Ikäerosta

toiveissa

Haluaisin tutustua paremmin yhteen itseäni noin 16 vuotta vanhempaan mieheen. Hän on ilmeisesti myös kiinnostunut, mutta tuntuu, että ikäero on hänelle suurempi juttu kuin minulle. Meillä on kuitenkin samoja kiinnostuksen kohteita ja muutenkin synkkaa. Kummallakaan ei ole muita suhteita, mutta jotenkin ikäero on ollut aina esillä. Siitä huolimatta haluaisin kuitenkin tutustua häneen. Minulle ikä ei ole ongelma, koska pidän hänestä ihmisenä. En ole lapsi, eikä hän mikään vanhus. Miten ikäeroasian voisi tehdä hänelle helpommaksi? Vai pitäisikö antaa olla?

7

344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 114411

16 vuotta on melkoinen ikäero. Mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, että suhde olisi tuomittu epäonnistumaan. Minkä ikäinen mies on ja minkä ikäinen olet itse? Millainen elämäntilanne teillä on? Onko miehellä lapsia? Olisitko valmis äitipuoleksi tai jopa perustamaan perheen? Nuo ovat asioita, joita sinun kannattaa miettiä. Jos kuitenkin olet tosissaan kiinnostunut hänestä, älä anna ikäeron häiritä. Aikahan sen sitten näyttää, tuleeko suhteesta mitään.

• lifemocker

voihan siinä ollakkin jonkun aikaa kivaa, mutta et sinä tuosta kovin pitkäkestoista suhdetta tule saamaan

• True love

Ohhoh, lifemocker!
      Äläpä yleistä!
      Itse olen NAINEN joka on 18 vuotta VANHEMPI aviomiestäni ja naimisissa on oltu pian 14 vuotta! Ja kaksi kaunista lastakin on siunaantunut tähän kaiken kruunuksi.
      Rakkaus on arkipäivän rakkautta, sitä osoitetaan sanoin ja teoi, kaikki toinen toisillemme.
      Ja huom! se oli mieheni joka minua alkoi todella rankasti piirittää kun tapasimme erään yhteisen tuttavan luona! Minä olin se skeptinen osapuoli, en ikäeron takia, vaan siksi kun viihdyin erittäin hyvin vapaana sinkkuna. No, lopulta sitten taivuin, kihloihin mentiin ja vuosi sen jälkeen avioon. Yhteistä taivalta seurustelun alusta siis reilu 16 vuotta!
      Meille kummallekaan ikä on vain jokin luku. Me olemme hyvinkin erilaiset monellakin tapaa. Meillä on hyvinkin erilaiset kiinnostuksen kohteet ja mieltymykset, mutta me kunnioitamme toinen toistamme ja hyväksymme ne erilaisuudet.
      Perhe on tiivis, mutta ei ahdistava. Kumpikin saa tilaa ja vapautta, mutta tietyllä tasolla olemme sitoutuneet. Mies sanoikin aikanaan, että yhteen mennään lopuksi ikää.
      Kyllä liitto isollakin ikäerolla voi täysin hyvin toimia ja kestää, ja uskon että jopa paremmin kuin samanikäisten liitot. Tässä kun pohjana on ihan muu kuin ulkonäkö, ikä ym pintaseikat, joita useimmat tuntuvat vaativan.
      Ei muisteta että "moni on kakku päältä kaunis.." jne

• lifemocker

" Ei muisteta että "moni on kakku päältä kaunis.." jne "

aika kuiva suhde jos fyysinen puoli kokonaan siitä puuttuu...

• True love
        lifemocker kirjoitti:

" Ei muisteta että "moni on kakku päältä kaunis.." jne "

aika kuiva suhde jos fyysinen puoli kokonaan siitä puuttuu...

Siis mitä tekemistä "fyysisellä puolella" on sen asian kanssa, että on kerta kaikkiaan olemassa myös ihmisiä, joille silikonit, botox, hiuslisäkkeet, pumpatut huulet, ns. ulkoinen "seksikkyys" ei merkitse mitään vaan se, mitä ihmisen sisältä löytyy, kenen kanssa on hyvä olla? Myös siellä sängyssä kuten sen ulmkopuolella?

• senioor

Saman ongelman kans painitaan, mut mä oon se vanhempi mies ja musta on kiinnostunu nuorempi nainen.. ikäeroo 18v.. oon hänen vanhempiensa ikäinen.. Tiedän, ett siitä syntyis ihan järjetön kalabaliikki, jos alettais seurustella.. Mut suurin ongelmahan se ikäero on muille, ei se meitä haittaa.. Ollaan se asia jo käyty niin monta kertaa. Mennään toistaiseks frendeinä ja katotaan mihin suhde kehittyy..

Kaikki on kauhuissaan, jos nelikymppinen nai kakskakkosen, mut ketään ei kiinnosta, jos viiskymppinen nai kolmekakkosen.. ihan sama 20v siin on välissä.. ja elämän kokemusta voi olla ihan yhtä paljo.. riippuen kuin kovaa elämä on ollu.

• nuorinaine

Samaa mieltä, olen nuori ja ihastunut vanhempaan mieheen, mutta on tosi vaikeaa tehdä mitään asialle kun kaikki ovat niin tuomitsevia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      103
      6673
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5037
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3289
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3158
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2338
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1696
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1331
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1282
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1196
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      964
    Aihe