Mitä on "perseen nuoleminen" käytännössä?

perseennuolijako?

Niin, siis mitä on tämä pomon "perseen nuoleminen" josta monet tykkäävät toisia syytellä? Onko se sitä, että tehdään työ hyvin ja ollaan vuorovaikutuksessa esimiehen kanssa? Vai sitä, että otetaan vastaan pomon kiitokset hyvin tehdystä työstä? Vai siitä että suostutaan palkalliseen ylityöhön koska kotona ei ole iltaisin muutakaan tekemistä?

Kertokaa!

72

6669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Perseennuolenta on sitä kun vuorovaikutus pomon kanssa menee siihen pisteeseen että työntekijä saa sovittua itselleen henkilökohtaisia parempia etuuksia työpaikoilla esim. paremmat työvuorot, vähemmän oikeasti vaativia työtehtäviä jne. Näin ainakin meillä Tahkolla. Kertooko tämä enemmän pomon lepsuudesta vai työntekijän lipevyydestä. Nämä perseennuolijat ovat ahkeria työntekijöitä vain omissa mielikuvissaan. Luettelevat paljon tekemättömiä töitä mutta harvoin niitä omatoimisesti rupeavat itse tekemään.

    • perseilijä

      Sitä, että pomo pyllistää ja sinä työnnät kielesi ulos pomosi peräreikään ja pyörität sitä siellä. Loogista, eikö totta?

      • Anonyymi

        Mulle se on sitä et nostaa hametta ja tavara näkyy . Bonukset on taattu


    • työntekijä-suomi

      perseennuolenta on taitolaji...meillä työkaveri kertoo kaiken mitä tehdään töissä ja puhutaan työyhteisössä!Mutta ne omat työtehtävät sattuvat aina unohtumaan.ne työt tekee toinen !Luulisi suun täyttyvän persekarvoista kun lipomalla moista tekee...no ei tietenkään

      • vittu mitä paskaa

        totta, papereita pyöritellään tuntitolkulla mitään saamatta aikaa ja sitten pomolle käydään narisemassa eittei ole papeitöihin aikaa edes kerennyt järjestämään ja toiset tekee vielä tälläisen työt ja kiitokset ja palkkahan menee turhanpäiväiselle paperinpyörittäjälle :P

        jotkut ei vaan näe metsää puilta ja naamakerroin ja paskanpuhuminen auttaa saamaan parhaan paikan työpaikalla.


      • jeps jees
        vittu mitä paskaa kirjoitti:

        totta, papereita pyöritellään tuntitolkulla mitään saamatta aikaa ja sitten pomolle käydään narisemassa eittei ole papeitöihin aikaa edes kerennyt järjestämään ja toiset tekee vielä tälläisen työt ja kiitokset ja palkkahan menee turhanpäiväiselle paperinpyörittäjälle :P

        jotkut ei vaan näe metsää puilta ja naamakerroin ja paskanpuhuminen auttaa saamaan parhaan paikan työpaikalla.

        Jep ja sitten on pikkupomot jotka sanelee kuka saa mielipiteitä esittää ja miten pitää missä kohdin puhua ja sanoa.


      • Anonyymi
        jeps jees kirjoitti:

        Jep ja sitten on pikkupomot jotka sanelee kuka saa mielipiteitä esittää ja miten pitää missä kohdin puhua ja sanoa.

        Pikku pomo iso kulli ja se maistuu pikkujouluissa


    • Totuus.....

      Yleensä perseennuolijaksi syyttävät ne, joiden pääasiallinen päämäärä on lusmuilla töissä.

      Ja ne, jotka taas hoitavat työnsä hyvin, ja saavat siitä kiitosta, tai jopa, ansaitusti, parempaa palkkaa, niin näitä taas syytetään perseennuolijoiksi.

      • 3+12

        Onko pomosi takapuoli jo vereslihalla kun tunnut nuoleskelevan sitä niin ahkerasti?


      • Anonyymi

        Pillua niin pitkälle tyttö pääsee


    • ,.,.

      Meissä jokaisessa asuu pieni perseennuolija.

      • Anonyymi

        Ja jos sitä saa ylitöissä


      • Anonyymi

        Ainakin niissä vanhoissa naisissa, poikien kulli kovana auttaa ja aamulla kirveltää kummasti kun tädit on antanut pillua


    • Einuolijaikinä!

      Jos teet duunisi vain pomon kiitos mielessäsi, olet hanurinnuolija. Pomo saattaa ruokkia hanurinnuolijoita palkitsemalla vain niitä jotka kaveeraavat hänen kanssaan. Työn ulkopuoleinen tekemisissä olo pomosi kanssa saatetaan katsoa hanurin nuolemiseksi, varsinkin jos sama peli jatkuu työpaikalla. Tämä lienee jopa aika yleinen ilmenemismuoto sairastavasta työyhteisöstä. Jos ilmiö olisi "normaalia" olisi työpaikat täynnä avio- ja avopareja. Sekä hetero että homo sellaisia. Vaan näinhän asia ei ole!

      Jos taas olet pomosi kanssa vain "hyvissä väleissä" ammattisi vuoksi, ei se tarkoita sitä että olet nuoleskelija. Silloin olet hyvä alainen, jonka kanssa pomo pystyy työskentelemään ilman paineita. Hyvälle pomolle pystyy myös sanomaan oman mielipiteensä asioista, eikä se saa vaatia ns. "nuolentaa".

    • maukonen-

      Jos nuolet pomon persettä tuskin sitä itse edes tiedostatkaan. Muut sen kyllä huomaavat ja seuraavat touhuasi epäuskoisina eivätkä tiedä itkeäkö vai nauraa. Pomot on pomoja ja työntekijät on työntekijöitä. Muista se.

    • Meniks jakeluun

      Saa pomon kanssa olla hyvissä väleissä, jos joku ei oo, ei se ole sen työntekijän vika joka on. Jokainen tehköön kuin lystää ja pitäköön huolen omista suhteistaan. Piste.

      • Anonyymi

        Takahuoneessa pillua. Tytöt tykkää


      • Anonyymi

        Juu on se kiva kun kotona ei saa niin töissä on siihenkin mahdollisuus.


    • arse9

      Niin eihän pomon kanssa sotajalallakaan tarvitse olla. Normaalit käytössäännöt kunniaan. Mutta onhan se hieno fiilinki jos mielistely ja perseennuolenta toimii ja saa sillä lailla itselleen "kultaa ja kunniaa". Kyllähän pomokin nämä mielistelijät tietää ja tuntee mutta esimiesasema estää useimmiten sanomasta tälläiselle tapaukselle suorat sanat. Hänkin varmasti odottaa että muut työntekijät laittavat tälläisen työntekijän ruotuun ja perseennuolija tajuaa oman tilansa ja rauhoittuu ilman sakinhivutusta.

      • udhd

        Korkeintaan julkisen alan duunarit, nämä punaiset aatesiskot ja -veljet ovat niin pudonneet työelämän kehityksestä, että puhuvat jostain ruotuun laittamisesta ja sakinhivutuksesta, yksilöllisyys, erilaisuus ja miten vain erottuminen on heille kuin härälle punainen vaate, joka heidän herneellään ajatellen vaatii eliminoinnin tavalla tai toisella.Nämä ovat juuri niitä, jotka pilaavat työelämän ilmapiirin ja suuri joukko kärsii heidän putkinäköisyydestään Suomessa.


    • simppeliin kysymykse

      toisten työkavereiden epäoikeutettua ja valheellista kavallusta pomon mieliksi - oman edun nimiin. Sitä mm. on perseen...

      • matsi,

        Perseen nuoleminen on taitolaji, vai mitä mieltä olet?


      • Anonyymi
        matsi, kirjoitti:

        Perseen nuoleminen on taitolaji, vai mitä mieltä olet?

        Just ja stondis on kova


    • Esim.

      Pyllyn nuolentaa on, kun alaisen välit pomoon ovat muita paremmat niin, että hänelle koituu siitä taloudellista tai muuta etua esim. saa itse poimia haluamansa työvuorot. Samaiset edut voi saada muutoinkin, kuten olemalla pomon lapsi tai petikaveri.

      Suosikkityöntekijä kertoo kaiken työyhteisössä kuulemansa esimiehelleen ja kyttää työkavereita tämän puolesta. Vastaavasti alainen saa pomolta tietoonsa asioita, jotka eivät hänelle kuuluisi tai jotka salataan muilta työntekijöiltä.

      Lempialaiset ja pomo ryyppäävät firman rahoilla bileissä, joihin osaa työntekijöistä ei ole edes kutsuttu. Alainen saa vaikkapa kiusata jotakuta ja olla varma, että pomo puolustaa häntä, jos perästä alkaa kuulua. Esimerkkejä osaa jokainen työelämää nähnyt luetella loputtomiin.

      • Anonyymi

        Ja nussimiset.


    • mau-.-

      Niin meillä tämä perseennuolija ei malta pysyä vapaapäivinäkään työpaikalta poissa vaan tupsahtaa säännöllisesti kupposelle kahvia tai ruokatunnin aikaan haistelemaan ilmapiiriä. Pelkää että jää jostakin paitsi jos olisi vapaat kotonaan tai ihan missä tahansa muualla kuin töissä.

      • uh huh

        Niin ja sitten nuolija ottaa välittömästi yhteyden pomoon, kun joku ei tervehtinyt häntä iloisesti - sehän on merkki tietoisesta työilmapiirin pilaamisesta, jopa niskuroinnista. Mitään ongelmaa ei ole siinä, että vapailla ja lomilla tullaan notkumaan työpaikalle.


      • doppelin kuningatar
        uh huh kirjoitti:

        Niin ja sitten nuolija ottaa välittömästi yhteyden pomoon, kun joku ei tervehtinyt häntä iloisesti - sehän on merkki tietoisesta työilmapiirin pilaamisesta, jopa niskuroinnista. Mitään ongelmaa ei ole siinä, että vapailla ja lomilla tullaan notkumaan työpaikalle.

        Meillä töissä nainen joka on vanhaan käsivammaan vedoten ollut vapaamatkustajana töissä jo viisi vuotta. Pomo hyysää naista ja räätälöi naiselle töitä ja työvuoroja muitten kustannuksella. Miten tämmöistä vajaakuntoista on vara pitää kun tilalle löytyisi terveitä yllin kyllin. Kyseessä kausityö ja työsuhteet määräaikaisia.


      • Anonyymi

        Tätä ilmiötä olen todistanut itsekin.Vapaapäivätkin tulee haistelemaan mikä töissä meininki ja notkuu johtajan ovenpielessä jotain muka tärkeää höpöttämässä.Hitto että tekee pahaa


    • muuripata

      Niinpä! Näitä laiskanpulskeita erityiasemaan päässeitä on paljon. Rikkovat työpaikan yhteishenkeä selittelemällä vajaata työkykyään ummet ja lammet. Sipittelevät esimiehen korvaan niin että muutkaan eivät voi olla kuulematta mitä hän tänään töissä pystyy tekemään ja mitä ei. Meillä yksi tälläinen, Kun näen tämän henkilön sappi kiehahtaa koska samassa työvuorossa muut joustavat ja joutuvat tekemään kohtuuttomasti lisätöitä hänen "vajaan" työkykynsä vuoksi. Nauttii samaa palkkaa mutta ei tee töitä kuten muut.

    • srjyjsry

      Kuten muut ovatkin jo sanoneet, näkisin minäkin, että perseennuolija on sellainen tapaus, joka pyrkii erityisasemaan pomon silmissä mielistelemällä, eikä esimerkiksi tekemällä töitään kunnolla. Pomo saattaa olla myös sokea lellikkinsä heikkouksien suhteen, eikä sen vuoksi puutu niin hanakasti hänen mokiinsa tai tekemättä jääneisiin asioihin.

      Tiedän tapauksia, joissa saamattomat työkaverit ovat leimanneet oikeasti ahkeran ja tunnollisen työkaverin perseennuolijaksi. Mielestäni tämä on todella ikävää. Tällaisissa tilanteissa muut työkaverit kokevat ilmeisesti tulleensa petetyiksi, koska yksi tekee paremmin ja enemmän kuin he.

    • ranehan se siinä

      Persiinnuolija vielä menettelee mutta kun pomo on niin idiootti että lankeaa persiinnuolijan ansaan niin sitten vasta vitutus on maksimissaan.

      • voikoihanamminpäivä

        Jep. Ja kun se perseennuolija on luottamushenkilö, niin vitutus on maksimissaan.


      • Anonyymi

        Ihan sama jos saa pimppiä


    • pakko päästä pois!

      MInä olen kolmekymppinen nainen ja töissä miesvoittoisella alalla. Minulla on käytännössä huoltomiehen koulutus, mutta silti toimin enimmäkseen siivoojana. Koulutukseni edellyttäisi vaativampia hommia, mutta pomon mielestä on tärkeämpää, että jätkät saavat tehdä huoltotöitä ja opetella samalla uusia juttuja mitä työssä tarvitsee. Tätä hän ei tietenkään ääneen myönnä, mutta toiminnallaan osoittaa sen kerta toisensa jälkeen.

      Suurin ongelma on se, että se mitä kukin tekee, riippuu työajoista, koska kaikkia hommia ei oikein voi tehdä milloin tahansa, tai ihmiset ovat pahasti toistensa tiellä.

      No niin, meillä on täällä työpisteessä muuan sälli, joka myös on yksi esimerkki pyrstönnuolijasta. Hän kyllä osaa hommansa hyvin ihan oikeastikin, ei siinä mitään, mutta se on johtanut siihen, että käytännössä hän saa tehdä täällä ihan mitä huvittaa, eivätkä esimiehet (kaikki miehiä) puutu siihen, koska häntä pidetään "hyvänä jätkänä".

      Jos joku keksii hyvän idean jonkin jutun toteuttamiseksi, hän menee kiireesti kertomaan siitä esimiehelle ja ottaa kaiken kunnian itselleen kiillottaen sillä omaa kilpeään. Jos joku mainitsee, että idea oli jonkun tgoisen, esimies vain nyökyttelee kärsivällisin ilmein eikä selvästikään usko asiaa.

      Hän osaa selittää itsestään selviä asioita niin että saa itsensä vaikuttamaan nerolta vaikkei todellisuudessa ole sen nerokkaampi kuin muutkaan. Mutta koska hänen onnistuu esiintyä sellaisena, työpaikkani miehet myös pitävät häntä sellaisena.

      Hän on (olevinaan) aina samaa mieltä asioista esimiesten kanssa vaikka tietäisi näiden olevan väärässä, ja jos jokin menee pieleen, hän voivottelee, että "ei se onnistukaan noin", aivan kuin olisi vasta tehdessään huomannut, että myttyyn menee. Sillä tavalla hän saa esimiehet tuntemaan itsensä hyväksi työssään, mikä tietysti lisää hänen suosiotaan heidän keskuudessaan.

      Hänen on onnistunut luikerrella esimiesten suosioon siinä määrin, että hän saa käytännössä tehdä ihan mitä huvittaa. Totta kai hän valitsee aina parhaat työajat ja siten parhaat hommat itselleen, mikä johtaa siihen, että hanttihommat jäävät poikkeuksetta minulle.

      Olen useita kertoja puhunut asiasta esimiehelleni, mutta hän sanoo, että tiimi toimii parhaiten näin. Eli minulla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä tekemään koulutukseni mukaista työtä, koska tämä yksi pyrstönnuolija on kietonut esimiehet pikkusormensa ympärille. Jos puhun asiasta ylimmälle esimiehelle, hän nostaa kätensä pystyyn sanomalla, ettei päätös työajoista ole hänen vastuualuettaan. Hän valittelee kovasti tilannettani, muttei puutu siihen mitenkään.

      Työpaikkani naiset ovat kyllä huomanneet tämän pyrstönnuolijan puuhat kauan sitten, mutta yksikään miehistä ei ole asiaa tajunnut, ja he ovat vakaasti sitä mieltä, että me olemme vain kateellisia. Nämä muut naiset toimivat samassa työpisteessä, mutta kokonaan eri tehtävissä joten tuo pyrstönnuolija ei vaikuta heidän toimenkuvaansa.

      Olen törmännyt samaan ilmiöön muissakin työpisteissä missä olen ollut (että naiset pidetään luuttuamassa lattioita vaikka koulutus edellyttäisi muuta, ja jätkät tekevät huoltotyöt vaikka olisivat minkälaisia poropukaloita tahansa), ja olen saanut siitä niin tarpeekseni, että olen alkanut vakavasti harkita irtisanoutumista. Se näyttää olevan ainoa keino päästä tästä siivoojan roolista. Pelkään kuitenkin irtisanoutuakaan, koska en ole vielä saanut asuntolainaani maksettua. Viitisen vuotta olisi jäljellä. Ei sinänsä pitkä aika, mutta en usko jaksavani enää sitäkään. "siivoojaksi" saan kyllä hyvää palkaa, lähes tuplasti sen mitä virallinen siivooja saisi, mutta minua loukkaa todella syvästi se, että minua aliarvioidaan koko ajan eikä minulle, toisin kuin miehille, anneta mahdollisuutta opetellakaan. En pysty vetoamaan edes työsopimukseen, koska olen töissä alemmalla sopimuksella. (Tämä siksi, että olisin paremmassa suojassa mahdolisilta irtisanomisilta. Jos näitä huoltomiehiä vähennettäisiin, minulla oilsi ainakin joku työ alla.) Minulla oli suullinen sopimus työnantajana kanssa, että tekisin huoltohommia vaikka sopimukseni onkin alempi, mutta toisin kävi. Suullista sopimusta ei pysty todistamaan mitenkään ja työnantaja kieltää sellaista koskaan olleenkaan.

      Olen siis ansassa pyrstönnuolijan, esimiesten ja työnantajan välissä eikä ulospääsyä näytä olevan. Tilanne on niin sietämätön, että harkitsen vakavasti irtisanoutumista. En kuitenkaan uskaltaisi tehdä sitä, koska en ole saanut asuntolainaani kokonaan maksettua. Viitisen vuotta olisi jäljellä.

      Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia ja miten tilanne ratkesi?

      • pakko päästä pois!

        Anteeksi noin pitkä vuodatus, mutta oli pakko päästä purkautumaan.


      • Matroona

        On ja nykyään olen eläkkeellä ja käyn leipäjonoissa,mutta se ei nöyryytä ollenkaan niin pahasti kuin työn ja persoonan mitätöinti.Onpahan aikaa miettiä itteään ja muita ja olla oma herransa.Omat ajatukset ovat suurinta pääomaa mitä on.Ajattelen suomeksi ja ruotsiksi ja voin sanoa että ruotsalaiset ajatukset ovatkauniita:merta,luontoa ja musiikkia.Olet eräänä päivänä suuren mestarin edessä ja voin vannoa että siellä E I P E R S E T T Ä punnita!


      • mielipide------
        pakko päästä pois! kirjoitti:

        Anteeksi noin pitkä vuodatus, mutta oli pakko päästä purkautumaan.

        Ei tuollaista hommaa kannata tehdä missä ei kehity lainkaan, selvästi kaipaat haasteita joten hae toinen työpaikka missä arvostetaan työtekoa eikä perseennuolentaa.


      • Anonyymi

        No huh, huoltomies onkin rouva niin kyllä panttaa oikeen urakalla takaapäin konehuoneessa kotona sitten nukkuu rouvan vieressä hyvillä mielin


      • Anonyymi
        pakko päästä pois! kirjoitti:

        Anteeksi noin pitkä vuodatus, mutta oli pakko päästä purkautumaan.

        Juu mä kans purkaudun monesti takaa päin doggystyle on englisc


      • Anonyymi
        mielipide------ kirjoitti:

        Ei tuollaista hommaa kannata tehdä missä ei kehity lainkaan, selvästi kaipaat haasteita joten hae toinen työpaikka missä arvostetaan työtekoa eikä perseennuolentaa.

        Kyllä arvostus nousee kun rouva nostaa hametta ja tussu näkyy


    • tarkastus paikallaan

      Tällaine nuoleskelija on yleensä heikommassa asemassa oleva henkilö jolla ei koulutus tai perheasiat ole kohdillaan, nuoleskelulla hän yrittää paikata omaa egoaan ja samalla päästä työpaikalla edes jonkinlaiseen suosioon työnjohtaja puolella, naisvaltaisilla aloilla näitä riittää ja paljon on myös myyntipuolella, säälittää toiset työntekijät jotka joutuvat tekemään toisten työvuoroja ja eivät koskaan saa itse haluamaansa vuoroa kun nuoleskelija on saanut sen jo, työsuojelupiiri on munaton tässä asiassa, koska kaikki tiedostaa ongelman mutta kukaan ei puutu siihen ja jos joku kaipaa todisteita niin työvuorolistoja on helppo lukea ja katsoa kuka siellä lauantai-iltana aina on töissä ja miksi, täytyyhän siihenkin syy löytyä miksi yhtä ihmistä pidetään aina iltavuorossa ja toiset saa kivoja päivävuoroja, valtion monopoliliikkeessä näitä vuoroja ylläpidetään mutta kukaan ei tiedä että miksi.

      • Anonyymi

        Viis asemasta kun saa takaapäin


    • Lusmuilua

      Se että tekee työnsä hyvin ja saa kiitosta esimieheltä ei tee nuolijaa, koska muut työntekijät arvostavat työnsä huolella tekevää ja pitävät samanarvoisena.

      Nuolija on juurikin se, joka on laiska, juttelee esimiehelle niitä näitä eli mielistelee tai puhumalla saanut esimiehen arvostuksen.
      Ja erityinen tunnuspiirre: Työtovereiden kesken täysi nolla, jota ei voi arvostaa.
      Koska muut joutuvat tekemään nuolijankin työt ja tyytymään asemaansa.

    • Villi nuorimies

      Itse en nuole pomoni persettä vaan pillua, mutta vain työajan ulkopuolella ja silloin kun rouvan aviomies on matkoilla.

    • jonnu hartikka

      Nuolet sitä pillua pääsi sisällä omissa mielikuvissasi et pääsi sen naisen jalkojen välissä.

    • Ulla Kolla

      Nuolenta on sitä että työasioita aletaan pohtia pomon ja työnantajan etujen kannalta, vaikka nuolija itse on eri viiteryhmän asemassa. Toisin sanoen nuolentaa on se kun alkaa toimia työpaikalla oman viiteryhmänsä etua vastaan. Käytännön esimrkkinä esim tilanne jossa duunari yhtyy pomon moitteisiin duunareiden pitkäksi venähtäneestä kahvitauosta, vaikka venyneen tuon aikana olisi käsitelty tärkeitä työhön liittyviä asioita.

      Nuolentaa on myös pomojen hännystely, tosiasioiden kieltäminen (esim ilmapiiriongelma). Käytännön esimrkkinä nuolennasta tilanne, jossa pomo tuskailee kun joutuu vuosi vuodelta tekemään yhä enemmän johtajalle kuuluvia tehtäviä. Pomolla on kiire omassa työssään jo lähtökohtaisesti, mutta johtaja hivuttaa omia tehtäviä pomon hoidettavaksi. Pomo tuskailee työmääräänsä, mutta kerää itsensä ja ymmärtää johtajan tilannetta ja johtajan työtehtävien delegointiin johtaneita syitä. Vuosien kuluessa pomon työtehtävien määrä kasvaa 50 % ja kohtuuttomaksi paisutetun työmäärän myötä pomon psyyke alkaa käryttää. Sinnikkäästi pomo vaan ymmärtää johtajaa, vaikka kaikesta näkee että pomoa tympii kuin pientä oravaa. Miksi pomo ei vastusta sitä että johtaja teetätää omat työnsä pomolla? Siksikö että pomo on ihmisenä niin jalo ja uhrautuvainen? Ei, vaan siksi että pomo uskoo johtajan palkitsevan hänet urakehityksen muodossa, kunhan pomo tekee johtajan työt OTOna ja mukisematta.

      Pidemmälle vietynä johtaja päätää ryhtyä laittomiin toimenpiteisiin ja laittaa pomon toteuttamaan toimenpiteet. Duunareiden vastustellessa toimenpiteiden lainvastaisuutta pomo kiistää laittomuuden, vaikka tietää varsin hyvin toimenpiteiden laittomuuden. Pomo mielistelee johtajaa etuisuuksien kehityksen toivossa ja on valmis jopa rikkomaan lakia loppuviimeksi oman eduntavoittelunsa nimissä.

      • silli haisee

        Ulla Kolla, sinähän olet syntynyt liike- ja yrityskonsultiksi.
        Tekstisi on mitäänsanomatonta pliipaplaapaa.


    • tavissuomesta

      Sulje silmäsi ja kuvittele työpaikallesi saapuvan 10 kerroksinen bussi täynnä venäläisiä riippakieliä. Ennenpitkää tajuat olevasi nuolennan fission alkuasetelmiissa ja pian myös toissijaisessa asemassa työpaikallasi.

      Työt tehdään ryöväten toisten työnhedelmiistä parhaat palat ja pitäen niitä härskisti omina saavutuksinaan. Pomoa nuollaan myös kongreettisesti pepusta, vaikka pomo ei siitä liioin nauttisikaan.(hetero)
      Työtä myös tehdään ahkeralta näyttäen, kovalla melutasolla puhkien ja ähkien kieli pitkällä, kuin se olisi iäisellä matkalla pomon takapuolen tuntumaan.
      Tarjoten kanssatyöläisilleen paljon tarpeetonta mölyä tyhjästä ja kielen tahattoman sietämätöntä ja tarkoitusperäistä nuljuilua ja lipatusta.
      Venäläiselle riippakielelle vain nuolennalla ansaitut bonukset ratkaisevat elämän kulun ja ansiot, muulla ei ole väliä. Ei huomista, ilman kielenkeinoja.

      Peppumestareita nämä venäläiset kieleltään ja sielunsympatialtaan. Keskivertosuomalaisella ruskeakielellä on valtavasti matkaa, jos venäläiselle nuolennan tasolle halajaa.

    • taruavaitotta

      Riippuu keneltä asiaa kysytään.
      Nuoleksijalle on monta tulkintaa.

      vaihtoehto 1)
      Porukat istuvat verstaalla pakinkannella ja venyttävät kahvitaukoja (min 30 minsaa tauko) sekä pitävät ylipitkiä löysiä ruokatunteja. Käyvät jatkuvasti vessanpytyllä peräpukamaa hoitamassa. Tehollista työaikaa 2-4 tuntia päivässä. Nuoleksija sen sijaan ryntää töihin heti kun eväät on syöty. Tehollista työaikaa 7 tuntia vuorossa tai enemmän. Tulee ensimmäisenä ja lähtee viimeisenä. Muita harmittaa suunnattomasti moinen työahne ja työlle perso ihminen. Jos ei ole duunia niin nuoleksija siivoilee verstaan lattioita roskista ja huoltaa työkoneita.Ilman erillistä käskytystä. Toki palkkansa on muita pienempi. Tekee urakkatyötä tuntipalkalla. Työ sinänsä riittää. Sellainen on nuoleksija.

      vaihtoehto 2)
      Kun muut painavat duunia ettei syömäänkään aina ehdi niin nuoleksija istuu pomon kopissa aikaa kuluttamassa. Jaskaa puhumassa. Hänellä on tietysti muita isompi palkka. Pomon kaveri kaikessa. Vanha alakoulukaveri ja kummin kaima. Sellainen on nuoleksija.

      • JoulupukinVerstas

        Tuo vaihtoehto 1 voi kyllä olla sellainenkin, uusi työntekijä joka pitää työpaikkaansa kullan arvoisena eikä pelkkänä paskaduunina kuten 80% muusta verstaan väestä. Hän ehkä uskoo siihen että tekemällä töitä kovasti pärjää hyvin töissä ja saa palkankorotuksen mitä hän kovasti tarvitsee ja odottaa harrastuksiaan varten. Lattioiden siivoaminen viittaa siihen että on juuri valmistunut koulusta ja on ollut hyvä oppilas ja vanhemmatkin on vieneet roskat ulos ajallaan ja pöytiä on joskus pyyhkitty ja lattioita imuroitu. Työnjohto ei tietenkään verstaalla hyvää työntekijää arvosta, vaan palkka on luonnollisesti pienempi kuin muilla. Luultavasti kärsii itsekin kovasta työmoraalistaan ja siitä että sluibaajat alkaa hiiltyä hänen käytökseen, koska hän ei sluibaile heidän kanssaan, koska haluaa pitää työnsä. Tällainen työntekijä yleensä äänestää jaloillaan aika nopeasti, kun huomaa ettei hommat toimi.


    • aaaaaaarr

      Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggggggggggggggggggggg. Virkaintoiset ottaa päähän. Taas töissä yks perkeleen virkaintoinen hyppii minun reviirille töissä. Tiuskaisin jo kun menee hermo. Minä kyllä osaan omat työni hoitaa ilman, että siihen joku tulee säätämään. Aiheuttaa vaan turhaa häslinkiä. Ei vittu jaksa heti aamusta. Kiitos! Kylläpä osaa olla pinna kireällä tuollaisten tyyppien takia. Turha ite tulla edes töihin kun täällä yks perkeleen virkaintoinen sähköjänis.

      • Anonyymi

        Just noin! Nää sähköjänikset säätää asioita joita heille ei edes kuulu


    • paskasakkia

      Työpaikan perseennuolija on sinua vastaan tavallinen työntekijä joka et nuole pomon persettä eli perseennuolija on sinun vihollisesi ja vahingontekijäsi.

    • Mielestäni

      pahimpia tapauksia ovat ne, jotka esittävät ns. hyviä jätkiä ja kaikkien kavereita, mutta raportoivat seläntakana kaiken pomolle kalastellakseen pisteitä.

    • KPEV

      Olen aina ihmetellyt niitä ns työkavereita jotka lipraa johtajan kanssa ja kipittää kertomaan mistä milloinkin johtaja on haukkunut selän takana ja kun itse lähettää vasta terveiset esim että lopputilinkin saa antaa niin ei nuolu koneet sitä pysty johtajalle kertoon itte se on lopputilinkin otettava . Hyi saatana kuinka joku voi tykätä paskasta

    • PahuudenSynestesia

      Voihan sitä väittää että olisi persettä nuollut vaikka ei olisikaan. Yhtä lailla on kieroa ainesta näissä syyttäjissä kuin oikeissa nuolijoissakin. Jos joku puhuu toisesta pahaa, niin kannattaa miettiä, että miksi tämä asia tulee juuri nyt esille ja juuri tällä tavalla? Oliko se koko totuus? Yleensä konteksti muuttaa asioiden sisällön aivan eriksi, jotka sitten kerrotaan ilman kontekstia, koska niistä saa "hyvän jutun". Kysymys on että hyötyykö kertoja-henkilö siitä jotenkin itse? Jotkut meistä ovat oppineet käyttäytymään halpamaisesti ja käyttävät kaiken omaksi hyväkseen, vaikka se olisi muille vahingoksi... Kauempaa ei näe mistä keskustellaan ja usein toisten puheissa kuullaan niitä asioita mitä itse pelkää kuulevansa...

    • Anonyymi

      Se tarkoittaa sitä että olet samaa mieltä kuin boss ja haluat lisää pisteitä häneltä.
      Tietää rahaa tai ylennystä. Vähän pimppiä niin saa paremman palkan kuin nipottajat.
      Kyllä pomo näkee ne hyvät tytöt :)

    • Anonyymi

      Pimppiä kun antaa niin pitkälle pääsee

    • Anonyymi

      Naiset toivovat p nuolemista.

    • Anonyymi

      Ruskeakielisiä ympärillänsä näkevä on useinkin se itseänsä marttyyrinä pitävä katkeroitunut vähätöinen turhake, Työkeskeisillä tehokkailla puurtajilla sen sijaan ei ole aikaa seurailla tai bongailla työkavereiden kaveeraamista pomojen kanssa.

    • Anonyymi

      No se tarkoittaa sitä, että kun pomo kertoo mitä pitää tehdä niin teet sen työn ja hyvin.

      Joidenkin mielestä nuolemista on sekin jos pomo pyytää ylitöihin ja menet, koska saat samalla ylityökarvauksen ja maksat nipun kertyneitä laskuja pois.

      Pahinta perseen nuolemista on joidenkin mielestä se että heität välillä kevyttä vitsiä pomon kanssa ja nauratte samalle asialle.

      Kun sanot huomenta pomolle niin sitä ei hyvällä katsota vaan nuolemiseksi tulkitaan.

      • Anonyymi

        TÄSSÄ on yksi esimerkki peen nuolijasta 2022-03-05


    • Anonyymi

      P:n nuolijan ja esimiehen suhde on sellainen että harmaa ylityö toimii eli tunti tunnista meininki joka hyväksytään ja sitä arvostetaan, hänhän on hyvä työntekijä kun painaa pitkää päivää ja kaikkea ei edes laiteta työvuoroihin

      • Anonyymi

        Ja ne jotka ei suostu ylitöihin on huonoja työntekijöitä


    • Anonyymi

      jos saa saa enemmän palkkaa ja etuisuuksia ilman että on tehnyt enemmän työsuorituksia tai parempaa työn laatua tai vähemmän susikappaleita. Sellainen ansioton etu on useinkin prseen nuolentaa.

    • Anonyymi

      Senhän me kaikki tiedämme että prseen nuolijan vastakohta on mulkero. Molempia työntekijöiden mallikappaleita löytyy ainakin isommissa työpaikoissa.

    • Anonyymi

      Puhuvat paskaa toisista selkäsi takana pomon kanssa ja manipuloivat pomonsa uskomaan että sinä olet ongelma työpaikalla ja sinusta åpitää hankkiutua eroon seuraavissa muutosneuvotteluissa.

      • Anonyymi

        Eli 2 jakoista personallisuutta: Hymyillään, ollaan kavereita jne. Puhutaan ns. luottamuksellisesti. Saadaan toinen kertomaan toiselle sen "salaisuuden". Ja kaveruus on sinetöity. Mutta mikä on se luottamus?


    • Anonyymi

      Tällaisten ihmisten kanssa, jos huomaat, niin yritä pysyä niin kaukana kuin mahdollista. Tee työsi hyvin, se riittää.

      • Anonyymi

        Sehän näissä paikoissa on se suurin ongelma että jos olet tehnyt työsi hyvin niin sekin on syy savustaa duunari ulos kun erotut joukosta liikaa eli uhka että syrjäytyät sen perseennuolijan paikaltaan.


    • Anonyymi

      noh. kerronko minä. Meillä firmassa 80 luvulla oli yks Emppu jota sanottiin semmoiseksi ruskeakieliseksi. Villi huhu kiersi konepajan verstaalla.
      Itse en moiseen höpinään tietenkään uskonut. Pidin sitä verstaan ukkojen psk puheena. Höpöjuttua ja keksittyä sottaista palturia. Asia jäi kuitenkin jotenkin takaraivoon jumppaamaan. Voisiko asiassa olla kuitenkin pätkä totuuden rihmaa mukana. Yks päivä tämä Emppu sitten livahti pomon koppiin. Veti oven perässänsä kiinni. Punainen varattu valo lävähti palamaan. Uteliaisuuteni otti silloin täyden vallan. Hiippasin muina miehinä siihen kopin seinustalle. Kopin ikkunassa oli sälekaihdin alhaalla mutta yksi säle oli onneksi jotenkin vinksallansa. Siitä säleen rakosesta tihrustin viistosi sisälle pomon koppiin. Pidättelin hengitystäni etten paljastuisi. Mitä minä näinkään. Se olikin pomo joka... Kauhistuin, parahdin ja juoksin pois. Vaimolleni kotona illalla kerroin mitä näin. Vaimokin pyöritteli epäuskoisena pörröistä päätänsä ja sanoi että huomen aamulla ukko kulta menet ja otat verstaalta lopputilin. Tuollaiseen paikkaan et jää. Muitakin työpaikkoja osaavalle ja ahkeralle heteromiehelle löytyy. Menet vaikka tukkia uittamaan Kemijoen savottatyömaalle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe