Olen 17 vuotias tyttö, pituutta hieman päälle 170 senttiä ja painoa runsaat 105 kiloa.
Painoni nousi muutamassa vuodessa monta kymmentä kiloa, syynä epäilen masennusta yms.
Parin vuoden ajan olen miettinyt lähes joka päivä sitä, kuinka on pakko laihtua mutta en vaan ole saanut itteeni niskasta kiinni.
Voisiko täältä löytyä ketään joka olis halukas auttamaan ja tukemaan? Sähköposteja voitaisiin vaikka lähetellä.
Olisi niin kiva kun joku tsemppaisi.
Tämä tuntuu niin vaikeelta yksin.
Pakko laihtua!
6
152
Vastaukset
MINÄ HALUAN TUKEA EHDOTTAMASTI!!
Toivon että saat tässä vaiheessa painoa pois, sillä itse olen kohta 18-vuotias ja painoa on hurjat 136 kiloa..!
Olen pudottanut painoa vajaan vuoden verran ja saanut n.15kg pois.. alkupaino oli siis jäätävä!! Nyt välillä on hällä väliä-jaksoja, mutta tällä viikolla onnistui taas saamaan motivaation takaisin!
Äitini lupaa ulkomaan matkan, kun paino pysyy yli viikon alle satasen.. TÄMÄ TOIMIKOON MOTIVAATTORINA MONIEN MUIDEN SEIKKOJEN TUEKSI :)!
toivon onnea ja menestysta ja pidetään yhteyksiä kuinka laihdutus etenee ja kuinka motivaatio on pysynyt..
ps.FIT-lehti on mahtava laihduttajan apu.. itse ainakin tykkään kovasti.. :)- tired_of_this
Voin tulla laittamaan tänne välillä viestiä ja kertoa miten menee.
Oon tosi iloinen jos sitä tukea löytyy! - Satu x
Tsemppiä! Kirjoittele tänne jos on nälkä tai vaikeaa. Olen itsekin laihduttanut 27 kg, joten muistissa on vielä miten selvisin monista vaiheista.
Tärkeintä on muuttaa syömistä. Pelkästään syömistä järkevöittämälläkin laihtuu. Yritä syödä alkuun n. 2000 kcal päivässä. Jos haluat laihtumiseen lisää vauhtia, niin kannattaa myös lisätä liikuntaa. Kävelykin riittää alkuun.
Ainakin se auttoi minua alussa kieltäytymään turhista herkuista, kun ajatteli että tämä laihduttaminen on väliaikaista ja että sitten kun tavoite on saavutettu, voisin taas nauttia herkkujakin.
Mieliteko menee yleensä ohi noin 15 minuutissa. Sekin on hyvä tietää, jos tekee mieli jotain laihduttamisen kannalta vaikeaa herkkua. Eli jos pärjäät sen 15 minuuttia ilman ja voit tehdä jotain muuta niin se auttaa.
Silti pientä nälkääkin joutuu kestämään, varsinkin iltaisin. Silloin kannattaa ajatella sitä tavoitetta mikä on, esim. bikinejä, uimarantaa ja ihanaa uutta kroppaa :- ) - tired_of_this
Tänään aamulla tuntui ainakin motivaatiota olevan vielä ja ihan ok fiilis.
Olin tekemässä aamupalaks neljänviljan puuroa mut se maistu niin ällöltä että heitin pois ja söin aamupalaks yhen appelsiinin, 2 hapankorppua voilla ja lasin vettä.
Ajattelin syödä muutaman tunnin päästä (yritän syödä kolmen tai neljän tunnin välein) puolet tosta pinaattikeitto kuutiosta ja sitten iltapäivällä ainakin vihreitä papuja, parsakaalia ym mitä kaapista löytyy.
Sitten illalla joku hedelmä.
Paljonkohan tosta tulee kaloreita?
Oli nyt tosiaan jääkaappi vähän tyhjillään ja harmitti kun ei edes tonnikalaa ollut niin olis saanut tälle päivälle jotain lihaa/kalaa.
Kohta lähen koiran kanssa kävelylenkille :) - matkalla sinne
http://patrikborg.blogspot.fi/2013/03/laihdutus-tutkitut-ja-hutkitut-keinot.html
Kuuntele tuo luento ja lue blogia laajemminkin. Kannattaa myös tutustua hänen kirjoihin.
Painonpudotus ei ole vain verenmaku suussa liikkumista ja ruuan määrän tarkkailua, vaan valintoja muun elämän ohessa. Tällöin ei tarvitse kurittaa itseään, kun ruokamäärän säätely tapahtuu luonnollisesti nälän eikä itsekurin mukaan.
Näillä ohjeilla itse olen päässyt alkuun. Syön ruokia joista pidän, harrastan kuntoilua siten kuin huvittaa. Pysyn liikkeessä pitkin päivää, jolloin ajatukset ei pääse sumentumaan, stressi vähenee eikä mielihaluja pääse syntymään.
Onnea matkaan. Onnistut varmasti, kun et vedä itseäsi liian tiukalle ja hyväksyt itsesi ja sen, että muutos vie aikaa. Etkä odota liikoja ja maltat. - 15kglaihduttanut
Tsemppiä hurjasti minultakin! Ehkä hyvä idea ois pistää laihdutusblogi pystyyn esimerkiksi bloggerissa? Omaa nassuahan siellä ei tarvitse näyttää, joten eihän siinä mitään menetäkkään! Suosittelen todella paljon! Itsekin laihdutin 15kg ja se oli isosti blogin ansiota: sinne kun laitto kuvia ruoista joita söi, niin tiesi todellakin mitä söi. Ja sinne sai ihania tsemppiviestejä jne. Kannattaa kokeilla! :) Laitappa linkki blogiisi jos teet sen :) Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17213125
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545468Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454860Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392808Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1231989Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1141734Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1101552Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481