laittomat yt:t ?

tiedonjanoinen

viime kesällä osui omalle kohdalle yt-neuvottelut isossa monikansallisessa firmassa jossa on toimialat a ja b. YT:t julistettiin keväällä alkaneeksi toimialalla a, minä toimin puolella b.

Eräänä päivänä juuri ennen kesäloman alkamista ilmoitettiin minulle, että yt:t ovat osuneet kohdalleni ja työt loppuvat samantien. Minulle ei kerrottu muuta, esim. kuuluinko alunperin yt:n piiriin tai onko muita irtisanottu. Käskettiin vain poistumaan monen vuoden palveluksen jälkeen.

Lähtö ei sinällään haittaa, koska olin jo muutenkin suunnitellut firman vaihtoa, mutta nyt kuulin firman sisältä ex-työkavereilta että toimistolla oli vahingossa tullut ilmi, että kyseessä olisi mahdollisesti ollut jotain vilunkia.

Mihin pitäisi ottaa yhteyttä että saisin vastauksia. Firmasta en niitä varmaankaan saa, koska olen entinen työntekijä. Voinko vaatia vielä luottamusmieheltä jotain selvitystä asiaan? En kertakaikkiaan siedä minkäänlaista vilunkipeliä yrityksiltä ja tiedän että ko. firmalla on ennenkin ollut epäselvyyksiä näissä asioissa.

3

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YT potaskaa

      Enpä valitettavasti osaa sanoa mutta osanotot sillä olen ollut monikansallisessa filunkifirmassa myös. Ei kai noita kukaan tutki ellei liittojen kautta jaksa painostaa epäkohtien tutkimista jne.

      Eipä YT peikko enää pelota kun kenkää tuli. Nyt on ollut hienoa kevätlomaa ja perään aion pitää kunnollisen PITKÄN kesäloman. Olinkin kyllästynyt jo noihin tavallisiin lyhyisiin normilomiin. Lisäksi oli ikuinen hankala selvittely ja peli siitä
      kuka voi lomailla ja milloin.

      Työnteosta jatkossa ei ole mitään hajua.

    • YT potaskaa

      Laittomasta irtisanmisesta ei firmalle kovinkaan suuria sanktioita tule. Saadaan pois ei toivottu henkilö.

      Aiemmin olin työintoinen mutta tämä yhtiö sai vietyä myös työmotivaationi kokonaan.

      Kun pitkään työskennellyt henkilö irtisanotaan pitäisi siitä maksaa myös suuri
      korvaus irtisanotulle.

      • Ekso

        Kyllä

        ja tuli mieleen et noit laittomii irtisanomisii on varmaan tuolla laillisten joukossa aika paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      12
      1007
    Aihe