moi! oon 14 vuotias tyttö joka tahtoo laihduttaa 10kg 2 kuukaudessa. oon 172cm. aloitin siis joulukuussa 2012 75kg, ja nyt olen 68kg. Eli olen aika pitkälle päässyt. nyt on vaan alkanut hidastelemaan. syön 6 päivää viikossa noin 800-900 kaloria, ja lauantaisin en välitä, eli varmaan jotain 3000 kaloria (se on mun AINOO päivä viikosta jolloin syön herkkuja niinku sokeria, ja limuja, joten älkää edes ehdottako sen ottamista pois.) Tahdon nyt siis päästä 58-60 kiloon.Syönkö tarpeeks kaloreita ja aiheuttaako se sen etten laihdu? meen koiran kanssa pihalle 6päivää viikosta, ja me juostaankin välillä. tässä on nyt esimerkiksi eilisen ruokalista:
AAMUPALA: Munakas 130kcal
SNACK: 4 mansikkaa ja kaks keksiä 100kcal(en laske hedelmien kaloreita, paitsi baanaanit)
KOULURUOKA: en syönyt koska en kokenu tarpeelliseks mutta söin yhden läkerol salvi paketin, 22kcal
KOTIRUOKA: spaghetti 400kcal
ILTAPALA: munakas 130kcal ja hunajameloni
olisin tosi kiitollinen vinkeistä! :)
14 laihduttaa... pliis klikkaa :)
29
2589
Vastaukset
- Vanha Jojo
Neljä mansikkaa???
Mansikoissa on hyvin vähän energiaa, mutta paljon terveellisiä ravintoaineita, mm. syövältä suojaavia antioksidantteja. Niitä voi syödä reippaasti enemmän. Omaan aamiaiseeni kuuluu noin 200 grammaa mansikoita.
¨
Älä jätä aterioita väliin. Varsinkin kouluruoka kannattaa syödä, koska sen ravintoainesisällön ovat ammattilaiset laskeneet sellaiseksi, että sillä nuori jaksaa siihen asti, kun pääsee kotiin.
Kalorimääräsi on aivan liian pieni. Noin vähällä ruualla on vaarana, että elimistö jää vaille tarvittavia ravintoaineita. Et sitä vielä ehkä huomaa, mutta jossakin vaiheessa voit sairastua erinäisiin puutostauteihin.
Painotavoitteesi kuulostaa aika alhaiselta. Olet nytkin jo normaalipainoinen, ja 60-kiloisena painoindeksisi olisi 20,3. - mies treenaaja
Aloittaja ruokavalio on aivan perseestä. ja missä liikunta. Koiran ulkoiluttaminen ei kuluta paljoo kaloreita joten ei ole ihme että et laihdu. Ja siks toiseks jos herkuttelet viikonloppuna 3000 kaloria niin turhaa edes yrität laihduttaa. laihduttajan pitääs yödä pieniä annoksia 3-4 tunnin välein ja kuntoilla monesti viikossa. Nää teinit ei tajua mitään laihdutuksesta joten huonosti sun käy. jos haluut laihduttaa niin ensimmäiseksi pitää jättää herkut pois ja pitää syödä tervellistä ruokaa. Muuten et onnistu.
- laihduttaja
ihan tiedoksi vaan ett ne lenkit on kyllä kunnon juoksulenkkejä bordercollien kanssa, eikä mitään chihun kanssa sipsuttelemista. se on kuule laihduttaminen TOSI erillaista miehelle kuin nuorelle tytölle, joten älä arvostele, vaan anna mieluummin HYVIÄ vinkkejä.
- kokeillut
laihduttaja kirjoitti:
ihan tiedoksi vaan ett ne lenkit on kyllä kunnon juoksulenkkejä bordercollien kanssa, eikä mitään chihun kanssa sipsuttelemista. se on kuule laihduttaminen TOSI erillaista miehelle kuin nuorelle tytölle, joten älä arvostele, vaan anna mieluummin HYVIÄ vinkkejä.
Totta, hankippa askelmittari taskun pohjalle. Kun siihen saat esim. 10000 loikkaa päivittäin, voit puhua liikunnasta.
- järkeä peliin
kokeillut kirjoitti:
Totta, hankippa askelmittari taskun pohjalle. Kun siihen saat esim. 10000 loikkaa päivittäin, voit puhua liikunnasta.
Niimpä, on selvää, ettei noilla murkinoilla paljon jaksa liikkua. Turhaa ajaa itseään noin tappiin tuossa iässä.
- Anonyymi
Älä kaikkia lokeroi kaikkia teinejä. 13 vuotias poika täällä syön noin 1700 kaloria tasaisesti josta vähintään 120g on proteiinia ilman minkäänlaista mässyn syömistä yhtenäkään päivänä sekä välttäen helppoja hiilihydraatteja kuten riisi, pasta, ja peruna. Liikun 6-7 päivää viikosta. Yhteen päivään kuuluu 100-300 punnerrusta lihas treeni ja 2h kardiota.
- Mä vaan
Hei! Itse kans olen pian 15-vuotias nuori tyttö. Mulla pituutta 174 cm ja paino tällä hetkellä 65,0 kg. Alotin laihdutuksen kun painoin 70 kg. Ajattelin antaa sulle muutamia vinkkejä ja esimerkkejä omasta ruokavaliostani:
1. Ensinnäkin mun mielestä turhan vähän kaloreita. Kannattaa lisätä ruokavalioosi proteeinia enemmän (kana, kala, kananmuna, maitorahka jne...)
2. Kannattaa alkaa käymään kunnolla lenkeillä. Esim. itse käyn 5-6 krtaa viikossa koirien kanssa juoksulenkillä. Jos haluat kotona sisällä liikkua niin tässä tosi hyvä ja kuntoa nostattava Jillian Michaelsin treeni (Ideana tässä treenissä on, että teet jokaista leveliä 10 PÄIVÄÄ. Aloitten siis 1 levelistä...)
1 level: http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8
2. level: http://www.youtube.com/watch?v=QKdJ9jJv594
3. level: http://www.youtube.com/watch?v=QMN4g3D4ODE
3. Vettä kannattaa juoda päivän aikana paljon. Mulla itsellä on niin että mulla ei jotenkin lasista tuu vettä päivän aikana paljoa juotua. Sen takia pidän vesipulloa kokoajan mukanani. Siitä osaan juoda jotenkin paremmin ja enemmän.
4. Mä kans suosittelen ton herkkupäivän pois jättämistä. Tietenkään herkkuja ei kannata kokonaan pois jättää, ettei mene kokonaan into laihdutuksesta. Ja että et tunne jääväsi kokonaan mistään pois. Mutta mun mielestä parempi juttu on syödä esim. perjantaina pieni pussi karkkia tms...
Tässä esimerkit mun eilisistä syömisistä:
Aamupala: 1 maitorahkapurkki appelsiini, 2 kananmunaa paistettuna, vettä
Lounas: Kanawokkia (missä kanaa ja vihanneksia), vettä
Välipala: Mustikkasmoothie, missä mustikoita ja maitorahkaa
Päivällinen: Lohta ja salaattia, maitoa
Iltapala: 2 hapankorppua, mansikoita, lasi vettä
Onnea sullekkin laihdutukseen! Onnistut varmasti! :) - rsgdrshewhw
35v täti täällä, hei. Tuolla ruokavaliolla ja tyylillä olet menossa kohti vakavaa syömishäiriötä. Älä leiki terveydelläsi! Et ole ylipainoinen, ja liian vähä syöminen kostautuu kyllä tavalla tai toisella. Itse olin suunnilleen samoissa mitoissa samanikäisenä, ja laihdutin pakononmaisestikin välillä n. 25v asti. Alimmillaan paino 62kg, ylimmillään 95kg. Ja tiedätkö, onnellisin tai tyytyväisinä aika ei ollut tuo 62kg aika! Tyytyväisyys omaan ulkonäköön ei tosiaan löydy sieltä vaa'an lukemista, usko pois.
- mies treenaaja
Laihduttaminen on samaa olitko 60 vuotias vai 14 vuotias. katso vaikka suurin pudottaja ohjelmaa. Siel on ollut 60 vuotias ja 18 vuotiaita. samalla lailla ne treenaa ja syö terveellisesti. Joten syö vaan se 3000 kaloria viikonloppuna ihan vapaasti niin näät että laihdutko.
- Eräs nuori nainen...
Sinä ´´mies treenaaja`` ymmärrätköhän yhtään että 14-vuotias tyttö on vielä kasvavassa iässä?! Painon kanssa ei kannata alkaa niin nuorena pelleileen, kuukautisetkin voivat jäädä pois jne... En tietenkään tarkoita etteikö liikuntaa saisi harrastaa (sitä pitääkin harrastaa), tai etteikö kannata syödä terveellisesti, mutta monilla nuorilla laihdutus tahtoo mennä yli, ja sitten tulee anoreksia...
- mies treenaaja
Eräs nuori nainen... kirjoitti:
Sinä ´´mies treenaaja`` ymmärrätköhän yhtään että 14-vuotias tyttö on vielä kasvavassa iässä?! Painon kanssa ei kannata alkaa niin nuorena pelleileen, kuukautisetkin voivat jäädä pois jne... En tietenkään tarkoita etteikö liikuntaa saisi harrastaa (sitä pitääkin harrastaa), tai etteikö kannata syödä terveellisesti, mutta monilla nuorilla laihdutus tahtoo mennä yli, ja sitten tulee anoreksia...
Itse se haluaa laihduttaa ja siltin vetää sipsejä ja herkkuja naamaan. Ei se minun vika ole jos tekee tyhmästi. Sanoin vaan et jos liikkuu tarpeeksi ja syö terveellistä ruokaa niin laihtuu. Sokeri herkkujen ja limun vetäminen ei auta laihtumaan. Ei kannata kysyä neuvoa jos ei usko mitään.
- huoh.
Ei todellakaan ole sama asia, laihduttaako 14- vai 60-vuotiaana. Lapsilla on elimistön kehitys vielä kesken ja kasvuiässä laihduttaminen voi aiheuttaa vaurioita loppuiäksi, mm. syömishäiriöitä, luuston haurastumista tai lapsettomuutta.
Lasten tulisi laihduttaa vain lääkärin valvonnassa ja silloinkin vain kun on vaikeasta ylipainosta kyse, muilla pitäisi pyrkiä siihen että paino ei enää nouse. Aloittajahan ei ole edes ylipainoinen, joten hänen ei missään nimessä pidä laihduttaa. - rgihbpxofihgbp
mun mielestä ei kannattais varsinaisesti laihduttaa ton ikäsenä, itekkin oon 14v. sen sijaan voi parantaa elintapoja, eli lisätä liikuntaa ja syödä terveellisemmin. aterioitaa ei missään nimesssä kannata jättää välistä. ite harrastan tanssii 2 kertaa viikos, siihen päälle 2 liikkatuntia viikossa lenkkeilyä (lähinnä kyllä kesäisin) ja muuta liikuntaa, millon mitäkin. jättämällä turhat välipalat pois, pääsee jo hyvin alkuun, mut kyl itekki syön herkkuja aika paljon mutta periaatehan on siis että kaikki mitä syö, pitäis myös kuluttaa, joten itellä se liikunta korvaa herkuttelun :) oon siis 167 pitkä ja painan 55kg, en laihduta koska olen mielestäni ihan normaali tyttö :) JA tärkee osa terveellistä elämää on se sosiaalinen puoli!!! tsemppiä kaikille kohti terveellistä elämää :)
- laihduttaja
tässä on nyt taas tän päivän ruuat:
aamupala: riisipuuro 100kcal
snack: mansikoita
kouluruoka: mansikoita ja leipä, 60kcal
päivällinen: riisiä ja kanaa, 400kcal
iltapala, munakas ja leipä, 170kcal
730kcal- idon'tlikeeat:(
Kuinka monta munaa laitat munakkaaseen??
Laitatko keltuaisetkin??
Laitatko muuta?
T.Toinen laihduttaja
- huoh.
Tuo on oikeasti ihan hirveä ruokavalio. Yritätkö tappaa itsesi? Syöt ihan liian vähän. Missä ovat kasvikset, hedelmät, maitotuotteet ja hyvä rasva? Riisi on ravitsemuksellisesti turhaa. Proteiiniakin saat luultavasti liian vähän.
- laihduttaja
ihan oikeasti nyt kaikki, jos luulette että oon joku anoreksinen, niin kuunnelkaa! mä olen vieläkin vähän ylipainoinen, joten älkää sanoko että tapatan itteni, koska anoreksiaan on mulla vielä 20kg matkaa! älkää oikeesti jaksako valittaa, vaan antakaa hyviä vinkkejä, eikö teillä oikeesti oo mitään muuta tekemistä kuin mollata tyttöjä jotka oikeesti yrittää parantaa elämäänsä! kasvakaa aikuisiksi
- täti-ihminen
Miksi valvot koulupäivänä kello 03.22? Säännöllinen ja riittävä yöuni on tärkeä tekijä painonpudotuksessa. Valvominen lihottaa!
- voikuule
Sairastaakseen anoreksiaa ei välttämättä tarvi olla alipainonen... Anoreksia on pään sisäinen sairaus...
- laihduttaja
täti-ihminen kirjoitti:
Miksi valvot koulupäivänä kello 03.22? Säännöllinen ja riittävä yöuni on tärkeä tekijä painonpudotuksessa. Valvominen lihottaa!
ehkä en asukkaan suomessa??? asun kuulkaas shanghaissa....
- laihduttaja
voikuule kirjoitti:
Sairastaakseen anoreksiaa ei välttämättä tarvi olla alipainonen... Anoreksia on pään sisäinen sairaus...
no en ole anoreksinen, sen voin taata
- Jillian.
Tuol ylempää annettiin sulle hyviä vinkkejä jo. 730 kaloria on liian vähän. Jos haluu laihtua niin usko tai älä mut syöminen on paras keino laihtua ja sitten tulee vasta liikunta. Aineenvaihdunta ei toimi jos syöt liian vähän. Et syö edes vihanneksia tai hedelmiä. Vettäkin pitää juoda päivässä pari litraa. Mut jos olet niin tyhmä että et usko mitään niin tee niin kuin itse haluat.
- Anonyymi
ANOREKSIA , SYÖMISHÄIRIÖ on mielenterveysongelmia
- cuba libre
Tuo ruokamäärä vaan yksinkertaisesti on aivan liian vähäinen. Seurauksena on joko ahmiminen, jolloin pääasialallinen ravintosi koostuu lähinnä roskaruoasta. Jotain otain vielä pahempaa voi käydä myös. Niin se vaan on. Syö ravitsevaa ruokaa ( eli limpparit vähemmälle ). Syö riittävästi.
Sinun tapauksessasi kokolailla ehdoton minimi ruokamäärä / päivä on 1600kcal. Siitäkin kannattaisi nostaa...
Ehkä järkevintä olisi unohtaa kalorit, syödä terveellistä ruokaa nälän mukaan, olla suht kylläinen jolloin ei tarvitse niitä karkkeja ja liikkua.- cuba libre
Ja terveellinen ruoka tarkoittaa myös tasapainoisesti ravitsevaa ruokaa, jotta saat riittävästi rasvaa, hiilihydraatteja, proteiineja, vitamiineja sekä hivenaineita. Eli vaikkapa pelkän salaatin sekä raejuuston syöminen tuottaa ongelmia.
- laihduttaja
mä syön nälän mukaan, eli just tämän verran. uskokaa pois, syön vain silloin kun on nälkä.
- ennen kuin on myöhä
Jos tuota linjaa jatkaa liian kauan, sairastut syömishäiriöön.
Elimistöö kerääntyy nälkävelka, jonka kasvaessa liian suureksi alat himoitseaan ruokaa. Tästä taas seuraa se, että ajatuksesi kiertyvät pikku hiljaa vain ruokaan, liikkumiseen ja laihtumiseen, lihomisen pelkoon ja kompensointiin.. Touhusta lähtee ilo ja se muuttuu pakkomielteeksi. Et ajattele enää mitään muuta, se on helvetti.
Eli jospa "laihduttaisit" normalisoimalla ruokavalion.
T: tavallasi lahdutuksen aloittanut 26 vuotias syömishäiriöpotilas, sinne meni nuoruus - laamah
http://kiloklubi.fi/artikkelit/Herkkuja-kohtuudella/842/
Oon itekki 14v tyttö (ylipainone) ja aion laihtuu sen verra että oon normaalipainone.
Oon lukenu erilaisii keskusteluja mis ollaan väitetty et karkit ym. pitää jättää pois. Mut nyt löysin ton artikkelin. - Anonyymi
Mulle 75v on pitänyt aina jatkaa samaan malliin, kaikki on kaatunut herkkupäivään.
Olen välttänyt limuja ja suurta määrää, koska mielestäni vatsa pienenee nopeasti jos syö pieniä annoksia. Vesikin pitää juoda välillä. eikä yrittää juoda vettä että täyttäisi vatsan.
Ehkä olisi syytä syödä kalkkia, eli kalsiumsitraattia. Itse syön jauhepurkista pienen mittalusikallisen, kun on osteoporoosia. Mutta varsinkin tytöt torviin kalkkia ja ehkä se jää vajaaksi paastossa. Myös d-vitamiinia hieman,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279