Poikaystävällä lapsellinen puoli?

Minna 92

Tämän kirjoittaminen tuntuu vähän kiusalliselta, kun luin millaista palautetta nimimerkki "Noora" sai toisella palstalla kitistyään poikaystävänsä pokemonin pelaamisesta. Haluan siksi tässä alussa nyt painottaa, etten pidä poikaystävääni mitenkään häiriintyneenä tai sairaana, haluan vain muiden ihmisten näkemystä omaan tilanteeseeni.

Tapasin poikaystäväni n. 1,5 vuotta sitten. Ihastuin heti hänen positiiviseen ja huomaavaiseen luonteeseensa, sekä hänen lapsirakkauteensa. Sekin herätti minussa kiinnostusta, että hän oli yksi harvoista tuntemistani miehistä, joka oli kouluttautunut lastenhoitoalalle. Olemme asuneet viitisen kuukautta yhdessä, ja kaikki sujuu edelleen hyvin. Hän on aivan ihana, ja tekee kovasti töitä, että minä pystyn keskittymään opiskeluihini ilman ylimääräisiä murheita.

Alueella jossa asumme, asuu naapurustossa reilusti yksinhuoltajia, sekä heikommin toimeentulevia perheitä. Tätä kautta poikaystäväni tienaa ylimääräistä toimimalla kohtuuhinnalla muutamana iltana viikossa naapuruston lapsenvahtina. Tämäkään ei minua harmita yhtään, on ihan virkistävää, kun talossa on aina silloin tällöin lapsia, vaikkeivat olekaan omia. Mikä tuntuu hiukan oudolta, on hänen käytöksensä ollessaan lasten kanssa. Hän juttelee paljon lasten kanssa kaikenlaisista lastenohjelmista ja peleistä, ja tuntuu pitävän niitä jopa jänninä keskusteluina. Kyllä minäkin aina jotain tunnun näiden lasten jutuista ymmärtävän, mutta hän on kuin jokin asiantuntija. Katsoessaan lasten kanssa telkkaria, hän tuntuu välillä olevan melkein yhtä kiinnostunut ohjelmista, kuin lapset itse. Hän on vielä ostanut jostain nettihuutokaupasta oman Beyblade-hyrrän, jolla hän välillä pelailee lasten kanssa.

Lapset ja näiden vanhemmat ovat aina tyytyväisiä. Kehuvat, että kerrankin on lapsenvahti, joka tekee muutakin kuin istuu vain tylsänä sohvalla, ja tuijottaa tv:tä. Minua silti välillä ihmetyttää, että onko noin vahva lasten maailmaan eläytyminen ihan normaalia, vaikka olisikin alalle kouluttautunut?

P.S. Melkein unohtui. Hän on 22, ja minä 2 vuotta nuorempi.

15

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasva aikuiseksi

No mihinkäs sinä keskityt omassa työssäsi ? Sorry opiskelussasi ? Meikkaamiseen vai teksitviestien lähettelyyn? Taidat olla ihan pentu. Pistää ihan vihaksi miehesi puolesta että edes viitsit julkaista tuommoisia kypsymättömiä ajatuksia täällä.

• Santtu94

Ei kyllä ole tarpeen olla noin asiaton.

Mutta aloittajalle: Ei kannata yhtään hämmästellä. Itsekkin olen alalla, jossa työskentelen paljon lasten kanssa, ja voin kuvitella asiaa miehesi kannalta.Hän on luultavasti opiskelujen aikana oppinut eläytymään lasten maailmaan, jotta näiden kanssa tulisi toimeen paremmin. Lapsenvahtina taas hänellä ei ole niin tiukkaa ja ammatillista suhdetta lapsiin, vaan hän on lapsille vähän kuin epävirallinen isoveli. Tällöin hän kokee voivansa olla rento ja mukava, ja olla aidosti kiinnostunut lasten asioista.

Ja siitä Beybladesta. Hän itse ollut vielä aika nuori, kun beybladet ovat ekaa kertaa olleet lasten suosiossa. Nähdessään lasten pelaavan niillä nykyään hänellä on voinut nousta kivoja lapsuudenmuistoja pintaan, joita on halunnut päästä ehkä hieman elämään uudelleen. Yksi halvalla hankittu hyrrä ei vielä anna syytä huolestua.

Tiedän omastakin kokemuksesta, että pienikin heittäytyminen lasten asioihin voi ulkopuolisesta näyttää kiusalliselta. Poikaystäväsi vaikuttaa kuitenkin täysin normaalilta kaverilta. Noin vahva suhde lapsiin vain osoittaa, että hänestä voisi tulla hyvä isä.

• nettihaku

grooming

• fbtyhnghgh

Se on hänen työtään olla kiinnostunut lasten jutuista.
      Huolestu vasta sitten kun poikaystävä vapaa-ajallaan yksinään katsoo lasten ohjelmia tai leikkii beyblade hyrrällään. Niin kauan kun hän tekee sitä työaikana lasten kanssa, en oikein ymmärrä mitä syytä sinulla olisi huolestua.

• viu viu

Onko se oikeasti niin vaikeaa mieltää, että jotkut aikuiset oikeasti tykkää videopeleistä ja piirretyistä?? Jos on koko pienen ikänsä ja myöhemmälläkin iällä pelaillut ja katellut lastenohjelmia/piirrettyjä, mihin se kiinnostus lopahtaisi? Keksikää nyt oikeasti jotain kitisemisen aihetta kuin "apua, mun poikaystävä on outo ku tykkää piirretyistä ja lasten leluista". :D

• Mies vailla vertaa

Tämä kysymys voi olla tyhmän kuuloinen, mutta onko poikaystäväsi herkkä ihminen? Itse olen herkkä ja olen tehnyt sellaisen huomion että monissa herkissä on tiettyä lapsenomaisuutta. Se tietysti näkyy kaikissa eri tavalla. Herkällä en tarkoita eritystä tunteellisuutta, vaan... no, herkkyyttä.

• Minna 92

No, paha vastata, kun et selitä millaista herkkyyttä tarkoitat. Siinä mielessä kyllä, että hän on luonteeltaan todella empaattinen ja tuntuu välillä haluavan yrittää pelastaa koko maailman kaikelta hädältä. Ei siinä mielessä, että hän harvoin ottaa mistään nokkiinsa. Esim. jotkut hänen kaverinsa suhtautuvat usein ilkkuvasti hänen uravalintaansa ja tekevät sen välillä liiankin selväksi, mutta ei hän siitä piittaa.

• kholöyl

voi olla että se on vielä "alkuinnostusta" työtä kohtaa. Hän varmasti tuntee itsensä hyväksi ja viisaaksi kun osaa tehdä työtänsä hyvin ja saa positiivista palautetta, mistä johtuen panostaa siihen niin paljon. Vuosien päästä ei varmasti tunnu enää niin "lapsekkaalta" kun häneltä itseltäänkin alkaa hiipua kiinnostus työhön ja pokemonit pursua korvista. Anna miehen nauttia vielä kun on innoissaan :)

• anna olla

Lasten kanssa pitää olla lapsellinen ja leikkisä. Jos oot turpa rullalla myrtsi ilme niin ei kukaan halua sua lapseen vahdiksi.

• Lapsenmielinen

Miehesi on vain lapsenmielinen, ei lapsellinen. Siinä ei minun mielestäni ole mitään väärää. Mieti omalta kannaltasi miksi tämä asia vaivaa sinua. Sehän on vain hyvä asia että tulee lasten kanssa toimeen ja on oikeasti kiinnostunut lapsen tekemisistä, eikä vaan istu passiivisesti vieressä ja nyökkäile. Kunhan parisuhde-elämänne ei miehesi leikeistä kärsi niin mielestäni tuo on ihan hyvä juttu että tulee lasten kanssa toimeen, lapsikin tuntee olonsa arvostetuksi.

• Minna 92

No, en sanonut että se vaivaa minua. Pikemminkin vähän ihmetyttää. Itse olen perheeni nuorin lapsi, sekä suuntautunut ihan toiselle alalle, joten en tiedä juuri mitään ns. "lastenhoitokulttuurista".

Kaikille vastaajille kuitenkin kiitos, sain teiltä mielipiteitä ja uutta näkemystä asiaan. Ja teille parille meuhkaajille: Se että en ihan ymmärrä jotain, ei tarkoita että olisin joku aivoton bimbo, joka yrittää lietsoa kansalaismielipiteen sitä vastaan!

• Poikaystäväsi eläytyy,asettuu lapsen asemaan, on empaattinen, tuntee sympatiaa. Siis hyviä puolia ihmisessä. Itse olen etenkin nuorempana, lapsuudesta puhumattakaan, ollut (muiden) lasten kanssa leikkiessä/jutellessa/puuhatessa ollut sellainen, että menen sisälle siihen (toisen) lapsen maailmaan, elän sitä, luon tavallaan tiedostamattan tiiviin yhteyden. Ollaan sillä hetkellä "lapsuuden satumaassa". Vieläkin, aikuisena, vanhempana voin siihen mennä omien lasten kanssa, etenkin kun he olivat pienempiä, mutta vähän se vanhemmuuden rooli sitä karsii, enää siihen ei ihan kykene, kuin hetkittäin. Aina jossain vaiheessa luomous särkyy, etenkin jos joku toinen aikuinen sattuu paikalle.

Miehesi on kotonaan ja pystyy heittäytymään lasten leikkeihin paremmin, kuin esim. töissä tai jos olisi vanhempi, isä. Lisäksi ikä vaikuttaa, hän on vielä nuori ja isovelimäinen. Ei mitään syytä huoleen, päinvastoin. Hänellä on normaali ja terve suhtautuminen lapsiin lapsena, lapsuuteen ylipäätään.

• Isuukki

Olen 32-vuotias isä ja tietenkin leikin pojan kanssa hänen leluillaan ja ostelen hänelle kaikkea. Ja jutellaan. En tosin jaksa kyllä niitä pienten lasten ohjelmia katsoa. Mutta tuskin maltan odottaa, kun poika on vähän isompi ja saa jo katsella vähän vauhdikkaampia piirrettyjä... tuskin maltan odottaa, että päästään leikkimään isin vanhoilla toimintafiguureilla. Peleistä nyt puhumattakaan.

En edes pidä lapsista. Mutta kai tämä on normaalia.

• ghfhfh

No, meillä ainakin minä harrastan vanhoja Disneyelokuvia ja Studio Ghiblin anime-elokuvia ja samoja leffoja katsoo myös mieheni 10-vuotias tyttö. Hyvin me voimme keskustella ky. elokuvista ja vertailla omia kokemuksia sekä suositella toisillemme elokuvia.
      "Jos tykkäsit siitä, katso tämä leffa."
      Ei ole koskaan mies marmattanut (tai miehen exä, lapsen isovanhemmat, tädit, sedät etcetc) että asia olisi huono. Muuten hoidan kyllä velvollisuuteni kuten aikuisen kuuluu.

Tosiaan ja itse olen jo 27. Uskoisin, että tämä on tullut jäädäkseen. Minulla itselläni on täti, joka katsoo edelleen (täytti 56 tuossa viime viikolla) lasten ohjelmia ja juttelee niistä veljeni lapsen kanssa.

Miksi hitossa tuo oikeasti on nykyään niin iso ongelma? Vai onko toisella osapuolella enemmän kehumisen aihe, ettei ole niin lapsellinen kuin toinen?

• ....................

Ei tuossa minusta ole mitään kummallista. Minäkin olen parikymppinen ja katson esim. piirrettyjä edelleen, poikaystäväni kanssa. Tykkään myös pehmoleluista. Ja onhan niitä aikuisia ja vanhuksia, jotka esim. rakentelevat nukketaloja tai junaratoja, tai tekevät paperinukkeja.

Pidän myös joistakin lastenohjelmista, vaikka en niitä itse seuraakaan. Mutta tuleehan niitä nähtyä. Ja kun olin lapsenvahtina viime vuosina leikin lasten kanssa ja katsoin samoja piirrettyjä kuin hekin. Ja nythän on ollut juttua siitä, että nuoret miehet katsovat sitä uutta My Little Pony -sarjaa :) Harrastuksensa kullakin, oli se sitten lapsellinen tai ei. En tiedä miksi siitä pitäisi huolestua jos lapsille tarkoitetut jutut olisivat aikuisenkin harrastus, jos ihminen on muuten ihan järkevä.

Joten älä huolestu turhaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe