Ärsyttää TV:n toljotus

Kestää vielä 10 min

Voi että kun olisi mukava joskus kehittää jotain älykästä keskustelua vaimon kanssa! Tai edes tehdä jotain yhdessä. Puhumattakaan, että vaimo vastavuoroisesti yllättäisi minut jollakin romanttisella aloitteella, kuten minäkin teen hänelle.

Mutta ei! Kaiken vapaan ajan, mikä opiskeluilta jää, niin hän tuppaa vahtaamaan kaikenmaailman tosi-TV:tä ja kaikkia mahdollisia sarjoja. Aina on jotakin ja usein vielä täyttä soopaa, tikusta tehtyä asiaa. Miten joku oikeasti viitsii heittää noin paljon elämästään pois tuijottaen joitan jaksosta jaksoon hitaasti eteneviä, tuntikausia kestäviä sarjoja. Eikö niitä kakarana katsottu ihan kyllin vaikka käytiin välillä ulkonakin?

Tiedän, että silloinkin, kun olen töissä, niin hän varmasti vahtaa näitä sarjoja jos ei ole koulussa.

Jokainen saa valita aikansa miten tykkää, eikä minua haittaa se tykkääminen vaan se, että miten joku viitsii hukata niin paljon elämästään tuijottaen noita? Ja se, että se aika on lapselta ja minulta pois. Se, että hän vahtaa jotain laihdutusjuttua tai tekaistua tositv-hömppää, saa minut pitämään häntä todella yksinkertaisena ihmisenä. Itse taas näen kaiken sen käsikirjoituksen ja ohjauksen läpi, ja tuntuu, että minua katsojana aliarvioidaan. En oikein osa kunnioittaa sellaista ihmistä, joka ei tuota tajua. Onneksi vaimossa on sitten muita ominaisuuksia, jotka sitä kunnioitusta herättävät.

Hirveän yksinkertaisena vain häntä pidän. Tämä ominaisuus oikeastaan tuli ilmi vasta, kun netistä alkoi voida katsella televisio-ohjelmia sillä tavalla kunnolla, kun nopeammat yhteydet yleistyivät . Televisiotahan meillä ei ole (eikä toivottavasti tule).

Muuten menee kyllä ihan hyvin eikä hirveämmin ole valittamista. Ois vaan kiva elää enemmän oikeaa elämää. En ole vielä keskustellut asiasta, koska tiedän jo ne defenssispiikit, jotka sieltä päästä tulee ja koko homma menisi siihen, että minua syyllistettäisiin. Parempi avautua täällä ettei pahene, enkä minä halua toisen harvoja harrastuksia mennä rajoittamaan kuin joku tyranni.

17

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tv:n orjan kumppani

Sinulla on ainakin yksi kohtalotoveri, voin vain todeta,että tiedän miltä sinusta tuntuu...

• Dino Rex

Sano muijalle suoraan. Tulkoon mitä vaan defenssipiikkejä, miehenä sun pitää ne kestää ja pysyä tiukkana mielipiteessäs, vaan silloin muijas voi todella kunnioittaa sua.

• johdat tele....

Puheesta tekoihin!!! Alat vain kehittämään jokapäivälle suunniteltuja menoja.. ;) tämään voitais käydä siellä.. huomenna tuolla ;) hei, haluaisitko että hieroisin sua vähän.. tuus tänne makkariin ;)
      Eli voisitko yrittää johdatella häntä pois tvn äärestä.. ehkä hän herää itse niihin ajatuksiin että "onhan täällä muutakin kivaa tekemistä! " hommaat sille vaikka lahjakortin kauneuahoitolaan tms.. menette leffaan.. loputon lista! Nyt vain keksimään se suunnitelma A ;)
      Eikä mitään varasuunnitelmia.
      Muista olla sitten innoissaan aina kun ilmoitat siitä "keksimästäsi menosta"..

:):):)

• kestää vielä 10min

Kiitos vinkeistä. Olen tehnyt nuo kaikki ja teho kestää sen aikaa kun ohjelmanumeroa. Sitten on paluu samaan. En voi olla jatkuvasti tv-ohjelmien viihdekorvikkeena. Leffoja ollaan myös yhdessä katsottu ja leffaan menty kun lapsi hoidossa. Mutta tuntuu, että tämä on loputon kaivo. Kaikki valttikortit kun voi käyttää vain aina silloin tällöin tai kerran.

• nuq

Paljonkohan/monta tuntia vuorokaudessa katsoo sarjoja? Itsekin tykkään rentoutua huuhaahömppää katsellen, se mukavasti tyhjentää aivot stressistä ja huolista hetkeksi, aivot oikeasti lepää (ja mieli) esim opiskelun jälkeen. Jos se katsominen ei ihan järjetöntä ole tyyliin 4-5 h päivässä, niin antaisin pitää ilonsa ja rentoutumiskeinonsa, paon tästä maailmasta muualle hetkittäin. Sinun ei sitä tarvitse ymmärtää, mutta tuo on jo hyvin loukkaavaa, typeryksen käytöstä haukkua toista vähä-älyiseksi tuon takia! Naisissa varmasti riittää asioita, joita et tule ikinä ymmärtämään, toisin kuin te miehet olette niin yksinkertaisia pukkeja.

• kestää vielä 10

kun tulen töistä klo 5-6 aikaan illalla niin siitä jos 4 tuntia on tv-sarjojen katselua, niin se tarkoittaa, että kello on 9-10 illalla, kun se loppuu... ja niin se yleensä onkin. Jo 3:n tunnin katselu verottaa. En ole häntä haukkunut ja hyväksyn sen täysin, etten pidä kaikesta samasta mistä hän eikä hän samasta mistä minä. Mutta yhteinen kahdenkeskinen ja perhekeskinen aika pitäisi mennä edelle.

• kestää vielä 10

Ja en ymmärrä tuota, että pitää niin usein paeta tästä maailmasta. Kyllä minä ymmärrän, että silloin tällöin, ehkä pari kertaa viikossa on mukava harrastaa eskapismia elokuvan tai videopelin kanssa. Niitähän voi tehdä yhdessäkin. Jotain sarjaa minäkin seuraan mutta en edes välttämättä kerran kuukaudessa. Kyllä 4 tuntia päivittäin siitä vähäisestä vapaa-ajasta kuulostaa tuhlaamiselta. Myönnetään, että pienenä itselle tuo oli normaalia mutta silloin ei ollut parisuhdetta eikä perhettä eikä muutenkaan vastuuta eikä huolia mistään ja käytiin sitä pihallakin riehumassa.

• tyhjä sydän

Sama täällä. Mies on niin keskittynyt töllön tuijotukseen, ettei kärsi mitään sanoa, kun tulee vihaisia ärähdyksiä "häirinnästä". Parasta aikaakin rojottaa lempipaikallaan ja kuuluvia pieruja päästelee, ihanata, ihanata. Joka ikinen urheilu, poliittinen, tai sarja ohjelma pitää vahdata. Turhuuteen valuu koko elämä, kun voisi käyttää ajan hyödyllisemminkin. Eikä parisuhdetta paranna, äkkiä huomaa vieraantuneensa lopullisesti. Mistähän kekkaisin miehen jonka kanssa vois keskustella ja harrastaa jotain ihan todellista.

• ei telkkua mulle

No, täältä saat sellasen. Tuu hakee pois!

• tyhjä sydän
        ei telkkua mulle kirjoitti:

No, täältä saat sellasen. Tuu hakee pois!

No kerroppa jotain itsestäsi! Tiedä, vaikka jossakin välissä tulisin hakemaankin.

• Monsley Man

Naisten käsitys esileikistäkin on monesti se että ensin he toljottelevat TV:t tai jumittavat netissä heille sopivan ajan ja sitten vasta seksi käy. Omalla naisellani on tätä ongelmaa myös. Asioista on myös monesti mahdoton puhua naisten kanssa kun hirveät defenssit tulevat naiselle päälle. Parempi silti on avautua naiselle kun jos et avaudu niin olet ikuisesti tossunalla vaikka haluasitkin täysin tasa-arvoisen parisuhteen. Joka tapauksessa olet pissassa :)

• max pari h illassa

Eipä kuulosta tuollaiset suhteet kovin kestäviltä, kun täältä kysellään apuja!

Millaisia sohvapernoita nämä kuvatut tv:n toljottajat ovat, entä elopaino? Kyllä se ulkonäössä alkaa näkymään jos päivittäiset ulkoilut ja/tai kuntosalikäynnit korvataan sohvalla löhöten!

Meilläkin katsotaan toisinaan telkkaria vähän liikaa, mutta se ajoittuu viikonlopuille, jos ei ole muuta parempaa tekemistä. Arkisin töiden jälkeen "pakollinen" saippuasarja, kun sitä on niin mukava seurata, iltayhdeksältä sitten joku kohdalle sattuva ohjelma, joka saa sopivasti rentoutumaan ennen sänkyyn menoa.

• piip2

Ero tuosta taitaa tulla. Itse kyllä sanoisin mitä ajattelen, vaikka toinen sanoisi takaisin. En kyllä ensimmäisenä sanoisi toisen älykkyydestä, vaan ohjelmien tyhmyydestä... Kai hän osaa keskustella normaalisti? Vai ei osaa tai halua puhua ollenkaan, jos ei keskustele niin eikö suhde ole finaalissa. Lapsi tarvitsee ainakin äidin aikaa ja mies jonkin verran. Jos hän valitsisi ohjelmat paremmin sellainen toimisi. Unelmien poikamiehen katsoisi ym. ja jättää jonkun muun tosi-tv tuuban katsomatta - oman maun mukaan. Onko työ raskasta ja yrittää rentoutua illalla? Harrastaako hän mitään muuta koskaan.

En välttämättä vetäisi täysiä johtopäätöksiä älykkyydestä, sillä insinööritkin katsovat salattuja elämiä tyttöystävänsä kanssa. Mutta minua ärsyttäisi jos mies olisi mies joka katsoisi oz sarjaa ja jääkiekkoa. Toisaalta ohjelmatarjonta on kokonaisuutena valunut aika alas koska sieltä tulee jersey shorea, bb, vaimonlaihdutusohelmaa, asunto 23, tyhjätaskut, moderni perhe ja muuta pashaa. Parempiakin sarjoja olisi takuulla.

• 3971

Eikö sulla hyvä mies ole mitään harrastuksia? Eikö sun elämän pitäs olla niinku monen miehen unelma, että saa tulla ja mennä niinku tykkää eikä emäntä nalkuta siitä (sehän kattelee vaan telkkua)?? Pakkoko sun on siinä jumittaa, jos emäntäs tekee niin?!

• blondi88.

naiset rakastavat draamaa ja ihmissuhdesotkuja. vaikka reality tv on pitkälti käsikirjoitettua ei se sen kummemmin poikkea esim. saippuasarjojen katselusta.

itse en henkilökohtaisesti saa minkäännäköistä nautintoa horrorelokuvien katselusta en silti alkaisi suoralta kädeltä haukkua niitä jotka niistä pitävät.

minä aiemmassa suhteessa katsoin toosi paljon tv:tä ja olin kokoajan koneella, kun en jaksanut viettää aikaa exäni kanssa. ja ennen kuin joku kritisoi miksei vaan erottu se oli monimutkainen tilanne, kun asuttiin yhdessä ja mies oli hyvä syyllistämään ja manipuloimaan. nykyäänkin olen leffafriikki ja tykkään katsella sarjoja ja elokuvia mutta pidän huolen siitä, että aikaa jää myös poikaystävälleni töiden ja koulun ja ystävien lisäksi.

• r.k.74

Ei kannata sanoa mitään. Minä sanoin 2 vikkoa sitten miehelle, jonka kanssa tapaillin 2 kk, että hän katsoo liikaa telkkaria minun makuuni, sillä itse en katso sitä juuri ollenkaan. Eipä enää hellustella, siihen loppui kun mies suuttui ja alkoi kiukuttelemaan joka asiasta.

• öönpönkä

Täytyy myöntää, että myös minä töllötän tv :tä välillä liikaa. Ja siitä mulle valitetaan. Siitä etten liiku, en käy missään, siitä kun liikun ja käyn jossain. Mikään ei tunnu kelpaavan. Kuulen valituksia myös siitä että vaatteet ei ole kaikki kaapissa. Astioita saattaa olla pöydällä. Ja aina on kyse siitä etten koskaan ikinä laita astioita tiskikoneeseen, kerää leluja tai sisusta. Minulle valitetaan myös siitä jos 2 kertaa vuodessa olen poissa viikonlopun harrastukseni vuoksi. Kuitenkin mieheni ei ole koskaan ikinä (oikeasti) laittanut likaisia vaatteita pesukoneeseen tai käynnistänyt sitä. Eikä koskaan ikinä tyhjentänyt tiskikonetta. Ei imuroinut tai pessyt lattioita, vaihtanut lakanoita, pessyt ikkunoita, pyyhkinyt pölyjä. Vastaavasti minä en ole koskaan ajanut nurmikkoa, vaihtanut autoon öljyjä tai jakopäänremmiä, tehnyt lumitöitä(poissulkien portaiden lakaisemisen). Koskaan en ole miehelleni näistä mistään tehdyistä tai tekemättömistä asiosta valittanut. Silti saan hänet lähes raivon parteella vain sanoessani jotain, sitten kun minulle ensin sanotaan että mikset sinä tähänkään asiaan sano mitään. Kuitenkin minä valitsisin hänet edelleen hiihtämään kanssani viereistä latua jos vain minun annettaisiin hiihtää sitä omaa latua siinä vieressä, ihan rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe