Olen suunnitellut itsemurhaa jo pitkän aikaa. elämäni on kurjaa masentavaa potkivaa seinään hakkamista. haudan itsetuhoani päivässä noin 95% ajasta ja taustalla koko ajan olenko saati syömässä suihkussa ajamassa tietokoneella aina taustalla mielessä. ylä asteen jälkeen en ole opiskellu saati mitään muutakaan. olen niin sanotusti syrjäytynyt nuori. vanhemmat täysin henkisesti vajaita epäkypsiä ihmisiä. kiroan sitä päivää kun tähän joukkoon synnyin. itsemurhalla pääsen tästä kaikesta tuskasta pois ja olen silloin onnellinen ei tuskaa ei kärsimystä sen jälkeen.
päätän päiväni
14
373
Vastaukset
- Keissa
Sinulla on voimavarat vähissä kun kuvailet elämääsääi noin murheellisena. Kertoisitko minkä ikäinen olet ja oletko saanut tai saamassa hoitoa? Oletko aikaisemmin kirjoitellut palstalla tai muilla keskustelupalstoilla? Kerroi, että olet niin sanotusti syrjäytynyt nuori. Minusta tuo termi ei ollenkaan sovi ihmisille, jotka tahattomasti ovat vaikeuksissa masentuenita tai muuten elämisen puhti on poissa. Syrjäytynyt termi sopii kapinalliseen ja rikolliseen oirekuvaan, vaikka kyllähän sekin on tapa ilamsita, että ei ole sisäisesti hyvä olla.
Sanon sinulle, että ihmiseen on varattu valtavat sisäiset voimavarat vaikka ne usein uinuvat jossain piilossa.Ne resussit pitää vain valjastaa sieltä jollian keinoin esiin.
Kyllä sinullekin on oma paikka täällä varattuna, vaikka tuntuu että niin ei kyllä ole.- lahdenpois
Olen reilu parissakymmennissä. en ole saannut tähän aikasemmin hoitoa eikä sitä ole viritteillä. en oo aikasemmin kirjotellut missään kunnes nyt päätin. mulla on vaan niin onneton tunne kun mun elämä junnaa junnaa vaan tätä samaa kurjuutta päivät muuttuu viikoiksi viikot kuukausiksi ja kuukaudet vuosiksi. alan olla loppu elämääni haluaisin jo vihdoin luovuttaa elämäni pois : (
- Keissa
lahdenpois kirjoitti:
Olen reilu parissakymmennissä. en ole saannut tähän aikasemmin hoitoa eikä sitä ole viritteillä. en oo aikasemmin kirjotellut missään kunnes nyt päätin. mulla on vaan niin onneton tunne kun mun elämä junnaa junnaa vaan tätä samaa kurjuutta päivät muuttuu viikoiksi viikot kuukausiksi ja kuukaudet vuosiksi. alan olla loppu elämääni haluaisin jo vihdoin luovuttaa elämäni pois : (
Kun on tuollainen jumittunut pitkään jatkunut pattitilanne niin tuntuu että ei jaksaisi oikein enää mistään aloittaakkaan. Oletko seuraillut näitä palstoja joilla ihmiset kirjoittelevat masennuksistaan ja väsymisistään elämässä. Teillä nuorilla on hyvin paljon nykyään masennusta, mutta se tietenkään lohduta ketään henkilökohtaisesti. Joskus ajattelen että haluaako ihmiset nykyään luovuttaa liian helpolla. Ei elämä ole ollut helppoa silloin viiime vuosisadan alussakaan sota -ja pulavuosina. Näillä palstollla saa veraistukea mutta voi kyllä masentaakkin lukea samassa suossa matelevien tuntemuksia ja onhan täällä ihan asiattomiakin kommentteja.
Sinun kannattaa nyt ensi alkuun vaikka kirjoitella ja näin totutella avautumaan ja samalla syntyy oivalluksia miten jatkossa päästä eteenpäin. Asiantuntijat ovat kyllä sitä mieltä, että ei kannata jäädä ja pitkittää kuulostelemaan tuntemuksiaan vaan pitäisi hakeutua hakemaan apua.
Tämä etu täällä kirjoittaessa on pystyy avautumaan ihan anonyymisti ja kukaan ei tunnista, vaikka kosketellaankin ihminen ihmiselle elämisen tuskaa. Suomaisen on niin vaikea käsitellä tunteitaan lähipiirissä ja paha olo kätketään sisälle.
Mitä tarkoittanet tuolla että vanhemmat ovat henkisesti epäkypsiä ja ei varmaan ole sitten kovin syvää yhteyttä heidän kanssaan. Millainen perhe sinulla on, onko sisaruksia ym.
- JKOP
NIINMKÖ
- elontie3
Toivon että sinäkin osaisit kannustaa ihmistä elämään.
- empatiaa1
elontie3 kirjoitti:
Toivon että sinäkin osaisit kannustaa ihmistä elämään.
JKOP:n viestikin kertoo jostakin, Kun "rivinvälistä" lukee. Haluaa apua, mutta ei uskalla sitä henkilökohtaisesti pyytää, ehkä ei tunne olevansa sen arvoinen. Hän kuitenkin toistuvasti "keskustelee" tämänkaltaisilla sivuilla. Hän selvästi tarvitsee jotain, on hakemassa apua ei kannustamassa. " Vilkutuksellaan " hakee huomiota, että joku huomaisi hänetkin. Joten eipä paheksuta!
- Keissa
empatiaa1 kirjoitti:
JKOP:n viestikin kertoo jostakin, Kun "rivinvälistä" lukee. Haluaa apua, mutta ei uskalla sitä henkilökohtaisesti pyytää, ehkä ei tunne olevansa sen arvoinen. Hän kuitenkin toistuvasti "keskustelee" tämänkaltaisilla sivuilla. Hän selvästi tarvitsee jotain, on hakemassa apua ei kannustamassa. " Vilkutuksellaan " hakee huomiota, että joku huomaisi hänetkin. Joten eipä paheksuta!
Minulla tulee mieleen että jospa hän onkin vielä pikkuisen hunompi kirjoittaja kuin itse olen tai vaikka lievästi vammainen ja hänen tapansa ilmastia itseään noin. Ainakin hän saa jotain lukemalla ja avaamlla sivuja ja aloituksia.
- Oma moka
No mutta herran pieksut sentään! Elämäsi on juuri sellaista kuin miksi sinä sen ITSE teet!
- toivotontilanne bääl
Paska fraasi tämä jos vaikka sattuu olemaan olosuhteiden vanki vaikkapa.
- Oma pää = pääoma
Jaaa minkä "olosuhteiden"? Jos sinä olet aikuinen ihminen, sinä luot, suot, teet ja järjestätä omat olosuhteesi juuri sellaisiksi kuin sulle hyvät on. Ja se tärkein olosuhde on sinun päässäsi, joka on ainut ja tärkein pääomasi. Joten käytä sitä.
- Dead End
Yks elämä, missä se toinen on. Hyvää matkaa.
- Live is a ride
Dead End kirjoitti:
Yks elämä, missä se toinen on. Hyvää matkaa.
On aika mennä. En anna anteeks . Ainaakan itselle. Mut et koske mun tyttäreen. Koska se on kuolema. Life........... näytä se, tule se näyttään mun naiselle. Näytä kuinka veri roiskuu. Tähän ei auta kitarat, vaan todellisuus ja kuolema
- nainen 23 vuotta
itse kokeilin itsemurhaa. Vedin pään täyteen viinaa ja lääkkeitä ja sen jälkeen puukko käteen ja vasemmasta kädestä viilsin luuta myöten käden auki. Kuolema oli lähellä, ja olisinkin kuollut, jos silloinen ystäväni ei olisi minua pelastanut. Hän soitti hätänumeroon ja odotellessa piti minua sylissä ja kättäni ylhäällä pyyhkeeseen käärittynä. Pitkän ajan olin hänelle vihainen siitä, että hän pelasti henkeni. Monesti ystävät, jotka tietävät, ovat kysyneet, olenko kiittänyt häntä siitä, että hän pelasti henkeni. En ole. Myöhemmin sain kuulla, että pelastuminen oli minuuteista kiinni. Lähelllä oli myös vasemman käden amputoiminen, jos ei sairaalassa ollut opiskelija olisi huomauttanut lääkäreille, että 250 km päästä löytyy päivystävä käsikirurgi. Matka jatkui keskus-sairaalasta ampulanssilla noin 3 tuntia päivystävälle käsikirurgille.Käteni saatiin pelastettua, ja toimii nykyään melko hyvin. Monta kuukautta olin kuitenkin kuntoutuksesta.
Kaikesta huolimatta olen iloinen, että olen hengissä, vaikkakin tälläisinä yksinäisinä iltoina huomaan ajattelevani, kuinka paljon helpompaa olisi olla kuollut. Elämä luo ihmisille yllättävän paljon paineita. Olen myös huomannut olevani paljon rauhallisempi ja elämän asenteeni on muuttunut.
Olen onnellisessa parisuhteessa, omistan omakotitalon ja tarkoistuksena on hankkia eläimiä (asun maalla) ja myös iso perhe.
Olen iloinen siitä, että sain toisen mahdollisuuden.- viikko suruu
Äidin kuolemasta nyt 5 pv. Olen ainut lapsi. En ymmärrä mitä tarkoitat yksinäisyydellä jos olet onnellisessa parisuhteessa. Itse asun maalla koiran ja kissojen kanssa. Olet liian nuori kuolemaan, elämä on vasta edessäsi. Äitini menetti näkönsä alle 30 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770