisäksi hengittää läpi,
        eli se toimii kuin hyvä urheiluasu,antaa ihon hengittää.

        Iho ei kuitenkaan yöllä kohtaa mitään hyökkäystä (ellet nuku pihalla) eikä ihon pintakerroksiin tarvitse imeyttää mitään.
        Ottakaa iltapesun jälkeen ennen nukkumaanmenoa lasillinen vettä ja Omega 3 - kapseli ja jättäkää ne ihmevoiteet ihmettelemään sinne purkkiin.
        Aamulla jos iholla rasvaa,peskää ja pankaa suojavoide. Jos iho on täysin kuiva eikä tunnu nahkealta,laittakaa suoraan suojavoide.

        Niin ja olen itse kosmetologi ja kannatan ihonhoidon minimointia. Terve keho hoitaa itse itseään ja oikeat elämäntavat ovat kaiken perusta. Surullista,että kutsutte itseänne ihonhoidon ammattilaisiksi ja sitten heristätte sormea ihmisille jotka kysyvät. Enpä ihmettele että meitä kosmetologeja pidetään idiootteina kun ei edes vastata ihmisten kysymyksiin.

        Kauneushoitolassa käyntiä suosittelen niille jotka kaipaavat hemmottelua ja ylellistä hoitoa,mutta terve järki mukaan ja jättäkää ne ihmevoiteet hyllyyn,niistä ei ole hyötyä koska saman lopputuloksen saat esim.apteekista saatavalla kauneudenhoito sarjalla yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon ja vedenjuontiin. Minä kosmetologina keskityn hoitoihin enkä tuputa voiteita joita en itsekään käytä. :)


      • Kosmetilogi31v
        Kosmetologi31v kirjoitti:

        Joku kysyi:
        Osaatko sinä muuten nyt ollenkaan selittää sen, minne nuo voiteet mystisesti iholta imeytyvät? Menevätkö pitkällekin orvaskettä syvemmälle? Verenkiertoon? Mitäs maksa siihen sanoo? Mitäs niille siinä ihon uloimmassa kerroksessa tapahtuu ennen pitkää

        -
        Hyvä kysymys. Kosmetiikka ei saa imeytyä verenkiertoon,ainoastaan lääkeaineet saavat niin tehdä.
        Joten ne voiteet jäävät ihon uloimpiin kerroksiin ja voiteiden tehtävä on SUOJATA ihoa saasteilta,auringolta,kylmältä ja lialta,ja oikea voide antaa ihon suojan lisäksi hengittää läpi,
        eli se toimii kuin hyvä urheiluasu,antaa ihon hengittää.

        Iho ei kuitenkaan yöllä kohtaa mitään hyökkäystä (ellet nuku pihalla) eikä ihon pintakerroksiin tarvitse imeyttää mitään.
        Ottakaa iltapesun jälkeen ennen nukkumaanmenoa lasillinen vettä ja Omega 3 - kapseli ja jättäkää ne ihmevoiteet ihmettelemään sinne purkkiin.
        Aamulla jos iholla rasvaa,peskää ja pankaa suojavoide. Jos iho on täysin kuiva eikä tunnu nahkealta,laittakaa suoraan suojavoide.

        Niin ja olen itse kosmetologi ja kannatan ihonhoidon minimointia. Terve keho hoitaa itse itseään ja oikeat elämäntavat ovat kaiken perusta. Surullista,että kutsutte itseänne ihonhoidon ammattilaisiksi ja sitten heristätte sormea ihmisille jotka kysyvät. Enpä ihmettele että meitä kosmetologeja pidetään idiootteina kun ei edes vastata ihmisten kysymyksiin.

        Kauneushoitolassa käyntiä suosittelen niille jotka kaipaavat hemmottelua ja ylellistä hoitoa,mutta terve järki mukaan ja jättäkää ne ihmevoiteet hyllyyn,niistä ei ole hyötyä koska saman lopputuloksen saat esim.apteekista saatavalla kauneudenhoito sarjalla yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon ja vedenjuontiin. Minä kosmetologina keskityn hoitoihin enkä tuputa voiteita joita en itsekään käytä. :)

        Tässä hyvä ja asiallinen juttu:
        http://yle.fi/uutiset/asiantuntijat_kosmetiikkaa_kannattaisi_kayttaa_kohtuudella/5393070


      • Kosme31
        Kosmetologi31v kirjoitti:

        Joku kysyi:
        Osaatko sinä muuten nyt ollenkaan selittää sen, minne nuo voiteet mystisesti iholta imeytyvät? Menevätkö pitkällekin orvaskettä syvemmälle? Verenkiertoon? Mitäs maksa siihen sanoo? Mitäs niille siinä ihon uloimmassa kerroksessa tapahtuu ennen pitkää

        -
        Hyvä kysymys. Kosmetiikka ei saa imeytyä verenkiertoon,ainoastaan lääkeaineet saavat niin tehdä.
        Joten ne voiteet jäävät ihon uloimpiin kerroksiin ja voiteiden tehtävä on SUOJATA ihoa saasteilta,auringolta,kylmältä ja lialta,ja oikea voide antaa ihon suojan lisäksi hengittää läpi,
        eli se toimii kuin hyvä urheiluasu,antaa ihon hengittää.

        Iho ei kuitenkaan yöllä kohtaa mitään hyökkäystä (ellet nuku pihalla) eikä ihon pintakerroksiin tarvitse imeyttää mitään.
        Ottakaa iltapesun jälkeen ennen nukkumaanmenoa lasillinen vettä ja Omega 3 - kapseli ja jättäkää ne ihmevoiteet ihmettelemään sinne purkkiin.
        Aamulla jos iholla rasvaa,peskää ja pankaa suojavoide. Jos iho on täysin kuiva eikä tunnu nahkealta,laittakaa suoraan suojavoide.

        Niin ja olen itse kosmetologi ja kannatan ihonhoidon minimointia. Terve keho hoitaa itse itseään ja oikeat elämäntavat ovat kaiken perusta. Surullista,että kutsutte itseänne ihonhoidon ammattilaisiksi ja sitten heristätte sormea ihmisille jotka kysyvät. Enpä ihmettele että meitä kosmetologeja pidetään idiootteina kun ei edes vastata ihmisten kysymyksiin.

        Kauneushoitolassa käyntiä suosittelen niille jotka kaipaavat hemmottelua ja ylellistä hoitoa,mutta terve järki mukaan ja jättäkää ne ihmevoiteet hyllyyn,niistä ei ole hyötyä koska saman lopputuloksen saat esim.apteekista saatavalla kauneudenhoito sarjalla yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon ja vedenjuontiin. Minä kosmetologina keskityn hoitoihin enkä tuputa voiteita joita en itsekään käytä. :)

        http://yle.fi/uutiset/asiantuntijat_kosmetiikkaa_kannattaisi_kayttaa_kohtuudella/5393070


      • jgigi
        Kosmetologi31v kirjoitti:

        Joku kysyi:
        Osaatko sinä muuten nyt ollenkaan selittää sen, minne nuo voiteet mystisesti iholta imeytyvät? Menevätkö pitkällekin orvaskettä syvemmälle? Verenkiertoon? Mitäs maksa siihen sanoo? Mitäs niille siinä ihon uloimmassa kerroksessa tapahtuu ennen pitkää

        -
        Hyvä kysymys. Kosmetiikka ei saa imeytyä verenkiertoon,ainoastaan lääkeaineet saavat niin tehdä.
        Joten ne voiteet jäävät ihon uloimpiin kerroksiin ja voiteiden tehtävä on SUOJATA ihoa saasteilta,auringolta,kylmältä ja lialta,ja oikea voide antaa ihon suojan lisäksi hengittää läpi,
        eli se toimii kuin hyvä urheiluasu,antaa ihon hengittää.

        Iho ei kuitenkaan yöllä kohtaa mitään hyökkäystä (ellet nuku pihalla) eikä ihon pintakerroksiin tarvitse imeyttää mitään.
        Ottakaa iltapesun jälkeen ennen nukkumaanmenoa lasillinen vettä ja Omega 3 - kapseli ja jättäkää ne ihmevoiteet ihmettelemään sinne purkkiin.
        Aamulla jos iholla rasvaa,peskää ja pankaa suojavoide. Jos iho on täysin kuiva eikä tunnu nahkealta,laittakaa suoraan suojavoide.

        Niin ja olen itse kosmetologi ja kannatan ihonhoidon minimointia. Terve keho hoitaa itse itseään ja oikeat elämäntavat ovat kaiken perusta. Surullista,että kutsutte itseänne ihonhoidon ammattilaisiksi ja sitten heristätte sormea ihmisille jotka kysyvät. Enpä ihmettele että meitä kosmetologeja pidetään idiootteina kun ei edes vastata ihmisten kysymyksiin.

        Kauneushoitolassa käyntiä suosittelen niille jotka kaipaavat hemmottelua ja ylellistä hoitoa,mutta terve järki mukaan ja jättäkää ne ihmevoiteet hyllyyn,niistä ei ole hyötyä koska saman lopputuloksen saat esim.apteekista saatavalla kauneudenhoito sarjalla yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon ja vedenjuontiin. Minä kosmetologina keskityn hoitoihin enkä tuputa voiteita joita en itsekään käytä. :)

        Kerranki järkipuhetta! Kiitos tästä. On hyvin ärsyttävää kosmetologilla käydessä saada kaikenmaailman näytteitä kädet täyteen. Ihme tuputusta. Itselläni on sen verran kuiva iho, että on pakko laittaa aamuin illoin rasvaa, muuten hilseilee. Mutta muuten hoidan ihoani melko vähän. Kuorinta kerran kahessa tai kolmessa viikossa, pari kertaa vuodessa ehkä joku kosteuttava kasvonaamio, iltasin ja tarvittaessa aamuisin pesu, vedellä pelkästään, ellen ole meikannut, silloin vettä ja jotain erisanin rasvaa. Ja iho on erittäin hyvässä kunnossa, lukuunottamatta sitä, että se on kuiva, etenki talvis aikaan.


    • Incitietäjä

      Olen kuullut tämän ennenkin. Iho pitää pestä aamuisin, jos siihen aikoo lisätä kasvovoidetta. Päivisin päivänvalolle altistuessa (jopa talvella) iholle pitäisi aamulla levittää kasvovoide joka sisältää vähintään aurinkosuojakerroin 15. Jos tämän lykkää naamaan ilman kasvoja pesemättä niin kyllä on mukavasti iho tukossa, varsinkin akneentaipuvaisella iholla.

      • siiiiiseli

        Vesipesu riittää aamuisin, yleensä.


    • pallinaamax

      Pallikarvoja pitäs pestä aamusin

    • Tätä mieltä olen...

      Ihan höpö höpöä!!!
      Et kyllä vaikuta kokeneelta kosmetologilta!
      Illalla pestään meikki pois ja kasvoilla levitetään yövoidetta.
      Yövoide hoitaa ja kosteuttaa ihoa jolla on koko päivän ollut meikki päällä.
      Meikit siis kuluttavat ja ärsyttävät ihoa - onhan niissä vaikka mitä kemikaaleja. :)
      Aamulla kasvot pestään sillä yörasvan jälkeen iho voi tuntua hieman tahmealta ja nihkeältä sillä yörasvat ovat aika tuhteja. Näin peset siis ihon PINNALLE mahdollisesti jääneen rasvaisen pinnan pois - et sitä mikä on imeytynyt yön aikana ihoosi (yövoiteen vitamiinit jne). Kun nama on puhdas voi levittää päivävoidetta ja alkaa meikkaamaan normaalisti. Mieto pesuneste ja vesi kunniaan!

    • höh höh2222

      Noh tässä kirjoituksessa/ohjeessa ei ollut mitään järkeä! Ihosolujen uusiutumisella ja ihorasvalla ei ole mitään tekemistä keskenään... Päin vastoin aamulla kasvot on hyvö pestä ihotyypille sopivalla saippuattomalla tuotteella, jos iholla ei ole talineritystä tai epäpuhtauksia voi pelkkä kaasvovesi tai huutelu riittää.. Yleensä aamuisin iho on samea koska siinä on yön aikana tulleita kuolleita ihosoluja... Itse en kuori ihoa aamulla, jotta sen suojamuuri olisi parempi ottamaan päivän häiriötekijät vastaan..
      Eli onko yöllinen hyöty naamssa sameat ihosolut?

    • 19+18

      Siihenhän se kasvojen pesu aamulla juuri perustuu, kun yöllä käytettävät voiteet ymt. auttavat ihoa uusiutumaan yön aikana ja aamulla sitten pestään ne kuolleet ihosolukot pois.

    • Boobbi

      En edes jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia, mutta tuo eka kosmetologin kommentti kyllä ihmetytti.
      Itse puhdistan kasvot illalla puhdistusmaidolla ja kasvovedellä ja laitan yövoiteen. Aamulla käytän kasvovettä ja laitan päivävoiteen ja mahdollisesti meikkivoiteen. Kyllä minusta puhdistus kuuluu aamuun ja iltaan.
      Suihkussa käyn aamulla ja illalla. Aamulla nukutun yön jälkeen tunnen oloni nuhjuiseksi ja sitä paitsi suihku aamulla piristää.
      Illalla taas pesen päivän aikana tulleet liat ja hien ym pois ennen nukkumaanmenoa.

    • Tuulia

      Eipä ole tullut mieleeni pestä kasvoja aamulla jos olen illalla kasvoni pessyt,sitäpaitsi minun kuiva ihoni ei pidä liiasta pesusta,varsinkaan talvella.Mikähän kasvoni nukkuessani likaisi,vaihdan liinavaatteet usein sänkyyni ?Ei kukaan ole minua likaiseksi moittinut, ei ainakaan päin naamaa.

    • pankkipirlko

      Huhhhuuu

      • ja pyh

        Juuri niin, huhhuu.

        Joskus kyllä jää kasvot pesemättä aamulla, jos muutenkin käy vähän hitaalla, mutta kyllä se jo iltapäivällä alkaa muistuttelemaan asiasta. Nimittäin se tali, jota iholle erittyy yön ja päivänkin aikana alkaa valua silmiin ja kirvelemään. Ei tarvitse aina laittaa edes yövoidetta, niin silti tuntuu ikävältä. Meikkiä ainakaan en sen päälle edes pystyisi laittamaan, tuntuisi todella iljettävältä.


    • EI NÄIN!!!

      Hei,

      Luin vain alusta kommentteja, joten tässä voi tulla toistoa siitä mitä joku toinen on jo sanonut.
      Aloitus tuntuu provolta jo senkin vuoksi että aloittaja kutsuu itseään kosmentologiksi. Sellaista sanaa ei suomenkielessä ole.

      Ihoosi tulee yön aikana bakteereja tyynyliinasta vaikka sen olisitkin juuri vaihtanut, ja se normaali "uniaika" riittää siihen että yövoiteesi ehtii vaikuttaa. Tottakai se aamulla huuhdellaan pois, puhdistetaan vielä kasvovedellä ja laitetaan päivävoide. Siihen päälle meikkivoide jos sitä käyttää.
      Yövoiteet tosiaan ovat aika paksuja koostumukseltaan joten meikkiä laittaessa iholle, jossa on yövoide ja sitten mahdollinen päivävoide niin varmasti meikkipohjasi ei näytä kovinkaan hyvältä, eikä varmaan sille tunnukaan.
      Puhdistus on ihonhoidossa A ja O!!
      Joku mainitsi ettei laita voidetta kun lähtee aamulla lenkille, kannattaa muistaa että kasvovoiteen lisäksi meikkivoide suojaa sekä auringolta, että etenkin pakkaselta!!
      Mutta jokainen taaplaa tyylillään, mutta aloittajan puheet ovat täyttä pötyä :)
      Ei pahalla ja hyvää joulun odotusta kaikille!!!

    • Apuja??

      Mitäs mulla pitäs tehä, oon 13 ja mun iho rasvoittuu nopeasti ja yritän tilaisuuden tullen pestä kasvot. Ei oo tällä hetkellä mitään finninhoitotuotteita, ja niistä puheen ollen mulla on ihan hirveästi myös finnejä. Käytän välillä meikkiä, mutta sitäkin harvoin koska pitäs ostaa oman ihon väriset meikkivoiteet ja nää. En tiiä mitä tuotteita käyttää? Ja otetaa huomioon että ruokavalio on työn alla(okei en tiiä onko toi yhdyssana :D) yritän siis ruokavaliota parantaa, jos sekin auttaisi.

    • Anonyymi

      En ikinä edes ole tullut ajatelleeksi ,että pesisin kasvot aamulla, ehkä suurin harha luulo on se että kasvoissa olisi jotain bakteereja jotka pitäisi pestä tai se että siitä virkistyy. Mutta kosteutan kasvoni kyllä aamuisin ennen meikkaamista

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe