En ollenkaan ymmärrä mikä syy ykköstyneillä kakkosilla on vaania täällä petetyksi tulleita ja heidän kirjoituksiaan sekä tilaisuuden tullen heitellä ilkeitä kommentteja henkilöille jotka jotenkin, heidän mielestään, muistuttavat sitä jota on ollut osallisena pettämässä.
ihmettelen
23
244
Vastaukset
- kokokylätietää
niin ihan outoa, täähän on sun oma blogi
- näin se on
Ihan oikein, että koko kylä tietää sunkin osuuden koko paskaan.
- EMdeEM
Se on hänen tarkoituskin, kun kukaan ns. tod.elämässä ei jaksa enää kuunnella, etkö ole jo huomannut? Petetty haukkuu kaikkia/kaikkea oman elämän kurjimuksesta, mitä enemmän haukkuu ja rienaa sitä syvemälle verkkoonsa kietoutuu. Siellä vain on kovinkin yksinäistä...siltä ainakin kuulostaa.
- lainaus toisaalta
EMdeEM kirjoitti:
Se on hänen tarkoituskin, kun kukaan ns. tod.elämässä ei jaksa enää kuunnella, etkö ole jo huomannut? Petetty haukkuu kaikkia/kaikkea oman elämän kurjimuksesta, mitä enemmän haukkuu ja rienaa sitä syvemälle verkkoonsa kietoutuu. Siellä vain on kovinkin yksinäistä...siltä ainakin kuulostaa.
## Jos elämässä menettää ihmisen tai epäonnistuu jossain tehtävässä, niin ainoa vaihtoehto on löytää menetetyn ihmisen tilalle uusia rakkauden kohde tai kohteita ja epäonnistuneen työn tilalle uutta tekemistä. Jos vanhasta kohteesta ei pääse irti, kärsii uudelleen ja uudelleen epätoivon tunteen ja pettymyksen kun yrittää tavoitella mahdotonta.##
- näin se on
Osa on varmaan henkisesti sairastuneita. Välttelevät ja tinkaavat petetyiltä ymmärrystä. Se joka varastaa toisen elämän, tekee väärin, olipa se mies sitten miten syyllinen tahansa, niin se on aina vain sen puolet. Harva tajuaa vasta jälkikäteen, että normaalia elämää on vaikea niistä lähtökohdista luoda. Petettyjä piiskomalla ei asia parane, vaan pahenee.
- totta joka sana
Näin se on.
- Manipuloituja hekin
Kakkonen taisi olla minua ahdistuneempi, sillä käryn jälkeen hänen ahdistuksensa ja vihansa kaatui minun päälleni, kuulin olevani syyllinen, samoja vaimon haukkumisia kuin palstalla. Se ei enää satuttanut, miehen petos oli niin suuri, että kakkosen jutut vastasivat suuruudeltaan turpaan saaneen selkään räkimistä, eivätkä haukkumisensa olleet edes totta.
Heti käryn jälkeen luulin miehen rakastuneen toiseen naiseen, mutta avasin silmäni ja otin selvää totuudesta. Ei se mies ollut rakastunut, ihan vaan tavallinen joka suuntaan valehteleva tapapettäjä kakkosineen ja kertapanoineen. Ymmärsin totuuden ja erosin, kakkonen ei ymmärtänyt. Hän on myös häikäilemättömien valheiden uhri, jolle valehdeltiin rakkautta silmiin katsoen ja uskottomuudessa minut mies valehteli siihen syylliseksi ja valehteli sujuvasti persoonani sellaiseksi joka en ole.
Eli nämä petettyä haukkuvat ovat manipuloinnin uhreja, eivät onnellisia vaan ahdistuneita. He yrittävät parantaa ahdistustaan niin, että yrittävät kaikin tavoin todistaa itselleen pettäjän rakkauden aidoksi ja petetyn huonouden ihmisenä todeksi.
Koska totuus on totuus, ahdistus ei lopu valehtelemalla itselleen. Uskon että pitkään jatkunut omassa mielessä jylläävä päähänpinttymä epätoden muuttamisesta totuudeksi voi sairastuttaa kakkosen henkisesti. Minua mies ei enää kykene manipuloimaan ja kusettamaan, mutta tiedän että nyt mies pettää kakkosta.
En ihmettele että ykköstynyt kakkonen hehkuttaa onneaan, mutta samalla haukkuu exää, kuvio on tuttu, itsepetoksen jatkumoa. Kun sydämessä asuu ahdistus ja salainen pelko uuden elämän todellisuudesta kestävyydestä. Kun tietää miehen kykenevän valehtelemaan, on varmasti olemassa, ehkä alitajuntaan piilotettu, epäluottamus hänen sanojaan kohtaan.
