aamupuuro

miks puuroa?

Tietääkö joku minkä takia se puuro aamulla on niin must juttu?

Syön itse vaihtelevasti välillä puuroa ( marjoja ja raejuustoa), välillä pari ruispalaa ( kalkkunaleike, juustosiivu) aamiaiseksi. En usko että kalorimäärissä on mitään radikaalia eroa (vai onko). Enkä ole huomannut nälänpitämisessä mitään eroa.

Niin mikä se juttu puurossa oikein on ?

33

1111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillätavalla

      Kaurapuuroa aamulla pullamunkin ja kahvin sijaan nii ei heilahtele verensokerit liikaa.

    • Lumme

      Minun ravitsemusterapeutti sanoi, että puuron voi syödä yhtä hyvin iltapalaksi kun se ei aamulla oikein minulle maistu. Puuro on hyvää, terveellistä ja edullista.

    • Siksi että

      Kaurapuuro on hellä vatsalle. Kaura muodostaa vatsaan suojaksi kauraliman. Muutenhan täysjýväviljapuurot ovat hyviä hiilihydraatin lähteitä ja myös täyttävät hyvin ja pitävät verensokerin tason hyvänä pitkään. Kaloreita on vähän.

      Täysjyväruisleivät ovat myös hyviä, mutta kaikkien vatsalle ne eivät sovi.

      Voileipä kasvaa nopeasti energiapommiksi. Paljas voileipä (sis molemmat puolet) sisältää kaloreita sen saman kuin pelkkä lautasellinen puuroa. Jotta voileivästä saisi tarpeelliset proteiinit, pitää päälle ladata kinkkua monta siivua. Juustossa on hurjasti kaloreita, ja jos vielä laittaa levitettä leivälle, niin takkiin tulee. Raejuusto toimisi leivälläkin hyvin, silloin kalorit pysyvät aisoissa.

      Puuro on edullista, terveellistä ja nykyaikana nopea valmistaa. Ei terveellisissä voileivissäkään mitään vikaa ole. Vaihtelu on varmasti ihan hyvästä.

      Iltapuuro toimii iltapalana hyvin, jollei noudata jotain tiettyä dieettiä (fitness tms puntti). Lämmin puuro rauhoittaa ja täyttää. Sen sisältämät hiilihydraatit takaavat hyvät unet. Eikä ole paljoa kaloreita.

      • Anonyymi

    • Kuka kertoo

      Joku sanoi että pikapuuropussit ovat sokeripitoisia. En tiedä.

    • Silkkiä vatsalle

      Puuro on myös lämmintä :-)

    • puuroihminen

      Helppoa, nopeaa ja edullista. Lämmintä, tulee sellainen olo, että oikeasti syö jotain kuitenkaan olematta liian tuhtia. Siksi minä syön aamuisin puuroa.

    • Anonyymi

      Tämä hotellien lisämaksusta rahastus liikennevahinko jako puuro,iltaan jo sitäkin suositellaan kun liikennevalo Posti,Heinit peruttaa jonkin vai pyydätkö Heini jotain kohta päälläe vaan ajat syöttö Riitta Kekkonen sen plle vaan ajatte Nova malli 112 nämäkin tekee sitä sitten vaan Po linja Pulkkinen yöpaita miehet ei tule totuus esiin avioerosta yksi. . MP

      • Anonyymi

        Tuo oli typerä vastaus vanhaan avaukseen.


      • Anonyymi

        "Typerä"? Eikun järjetön. - Nm. Ei edes hiventä


    • Anonyymi

      Voileipä kananmunalla ja katkaravuilla on myös hyvä aamupala

      • Anonyymi

        Munavoileivän päälle kuuluu perinteisesti anjovisfile, sen puutteessa silliviipalekin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munavoileivän päälle kuuluu perinteisesti anjovisfile, sen puutteessa silliviipalekin käy.

        Niitä on paljon erinlaisia tapoja syödä kanamuna leipää , kaviaari on myös hyvä ja antaa suolaa siinä samalla


    • Anonyymi

      mene munalla töihin..muistatteko mainoksen...

    • Anonyymi

      tuskin pitää kylläisenä pitkäänkään-

    • Anonyymi

      Minä en ole puuron ystävä, syön aamuisin 6 siivua leipää ja juon 3 mukillista mustaa kahvia ilman mitään makeutuksia. Leipäsiivuista 2 on 100 %:sta ruista päällä kalkkunaleikettä ja Benecol tuorejuustolevitettä, loput leivät ovat täysjyväpaahtoleipää päällä Benecol kevitettä ja Polar juustoa (rasvaprosentti 15%), lisäksi leivillä kurkkua/tomaattia. Syön päivän mittaan lisää tätä ruisleipää 4-5 siivua päällä Benecolia. Lisää täysjyvää syön lähes päivittäin pastan tai ruokakauran muodossa. Vatsa toimii hyvin, ulos tulee päivittäin kiinteää tavaraa niin kuin pitääkin. Eipä taida ruokavaliossani olla mitään pielessä koska painon pudotus onnistui ja 2 tyypin diabetes on selätetty, veriarvot ovat hyvät ja kehon koostumus mittauksen mukaan lihaskuntokin on erinomainen eikä vatsan seudulla ole enää viskeraalista rasvaa. Ihmiset pelkäävät turhaan leivän syöntiä hiilareiden takia, mutta kokemukseni osoittaa että leipää voi syödä joskin leipä ja päällysteet pitää valikoida oikein.

      • Anonyymi

        Voisit kyllä puurolautasen kanssa syödä ne ruisleivät ja kahvin kanssa 2 paahtoleipää. Selviäisit yhdellä kahvimukillisella ja vatsa kiittäisi.

        Itse syön aamulla puuron kanssa ruisleivän jonka päällä on Benecolia, viipale 10 % Polaria, kinkkusiivu ja kurkkua niin paljon kuin pysyy.
        Puuroon tulee vajaa dl (n.30g) kaurahiutaleita ja reilut 2 dl vettä, ei suolaa koska sitä tulee riittävästi leivästä ja sen päällisistä. Puuron kastikkeeksi sokeriton marjakeitto. Lisäksi joku hedelmä, mandariini tai omena.
        Kahvia en ole viitsinyt eläkkeelle jäätyäni aamuisin keittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit kyllä puurolautasen kanssa syödä ne ruisleivät ja kahvin kanssa 2 paahtoleipää. Selviäisit yhdellä kahvimukillisella ja vatsa kiittäisi.

        Itse syön aamulla puuron kanssa ruisleivän jonka päällä on Benecolia, viipale 10 % Polaria, kinkkusiivu ja kurkkua niin paljon kuin pysyy.
        Puuroon tulee vajaa dl (n.30g) kaurahiutaleita ja reilut 2 dl vettä, ei suolaa koska sitä tulee riittävästi leivästä ja sen päällisistä. Puuron kastikkeeksi sokeriton marjakeitto. Lisäksi joku hedelmä, mandariini tai omena.
        Kahvia en ole viitsinyt eläkkeelle jäätyäni aamuisin keittää.

        Puuron syönti ei nappaa ja siksi en sitä syö, saan puurossa olevan kuidun määrän muista ruoka-aineista. Vatsani toimii esimerkillisen hyvin ilman puuroakin. Kahvin juonnissa ei ole todettu olevan mitään pahaa, saattaa jopa vähentää 2 tyypin diabetes riskiä. Kahvi ei vie minulta edes yöunia vaikka juon melko myöhään iltakahvit (olen 65v. ja nukun putkeen 7-8 tunnin yöunet).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuron syönti ei nappaa ja siksi en sitä syö, saan puurossa olevan kuidun määrän muista ruoka-aineista. Vatsani toimii esimerkillisen hyvin ilman puuroakin. Kahvin juonnissa ei ole todettu olevan mitään pahaa, saattaa jopa vähentää 2 tyypin diabetes riskiä. Kahvi ei vie minulta edes yöunia vaikka juon melko myöhään iltakahvit (olen 65v. ja nukun putkeen 7-8 tunnin yöunet).

        Puuron voi korvata täysjyväleivällä, raaka-ainehan on pellosta tullessaan ihan sama. Miksi ei voisi?

        3 - 4 pientä kuppia kahvia lienee optimi aivojen käytölle (kofeiini polyfenolit). Kaikkien vatsalle musta ja hapan kahvi ei sovi, eli riippuu myös paahdosta happamuudesta. Nykyisin moni valmistaja merkitsee sekä paahdon että happamuuden asteen.


      • Anonyymi

        "Minä en ole puuron ystävä, syön aamuisin 6 siivua leipää"

        Ota suoraan sokeripurkista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit kyllä puurolautasen kanssa syödä ne ruisleivät ja kahvin kanssa 2 paahtoleipää. Selviäisit yhdellä kahvimukillisella ja vatsa kiittäisi.

        Itse syön aamulla puuron kanssa ruisleivän jonka päällä on Benecolia, viipale 10 % Polaria, kinkkusiivu ja kurkkua niin paljon kuin pysyy.
        Puuroon tulee vajaa dl (n.30g) kaurahiutaleita ja reilut 2 dl vettä, ei suolaa koska sitä tulee riittävästi leivästä ja sen päällisistä. Puuron kastikkeeksi sokeriton marjakeitto. Lisäksi joku hedelmä, mandariini tai omena.
        Kahvia en ole viitsinyt eläkkeelle jäätyäni aamuisin keittää.

        "Voisit kyllä puurolautasen kanssa syödä ne ruisleivät ja kahvin kanssa 2 paahtoleipää. Selviäisit yhdellä kahvimukillisella ja vatsa kiittäisi."

        Hölmöilyn puolelle meni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisit kyllä puurolautasen kanssa syödä ne ruisleivät ja kahvin kanssa 2 paahtoleipää. Selviäisit yhdellä kahvimukillisella ja vatsa kiittäisi."

        Hölmöilyn puolelle meni

        Odotellaan vielä Veijon vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellaan vielä Veijon vastausta.

        "Odotellaan vielä Veijon vastausta."

        Hölmöilyn puolelle meni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en ole puuron ystävä, syön aamuisin 6 siivua leipää"

        Ota suoraan sokeripurkista

        Mitä on:

        energia ?
        ravinto ?
        energiajakauma ?

        löytyisikö perustietoa??

        Vihjeeksi:

        Rasva on ihmiselle elitärkeää
        Proteiini on ihmiselle elintärkeää
        hiilihydraatti / sokeri ei ole ihmiselle elintärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on:

        energia ?
        ravinto ?
        energiajakauma ?

        löytyisikö perustietoa??

        Vihjeeksi:

        Rasva on ihmiselle elitärkeää
        Proteiini on ihmiselle elintärkeää
        hiilihydraatti / sokeri ei ole ihmiselle elintärkeää.

        Hiilihydraatit pitävät aivot ja lihakset toiminnassa. Vihjeeksi ihan sinulle vain, sekä Veijolle.

        Et taida olla kova liikkumaan tai ajattelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilihydraatit pitävät aivot ja lihakset toiminnassa. Vihjeeksi ihan sinulle vain, sekä Veijolle.

        Et taida olla kova liikkumaan tai ajattelemaan.

        "Hiilihydraatit pitävät aivot ja lihakset toimin...."

        Ei pidä paikkaansa mutta huomaat kai itse kohdallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on:

        energia ?
        ravinto ?
        energiajakauma ?

        löytyisikö perustietoa??

        Vihjeeksi:

        Rasva on ihmiselle elitärkeää
        Proteiini on ihmiselle elintärkeää
        hiilihydraatti / sokeri ei ole ihmiselle elintärkeää.

        energiajakauma ?

        Kaikki ylimääräinen energia jakautuu ihonalaiseen rasvakerrokseen. Kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hiilihydraatit pitävät aivot ja lihakset toimin...."

        Ei pidä paikkaansa mutta huomaat kai itse kohdallasi.

        Olen ketodieetillä. Mikään ei toimi, ei edes kattovalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketodieetillä. Mikään ei toimi, ei edes kattovalo.

        Sille ei voi mitään, mutta sinun pitäisi löytää elämääsi jokin haltioittava missio sulostuttamaan eläkepäiviäsi niin kuin veijollakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille ei voi mitään, mutta sinun pitäisi löytää elämääsi jokin haltioittava missio sulostuttamaan eläkepäiviäsi niin kuin veijollakin on.

        En ole eläkkeellä, olen nuori 14-vuotias tyttö. Jostakin todella isosta kaupungista saattaisi löytyä minullekin kaltaiseni oma kummajainen. Näin minulle on täällä opetettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Odotellaan vielä Veijon vastausta."

        Hölmöilyn puolelle meni

        Hölmöilyn puolelle menee jos alkaa odotella Veijon vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on:

        energia ?
        ravinto ?
        energiajakauma ?

        löytyisikö perustietoa??

        Vihjeeksi:

        Rasva on ihmiselle elitärkeää
        Proteiini on ihmiselle elintärkeää
        hiilihydraatti / sokeri ei ole ihmiselle elintärkeää.

        Ihminen kuolee ilman sokeria, muukin on pelkkää luuloa.


    • Anonyymi

      Hotellien lisämaksu keljuilu aamupuuro 9,ja 11 prosenttia rasvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe