Miksi lapsia?

Jätetty YH-äippä

Joku nainen poraa että "luulin jo oikeasti onneni löytäneeni,alkuun olin varma että mikään ei voisi mennä vikaan,vannoihan uusi rakkauteni sitä mulle koko ajan.sanoi että rakastaa,silitti ja piti lähellä koko ajan!kaikki oli siis alkuun ihanaa, kun tulin raskaaksi kaikki muuttui,se mies oli poissa täysin mihin rakastuin,kylmä,tunteeton ja välinpitämätön kuvastaa häntä paremmin nykyään,se lämmin ihana mies joka vannoi rakkautta ja halusi olla mun lähellään.oli poissa! olen kaikki vauva asiat hoitanut yksin,valinnut vaunut,vaatteet sängyt ym,miestä ei ole kiinnostanut osallistua mihinkään. olen tämän raskauden täysin yksin kestänyt ,kaikki tressin ja paskan,miehen pitäis olla paras kaveri,ihminen ketää tukee ,ja ottaa kainaloon ja itkeä kun siltä tuntuu, mutta ei, olemme vauvan kanssa vieneet hänen vapautensa, miten toisen tunteista voi erehtyä näin?"

Miksi naiset haluaa mielummin lapsia eikä parisuhteen rakastavan kumppanin kanssa?

Naiset tekeytyvät raskaaksi, vaikkei mies ole sitoutunut elättämään lasta, ja sitten porataan kun mies ei halunnutkaan lasta. Oliko mies muka sanonut että haluaa nyt just lapsen ja halunnut tehdä sen?

114

2977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä tiedät?

Mistä tiedät, oliko sanonut vai eikö ollut? Älä lue rivien välistä, pieleen se menee.

• lautori1

Jos olisin siinä iässä että pitäisi alkaa perhettä perustaa niin harkitsisin kyllä monta kertaa kannattaako tähän rahan ahneiden yritysjohtajien sekä kokoomuslaisten kyykyttäjädiktaattori politiikkojen maailmaan hankkia yhtään lasta kärsimään. Se kun on sata varma mihin suuntaan tässä mennään nimittäin suohon upotaan ja syvälle.

• 8+2

Ei tosiaan kannata tekeytyä raskaaksi eli esittää olevansa raskaana, vaikka ei olekaan. Nainen voi tosiaan yksinään tekeytyä raskaaksi, mutta ei tulla raskaaksi yksinään. Siihen tarvitaan yleensä sekä mies että nainen.

• 13+5
        8+2 kirjoitti:

Ei tosiaan kannata tekeytyä raskaaksi eli esittää olevansa raskaana, vaikka ei olekaan. Nainen voi tosiaan yksinään tekeytyä raskaaksi, mutta ei tulla raskaaksi yksinään. Siihen tarvitaan yleensä sekä mies että nainen.

Niin, ei niitä lapsia tosiaan hankita ennen parisuhdetta, kuten otsikossa (ehkä ylläpidon lisäämässä sellaisessa) mainitaan, ellei adoptoi, käy keinosiemennyksessä tai ole jokin pyhä-Maria.

• lifemocker

" Miksi naiset haluaa mielummin lapsia eikä parisuhteen rakastavan kumppanin kanssa?"

koska naiset ajattelevat vain itseään ja omia halujaan. miehellä ei ole juurikaan sijaa tässä yhtälössä

• Huoh...

Aina välillä mietityttää, mikä tämän "asiantuntijan" parisuhdetausta on. Sen verran hataria ja sinne-tänne nämä jutut ovat.

Yleisesti elämän tarkoitus on tuottaa uutta elämää. Onko siis ihme, että nainen haluaa lapsen? Mies on se välttämätön paha, jonka läsnäoloa vaaditaan suunnilleen teelusikallisen verran. ;-)

Totta kai nainen ajattelee omia tarpeitaan. Hänellä on varaa valita. Mieti sitä.

• lifemocker
        Huoh... kirjoitti:

Aina välillä mietityttää, mikä tämän "asiantuntijan" parisuhdetausta on. Sen verran hataria ja sinne-tänne nämä jutut ovat.

Yleisesti elämän tarkoitus on tuottaa uutta elämää. Onko siis ihme, että nainen haluaa lapsen? Mies on se välttämätön paha, jonka läsnäoloa vaaditaan suunnilleen teelusikallisen verran. ;-)

Totta kai nainen ajattelee omia tarpeitaan. Hänellä on varaa valita. Mieti sitä.

vain faktoja kultaseni, vain faktoja

"Yleisesti elämän tarkoitus on tuottaa uutta elämää."

paskanmarjat. elämän tarkoitus on viettää mukavaa elämää JA kaikille kun se naimisiin meneminen ja lasten teko ei todellakaan ole mukavaa.

• Huoh... kirjoitti:

Mahtaisikohan maailma olla jotenkin parempi paikka, jos ihmiset ajattelisivat kaikesta samalla tavalla?

"Totta kai nainen ajattelee omia tarpeitaan. Hänellä on varaa valita."

Ajattelikohan aloittajankin tulevan lapsen isä samoin itsestään?

• Huoh...
        lifemocker kirjoitti:

vain faktoja kultaseni, vain faktoja

"Yleisesti elämän tarkoitus on tuottaa uutta elämää."

paskanmarjat. elämän tarkoitus on viettää mukavaa elämää JA kaikille kun se naimisiin meneminen ja lasten teko ei todellakaan ole mukavaa.

M.O.T.

Ehkä on yleisesti ottaen parempi, etteivät kaikki pyrikään lisääntymään. ;-)

Silti elämän päätarkoitus on tuottaa jatkoa. Maapallolla on tosi paljon elämää, joka keskittyy ihan vain tähän tehtävään. Ihminen nyt vain sattuu olemaan tällainen kummajainen, jolla on myös muita tarkoituksia. Omassa päässään.

Tuo "faktoja" vaatisi vähän jotain taakseen. Se, että olet sitä mieltä ei ihan muuta väitettyä toisen tahtoa faktaksi.

Sorry.

• erkki
        Huoh... kirjoitti:

M.O.T.

Ehkä on yleisesti ottaen parempi, etteivät kaikki pyrikään lisääntymään. ;-)

Silti elämän päätarkoitus on tuottaa jatkoa. Maapallolla on tosi paljon elämää, joka keskittyy ihan vain tähän tehtävään. Ihminen nyt vain sattuu olemaan tällainen kummajainen, jolla on myös muita tarkoituksia. Omassa päässään.

Tuo "faktoja" vaatisi vähän jotain taakseen. Se, että olet sitä mieltä ei ihan muuta väitettyä toisen tahtoa faktaksi.

Sorry.

Se, että elämän "tarkoitus" olisi tuottaa elämää, on mielestäni tyhmästi sanottu. Ei elämällä ole tarkoitusta, lisääntyminen nyt vain on elämisen sivutuote, johon vaistot pitkälti evoluution kehityksen myötä ohjaavat.

Ihminen on kuitenkin sen verta kehittynyt eläin, ettei se ole täysin sukupuoliviettinsä orja, ja pystyy halutessaan joko pidättäytyä lisääntymispuuhista, tai käyttää ehkäisyä, mikäli ei katso jälkikasvun omaan elämäänsä sopivan.

• mieli pide
        erkki kirjoitti:

Se, että elämän "tarkoitus" olisi tuottaa elämää, on mielestäni tyhmästi sanottu. Ei elämällä ole tarkoitusta, lisääntyminen nyt vain on elämisen sivutuote, johon vaistot pitkälti evoluution kehityksen myötä ohjaavat.

Ihminen on kuitenkin sen verta kehittynyt eläin, ettei se ole täysin sukupuoliviettinsä orja, ja pystyy halutessaan joko pidättäytyä lisääntymispuuhista, tai käyttää ehkäisyä, mikäli ei katso jälkikasvun omaan elämäänsä sopivan.

niin mitä olete mieltä saak o poliisi tutkia ihmisten käsilaukuja?

• aha ja justjoo

Mikäköhän siinä on että ihmiset eivät osaa puhua,keskustella asioista.
        Itselleni on kyseinen kysymys "haluatko lapsia joskus" on yhtä arkinen kuin mikä on lempivärisi.(Kysyn tuon jo ihan alkukeskustelujen aikana.)
        Ja miten tekeydytään raskaaksi toisen tietämättä(Siis muutoin kuin jättämällä pillerit poiis salaa).Kyllä sitä jos vetelee paljaalla tietää aina riskit ja jos huono tsäkä käy niin onhan se vastuu kannettava myös miehenkin.

Mutta,tämä on just tätä ja sitten ihmetellään miksi avioerotilastot on sellaiset kuin on.

• 128978356365
        aha ja justjoo kirjoitti:

Itselleni on kyseinen kysymys "haluatko lapsia joskus" on yhtä arkinen kuin mikä on lempivärisi.(Kysyn tuon jo ihan alkukeskustelujen aikana.)
        Ja miten tekeydytään raskaaksi toisen tietämättä(Siis muutoin kuin jättämällä pillerit poiis salaa).Kyllä sitä jos vetelee paljaalla tietää aina riskit ja jos huono tsäkä käy niin onhan se vastuu kannettava myös miehenkin.

Mutta,tämä on just tätä ja sitten ihmetellään miksi avioerotilastot on sellaiset kuin on.

"Kyllä sitä jos vetelee paljaalla tietää aina riskit ja jos huono tsäkä käy niin onhan se vastuu kannettava myös miehenkin."

Mikä vastuu?

Kyllä sinäkin tiedät tasan tarkkaan, että ratkaisu löytyy klinikalta, mutta usein juuri nainen estää toiminnallaan kaiken. Niin kauan kuin nainen yksin päättää raskaudesta, ei miehellä ole minkäänlaista vastuuta lapsesta rahallista vastuuta lukuun ottamatta. Ja hyvä niin.

• baby hearth
        128978356365 kirjoitti:

"Kyllä sitä jos vetelee paljaalla tietää aina riskit ja jos huono tsäkä käy niin onhan se vastuu kannettava myös miehenkin."

Mikä vastuu?

Kyllä sinäkin tiedät tasan tarkkaan, että ratkaisu löytyy klinikalta, mutta usein juuri nainen estää toiminnallaan kaiken. Niin kauan kuin nainen yksin päättää raskaudesta, ei miehellä ole minkäänlaista vastuuta lapsesta rahallista vastuuta lukuun ottamatta. Ja hyvä niin.

No onneks tollasia miehiä jotka ei omista perillisistään ole yhtään kiinnostunut on vähän. Ihan sun tiedoksi, että normaaleilla välittävät ja tunteet omaavat ihmiset ei näe lapsiaan vain vastuuna harteilla, vaan ilon lähteenä ja lahjana. Lapsi voi lämmittää paatuneimmankin egoistin sydämen.

• Trrrrrrrrrt
        Huoh... kirjoitti:

Mikään ei ole niin itsekästä, kuin lapsien tekeminen! Ketä/mitä varten lapsia tehdään?

• aha ja justjoo
        128978356365 kirjoitti:

Mikä vastuu?

Voi jumalauta!Kuules,kyllä juttu on myös niin että jos sohit kepilläsi miten sattuu niin puolet siitä ei halutusta on SINUN vastuulla!Sitä on aikuisuus,kantaa vastuuta!
        Eiköhän länsimainen sivitys ole kertonut miten sen voi myös välttää.

Joten,kortsut mukaan ja katot vähä ketä / mitä pökit!Ihan oman terveydenkin takia.

• pidä mielesä
        mieli pide kirjoitti:

niin mitä olete mieltä saak o poliisi tutkia ihmisten käsilaukuja?

ei saa koska se olla rasismi

• ...
        baby hearth kirjoitti:

No onneks tollasia miehiä jotka ei omista perillisistään ole yhtään kiinnostunut on vähän. Ihan sun tiedoksi, että normaaleilla välittävät ja tunteet omaavat ihmiset ei näe lapsiaan vain vastuuna harteilla, vaan ilon lähteenä ja lahjana. Lapsi voi lämmittää paatuneimmankin egoistin sydämen.

Voi jeesus, ihan perillisistä pitäisi stressata? Olemme vaimoni kanssa hyvin yksimielisiä, ettei perillisiä tule, vaan käytämme rahamme itse. En voi ymmärtää, miksi tämä ainoa elämä pitäisi elää muita varten.

Itseäni 8 - vuotta nuoremmat sisurukseni ovat jo lapsen saaneet, en koe näiden nahkapokaalien läsnäolossa mitään lämmittävää, mieleen muistuu lähinnä sama sekoitus oksennuksen ja pаskаn hajua, jota haistelin näiden vanhempien ollessa pieniä.

• Huoh sanon minäkin..
        Huoh... kirjoitti:

"Yleisesti elämän tarkoitus on tuottaa uutta elämää. Onko siis ihme, että nainen haluaa lapsen? "

Naisen halu synnyttää lapsia on aina hyvin itsekäs päätös. Siinä ei paljoa mieheltä kysellä, vaan kun nainen haluaa... miehellä on muutenkin hyvin vähän oikeuksia niistä yhteisistä lapsista jos ero tulee.

Ja ei todellakaan ole elämän tarkoitus lisääntyä, kuin villikanit. Maapallolla on jo nyt liikaa väestöä, ja maapallon väkiluku kasvaa joka kymmenes vuosi n. 800 miljoonalla. Toisekseen maailmasta löytyy paljon orpoja, ja huonossa asemassa olevia lapsia. Miksi siis hyvinvointivaltiossa pitäisi synnyttää uusia lapsia, kun voisimme adoptoida.

• Onneksi oon steriili
        aha ja justjoo kirjoitti:

Osoittaahan tuo jo suurta epäkypsyyttä ja sitä, ettei tuollaiset ihmiset ole valmiita edes siihen parisuhteeseen. Vuoropuhelu on tosiaan niin iso juttu, että alkaa olla jo ihme että parisuhteet kestää niinkin pitkään ilman sitä. Älkää edes seurustelko jos ette kykene kommunikoimaan puolisonne kanssa juurikin noista ilmiselvistä ja yksinkertaisista asioista.

Ja tosiaan ilman ehkäisyvälineitä ja jopa niiden kanssakin hedelmällisten ihmisten täytyy aina olla tietoisia riskeistä. Itselläni on kavereita jotka aina joskus sanovat: "toivottavasti en ole nyt raskaana" ehkäisynkäytöstä huolimatta. Varmasti jännittävää olla parisuhteessa kun varovaisuudesta huolimatta voi tulla virheitä. Ja sitten ei voi kuin nauraa niille jotka eivät edes yritä olla varovaisia vaikka haluaisivatkin välttää virheitä. Ihme juttu että sellaiset ovat parisuhteessa tai kutsuvat itseään "aikuisiksi".

• onn
        ... kirjoitti:

Voi jeesus, ihan perillisistä pitäisi stressata? Olemme vaimoni kanssa hyvin yksimielisiä, ettei perillisiä tule, vaan käytämme rahamme itse. En voi ymmärtää, miksi tämä ainoa elämä pitäisi elää muita varten.

Itseäni 8 - vuotta nuoremmat sisurukseni ovat jo lapsen saaneet, en koe näiden nahkapokaalien läsnäolossa mitään lämmittävää, mieleen muistuu lähinnä sama sekoitus oksennuksen ja pаskаn hajua, jota haistelin näiden vanhempien ollessa pieniä.

Olen vanhempi ihminen ja minusta on ihanaa, kun lapset tulevat käymään ja pystyvät auttamaan sellaisissa asioissa, joihin en itse enää kykene. Oma äitini ei olisi saanut vanhainkotipaikkaa, ellen minä olisi sitä hänelle taistellut. Olisi kuollut kotiinsa likaisena ja haisevana, ellen minä olisi käynyt häntä siellä katsomassa ja hoitamassa sinä aikana kun tätä taistelua käytiin.

On ikävää, että yhteiskuntamme on kivikauden tasolla siinä mielessä, että vanhukset joudutvat yhä pitkälti turvautumaan lapsiinsa elämänsä ehtoopuolella, mutta näin se vaan menee, eikä muutosta ole tulossa ainakaan minun elinaikanani.

• ...
        onn kirjoitti:

Olen vanhempi ihminen ja minusta on ihanaa, kun lapset tulevat käymään ja pystyvät auttamaan sellaisissa asioissa, joihin en itse enää kykene. Oma äitini ei olisi saanut vanhainkotipaikkaa, ellen minä olisi sitä hänelle taistellut. Olisi kuollut kotiinsa likaisena ja haisevana, ellen minä olisi käynyt häntä siellä katsomassa ja hoitamassa sinä aikana kun tätä taistelua käytiin.

On ikävää, että yhteiskuntamme on kivikauden tasolla siinä mielessä, että vanhukset joudutvat yhä pitkälti turvautumaan lapsiinsa elämänsä ehtoopuolella, mutta näin se vaan menee, eikä muutosta ole tulossa ainakaan minun elinaikanani.

Lapsettomalla on varaa yksityiseen hoivakotiin, folkhälsaniin tms. minä tulen kuolemaan.

• huoooohhh
        Huoh... kirjoitti:

Eikö nimimerkki "jätetty yh-äippä" kerro jo kaiken...

• eieiei!!!
        128978356365 kirjoitti:

Mikä vastuu?

Jos ehkäisyä ei osata käyttää, niin ei se "klinikka" mikään ehkäisy ole... Ihme aivottomia torvia täällä onkin! Ei kukaan voi pakottaa toista tappamaan omaa lastaan eikä se mikään ehkäisykeino todellakaan ole. Tosin en siis kannata mitään "raskaaksitekeytymistä", vaan siis asioista keskustellaan yhdessä.

• aha ja justjoo
        ... kirjoitti:

Ihan ensinmäisenä sanon että jokainen tekee niin kuin ajattelee.Jos ei halua lapsia niin,mikäs siinä.
        Se miksi itse haluan joskus lapsia niin onhan se ensinnäkin hienoa katsoa mitenkä lapset kasvavat,pienestä ihmisestä aikuiseksi.Itse saan varmasti myös paljon iloa pienten ihmisten jutuista jotka ovat aivan hölynpölyä.Aikuisen maailman on niiden maailman nähden todella kylmän realistinen ja faktoihin perustuvaa.Ja kyllä lapset kasvattavat myös aikuisia ihmisenä,laajentavat näkökulmia.Kaikenkaikkiaan,lapset tuovat varmasti elämään sellaisen oman aspektin mikä jää muuten kokematta.
        Itse olen sitä mieltä,että jollen saisi joskus lapsia,elämäni olisi ollut osittain yhtätyhjän kanssa.Sitä olisi jäänyt kokematta jotain.

• 12345678908765432
        ... kirjoitti:

Lapsettomalla on varaa yksityiseen hoivakotiin, folkhälsaniin tms. minä tulen kuolemaan.

Luuletko että kaikki ovat rannikon svenskatalandeja?

• ...
        12345678908765432 kirjoitti:

Luuletko että kaikki ovat rannikon svenskatalandeja?

Ei kotikieli ratkaise vaurastumisen edellytyksiä.

• telesykopatia

Mistä sinä tiedät, että nainen ei olisi halunnut parisuhdetta rakastavan kumppanin kanssa? Halunnut on, ei kai muuten noin kirjoittaisi.

Mistä sinä tiedät, mihin mies on sitoutunut ja mitä mies on sanonut?

älä laita ajatuksia muiden päähän, vaikka niin kaikki muutkin dorkat tekevät

• Oma paska valinta?

Tottakai se NAINEN halusi parisuhteen ja rakastavan kumppanion SEKÄ lapsia.

Muttakun kaikkea EI voi saada!

Joskus pitää valita, haluaako lapsen vaikka siten menettää miehen.

Vai haluaako mielummin olla onnellinen parisuhteessa miehen kanssa
        ILMAN lapsia?

• Oma paska valinta? kirjoitti:

ILMAN lapsia?

Minä haluan elä toiset kansa ilman lapset. Se minä tiedä. Mutta kyllä minä komroimissa joss toiset halua saada lapset. Mutta en anna mitä minä on toiset ennen parisuhtteen. Hän sai hyväksy nämä asia tai jättä minä. Miksi ihmisiä vauva kuuma joss on tosi vaikea saada toiset? Minä haluan näyttää toiset että minä rakasttaa. Ja siksi ett tuntu hyvä joss toiset on raskana ennen parisuhtteet.

• näin o!
        Oma paska valinta? kirjoitti:

ILMAN lapsia?

"Tottakai se NAINEN halusi parisuhteen ja rakastavan kumppanion SEKÄ lapsia.

Muttakun kaikkea EI voi saada"

Niinpä. Hyvinkin usein se lapsi ajaa miehen ohi. Jos nainen haluaa lapsia ja mies ei, niin todennäköisesti nainen olisi lapsettomassa suhteessa onnettomampi kuin yksinhuoltajana.

• ??!!
        näin o! kirjoitti:

"Tottakai se NAINEN halusi parisuhteen ja rakastavan kumppanion SEKÄ lapsia.

Muttakun kaikkea EI voi saada"

Niinpä. Hyvinkin usein se lapsi ajaa miehen ohi. Jos nainen haluaa lapsia ja mies ei, niin todennäköisesti nainen olisi lapsettomassa suhteessa onnettomampi kuin yksinhuoltajana.

Käykö mielessä edes vaihtoehtona löytää sellainen mies, joka haluaisi sen naisen kanssa perheen perustaa? Vai onko se liian kunnollista ja tylsää? Vai eikö niitä miehiä ole?

Mutta isättömyys on oma valinta, lapsen puolesta tehty.

• Päivänselvä asia

No jos se mies olisi halunnut lapsia, se olis menny NAIMISIIN sen naisen kanssa ja olis nyt ONNELLINEN kun se on paksuna.

Eiköhän se kerro aikas paljon että ensin mies oli ihana ja nyt kun sai tietää naisen olevan paksuna, se menetti kaiken kiinnostuksensa naiseen (ja tulevaan lapseen).

• baby boy

Mies on lapsi vielä itsekin. Tuli varmaan mustasukkaiseksi, kun nyt oma huomion saanti naiselta vähenee.....ja joutuu itsekin alkaa huomioimaan jotain muuta.

• Baila Baila

Toi valitus kuulostaa silta, ettei tuore aiti ole ollenkaan valmistautunut aikuisen elaman arkeen.

• Jgjgjhzxt

Lohduttaa tukee ottaa kainaloon!;Ddddddd hahaha avuton paska just tollasia heikkoja turvattomia naisia vihaan

T:komea mies

• Mies+kondomi

Jos mies ei tahdo lapsia, hän käyttää kondomia, käy steriloimassa itsensä tai pidättäytyy seksistä kokonaan.

Mikä tässä oli se ongelma?

• kummastelija

Niin aivan, mies avaa suusi, ja keskustele naisen kanssa nämä asiat selväksi kun tapaatte.On miehiä jotka haluavat lapsia ja on miehiä jotka eivät halua tai eivät ole valmiita siihen, samoin naisten kanssa. Niin puhukaa, että tiedätte toisen ajatukset ja toiveet, jos nainen haluaa lapsia ja mies ei , niin ehkä silloin on parempi vaihtaa kumppania jos kompromissiin pääsy on liian mahdotonta. Toinen haluaa perustaa perheen ja toinen nussia ja nauttia elämästä, niin mies ota vastuu ja käytä ehkäisyä, älä pariudu, jos et kerran sitä halua??????????

• aina sama laulu

"Mut ku kortsun kaa ei oo niin kivaa" :(

• nåinpä
        aina sama laulu kirjoitti:

"Mut ku kortsun kaa ei oo niin kivaa" :(

Siinä tapauksessa miehen on vain varauduttava vahinkoon. Hänen on tehtävä itselleen selväksi, että ilman kortsua hänestä voi tulla isä.

• lal laa

Miksi naiset haluaa mielummin lapsia eikä parisuhteen rakastavan kumppanin kanssa? - Ensinnäkin miksi käytät monikkomuotoa naiset? Ei naiset ole mikään homogeeninen lauma, vaikka jotkut pällit niin luulee. No ne ei naisia sitten tunne ollenkaan, jos eivät tajua heidänkin olevan yksilöitä ja haluavan yksilönä asioita, jotka ei ole aina yks yhteen toisen naisen kanssa. Oikeammin pitäis kysyä miksi nainen tai tämä nainen, kun kyse on kuitenkin yksilön valinnasta halusi kuten halusi. Ja mistä me se voidaan tietää miksi joku haluaa vauvan ennen kuin rakastavaa parisuhdetta. Ne voi tietää, jotka noin haluaa. Muut voi vaan spekuloida.

Naiset tekeytyvät raskaaksi, vaikkei mies ole sitoutunut elättämään lasta, ja sitten porataan kun mies ei halunnutkaan lasta. Oliko mies muka sanonut että haluaa nyt just lapsen ja halunnut tehdä sen? - Jaa-a ei voi taaskaan tietää.

• Mies+ sterilisaatio?

Mies on kuin uhri. Kuin meressä aaltojen vietävänä oleva meriheinä.

Nainen on myrsky, eikä mies mahda itselleen eikä kohtalolleen mitään?

Mies SUOJAA ITSESI KÄYTTÄMÄLLÄ KONDOMIA. Ihan sama mitä naisesi sanoo, mutta jos et tahdo lasta, käytä kondomia. Näin säästät lapsiparkasi julmalta isättömältä lapsuudelta.

• yes sure

Niin tai etsiä itselleen sellaisen naisen, joka ei myöskään halua lapsia.

• yes sure kirjoitti:

Niin tai etsiä itselleen sellaisen naisen, joka ei myöskään halua lapsia.

Mutta missä hän on?

• aina sama laulu

"Mut ku kortsun kaa ei oo niin kivaa." :(

• jkpoop

siksi

• Kassinen Alma

Oma stoorini. En kelpuuttanut miestä, joka ei lasta halunnut tai sitä tuntunut pystyvän vakaasti elättämään ja hoitamaan. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löysin tämänlaisen miehen. Tunsin voivani elää omaa elämää ja myös parisuhdetta samalla, vaikka emme koskaan ällöromantiikkaa harrastaneetkaan. Suhde oli jollain tasolla syvä kuitenkin. Puhuin lapsen hankkimisesta ja spekuloin miehelle mitä hyviä ja huonoja puolia siinä näen. Päätöksen lapsenteosta teki hän ja minä sitten vaivihkaa kannoin pikkuista sydämeni alla ilman suuria eleitä. Vaan sinä päivänä kun esikoinen syntyi, mies muuttui tosi radikaalisti täydellisesti. Yhtäkkiä edessäni seisoikin aivan eri tyyppi. Rupesi valittamaan kaikesta ja pottuilemaan pienimmästäkin, sekä täysin ilman syytä, tauotta ympäri vuorokauden. Lapsen sain hoitaa yksin kun hänellä oli tärkeämpää tekemistä - ansaita rahaa. Hän ei sentään pettänyt mutta jätti psyykkisesti totaalisen yksinäiseksi. Aikani kitkuteltua olin täysin valmis jo jättämään hänet, kun sitkeästä vastarinnasta ja kamppailustani huolimatta hän jatkoi vaan tyyliään kunnes olin aivan psyykkisesti vereslihalla. Sitten yhtäkkiä, hän ymmärsi ja näki mitä oli tekemässä. Totaalinen lehmänkäännös kai siksi, että eron ajatus tuli niin shokkina hänelle. Suhde ei ole ennen jälkikasvun hankintaakaan kukoistanut nykyisen lailla, mies pääsee kangistuneista käytösmalleistaan yhä nopeampaa vauhtia eroon ja pystymme puhumaan kaikesta. En vieläkään tiedä tai ymmärrä taustoja tälle käytöksen heittelylle, mutta yhden asian ymmärsin. Ei mikään mene koskaan kaavojen mukaan, sillä ihmiset ovat niin erilaisia. Jokainen parisuhde sisältää kaksi täysin omalaatuista yksilöä ja se tekee parisuhteista vielä vaikeammin kaavoitettavat ja täysin ennalta-arvaamattomat. Älä siis yleistä, että "naiset haluaa" koska alun perin lasta halunnut mieskin voi yhtäkkiä pistää pasmat sekaisin viattoman naisen kauhuksi.

• aivan niin

Kyllä naisetkin sairastuu joskus synnytyksen jälkeiseen masennukseen, vaikka ovat vauvaa odottaneetkin innolla. Elämän realiteetti ja fantasia ei aina kulje käsi kädessä.
        Mutta ihmisen pitää sopeutua muutokseen, koska ainut asia, mikä elämässä on varmaa, on muutos.

• ...

Tämähän johtuu vain ja ainoastaan tuon naistyypin eläimellisestä harkinnasta lisääntymiskäyttäytymisessä. Jos nahkapokaali on pakko saada, tulisi yhteiskunnan myös kohdella tätä omana mielihaluna ja jättää kaikki kulut itse kannettavaksi, eikä kipata muiden niskaan. Minä haluaisin Cayannen koiran kuskaamiseen ja Panameran työmatka-ajoon, kustantaisikohan yhteiskunta nämä minunkin mielihaluni, eihän nahkapokaalikaan ole mitään muuta kuin jonkun toisen mielihalu?

• ...

Lisäyksenä; Tehkää miehet vasektomia, mutta älkää kertoko siitä ikinä muijalle. Kun aikanaan nainen pasahtaa paksuksi, älkää edelleenkään kertoko mitään, kiistäkää haluavanne lasta. Kun poliisi kuskaa teitä isyystuomion todisteita varten naisen vaatimuksesta lääkäriin, älkää kertoko edelleenkään mitään. Nainen nahkapokaaleineen saa mukavan yllätyksen, kun tulokset esitellään.

• Suutari
        ... kirjoitti:

Lisäyksenä; Tehkää miehet vasektomia, mutta älkää kertoko siitä ikinä muijalle. Kun aikanaan nainen pasahtaa paksuksi, älkää edelleenkään kertoko mitään, kiistäkää haluavanne lasta. Kun poliisi kuskaa teitä isyystuomion todisteita varten naisen vaatimuksesta lääkäriin, älkää kertoko edelleenkään mitään. Nainen nahkapokaaleineen saa mukavan yllätyksen, kun tulokset esitellään.

Harmi, että ehtona on: ikäraja 30v, tai kaks räkätappia ennestään tai jokin leikkausta vaativa sairaus.

• ikävystyttämättömyys
        Suutari kirjoitti:

Harmi, että ehtona on: ikäraja 30v, tai kaks räkätappia ennestään tai jokin leikkausta vaativa sairaus.

Nahkapokaali, räkätappi? Vai on nämä kaukaiset isähahmotkin innostuneet kommentoimaan keskustelua. Ei tainnut olla hääppönen lapsuus itsellänne.

• äimänkäetär
        Suutari kirjoitti:

Nahkapokaali, räkätappi? Vai on nämä kaukaiset isähahmotkin innostuneet kommentoimaan keskustelua. Ei tainnut olla hääppönen lapsuus itsellänne.

• fsdsdfsdf

Aika moista yleistämistä "naiset".

• pälsy

ja jotkut naiset tekevät huoripentuja ja elävät niin että lapset joutuvat huostaanotetuksi. sellaiset naiset pitäisi leikata kuin koirat ja kissatkin..

• man like a dog

Ja sellaiset miehet, jotka paneskelevat ympäriinsä eikä kanna vastuuta sen tuomista hedelmistä, eli lapsistaan.

• Outta

Lapset on pysyvää, parisuhde ei. Onko syy kenties tämä?

• nmosnoan

Jos toi on asenne niin kannattaa ne kakarat jättää tekemättä.

• jebulis
        nmosnoan kirjoitti:

Ei, kun se on totuus. Tosin maailmassa ei mikään ole pysyvää.

• Outta
        nmosnoan kirjoitti:

Tuo ohjeesi on varmaankin tarkoitettu miehille. Asiaahan tarkasteltiin tässä käsittääxeni naisen näkökulmasta =)

• lapsellinen aloitus

Ilmeisesti mies on halunnut ainakin lapsen tehdä, kun on lapsen teko hommiin ryhtynyt. Ja mitä naiseen tulee, biologinen kello tikittää ja paljon kolmen kympin yli ei lapsen tekoa kannata jättää, riskit raskaudessa kasvaa. Miehellä tätä ongelmaa ei ole. Miehet tulee ja menee, lapsi on läheinen koko elämän.

PS. Sellainen vanhempi on se sitten nainen tai mies, joka pitää lapseaan taakkana, sen sijaan että iloitsee uuden elämän syntymistä ja kantaa vastuunsa, ei ole kypsä myöskään parisuhteeseen ja sitoutumaan.
      Jos ei halua sitoutua, sitten pitää elää sinkkuna ja lapsettomana, eikä jälkikäteen mankua, että nainen ja lapsi on vienyt vapauden. On sillä naisellakin oma elämä. Kasvaa aikuiseksi tai jos ei halua elää rehellisesti yksin.

• kunhan pähkäilin

Mielestäni tuo voi miehen kannalta olla vain jonkunlainen poikkeustila lapsi ja kaikki. Shokki onhan sitä synnytyksen jälkeistä masennustakin. Ja ei ilmeisesti ole tarttunut pullonkaan joten.. - 0 kuitti.

• pasik3

vai niin.Don't leave me lonely.Then say good-bye.Stay with me..ootan vauvaa ruskeasilmäiselle miehelleni joka on poliisi.Oi tätä onnea.

• akkahki2

Olkaa huoletta miehet, Suomesta löytyy hyvin paljon semmoisiakin naisia jotka eivät lapsia halua. Itse potkisin mieheni pellolle, jos alkaisi kuulua "tehdäänkö kultsi vauva" -ininää.

Jos lapsi on ehdoton no-no, niin miehet: huolehtikaa ehkäisystä itse. Valitettavasti jotkut vauvakuumeiset naiset saattavat kusettaa hyvinkin törkeästi. Tämmöiset tapaukset väittävät käyttävänsä ehkäisyä ja yhtäkkiä "unohtavat" ottaa pillerin ja siinäpä sitä sitten ollaan. Jos et halua jakaa siementäsi, ota ohjat omiin käsiin ja käytä kondomia tai hanki vasektomia ja/tai etsi lapsia haluamaton nainen. Meitä kyllä riittää.

• yksin jätetty.

Voihan tapauksia olla monia, mutta aika monesti nainen joka on raskaana uskoo miehen pysyvän rinnalla koska mies on niin sanonut.., monesti ne munattomat oliot vaan häviävät lupauksista huolimatta kun vastuuta olisi kannettava ja alettava vaikkapa niitä vaunuja sun muita hankkimaan lasta varten.
      Eli vaikka ollut puhe kuinka ollaan yhdessä eikä koskaan erota ja mitä lupauksia tahansa... nainen se lapsen kanssa jää yksin jos miestä ei kiinnosta, ei nainen lastansa hylkää..
      Aborttikin on mahdollista vain joillekkin viikoille asti ja kuinka moni nainen sen tahtoo tehdä? ja kuinka moni nainen tietää miehen lähtevän niin aikaisin kuin se olisi vielä mahdollista tehdä?

• ...

No kerrankin noin päin, yleensä se on nainen joka jättää, joten hyvä että jätetyksi tulemisen kauheuden kokee myös toinen sukupuoli.

• joojoomoimoi

On sun lapsellas paska isä! Säkin taidat olla paska äiti kun valitat tollasesta. Häpeä

• kielioppi hukassa

Ensiksi kannattaisi kuitenkin mennä jonnekin äidinkielen tunnille oppimaan välimerkit ja muut alkeet. Teksti on hirveää luettavaa; täynnä pilkkuja, piste ilmeisesti lähes tuntematon ko. kysyjälle. Pisteen jälkeen seuraava lause alkaa isolla kirjaimella. Jokainen lause, joka sisältää verbin, on periaatteessa lause. Esim. tämä on hyvä: "kaikki oli siis alkujaan ihanaa, kun tulin raskaaksi..." Tämän lauseen voi käsittää monella tavalla. Sori, mä en vain kestä...
      Muuten, asiasta toiseen....miehelläkin on toki vastuu ehkäisystä, eikä voi levitellä siemeniään ympäri vastuuttomasti - se on 50/50, mutta jos mies ei lasta halua, ei kannata alkaa sitä suremaan. Lapsi on lahja, miehistä viis - mihin sitä miestä sen jälkeen tarvii, nehän on vain tiellä....

• vain kansakoulu

oletko joku tärkeilevä äidinkielenopettaja jota ärsyttä joka pilkkuvirhe. Tuskin monikaan kiinnittää huomiota tuollaiseen. Ärsyttävää. Montako virhettä löysit viestistäni.

• YH.73

Lapsi tuo elämään jatkon tunnetta ja pysyvyyttä. Parisuhde ei. Ja nykypäivänä naiset eivät tarvitse käytännössä miestä muuhun kuin lisääntymiseen. Näin se vain menee. Naiset pärjäävät lasten kanssa yksinhuoltajina vallan mainiosti. Ainakin pitäisi. On tietysti niitä naisia, jotka tarvitsevat miestä kylkeen hinkkaamaan. Ja autoa pesemään.

• EiYh..

Tai on naisia joilla on mies kasvattamassa lapsia yhtä lailla kuin äiditkin.Lapsi tarvitsee kummatkin vanhemmat elämäänsä jos mahdollista.Lapset oppivat myös sen jo pienenä että naiset ja miehet ajattelevat eri tavalla ja saavat erinäkökulmaa elämään isän olessa elämässään mukana.Toiset tarvitsevat siittäjää kantaräkälästä, toiset taas elämänkumppania..

• cvvcvcvcvcvc

Ahdistuneen ihmisen kirjoitusta ja sitten te naureskelette toisen onnettomuudelle täällä ihan kieppurassa. Valitatte kirjoitusvirheistä yms. Kyllä ihmismieli on sairas. Ei lisää saastetta tähän maailmaan. Pysytään kaikki yksin.

• Miehet on huoria/lut

niin ei naiset tarvi synnyttämiseen, muuta kun rahaa.

• vastaan tähän

jotta voin leikkiä sovinistia toisaalla.

• Älkääs nyt höpöjä

Hankitaan vaan jos siltä tuntuu.

• En tajua

naisen logiikka on käsittämätön.
      Mä olen kiltti, luotettava, uskollinen, raitis ym... Mulle kävis lapset.
      Kukaan ei mun naista ole halunnut lapsia... ne on jo päättäneet sen jo ennen kohtaamista..

Sitten nämä ovat säälittäviä tapauksia:
      Tehdään lapsi jonkun miehen kanssa joka sitä ei halua.
      Sitten etsitään mies jolla ei ole lapsia... ja halutaan että se mies kasvattaisi sitten tällaisen lapsen... mutta sen miehen kanssa ei sitten tehdä lasta.

Eli millä oikeudella naiset riistävät
      KAHDELTA MIEHELTÄ OIKEUDEN ISYYTEEN ??????

• ...

Kukaan ei pakota painamaan paljaalla. Mielestäni pitäisi selvitellä, olisiko mahdollista alkaa markkinoimaan Suomessa vasektomiaa Tallinnassa tai Pietarissa tehtynä, jotta pojat pääsisivät turvaamaan oikeutensa hyvissä ajoin. Näin voisi nahkapokaalinhinkujia painaa paljaalla, ilman että itselle tulee MITÄÄN velvoitteita. Suojelkaa miehet itseänne, älkää antako näille emakoille ilman spärdäriä - paljaalla vaativat eivät halua muuta kuin osan palkastanne seuraavat 18 vuotta.

• näin se vain on

Pittää housut jalassa niin ei ole mittää ongelmaa.

• joojoo

Ei saa yleistää naisia, ei kaikki miehetkään ole samanlaisia.

• KALLE KELLO

"Naiset tekeytyvät raskaaksi". Onko sulla jäänyt jotain oppimatta koulussa? Varmaan on naisia, jotka tekeytyvät raskaaksi tahallaan, mutta jos mies ei halua lasta, pitää hänen OMALTA OSALTAAN HUOLEHTIA EHKÄISYSTÄ. Syyksi ei kelpaa "tuli oltua kännissä".

• vieras12

Miten voi olla noin tyhmä että kuvittelee naisen yksin tulevan raskaaksi? Jäikö koulussa biologian tunnit välistä? Jos mies ei halua lasta hän käyttää kortsua, eikä itke ja ole kylmä siinä vaiheessa kun nainen on jo raskaana!

• rankka tie

Ei asiat mene aina niin kuin luulee. Luulin olevani avioliitossa miehen kanssa loppuikäni. Kaksi pientä lasta kuitenkin oli liikaa parisuhteelle. Parisuhde ei kestänyt minun synnytyksen jälkeistä masennusta, vauvojen koliikkia ja sairastelua, yövalvomisia ja ikuisuudelta tuntuvaa vauva-arkea. Mies lähti ja jätti minut yksinään hoitamaan lapsiamme.

Mies palasi noin 4-5 vuotta myöhemmin kuvioihin. Lapset olivat innoissaan, kun heillä on taas isi. En tietenkään sano mitään negatiivistä lapsille isästään, mutta kyllä pikkusen ottaa päähän luuseri, joka häviää pois kuvioista, kun alkaa olla rankkaa ja palaa isin rooliin vasta sitten, kun olen hoitanut ja kasvattanut lapset isoiksi. Nytkin mies peruu heti viikonlopputapaamiset lasten kanssa, jos lapset ovat sairaana.

Jos mies ei tosiaan halua lasta, niin älkää puhuko silloin naiselle, että miten kivaa olisi yhteiset lapset. Käyttäkää kondomia ja tehkää vasektomia heti kun siihen pystytte. Nainen kärsii miehen ailahtelevaisuuden aika rankalla tavalla. Minä äitinä jaksan, kun on pakko jaksaa. Miehen osuus isyydestä on helppo. kun hän näkee lapsia silloin kun huvittaa ja maksaa pienen elatusmaksun silloin kun huvittaa.

• vaadi vaadi

Tähän voi sanoa vain "mitäs läksit!"

Ihan taatusti sinä niitä kakaroita enemmän halusit kuin mies, jos mies lähti lätkimään.

Normaali järkevä ihminen ymmärtää, että elämä lasten kanssa on yhtä helvettiä. Satunnainen vauvan hymy ei todellisuudessa kuittaa yövalvomisia, rääkymistä ja juuri sitä kuuluisaa vauva-arkea. Mies on ilmeisesti kuvitellut jaksavansa tuota paskaa ihan vain sinun mieliksesi. Ei sitten jaksanut.

Mikäs sua estää heivaamasta kakaroita eksälles? Jos et sinä hoida, on sen pakko hoitaa.

• Tunnevammaiset

Suomalainen nainen on jotenkin tunnevammainen, ei osaa oikeasti rakastaa miestä, ainoastaan lapsiaan. Eikä tämä "rakkaus" lapsiakaan kohtaan ole oikeaa rakkautta, pelkkää riippuvuutta. Naiset niin hirveästi pelkäävät jäävänsä yksin ja tekevät lapsia itselleen turvaksi, "että edes joku rakastaisi ja tarvitsisi". Lisäksi on yllättävän paljon naisia, joita ei työelämä kiinnosta ja jotka alkavat tehtailla lapsia voidakseen "hyvällä syyllä" olla kotona.

Ongelmahan tässä on nimenomaan se, että nainen ei ymmärrä mitään rakastavasta parisuhteesta. Hän haluaa siittäjän ja elättäjän ja raskaaksi niin pian kuin mahdollista. Tiedän monia naisia, jotka ovat valehdelleet syövänsä pillereitä ja siten tulleet "ihan ihmeen kaupalla" raskaaksi. Monille naisille raskaaksi tulo on myös keino saada mies nalkkiin - nainen kun ei usko, että mies voisi olla hänen kanssaan ihan vain rakkauden tähden.

Itsekin naisena olen seurannut ihmeissäni ja välillä kauhuissani tätä suomalaisnaisten touhua. Millaisen kasvualustan tällainen lapsellekin luo? Lapsi pitäsi tehdä vasta sitten, kun sekä mies että nainen sitä haluavat. Lasta ei ikinä saisi tehdä "pelastamaan parisuhdetta" tai siksi, että saisi sidottua miehen itseensä. Monet valveutuneet ihmiset valitsevat nykyään - esim. ekologisista syistä - elämän ilman lapsia. Silloin parisuhde on ensisijainen asia, mikä voi tuntua näistä äitinaisista todella pelottavalta asialta...

• Suhdexpert

Suomalainen nainen tunnevammainen ja riippuvainen lapsistaan? Sinäkö ymmärrät jotain rakastavasta parisuhteesta kun yleistät kaikki samanlaisiksi?

• ............
        Suhdexpert kirjoitti:

Suomalainen nainen tunnevammainen ja riippuvainen lapsistaan? Sinäkö ymmärrät jotain rakastavasta parisuhteesta kun yleistät kaikki samanlaisiksi?

Hänhän on itsekin nainen. Kaippa hän sitten puhuukin lähinnä itsestään.

• SouthEast

Pillerin "unohtelu" on kyllä valitettavan yleistä.. Oletteko huomanneet lasten pahoinvoinnin yleistyvän samaa tahtia yksinhuoltajuuden myötä? Miestä ei tarvita muuhun kuin siittämään? Itselläni oli aivan mahtava isä jonka esimerkin ansiosta en ole täysi kusipää tässä naisten luomassa pintokiiltomaailmassa.. En ole sovinisti enkä sano että kaikki naiset ovat samanlaisia, mutta kyllä aivottomuus yleistyy huolestuttavaa tahtia.

• SouthEast

Pillereiden "unohtelu" on tosiaan yleistä.. Oletteko huomanneet lasten pahoinvoinnin lisääntyneen yksinhuoltajuuden myötä? Miestä tarvita muuhun kuin siittämiseen? Itse olen onnekas koska oman isäni esimerkillä vältyin tulemasta täydeksi kusipääksi tässä naisten luomassa pintakiiltomaailmassa.. En ole sovinisti ja väitä että kaikki naiset olis samanlaisia, mutta aivottomuus yleistyy huolestuttavaa tahtia. Ps. Mediaa, pelejä ja yhteiskuntaa on helppo syyttää vaikka suurin syy yleensä löytyy peilistä.

• Vinkki...

On sensaatiomainen keksintö nimeltään kondomi ja sen kun virität peniksesi päälle ennen yhdyntää, silloin ei ainakaan sinun lapsi synny yllättäen sotkemaan parisuhdetta. Huvittavaa lukea tarinoita joissa mies valittaa,kun puoliso tuli yllättäen raskaaksi.

• Ei siinä auta mikään

No kuules, kun se kortsu nyt ei vaan tunnu yhtään kivalta ;). On paljon helpompi uskoa, kun nainen vakuuttaa ehkäisyn olevan kunnossa. Naiset on tuomittu yrittämään tulla raskaiksi ja miehet on tuomittu tekemään heitä raskaiksi.

• mikä teitä vaivaa?!

"Mut ku kortsu ei oo kiva" ... sit on kuules ihan turha vinkua kun pääsee makselemaan niitä elatusapuja, jos vahinko käy.

En oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka painelee menemään paljaalla. OK, suhteessa vielä käsitän, kunhan molemmilla on näyttää puhtaat paperit ja lapsiasiat on sovittu - eli joko antaa tulla, tai sit huolehditaan yhdessä niistä kortsuttomista ehkäisykeinoista. Jos lapsiasiasta on erimielisyyttä ni sit se on tyhmä joka toisen sanaan vaan luottaa... Jos joku tarpeeks jotain haluaa ni ne on valmiita valehtelemaan ja tekemään paljon idioottimaisuuksia.

Erityisesti en käsitä porukkaa jotka paneskelee täysin vieraita paljailtaan. Ja näitä on paljon, sekä miehissä että naisissa. Usein tällaiset naiset suostuvat kortsutta, kun mies räpsyttelee silmiään ja selittää ettei tunnu yhtään kivalta kumin kanssa. Omalle kohdalle nuorempana sattui näitä casanovia, kummasti löytyi se kortsu kuitenkin aina kun totesin että jos ei ole kumia niin voit poistua. Vastuutonta touhua paneskella ympäriinsä suojatta, älytöntä toimintaa.

...Ja sit jälkeenpäin vielä ihmetellään että mistä h*lvetistä mä tän klamydian/ hivin / herpeksen muka sain?!?! Sehän _SANO_ ettei sillä oo mitään!!!

Tyhmyydestä sakotetaan, voi mennä terveys taikka rahat. Kumi tulis joka tapauksessa halvemmaks.

• 38 -v

Mistä löydän hyvännäköisen, uskollisen 30-40-v miehen, joka EI HALUA LAPSIA? En aio itse tehdä yhtään räkänokkaa tähän maailmaan.

• Kondomin käyttö voi tehdä seksistä nautinnollisempaa kunhan tottuu sen käyttämiseen eikä ole raskauden ehkäisemiseksi ainoa syy miksi sitä tulee käyttää

Vaikka nainen ei voi tulla raskaaksi voi suojaamattomasta seksistä naisen kanssa seurata sukupuolitauti tartunta, jotka muuten HIV tartuntojenkin kohdalla ovat heteroilla viime aikoina yleistyneet lomamatkojen yleistymisen ohessa.

Sukupuolitautien tartunta riski ei riipu harrastatko seksiä saman vai vastakkaisen sukupuolen kanssa, sukupuolitauti tartunta riski riippuu kuinka usean eri henkilön kanssa sinä tai kumppanisi harrastaa suojaamatonta seksiä.

Jokaisella on oikeus saada lapsia jos he haluavat ja pystyvät kasvattamaan lapsia, eikä siihen ole kenelläkään oikeutta puuttua.

Jokaisen pitäisi kuitenkin tajuta keskustella lapsen hankinnasta ENNEN kuin lasta hankitaan sekä mietittävä tarkkaan ovatko KUMMATKIN OIKEASTI valmiita huolehtimaan lapsesta.

Lapsi vaatii enemmän huolenpitoa, rakkautta, joustavuutta, kärsivällisyyttä, kuria, pitkäjänteisyyttä ja huomiota kuin rahaa, johon ei riitä pelkästään halu kasvattaa lasta.

Jotkut vain eivät yksinkertaisesti luonteensa takia sovi vanhemmaksi eikä heitä sovi yhtään tuomita tästä vaan heitä tulee nimen omaan arvostaa mikäli kykenevät tämän itse tunnustamaan ja rohkeasti kertomaan muille.

Parisuhteessa RAKKAUS tulee olla ehto suhteen jatkumiselle sekä avioliittoon menolle ei lapsen hankinta.

Lapsi ei ole lelu jonka tekeminen on etuoikeus ja osoittaa sinun olevan hyvä ihminen tai väline jolla sitten ylpeillään.

Lapsi on osoitus todellisesta rakkaudesta kahden ihmisen välillä jonka kasvattaminen on vastuu, velvollisuus ja siunaus.

• kerronpa minäkin

Naiset tehkööt ihan rauhassa lapsia kun eivät sitten vaadi lapsen isää olemaan arjessa mukana ellei tämä halua ja tärkein: EIVÄT VAADI ELATUSMAKSUJA. Jokainen nainen elättäköön lapsensa itse kun ovat sen halunneetkin. Kyllä yh- saavat yhteiskunnalta niin paljon tukia että taatusti pärjäävät.

• HOMOUS ON SAIRAUS

NYKYÄÄNHÄN VOI JO MIEHETKIN SAADA LAPSIA MIEHEN KANSSA AINAKIN ULKOMAILLA. EN TIEDÄ ONKO HEILLÄ ERILAISET VÄRKIT KUN SE EI OLE SUOMALAISILTA ONNISTUNUT

• Vastuu myös isälle

Kyllä isän kuuluu maksaa elatusmaksua lapsesta etenkin jos hänellä on tähän varaa.

Ei raha korvaa isää ja valtion tuilla ei oikein ole merkitystä, mutta jos isä on sen verran typerä että menee ilman kondomia naisen kanssa touhuamaan niin kyllä silloin kuuluu kantaa vastuu ja seuraukset.

Sitä paitsi nämä isäthän maksavat elatusmaksuja vieraidenkin kakaroille koska suomen valtio on suomen KANSA ja valtion tuet maksetaan KANSALAISTEN rahoista sillä veroista nekin maksetaan

• kjhkjhkjhk

E-pilleri suojaa lähes 100% raskaudelta.

Eli suurin osa vahingoista on naisen itsensä aiheuttamaa. Jättämällä pillerit syömättä, jättämällä ehkäisyn pois jne.

Eli kannattaa käyttää kondomia, koska... http://www.youtube.com/watch?v=dLV4RNqW6cY

• Ääliö äijät
        kjhkjhkjhk kirjoitti:

E-pilleri suojaa lähes 100% raskaudelta.

Eli suurin osa vahingoista on naisen itsensä aiheuttamaa. Jättämällä pillerit syömättä, jättämällä ehkäisyn pois jne.

Eli kannattaa käyttää kondomia, koska... http://www.youtube.com/watch?v=dLV4RNqW6cY

Sinä järjetön ihminen. Luotatko siihen, että nainen ottaa pillerin. Pillerit eivät ole 100 varmoja. Edes miehes sterilisaatio ei ole 100 varma ehkäisykeino.

Miehen tehtävä on kantaa oma vastuu seksistä, eli KÄYTTÄÄ AINA KONDOMIA jos ei halua lapsia. Ihan sata% turha tulla mussuttamaan että nainen jätti pillerit ottamatta. Hoida sinä äijä oma osas kaikesta huolimatta, niin ei tarvitse itkeä.

Seksikielto kaikille äijille, jotka eivät suostu käyttämään kumia, jos eivät ole valmiita kantamaan vastuuta seksin tuloksista (taudit & raskaus). Ekasta rikkomuksesta pakkostrilisaatioon. Katotaan loppuuko tyhmyys.

Käsittämätöntä typeryttä tässä ketjussa.
        Mies on huono lemmikki

• kjhjkjhkjhk
        Ääliö äijät kirjoitti:

Sinä järjetön ihminen. Luotatko siihen, että nainen ottaa pillerin. Pillerit eivät ole 100 varmoja. Edes miehes sterilisaatio ei ole 100 varma ehkäisykeino.

Miehen tehtävä on kantaa oma vastuu seksistä, eli KÄYTTÄÄ AINA KONDOMIA jos ei halua lapsia. Ihan sata% turha tulla mussuttamaan että nainen jätti pillerit ottamatta. Hoida sinä äijä oma osas kaikesta huolimatta, niin ei tarvitse itkeä.

Seksikielto kaikille äijille, jotka eivät suostu käyttämään kumia, jos eivät ole valmiita kantamaan vastuuta seksin tuloksista (taudit & raskaus). Ekasta rikkomuksesta pakkostrilisaatioon. Katotaan loppuuko tyhmyys.

Käsittämätöntä typeryttä tässä ketjussa.
        Mies on huono lemmikki

Monivuotisessa parisuhteessa ei kortsuilla pelleillä, ne maksaa liikaa ja pippeli ei toimi niiden kanssa, eli ihme säheltämistä. Kyllä ne pillerit on kaikilla käytössä. Paras ehkäisykeino on joka päivä katsoa että nainen ottaa pillerin ja se pitää tehdä molempien silmien edessä. Ei siis mitään joojoo otin pillerin, ei niin. Siis niin että molemmat näkevät että pilleri on suussa ja että se on varmasti nielty.

Näin se menee teidän naisten kanssa kun ei teihin voi edes noin yksinkertasessa asiassa luottaa.

Yhdenillan jutuissa on tietysti parasta runkata voiteebn kabnssa ja heittää mällit rinnoille.

• hjkjhkjhkjhkh
        kjhjkjhkjhk kirjoitti:

Monivuotisessa parisuhteessa ei kortsuilla pelleillä, ne maksaa liikaa ja pippeli ei toimi niiden kanssa, eli ihme säheltämistä. Kyllä ne pillerit on kaikilla käytössä. Paras ehkäisykeino on joka päivä katsoa että nainen ottaa pillerin ja se pitää tehdä molempien silmien edessä. Ei siis mitään joojoo otin pillerin, ei niin. Siis niin että molemmat näkevät että pilleri on suussa ja että se on varmasti nielty.

Näin se menee teidän naisten kanssa kun ei teihin voi edes noin yksinkertasessa asiassa luottaa.

Yhdenillan jutuissa on tietysti parasta runkata voiteebn kabnssa ja heittää mällit rinnoille.

Ja myös naiset valittavat että kondomi ei tunnu hyvältä.

• mhhhhsss,

Mites elatusmaksut-velat ja lapset.

Miten joku voi selvitä veloista kun lapsi tulee?.

• janessaMariell

KOROSTAISIN Näiden "Mies polojen", joille on "väkisin" hankkiuduttu raskaaksi,- käyttämään myös järkeä ja vakavaa harkintaa seksiä harrastaessa.
      Yhtälailla TE saatatte lapsia maailmaan. Hävetkää apinat ja ostakaa kondomeja kaupasta :) Sillä varmistatte, ettei näin käy!!
      Turha pillittää, kun vapaus lähtee ja rahaa joutuu syytämään lapsille, harmittaahan se, mutta aivan oikeen niin sairaille jätkille !!

• yytuyhgjghjhjgh

Pippeli ei seiso kondomin kanssa se puristaa ja lerpahtaa, eikä tunnu hyvältä.

• ..............
        yytuyhgjghjhjgh kirjoitti:

Teetä vasektomia.

• taivaan tosi

Mies ja nainen, SIIS MOLEMMAT, ottavat tietoisen riskin lapsen mahdollisuudesta sillä hetkellä kun laittavat vehkeet yhteen. Jos ei tämän tosiasian kanssa pysty elämään, niin silloin on paras pitää vehkeet erillään ja eikä sitten jälkeen päin parkumaan.

• jkkjhkjhkhjkjh

• yksinkertaista
        jkkjhkjhkhjkjh kirjoitti:

Sitten on "paras pitää vehkeet erillään ja eikä sitten jälkeen päin parkumaan", kuten tuossa edellä neuvottiin. Joko tyydyt runkkaamiseen, tai hoidat itse ehkäisyn, jos et kerran isäksi halua.

• 3971

Oon harkinnut, että tekisin lapsen ilman isää...eli hedelmöityshoidoilla tms. Ei ole sopivaa, vastuuntuntoista, järkevää miestä löytynyt, jonka kanssa haluaisin elämäni jakaa. Silti haluaisin elämääni lapsen tai parikin. Kyllä se lapsi pitää tehdä itseä varten ja silloin kun siihen on itse valmis. Pitää olla kykenevä hoitamaan asiat vaikka yksin, jos meinaa lapsia tehdä. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Toinen voi jättää tai vaikka kuolla.

• mieti, mieti mieti

Lapsella on myös oikeutensa ja yksi niistä on isän olemassaolo. Jos isä sitten ei aikomuksista huolimatta pysy mukana niin eihän sille mitään voi, mutta ainakin tulevaisuutta suunnitellessa on syytä ottaa huomioon muutakin kuin "minäitse".

Lapsen tekeminen itse ei myöskään ole niin helppoa, kuin voisi kuvitella. Ei varsinkaan parin lapsen. Jaksatko, viitsitkö, onko tukiverkkoa ja arjensietokykyä?

• jhkhjkhjkjhkjh
        mieti, mieti mieti kirjoitti:

Lapsella on myös oikeutensa ja yksi niistä on isän olemassaolo. Jos isä sitten ei aikomuksista huolimatta pysy mukana niin eihän sille mitään voi, mutta ainakin tulevaisuutta suunnitellessa on syytä ottaa huomioon muutakin kuin "minäitse".

Lapsen tekeminen itse ei myöskään ole niin helppoa, kuin voisi kuvitella. Ei varsinkaan parin lapsen. Jaksatko, viitsitkö, onko tukiverkkoa ja arjensietokykyä?

• ..................
        jhkhjkhjkjhkjh kirjoitti:

Teetä vasektomia.

• dsafsafasfsdf

Toiset vetää tunteella toiset ei.

Meillä eka oli vahinko, ei seurusteltu. Toinen sunniteltu ja muutettiin yhteen...... räkspoikki pam. Jo raskausaikana alkoi miehen epäilyt pettämisestä, onkosemun. Käskin tehdä verikokeet. Ei tehnyt.
      Tappelua,tappelua,tappelua.
      Mies halusi toisen lapsen, myöhemmin väitti minun muuttaneen käytöstäni, pettäneen kokoajan. Ja vainoavan.
      Niin entisellä miehelläni on persoonallisuushäiriö. Kaikki vika on meissä muissa. Enkä karkuun tajunnut juosta, ennekuin olimme vuoden tapelleet samassa asunnossa. Lapsen ikävaiheita, itkuja, uhmaikiä mies ei tajunnut. Eikä tajua vieläkään.......
      Se mies halusi toisen lapsen. Niin silloin, kun ensimmäisemme oli 2 vuotta. Asuimme erillämme eri paikkakunnilla ja näimme vain 4 päivää kuukaudessa.
      Se mies ei rakasta, sanoo rakastavansa. Ei kuuntele, ei neuvottele, ei huomioi muita. Vaan jankkaa omaa itsekästä itseään vuodesta toiseen.

Olen miettinyt, et jos kolmannen vielä teen. Sen miehen kanssa asutaan ja ollaan ennen lasten tekoa. Ja silti kaikki voi mennä vikaan, elämä kun vie meitä eri suuntiin.

Mutta kysymyksesi, että miksi naiset haluavat lapsen. He kuvittelevat, että se mies, jonka ovat valinneet kumppanikseen ovat sillä hetkellä heidän kanssaan lopun elämän.
      Kuten minä, ennenkuin näin mieheni 24/7 samassa tuvassa vainoharhojensa kanssa.

• jjjjjjjtjj7jty

• ..........
        jjjjjjjtjj7jty kirjoitti:

Teetä vasektomia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10166
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4040
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3602
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe