pettynyt itseensä?

harjoittelija

sain keväällä melkein opintoihini liittyvän harjoittelupaikan (projektin tekeminen) kesäksi firmasta, jossa olen ollut pari kesää varastotöitä tekemässä... ei mennyt aikaakaan kun huomasin että projekti on todellakin yksinäistä puurtamista tietokoneen edessä.

vakituisten lomakauden iskiessä pääsin tekemään varastotöitä yhdessä varastoon palkattujen muiden kesätyöntekijöiden kanssa, eipä ole koskaan ollut niin hauskaa töissä ja työtkin saatiin kunnialla tehtyä. Kuukauden varastokomennuksen jälkeen "jouduin" palaamaan yksin koneeni ääreen. Nyt tuntuu että en millään saa projektiani ajoissa valmiiksi ja vaikka kiire olisi, vietin juuri yhden päivän koneen edessä tekemättä mitään. Asiaa ei tietenkään auta, että tyttöystäväni jätti vuoden seurustelun jälkeen pari viikkoa sitten.

En ole koskaan kesätöistä saanut näin hyvää palkkaa ja ensimmäistä kertaa teen työtä jossa todellakin pitäisi käyttää aivojaan ja saada jotain todellista aikaiseksi. Tunnen kuitenkin epäonnistuneeni enkä tunne ansaitsevani (opiskelijalle) suurta palkkaani, tuntuu kuin olisin pettänyt firman. Viime viikolla oli kokous pamppujen kanssa missä käytiin läpi työni, eikä kukaan mitään sanonut että pitäisi olla enemmän valmiina (itse asiassa sanoivat että kyllä sitä aikaa hukkuu ja hyvä että joku on vihdoinkin pystynyt selvittämään asiaa, jota olen ratkomassa). Tuntuu vain että minun olisi pitänyt pystyä paljon enempään.

Haluaisin takaisin varastohommiin, johtuuko tämä vain hyvistä työkavereista ja reippaasta työstä verrattuna yksin koneen edessä istumiseen? Opiskelen koulussa, josta minun pitäisi päätyä esimiestehtäviin ja olenkin alkanut miettiä olenko aivan väärässä koulussa. Eipä sitä yläaste-tai lukioaikana viitsinyt opinto-ohjaajalla käydä kun luuli tietävänsä mitä haluaa eivätkä opotkaan tulleet itse luoksemme keskustelemaan.

Olen nyt niin sanotusti täysin hukassa ja loman tarpeessa, mutta lomaa en tälle kesälle saanut ja koulut jatkuvat viikon päästä, työt jatkuvat varmaankin koulun alunkin jälkeen...

minne katosi se nuori joka alkukesästä oli niin iloinen työpaikasta ja on vieläkin, mutta nyt vain itseensä ja omaan panokseensa kyrsiintynyt vaikka ilmeisesti oma panokseni vaikuttaa kuitenkin yläportaalle riittävältä...

3

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen harjoittelija

Samassa tilanteessa olen, mutta eikö sinulla ole harjoittelun ohjaajaa oppilaitoksesi puolesta, jonka kanssa käytte projektin asioita läpi. Ei kannata yksin murehtia kaikkea. Itse myös teen aivan uutta projektia, olen kyllä nauttinut tästä itsenäisestä työstä,ei ole ketään selän takana vahtimassa. Tuloksia saan myös parhaiten, kun teen omin päin ja aina välillä pidämme palaverin ohjaajan ja työnantajan kanssa.
      Hoida harjoittelusi niin hyvin kuin osaat ja ota itseäsi niskasta kiinni, aikanaan saamme päättötodistuksen!

• virkanainen

Olin toissa kesänä määräaikaisessa työpaikassa, pidin työstäni, aamuisin oli ilo nousta ja lähteä töihin. Hain toista työpaikkaa, vakituista ja sain sen. Nyt harkitsen irtisanoutumista, en työssä jota haluan tehdä, jota haluan oppia tekemään, ainoa syy tehdä tätä työtä on raha.
        Määräaikainen työ edellisenä kesänä olisi voinut jatkua, mutta vakituisuus innosti hakemaan nykyistä työtä.
        Nyt ainakin tiedän mihin pystyn ja mihin en.

• woman

nykyinen työsi kunnialla loppuun. Se, ettet itse ole tyytyväinen työhösi on se, että et saa suoraa palautetta työstäsi keltään, niinpä olet päättänyt olla itse itsesi tuomari. Liika kunnianhimo ja täydellisyyden tavoittelu voi johtaa, että sinusta voi tulla toimintakyvytön. Tee parhaasi projektin suhteen, mutta kun välitavoite on saavutettu, älä jää jahkailemaan ja hiomaan sitä loputtomasti.

Tulevaisuutta ajatellen hae erilaista työpaikkaa, alahan voi olla samakin, mutta ilmeisesti et pidä "yksinäisestä" ja itsenäisestä työskentelystä. Tiimissä viihtyisit ilmeisesti paremmin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      15
      2151
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1455
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1439
    4. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      6
      1292
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1265
    6. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1184
    7. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1099
    8. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1057
    9. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1036
    10. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      30
      1029
    Aihe