Miehelläni on ollut vuosien ajan peliä selkäni takana. Nyt hänellä on pitkä 10 vuoden suhde, jonka kiistää ja on syyttänyt minua vainoharhaiseksi. Olen kuitenkin saanut tiedot tapaamisista ym. Mutta asiasta ei ole voinut puhua, koska hän raivostui valtavasti ja syytti minua kaikesta ja uhkaili väkivallalla jos en lopeta.
Sain viime viikolla tiedon vakavasta sairaudestani, ja että elinaikaa ei ole ehkä paljon enää. Minulle tuli voimakas itsesäälin tunne. Mitä minun elämäni oli. Kaikki lapsien kasvamiset ym. ovat tukehtuneet miehen uskottomuus- ja vakivaltaisuuskäytökseen. En ole voinut nauttia elämästä! Nytkin kyyneleet vierivät kun kirjoitan tätä.
Tuli valtava vihan tunne miestä kohtaan. En halua nähdä häntä silmissäni. Uskon, että mies suorastaan toivoo poismenoani, koska hänellä on se kumppaninsa, ja odottavat sopivaa hetkeä yhteiselolleen. En ole hänelle tätä diagnoosiani sanonut. Mutta jos nyt jätän hänet, onko loppuelämäni kipuineen päivineen parempaa? Vai onko minun nyt sitten hautaan saakka hyvä olla tällaisessa elämässä? Onko yksin sairaana siitenkin paremmin??
Yksi elämä ja lasten täysipainoinen elämä meni hukkaan. Olin joka hetki kiinni miehen petoksissa. Joka jumalan päivä mietin ja kärsin niistä. Se vei valtavasti energiaa enkä pystynyt antamaan lapsilleni enempää.
Toivon, että te, jotka mietitte, mitä teette vastaavassa tilanteessa ilman lopun siintämistä, tehkää siirtonne. Panostakaa hyvään elämään ilman tuskia, yksinkin on parempi olla.
Tajusin sen vain liian myöhään...mutta jotain hyvääkin, miehen uusi toivottu elämä...
sairastuin vakavasti, en jaksa
10
209
Vastaukset
- tuttu 20 v takaa
Millainen mies pelaa sairastuneen selän takana? Vaimostaan välittävä mies olisi tukena ja turvana. Auttaisi vaimoaan kaikin tavoin. Millainen mies voi toivoa oman vaimonsa poismenoa, että pääsee salasuhteilemaan päivän valossa? Kuvitteleeko hän, ettei ympäristö tiedä mitään suhteilusta ja voi esitellä jo hautajaisissa vanhan tuttunsa uutena löytönä, mahdollisesti kultaisena äitipuolena? Oksettaa jo ajatuskin, mikä ihmisiä oikein vaivaa!
- Näitä miehiä riittää ja
...on palstalla aiemmin ollut kakkosiakin, jotka selittelevät, että tukevat miestä, sairaan vaimon aiheuttaman taakan vuoksi. Että miten kierosti tahansa ihminen kykenee ajattelemaan.
- voi voi voi
Näitä miehiä riittää ja kirjoitti:
...on palstalla aiemmin ollut kakkosiakin, jotka selittelevät, että tukevat miestä, sairaan vaimon aiheuttaman taakan vuoksi. Että miten kierosti tahansa ihminen kykenee ajattelemaan.
...ihanaa tukea antoi empaattinen hoitaja...kieroa peliä...eikä edes tunnistanut miestä narsistiksi....
- Sydämen rauha
Tilanteessa jossa näkee oman elämänsä rajallisuuden tulee kysymykset elinkö oman elämäni turhaan. Lopulta jokainen on yksin samassa tilanteessa joka häntä kohtaa kuolemassa. Surullista. Älä ajattele että elämäsi meni hukkaan, ei se mennyt. Elät lapsissasi vielä jälkeesikin. Älä syyttele itseäsi mistään. Se oli sinun elämäsi, ehkä loput päiväsi voit elää yksin ja kokea seesteisenä rauhaa sitä kohtaan mikä on jokaisen ihmisen osa.
Kukaan ei ansaitse kohtaamaasi kohtelua. Et tiedä syyllisyyden tunteita joita miehellesi voi vielä tulla jos hänestä löytyy hiemankaan empatiaa. Hän on sairas eikä tajua omaa osuuttaan ongelmiin. Ei parisuhde ole elämän ainoa tärkeä asia, on paljon muutakin josta voi kiittää. Olet kokenut että mies ei tuo elämääsi onnea. Onni ja rauha löytyy ihmisen omasta sisimmästä ei toisesta ihmisestä. Riippuvuus miehen rakkaudettomista teoista tekee helposti katkeraksi. Hänellekin tulee joskus loppu ja sen vaikeutta et tiedä. Opettele kiitollisuutta muista asioista, et ole miehellesi tilivelvollinen. Nauti elämäsi loppupäivistä ja asioista joista pidät, ne kuuluu sinulle.- esteenä ollut
Kiitos Sydämen rauha! Voi sitä kyynelten määrää, kun luin viestiäsi. Niin, lapsissani elän kun olen mennyt pois. Olisin vain niin paljon halunnut vielä kokea, ja elää eri tavalla! Näkisin nuorimmaisen koulusta valmistumisen, onnen hetket lastenlasten tullessa. Rakastan lapsiani yli kaiken, ja todellakin tunnen valtavaa syyllisyyttä, että uppouduin omiin tuskiini miehen käytöksen takia päivittäin. He näkivät ikävää elämänmallia parisuhteessamme. Olen vielä nuori 49 vuotias.
Toivottavasti tyttäreni tajuaa, että tämä ei ollut naisen malli, vaan hän ansaitsee kaiken rakkauden ja kunnioituksen!
- en kakkonen
Jokainen kirjoittaa täällä vain asioiden oman kannan. Lukijat ei tiedä asioista kuin täällä luetun. Se pitää muistaa aina kun kommentoi juttuja.
- jaksamista paljon
Ei sinun tarvitse tuntea syyllisyyttä. Se on tyypillistä (ja todella ikävää) että tuollainen mies aiheuttaa naisille tuskia. Ei se uusi nainen voi olla onnellinen sellaisen miehen kanssa tai kukaan nainen. Yksin voi olla parempaa ja läheisten kanssa, lasten ja lähisuvun jos sitä on. Kukaan ihminen ei tiedä elämässä päiviensä määrää, mutta kuolemaa ei ole se on siirtyminen toiselle puolelle. Sieltä näkee valmistumisen ym. Tietenkään ateistit eivät halua siihen uskoa, vaan uskovat omalla tavallaan siihen mihin haluavat. Siellä voi toteuttaa haluamiaan asioita myös ja samantyyppisiä asioita on kuin täällä, mutta parempaa. Tietääkseni. Maailmassa /suomessa kuolee joka päivä ihmisiä, ja se on traagista. Kannattaa elää tässä ja nyt, tehdä haluamiaan asioita ja nauttia siitä mistä voi. Olet arvostettava ja hyvä ihminen, jätä miehen sanomiset omaan arvoonsa. Elämä antaa miehelle takaisin kyllä ja myöhempi aika. Älä ole huolissasi siitä.
Sinulla on oikeus halutessasi tosiaan nauttia elämästä nyt sen mikä voit. Jos sinua huolettaa asiat, keskustele ja ota selvää niistä. Eikö nykyään pahimmissa kivuissa voi nukuttaakin viimeisessä hetkessä. Ja sitten on lääkkeet, joista voi olla myös perillä, miten homma toimii käytännössä. Siitä on nykyään kokemusta, ei olla "ennen vanhaan" sen suhteen. Voit kysyä palstoiltakin asiasta lisäksi. Toivon että saisit jotakin rauhaa sydämeesi, kärsimyksen sijalle, vaikka ihminen onkin miettivä ja pohtiva, älykäs. Tippa tuli linssiin kunnolla ja toivon paljon jaksamista. Kokemusta on myös tuontyyppisistä miehistä, ja sellainen tyyppi voi muut sairastuttaa aiheuttamalla huolia. Rakkaus voi jatkua ajatuksissa jos siltä tuntuu, mutta muuten on parempi päästä kauas niistä (miehen negatiivisista) vaikutuspiireistä. Toki sinä saat itse päättää ihan mitä sinä haluat ja tunnet. Paljon parempia ihmisiä on olemassa, jotka ovat uskollisia ja luonteeltaan kunnollisia. Eivätkä uhkaa ketään.
Silloin kun tekee jotain mukavaa, ajatus menee siihen. Sitten kun sen lopettaa, ajatus voi askarrella miehessä aikansa. Kunnes on taas muuta mielessä välillä. Minulle tuli myös ongelmia joidenkin miesten kanssa, ja luovuin heistä. 2 miestä tulee mieleen ikävämmissä merkeissä.. Ensimmäisestä oli jälkeenpäin ajateltuna mahtavaa päästä eroon. Toista jäi kaipaamaan. Kuitenkin toinen aiheutti ja aiheuttaa edelleen katastrofeja teoillaan. Yritän ajan kanssa niistä päästä johonkin suuntaan. Rakkaus ei lopu, mutta tiedetään faktat minkälainen on. Hänkin viettää aikaa naisen ja naisten kanssa varmaan tuolla aurinkoisessa säässä - itse useimmiten kerrostalossa -tai no pääsen itsekin ulos mutta kotiin on joskus palattava aina. En valita. Minä voin yrittää silti omalla suunnallani tehdä paremman olon tai elämää itselleni, ja löytää parempaa seuraa (toivo siitä). Ulkonäkö on usein vain pintaa ja niin oli tuollakin komealla miehellä. Sisäinen on paljon tärkeämpää ihmisissä.
Minusta tuntuu että jotkut kypsymättömät miehet käyttävät naisten yksinäisyyttä hyväkseen. Itsekin olen yksineläjä. Mutta ehkä kannattaa keskittyä kaikkeen positiiviseen siinä määrin kuin voi. Ettei murhehdi 24h pelkästään vaikka ajattelee, vaan huomio kiinnittyy muuhunkin. Ihminen usein pelkää kaikkea, ja myöhemmin tajuaa ettei ehkä olisi liikaa pitänyt. Yksinäisyyttä ei kannata pelätä liikaa, saattaa pärjätä hyvin kun on tekemistä tai kivaa olemista. Huolista huolimatta.- sitäkin-
Ja huolissa voi joskus auttaa keskustelut terapeutin, diakonin tai psykologin kanssa. Jos ei jatkuvasti, niin joskus. Ihan kaikki apu on käytettävissä. Ikinä mitä kysymyksiä onkaan. Myös palstat. Tai blogit. Ja fiksujen ihmisten kanssa puhuminen.
- niin..
sitäkin- kirjoitti:
Ja huolissa voi joskus auttaa keskustelut terapeutin, diakonin tai psykologin kanssa. Jos ei jatkuvasti, niin joskus. Ihan kaikki apu on käytettävissä. Ikinä mitä kysymyksiä onkaan. Myös palstat. Tai blogit. Ja fiksujen ihmisten kanssa puhuminen.
Ja olen joskus ennen ollut lähes ammattipanikoija ja murehtija, mutta kun ikää tuli 30 niin on sitä siitä muuttunut. Vaikka nykyäänkin haluaa ajatella asiat pohjanmaan kautta. Ajattelemalla saa asioista aina lisää selkoa ajan kanssa. Ja lukemalla, puhumalla. Elämäviisaudet auttavat. Keskittyminen muuhunkin välillä.
- ohikulkija.
Anteeksi, olen itse aika sikamainen ja kusipäinen ihminen jos minua tietentahtoen loukataan, siksi kirjotan aika paskamaisesti jonkun mielestä..
Olen pahoillani sairaudestasi, siis ihan TODELLA!!! Tuli aika paha mieli kun luin tuon mitä kirjoitit!!!
Mutta jos asiat ovat niinkuin kirjoitit. Niin sinuna keskittyisin lapsiin, heidän kanssa yhdessäoloon yms. JA tekisin miehen elämästä täydellisen helvetin...
Kiskoisin joka ikisen pennin mitä yhteisestä pesästä lähtee... perintöhän jää kuitenkin lapsille, eikä mitään sinulle kuuluvaa jäisi mahdollisesti uudelle tulevalle parille.. Antaisin miehen niin itsekseen vainoharhailla... Jokaisesta uhkauksesta syyte... ja KALLIS lakimies pesää jakamaan.
Tekisin miehen elämästä niin suuren helvetin ettei ole tosikaan, koska mitään menetettäväään ei enää ole...
Sinulla on nyt kerrankin hyvä hetki avata suusi, ja antaa potut pottuina... ja sen aikaa mitä jäljellä on, niin nauraa paskasesti päälle.
Anteeksi vaan. Minä en ihan oikeasti ymmärrä sitä tälla palstalla jatkuvaa jauhantaa siitä että anteeksi pitää antaa aina... ja pitäs olla välittämättä... Paskat sanon minä!!! Joskus toiselle on vaan annettava takaisin se mitä on itse tilannut.
Kyllä se "kostokin" joskus on vaan niin IHA-NAN suloista, kun päättää sen asian että on itse se joka viimeiseksi nauraa!!!
Toisekseen.. jos kerta elinaikasi ei ole enää pitkä, niin olisiko aika tuhlata ja käyttää rahaa itseesi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862