takaisinkutsut merkeittäin

top gear

Top Gearin autotietokannassa näyttää olevan mielenkiintoista dataa myös autojen takaisinkutsuista joista kaikki eivät ehkä ole samoja kuin LHD malleissa mutta hyvä taulukko kuitenkin.

http://www.topgear.com/content/carknowledge.jsp

5

2314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epistoli

      kuin voortia kutsuta niin paljon takaisin.
      Ainakin kun katselee heidän foorumia nii ongelmia tuntuu riittävän aikaste tuoreissakin malleissakin,sääli sillä ainakin mitä joskus xr2i kokeileena olin positiivisesti yllättynyt oli auto kyllä viritetty alustan puolesta tosi hyväksi ja moottorissa riitti lähtimiä joka lähtöön.
      No toki noista ajoista on aikaa joten voortin laatu on saattanut laskea sitten viime tuntuman.

      • top gear

        vikalista oli pitkä kuin nälkävuosi ja takaisinkutsut samoin. Hassua miten Suomessa ei tällaista listaa ole saatavilla mistään...


    • lartz

      No ei ole ihme ettei täällä Suomessa raportoida about yhtään mitään, kun eivät maahantuojat korjauta piikkiinsä juurikaan takuuajan ulkopuolella tapahtuvia vikoja. Tuulilasihan on jo vähän aikaa koittanut Autorekisterikeskusta saada painostettua ilmoittamaan valmistajien heille raportoimia takaisinkutsuja - että edes ne liikenneturvallisuuteen(!) vaikuttavat kutsut saataisiin ihmisten tietoon.

      Mielestäni ihmeellistä salaisua joka johtaa sitten siihen, että jos joku merkki tiedottaa avoimesti jostain kutsusta niin sitten pääsevät besser wisserit ääneen että "on sitä tuossakin autossa vikaa!" ja näin edelleen. Vaikka kaikissa merkeissä ja malleissa poikkeuksetta jotain korjattavaa on kuitenkin. Ja varmasti tulee aina olemaan.
      Se on vaan niin ihmeellistä täällä Suomenmaassa kun joutuu tavallinen pulliainen säästämään vuosikausia että saa 10 vuotta vanhan perheauton ostettua, niin sitä täytyy sitten pitää kuin pyhää lehmää ja katsoa kieroon kaikkea korjattavaa ja huollettavaa. Nykyinen AKEn ja autonvalmistajien politiikka vain ruokkii tuota...

      Esim. jenkeissä valmistajat kantavat vastuun vuosikausia takuuajan jälkeenkin ja kaikista (pienistäkin) ilmoitetuista ja maksetuista korjauksista löytyy listat netistä. Tuulilasi on aiheesta kirjoitellut ja tuulilasi.fi:stä löytyy.

    • näytä

      No eipä hyvälle näytä, kun katsoo focuksen tilastoa... Jossain autoissa takaisinkutsuja on todella vähän, ja joissain TODELLA paljon. Pitääpi ottaa lista ylös ja Suomentaa ajatuksen kanssa, niin osaapi tutkia tuota omaa focusta tarkemmin.

    • focus

      No onpas focuksen lista pitkä... pitääpi alkaa lukea tarkemmin. Jossain autoissa lista on todella lyhyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe