Nykyään monet suhteet aloitetaan ja lopetetaan, ja suhteita ylläpidetään tekniikan avulla.
Minulle vakuutettiin, että mahdollisen eron tullessa minulle ilmoitetaan siitä kasvotusten. Niin vain kävi, että edellisenä päivänä oltiin niin rakastuneita ja seuraavana päivänä yks kaks yllättäen tuli tyly lyhyt viesti jättämisestä, ilman kiittelyjä tai toivotuksia. Siinä kaikki.
Arvioisin, että kahdeksan kymmenestä eroilmoituksesta, kun suhteessa ei asuta saman katon alla, tapahtuu tekstiviestillä. Kertooko se ihmisen olevan luuseri, jonka sietääkin poistua elämästä?
Kuinka moni jätetty tekstarilla?
41
3810
Vastaukset
- rokki-ellu
Minut on jätetty tekstiviestillä ja facebookissa ja kumpikin oli kaukosuhteita. Johtusikohan ihan sen helppoudesta, jos ex alkaa kyselemään että miksi, voi laittaa facebookin tai kännykän kiinni ja olla vastaamatta... Raukkamaista se on!
- 20+1
Tekstiviestillä tai millä tahansa sähköisellä toisen jättää vain selkärangaton rotta.
- plusmiinus
Säälittävää jättää viestillä. Häpeäkseni sanon että itse viestillä jätin, kun kasvotusten ei tehonnut. Muutaman kerran puhuttiin kasvotusten, mutta mies ei ottanut lähteäkseen.. Tekstiviesti auttoi ja pani pisteen pelleilylle.
- mirotic
Ensimmäinen poikaystäväni jätti tekstarilla. Olin seuraavana viikonloppuna menossa hänen luokseen ja niin meninkin. Tarkoituksena oli että puhuisimme asiat selväksi. Viikonloppu oli kurja. Hän kohteli kuin minua ei olisi ollut olemassakaan ja hän ei halunnut puhua mistään. Yhtenä yönä hän tuli herättelemään ja sanoi että rakastaa yhä ja haluaa palata yhteen... uskoin toki että kaikki olikin siis ok. Jatkoimme nukkumista vierekkäin ja seuraavana aamuna sama käytös jatkui... olin kuin ilmaa. Hän saatteli juna-asemalle ja lähdin kotiin kun viikonloppu oli ohi,
Hän ei vastannt puheluihin eikä viesteihini kolmeen päivään ja sitten tuli eroviesti (taas) ja siinä hän sanoi että meidän juttu ei vaan toimi. No mutta... kahden viikon päästä oli uusi nainen kainalossa. Että sellanen juttu :D
Se oli mulle kyllä tosi raskasta sillon mutta kyllähän siitä selvisi! :)
Mielestäni aika paskamaista jättää viestillä...ja jos ei ole edes mitään perustelujakaan millekään. Sanotaan vaan että ":Se on ohi, heippa"
Se jättää mieleen paljon kysymyksiä. Toki kaikki toimivat omalla tavallaan. Jotkut eivät vain kykene jättämään toista ihmistä kasvotusten. Soittaminenkin olisi parempi vaihtoehto. - .........
Minä tulisin ehdottomasti mieluiten jätetyksi tekstiviestillä tai sähköpostitse. Paljon mieluummin kuin kasvotusten tai puhelimessa. Tekstiviesti antaa aikaa pohtia asiaa ja sopeutua siihen ennen kuin tarvitsee vastata mitään - jos yleensä tarvitsee. Mieluiten siis vain lyhyt viesti, jossa selittää tilanteen ja mielellään perustelee sen jotenkin.
Koska itse pitäisin sitä mukavimpana tapana saada ilmoitus, niin mielelläni käyttäisin sellaista itsekin. Ei sen tarkoituksena ole olla tyly, vaan päin vastoin. Se tekee toiselle helpommaksi säilyttää kasvonsa, kun hän ei reagoi mitenkään kovin näkyvän voimakkaasti (yllättävään) tilanteeseen.- höpönlöpö345
Eihän siinä tapahdu kuin suhteen lopettaminen, miten se liittyy kasvojen menettämiseen. Reagoi =) se on ihan normaalia elämää,se reagointi. Ei haittaa vaikka reagoi, ei haittaa vaikkaitkeä tirauttaa, se on vaan elämää.
