Miksi uuden Honda-CRV:n jarrut vinkuu ?

vituttaa

Maksoi yli 42 donaa. Tonnin Jetassa ei jarrut vinkuneet. Selittäkää mulle, taivuttakaa rautalangasta. Meen kohta ostamaan mersun.

13

2531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuri tietäjä

Mersu on maksanut hieman jarrujen valmistajille että ne laittaa
      mm:ssa hontaan liian kovat jarrupalat ja sitten siinä käy
      niin että mersu saa asiakkaat ja fyrkkaa.

• kattainen

Osta käteisellä auto ei vingu.

• niin se ite sano

Minä oon kattonu kun naapurin hontamies pruuttaa aina aamulla vaseliinia jarruihin sellaisella rässillä, ei kuulemma vingu.

• hörö..

Vain lahossa päässäsi vinkuu..

• ei voi arvata

Jarrujen vinkumieen on monia syitä, mutta kysymyksestä ei selviä missä tilanteessa jarrut vinkuu vai onko esim. kivi joka kirskuu.

• vituttaa

Vinkuu, siis kitisee joka jarrutuksessa, loppuu jos painaa kunnolla jarrua, mutta kaupunkitilanteissa lähes aina. Kyllä hävettää, kun muuten keula kertoo uudesta Hondasta. Tiiättekö vinkuuko muuten BMW X 3:n jarrut, hyvännäköinen citymaastoauto.

• näi o

Se on sun kukkaro kun vinkuu liian kalliin auton takia.

• tonnin pommi

Se tonnin Jetta nyt vaan oli liian halpa käsirahaksi !!!

• Jarrusatulan ja jarrupalanvälistä puuttuu kitinänvaimennin. Toisissa jarrupaloissa on valmiina toisissa ei(kuminen tausta). Toisiin autoihin on myynnissä kitinän vaimennus levyjä eli pienet peltiset osat jarrupalan ja männän väliin.
      Toinen syy voi olla jarrupalat eivät liiku kunnolla/herkästi, lisäksi/jolloin jarrupalan pinnat voineet lasittua.
      Kolmas syy valmistus/huolto virhe.

Tuossa järjestyksessä mielestäni yleisimmät syyt kokemukseni perusteella.

• vituttaa

Kerro, mikä taho tutkii puolueettomasti CRVeeni jarrut, jos " Kolmas syy valmistus/huolto virhe" on kysymyksessä ? Olen joka kerta pyytänyt Vehoa korjaamaan jarrujen vikinän ja vikinä vaan jatkuu. Vehon huoltotiloihinhan ei pääse itse tarkastamaan, tehdäänkö siellä yleensä mitään Hondalle valohoidon lisäksi.

• vituttaa kirjoitti:

Kerro, mikä taho tutkii puolueettomasti CRVeeni jarrut, jos " Kolmas syy valmistus/huolto virhe" on kysymyksessä ? Olen joka kerta pyytänyt Vehoa korjaamaan jarrujen vikinän ja vikinä vaan jatkuu. Vehon huoltotiloihinhan ei pääse itse tarkastamaan, tehdäänkö siellä yleensä mitään Hondalle valohoidon lisäksi.

Periaatteessa mikä tahansa korjaamo, tietysti jarrudynamon omaava paja pystyy testaamaan ennen jarrujen avaamista jääkö jonkun pyörän jarru jälkeen. Se saattaa nopeuttaa paikallistamista.

Yleinen mitä jokainen kuljettaja voi tehdä on jarruttaa joskus autolla reipaasti jotta myös takapalat pysyvät liikkuvina. Toinen koulukunta sanoo että siihen myös riittäisi paikoillaan jarrun painaminen esim. parilla pumpausliikkeellä. Itse pidän tuota kovaa jarruttamista parempana.

• vinkuvatjarrut

Meikällä oli sama ongelma, tarvike palat vinkuivat niin, että korvia vihloi. Asensin kohta tilalle orriginaalit, niin johan vinkuminen loppui. Syynä lienee se, että tarvike palat ovat liian kovat ja niistä puuttuun takapuolen värinälevy.

• vituttaa

Tämä on ihan tragikomedia nyt Honda CRV:n kohdalla: Viime huollossa "pojat" asensivat ns. vaimennuslevyt jarruihin ja nyt sen sijaan, että vain yksi jarru vinkuu, niin alkaakin varsinainen jarrukonsertti eri tahtiin joka pyörästä. Koen tämän kyllä vittuiluna Veholta. Auto vaihtuu, vain ajan kysymys, sakemanniin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      244
      2304
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1528
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      30
      1346
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      58
      1340
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1299
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe