Julkinen meikkaamien

Epätietoinen.

Onko sinusta ok, että nainen meikkaa julkisessa kulkuneuvossa, kuten bussissa tai junassa?

Onko asia aivan ok vai ärsyttääkö siinä jokin? Jos, niin miksi?

24

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • whyyouasking

Ei se ainakaan sinänsä ärsytä, huvittaa enemmänkin, tuntuu hieman turhamaiselta ihmiseltä, jos enemmänkin peilailee ja laittelee. Kunhan ei sotke paikkoja puutereillaan ja mömmöillään niin siinäpähän tekee mitä tykkää ihmiset.

• Miksi??

Turhamaiselta? Outoa, kun kaikki kuitenkin meikkaa ja se on enemmän sääntö kuin poikkeus, ei mitään uutta, ihmeellistä eikä siis sen kummempi osoitus enää nykyään mistään. Eli tarkoitan vaan, että miten se nyt tuntuu yhtään sen enempää turhamiselta kun kenenkään mikään meikkaaminen, vaatteet tai kampaukset: on ne kotonakin laitettu ja ihan just vain ja ainoastaan ulkonäön takia. Omasta mielestäni ihan hyvä niin, laittakaa ihmiset vaan itsenne nätiksi, siistiksi ja kattokaa joskus sinne peiliin, vaikkei koko ajan tarttekaan. Ja tuoksukaa ennemmin hyvälle kun pahalle.

Joten tarkennuksena, huvittaako sinua ylipäätään kaikki ihmiset vai vaan ne jotka laittautuvat millään tavalla?
        En kysy siis kiusatakseni enkä pahalla vaan yleensä, kun tuntuu itsestäni vähän oudolta sen meikkaamisen ihmettely..?
        Jos se ihminen on lähtenyt kiireellä ja haluaa silti olla siisti siellä minne on menossa, ja ei kuitenkaan halua myöhästyä..?

• Irmeli-täti
        Miksi?? kirjoitti:

Turhamaiselta? Outoa, kun kaikki kuitenkin meikkaa ja se on enemmän sääntö kuin poikkeus, ei mitään uutta, ihmeellistä eikä siis sen kummempi osoitus enää nykyään mistään. Eli tarkoitan vaan, että miten se nyt tuntuu yhtään sen enempää turhamiselta kun kenenkään mikään meikkaaminen, vaatteet tai kampaukset: on ne kotonakin laitettu ja ihan just vain ja ainoastaan ulkonäön takia. Omasta mielestäni ihan hyvä niin, laittakaa ihmiset vaan itsenne nätiksi, siistiksi ja kattokaa joskus sinne peiliin, vaikkei koko ajan tarttekaan. Ja tuoksukaa ennemmin hyvälle kun pahalle.

Joten tarkennuksena, huvittaako sinua ylipäätään kaikki ihmiset vai vaan ne jotka laittautuvat millään tavalla?
        En kysy siis kiusatakseni enkä pahalla vaan yleensä, kun tuntuu itsestäni vähän oudolta sen meikkaamisen ihmettely..?
        Jos se ihminen on lähtenyt kiireellä ja haluaa silti olla siisti siellä minne on menossa, ja ei kuitenkaan halua myöhästyä..?

No yhtä hyvin voidaan todeta, että kaikki meistä käyvät kusella. Ei se silti tarkoita heti sitä, että on se ja sama kusta julkisesti.

Meikkauksen idea on kuitenkin lopputulos, ei prosessi.

• 19+20

Moukkamaista. Landelta kaupunkiin muuttaneet tekevät tuota. Verrattavissa siihen että mies laittaisi dödöt kainaloon vasta kotoa lähdettyään tms

• höpönlöpön

Ei ole. Suihkussa voi ehtiä käymään, laittaa hiukset, vaatteet ja dödöt ja jättää meikit matkalle, millloin on hyvää aikaa. Jos siis on lähtenyt esimerkiksi kiireellä. Ei ole ollenkaan sama asia, onko ehtinyt käydä suihkussa ja laittanut dödöä, minkä se meikkaava nainen on takuulla ehtinyt tehdä. Meikkaaminen on ihan nyt vuonna 2013 hyvinkin normaalia, ja jopa odotettua naiselta, ja kuitenkin se vie aikaa, vaikka ehostaisi vähän. Kun se pitäisi kuitenkin tehdä siististi: miksi sen takia siis pitäisi myöhästyä, jos sen voi tehdä esimerkiksi junassa tai bussissa matkalla?

Kaupunkilaiset tekevät sitä kyllä, mutta jotkut itseään muita parempina pitävät yleensä haluavat omien mielipiteidensä ilmaisun lisäksi leimata ja haukkua muita. Et sinäkään ilmeisesti pysty olemaan omaa mieltäsi asiasta, korostamatta sitä, miten väärässä muut ovat ja ainakin he ovat tyhmempiä, jos toimivat toisella tavalla kuin sinä?
        Olipas se moukkamainen provokaatio :)

• oppeliini1

Yleensä pukeutuminen (jota meikkaaminen on osa) suoritetaan kotona ennen ulos lähtoä.

Jos haluaa kohentaa meikiä, se yleensä on yksityinen asia ja tehdään naistenhuoneessa tai muilta katsojilta näkymättomissä.

Nopea huuliravsvan tai -punan sipaisu julkisella paikalla on ok mutta muu ehostus ei.

• T: rohtuvat huulet

"Nopea huuliravsvan tai -punan sipaisu julkisella paikalla on ok"

Vai ettei sitä huulirasvaakaan saisi laittaa niin hyvin kuin tarvii:DDDD No, onkos neidin mielestä käsien rasvaaminen julkisesti hyväksyttävää vai ei???

• No jos tulee ihan älyttömän kiire lähtö niin laitan itseni junassa valmiiksi ennenkuin olen matkan päässä.. siinäpähän ärsyynnytte :D

• missä NAISET??

Julkinen meikkaaminen, tukan laitto, yms on moukkamaista.

Valitettavasti naiset ei enää ole naisia, suurin osa ainakaan.
      Oikea nainen osaa säilyttää tuollaiset asiat intiiminä, sinne omaan makuuhuoneeseen ja kylpyhuoneeseen. Oikeasta naisesta huokuu jotain salaperäistä, kätkettyä lupausta/torjuntaa, sitä oikeaa sex appealia.
      Siihen ei kuulu napaan asti auki olevat rinnukset, ilman pikkuhousuja julkisesti esiintyminen, vyön levyiset minihameet jotka eivät kätke mitään jne jne.

Oikea nainen tiedostaa naisellisuutensa, sen naisellisen vallan mikä hänellä on miesten yli. Sen vallan jolla oikea nainen riisuu miehen aseista ja tekee hänestä anelevan koiranpennun. Joka palkitaan tai sitten ei.

• lifemocker

pitäisikö muka häiritä? o.O'

• Uffameg

Niin, no.
      Onhan se niinkin, että tuskin se monia haittaa.
      Se on nähkääs niin, että moukat liikkuu julkisilla; ne on köyhiä ja tyhmiä. Niillä on Ö-luokan työpaikat tai suurin osa työttömiä pummeja.
      Ei niitä siis haittaa miten joku muu moukka käyttäytyy, kun niillä ei ole tajua eikä kasvatusta muuhun. Se on niitten, sen luokan tapa elää ja olla.

Onneksi ei tartitse katsella noita. Omalla autolla ajan työpaikalle.
      Käyttäytyä osaan. Se tulee jo selkäytimestä, taito käyttäytyä.
      Mieleenikään ei tulisi alkaa kammata tai meikata julkisilla paikoilla. Puistattaa koko ajatus!

• 6+8

Öhm ? :D et taida hirveen fiksu olla.
        Julkinen liikenne vähentää päästöjä, se ei ole "moukkamaista" liikkua julkisilla, eikä vaan köyhät ja tyhmät käytä niitä. Mieti, millaset ruuhkat syntyis ku kaikki ajais omalla autollaan. Miten lapset pääsis kouluun ? Ei kaikkien vanhemmilla ole aikaa ajaakkaan heitä. Ja kerroppas, mikä on Ö-luokan työpaikka ? Et hirveen fiksulta ihmiseltä kuulosta, jos oikeesti oot sitä mieltä et työpaikat voi luokitella jotenkin paremmuusjärjestykseen; yksikään työ ei ole turha. Jos esim luokittelet siivoojan tähän alempaan luokkaan, niin olishan sunkin työpaikka likanen. Samoin kadut ja julkiset paikat, ja jos niin rikas oot niin tuskin sun kartanossa vaimo siivoaa (vaikka sulla semmosta tuskin onkaan), jolloin sun kämppäkin ois sotkunen. Jos tarjoilian luokittelet alempaan luokkaan, miksi käyt ravintoloissa ? Ihminen on mukavuudenhaluinen, ja niin kauan kun ihmiset on laiskoja ja mukavuudenhaluisia, on töitä, jolloin sitä työtä ei voi kutsua turhaksi.

" Käyttäytyä osaan. Se tulee jo selkäytimestä, taito käyttäytyä. "
        Tässä taas on se asia, että kuka saa määritellä hyvän käyttäytymisen. Tottakai nämä "perusjutut" kuten ilmojen pidättäminen julkisilla paikoilla on lähes kaikille itsestäänselvyys, mutta missä on määriteltynä ettei meikkaaminen olisi sallittua ? Ja miten tämä toisten meikkaaminen sua häiritsee kun kerran oot "parempi ihminen" ja kuljet omalla autolla.

Hyvä ettet julkisilla kulje, sillä ei sua niissä kaivatakkaan :)

• Huulirasvan tai huulipunan lisääminen on ok, mutta meikkaaminen todellakin kuuluu tehdä jo kotona.

• Joskus tulee kiire ja noin on pakko toimia. Ei pitäisi ketään ärsyttää.

• Irmeli-täti

No saan kai minä tuntea mitä minä haluan. Minun asianihan se on.

• Irmeli-täti

Minua se vähän huvittaa, ja jos nyt ihan vastapäätä estottomasti vääntelee naamaansa ja silmämuniaan, niin tulee vähän hankala olo.

Tyylikäs nainen ei meikkaa julkisesti. Se on samanalainen kuin jättimäinen silmäpako sukkahousuissa, korkoon tarttunut vessapaperi tai sukkahousujen vyötäröön tarttunut hameenlieve. Jotenkin vaikutelma rikkoutuu myös, jos tyylikkääseen jakkupukuun sonnustautunut uranainen ei osaakaan teititellä: "Oletteko te jo ottaneet yhteyttä meille?" (yhdelle ihmiselle).

Tietysti joskus voi tulla julmettu kiire ja työpaikalla on _oltava_ siististi ehostettuna. Sitten on vaan pakko meikata julkisesti bussissa, koska se on pienempi moka kuin mennä töihin mustien silmänalusten ja näppylöiden kanssa. Lähtökostaisesti kuitenkin tehdään kotona.

Ja minä en kieltänyt ketään, turha siitä mussuttaa. Minä vastasin siihen mitä kysyttiin, ja kysyttiin että mitä minä ajattelen. Minä ajattelen, että todella pöljän näköistä. Te meikkaatte vapaassa maassa, ja minä ajattelen vapaassa maassa.

• tyjukhjghtfy

Miten tää liittyy parisuhteisiin? Vaivaako ap:ta ku naisystävä laittaa työmatkalla huulipunaa poskia myöten?

• neiti...

Ei minua ainakaan haittaa ollenkaan. Eihän toisten meikkausta tarvitse katsoa.

Itse olen joskus harvoin bussissa lisännyt puuteria, koska ennen ihoni alkoi kiiltää heti jos vähänkin hengästyin bussiin kiirehtiessä.

• Luonnon kaunis

Miksi käyttää kiloa hiuslakkaa ja meikkiä?

Itse en käytä meikkiä tai hiuslakkaa. Hiukset ovat kiinni hauenleualla.Hajuvettä käytän kotuudella. Työskentelen asiakaspalvelussa ja ei asiakkaat ole koskaa valittaneet ulkonäöstäni.

Minusta on hauskaa ja aina naurattaa, kun meikkataan bussissa aamulla suurella tohinalla ja sitten tullaan meikit levinneenä iltapäivällä kotiin. Ei kaunis näky.

Paras oli erään työkaverin toteamus, vaimo lähtee ulos viemään roskia niin hän on kun joulukuusi.

• No sinä et käytä.. mutta vastaampa kysymykseesi miksi käyttää meikkiä ja hiuslakkaa.

Jotkut meistä haluavat olla edukseen. Tunnen itseni kauniiksi ja todella itsevarmaksi kun laittaudun oikein kunnolla. Käytän aikaa ja rahaa siihen että näytän omasta mielestäni hyvältä. Joka aamuiseen meikkiini kuuluu ainakin : pohjustusvoiteet,meikkivoide,puuteri,aurinkopuuteri,poskipuna,huulirasva,ripsien taivutus, ripsiväri, kulmien nyppiminen jos tarvitsee ja kulmakynä. Iltameikkiin lisätään sitten vielä luomiväri varjostukset ja eyeliner.. sekä pieni sipaus huulikiiltoa. Suoristan myös joka aamu hiukset ja kohotan niitä sekä suihkautan lakkaa. Laittautumiseen minulla menee n.20 minuuttia ja se on minusta kivaa, ja minä pidän siitä.

Sen takia varmaan useat ihmiset laittautuvat :D

Minulle on ihan sama jos joku haluaa kulkea rähjäisissä tuulipuvuissa, ilman meikkiä ja tukka hauenleualla halvalta hajuvedeltä haisten mutta se ei ole minua varten.

• kuvotus...

Enemmän ärsyttää imettävät äidit.
      Se on sellainen asia mikä pitää minusta tehdä privaatiksi, itte en aikaan
      missää olosuhteissa imettäisi lasta julkisesti, vaan ihan itseni sekä muiden takia kävisin tekemässä sen vähän sivummalla.

• make up no_

ärsyttää, koska en tajua miks pitää kauheasti korostaa itteensä ja laittaa jossain julkisissa..? yäk...

• hammasharja unohtu

Aamutoimet tehdään kotona, ei syödä jukurttia bussissa eikä meikata naamaa. Aamukahvikin juodaan ennen töihin lähtöä. Lehden luku työmatkalla on ok muuten mutta sen sivujen levittely voi häiritä vieressä istuvaa. Jos laajentaa aamutoimensa julkiselle paikalle, yhtä hyvin sitten voi napata kuteet mukaan ja vetää farkut jalkaan vasta bussipysäkillä jos oikein kiire tulee.

• tilahoitaja

Kyllä minustakin meikkaaminen julkisissa on jotenkin huonoa käytöstä.

Julkisissa meikkaava antaa itsestään kuvan ettei ole järjestelmällinen ja
      tehokas.

Minua siivoojana ärsyttää suunnattomasti ne tehottomat ihmiset jotka jättävät
      parranajon ja sheivaamisen työpaikalle.
      On ällöttävää siivota toisten partakarvoja,muista karvoista puhumattakaan.
      Jopa ällöttävämpää kuin pyttyroiskeiden siivoaminen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4234
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      98
      3675
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3379
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2920
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2408
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2379
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2112
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1736
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1577
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1552
    Aihe