Eikö voi kahta rakastaa yhtä aikaa?

Tätä mieltä

Naiset ja miehet vastatkoon, eikö se muka ole mahdollista? Täällä asiasta tehdään aina likaista ja iljettävää mutta kyllä minun mielestä voi kahta ihmistä rakastaa yhtä aikaa.

26

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahtia jakoista

Periaatteessa tämä on varmasti mahdollista, tunnetasolla, mutta käytännössä mennään hyvin äkkiä metsään. Jos rakastaa toista, se pitää sisällään myös luottamuksen osoittamisen ja toisen arvostamisen. Jos petät toista, et mielestäni rakasta häntä, koska et arvosta etkä ole toisen luottamuksen arvoinen.

Jos kahta rakastaa yhtä aikaa, ymmärtää olla loukkaamatta kumpaakaan heistä.

• rakkaus on....

Tätä minäkin olen pohtinut kun mies väittää että salasuhteen aikaan on minua rakastanut.....mut ei noin voi toiselle tehdä jos välittää ja rakastaa toista kympilllä. Liekkö sitten vasta huomannut miten minusta välittää kun kävi köpelösti.

• 34rwedfsa

Omasta kokemuksesta sanoisin, että ei samalla tasolla, vaikka aluksi niin luulin.

Kun rakastuin toiseen mieheen, ajattelin aluksi, että kyllähän se näinkin onnistuu eli pidin kiinni voimassa olevasta parisuhteestani samaan aikaan. Mutta ei... Vaikkei suhde lasteni isään alun alkaenkaan ollut erityisen kiihkeä ja intohimoinen, viimeisetkin rippeet häntä kohtaan tuntemastani seksuaalisesta vedosta loppuivat. Rakastin ja rakastan edelleen häntä lasteni isänä ja nyttemmin hyvänä ystävänä, mutta ns romanttisia tunteita en kyennyt kahta kohtaan yhtaikaa tuntemaan. En myöskään kokenut, että irroittautuminen tästä toisesta miehestä olisi auttanut minua palauttamaan tunteet lasteni isää kohtaan ennalleen...Joten kerroin asian suoraan ja lyhentämättömänä lasteni isälle ja erosimme. Kuulostaa varmaan typerältä, mutta sen verran järki päässä pakotti, että totesin hänen ansaitsevan parempaa kuin tällaisen "osittain läsnäolevan" naisen.

• näin minä näen

Näin myös minulla. Rakastuin naimisissa ollessani toiseen mieheen. Tajjusin, etten rakasta miestäni niin kuin minun mielestäni parisuhteessa ollessa "tulisi" rakastaa. Hyvin pian kerroin hänelle rakastuneeni toiseen ja haluavani eron. Se oli minusta ainoa oikea teko sekä häntä ajatellen, että itseäni. Ja myös tuota toista miestä, jota todella rakastin.

Nyt kun erosta on puolitoista vuotta, eksäni on edelleen maailman paras isä, mutta puolisoiksi olimme toisillemme väärät. Asiat sujuvat hyvin, mutta romanttinen rakkaus ja erotiikka häntä kohtaan eivät ole koskaan olleet samanlaista kuin tätä toista miestä kohtaan. Sellaista, jota haluan parisuhteessa olevan. Toki paljon on vaikutusta sillä, että lasteni isän kanssa menimme yhteen viisitoista vuotiaina ja tähän toiseen mieheen rakastuin aikuisena pitkän parisuhteen jälkeen.

• monet muodot

Kahta tai kahtakymmentä voi rakastaa mutta ei samalla tavalla.

• Naistenpalvoja

Tää on se yks miestyyppi, joka rakastaa kaikkia naisia. Joka kulloinkin on edessä, sille hän silmiin katsoen vannoo rakkauttaan ja rakastaakin just silloin aidon palavasti. Seuraavana päivänä on toinen rakkaudenkohde, ja yhtä aito on naista palvovan miehen tunne.

• sfsjst

rakastaa kahta ihmistä yhtä aikaa on aivan ERI asia kun pettää ja valehdella toiselle, eikä siinä silloin ole MITÄÄN kaunista.

Vaikka kuinka kauniisti pistät tuon paskan pakettiin, se haisee silti.

• näin

Minä olen mennyt naimisiin YHDEN miehen kanssa!

• end iiwi

No tämäpä vasta uutinen....

• Petetty 2
        end iiwi kirjoitti:

No tämäpä vasta uutinen....

Luin juuri erään parisuhdeterapeutin lausunnon jossa hän sanoo "Jokainen suhde pitää elää kerrallaan, jotta elämäänsä voi olla tyytyväinen eikä tarvitse valehdella. Kahden suhteen ylläpitäminen on erittäin raskasta.

• näin
        Petetty 2 kirjoitti:

Luin juuri erään parisuhdeterapeutin lausunnon jossa hän sanoo "Jokainen suhde pitää elää kerrallaan, jotta elämäänsä voi olla tyytyväinen eikä tarvitse valehdella. Kahden suhteen ylläpitäminen on erittäin raskasta.

Joo, se on raskasta itselle ja varsinkin toisille!

• gjksfdljö
        näin kirjoitti:

Joo, se on raskasta itselle ja varsinkin toisille!

Oisko se sitten kiteytettynä niin, että raskasta on petettäjälle, petetylle ja jälkikasvulle yms. läheisille, kaikille muille paitsi ns. kakkoselle? Miksi? koska ainoa, jolla näyttää olevan hauskaa on kakkonen.

• aamuyö83

Henkilöä, joka voi rakastaa montaa henkilöä samaan aikaan kutsutaan polyamoriseksi. Mikä siis ei ole sama kuin haluaisi seksiä ja naimisiin jokaisen ihastuksen kohteen kanssa.

Minulla on polyamorinen ystävä, hänellä saattaa olla samaan aikaan viisikin ihastusta päällekkäin, eikä hän koe niiden olevan ristiriidassa toistensa kanssa.

Olen ymmärtänyt, että polyamoriset ihmiset kokevat parisuhderakkauden samoin kuin "me tavikset" ystävärakkauden: Rakastan kaikkia ystäviäni, en laita heitä arvojärjestykseen, mutta jotkut ovat läheisempiä kuin toiset.

Tuntemani polyamoriset ihmiset ovat valinneet käytännön toteutukseen yksiavioisuuden, koska kumppani on ollut yksiavioinen. Tiedän kyllä, että on polyamorisia ihmisiä, jotka seurustelevat toisen/toisten polyamoris(t)en kanssa.

Eli kyllä, voi rakastaa montaa samaan aikaan.

• meta-amorinen

"Olen ymmärtänyt, että polyamoriset ihmiset kokevat parisuhderakkauden samoin kuin "me tavikset" ystävärakkauden: Rakastan kaikkia ystäviäni, en laita heitä arvojärjestykseen, mutta jotkut ovat läheisempiä kuin toiset. "

Tavallaan minulla on samankaltainen kokemisen tapa. En luokittele lainkaan tuntemiani ihmisiä, vaan jokainen on minulle ainutlaatuinen ja suhde tuohon ihmiseen on ainutlaatuinen. En kuitenkaan ole polyamorinen, vaan voin elää intiimisti vain yhden ihmisen kanssa kerrallaan.

• höpsistä

"Henkilöä, joka voi rakastaa montaa henkilöä samaan aikaan kutsutaan polyamoriseksi."

Ei, vaan hän ei itse asiassa kykene aidosti rakastamaan, saati sitoutumaan, eikä vielä tiedä mitä rakkaus on. Hän luulee rakastavansa. Polyamoristit ovat yleensä nuoria ja/tai sitoutumiskyvyttömiä ihmisiä, joiden kypsymätöntä elämänhallintaa ei kannata sotkea tähän uskottomuuskeskusteluun.

Polyamorinen elämäntapa ei yleensä jatku kovin pitkään. Se vain ei ole kestävä malli.

Jokainen polyamoristi kypsyy ulos tästä mallista ennemmin tai myöhemmin. Yleensä muutamassa vuodessa. Vain aniharvat elävät niin koko elämänsä. Tiedossa on vain muutamia yksilöitä tässä lähes kymmenen miljardin yksilön maailmassa - kaikenlaista toki on.

Että se siitä.

• bullshit.

Polyamoriset ihmiset eivät osaa rakastaa ketään!! Oikeasti vain yhtä ihmistä voi rakastaa enemmän kuin muita, tuntea sen ihmisen sydämessään ylivertaisena, romanttisena tunteena. Muita voi siinä ohella rakastaa eri tavalla, mutta ei koskaan yhtä voimakkaasti.
      EI VOI.

• Love rules

Minä rakastan kaikkia naisia joita rakastelen!

• i76i76t

Ei voi. Jos niin kuvittelee kokevansa, niin ei tise asiassa rakasta kumpaakaan.

Rakkaus on jotain ihan muuta.

• Näin se vain on

Jokainen ihminen itse määrittelee rakkauden, et sinä voi muiden ihmisten puolesta päättää mikä on rakkautta ja kuinka montaa voi yhtä aikaa rakastaa. Tottakai voi kahta rakastaa yhtäaikaa, sehän on aivan päivänselvää.

• Tyhjää puhetta riittää
        Näin se vain on kirjoitti:

Jokainen ihminen itse määrittelee rakkauden, et sinä voi muiden ihmisten puolesta päättää mikä on rakkautta ja kuinka montaa voi yhtä aikaa rakastaa. Tottakai voi kahta rakastaa yhtäaikaa, sehän on aivan päivänselvää.

Näin se vain on: Päätit siis itse kirjoituksessasi muiden puolesta, että voi rakastaa monia samanaikaisesti. Muut eivät voi päättää, mutta Sinä voit. Olet ajatusten autiomaa.

• Eri asioita

Polyamoria on eri asia kuin uskottomuus. Vaikka, silläkin, pettäjä itselleen voi tekojaan selitellä ja etsiä väärälle käytökselleen oikeutusta. Mutta polyamoriakaan ei oikeuta uskottomuuteen. Avoin liitto -palstalla jutellaaan heistä, jotka ovat rehellisesti, yhteisen sopimuksen perusteella moniavioisia -menkää sinne jatkamaan tuota keskustelua..

• Näin se vain on

Aloittajahan kysyy voiko rakastaa kahta yhtä aikaa, tottakai voi. Ei uskollisuudella ja uskottomuudella ole asian kanssa mitään tekemistä.

• kunhan puhuvat

Se mitä sanoo ja mitä oikeasti tuntee, on näille pettäjille ihan eri asia. Ne sanoo yhdelle; rakastan vain sinua. Toiselle ne sanoo; ajattelen vain sinua. Vaimolle ne sanoo; en ole koskaan rakastanut ketään muuta kuin sinua.

• Näin se vain on

Eiköhän jokainen tiedä sydamessään mitä tuntee paremmin kuin nettipalstan keittiöpsykologit.

• "Tunteet" ja tunteet
        Näin se vain on kirjoitti:

Eiköhän jokainen tiedä sydamessään mitä tuntee paremmin kuin nettipalstan keittiöpsykologit.

...sydämessään voi tietää, kunhan vain ymmärtää että ei syyllisty itsepetokseen. Tunteiden suhteen itsepetos on aika yleistä.

• love.

Tottakai voi rakastaa. Jokainenhan meistä rakastaa vanhempiaan, lapsiaan, ystäviään jne. jokaista vähän eritavalla ja eikä se rakastaminen ole keneltäkään toiselta pois. Se mikä on toiselta pois on ne teot ja uskottomuus, joka tässä taisi olla se pointti.
      Uskon, että kahta miestä/naistakin voi rakastaa, mutta se, että voiko olla molempiin rakastunut samanaikaisesti, niin siihen en osaa vastata...epäilen. Uskollisuudella tai uskottomuudella ei voi rakkautta mitata se on mielestäni enemmänkin luonne kysymys ja elämäntilanne jne. vaikuttaa siihen. Esim. aviopuolisoa voi rakastaa, mutta ehkä rakkaus on muuttunut enemmänkin "kaverilliseksi" ja ihastumisen tunteiden johdattamana tutustuu/hullantuu/rakastuu toiseen ihmiseen. Tällöin varmasti helposti käy kuten yllä joku mainitsikin, että ne intohimoisemmat tunteet, jos niitä nyt vielä on, omaan puolisoon viilenee, mutta kyllä se rakkaus siellä jollakin tasolla säilyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3656
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3579
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3310
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3281
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2166
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1748
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      28
      1469
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32