työkaveri on ihastunut minuun!

gigsuu1

Minulla on seuraavanlainen ongelma, joka oikeastaan vähän jopa ahdistaa.
Olen 24 vuotias sinkku tyttö, olen ollut nyt työpaikallani vähän yli 2 vuotta valmistumiseni jälkeen ja työpaikkani on miesvaltainen.Tulen äärettömän hyvin juttuun kaikkien työkavereideni kanssa ja heitän läppää heidän kanssaan joka asiasta. Yleensä se on juurikin sitä alapää huumori yms..

Tämä kyseinen henkilö on kuitenkin ollut minulle alusta lähtien henkilö jolle olen voinut soittaa jos en osaa jotain asiaa ilman että minun tarvitsee miettiä uskallanko tai kehtaanko. Hänen ollessa läsnä olen nolannut itseni totaalisesti ja ollaan naurettu kaikki jutut mitä olen säätänyt alku aikoina.... Nyt kuitenkin hän on alkanut osoittamaan lämpimiä tunteita minua kohtaan, hän on minua kuitenki 16 vuotta vanhempi, ja naimissa. Olen ottanut hänen kehunsa vastaan huumorilla, vetänyt muutenkin jutun täysin huumoriksi, miehet nyt on miehiä... Eilen kuitenkin mies pisti mulle viestiä jossa kertoi että hänelläkin on järki ja sydän, ja ei ota minusta selvää. En osannut vastata muutakuin hyvä, harvalla on ja että ei minusta ota ketään muukaan selvää, olen hankala ihminen. ja siitä keskustelu jatkui taas........

Lopulta hän pyysi minua leffaan loppuviikosta, lupasin miettiä asiaa mutta en minä todellakaan voi mennä! Mitenkä mä nyt kauniisti kertoisin asian että meidän välimme ei menisi huonoksi, hän on kuitenkin yksi tärkeimmistä ihmisistä työpaikalla :( ja tuki ja turva.
En kuitenkaan ole mielestäni antanut ymmärtää mitään, tai sitten olen... En minä tiedä... ahdistaa! Olisiko teillä vinkkejä mitä mun pitäisi tehdä?!

12

3023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaarlo K

Anna hänelle paperilla vuoronumero esim. 23 ja sanot että nyt on numero 6 vasta menossa ja lupaat ilmoittaa kun on hänen vuoro. Eiköhän se suolaa kaikki ihastumisen tunteet.

• mjfidu

Uskokaa nyt huviksenne että mies ja nainen eivät oikeasti voi olla kavereita muuten kuin parisuhteessa, ennemmin tai myöhemmin jommalla kummalla on kuitenkin enemmän tunteita pelissä.

• voi miehet

Et voi mennä. Kahvilla käynti olisi eri juttu. Mutta parempi, että ei sitäkään. Riippuu haluaako vain puhua vai jotakin muuta. Jos olet ihastunut, sano että ilmoittaa, jos lusikkajako tulee...

• gigsuu1

Sitä minäkin, en todellakaan voi mennä. En ole ihastunut häneen, ja minulle ikäero on vielä melko suuri asia. En kai ole vielä aikuistunut tarpeeksi :D
      Vaikka eihän sillä loppupeleissä ole merkitystä mutta kuitenkin.

Toivoisin kuitenkin että välimme pysyisivät ennallaan. :(

• mikö merkitsee

Unohdit sen tärkeimmän, mieshän on naimisissa! Vai eikö sillä ole sinulle mitään merkitystä?

• gigsuu1

"mikö merkitsee" = voi sinua, tottakai merkitsee. Enhän mitään muuta väittänytkään :) Enkä mielestäni tässä nyt ole itse se paha, joten en kaipaa tuon kaltaisia kommentteja! :) Kiitos kuitenkin kun muistutit minua!

• ahru

Valitettavasti se on mahdotonta, että välinne pysyisivät ennallaan. Et voi odottaa tuollaista! Yritä etsiä itsellesi toinen paras kaveri.

• neuvoja1

Ymmärrän täysin fiiliksesi ja ahdistuksesi.

Nyt sinun kannattaa olla mahdollisimman suora. Sano suoraan, mieluiten kasvotusten, että olet miettinyt asiaa ja päätynyt siihen, että leffaan meno ei ole hyvä juttu, etkä halua mennä. Voit myös sanoa, että et halua sotkea työasioita ja vapaa-aikaa keskenään.

On riski, että välit viilenevät, mutta se sinun on otettava. Et voi kuitenkaan antaa töissä muuta kuin työpanoksesi ja vapaa-ajan vietto työkavereiden kanssa ei kuulu työsopimukseen. Muista, että sinulla on aina oikeus sanoa ei, vaikka itse pomo pyytäisi sinua elokuviin. Vaikka oletkin saanut apua työkaveriltasi, et ole sitoutunut hänen muusakseen vapaa-ajalla.

Äläkä ajattele elokuviin pyytävän työkaverisi tunteita, vaan ajattele omia työkuvioitasi. Muista myös, että se on työkaverisi, joka on alkanut pelailla moraalisäännöillä, ja on kutsumassa sinua mukaan leikkiinsä. Leikistä on vaikeampi irtautua, jos siihen lähtee mukaan. Koska hän on sinua vanhempi ja kokeneempi, hän saattaa käyttää sitä hyväkseen. Kukaanhan ei sitä kättelyssä tunnusta. Mutta vanhempana naisena voin neuvoa sinua, että suojele itseäsi. Ikäeronne ja kokemuksienne ero tekevät sinusta houkuttelevan ja helpon kohteen. Tiedosta se ja suojele siis itseäsi.

• sama tilanne

itelläkin on tuki ja turva tyyppi töissä. hän vastaa aina kun soitan ja yritän puolestaan tehdä samoin myös hänelle niin sitten molemmat soittelee toisillemme kokoajan. pidin jonkinaikaa taukoa työstä, mutta nyt toinen vuosi menossa ja sama homma. Ongelmana tässä on se että minä olen mies ja hän nainen ja soitellaa kokoaika pienistäkin työjutuista. mitenköhän ottaisi selville että onko hän vai eikö hän oo kiinnostunut, mä ainakin oisin sillä kaunis hän on ja tuntee jo mut jotenkin ja vieläkin nauraa jutuilleni.

• neuvo teuvo

Tapa se.

• ddddfffw

Sanot miehelle ihan suoraan,että et voi mennä hänen kanssaan leffaa ja hän on naimisissa. Piste.

• Juuri niin

Lyhyt ja ytimekäs vastaus, joka ei jätä mitään toivoa eikä syytä jatkoselvittelyyn: mies on naimisissa ja sinulla on oman ikäisiä ystäviä. Haluat olla vain työkaveri kuten tähänkin asti. Et ole pahastunut huomiosta, mutta toivot, ettei asiaan palata toista kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2178
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      87
      1283
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1110
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      59
      1071
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe