En ole kovin montaa kertaa tällä palstalla vieraillut ja tämä on ensimmäinen kerta, kun mitään kirjoitan. Jotenkin vaan on nyt kuppi mennyt nurin...
Kyllä, uskottomuus koskettaa minua ; itseasiassa koskettaa, koska muut ihmiset haluavat sen koskettavan, outoa kyllä. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja pari jo teini-iässä olevaa lastakin on siunaantunut. Suhteemme ei ole koskaan ollut mitään Suurta Huumaa, vaan sellainen kahden aika tasaisen luonteisen ihmisen liitto. En ole kovin seksuaalinen ihminen ollut edes nuorena, ja nyt 50:n lähestyessä vielä vähemmän. Hyvin hienovaraisesti on asiasta miehen kanssa puhuttu ja olen antanut ymmärtää, että mielestäni liittomme on hyvinkin säilyttämisen arvoinen, mutta toisaalta ymmärrän, että miehelläni voi olla... No tarpeita, joita en pysty tyydyttämään. Olen psyykannut itseäni niin, että kun mies ei ole muuta sanonut, liittomme on voimissaan ja jos hän vähän "seikkaileekiin", niin se ei ole uhka parisuhteellemme.
Sitten itse asiaan. Viimeisen runsaan vuoden aikana mies on "käräytetty" minulle yhteensä kolme kertaa. Kaksi kertaa olen saanut nimettömän tekstarin - eri numeroista, mutta sitä en tiedä, ovatko saman ihmisen lähettämiä. Ja kolmannella kerralla minulle soitettiin. Joka kerta sama juttu eli mies "vehtaa" työkaverinsa kanssa ja että minun on hyvä tietää asiasta. Olen näyttänyt miehelle viestit ja sanonut, että voisi olla tarkempi tekemisissään ja että minä EN halua tietää mitään enempää. Kun sain puhelun - käsittääkseni mieheni työkaverin vaimolta - sanoin hänelle, etten halua kuulla vieraiden ihmisten kommentteja perheeni elämää koskien. Nainen melkeinpä suuttui ja sanoi, että olen epäkiitollinen ym kun en ymmärrä hänen tarkoittavan vain hyvää...
Kun luin palstan kirjoituksia läpi, suuri osa tuntuu olevan sitä mieltä, että pettäjä on käräytettävä tämän kumppanille. Kuten edellä kerron, en ole tällainen ihminen ja ihmettelenkin sitä, miten yksisilmäisesti nämä ns hyvää tarkoittavat lähimmäiset toimivat. Hyvänen aika, mistä te tiedätte, mitä toisten ihmisten parisuhteen sisällä tapahtuu!? Mistä te tiedätte, mitä ihmiset ovat sopineet keskenään?!
Sanoin tälle puhelun soittaneelle naiselle, että hän voi minun puolestani kertoa muille, jota parisuhteemme tila kiinnostaa, että hoidamme asiamme itse.
Samoin sanon teille, jotka harkitsette käräytystä, että ottakaa selvää, haluaako se henkilö, jonka elämään aioitte paljastuksellanne tunkeutua, todellakin tietää asiasta ja / tai haluavatko kuulla sen juuri teiltä!
Antaisitte jo olla!
87
771
Vastaukset
- 19919
Mitä pahaa siinä on että joku kertoo sen asian minkä jo tiedät? Sekö, että sisimmässäsi tiedät että normaali ihminen ei jäisi tuohon tilanteeseen jossa mies pettää ja että joudut häpeämään myöntäessäsi eläväsi sellaisessa suhteessa. Ehket halua käsitellä asiaa edes itsesi kanssa saati muiden. Tiedät että miehelläsi on muita naisia muttet halua ajatella asiaa tai tietää tarkemmin koska asia satuttaisi sinua. Noloahan se tietysti on ettet riitä miehellesi ja että joudut hänet muiden kanssa jakamaan. Hyvää ne käräyttäjät silti ovat tarkoittaneet. Minä ja suurin osa haluaisimme tietää ja eroaisimme tuollaisesta liitosta.
- y5tredscfv
Onpa pahansuopa kirjoitus!
Mikset sinäkään voisi kunnioittaa sitä, että joku toinen katsoo asioita eri tavalla kuin sinä? Ei tässä(kään) asiassa ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa toimia. - point of view
Minusta tuo oli hyvä kommentti. Kyllä minusta ulkopuolinenkin voi ilmoitella pariskunnan jommankumman osapuolen seksijutuista ulkopuolisten kanssa. Ne eivät oikeastaan ole niin kovin yksityinen asia. Katsotaanpa asiaa vaikka siltä kannalta, että ulkopuolinen nainen, joutuu houkutelluksi seksin kipeän miehen ansaan. Kyllä mies useimmiten joutuu lupaamaan tälle naiselle jotain eli esim. eroamista vaimostaan ja mahdollista vakavaa suhdetta panon kanssa. Vaimot ja ukkomiehet katsovat asiaa useimmiten vain omasta näkökulmastaan. En oikein usko, että monikaan nainen haluaisi käräyttää miestä, jos mies olisi heti aluksi lyönyt kylmät faktat pöytään eli että pil-lua olisi tarve. Minulla on valitettavasti kokemusta tästä. Olin aivan vihreä ja viaton kun kohtaisin naimisissa olevan miehen, joka valehteli ummet ja lammet omasta elämästään (esim. esitti eronnutta) ja ainoastaan seksin takia. Karu totuus paljastui myöhemmin. Käräytin miehen. Ovat yhä naimisissa, enkä olettanutkaan heidän eroavan. Otti vaan niin paljon päästä tuollainen huijaus, että kerroin asiasta.
- Pahuudenkaapu
Pahinta ilkeyttä on maailmassa se, että tarkoitetaan hyvää mutta tehdään pahaa.
Islamin uskonsoturit luulevat tarkoittavansa hyvää. Tai lyön lastani että hän oppisi.
Katoliset papit pikkupoikia ahdistellessaan tarkoittivat vain hyvää.
Nämä ihmiset ovat pahimpia pahalaisia koska paha on ottanut hyvyyden kasvun.
- Väärin on
Käräyttäjät eivät tarkoita koskaan hyvää! Tosiasiassa jokaisella on oma etu päällimmäisenä. Hän on ehkä itse petetty, joka haluaa saada toisenkin samaan tuskaan. En tiedä, mitä iloa siitä saa. Ehkä vahingoniloa?
Tai sitten hän kakkonen, joka yrittää vauhdittaa pettäjän eroa!
Itse olen jutellut erään petetyn kanssa, että vaikka me ystävät olisimme jotain tienneet miehensä salasuhteesta, niin hän ei olisi sitä meiltä halunnut kuulla.
Kakkonen sitten soitti!- kaikenlaista ilmassa
Omassa tapauksessa kakkonen yritti ensin vauhdittaa eroa soittamalla tuntemattomasta numerosta ja kertomalla, että mieheni pettää, koskapa ei ilmeisesti tehonnut toivotulla tavalla, ryhtyi myöhemmin lähettelemään tekstiviestejä uhkailevaan sävyyn. Häirintä oli melkoisen ala-arvoista. Ymmärsin, että halusi vauhdittaa eroa, jota mies ei kuitenkaan edes halunnut.
- Totuus vapauttaa
Miten niin käräyttäjät eivät tarkoita koskaan hyvää?
Minä haluaisin tietää jos minua petettäisiin. Jos joku esim. ystävistäni tietäisi asiasta eikä kertoisi minulle, heistä tulisi entisiä ystäviäni. En halua pistää päätä pensaaseen ja kuvitella eläväni rakastetussa liitossa jossa mieheni kunnioittaisi minua jos näin ei olisi. Uskottomuutta seuraisi välittömästi ero. Kiitokset antaisin sille joka minulle totuuden kertoisi, oli hän sitten kakkonen, ystäväni, naapurini tai joku täysin ulkopuolinen. Jos minun ystävääni petettäisiin, kertoisin hänelle. Teen muille kuten haluan itselleni tehtävän.
Ihmisten on uskallettava katsoa ikävääkin totuutta silmiin eikä elää itsepetoksessa ja valheessa. Ikävät asiat eivät vaikenemalla ja salailulla katoa.- minäminäminä
Hei kuules sinä nimimerkki "Totuus vapauttaa". Kirjoitit, että "Minä haluaisin tietää jos..."
Yritä ajatella, että meillä ihmisillä on erilaisia tilanteita, kokemuksia ja ajatuksia elämästämme. Jos sinä haluat, että sinulle kerrottaisiin, se on SINUN subjektiivinen halusi ja tarpeesi.
Etkö ole aika itsekeskeinen, kun mielestäsi muiden pitäisi elää ja ajatella samalla tavoin kuin sinä? Vain sinun tapasi nähdä ihmissuhteet on oikea ja totuudellinen, niinkö? Muiden ihmissuhteiden tulisi olla samanlaisia kuin sinun ihanteesi, jotta ei olisi kyse valheesta tai itsepetoksesta? Erittäin itsekäs näkemys, ylimielinen myös. - Totuus ei aina vapau
Niinpä! Kirjoitat koko ajan olisin, tekisin tai toimisin muotoon! Eli sinulla ei ole asiasta muuta kokemusta kuin vain oletusta. Se on silloin helppo sanoa, mutta totuus on usein toinen, kun se sattuu omaan nilkkaan.
Vain kakkoset voivat ajatella laillasi, joten älä yleistä!
Petetyistä suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että heidän parisuhde ei kuulu kolmansille. Kukaan oman lähipiirini petetyistä ei olisi halunnut saada muilta tietää kuin omalta puolisolta. - näin
Totuus ei aina vapau kirjoitti:
Niinpä! Kirjoitat koko ajan olisin, tekisin tai toimisin muotoon! Eli sinulla ei ole asiasta muuta kokemusta kuin vain oletusta. Se on silloin helppo sanoa, mutta totuus on usein toinen, kun se sattuu omaan nilkkaan.
Petetyistä suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että heidän parisuhde ei kuulu kolmansille. Kukaan oman lähipiirini petetyistä ei olisi halunnut saada muilta tietää kuin omalta puolisolta.Joo, mutta se oma puoliso usein tekee kaikkensa, että asia ei paljastu!
- voi teitä
Totuus ei aina vapau kirjoitti:
Petetyistä suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että heidän parisuhde ei kuulu kolmansille. Kukaan oman lähipiirini petetyistä ei olisi halunnut saada muilta tietää kuin omalta puolisolta.Eivät pettäjät koskaan paljasta itseään vapaaehtoisesti, tyhmäkö olet? Vaikka rysän päältä jäisivät kiinni niin eivät edes myönnä mitään. Suurin osa haluaa tietää jos tulee petetyksi. Ihmetyttää teidän suuttumuksenne ns. käräytyksestä. Sitä ei selitä mikään muu kuin häpeä omasta avuttomasta tilanteesta ja se ettei halua myöntää totuutta edes itselleen. Kun pistää pään pensaaseen, voi kuvitella ettei mies petäkään ja että tämä rakastaa. Älkää syyttäkö sitä joka kertoo pettämisestä, varastamisesta, lyömisestä jne. vaan sitä joka pettää, varastaa, lyö jne!
- Tukvfukhyik
voi teitä kirjoitti:
Eivät pettäjät koskaan paljasta itseään vapaaehtoisesti, tyhmäkö olet? Vaikka rysän päältä jäisivät kiinni niin eivät edes myönnä mitään. Suurin osa haluaa tietää jos tulee petetyksi. Ihmetyttää teidän suuttumuksenne ns. käräytyksestä. Sitä ei selitä mikään muu kuin häpeä omasta avuttomasta tilanteesta ja se ettei halua myöntää totuutta edes itselleen. Kun pistää pään pensaaseen, voi kuvitella ettei mies petäkään ja että tämä rakastaa. Älkää syyttäkö sitä joka kertoo pettämisestä, varastamisesta, lyömisestä jne. vaan sitä joka pettää, varastaa, lyö jne!
Pettäminen ei ole rikos, kuten taas varastaminen ja lyöminen. Ne ovat poliisiasioita. Pettäminen tapahtuu parisuhteessa ja ei kuulu kenellekään parisuhteen ulkopuoliselle. Itse jos tulisin petetyksi en haluaisi tietää siitä ja kaikkein vähiten ulkopuolisilta.
- oikein ja väärin
Tukvfukhyik kirjoitti:
Pettäminen ei ole rikos, kuten taas varastaminen ja lyöminen. Ne ovat poliisiasioita. Pettäminen tapahtuu parisuhteessa ja ei kuulu kenellekään parisuhteen ulkopuoliselle. Itse jos tulisin petetyksi en haluaisi tietää siitä ja kaikkein vähiten ulkopuolisilta.
"Pettäminen ei ole rikos, kuten taas varastaminen ja lyöminen. Ne ovat poliisiasioita."
Niin. Aviorikos on poistettu rikoslaista. Tarkoittaako se, että asia on ihan ok? Jos myös varastaminen ja väkivalta poistettaisiin rikoslaista, hyväksyisitkö nekin? Jos lasten hakkaaminen ei olisi rikos, niin olisiko sekin mielestäsi vain perheen sisäinen asia, joka ei ulkopuolisille kuuluisi? Jos puolisosi raiskaisi lastanne (jos sitä ei olisi laissa kielletty), et haluaisi tietää asiasta, ja kaikkei vähiten ulkopuolisilta?
- Ruikutus ei muuta muita
Kamoon. Jos siedät miehesi uskottomuutta tietenkin siedät samalla myös sen, että muut ihmiset tietää, että sua petetään. Joku heistä voi aina ottaa asian puheeksi. Et voi päättää siitä mitä muut katsovat oikeudenmukaiseksi teoksi, mitä he puhuvat ja kenelle, miten ja missä sävyssä he asiasta raportoivat. Voit päättää elämässä vain omasta puolestasi. Vastaa käräyttäjikle kiitos tiedosta, that's it. Wisun tartte muita heille puhua. Olet vähemmistössä, suurin osa palstan petetyistä olisi halunnut tietoonsa totuuden heti.
- 120
Nuoret haluavat tietää, mutta heidän parisuhteensa ovat kevyemmällä pohjalla kuin esim. keski-ikäisillä pitkät suhteet.
Keski-ikäisillä ja vanhemmilla on elämässä niin paljon muutakin kuin uskottomuus. Lapsenlapset ovat yhteisiä ilon aiheita ja tuovat syvyyttä elämään. Pienet ihastumiset eivät suhdetta pysty kaatamaan!
- Väärin on
Asia ei kuulu sivulliselle! Parisuhde on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti!!
- Niin on
"Asia ei kuulu sivulliselle! Parisuhde on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti!!"
Olen täysin samaa mieltä. Aamen.
Olisin säästynyt suurilta psykiatrimaksuilta, elleivät "hyvää tarkoittavat" nais"ystäväni" olisi halunneet niin paljon "hyvää" minulle ja perheelleni. - pssssst
Niin on kirjoitti:
"Asia ei kuulu sivulliselle! Parisuhde on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti!!"
Olen täysin samaa mieltä. Aamen.
Olisin säästynyt suurilta psykiatrimaksuilta, elleivät "hyvää tarkoittavat" nais"ystäväni" olisi halunneet niin paljon "hyvää" minulle ja perheelleni.Kuinka moni nainen onkaan joutunut psykiatrille koska mies pettää, aika moni varmasti. Turha naapureita tai ystäviä tai tuntemattomia siitä on syytellä jos asuu pettäjän kanssa.
- Niin on
pssssst kirjoitti:
Kuinka moni nainen onkaan joutunut psykiatrille koska mies pettää, aika moni varmasti. Turha naapureita tai ystäviä tai tuntemattomia siitä on syytellä jos asuu pettäjän kanssa.
"psssst"
Ei ole turhaa syyttää. En voinut valita asumismuotoani, koska olin alaikäinen lapsi ja asuin kotona.
Naapurintädit olivat aktiivisia. Kyllä minä heitä syytän.
- haluan tietää
19 vuotta avioliitossa oltuani, haluaisin tietää petetäänkö minua vai ei. Pettäminen kaataa pitkänkin suhteen koska suhteet perustuvat luottamukseen eikä sitä voi olla jos on salasuhteita. Parisuhde totta totisesti on kahden kauppa ja kolmannen osapuolen tullessa suhteeseen parisuhde pitää purkaa koska se ei enää ole sitä mitä sen tulisi olla: suhde jossa on pari.
- y5tredscfv
Ymmärrän kyllä aloittajan kannan. Tuskin hän on niin sinisilmäinen, että luulee, ettei heistä ts hänen miehestään puhuta, mutta jos on kerran tehty tietoinen valinta, että mies saa "touhuta omiaan", niin ei hänen sitä tarvitse kaiken maailman puolitutuille selittää, vaan hänellä on oikeus saada olla rauhassa!
Sen verran on elämää ja ihmisiä tullut nähtyä, että aina vain useammin herää kysymys, että eikö ihmisillä todellakaan ole muuta tekemistä kuin kytätä toisiaan..? Vai onko oma elämä niin kurjaa tai sisältököyhää, että toisten ihmisten tekemisten kyttäääminen ja niistä raportointi saa sen omankin kurjuuden tuntuvan jatkuvalta juhlalta...- Näin onnistuu
Saa olla rauhassa jos laittaa rintaan lapun:Älkää kertoko mulle kun miehen uskottomuudesta. Muuten ihmiset ei tiedä mitä AP haluaa, ja suurin osa otaksuu ostettujen haluavan tietää ja kuulla itseensä kohdistuvasta loukkauksesta. Ihan yleisesti, näin oikeudentajuiset ajattelee, että jokainen takuu tietää, jos sulke valehdellaan.
- 69yttrwas
Näin onnistuu kirjoitti:
Saa olla rauhassa jos laittaa rintaan lapun:Älkää kertoko mulle kun miehen uskottomuudesta. Muuten ihmiset ei tiedä mitä AP haluaa, ja suurin osa otaksuu ostettujen haluavan tietää ja kuulla itseensä kohdistuvasta loukkauksesta. Ihan yleisesti, näin oikeudentajuiset ajattelee, että jokainen takuu tietää, jos sulke valehdellaan.
Mikä hel-vet-ti siinä on, että ihmiset eivät pidä huolta vain omista asioistaan ?!?!
Jos hyvää ystävääni loukataan, pidän hänen puoltaan ja tuen häntä. Minua ei kiinnosta jonkun etäisen tuttavan avioelämä tai häiriöt siinä. Eikö teillä ole muuta tekemistä kuin juoruta muiden asioista?!?!?
- näin
Niinpä niin...saahan sitä sopia puolisonsa kanssa mitä haluaa, mutta se mitä niistä sopimuksista sitten seuraa tai saattaa seurata on myös kestettävä.
- kaikenlaisia eikö?!
Ja myös sopimatta jättämisistä. Aikuinen mies tekee itse valinnan tutustua liiton ulkopuoliseen naiseen. Oli siitä kotona sovittu tai ei. Mies haluaa minut elämäänsä. Sanoo eroavansa heti, kun nuorimmainenkin vajaan puolen vuoden kuluttua muuttaa kotoa. Vaimo saa tietää suhteestamme, mutta ei tunnu välittävän. Mies jatkaa kanssani, ja jää kiinni milloin ystävien, milloin sukulaisten nähden. Se on hänen valintansa. Minä en kysy, minkälainen sopimus heillä ehkä on kotona. Minulle on päivän selvää, ettei mies rakasta vaimoaan eikä kunnioita avioliittoaan, ja myös se, ettei vaimolla ole aikomustakaan erota.
- 69yttrwas
No haloo! Sopimushan on niiden kahden ihmisen välinen asia !!!
Minkä ihmeen takia asianomaisten pitäisi miettiä, mitä muut ihmiset heidän sopimuksistaan ajattelevat?!?! - näin
69yttrwas kirjoitti:
No haloo! Sopimushan on niiden kahden ihmisen välinen asia !!!
Minkä ihmeen takia asianomaisten pitäisi miettiä, mitä muut ihmiset heidän sopimuksistaan ajattelevat?!?!Ei pidäkkään, mutta ketjun aloittajaa se tuntuu häiritsevän!
- o8ilkjmhng
Valittiko aloittaja jossain kohdassa kirjoitustaan ko sopimuksesta? En minä ainakaan huomannut. Homma ilmeisesti hänen ja miehen välillä toimii, mutta häntä jurppii se, ettei tuollainen tunnu sopivan ympäristön ihmisille? Ihmisille, joita koko "soppari" ei edes koske......
- 69yttrwas
näin kirjoitti:
Ei pidäkkään, mutta ketjun aloittajaa se tuntuu häiritsevän!
No kai se häiritsee, jos vieraat ihmiset tunkevat nokkansa heidän elämäänsä. Onko se sinusta oikein? Aivan kuin olisi jotenkin väärin sopia tuollaista?
- näin
69yttrwas kirjoitti:
No kai se häiritsee, jos vieraat ihmiset tunkevat nokkansa heidän elämäänsä. Onko se sinusta oikein? Aivan kuin olisi jotenkin väärin sopia tuollaista?
Joo, joo, mutta kaikki ei todellakaan tiedä mitä he ovat sopineet keskenään. Monelle sellainen ilmoitus, jos mies pettää on ratkaiseva, todella tärkeä tieto!
- Oma valinta todella
kaikenlaisia eikö?! kirjoitti:
Ja myös sopimatta jättämisistä. Aikuinen mies tekee itse valinnan tutustua liiton ulkopuoliseen naiseen. Oli siitä kotona sovittu tai ei. Mies haluaa minut elämäänsä. Sanoo eroavansa heti, kun nuorimmainenkin vajaan puolen vuoden kuluttua muuttaa kotoa. Vaimo saa tietää suhteestamme, mutta ei tunnu välittävän. Mies jatkaa kanssani, ja jää kiinni milloin ystävien, milloin sukulaisten nähden. Se on hänen valintansa. Minä en kysy, minkälainen sopimus heillä ehkä on kotona. Minulle on päivän selvää, ettei mies rakasta vaimoaan eikä kunnioita avioliittoaan, ja myös se, ettei vaimolla ole aikomustakaan erota.
Näitä itse valintansa tekeviä ukkomiehiä oli eilen baari täynnä. Kovaa yritystä heillä, todella valitsevat aktiivisesti itse. Niinkuin kohdekin.
- pohdinta-
Niin kauan kuin miehesi etsii tosiaan pelkkää seksiä ja hetken nylkytystä haluavia naisia, asia on ok. -Mutta sitten jos hän huijaa naisia sänkyyn (kerrankin), siten että nainen rakastuu - asia ei ole ok. Siinä särkyy jatkuvasti pahasti naisten elämiä. Se on miehesi valinta hoitaa asia ja se ei ihan toimi? Se voi tuntua hyväksiköytöltä toisesta osapuolesta tai alisteiselta asemalta, ettei merkitse mitään toiselle. Naiset eivät etsi rakkaudetonta seksiä kuten miehet, useimmiten.
Ihmiset tulevat ilmoittamaan asiasta varmuuden vuoksi jatkossakin. Haluatko että he soittavat ensin sinulle ja kysyvät: Haluatko tietää? Mitä siihen vastaat? Ilmoittaminen on hyvä muistutus siitä mitä mies puuhaa, missä ja että sinä annat miehen tehdä muille naisille niin. Jos kyse olisi pelkästä seksistä, tuskin kukaan soittelisi perään?? Mistä se toinen osapuoli tietää, ettet halua tietää - niinkuin etukäteen? Mistä sen voi varmistaa. Lukeeko jossain sellainen ohje. Entä kiinnostaako sinua jos miehesi olisi särkenyt toisen ihmisen?
Onko tautivaaraa jos hän seksiä harrastaa muualla? Vaikka hänellä olisi vakituinen seksipartneri, rakastuisiko silloinkin toinen osapuoli. Ja haluaisiko hän sen lisäksi satunnaisia kumppaneita. Onko miehellä seksileluja yhtään. Vaikka se ei ole sama asia kuin intiimi läheisyys, oikean ihmisen kanssa. Sekään ei ole kovin hyvä ratkaisu.
Jos mies ei ole fyysisesti kiinnostava, miksi olette yhdessä? Tai osaako hän mitään sängyssä? Onko hän jo ollut niin monen kanssa ettei sinua enää kiinnosta? Puhuuko hän seksistisesti? Onko henkinen puoli suhteessa kunnossa? Sattuuko jokin? Auttaako seksiterapeutti vai onko homma finaalissa. Jos joku ulkopuolinen ilmoittaa, niin eikö riitä jos sanot että tiedät ja että miehellä on lupa käydä vieraissa. Jos taas itse nainen ilmoittaa, voi arvata että rakkautta on ollut. -Etsiikö mies itse kokonaisvaltaista rakkautta, vai seksiä, vai vieraan alistamista??
Minusta me naiset emme voi antaa mallia miehille, että kun kotoa ei saa niin käy sitten vieraissa. Siis siten että sydämiä särkyy. Jos se onnistuu ilman särkemistä, niin jokaisen oma asia... ketä lykkii. Tämä oli vaan mun mielipide, koska eihän se kivaa ole jos toinen nainen kärsii. Sanooko miehesi olevansa varattu kuitenkin aluksi jo? Ja oikeat tarkoitusperänsä. Jos mies on komea ja kiva, on ikävää että muut rakastuvat heti ja toinen ilmoittaa vaikka tylysti että "haluan panna sua kaksi kertaa" koska vaimo ei anna. Ja eipä väkisin voikaan harrastaa mitään kotona.- niin ja
Jos mies on epämiellyttävä tai muuta sellaista, silloinhan asialla ei tuskin ole niin suurta väliä.. Mutta jos saa muut rakastumaan helposti.. Toki on naisia, jotka voivat rakastua vaikka aidanseipään oloiseen mieheen, ettei se ulkonäöstä aina ole kiinni.
- pohdinta-
Ja on ok ettei ole kovin seksuaalinen, kukapa ei olisi henkinen ihminen enemmän. Toisaalta jos mies olisi osaava ja miellyttävä, muutama kerta viikossa tuskin olisi ongelma. Mutta sitten jos mies haluaa joka päivä paljon, tarpeet eivät vain kohtaa.... Ei kukaan halua olla mikään miehen seksinukke tyyliin. Ja miehen pitäisi olla kypsä parisuhteeseen.
- sfdgchjmkvj,hlbk.j-l
Tuossa tapauksessa mies kaipaa vaihtelua... tai ei siis kaipaa, vaan tarvitsee sitä oman egonsa pönkittämiseen. Vaikea siitä on kenenkään osaansa saada, paitsi vaimon, jota kohtaan jonkinlainen kunnioitus kaikesta huolimatta. Ehkä pitää sen vakaudesta ja turvallisuudesta omien ongelmiensa vuoksi.
Niin että onko sulle luvattu jotain kestävää? Vai vaan etta "katsotaan", mut ikinä en mene kanssasi naimisiin tai osta asuntoa kanssasi. - niin..
sfdgchjmkvj,hlbk.j-l kirjoitti:
Tuossa tapauksessa mies kaipaa vaihtelua... tai ei siis kaipaa, vaan tarvitsee sitä oman egonsa pönkittämiseen. Vaikea siitä on kenenkään osaansa saada, paitsi vaimon, jota kohtaan jonkinlainen kunnioitus kaikesta huolimatta. Ehkä pitää sen vakaudesta ja turvallisuudesta omien ongelmiensa vuoksi.
Niin että onko sulle luvattu jotain kestävää? Vai vaan etta "katsotaan", mut ikinä en mene kanssasi naimisiin tai osta asuntoa kanssasi.Varsinkaan nuoret naiset eivät tunnista onko luvattu kestävää vai ei. Koska miehillä ei ole suhteen alussa kaikilla tapana lupailla mitään, sekin olisi epäilyttävää jos liikoja lupaa. 30 naiset tunnistavat paremmin, mutta eivät kaikki.
On hyvä että on vakautta ja turvallisuutta. Mutta jos se on vaihtelun vuoksi, siinä on tautiriski kondomista huolimatta, onko se vakautta ja turvallisuutta? Onko se toiselle naiselle vakaata ja turvallista, jos elämä menee pilalle jo nuorena.
Suomalaisilla miehillä on seksillä egonsapönkitysongelmaa ja seksin ylikorostamista paljon, naisen seksualisoimista = seksistisyys, esineellistäminen. Se kuitenkin tekee joillekin naisille pahaa, naisilla on erilainen seksuaalisuus kuin miehillä jossain määrin. Naisilla on tunteita, mies nai vaikka 50 eri naisen kanssa himoonsa ja sanoo sen jälkeen Moi. Voi olla myös asenteesta kiinni ja arvostuksesta.
Itsetunto pitäisi olla riittävän hyvä miehellä, ettei metsästä naisia ja hyväksyntää niin, että pitäisi ihan joka värkkiin asti mennä huljuttelemaan.. Toisaalta jos on välttämätöntä hakea seksiä himoihinsa ja metsästyshaluunsa, eikös sellaisia sivustoja ole missä voi laittaa nakkinsa esiin tai hakea pelkkää seksiseuraa. Eikä kukaan kysele, ehkä... Tai varattu hakee varattua. En silti vannoisi etteikö niissä joku voi rakastua mies tai nainen.
Naisena en itse saisi irti mitään siitä, että joku mies tökkii tunteettomasti 2 minuuttia ja sanoo "multa tuli jo, ei kai haittaa?" Pukee päälle ja häipyy. Odotan ihmiskunnalta älykästä kanssakäymistä, mitä on kai turha odottaa. Miehille on toki terveellistä että usein hoitaa hommat, mutta miten, missä onkin eri asia.. Seksiä saa maailmasta kyllä, siitä se ei ole kiinni. Ei tarvitse olla ilman. - Hioåkyf
niin.. kirjoitti:
Varsinkaan nuoret naiset eivät tunnista onko luvattu kestävää vai ei. Koska miehillä ei ole suhteen alussa kaikilla tapana lupailla mitään, sekin olisi epäilyttävää jos liikoja lupaa. 30 naiset tunnistavat paremmin, mutta eivät kaikki.
On hyvä että on vakautta ja turvallisuutta. Mutta jos se on vaihtelun vuoksi, siinä on tautiriski kondomista huolimatta, onko se vakautta ja turvallisuutta? Onko se toiselle naiselle vakaata ja turvallista, jos elämä menee pilalle jo nuorena.
Suomalaisilla miehillä on seksillä egonsapönkitysongelmaa ja seksin ylikorostamista paljon, naisen seksualisoimista = seksistisyys, esineellistäminen. Se kuitenkin tekee joillekin naisille pahaa, naisilla on erilainen seksuaalisuus kuin miehillä jossain määrin. Naisilla on tunteita, mies nai vaikka 50 eri naisen kanssa himoonsa ja sanoo sen jälkeen Moi. Voi olla myös asenteesta kiinni ja arvostuksesta.
Itsetunto pitäisi olla riittävän hyvä miehellä, ettei metsästä naisia ja hyväksyntää niin, että pitäisi ihan joka värkkiin asti mennä huljuttelemaan.. Toisaalta jos on välttämätöntä hakea seksiä himoihinsa ja metsästyshaluunsa, eikös sellaisia sivustoja ole missä voi laittaa nakkinsa esiin tai hakea pelkkää seksiseuraa. Eikä kukaan kysele, ehkä... Tai varattu hakee varattua. En silti vannoisi etteikö niissä joku voi rakastua mies tai nainen.
Naisena en itse saisi irti mitään siitä, että joku mies tökkii tunteettomasti 2 minuuttia ja sanoo "multa tuli jo, ei kai haittaa?" Pukee päälle ja häipyy. Odotan ihmiskunnalta älykästä kanssakäymistä, mitä on kai turha odottaa. Miehille on toki terveellistä että usein hoitaa hommat, mutta miten, missä onkin eri asia.. Seksiä saa maailmasta kyllä, siitä se ei ole kiinni. Ei tarvitse olla ilman.Minäkin sain tekstarin nimettömänä, nyt jälkeenpäin en olisi halunnut edes tietää...sillä se sattuu liikaa se tieto että miehelläni oli/on toinen. Mutta onneksi emme kaikki ole samanlaisia. Mieheni sai seksuallista tyydytystä, tekstari lähettäjä sai varmaan myös jonkin tyydytyksen mutta minä sain pahan olon.
- raukkamaista
Hioåkyf kirjoitti:
Minäkin sain tekstarin nimettömänä, nyt jälkeenpäin en olisi halunnut edes tietää...sillä se sattuu liikaa se tieto että miehelläni oli/on toinen. Mutta onneksi emme kaikki ole samanlaisia. Mieheni sai seksuallista tyydytystä, tekstari lähettäjä sai varmaan myös jonkin tyydytyksen mutta minä sain pahan olon.
Tuo se vasta kamalaa onkin, että ilmoitus tehdään nimettömänä. Jos joku liiton ulkopuolinen katsoo oikeudekseen kertoa puolison pettävän, niin eikö ole sen vertaa selkärankaa, että tekisi sen nimellä? Mikä pelottaa? Mulle tulee mieleen tuollaisista nimettömänä käräyttäjistä pelkästään pahansuopaisuus. Itse en reagoisi moiseen viestiin mitenkään.
- huhhhuuhhh
raukkamaista kirjoitti:
Tuo se vasta kamalaa onkin, että ilmoitus tehdään nimettömänä. Jos joku liiton ulkopuolinen katsoo oikeudekseen kertoa puolison pettävän, niin eikö ole sen vertaa selkärankaa, että tekisi sen nimellä? Mikä pelottaa? Mulle tulee mieleen tuollaisista nimettömänä käräyttäjistä pelkästään pahansuopaisuus. Itse en reagoisi moiseen viestiin mitenkään.
Miehen pettäminen ei siis ole kamalaa vaan nimetön tekstari? Käräyttäjä on pahansuopa mutta mies joka nai vieraita naisia ei ole? Ne käräyttäjätkö satuttavat vaimoa vai se mies? Missä aivosi?
- raukkamaista
huhhhuuhhh kirjoitti:
Miehen pettäminen ei siis ole kamalaa vaan nimetön tekstari? Käräyttäjä on pahansuopa mutta mies joka nai vieraita naisia ei ole? Ne käräyttäjätkö satuttavat vaimoa vai se mies? Missä aivosi?
Onhan se pettäminen kamalaa, mutta ei mun maailmaani kaataisi. Pahempiakin asioita voi parisuhteessa sattua. Oikeasti en voi sietää ihmisiä, jotka katsoo oikeudekseen puuttua toisten parisuhteisiin. Likapyykit pestään aina kotona. Ja käräyttäjä on pahansuopa ihminen. Väitätkö oikeasti, että käräyttäjä haluaa auttaa jotenkin petettyä? Kuinka moni sen tekee vilpittömästi, ilman ettei ole oma lehmä ojassa?
Jos joku sen oikeudekseen tai suorastaan velvollisuudekseen katsoo, niin miksi ei uskalla tehdä sitä nimen kera tai suoraan naamatusten? - rakkaus
raukkamaista kirjoitti:
Onhan se pettäminen kamalaa, mutta ei mun maailmaani kaataisi. Pahempiakin asioita voi parisuhteessa sattua. Oikeasti en voi sietää ihmisiä, jotka katsoo oikeudekseen puuttua toisten parisuhteisiin. Likapyykit pestään aina kotona. Ja käräyttäjä on pahansuopa ihminen. Väitätkö oikeasti, että käräyttäjä haluaa auttaa jotenkin petettyä? Kuinka moni sen tekee vilpittömästi, ilman ettei ole oma lehmä ojassa?
Jos joku sen oikeudekseen tai suorastaan velvollisuudekseen katsoo, niin miksi ei uskalla tehdä sitä nimen kera tai suoraan naamatusten?Käräyttäjä ei ole välttämättä pahansuopa ihminen. Joskus se on huijattu kakkonen jolla on ollut aitoa rakkautta sydämessään.
- rakastuin minäkin
rakkaus kirjoitti:
Käräyttäjä ei ole välttämättä pahansuopa ihminen. Joskus se on huijattu kakkonen jolla on ollut aitoa rakkautta sydämessään.
Myös mulla oli aitoa rakkautta, mutta paljastui, että ukkomies vain leikki tunteillani. Hän halusi vain egonsa pönkitystä. Kaduttaa, että typeränä menin rakastumaan ja siksi kerroin vaimolle, en tiedä, mitä siitä sain. Nyt on vain paha mieli.
- selän takana
Kyllä minua satutti kovasti kun sain tietää että yhteiset ystävät olivat tienneet miehen useista suhteista jo monta vuotta. Minulle ei kukaan kertonut ennenkuin mies itse avautui. En ole kysynyt tuttaviltamme miksi he eivät kertoneet, mutta ystävinä en heitä enää pidä.
- ehsfjtj
Minä ainakin haluaisin tietää.
Jos sinua ei ukkos seikkailut kiinnosta, niin ei pitäs tollasten viestien tai puheluidenkaan myös hetkauttaa. - ihme homma
"Sanoin tälle puhelun soittaneelle naiselle, että hän voi minun puolestani kertoa muille, jota parisuhteemme tila kiinnostaa, että hoidamme asiamme itse.
Samoin sanon teille, jotka harkitsette käräytystä, että ottakaa selvää, haluaako se henkilö, jonka elämään aioitte paljastuksellanne tunkeutua, todellakin tietää asiasta ja / tai haluavatko kuulla sen juuri teiltä! "
Ihan typerä ajatus..
Miksi ihmeessä alat mussuttamaan "me hoidetaan tämä itse"? Mikset vain sano suoraan että miehellä on lupa, etkä ala venkoilemaan jostain asian hoitamisesta?
Loppuisi se käräyttelykin kun tulee selväksi, ettei kyse ole siitä ettet uskoisi asiaa.- MyOWNBusiness
No hel-vettiäkö se kuuluu kenellekään, mitä ovat sopineet tai olleet sopimatta?!
Sehän tässä on perusajatus, että miksi eivät VENTOVIERAAT ihmiset anna olla toisten ihmisten elämän sorkkimatta? Aloittajahan ei sanonut, että hänen ystävänsä tms ovat olleet asialla ja heille hän kaiketi "sopparista" kertoisikin. Itse en ainakaan luota pätkän vertaa siihen, että vieraat ihmiset tarkoittavat pelkästään hyvää puuttumalla asioihin, joihin heillä ei oikeasti ole osaa eikä arpaa.
Miksi ihmeessä aloittajan olisi pitänyt mitään selittää parisuhteensa tilasta? Itse olisin varmaan todennut, että "mielipiteenne on rekisteröity, kiitoksia soitosta".
- edellinen.....
"No hel-vettiäkö se kuuluu kenellekään, mitä ovat sopineet tai olleet sopimatta?!"
No helvettiäkö se kuuluu kenellekään, jos joku haluaa käräyttää?
"Miksi ihmeessä aloittajan olisi pitänyt mitään selittää parisuhteensa tilasta? "
No sitten ei kuule auta muuta kuin vain kestää se, että aina sillon tällöin tulee käräytystekstari.- kuuleppas kun
Kun sä olet käräyttämisen kannalla, niin miksi? Onko sulla joku oikeus puuttua toisten elämään? Jos tekstareita laitat, niin laita edes nimelläsi.
Mä tiedän monta ihmistä, jotka käy vieraissa. Miehiä ja naisia. Sitä en tiedä, mitä ovat puolisoidensa kanssa sopineet asiasta. Ei tulisi mieleenkään mennä ilmoittelemaan puolisolle toisen touhuista. Miksi sen tekisin? Jos mun mies pettäisi, niin toivon, että se joka katsoo oikeudekseen hänet käräyttää olisi se toinen nainen eikä kukaan asianosaton. Muiden viesteihin en edes reagoisi. - Edelleen Vaimo
Ehdin nyt vasta ensimmäisen kerran kurkkaamaan tänne aloitukseni jälkeen.
Montaa asiaa voisi tietenkin kommentoida, mutta olkoon - ehkä tarkoitukseni oli vain saada jonkinlaista perspektiiviä niiden ihmisten ajatuksiin, jotka haluavat "auttaa petettyjä". Tämän toisen kommenttini tuikkaan nyt vain satunnaisesti yhteen väliin, no itseasiassa ehkä kaikessa lyhykäisyydessään suht kuohuttavan kommentin perään.
Kyllä se minun mielestäni kuuluu juurikin MINULLE, kun viestit ja puhelu ovat tulleet MINUN HENKILÖKOHTAISEEN kännykkääni.
Minä en ole velvollinen tekemään kenellekään selkoa siitä, mitä olen mieheni kanssa sopinut. En etenkään ihmisille, jotka hädin tuskin tietävät minusta muuta kuin nimen.
Minun pitää siis kestää HÄIRINTÄÄ vieraiden ihmisten taholta siksi, että olemme mieheni kanssa tehneet meidän kahden välejä koskevan, valtavirrasta poikkeavan sopimuksen? Asia kaiketi olisi pitänyt ilmoittaa paikallisessa sanomalehdessä tms, että KAIKKI olisivat tyytyväisiä MINUN JA MIEHENI AVIOLIITTOON?
Okei, miten vain. Totta tosiaan hyvä, kun tein aloitukseni - nyt tiedän, että näiden käräyttäjien kaltaisia - oli heitä nyt sitten kaksi tai kolme tai ehkä kokonainen seurue tekstailemassa - löytyy joka oksalta.
Itse olen kokenut toisten ihmisten yksityiselämän sellaiseksi, ettei minulle kuulu sen kommentointi.
Hyvää talven jatkoa ja kiitokset mielenkiintoisesta keskustelusta. - Nro salaiseksi.
Edelleen Vaimo kirjoitti:
Ehdin nyt vasta ensimmäisen kerran kurkkaamaan tänne aloitukseni jälkeen.
Montaa asiaa voisi tietenkin kommentoida, mutta olkoon - ehkä tarkoitukseni oli vain saada jonkinlaista perspektiiviä niiden ihmisten ajatuksiin, jotka haluavat "auttaa petettyjä". Tämän toisen kommenttini tuikkaan nyt vain satunnaisesti yhteen väliin, no itseasiassa ehkä kaikessa lyhykäisyydessään suht kuohuttavan kommentin perään.
Kyllä se minun mielestäni kuuluu juurikin MINULLE, kun viestit ja puhelu ovat tulleet MINUN HENKILÖKOHTAISEEN kännykkääni.
Minä en ole velvollinen tekemään kenellekään selkoa siitä, mitä olen mieheni kanssa sopinut. En etenkään ihmisille, jotka hädin tuskin tietävät minusta muuta kuin nimen.
Minun pitää siis kestää HÄIRINTÄÄ vieraiden ihmisten taholta siksi, että olemme mieheni kanssa tehneet meidän kahden välejä koskevan, valtavirrasta poikkeavan sopimuksen? Asia kaiketi olisi pitänyt ilmoittaa paikallisessa sanomalehdessä tms, että KAIKKI olisivat tyytyväisiä MINUN JA MIEHENI AVIOLIITTOON?
Okei, miten vain. Totta tosiaan hyvä, kun tein aloitukseni - nyt tiedän, että näiden käräyttäjien kaltaisia - oli heitä nyt sitten kaksi tai kolme tai ehkä kokonainen seurue tekstailemassa - löytyy joka oksalta.
Itse olen kokenut toisten ihmisten yksityiselämän sellaiseksi, ettei minulle kuulu sen kommentointi.
Hyvää talven jatkoa ja kiitokset mielenkiintoisesta keskustelusta.Muuta hei numerosi salaiseksi. Ei se sen vaikeempaa oo. Saat ihan itse päättää ketkä saa sun nron. Loppuu myyjienkin yllätyssoitot. Turhaa täällä vingut, kun oot vähemmistö, normivaimo takuu tietää ja yllärisoirtokin kelpaa.
- hui teittii
Mitä, mitä, mitä????
Siis mistä kumpuaa tämä järjetön ajatus, että aviopuolisoiden keskinäisiä sopimuksia täytyisi jollain tavalla perustella muille ihmisille?
Että jos puolisot harrastavat väärässä asennossa seksiä, niin siihen saa puuttua? Tai väärän kumppanin kanssa? Tai liian paljon/liian vähän? Tai puolisot ostavatkin sinisen auton, vaikka punainen olisi kivempi ja pirtsakampi?
Jos minä katsoisin oikeudekseni kommentoida muiden lastenkasvatusta, pukeutumista, painoa, koulutusta, varallisuutta, niin minua pidettäisiin täydellisenä moukkana ja huonokäytöksisenä ihmisenä. Mutta muiden seksielämään saa puuttua! Eikö kukaan muu huomaa tässä mitään kieroa tai outoa?
Ja sitten pitäisi vielä perustella...tsiisus.
Eiköhän jokaiselle ylipainoisellekin kannattaisi tästä eteenpäin alkaa lähetellä viestejä. Hyväähän silläkin tarkoitetaan. Voi sitten itse päättää, haluaako katsella läskejään loppuikänsä vai ottaako niistä eron.
Ja hui kauhea sitä ihmistä, joka on päättänyt tulla toimeen ja elää sovussa kilojensa kanssa. Tai vieraissa käyvän puolisonsa kanssa.
Tullaan tänne kaikki tuomitsemaan hänet ja vaaditaan jukoliste sentään sellaiset selitykset, että....- näin
Kaikki EIVÄT TIEDÄ mitä puolisot ovat sopineet keskenään. Minä ainakin olisin ikuisesti kiitollinen käräyttäjälle, kelle tahansa, jos sellaisessa tilanteessa olisin. Tietysti on myös mahdollista, että se ei olisi edes totta, mutta ottaisin asian kyllä huomioon. Loukkantuisin jos tuttavani/ystäväni ei kertoisi, vaikka tietäisivät sellaisesta. Saahan sitä sopia mitä hyvänsä, mutta näissä asioissa täytyy varautua kaikkeen. Me kun suhtaudumme näihin asioihin niin eri tavalla.
- rehellisyys perii
"Ja hui kauhea sitä ihmistä, joka on päättänyt tulla toimeen ja elää sovussa kilojensa kanssa."
Samalla ajattelulla, rehellisyyden, totuuden nimissä, valheellista elämäntapaa vastustaaksemme meidän tulisi huomautella ruokakaupassa epäterveellisiä ruokia ostaville ihmisille ja antaa valistusta.Varsinkin jos ulkomuodosta voi päätellä keskivartalolihavuutta ja diabetesriskiä?
Entä väärä pukeutuminen? Eikö olisi rehellisyyden nimissä oikeus huomautella niille, joilla on rumat vaatteet? Jos itse arvostaa kauneutta? Tai vääränlainen eli erilainen kodin sisustus? Näistä asioista voisi kommentoida nimettömillä tekstiviesteillä.
Pelkkää hyvää tarkoittaen, kaikella ystävyydellä.- näin
Kyllä jokainen lihava tietää missä mennään ja vaikka ei ihan tietäisikään, niin ei siihen lihavuuteen ole kukaan toinen syyllinen, toinen jonka voisi "käryttää", kun on niin hävyttömästi aiheuttanut toiselle lihavuuden hänen itse tietämättä. Pukeutumiseen pätee sama sekä kodin sisustukseen. Hoh-hoijaa mitä vertailuja.....äly hoi?
- niin joo
Oletko koskaan kuullut sanoja sarkasmi tai ironia.....äly hoi!
- hopotihoi1313
Aloittajan viesti on elämään kyynisesti suhtautuvan naisen viesti. Eroa hyvä nainen! Ja ala elää tätä ihanaa elämää! Ulos avioliiton bunkkerista!
- sekuvaaaan
Voi luojan täheden mikä uskomaton luuseri tämänketkun aloittaja on on.
Ei mene tosiaan normijakeluun tuo, että miestä ollaan valmis jakamaan ympäriinsä mutta numbaa ei.. HÄPEÄ !!! ...Sullekko tosiaan joku puhelinoskemattomuus merkaa enemmän kuin se että miehes munaa imee muut naiset... Oot niin säälittäväja järettömän peloissasi että menetät miehesi ettei kukaan normiaivoilla varustettu oikeesti voi käsittää.
Sinua ei sitte haittaa kun vieraiden naisten viestit täyttää miehen puhelimen.. pääasia että sun ei tarvi henk.koht.tajuta mikä narri olet.
Olet frigidi.. ja tunnevammainen..ja koetat vielä nostaa siitä hyvästä itsesi jalustalle...voi luoja miten säälittävä hahmo olet.- ei ole luuseri
Mikä hänestä luuserin tekee? Hän tietää tasan tarkkaan, millaisen miehen kanssa on naimisissa. Jokaisella ihmisellä on itse oikeus päättää, millaisessa liitossa haluaa elää.
Moniko tälläkin palstalla totuuden puolesta puhujista kuitenkaan jättäisi sen pettävän miehensä? Veikkaan ettei kukaan. Ruikuttaisitte vain jokaiselle, että mun mies petti. Ja väkisinhän se vieras nainen vei ja nainen on hullu yms. Eikös vaan? Pitäisitte miehistänne kynsin hampain kiinni, kävisitte vahtimaan häntä ja rajoittamaan hänen elämäänsä. Teistä tulisi vanginvartijoita. Mahtavaa elämää! - Haloo hei
ei ole luuseri kirjoitti:
Mikä hänestä luuserin tekee? Hän tietää tasan tarkkaan, millaisen miehen kanssa on naimisissa. Jokaisella ihmisellä on itse oikeus päättää, millaisessa liitossa haluaa elää.
Moniko tälläkin palstalla totuuden puolesta puhujista kuitenkaan jättäisi sen pettävän miehensä? Veikkaan ettei kukaan. Ruikuttaisitte vain jokaiselle, että mun mies petti. Ja väkisinhän se vieras nainen vei ja nainen on hullu yms. Eikös vaan? Pitäisitte miehistänne kynsin hampain kiinni, kävisitte vahtimaan häntä ja rajoittamaan hänen elämäänsä. Teistä tulisi vanginvartijoita. Mahtavaa elämää!Älä nyt keksi typeryyksiä, voit olla ihan varma, että puoliso ei ole toisensa vanginvartija, ei edes uskottoman puolison. Avioliitossa ollaan vapaaehtoisesti, et tainnut muistaa tätä itsestäänselvyyttä.
- sekuvaaaan
Moniko tälläkin palstalla totuuden puolesta puhujista kuitenkaan jättäisi sen pettävän miehensä? Veikkaan ettei kukaan. Ruikuttaisitte vain jokaiselle, että mun mies petti. Ja väkisinhän se vieras nainen vei ja nainen on hullu yms. Eikös vaan? Pitäisitte miehistänne kynsin hampain kiinni, kävisitte vahtimaan häntä ja rajoittamaan hänen elämäänsä. Teistä tulisi vanginvartijoita. Mahtavaa elämää!Hänestä tekee luuserin tuo käsittämätön itsekkyys.
Minä en halua/jaksa harrastaa seksiä oman mieheni kanssa, joten hän on
saanut "hienovaraisen luvan" harrastaa sitä muualla, ja pillunpihtaamisen lisäksi
pihtaan myös rahassa enkä ohjannut miestäni ammattilaisen käsittelyyn joita tämä maa on pullollaan, vaan iskeköön kylillä naisia kunhan eivät minulle soittele...
Minua kun ei kiinnosta muu kuin se, että saan itse mähöttää rauhassa kotnona ja viidenkympin villityksessä oleva ukkoni loukkaa muita ihmisiä toiminnallaan.. naisia, heidän mahdollisia kumppaneitaan ja usko pois kyllä miehesi kertoo että tässä ollaan luvan kanssa liikkeellä ja sen tietävät ihan kaikki.
Hän tosiaan tietää millaisen miehen kanssa on naimisissa... on siinä tosiaan vakka kantensa valinnut.. - 4ewrtgf
sekuvaaaan kirjoitti:
Hänestä tekee luuserin tuo käsittämätön itsekkyys.
saanut "hienovaraisen luvan" harrastaa sitä muualla, ja pillunpihtaamisen lisäksi
pihtaan myös rahassa enkä ohjannut miestäni ammattilaisen käsittelyyn joita tämä maa on pullollaan, vaan iskeköön kylillä naisia kunhan eivät minulle soittele...
Minua kun ei kiinnosta muu kuin se, että saan itse mähöttää rauhassa kotnona ja viidenkympin villityksessä oleva ukkoni loukkaa muita ihmisiä toiminnallaan.. naisia, heidän mahdollisia kumppaneitaan ja usko pois kyllä miehesi kertoo että tässä ollaan luvan kanssa liikkeellä ja sen tietävät ihan kaikki.
Hän tosiaan tietää millaisen miehen kanssa on naimisissa... on siinä tosiaan vakka kantensa valinnut..No tätä ei olekaan vielä ennen sanottu: miehen vieraissakäymisestä piittaamaton vaimo onkin nyt sitten syyllinen muiden ihmsiten ongelmiin?!?!?
Eli jos minun ukkoni haksahtaisi vieraaseen sänkyyn ja minä katsoisin sitä lopulta läpisormien todeten, että liitossa on niin paljon säilyttämisen arvoista, etten syrjähyppelyn vuoksi halua erota, olenkin yhtäkkiä syytettyjen penkillä?! Olen pohjasakkaa, kun en ala riehumaan ympäriinsä julistamassa, mikä pettävä pas-ka mieheni on ja että hänet pitää kiertää kaukaa..??? - 45835064353
sekuvaaaan kirjoitti:
Hänestä tekee luuserin tuo käsittämätön itsekkyys.
Hän tosiaan tietää millaisen miehen kanssa on naimisissa... on siinä tosiaan vakka kantensa valinnut..Tän kommentin on pakko olla provo, ei kukaan voi oikeasti aatella noin sekopäisesti!
Okei... Eli jokaisen pihtarin pitäisi rahoittaa miehensä maksullisilla käynnit, etteivät nämä paneskelisi ympäriinsä ilmaiseksi ?
Ja ettäkö avoimeen liittoon suostunut nainen on vastuussa siitä, mitä hänen luvalla vieraissa käyvä miehensä tekee ?
Hmm... Aloittaja vaikuttaa ihan tyytyväiseltä elämäänsä noin, mutta kun tässä maassa on aina aivan pakko tuomita kaikki valtavirran vastaisesti elävät, niin eihän tollasta hyväksytä. "Sekuvaaaa":n kommentti on kyllä koko ketjun älyttömin. - ei ole luuseri
Haloo hei kirjoitti:
Älä nyt keksi typeryyksiä, voit olla ihan varma, että puoliso ei ole toisensa vanginvartija, ei edes uskottoman puolison. Avioliitossa ollaan vapaaehtoisesti, et tainnut muistaa tätä itsestäänselvyyttä.
Mulle se vapaus avioliitossa on aivan itsestäänselvää, ei tarvitse muistuttaa. Myös ap on avioliitossaan vapaaehtoisesti. Jos hän hyväksyy miehen muut naiset, niin miten se sun napaasi kaivelee? Mun mielestä osoittaa hyvää itsetuntoa ja vahvuutta kun ei anna vieraiden naisten purtta kaataa. Ei lainkaan luuserimaista. Hän on onnellinen noin ja mieskin ilmeisesti, koska ei ole eroa ottanut vieraiden naisten takia.
Missä kohtaa mä olen typerä? Siinäkö, kun en ymmärrä teitä, jotka näkee ap-kirjoittajan luuserina? - Tarkennos
Mulle se vapaus avioliitossa on aivan itsestäänselvää, ei tarvitse muistuttaa. Myös ap on avioliitossaan vapaaehtoisesti. Jos hän hyväksyy miehen muut naiset, niin miten se sun napaasi kaivelee? Mun mielestä osoittaa hyvää itsetuntoa ja vahvuutta kun ei anna vieraiden naisten purtta kaataa. Ei lainkaan luuserimaista. Hän on onnellinen noin ja mieskin ilmeisesti, koska ei ole eroa ottanut vieraiden naisten takia.
Missä kohtaa mä olen typerä? Siinäkö, kun en ymmärrä teitä, jotka näkee ap-kirjoittajan luuserina?Eläköön kukin avioliittoaan kuten tahtoo, jos se perustuu molemminpuoliseen rehellisyyteen ja tasa-arvoon, arvostan osapuolia myös aina. Mutta vankila liitto ei ole, sitä tarkoitin, ja vaimojen haukkuminen vanginvartijoiksi menee kyllä yli.
- sekuvaaaan
45835064353 kirjoitti:
Tän kommentin on pakko olla provo, ei kukaan voi oikeasti aatella noin sekopäisesti!
Okei... Eli jokaisen pihtarin pitäisi rahoittaa miehensä maksullisilla käynnit, etteivät nämä paneskelisi ympäriinsä ilmaiseksi ?
Ja ettäkö avoimeen liittoon suostunut nainen on vastuussa siitä, mitä hänen luvalla vieraissa käyvä miehensä tekee ?
Hmm... Aloittaja vaikuttaa ihan tyytyväiseltä elämäänsä noin, mutta kun tässä maassa on aina aivan pakko tuomita kaikki valtavirran vastaisesti elävät, niin eihän tollasta hyväksytä. "Sekuvaaaa":n kommentti on kyllä koko ketjun älyttömin.Käsitit ihan oikein.
Huoriin ohjaaminen olisi ollut paljon parempi vaihtoehto tässä tapausessa,niin tekee moni muukin vastaavassa tapauksessa.
Henk.koht. sama kuka sen kustantaa, itsekin naimisissa 20 vuotta olleena ja aloittajan kanssa samaa ikäluokkaa tiedän,että yhteisestä pussistahan se raha menee.
Tuo koko kuvio vaan on niin sairas... et voi pestä käsiäs jollain "henk.koht" sopimuksella ja vetäytyä vastuusta sen jälkeen, vain uskomaton luuseri tekee noin.
Tässä vaiheessa avioliittoa ollaan jo yhteisvaastuullisia niinmoneen suuntaan, etten jaksa niitä eritteleen. Kumppanin unnioitus on tärkeää varsinin jos ei seksiä enää ole..miten tämä nainen kunnioittaa häntäheikkiä... siten, että pelkää liittonsa puolesta ja kuvittelee itse päättävänsä, naurettavaa.
Tämä nainen esitteli kuitenkin miehelleen viestit jotka tulviat hänen henk.koht. puhelimeensa... mihin jäi se hienotunteisuus kun kotimarttyyri pääsi itkeen että häntä vaivaa.. oma valinta rypeköön siinä.. ei kuulu kumppanille sen enempää kuin miehen panot.
Järjettömintä tässä kaikessa on se, että nainen oman ylinolon asenteen perusteella odottaa että häntä tulisi kohdella jotenin kivasti.... ja kehtaa ... siis oikeasti kehtaa vetää vastuun heille.. jotka ovat oikeasti tilanteessa normaalista ja ystävällisesti toimineet.
Hyi H!!!! - puun takaa
4ewrtgf kirjoitti:
No tätä ei olekaan vielä ennen sanottu: miehen vieraissakäymisestä piittaamaton vaimo onkin nyt sitten syyllinen muiden ihmsiten ongelmiin?!?!?
Eli jos minun ukkoni haksahtaisi vieraaseen sänkyyn ja minä katsoisin sitä lopulta läpisormien todeten, että liitossa on niin paljon säilyttämisen arvoista, etten syrjähyppelyn vuoksi halua erota, olenkin yhtäkkiä syytettyjen penkillä?! Olen pohjasakkaa, kun en ala riehumaan ympäriinsä julistamassa, mikä pettävä pas-ka mieheni on ja että hänet pitää kiertää kaukaa..???joo olet pohjasakkaa.. kun kerran kysyit niin astataan.. olet lapanen
- elmerinakka
sekuvaaaan kirjoitti:
Käsitit ihan oikein.
Huoriin ohjaaminen olisi ollut paljon parempi vaihtoehto tässä tapausessa,niin tekee moni muukin vastaavassa tapauksessa.
Henk.koht. sama kuka sen kustantaa, itsekin naimisissa 20 vuotta olleena ja aloittajan kanssa samaa ikäluokkaa tiedän,että yhteisestä pussistahan se raha menee.
Tuo koko kuvio vaan on niin sairas... et voi pestä käsiäs jollain "henk.koht" sopimuksella ja vetäytyä vastuusta sen jälkeen, vain uskomaton luuseri tekee noin.
Tässä vaiheessa avioliittoa ollaan jo yhteisvaastuullisia niinmoneen suuntaan, etten jaksa niitä eritteleen. Kumppanin unnioitus on tärkeää varsinin jos ei seksiä enää ole..miten tämä nainen kunnioittaa häntäheikkiä... siten, että pelkää liittonsa puolesta ja kuvittelee itse päättävänsä, naurettavaa.
Tämä nainen esitteli kuitenkin miehelleen viestit jotka tulviat hänen henk.koht. puhelimeensa... mihin jäi se hienotunteisuus kun kotimarttyyri pääsi itkeen että häntä vaivaa.. oma valinta rypeköön siinä.. ei kuulu kumppanille sen enempää kuin miehen panot.
Järjettömintä tässä kaikessa on se, että nainen oman ylinolon asenteen perusteella odottaa että häntä tulisi kohdella jotenin kivasti.... ja kehtaa ... siis oikeasti kehtaa vetää vastuun heille.. jotka ovat oikeasti tilanteessa normaalista ja ystävällisesti toimineet.
Hyi H!!!!Okei... Eli muistakaamme nyt se, että kun ukkokullat lähtevät viihteelle, laitetaan taskuun satanen-pari tai ainakin lupalappu niin, että voi heti kättelyssä todistaa, että vaimon luvalla ollaan vierasta polkaisemassa.... Ja että muistavat nämä "poljettavat" kertoa eteenpäin saman asian.
Kiva provo, sekuvaaan.... - sekuvaaaan
elmerinakka kirjoitti:
Okei... Eli muistakaamme nyt se, että kun ukkokullat lähtevät viihteelle, laitetaan taskuun satanen-pari tai ainakin lupalappu niin, että voi heti kättelyssä todistaa, että vaimon luvalla ollaan vierasta polkaisemassa.... Ja että muistavat nämä "poljettavat" kertoa eteenpäin saman asian.
Kiva provo, sekuvaaan....Vaikkapa näin !
Lisäksi kannattaa muistaa pihdata pillua seksihän ei ole luonnollinen osa avioliittoa vaikkei aina niin iskiskään... ja ollaan sitten hienotunteisia, sehän tässä oli yksi tärkeä pointti...:)
Huorat ei lupalappua kysele,eivätkä valitettavasti monet muutkaan naiset,mutta ihanahan se on miehen puhtaalla omallatunnolla paneskella, vaikka siitä puutuu se jännitysmomentti.. mut eiköhän se löydy sieltä toisesta päästä jos varattuja naisia paneskelee.
Joku päivä tän "edelleen rouvan" henkilökohtaista koskemattomuutta loukataan niin, että sen kakkosen mies, tai kakkonen itse tulee ovelle ja huutaa asiansa pariskunnan lasten kuullen, sitten voidaan miettiä miten upea sopimus tulikaan laadittua.
ei elmeri sunkaan provo sieltä huonoimmasta päästä ollut.
- Kakkosille
Eläkää ja antakaa muidenkin elää...hoitakaa yhtä tarmokkaasti omat asianne, niin maailmakin olisi parempi.
Moni kakkonen ei usko sitä, että parisuhde voittaa aina salasuhteen!
Aloittaja kirjoittaa ihan selkeästi, että heillä on puolison kanssa säännöt, mutta miten se ei mene näille onnettomille jakeluun? Hän ei arvosta näitä käräyttäjiä pätkän vertaa ja se onkin ihan fiksua. - PP -77
Ja entäs lapset....onko heidän mielpidettään kysytty?
Saavatpa nähdä ja kuulla aikuisten sekoiluja...miten he ikinä voivat perustaa perheen ja sitoutua parisuhteeseen. Mutta se ei kai tässä maailmassa ole enää tarkoituskaan. Säälittää nämä lapset, jotka tosiaan joutuvat kuulemaan ja näkemään kaikenmoista.- 534
Kyllä mua säälittää ne salasuhteilijat eli pettäjä ja kakkonen. Maine on mennyttä, kun siihen puuhaan ryhtyy.
- retgf3
534 kirjoitti:
Kyllä mua säälittää ne salasuhteilijat eli pettäjä ja kakkonen. Maine on mennyttä, kun siihen puuhaan ryhtyy.
Totuus on tarua ihmeellisempää ja maineen menetys menneiden aikojen höpinää.
Nykyään sattuu ja tapahtuu koko ajan kaikenlaista niin, että tämän viikon kohu-uutiset ja maineen menetykset on ensi viikolla jo korvattu aivan uusilla jutuilla. - Niinpä niin
retgf3 kirjoitti:
Totuus on tarua ihmeellisempää ja maineen menetys menneiden aikojen höpinää.
Nykyään sattuu ja tapahtuu koko ajan kaikenlaista niin, että tämän viikon kohu-uutiset ja maineen menetykset on ensi viikolla jo korvattu aivan uusilla jutuilla.Maineen menetys on höpinää vain kakkosten ja pettävien mielestä. Molemmat ovat yleensä sen verran itsekeskeisiä ja yksinkertaisia, että eivät ymmärrä sitä, että heitä ei arvosteta normaalien rehellisten ihmisten,siis enemmistön, silmissä. En tarkoita nettiä, vaan oikeaa elämää, läheisiä, työkavereita etc. Ihmiset eivät tietenkään suoraa päin näköä sano, mutta osaavat ajatella ja juttelevat selän takana.
- myötähäpeävä
Toivottavasti aloittajalla ei ole lapsia jotka saavat sairaan parisuhdemallin vanhemmiltaan: Sen mallin mukaan asioita saa tehdä, mutta niistä ei saa puhua. Suhteita on siellä sun täällä. Mies ei kunnioita vaimoaan ja vaimo hyväksyy tämän. Suhteessa roikutaan kun pelätään olla yksin.
Häpeän puolestasi ap ja säälin lapsiasi!- yököttää
"Toivottavasti aloittajalla ei ole lapsia jotka saavat sairaan parisuhdemallin vanhemmiltaan: Sen mallin mukaan asioita saa tehdä, mutta niistä ei saa puhua. Suhteita on siellä sun täällä. Mies ei kunnioita vaimoaan ja vaimo hyväksyy tämän. Suhteessa roikutaan kun pelätään olla yksin.
Häpeän puolestasi ap ja säälin lapsiasi!"
USKOMATONTA, KUINKA RÖYHKEÄÄ JA OMAHYVÄISTÄ AJATTELUA!
Häpeä itse, sinä myötähäpeävä, röyhkeästä hyökkäyksestäsi. Todella törkeä viesti. Mahdat olla omahyväinen ihminen. - sekuvaaaan
yököttää kirjoitti:
"Toivottavasti aloittajalla ei ole lapsia jotka saavat sairaan parisuhdemallin vanhemmiltaan: Sen mallin mukaan asioita saa tehdä, mutta niistä ei saa puhua. Suhteita on siellä sun täällä. Mies ei kunnioita vaimoaan ja vaimo hyväksyy tämän. Suhteessa roikutaan kun pelätään olla yksin.
Häpeän puolestasi ap ja säälin lapsiasi!"
USKOMATONTA, KUINKA RÖYHKEÄÄ JA OMAHYVÄISTÄ AJATTELUA!
Häpeä itse, sinä myötähäpeävä, röyhkeästä hyökkäyksestäsi. Todella törkeä viesti. Mahdat olla omahyväinen ihminen.Sinä ilmeisesti jotenkin parempi ihminen tällä henk.koht. mielipiteelläsi jionka olisit voinut tuoda huomattavasti asiallisemmininkin esille?
- rouva minäkin
No jopas on "erilainen" ketju...
Kun lukee muita ketjuja läpi, viesti on aika selvä: vaimot julistavat, että kakkosnaiset ovat miehilleen vain "tyhjennysastioista" ja jopa lisätään, että no hyvä, kun hoitavat sen ikävän puolen avioelämässä, mies ei ole kaksinen petikaveri. Annetaan ukkojen käydä heiluttamassa vieraita peittoja ja ollaan kuin ei oltaisikaan, vaikka toisaalta uhotaan sysimustaa kostoa pettäjälle ja vieraalle vosulle.
Nyt joku sitten kirjoitti, että on miehensä kanssa jopa sopinut siitä, ettei miehen erotiikankaipuun tyydyttäminen muualla kuin kotona ole mikään maata merelle vievä asia ja että liitto on ja pysyy miehen seikkailuista huolimatta. Ja hänpä saikin nyt melkoisen kivityksen peräänsä: itsekäs ihminen ja mitä kaikkea, ai niin, jossain oli kommentoitu, että pitäisi hellittää kukkaron nyöriä ja antaa miehelle rahaa käydä maksullisissa. No tuon viimeksi mainitun otan kyllä köykäisenä huumorina...
Onko nyt niin, että kun aloittaja kertoo hänellä ja miehellään olevan oikeasti yhteisymmärrys siitä, että mies käy "hienotunteisesti" vieraissa, se on paha juttu? Hänet leimataan laiskaksi ja itsekkääksi, kun mies lähtee vieraisiin... Miksi? Eihän täällä kukaan uskalla leimata niitä naisia, joiden miehet käyvät kakkosiensa luona niin laiskoiksi, että totta kai on ymmärrettävää, että miehet lähtevät hakemaan seksiä muualta?
Miksi on jotenkin niin paheksuttavaa myöntää, että muuten toimivassa liitossa libidot eivät sovi yhteen ja tämä on ratkaistu luvallisella vieraissakäynnillä?
Ja se, mitä aloittaja kysyy: miksi ihmiset eivät saa olla rauhassa toisten puuttumisilta ja arvoistelulta? Miksi on niin "väärin", että joku haluaa pitää avioliittonsa voimassa, kun se toimii muilta osin kuin seksin osalta hyvin? Toisaalta huudellaan, että ei saa erota, ei saa rikkoa lapsilta kotia... Hyvänen aika, juuri näinhän aloittaja ja tämän mies tekevät!
Olen saanut osani siitä, miten vieraat ihmiset haluavat tunkea nokkansa joka paikkaan. Muutama vuosi sitten istuin pari-kolme kertaa kahvikupposen äärellä paikallisessa kahvilassa työpäivän päätteeksi "vieraan miehen" kanssa. Mies oli toisesta toimipisteestä käymässä ollut kollega, jonka kanssa päädyimme vatvomaan asioita vielä toimistoajan päätyttyä. Eipä aikaakaan, kun eräs puolituttu soitti minulle ja kysyi suoraan, olenko eronnut miehestäni? Että kun hän ja joku toinenkin näki minut juttelevan ja nauravan vieraan miehen kanssa! Voi elämän kevät...! Totesin tosiasian eli en ole eronnut, en ole aikeissa erota - enkä ole pettänyt miestäni, vaan kyse oli kollegasta, jonka vaimonkin tunnen. Mieheni oli tietoinen asiasta ja naureskelimme, että ihme, kun ei hän saanut mitään "käräytysviestiä". Samalla ihmettelimme, että eikö ihmisillä oikeasti ole omassa elämässään tarpeeksi virikkeitä, kun pitää alkaa vetämään mitä mielikuvituksellisempia johtopäätöksiä toisten tekemisistä! ?
Epäilemättä aloittaja on käynyt läpi oman kiirastulensa siinä kohtaa, kun miehen halu hakea tyydytystä seksin nälkäänsä muualta on tullut ilmi. Tuskin on ollut mitkään "senkus menet, ei kiinnosta"-fiilikset, vaan asiaa on punnittu ja harkittu - että onko liitto niin arvokas, että erivapaus on perusteltavissa...
Tähän on kuitenkin päädytty kummankin tahdosta - joten miksei valtavirrasta poikkeavaa tapaa elää parisuhteessa voida kunnioittaa, vaan asiaan pitää puuttua? Jos osapuolet ovat tyytyväisiä eikä perheen lasten elämä kärsi, miksi vieraiden pitää tunkea neuvomaan, miten aloittajan pitäisi käyttäytyä?- Harvinaista nykyään
Liiottelet, asut tuppukylässä tai törmäsit harvinaiseen yksinkertaiseen ihmettelijään? Olin 10 vuotta jatkuvasti mieskollegojen kanssa kaupungilla, messumatkoilla ja kaikenlaista. Kukaan ei koskaan kyseenalaistanut työkaveria suhteiluksi. Vaikka kahdestaan jopa miespomon kanssa kuljin. Nyky-Suomessa naiset ja miehet työskentelee rinnan, ei sitä enää kyseenalaisteta. Jos jotkut suhteilee duunissa, se on eri juttu ja se erottuu työkavereiden normaalista väleistä.
- miehen mielipide
Jos ei ole mitään uutta antaa keskusteluun voisi tyytyä lukemaan,ei kommentoimaan.
- Rouva L
Harvinaista nykyään kirjoitti:
Liiottelet, asut tuppukylässä tai törmäsit harvinaiseen yksinkertaiseen ihmettelijään? Olin 10 vuotta jatkuvasti mieskollegojen kanssa kaupungilla, messumatkoilla ja kaikenlaista. Kukaan ei koskaan kyseenalaistanut työkaveria suhteiluksi. Vaikka kahdestaan jopa miespomon kanssa kuljin. Nyky-Suomessa naiset ja miehet työskentelee rinnan, ei sitä enää kyseenalaisteta. Jos jotkut suhteilee duunissa, se on eri juttu ja se erottuu työkavereiden normaalista väleistä.
Jos minulle tulee tilanne, että jostain syystä olen yleisillä paikoilla jonkun ns, "vieraan" miehen kanssa, niin kerron siitä aina miehelleni. Sitten kun joku innokas "käryttää", niin voidaan naureskella.
- Tota...
..aloittaja kyllä itse tunki tänne neuvomaan, miten vieraiden pitäisi käyttäytyä.
- ei se toimi
"Miksi on jotenkin niin paheksuttavaa myöntää, että muuten toimivassa liitossa libidot eivät sovi yhteen ja tämä on ratkaistu luvallisella vieraissakäynnillä?"
Siksi, että sellaista _toimivaa_ liittoa ei ole olemassakaan. Nämä ns. avoimet suhteet kestävät tavallisesti enintään muutaman vuoden juuri siksi, että se ei vaan toimi. Siinä on kysymys vain siitä, että sitoutumiskyvyttömänä eletään sinkkuelämää jossa kotona kuitenkin on vakipano. Kun löytyy parempi vakipano, niin vaihdetaan siihen. - Kahden kauppa
Tota... kirjoitti:
..aloittaja kyllä itse tunki tänne neuvomaan, miten vieraiden pitäisi käyttäytyä.
"..aloittaja kyllä itse tunki tänne neuvomaan, miten vieraiden pitäisi käyttäytyä."
Ja hyvä että tunki!
Eikö teillä "käräyttäjillä" riittäisi tekemistä omassa parisuhteessanne?
Kuinka voi olla, että on useampiakin noin typeriä ihmisiä olemassa jotka pitävät kunnia-asianaan sotkeutua toisten elämään? Hoitakaa omat asianne, on minun neuvoni.
Parisuhde on aina kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Silloinkin, kun se ei ole ulkopuolisten mielestä täydellinen. Vaikka kuinka haluaisit auttaa, et voi. Voit hoitaa VAIN OMAA PARISUHDETTASI. Tee se, ja pysy pois toisten alueelta.
- herra41v
Ehkä olen vähän outo ajatusmaailmaltani, mutta pettäminen ei ole mielestäni katastrofi suhteessa. En näe toista niin omistushaluisesti, ettei pettäminen salaa olisi sallittua. En tarkoita tällä jokapäiväistä juoksemista vieraissa, mutta jos toisella ei ole aikaa ja haluja, voi pieni lipsahdus olla hyväksyttävissä molemmin puolin.
Enemmän satuttaisi jonkun sivullisen asiaan puuttuminen, kuin tietämättömyys ja sitä kautta unohtaminen.
Jos pettää, se pitää ymmärtää tehdä salassa. Eihän järvikään soutamalla kulu!- hah hah
HÖPÖ HÖPÖ. On sulla jutut. Omistamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että panostataan siihen omaan parisuhteeseen jotta SE on onnellinen ja pitkä, eikä petetän toisen luottamusta.
- oma parisuhde kuntoo
hah hah kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ. On sulla jutut. Omistamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että panostataan siihen omaan parisuhteeseen jotta SE on onnellinen ja pitkä, eikä petetän toisen luottamusta.
"... että panostataan siihen omaan parisuhteeseen "
panostakaa nimeomaan OMAAN, OMAAN parisuhteeseen. Älä sotkeudu käräyttämällä panostamaan toisen parisuhteeseen.
Älä elä toisten kahden ihmisen parisuhdetta, saat vain vahinkoa aikaan. Tämä siltä varalta, että joku käräyttämistä harrastava edes sekunnin ajan jaksaisi ajatella asiaa, ehkä pohtiakin seurauksia. Tämä on valitettavasti aika utopistinen unelma, eikä todennäköisesti toteudu.
Käräyttäjät ovat passiivis-aggressiivista porukkaa kierolla tavalla. Perhe-elämän sotkeminen naamioidaan hyväksi teoksi. Mahdollisesti myös itse uskovat valheeseensa, kuten patologiset valehtelijat tekevät. - 75odette
oma parisuhde kuntoo kirjoitti:
"... että panostataan siihen omaan parisuhteeseen "
panostakaa nimeomaan OMAAN, OMAAN parisuhteeseen. Älä sotkeudu käräyttämällä panostamaan toisen parisuhteeseen.
Älä elä toisten kahden ihmisen parisuhdetta, saat vain vahinkoa aikaan. Tämä siltä varalta, että joku käräyttämistä harrastava edes sekunnin ajan jaksaisi ajatella asiaa, ehkä pohtiakin seurauksia. Tämä on valitettavasti aika utopistinen unelma, eikä todennäköisesti toteudu.
Käräyttäjät ovat passiivis-aggressiivista porukkaa kierolla tavalla. Perhe-elämän sotkeminen naamioidaan hyväksi teoksi. Mahdollisesti myös itse uskovat valheeseensa, kuten patologiset valehtelijat tekevät.Niinpä!
Olen sellaisessa duunissa, että toisinaan näen ja kuulen tahtomattanikin ihmisten yksityisasioita, joskus pettämistäkin "liippaavia" juttuja - ilman, että ammattini sitoisi minut vaitioloon. Voisin siis halutessani heittää "nimettömiä vihjeitä" vähän suuntaan jos toiseenkin, mutta en sitä tee - koska mitä minä lopultakaan tiedän näistä hyvänpäivän tutuista ja elämästä heidän kotiensa seinien sisäpuolella? En yhtään mitään. Siksi pidänkin omat asiat ominani ja hoidan niitä parhaani mukaan - ja toisten asioihin en tunge nokkaani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603649- 443605
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062831Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512559Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211539- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251