Tapasin treffeillä oikean takertujan oli raskaskokemus..

Hirveä kokemus..

Läheisriippuvuus tukahduttaa,Läheisriippuvuus ei tunne rajoja,Takertuminen on henkistä alistamista.

Läheisriippuvainen tukehduttaa ihmissuhteissaan toiset ihmiset ja ajaa heidät takertumisellaan kauemmas itsestään.
Ihmiselle on tärkeää tietää ja tunnistaa omat rajansa; missä alan minä ja mistä alkavat muut. Jokaisella on oikeus omaan minuuteen ja elämään, siihen, että voi päättää omista mielipiteistään, tunteistaan ja fyysisestä koskemattomuudestaan. Näiden rajojen yli ei saisi kukaan tulla eikä niitä saisi rikkoa myöskään suhteessa toisiin ihmisiin. Kanssaihmisiltä ei voi aina vaatia huomiota ja aikaa itselle eikä toisten ystävyys- ja parisuhteiden väliin ole luvallista mennä. Mä sain kokemuksen tälläisestä ja hitto oli raskasta..
Onko muilla kokemuksia läheisyys riippuvaisesta..

Mä oon lähes 50v mies ja nainen oli 43v yh.äiti ..
Vittu kokoajan tukki syliin pussaileen ja hoki onko
ikävä, kuin paljon sä mua rakastat,soitti sata kertaa päivässä ei antanut hetken rauhaa..

20

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thai-tytön mies

      Ei ole läheisriippuvuutta, on vain toisilleen sopimattomia ihmisiä.

    • ole rehellinen

      Ei ole olemassa mitään takertujia tai läheisriippuvaisia. Noilla sanoilla yritetään häpeällisesti piilottaa sitä, ettei itse halua muuta kuin hetken huvia.

    • surunveri

      Ei kuitenkaan käynyt mielessä, että voisit mainita tästä takertumisen häiritsevyydestä kyseiselle naiselle? Päätit iskeä hanskat tiskiin ja kipaista sinkut -palstalle käsittelemään asiaa.

    • onhan niitä

      Totta kai on olemassa takertujia ja läheisriippuvaisia ihmisiä. Nämä eivät ymmärra että jokainen tarvitsee omaa aikaa ja tilaa myös silloin kun seurustellaan.

      • iuyctgzak

        Ei läheisriippuvuus ihan noin mene.

        Ja sitäkin on olemassa monenlaista. Aika usein läheisriippuva on ihminen, joka yrittää kaikin keinoin miellyttää lähellään olevia, unohtaen siinä sivussa itsensä ja omat tarpeensa.

        Läheisriippuva saattaa tehdä itsestään marttyyrin.
        Hän uskoo ettei kukaan häntä rakasta, eikä voi rakastaa.

        Mutta en jaksa enempää asiaa avata.

        Minua ärsyttää, kun nykyään jokainen hankala suhde halutaan lokeroida johonkin mielenterveyspuolen boksiin.


      • onhan niitä
        iuyctgzak kirjoitti:

        Ei läheisriippuvuus ihan noin mene.

        Ja sitäkin on olemassa monenlaista. Aika usein läheisriippuva on ihminen, joka yrittää kaikin keinoin miellyttää lähellään olevia, unohtaen siinä sivussa itsensä ja omat tarpeensa.

        Läheisriippuva saattaa tehdä itsestään marttyyrin.
        Hän uskoo ettei kukaan häntä rakasta, eikä voi rakastaa.

        Mutta en jaksa enempää asiaa avata.

        Minua ärsyttää, kun nykyään jokainen hankala suhde halutaan lokeroida johonkin mielenterveyspuolen boksiin.

        Voihan läheisriippuvakin tukahduttaa ja sitoa kumppaninsa tuolla marttyyriudellaan ja miellyttämisenhalullaan. Tätä tarkoitin.


      • ole rehellinen

        "tarvitsee omaa aikaa" = etsii parempaa, mutta haluaa toistaiseksi pitää nykyisen varalla, jos vaikka ei löydäkään sitä parempaa. Tuollaisilla termeillä vain hämätään herkkäuskoisia.


    • 1+1

      Läheisriippuvuus on ihan eri asia kuin läheisyydentarve.

      • 1+1=2

        nimenomaan!
        kannattaa opettaa itsensä tuntemaan läheisyyttä, eikä paeta aina ninkun kapinen rakki.


    • Janica47

      Tuohan kuullostaa siltä, että nainen rakastui sinuun ja sinä pelästyit ja pakenit.

      Oletko mies joka ei uskalla itsensä antaa rakastua?
      Yleensä suhteen alkuvaiheessa, kun rakastutaan, halutaan kuulla ja nähdä toiselta
      onko tunne sama. Silloin tietää antaako itsestään suhteeseen enmpää. Eli täysin normaalia normaalissa suhteessa


      Läheisriippuvuus ei todellakaan ole tuollaista.

    • love is beautiful

      ja sinä olet 50v etkä erota läheisyydentunnetta läheisriippuvuudesta.
      Kasva aikuiseksi, voisit sinäkin joskus senjäljkeen rakastua.
      Se on hieno tunne, mutta ensin pitää päästää toinen lähelle, ei karata pois
      Kokeile, suosittelen!

    • okjmn

      Ei toi ole läheisrippuvuutta.
      Googletappa sana läheisriippuvuus (Ominaista on tarve tulla hyväksytyksi ja ainainen tarve miellyttää muita itsensä kustannuksella unohtaen omat tarpeet ja tunteet. )

      Kirjoitit treffellä, mikäs suhde tollanen on? Tais olla pidemmät treffit.

      Vastasitko koskaan, kun sinulle sanottiin et rakastaa ja ikavä?
      Ehkä kumppanisi olisi halunnut kuulla jotain sinulta ja oli epävarma tunteistasi, kun olit treffeillä...

      Kuullostaa lähinnä läheisyyden kaipuulta, ehkä et antanut tarpeeksi läheisyyttä noilla treffeillä

    • evvvk2

      Oli varmaan hirveetä, kun joku välitti sinusta. Voi sinua poloista, että oikein kamala raskaskokemus.
      Selvisitkö siitä?

    • 7t8lö

      Jep, itselläni on myös samanlaisia kokemuksia muutama.
      Turha sitä on puolustella mitenkään. Ei se ole normaalia että pitää 24/7 olla käsi kädessä, näin karrikoituna.

      Välittäminen ja tykkääminen on tärkeitä asioita mutta pitää se omakin elämä olla.

      Miinustelkaa riippuvaiset rauhassa :D

    • MIXXXXXXXX

      Mix nykyajan miehet on tollaisia????
      Naiset ei saa näyttää tunteitaa.
      Heti juostaan karkuun ja haetaan naisesta jotain sairautta
      APUA!

    • ................

      Minä olin aiemmin läheisriippuvainen ja tuo ei kyllä ole sellaista käyttäytymistä. Pikemminkin hankkiuduin sellaisten naisten seuraan, jotka eivät minua romanttisesti kiinnostaneet. Aiheutin sitten kaikenlaisia sydänsuruja, kun olin kuulemma niin ihana ja mukava, mutta en oikeasti itse täysillä mukana. Kun ei ole tunnesidettä, niin on helppo vähän myötäillä, seurata ja roikkua mukana ja elää ikään kuin toisen kautta ilman omia mielipiteitä. Olin vaan aina samaa mieltä, eli omaksuin muiden asenteet. Tuosta syntyy varmaan helposti illuusio, että olin aina muka tosi samanlainen ja sen perusteella varmastikin aika helposti toinen osapuoli ihastuu.

      Yksin oleminen oli minulle hirveää, koska minulla ei ollut omaa identiteettiä. Toisaalta samasta syystä suhteet ihmisiin olivat täysin pinnallisia, joten olinpa missä tahansa, niin olin oikeastaan aina yksin ja tuskissani. Nykyään olen onneksi tuosta parantunut ja pystynyt jopa oikeasti ihastumaan yli 10 vuoden tauon jälkeen.

      Olen yksinäinen nykyään, mutta paljon paremmassa tilanteessa kuin tuon 10 vuoden tyhjyyden aikana. Huono itsetunto on edelleen, mutta olisin viimein valmis todelliseen vuorovaikutukseen jonkun ihanan naisen kanssa. Toki ap:n esimerkkinainen kuulostaa aika karsealta, enkä osaa sanoa mikä häntä sitten oikeasti vaivaa. :P

      • uiyfco8atpc9oö

        Olet järjen ääni.
        Kun en jaksanut itse avata tätä asiaa.


    • Nainen 72

      Taitaa ap itse olla täysin kypsymätön treffeille. Kun hellyys saa voimaan huonosti

    • freeeee

      oisikohan niin, että ap itse on sitoutumiskammoinen, tuo vaikuttaa läheisyyden kaipuulta ei läheisriippuvuudelta

    • Ois kyl kiva jos edes sinne päin kuten tuossa ap:n postauksessa kuvaamalla tavalla mulle tapahtuisi oikeassa elämässä... mut eipä oo tullut toistaiseksi pitkiin aikoihin vastaan moista, hyvin kylmiä naisia on kyllä tullut vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      91
      2106
    2. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      48
      2001
    3. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      378
      1770
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      70
      1394
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1115
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1061
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      990
    8. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      88
      987
    9. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      71
      984
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      906
    Aihe