Määräaikaisen työsuhteen irtisanominen työntekijän toimesta on yleensä neuvoteltavissa
työntekijän sekä työnantajan kesken.
Näin olin ymmärtänyt... mutta, kun nyt haluaisin eroon määräaikaisesta työsuhteestani, niin ilmoitettiin, että se ihan näin helposi käy.
Minut palkattiin määräaikaiseen työsuhteeseen 15.12.2011 ja määräaikaisuuden peruste on "nn:n perhevapaan ajan". Tarkaa päivää, kuukautta tai edes vuotta ole kirjattu työsopimukseeni. Kauttarantain olen tosin saanut kuulla, että vapaallaoleva henkilö palaa työhönsä ehkä v. 2014 tai- 15, jos sittenkään. Hänen paikkaansa en ehdottomasti halua viedä, vaan haluan ainoastaan eroon ko. työpaikasta ja jatkaa työntekoa toisessa yrityksessä.
Kysymykseni onkin: Pääsenkö tästä työpaikasta eroon ilman, että joudun maksumieheksi?
Määräaikaisen työsuhteen irtisanominen työntekijän toimesta
7
1422
Vastaukset
- hsfdhsfdh
Kyllä määräaikaisessa sopimuksessa täytyy lukea ajankohta mille sopimus on tehty. Ei se voi olla määräaikainen määrättömää aikaa.
Jos olet vielä koeajalla niin pääset lähtemään ihan siitä vain. Jos et niin sitten on hankalampi tilanne. Kysy neuvoa omasta liitostasi. Sieltä se parhaiten selviää. - mane
Lähdet pois ja menet jatkamaan töitäsi siihen toiseen yritykseen. Toivottavasti onni ja autuus löytyy sieltä.
- Huuli´O
Kiitos teille vastauksistanne.
Onni ja autuus tuskin sieltä uudestakaan paikasta löytyy.
Hetken aikaa ajattelin vielä yrittää...
Työvuosia on jo 30v. samalla alalla, joten tätä "sorvia"
väännetään ehkä niin kauan kun hermot kestää.
Kiitos teille vastauksistanne. Ilmoittelen miten kävi ja
millä "hinnalla". xDD - syytetty
Mulla kans mietityttää tää sama. Eli jos oon määräaikasena työntekijänä, määräaikaisuus 1v, loppuen syksyllä (päivämäärä siis tiedossa). Työpaikkakiusaaminen on mennyt aivan äärimmilleen ja työterveyshuoltokin tuntuu olevan "kiusaaja"esimiesten puolella, niin miten pääsen tilanteesta maksamatta vahingonkorvausta työnantajalle? Ongelmia on yritetty ratkoa, turhaan, sillä kukaan muu ei yrityksessä näe näitä ongelmia. Esimerkiksi työilmapiirissä tai firman omistajien toimissa. Pientä kiusaamista koko ajan. Vai onko vika sittenkin minussa niin kuin jo puoli vuotta on annettu ymmärtää..
- työsopimusssss
Alalla, missä olen ollut nyt muutaman vuoden kausityöntekijänä, kirjoitetaan työsopimukset tyyliin: "kevätsesongin" ajaksi tai syyskaudella: kunnes "syystyöt" on tehty.
Jos nyt pyytäisin, että työsopimukseni tehtäisiin tänä keväänä vaikkapa 21.6. asti, välttämättä pomo ei siihen suostuisi. .
Ja jos pyytäisin tuollaista työsopimusta, ainakin eriarvoisuus esiintyisi esim. työtehtävissä: en saisi urakkaa - mikä on suurin ja tärkein tulomuoto tuolla alalla - sesonkityötä kun on.
Mutta firma voi toimia miten haluaa.
Laittaa kesken kauden pois, jos taloustilanne niin vaatii. Vaikka meillä olisi kirjoitettuna juuri tuollainen työsopimus: "kevätsesongin ajaksi". Firma voi päättää milloin kevätsesonki päättyy - joskus se päättyy marraskuussa joskus taas heinäkuussa.
Tosin työryhmässämmekin esiintyy eriarvoisuutta: eräs, yksi ja sama henkilö, voi lähteä kesken sesongin, toisiin tehtäviin. Eli hänelle kuitenkin kirjoitetaan varmaankin toisenlainen työsopimus. Ja hän pystyy jättämään "vapaapäivät" myöhempään ajankohtaan - pitää sitten kun koko kausi virallisesti päättyy.
Me muut joudumme pitämään "vapaapäivät" ennen äkkinäistä töiden keskeytymistä.
Eli työsopimus -notkeutta on vain toiseen suuntaan. - sama tääl näin
Mä oon kyllä kans samanlaisessa työshteessa, että oon määräaikainen, mutta mulla ei oo tarkkaa loppumispäivää. Sitten, kun tämä vakkari työntekijä saapuu perhevapailtaan, niin mun hommat loppuu.
- liiton ukko
Olet kirjattu perhevapaan pitäjän paikalle. Eli firma saa työllistämisestäsi varmaan korvauksen, jonka ovat sopineet korvauksen antajan kanssa. Kannattaisi kysellä asiaa työvoimatoimistosta tai siltä taholta, joka korvauksen maksaa. Nämä vuorotteluvapaan tuuraajat ja muut vastaavat voivat olla tekemässä muuta työtä firmalla, kuin vapaalla olija.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata411456Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3031299- 1091125
- 191081
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176888Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841