- mies 86
Olen pistänyt välit poikki parhaaseen kaveriini tekstarilla, vaikka eihän se tietenkään ole aivan sama asia.
- samaa mieltä
Tekstari on törkeä tai katoaminen. Eri asia jos toinen on väkivaltainen, mutta jos ei ole. Kyllä fiksu ihminen keskustelee puolin ja toisin, erityisesti tarkoitan miehiä tässä joiden pitäisi hoitaa asiat järkevästi. Pinnallisuus on ällöä.
- exät
Tekstari on hyvä tapa jättää. Ei sitä aleta keksimään kauniita fraaseja ja ruveta terapeutiksi. Kaikille reilumpaa lopettaa vaan kerralla. Mulle on vaikeeta mennä pistämään poikki... siis tosi vaikeeta. Jos ei ole syviä tunteita, niin suhdetta ei pidä jatkaa. Mitä sitä toista tarpeettomasti kasvotusten loukkaa lisää???
- deep turtle
Tekstari tai sp viesti on ihan hyviä tapoja jättää verrattuna siihen mitä on totaalinen katoaminen.
Oma kultamussukkeliini-kaukorakkauteni ei vastaa puheluihin tai tekstiviesteihin, ei vaikka oon soittanut eri numerosta. Voi miten helpottas jos sais vaikka viestin missä lukee "tää oli tässä, hyvää jatkoa" . Vois keskittyä uuden suhteen etsiskelyyn. Katoaminen on raukkamaisen ja v*ttumaisen ihmisen tapa lopettaa suhde. No, ehkäpä joku pv ajan sen 130km ja käyn kysymässä miten menee.- Eiks toi oo jo
selvä juttu, jos ei vaivaudu vastaamaan yhteydenottoihin? Kultamussukat kyllä vastaa kultamussukoille... Unohda ja siirry eteenpäin.
- ettetole
Minä sain tietää Facebookin kautta, että en olekaan enää yhdessä silloisen naisystäväni kanssa. Menin normaalisti Facebookiin ja sieltä sitten huomasin, että että tämä nainen olikin mennyt kihloihin entisen ukkonsa kanssa. Kyseessä ei edes ollut mikään kaukosuhde, vaan kumpikin asutaan samassa kaupungissa. Lienenköhän jokin ongelmamagneetti joka vetää puoleensa tasapainottomia naisia, kun aikaisempi nainen kenen kanssa luulin seurustelevani, vaihtoi miestä tietenkään siitä minulle mitään ilmoittamatta. Sain tietää tästä sillä tavalla kun yritin soittaa hänelle, ja ei vastannut vaan sieltä tuli takaisin viesti missä tuo uusi mies (vankilakundi) uhosi jotain tyyliin "että tästä numerosta ei tuu yhtään puhelua mun avovaimolle. Muista se saatana". Että tämmöisiä tapauksia.
- ona1
on jätetty . Vuoden kaukosuhteessa seurustelemisen jälkeen. Ja aikuisia molemmat , exkumppani lähempänä 30.
Tosin mieheni sairastui masennukseen ja en voi muuta laskea syyksi, kun sen. Ei aikuinen ihminen voi päättää suhdettaan noin. Se oli sitä ala-aste meininkiä muutaman päivän jutuissa. itsetunnonpäälle käy. Erosta 3 vkoa. Mikä arvottomuudentunne tulee pelkästä yksipuolisesta viestistä missä ei jätetty edes hyvänjatkon toivotuksia. Minä kyllä vastasin ja soitin perään, mutta enää niihinkään en saanut vastauksia. Nim. tunteiden kuollettaja- Tätä on liikkeellä.
Katos vaan, tätä tapahtuu sitten enemmänkin. Itellä suurinpiirtein sama tilanne, suhteen kestoineen, toisen osapuolen masennuksineen ja hiljaisuuksineen. Ikää tosin n. 10v enemmän, mutta muuten tilanne kutakuinkin sama.
- mite2
Tätä on liikkeellä. kirjoitti:
Katos vaan, tätä tapahtuu sitten enemmänkin. Itellä suurinpiirtein sama tilanne, suhteen kestoineen, toisen osapuolen masennuksineen ja hiljaisuuksineen. Ikää tosin n. 10v enemmän, mutta muuten tilanne kutakuinkin sama.
Otan osaa ja voimia sinulle. Katosiko mies viestin jälkeen ns. taivaantuuliin. Itse en ole kuullut enää mitään. mikään ei ole niin paha ero ollut itsetunnolle kuin tämä.
vaikka en ole ollut kuin 4 ja 3 vuoden aikaisemmissa suhteissa.en siis montaakertaa seurustellut.
Lisäksi nyt kuulin että miehellä menisikin "ihan hyvin" ja minäkun olen antanut asian tavallaan masennuksen takia ns.anteeksi, etteikö hän muuhun pystynyt. Mutta tiedä sitten asian todellista laitaa. surullista on.
- ero.on
Se nyt on ihan sama millä jättää - Toiset ei puhu mitään, jättää vaan.
- Ei tod.
Ei se ole ollenkaan sama.
- huhuh taas
joo mutta jätetyllä on oikeus saada syy ja selitys jättämiseen. Ei se ole noin yksinkertaista. Toisen ihmisarvoa ja tunteita pitää kunnioittaa. Helvetti mikä puupää siellä taas puhuu. Jättäminen on aina jättäminen mutta sen voi myös hoitaa fiksusti ja kunnioittavasti.
- 20-1
Tuo on niin totta. Kunnioittaa toista ja kohdella ihmisarvoilella tavalla.
- ~c~
No mikähän se syy voisi olla? Se on aina se, ettei toinen halua enää olla yhdessä, koska ei välitä niin paljon, ei rakasta. Ei ole muita syitä.
- ero ystävällisesti
~c~ kirjoitti:
No mikähän se syy voisi olla? Se on aina se, ettei toinen halua enää olla yhdessä, koska ei välitä niin paljon, ei rakasta. Ei ole muita syitä.
Rakastaa ja välittää voi, vaikkei voi olla yhdessä.
Syitä eroon voi olla monia, esim:
- kumppani jäänyt kiinni pettämisestä, ja vaikea sulattaa tapahtunutta
- kumppani kohtelee väkivaltaisesti (henkistä/fyysistä)
- kumppani on alkoholisti
- kumppanin valheet (tyyppi olikin naimisissa ja asui vaimonsa kanssa, vaikka väitti olevansa eronnut)
- asutaan liian etäällä toisistaan, ja suhteen ylläpito käy liian hankalaksi
- "kasvetaan" ajan saatossa erilaisiksi
- erilainen maailmankatsomus ja luonteet
- toinen haluaakin lapsia ja toinen ei missään nimessä koskaan
- seksielämät eivät kohtaa (esim. yksi exä halusi tehdä pervoja asioita, sekä kolmen tai usemman kimppaa, minä en)
- kulttuuri- ja uskonnolliset erot (pari muslimia on halunnut minut yhdeksi monista vaimoistaan)
- huomattavat tuloerot (yllättävän moni on yrittänyt elää siivelläni..)
- kumppanin sairaalloinen mustasukkaisuus ja alistaminen
- jne..
Se on kyllä totta, että suhde päättyy omalta osaltani, kun en enää halua olla yhdessä, vaikka edelleen välitän ja rakastan.. - ~c~
ero ystävällisesti kirjoitti:
Rakastaa ja välittää voi, vaikkei voi olla yhdessä.
Syitä eroon voi olla monia, esim:
- kumppani jäänyt kiinni pettämisestä, ja vaikea sulattaa tapahtunutta
- kumppani kohtelee väkivaltaisesti (henkistä/fyysistä)
- kumppani on alkoholisti
- kumppanin valheet (tyyppi olikin naimisissa ja asui vaimonsa kanssa, vaikka väitti olevansa eronnut)
- asutaan liian etäällä toisistaan, ja suhteen ylläpito käy liian hankalaksi
- "kasvetaan" ajan saatossa erilaisiksi
- erilainen maailmankatsomus ja luonteet
- toinen haluaakin lapsia ja toinen ei missään nimessä koskaan
- seksielämät eivät kohtaa (esim. yksi exä halusi tehdä pervoja asioita, sekä kolmen tai usemman kimppaa, minä en)
- kulttuuri- ja uskonnolliset erot (pari muslimia on halunnut minut yhdeksi monista vaimoistaan)
- huomattavat tuloerot (yllättävän moni on yrittänyt elää siivelläni..)
- kumppanin sairaalloinen mustasukkaisuus ja alistaminen
- jne..
Se on kyllä totta, että suhde päättyy omalta osaltani, kun en enää halua olla yhdessä, vaikka edelleen välitän ja rakastan..Sanoin, että ei rakasta niin paljon, että haluaisi olla yhdessä vielä. Ei ole muita syitä. Rakastaa voi, mutta ei niin paljon.
Väkivallan suhteen tulee monesti mitta täyteen vasta ajan kanssa, kuten alkoholinkin. Mutta tuollaiset syyt eivät erikseen selitystä kaipaa. Jos henkilö ei itse tajua että pettäminen, väkivalta tai alkoholismi johtaa eroon, niin ei se sitä tajua kauniisti selittämälläkään. - Voi kuolema...
~c~ kirjoitti:
Sanoin, että ei rakasta niin paljon, että haluaisi olla yhdessä vielä. Ei ole muita syitä. Rakastaa voi, mutta ei niin paljon.
Väkivallan suhteen tulee monesti mitta täyteen vasta ajan kanssa, kuten alkoholinkin. Mutta tuollaiset syyt eivät erikseen selitystä kaipaa. Jos henkilö ei itse tajua että pettäminen, väkivalta tai alkoholismi johtaa eroon, niin ei se sitä tajua kauniisti selittämälläkään."Sanoin, että ei rakasta niin paljon, että haluaisi olla yhdessä vielä. Ei ole muita syitä. Rakastaa voi, mutta ei niin paljon."
Joo, mutta senkin asian voi sanoa suoraan ja reilusti, eikä kadota sanaakaan sanomatta jäljettömiin tai muuttamalla facebook-statustaan. Jos on koskaan toisesta YHTÄÄN välittänyt, ei katoa vain jäljettömiin tai jätä toista noin raukkamaisilla tavoilla. Ja jättämistavasta oli tässä keskusteluketjussa kyse, ei syistä. Näin keski-ikäisenä tuntuu usein vaikealta kommunikoida täällä, kun tuntuu että moni keskustelija täällä on n. 16-vuotias ja puhuu jostain kuukauden pituisen "suhteen" päättämisestä... *huokaus*
- miehekkästi47
Mut jätettiin tekstarilla,ei suostunut kasvoikkain tapaamaan.Oltiin sentään reilu vuosi yhdessä. Olin kai jokin laastarsuhde sille. Oli hiljattain eronnut kun tavattiin.Olen ajatellut että rohkeus kohdata asiat kasvokkain on syy.Tekstarin taakse on helppo piiloutua. Jäi niin monta asiaa selvittämättä,harmittaa.No ei muutakuin päivä kerrallaan eteenpäin.Ilman itsesääliä,parhaani tein ja se riittää minulle.
- aito rakkaus
No, sellaista se on tekstareiden varassa pidetty rakkaus, kai sen voi tekstaten lopettaakin, jos tekstaamalla aloitettu ja ylläpidetty........taitaa olla enempi naisten ongelma luoda suhde jo pelkkien tekstareiden perusteella.....
- kaksi suhteessa on
Miksi et muuttanut tekstarisuhdetta muuksi?
- omatarinaniv
No minut jätettiin myös kyllä tekstiviestillä , mutta ei ole mikään tekstareiden varassa pidetty rakkaus. Miksi pitää aina ruveta pätemään jos ei asioiden todellisuudenlaitaa kenenkään suhteista tiedä ?? On ihmisiä jotka vaan tekee niin onnellisen ihanan suhteen jälkeen. vaikka siihen voi löytyäkin joku hyvä" selitys " niin silti se on äärimmäisen julmaa.
Se voiko ihmisen kypsyyden määritellä sen perusteella on kyseenalaista koska itse tunsin miesystäväni todella hyvin ja hän ei todellakaan pettänyt tai mitään. Halusi naimisiin, lapsia jnejne. Hän lopulta masentui ja oli niin masentunut että siirti tapaamisia loppuvaiheessa eikä jaksanut enää pitää niin paljon yhteyttä. Pyyteli kyllä anteeksi vielä "tajutessaan" kylmyytensä että ei voi tai kykene parempaan. Hän ei nähnyt kavereitaan, viikonloput vietti yksin kotona. Kyseessä oli siis todella lämmin ja hyväsydäminen ihminen pohjimmiltaan jota olikin ennen sairauttaan. Eräänäpäivänä sain tylyn lyhyen viestin että hän haluaa nyt parantua eikä kykene seurustelemaan enää. Se oli isku taivaalta. Ymmärrän ja en ymmärrä. Masennus muutti ihmisen täysin , hän vetäytyi, menetti mielenkiintonsa ihmisiin/ asioihin eikä nähnyt enää mitään hyvää elämässä.
Olla sitten ymmärtäväinen kun suhde päättyi seinään vai vihainen että näin kävi ? Vaikeaa , tunnehelvettiä! masennus pilasi mieheni ja parisuhteeni. Mutta Eivät kaikki tekstiviestillä jättäjät ole kylmiä tai kusipäitä!- 1-1
Kyllä ovat. Tuollainen on kypsymättömän ja raukkamaisen ihmisen teko
- Nuar naene
Minua ei ole IKINÄ jätetty tekstarilla. :D
Tosin minua ei olla koskaan edes jätetty. x)
Edelleen seurustelen mieheni kanssa jonka kanssa ollaan oltu yhdessä 5 vuotta. - vai niin
noh älä nuolase ennenkuin tipahtaa.
- Kokemusta on...
On jätetty tekstarilla, ja Facebookissa (nyt viimeksi). Helppoa näyttää olevan nykyään. Ja ajatelkaa, puhutaan aikuisista, keski-ikäisistä ihmisistä, ei nuorisosta.
- kysyinvaan
Onko naiset jättäneet viestillä ? vai onko kyse ollut miespuolisista jättäjistä? noh ei mitään voi yleistää , tai jotkut miehet on fiksuja mutta mielenkiinnolla haluan tietää.
- 1-1
Kyllä, ainakin itse olen naiselta saanut tällaista kohtelua
- Kokemusta on...
Miehestä oli kyse tässä tekstarilla & Facebookissa -kommentissani.
- viesti!
minä jätin viestillä miehen. Syynä se että olin huomannut piirteitä ettei kannata jättää livenä. Ja oikeassa olin,mies sai järjettömät kilarit,haukkui ja uhkaili. En halunnut nähdä tuota livenä,tiedä miten olisi päättynyt muuten. Hui.
- 1-1
Ehkä se olisi mennyt toisin jos olisit ollut kasvokkain. Tuo on todella loukkaavaa toista kohtaan. Tahtoisitko itse että sinulle käännettäisiin vain selkä ja paettaisiin?
Käsitätkö kuinka tuo toista loukkaa.
- viesti!
Loukkaa niin että saattaisi käydä päälle? Sekös se sitten on kivempaa kuin pitää itse varmasti huoli ettei näin pääse käymään. Kaikki jätettävät eivät vaan ole ihan terveitä päästään. Ja jätetyksi joutuvatkin juuri sen takia, eivätkä edes ansaitse muuta kuin sen yhden hikisen viestin.
- 1-1
Ei tietenkään. Väkivalta niin fyysinen kuin henkinen on ehdottoman tuomittavaa. Se lienee ainoa jossa tuollainen on edes jotenkin ymmärrettävää. Itse en noin silti toimisi.
En lähtisi tuomitsemaan toisia mielenterveydellisten ongelmien perusteella. On helppoa tuomita ymmärtämättä tilaa jossa toinen on.
- loppu!!
Kyllä 10vsuhde 2 lasta ja niin se viestil tuli ja mies häipyi...sen sanon että raukkamaista, toisen tunteet täysin jättety huomioimatta!
- 1-1
Tuo on todella julmaa. Eikö edes lapsiensa takia haluaisi hoitaa tällaista korrektisti ja asiallisesti.
Mikä ihmisiä oikein vaivaa?
- Löpinät pois
Tässä juuri mietinnässä, miten jättää. Sen tiedän, että jättää täytyy joka tapauksessa. Kolme vuotta olen saanut kuulla jos jonkinlaista narsistikakkaa, lyöntejä, potkuja, väittämiä, haukkumista, aliarviointia, käskyttämistä, omat vanhemmatkin saaneet osansa. Anteeksipyyntöjä ei kuulu omatoimisesti, koska niitä ei kuulemma tarvita! Nyt riittää. Oliskohan se niin, että kun minulla ei ole mitään arvoa, ei hänellekään sitä tarvitse osoittaa lähtiessäni. Otan mukaan kaikki kamat mitkä itselleni suvaitsen poimia sillä aikaa kun ukko on töissä. Kotiin tullessa tyhjempää kämppää saa katsella sitten, joten se puhukoon puolestaan, ei tarvita viestejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43703SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933609Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283350Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713322Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202176Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251768- 311516
- 321471
- 911393
- 151323