Omaa ahdistusta voi lääkitä ja piilottaa. Ykköstyneen ainoa lääke on haukkua exää, sillä hän ei uskalla katsoa totuutta ja tunnustaa, että hän sai itselleen epäluotettavan miehen. Ex on ainoa, jonka voi osoittaa syylliseksi omaan pahaan oloon, kuten ennenkin.- suuri sydän
Hieman eri kantilta. Olen hyvä ystävä, bestis, naiselle jonka romanssi varatun miehen kanssa päättyi hieman nolosti. Tieto pienehkössä kaupungissa kiiri. Tuen ja kuuntelen.
Minun käsitykseni vaimon jatkuvassa haukkumisessa on oma puhdistautuminen kaikesta liasta . Tässä eilisiä aiheita: vaimon ylipaino, mauton pukeutuminen, kodin epäsiisteys, ei ole suosittu työyhteisössä, lapsissa ei persoonallisuutta, vaimon auton kuraisuus. Tiedän, että tämä menee ohi. Luulisin muutamassa kuukaudessa? Ystäväni on normaali ja käsittääkseni myös se varattu ja perhe. - ....................
Ja jatkona edelliseen vielä, että kakkonen voi manipuloida pettäjää ja sitten jo petettyäkin. Pettäjä on valehtelullaan saadakseen hoitoa luonut aivan vääristetyn kuvan petetystä ja kun kakkonen alkaa tajuta jotain, niin vierittää kaiken syyn pettäjälle. Kun se pettäjä vei hänet väkisin ja tämä kakkonen ei millään olisi sitä tahtonut, voi, voi ja tätä virttä veisataan petetylle. YÖK!
Jollain tavalla pettäjä on henkisesti sairas ja yhä selvemmältä näyttää, että myös kakkonen on sitä. Edellisten suhteidensa ja liittojensa vuoksi molemmat ovat sairaita ja jättäneet ongelmansa käsittelemättä, vai miltä kuulostaa, että hinkuu parisuhteeseen, mutta ei kuitenkaan halua sitoa itseänsä siihen, koska menettää vapautensa. Kannattaako em. ajatuksella edes pyrkiä parisuhteeseen vapaan tai varatunkaan kanssa?
Petetty joutuu kohtaamaan oman henkisen romahduksen lisäksi, myös kolmiodraaman muiden osapuolten henkiset romahdukset. Koko joukko pitäisi kärrätä saamaan terapiaa, sillä sen tarpeessa näyttää olevan eniten sellaiset, jotka eivät itse sinne halua hakeutua. Voiko kaapista löytyä haamu ja syy pettämiselle/ varattujen kanssa seurustelemiselle, kun terapia ahdistaa?
Ja kaiken tämän lisäksi petetyn pitäisi jaksaa hoitaa kotia ja pyörittää arkea kuin mitään ei olisi tapahtunut? Ja sen tekeekin antaen lapsilleen sitä rakkautta ja välittämistä, jota pettäjä ei enää halua/ehdi antaa. Petetty tekee kaikkensa hyvän ja turvallisen elämän eteen, siksikin on outoa, että pitäisi vielä lopuksi olla kakkosen roskalavana. - sain apua
suuri sydän kirjoitti:
Hieman eri kantilta. Olen hyvä ystävä, bestis, naiselle jonka romanssi varatun miehen kanssa päättyi hieman nolosti. Tieto pienehkössä kaupungissa kiiri. Tuen ja kuuntelen.
Minun käsitykseni vaimon jatkuvassa haukkumisessa on oma puhdistautuminen kaikesta liasta . Tässä eilisiä aiheita: vaimon ylipaino, mauton pukeutuminen, kodin epäsiisteys, ei ole suosittu työyhteisössä, lapsissa ei persoonallisuutta, vaimon auton kuraisuus. Tiedän, että tämä menee ohi. Luulisin muutamassa kuukaudessa? Ystäväni on normaali ja käsittääkseni myös se varattu ja perhe.Kuuntele vaan suurella sydämellä. On tärkeää, että antaa kaiken tulla ulos, on se sitten vaikka arvostelua toisen ulkomuodosta tai kuraisesta autosta. Jos tuntuu, että ei jaksa kuunnella, voi kyllä ehdottaa ammattiapuakin, vaitiolovelvollisesta ammattiavusta kun voi kuitenkin saada niitä rakennuspalikoita ongelmiinsa. Arvostan ihmisiä, jotka jaksavat omien kiireidensä keskellä myös kuunnella toista. Ilman vastaavia kuuntelijoita en itse olisi petettynä selvinnyt.
- Terapian rajat
suuri sydän kirjoitti:
Minun käsitykseni vaimon jatkuvassa haukkumisessa on oma puhdistautuminen kaikesta liasta . Tässä eilisiä aiheita: vaimon ylipaino, mauton pukeutuminen, kodin epäsiisteys, ei ole suosittu työyhteisössä, lapsissa ei persoonallisuutta, vaimon auton kuraisuus. Tiedän, että tämä menee ohi. Luulisin muutamassa kuukaudessa? Ystäväni on normaali ja käsittääkseni myös se varattu ja perhe.Kukaan ei välty pahoilta ajatuksilta toisia osallisia kohtaan, luottoystävien kanssa näiden ajatusten jakaminen on varmasti terapeuttista. Mutta jos pahat ajatukset muuttuvat kohteen suoraksi haukkumiseksi ja alhaisten, ilkeiden mielipiteiden levitttelyksi ulkopuolisille (enkä nyt viittaa anonyymiin nettikirjoitteluun), pahansuopuudeksi, joskus myös pahoiksi teoiksi, kyse ei ole enää ystäväterapiasta vaan hallitsemattomasta vihanpurkauksesta.
Totuuden julkituominen ei ole väärin, mutta panettelu ja valheet ovat.
- totuuden siemen
Uskallan väittää, että paljon yleisempää on kuitenkin se, etteivät kakkoset hauku ja arvostele vaimoa. Eiväthän he edes tunne tuota ihmistä useinkaan. Uskon, että useammin he sitten haukkuvat ja arvostelevat sitä ukkomiestä, sen jälkeen jos mies lopettaa suhteen.
Sen sijaan huomattavasti useammin petetyt vaimot taas kaatavat vihansa kakkosen kuin pettäneen miehensä niskaan. Ja tämänkin ymmärrän, sillä usein petoksen tultua ilmi, vaimo rakastaa edelleen miestään ja haluaa säilyttää liittonsa. Tällöin hän ei uskalla ja halua vihata ja syyttää miestään, koska luonnollisesti pelkää syytöksillään karkoittavansa miehen. Sen sijaan on helpompi syyttää toista naista, ja hyvässä nykyssä ottaa hänestä miehen kanssa yhteinen vihollinen.- we know
----lisään ja vaikka eivät jatkaisi yhdessä on parempi syyttää kakkosta koska muuten joutuisi myöntämään että on sen ainoan kerran ;) elämässään tehnyt väärän päätöksen, kun on mennyt yhteen miehen kanssa joka ei rakastanutkaan häntä riittävästi
- with love
we know kirjoitti:
----lisään ja vaikka eivät jatkaisi yhdessä on parempi syyttää kakkosta koska muuten joutuisi myöntämään että on sen ainoan kerran ;) elämässään tehnyt väärän päätöksen, kun on mennyt yhteen miehen kanssa joka ei rakastanutkaan häntä riittävästi
Eiköhän kuitenkin jokainen, joka yhteen puolisonsa kanssa meni, olipa sitten mies tai nainen, rakastanut riittävästi silloin siinä hetkessä. Aika kova juttu väittää, että 30 vuoden takainen päätös oli väärä, kun pettäjä ei rakastanutkaan riittävästi. Tuohon en pysty, juuri tuohon ajattelumalliin, vaikka kuinka yrittäisin. Rakastaa riittävästi, kuka senkin määrittelee?
- Vahvuudesta
Joka ei hauku ketään toista, on sielultaan hyvä ja vahva ihminen. Henkinen vahvuus ja itsekunnioitus mahdollistaa sen,että hän lopettaa itse suhteen, jossa tulee toistuvasti ja pitkäaikaisesti loukatuksi.
Tosiin kuin sinä, minä en usko, että "kakkoset....kun mies lopettaa suhteen" olisivat henkisesti yhtään sen vahvempia kuin "vaimo, joka.. ei uskalla ... syyttää miestään".
En myöskään usko, että haukkumisten yleisyyttä voisi arvioida, mutta tietenkin. Vaimon näkökulmalta, kakkonen osallistui hänen avioliitossaan tapahtuneeseen uskottomuuteen, mutta vaimo ei ainakaan ennen käryä ollut osallinen missään kakkosta satuttavassa, kun ei yleensä edes tuntenut tätä. - joku sopivampi
with love kirjoitti:
Eiköhän kuitenkin jokainen, joka yhteen puolisonsa kanssa meni, olipa sitten mies tai nainen, rakastanut riittävästi silloin siinä hetkessä. Aika kova juttu väittää, että 30 vuoden takainen päätös oli väärä, kun pettäjä ei rakastanutkaan riittävästi. Tuohon en pysty, juuri tuohon ajattelumalliin, vaikka kuinka yrittäisin. Rakastaa riittävästi, kuka senkin määrittelee?
Rehellisesti sanottuna, minä uskon myös siihen, että yhteen mentäessälähes jokainen tekee sen rakkkaudesta. Ehkä ihan teineinä yhteen menneet voivat aloittaa seurustelusuhteen, koska löytyi joku joka haluaa olla sun kanssa, ja siiihen sitten tottuu ja kasvaa kiinni, mutta eiköhän avioliitot pääasiallisesti solmmita rakkaudesta.
Vaikeampi paikka tuleekin sitten siinä kohtaa, kun pitäisi myöntäää itselleen, ettei kumppani enää olekaan sinulle sopiva siinä elämäntilanteessa, jossa elätte, tai etenkin niin päin, että kumppanisi ei enää koe sinua sopivana puolisona ja elämänkumpppanina. Ihmiset muuttuvat matkan varrella ja joskus kerta kaikkiaan kasvetaan niin eri suuntiin tms., että toiveet, tarpeet ja se mitä elämältä haluaa, eivät enää kohtaa. Ennen kuin sen tajuaa, tai uskaltaa myöntää itselleen, tapaa ihmisen, jonka kanssa nämä asiat kohtaavat. Todennäköisesti tajuat sen vasta kohdattuasi uudenlaisen ihmisen, että olet jo pidemmän aikaa kokenut jotain sellaista, mutta avsta toinen ihminen saa sinut huomaamaan, ettei puolisosi enää ole sinulle se sopivin. - ihmettelen1
with love kirjoitti:
with love. ihmettelen myös tuota kakkosten sanomaa kuinka mies ei olisi rakastanut vaimoaan riittävästi mennessään hänen kanssaan naimisiin.
Osaako kakkoset sitten kertoa syyn miksi mies meni naimisiin naisen kanssa jos ei rakastanut tätä riittävästi?
Luulen että tuolla selityksellä halutaan vaan nostaa omaa egoa eikä haluta ymmärtää että mies puhuu puppua. Koska siinä tapauksessa mies elää valheessa edelleen. Se pelottaa kakkosia ja ykköstyneitä. - ei riittävästi minua
ihmettelen1 kirjoitti:
with love. ihmettelen myös tuota kakkosten sanomaa kuinka mies ei olisi rakastanut vaimoaan riittävästi mennessään hänen kanssaan naimisiin.
Osaako kakkoset sitten kertoa syyn miksi mies meni naimisiin naisen kanssa jos ei rakastanut tätä riittävästi?
Luulen että tuolla selityksellä halutaan vaan nostaa omaa egoa eikä haluta ymmärtää että mies puhuu puppua. Koska siinä tapauksessa mies elää valheessa edelleen. Se pelottaa kakkosia ja ykköstyneitä.Vastaan vaikka olenkin petetty mutta minusta olisi kamalaa jos minut olisi jätetty jonkun muun syyn takia kuin uuden rakkauden. Olisi selkäpiitä karmivaa ajatella miehen vielä rakastavan minua ja silti hän on nyt suhteessa toisen naisen kanssa. Olen ajatellut niin, että hän rakastaa tuota naista ja minulle on luvassa jotakin vielä parempaa tässä elämässä. Niinkuin hänelle myös tuli parempaa meidän suhteeseen verrattuna. Uskon hänen rakastavan tuota naista enemmän kuin on koskaan rakastanut minua muuten hän ei olisi päättänyt meidän liittoamme.
- älä ihmettele
ihmettelen1 kirjoitti:
Luulen että tuolla selityksellä halutaan vaan nostaa omaa egoa eikä haluta ymmärtää että mies puhuu puppua. Koska siinä tapauksessa mies elää valheessa edelleen. Se pelottaa kakkosia ja ykköstyneitä.Moni avioliitto on alkanut sen jälkeen kun on esim.alettu odottaa lasta tyttöystävän tai avovaimon kanssa. Pakkotilanteessa solmittuun liittoon ei välttämättä rakkautta sisälly.
- älä höpise
Höpö höpöä taas. Sä kuvittelet itse mielessäsi, että se sun miehesi nykyinen täällä vaanii, eikös niin? Tuskin häntä kiinnostaa yhtään, miten sulla menee elämässäsi. Hän sai lottovoiton itselleen, pettävän miehen! Jatka sinäkin vaan elämääsi äläkä anna mielikuvitukselle liikaa valtaa.
- viallisia
He haukkuvat, koska tietävat että yleinen myötätunto on näiden petettyjen puolella. Heidän toimintansa on ollut väärää ja jostain pitää saada edes hitunen myötätuntoa. Täällä on toisia kakkosia jotka puolustavat. Kaikkialla muualla heidän toimintaansa halveksitaan.
- mies2316
Mitä väärää tekee nainen joka rakastuu mieheen? Miten siitä kukaan tuntee huonoa omaatuntoa? Elämä ei ole saippuasarjoja jonka voi etukäteen kirjoittaa. Suurin osa täällä v.....levista on exiä jotka haikailevat ukkojensa perään.
- todentotta1
viallisia; niin totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057361
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253441Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3421472Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?541314