sain keväällä melkein opintoihini liittyvän harjoittelupaikan (projektin tekeminen) kesäksi firmasta, jossa olen ollut pari kesää varastotöitä tekemässä... ei mennyt aikaakaan kun huomasin että projekti on todellakin yksinäistä puurtamista tietokoneen edessä.
vakituisten lomakauden iskiessä pääsin tekemään varastotöitä yhdessä varastoon palkattujen muiden kesätyöntekijöiden kanssa, eipä ole koskaan ollut niin hauskaa töissä ja työtkin saatiin kunnialla tehtyä. Kuukauden varastokomennuksen jälkeen "jouduin" palaamaan yksin koneeni ääreen. Nyt tuntuu että en millään saa projektiani ajoissa valmiiksi ja vaikka kiire olisi, vietin juuri yhden päivän koneen edessä tekemättä mitään. Asiaa ei tietenkään auta, että tyttöystäväni jätti vuoden seurustelun jälkeen pari viikkoa sitten.
En ole koskaan kesätöistä saanut näin hyvää palkkaa ja ensimmäistä kertaa teen työtä jossa todellakin pitäisi käyttää aivojaan ja saada jotain todellista aikaiseksi. Tunnen kuitenkin epäonnistuneeni enkä tunne ansaitsevani (opiskelijalle) suurta palkkaani, tuntuu kuin olisin pettänyt firman. Viime viikolla oli kokous pamppujen kanssa missä käytiin läpi työni, eikä kukaan mitään sanonut että pitäisi olla enemmän valmiina (itse asiassa sanoivat että kyllä sitä aikaa hukkuu ja hyvä että joku on vihdoinkin pystynyt selvittämään asiaa, jota olen ratkomassa). Tuntuu vain että minun olisi pitänyt pystyä paljon enempään.
Haluaisin takaisin varastohommiin, johtuuko tämä vain hyvistä työkavereista ja reippaasta työstä verrattuna yksin koneen edessä istumiseen? Opiskelen koulussa, josta minun pitäisi päätyä esimiestehtäviin ja olenkin alkanut miettiä olenko aivan väärässä koulussa. Eipä sitä yläaste-tai lukioaikana viitsinyt opinto-ohjaajalla käydä kun luuli tietävänsä mitä haluaa eivätkä opotkaan tulleet itse luoksemme keskustelemaan.
Olen nyt niin sanotusti täysin hukassa ja loman tarpeessa, mutta lomaa en tälle kesälle saanut ja koulut jatkuvat viikon päästä, työt jatkuvat varmaankin koulun alunkin jälkeen...
minne katosi se nuori joka alkukesästä oli niin iloinen työpaikasta ja on vieläkin, mutta nyt vain itseensä ja omaan panokseensa kyrsiintynyt vaikka ilmeisesti oma panokseni vaikuttaa kuitenkin yläportaalle riittävältä...
pettynyt itseensä?
3
805
Vastaukset
- Toinen harjoittelija
Samassa tilanteessa olen, mutta eikö sinulla ole harjoittelun ohjaajaa oppilaitoksesi puolesta, jonka kanssa käytte projektin asioita läpi. Ei kannata yksin murehtia kaikkea. Itse myös teen aivan uutta projektia, olen kyllä nauttinut tästä itsenäisestä työstä,ei ole ketään selän takana vahtimassa. Tuloksia saan myös parhaiten, kun teen omin päin ja aina välillä pidämme palaverin ohjaajan ja työnantajan kanssa.
Hoida harjoittelusi niin hyvin kuin osaat ja ota itseäsi niskasta kiinni, aikanaan saamme päättötodistuksen!- virkanainen
Olin toissa kesänä määräaikaisessa työpaikassa, pidin työstäni, aamuisin oli ilo nousta ja lähteä töihin. Hain toista työpaikkaa, vakituista ja sain sen. Nyt harkitsen irtisanoutumista, en työssä jota haluan tehdä, jota haluan oppia tekemään, ainoa syy tehdä tätä työtä on raha.
Määräaikainen työ edellisenä kesänä olisi voinut jatkua, mutta vakituisuus innosti hakemaan nykyistä työtä.
Nyt ainakin tiedän mihin pystyn ja mihin en.
- woman
nykyinen työsi kunnialla loppuun. Se, ettet itse ole tyytyväinen työhösi on se, että et saa suoraa palautetta työstäsi keltään, niinpä olet päättänyt olla itse itsesi tuomari. Liika kunnianhimo ja täydellisyyden tavoittelu voi johtaa, että sinusta voi tulla toimintakyvytön. Tee parhaasi projektin suhteen, mutta kun välitavoite on saavutettu, älä jää jahkailemaan ja hiomaan sitä loputtomasti.
Tulevaisuutta ajatellen hae erilaista työpaikkaa, alahan voi olla samakin, mutta ilmeisesti et pidä "yksinäisestä" ja itsenäisestä työskentelystä. Tiimissä viihtyisit ilmeisesti paremmin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632132Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51795Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361288En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38719- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689