Kaikille uupuneille, väsyneille ja janoisille

tavallinen

Kaiken kaikkiaan, kun lukee edes joitakuita ketjuja lyhyen matkaa, niin monenmoiset sepostukset tulevat vastaan.

Luin nimimerkin uupuneenkin ketjua vähäsen ja ajattelin kohdistaa lievästi viistoten samasta ja vähän muustakin aiheesta.

Ihminen tekee yleensä itse itselleen "paulan". Jeesuksen kuorma on keveä kantaa, eikä Hän koskaan kehoita kantamaan vierasta iestä. Jeesuksen Sana on keveä, eivätkä Hänen asettamansa "vaatimukset" ole raskaita kantaa. Jos ihminen on raskautettu, niin hänen oma sisikuntansa häntä monestikin raskauttaa. Jokainen voi itse lopulta valita oman suhtautumistapansa, miten hän asioihin suhtautuu.

On surullista lukea näitä puolesta ja vastaan kommentteja, koska raamatussahan on, ettei pidä olla sen ja sen puolta, vaan pitäisi olla yhtä mieltä. Sitä samaa mieltä, jota Jeesus elämästä on.

En tiedä luetko sinä nimimerkki uupunut tätä tekstiä lainkaan, mutta uupuneelle riittää tieto, että Jeesus rakastaa sinua, eikä Hänen rakkaudessaan sinuakaan kohtaan ole ehtoja, vaan Hänen täydellinen rakkautensa karkoittaa kaiken pelon ja siinä sinäkin saat levätä. Muuta et tällä hetkellä tarvi.

Vielä surullisempaa on todeta kerta toisensa jälkeen, että liha ohjaa niin monen ihmisen mielenliikkeitä, ettei Pyhä Henki taida päästä mistään lovesta ihmisiä ohjaamaan oikealle tielle. Sitten tulee sellainen joukkokunta, joka on omasta mielestä kaikessa oikeassa, muttei kuitenkaan tee itse oikein eli rakasta lähimmäistä niinkuin itseään. Vaan rakastaa vain itseään ja omia pyyteitään. Ei ole ihme, miksi useimmat ovat väsyneet koko elämäänsä ja läheisiinsä.

Jos ihminen vaatii, että toisten on toteltava juuri hänen neuvojaan, seuraa siitä sellaista, jolloin kaikki mielialat heittelevät laidasta toiseen. Eikä kukaan enää tiedä itsekkään, mitä itse tai lähimmäinen seuraa.

Seuraa sinäkin uupunut Jeesusta, älä antaudu kantamaan sitä vierasta iestä, eli ihmisten neuvoja. Lepää ja kun aika on kypsä, tiedät itse miten selviät eteenpäin. Jeesus itse sinua auttakoon, samoin kuin kaikkia muitakin, jotka ovat uupuneet ja eksyneet pois Jeesuksen turvallisesta sylistä!

3

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä neuvo

Hyvä neuvo uupuneille ihmisille.

• näin se menee

Lähimmäisten rakastaminen tarkoittaa vain perhettä, muut voi jättää ilman huomiota.

• Kärsivällisyyde kaut

Omavoimaisuudesta olen eri mieltä. Sen läksyn oppii kun näkee elämää vähän enemmän. On paljon sellaisia murheita jota eivät ole itsestä riippuvia. Mutta avauksessasi oli myös se oikeakin puoli.

1. Piet. 5:5 Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."

1. Piet. 5:6-7 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi, ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen."

1. Piet. 5:8-9 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      72
      2449
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1435
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      81
      1291
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1182
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      895
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      890
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      763
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      98
      736
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      28
      722
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      686
    Aihe