Mitä mieltä olette yleensäkin lihan syönnistä?
" Kaikkia nelijalkaisia eläimiä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat ja jotka märehtivät, te saatte syödä.
Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on sorkat: kamelia, joka kyllä märehtii, mutta jolla ei ole sorkkia: se olkoon teille saastainen;
tamaania, joka kyllä märehtii, mutta jolla ei ole sorkkia: se olkoon teille saastainen;
jänistä, joka kyllä märehtii, mutta jolla ei ole sorkkia: se olkoon teille saastainen;
sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi; se olkoon teille saastainen.
Näiden lihaa älkää syökö ja näiden raatoihin älkää koskeko, ne olkoot teille saastaiset."
Syötekö puhtaita vai saastaisia eläimiä?
15
117
Vastaukset
- Tätä mieltä
16" Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen."
Paav. kirj. Kolos: 2: 16-21- että näin !
Paavali tokaisi niinkin, että olisite niinkuin hänkin ettekä menisi enään naimisiin.
Uskokaa Paavalia joka kohdassa ! - !!!!.
että näin ! kirjoitti:
Paavali tokaisi niinkin, että olisite niinkuin hänkin ettekä menisi enään naimisiin.
Uskokaa Paavalia joka kohdassa !Eihän me ihmiskäskyjä noudateta. Jumala sanoi: Lisääntykää ja täyttäkää maa !
- Nyt on toisin!
Raamattu on kertonut mitä saa syödä,ei ole mitään eläintä mitä ei saa syödä,nyt ,mutta vanhassa testamentissa on kielto ekapaikan eläimistä ,eli se on oikein,mutta nyt on toisin ,nyt saa syödä kaikkea ruuaksi kelpaavaa,mutta Veri on jota ei saa nytkään syödä,se on pahasta syöjälle. Ari
- 1234567...
Luomisen alussahan kaikki oli täysin puhdasta, niinkuin liikkuvat eläimetkin.
Syntiinlankeemus, eläimistä tuli arkoja toisiaan säikkyviä, ja osa eläimistä myöskin alkoi syödä toisiaan.
Esim. made pohjakala on raadonsyöjä ja näin kelpaamaton ravinnoksi. Samoin Jumala laittaa sian ja hiiren samalle tasolle sanoessaan, että jotka niitä syövät niistä kaikista tulee loppu.
Vanhanliiton aikana kaikki eivät uskoneet näitä Jumalan ohjeita. Samoin on Uudenliitonkin aikana suuri osa ei välitä Jumalan ohjeista.
Jeesus ja opetuslapset eivät syöneet sikaa, eikä muitakaan saastaisia eläimiä.
Jeesus sanoi kaikki ruuat puhtaiksi, mutta ei saastaisia eläimiä koska ne eivät ruokiin kuuluneetkaan.
- ~~tähkäpää~~
Näin Raamattu opettaa ja tämän mukaan toimitaan, vaikka itse joudunkin välttämään lihaa:
Kor. 2
16: Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17: jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.- Jumalan tuomiot !
Juomareista Raamatussa: Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa !
- 1234567...
Tähkäpää. . . Uudenlliiton kristityt tuomareina miksi ?
Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - -Index Canonum.
Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän (sunnuntain) nimen Herran päiväksi.
Sapatti on lähtöisin Paratiisista. Jumala siunasi ja pyhitti viikon seitsemännenpäivän pyhä/lepopäiväksi.
Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten. 2000 vuotta ennenkuin juutalaisia oli edes olemassa. - *&*&*&*&*&*&*&*
Jumalan tuomiot ! kirjoitti:
Juomareista Raamatussa: Juomarit eivät peri taivasten valtakuntaa !
Juuri niin!
Jumalan on tuomio, älköön siis yksikään ihminen tuomitko toista ihmistä syömisestä tai juomisesta.
"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen."
- ~~tähkäpää~~
>>>
Tähkäpää. . . Uudenlliiton kristityt tuomareina miksi ?- ????.
Mitä ovat nämä orjuuttavat perinnäissäännöt ? Varmaan lukijoitakin tämä kiinnostaa tietää.
- r.s.
1. Kor. 10:25 :
"Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä."- Jumalan sanaa
1.Moos.9:
1. "Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa
hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
2. Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
3. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4. Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on." - 1234567...
Jumalan sanaa kirjoitti:
1.Moos.9:
1. "Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa
hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
2. Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
3. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4. Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on."Luomisen alussa ennen syntiinlankeemusta kaikki oli täysin puhdasta. Syntiinlankeemuksen jälkeen eläintenkin käyttäytyminen muuttui raadolliseksi ja alkoivat syömään toisiaan. Luonto-ohjelmista näemme kuinka eläimet metsästävät ruuakseen toisiansa. Tämä maapallo ei ole mikään Paratiisi syntiinlankeemuksen jälkeen.
Jumala jaotteli puhtaat ja saastaiset eläimet erilleen. Saastaiset eläimet eivät kuulu ruuaksi.
Jumala ei turhaan jaotusta tehnyt. Jumalan viisaus on aina ihmisen viisauden yläpuolella.
- Jegiel
KR-38 Ps.146: 5. "Autuas se, jonka apuna on Jaakobin Jumala, se, joka panee toivonsa Herraan, Jumalaansa, 6. häneen, joka on tehnyt taivaan ja maan, meren ja kaiken, mitä niissä on, joka pysyy uskollisena iankaikkisesti, 7. joka hankkii oikeuden sorretuille, joka antaa leivän nälkäisille. Herra vapauttaa vangitut, 8. Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita. 9. Herra varjelee muukalaiset, holhoo orvot ja lesket, mutta jumalattomain tien hän tekee mutkaiseksi. 10. Herra on kuningas iankaikkisesti, sinun Jumalasi, Siion, polvesta polveen. Halleluja!"
( vangitut - Hepr VT "asurim " eli kielletyt asiat. Varsinainen vangitut sana kirjoitetaan muodossa "asirim " --- Risto Santala - Vt:n Messias odotus Juuret I - PerusSanoma Oy 1995 )
Matt.15:11. " Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Mark.7:17." Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta. 18. Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa? 19. Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi. 20. Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen. 21. Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, 22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. 23. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
Raamattu kansalle 3.Moos.11:43." Älkää tehkö itseänne iljettäviksi koskemalla mihinkään matelevaan pikkueläimeen. Älkää saastuttako itseänne niillä, 44. sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. Pyhittäytykää siis ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä. Älkää saastuttako itseänne millään pikkueläimellä, joka matelee maassa, 45. sillä minä olen Herra, joka olen johdattanut teidät Egyptin maasta, jotta olisin teidän Jumalanne. Olkaa siis pyhiä, sillä minä olen pyhä. " (RK. alajae "Kirj."sieluanne".samoin seur. jakeissa.)
Risto Santala - Vt:n Messias odotus Juuret I -PerusSanoma Oy 1995 sivulta 81. "..Oikeastaan Vt:n ruokasäädöksissä ei ole kysymys varsinaisesti ruumiin saastumisesta, sillä 3-Moos.11:43-44 korostaa kahdesti heprealaisen alkutekstin mukaan saastaisten eläinten syömisestä: älkää saastuttako "sieluanne" ,"et nafshoteischem"! Tässä ei ole siis kysymys vain terveidellisestä vaan myös esteettisestä ongelmasta..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984852Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113870Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701343En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851259- 531145